*Lokamassut 2009 Maaliskuussa*

Sutikka, mulla viikkoja 6+4 luulisin ja tänään alkoi kanssa tuhruttelemaan :( Oireet lisäksi ehkä vähentyneet (ei tosin ollut juurikaan oireita missään vaiheessa alun vatsakipuja ja väsymystä lukuunottamatta), joten pelkään pahinta... Mulla varhaisultra ensi viikolla. Mites muut, onko teillä ollu tuhruvuotoa ja millä viikoilla?
 
paapelo, ihana :heart: Mä oon ihan vihreenä teille, joilla on viikkoja 10 ja yli. Saatte jo huokaista, että suurimmat riskiviikot on ohi :)

Mulla on housuongelma; housut kiristää jo sen verran, että pitäis mennä housuostoksille. Olinkin jo kaupan kassalla yhdet farkut kädessä, mutta vein ne viime hetkellä pois. Olisivat maksaneet pari kymppiä, ei mikään hirveä hinta mutta jos menevät vain muutaman viikon. Minkälaisia housuja te pidätte alkuraskaudessa, kun omat vanhat kiristää ja äitiyshousuihin ei kannata vielä siirtyä?
 
Mua pelottaa aivan mielettömän paljon.. Nimittäin vuodan verta :'( Kirkasta, mutta ei ole vielä tullut paljoa..Pelkään kuitenkin pahinta..Ja tänään jo viikkoja 10+5.
Ti olisi se np-ultra, mutta jos yön aikana on vielä kovasti vuotanut niin soitan aamulla kättärille.
Vaikka ei sitä välttämättä vissiin edes pääse heti näytille. :'( :'(
 
Voi ei Inka :( Muista, ettei kuitenkaan vielä ole peli menetetty. Kun googlettelin tota vuotjuttua niin monella on ollut ihan veristä vuotoa ja silti normaalisti jatkunut raskaus. Onneksi sulla on toi ultra noin pian niin saat varmistuksen asiaan. Päivystys on kait Naistenklinikalla virka-aikojen ulkopuolella?

Just kun ehdin kirjoittaa, että oireita ei ole, niin rupes sattumaan pirullisesti oikealle alamasuun. Kipu myös jotenkin säteilee reiteen... Tuhrua edelleen, juoksen vessassa tarkistelemassa kokoajan. Toivotaan parasta kaikesta huolimatta...
 
Yö nukuttu hyvin. Vuodot loppui eilen illalla kuin seinään, ja yöllä ei ole yhtään vuotanut. Kuulukohan tällä viikolla jo sydänäänet? Ajattelin jos olisin soittanut huomenna neuvolaan ja kysynyt jos olisi päässyt kuuntelemaan. Ti sitten joka tapauksessa sinne Kättärille. Ja mietin vain mennäkö huomenna töihin??
Apua, on tää kyllä kauheeta, onneks ei kipuja ole ollut yhtään..

Inka 10+6 :heart:
 
Inka, tuo vuodon loppuminen on kyllä hyvä merkki. Olitko käynyt jo varhaisultrassa? Nuo sydänäänten kuuluminen noilla viikoilla on vielä hiukan epävarmaa. Itselläni ei saatu yhdessä raskaudessa vielä kuulumaan juuri viikolla 10+jotakin, mutta vauveli siellä köllötteli ihan hienosti. Huoli vain sen jälkeen oli valtava ennen ekaa ultraa.
Onneksi sinulla se ultra kuitenkin jo tiistaina.

Ei meitä kyllä helpolla päästetä, ensin kaikki epävarmuudet ja pelot ja pahoinvoinnit ja kaikki. Mä olen myös menossa siihen np-ultraan ja veriseulaan ja on aika suuri riski "jäädä kiinni" tän mun iän takia. Viimeksi olen ollut siinä 3 vuotta sitten, silloin oli kaikki ok, mutta joka vuosi tässä iässä lisää jo sitä riskiä. No, täytyy vain mennä askel kerrallaan, mutta kyllä mä jo odotan sitä seesteistä keskiraskausaikaa! :)
Jaksamista kaikille,
Meriaani 8+5
 
Vuodoista: Mulla oli heti plussaamisen jälkeen 2 vkoa eteenpäin lähes päivittäin ruskeaa tuhruvuotoa, joka sitten loppui yhtäkkiä , n. vkolla 6.Ultra oli siis viime viikolla ja kaikki ok =) Kyllähän alkuraskauden vuoto on aika yleistä, oliko niin että jopa joka kolmannella (?) naisella on vuotoa alussa!

Täällä olo aivan ok, pientä ällötystä lukuunottamatta.

Oletteko muuten kuinka tarkkoja eri ruoka-aineiden kanssa mitä syötte ja mitä ette??
Meinaan esim uskallatteko syödä majoneesia?Itse olen tosi tarkka noiden asioiden kanssa, mutta eilen kyllä vähän majoneesia tuli syötyä pikaruokalassa ja nyt mietityttää.. Tonnikala maistuisi oikein, mutta siinäkin on joku raja paljonko saisi syödä.Kaikki missä on mahdollista olla multaa(salaatit,vihannekset) seulon extra-tarkasti.Tuntuu vaan, että sitähän tulee höppänäksi jos liikaa miettii.. Mites muilla?

terkuin
nöpötin ja pikkuinen 7+6
 
nöpötin:
Tuosta syömisestä.
Itseen ehkä pikaruokaloissa majoneesia söisi paljon, mutta ktotona kaupasta ostettu majoneesi on ihan ok.
Tonnikalaa syön itse kerran viikossa, joko ruoassa tai leivän päällä.

Salaatteihin ym. multaisiin kasviksiin riittää hyvä huuhtelu.
Ituja ei kuitenkaan suositella syötäväksi.

Liikaa ei kannata kytätä syömisiään, siitä tulee äkkiä pahatapa...kunhan nyt muistaa maalaisjärjen käytön.
Eli hyvä hygienia niin omissa käsissä, työpinnoissa, ruoanlaittovälineissä ja itse ruoissa.
Tarvittaessa perusteellinen huuhtelu kylmän veden alla ja tarvittaessa perusteellinen kuumennus tai kypsennys.
Näillä välttyy tuolta kaikkein eniten pelätyltä listerialta, joka sekin on aika harvinainen tauti saatavaksi.

Itsekkin söin koko teini iän eines lihapullia ja nakkeja ym. suoraan kylmänä ja olen pysynyt terveenä kuin pukki...ja tosiaan noihin teinivuosiins entään mahtuu tooosi monta päivää ja nirsoilua, kun ei tavallinen kotiruoka muka ole tarpeeksi hyvää :LOL:

Eli ihan maalaisjärjellä eteenpäin, turha hössötys aiheuttaa vain täysin turhaa stressiä :hug:

ON:
onhan tuo massu juu iso minunkin mielestä viikkoihin nähden, mutta niinhän se ilemisesti tuppaa tekemään seuraavissa rasjauksissa :D
Ja kyllä juu pääsee hiukan huokaisemaan kun on jo mukavasti viikot kasassa, mutta siltikin pyörii päässä kaikesta tästä ilmeisestä raskaus kasvusta huolimatta, että mitä jos siellä ei olekkaan mitään ja kroppa petkuttaa julmasti :ashamed:

Onneksi tuo mies jaksaa tsempata olla ajattelematta näitä synkkiä ajatuksia turhan syvällisesti. =)

Katsottiin eilen Grudge 3...jumamakauta...yleensä en koskaan katso tuon tyylisiä kauhuelokuvia, mutta nyt sitten miehen mieliksi ajattelin olla iso tyttö ja olla pelkäämättä tulevaa yötä.
Siskis siis välttelen noita tuommoisia, kun olen taipuvainen sitten näkemään mielä karseampia painajaisia ja siis todella...olen itse pääosassa ja lahtaan sitten elokuvan tyylisellä tavalla ihmis parkoja.

Noh, kun leffa oli loppu, mies paahtoi makkariin, mennessään sammutti kaikki vvalot ja vempeleet ja paniikissa juoksin perässä sänkyyn, pistin siellä telkun päälle ja lähes hengenahdistuksen kourissa yritin saada ennen nukahtamista parempia ajatuksia mieleen katsomalla Ketosta & Myllyrinnettä :ashamed:
No, yö oli menestys siinä mielessä, että heräsin vain kerran tuskanhiki päällä sydän hakaten :p

Eli ei kiitos enään noita tuommoisia minulle :LOL:

Olo hyvä ja odottelen, josko saisin mitenkään mahdollisesti sen tiedon ultrasta huomenna...taitaa olla toiveajattelua :LOL:

paapelo+poju+Tiuhti 10+1
 
Mulla on tänään vi****s-päivä. Ärsyttää suunnattomasti kun ukko valvoo yöt ja nukkuu päivät :kieh: Meidän piti lähtee tänään kävelylle, mut taitaa jäädä haaveeks, vaikka ulkona on sairaan hieno ilma. Ukon piti paistaa mulle kerrankin pekonit ja munat aamulla, mut arvatkaa vaan kuka joutui itse paistamaan aamupalansa. Ei taida toi ukko mua arvostaa edes sitä vähää mitä luulin :(

Aurinkoista naistenpäivää kaikille =)

pinkkimieli ja nimetön 6+2
 
Pinkkimieli :hug:
Laitappa mies tiukkaan palaveriin...olla nyt noin hömelö naistenpäivänä :ashamed:
Kyllä se siitä kun olet puhun suusi puhtaaksi...ei varmaan ole oiekin ymmärtänyt mikä päivä tänään on ja mitä oikein olitte suunnitelleet =)

paapelo+poju+Tiuhti 10+1
 
Heippa muutaman päivän tauon jälkeen! Ja kaikille joilla vuotelua, niin pidän peukkuja ettei mitään vaikutusta kuitenkaan ole pieneen ollut. :hug:

Oltiin juuri miehen siskontytön rippijuhlissa, kyllä se vaan aika menee äkkiä, kun justiin kyseinen neiti oli sellanen pikkanen vasta! Kauheeta ajatella, että viiden vuoden päästä meidänkin esikoinen pääsee ripille! :eek:

Täälläkin on maha aikas pallo jo! Yhdet housut vaan menee jalkaan. Mulla vaan tuo hiiva vaivaa, nyt jo aivan ku olis vähän maha kipee, tiedä sit johtuuko siitä. Huomenna ajattelin soitella neuvolaan, että saanko käydä lääkettä hakemassa. Mulla on nää hiivat ollu joka raskaudes riesana, ja aina oon kyllä saanu puikkoja käyttää, ilman asetinta toki.

Tuosta seulasta oli ollut puhetta, mä meinaan siihen osallistua, ihan siksi että tietää sitten etukäteen, jos down. En sen vuoksi aborttia tekisi, mutta etukäteen tahtoisin tietää.

Eipä tässä kummempia, ens keskiviikkona olis eka neuvola.

miltski ja papu 8+5
 
Tuosta ruoasta vielä, tosiaan en sitä majoneesia edes paljon uskaltanut ottaakaan,ihan pienen pieni määrä.Katsoin tuoteselosteesta,että sisälsi "pästoroitua munamassaa" ja oli Suomessa valmistettu..Että kaippa ok.
Huuhtelen erittäin huolellisesti salaatinlehdet,porkkanat ym sekä omenat ja päärynät kuorin,ennen olen syönyt kuorineen. Harmittavaa että suolakurkku maistuu nyt niiin hyvälle, vaikka sitä ei kovasti saisi syödä. :p
 
Yeb
Tsemppiä Inkalle ja sutikalle, toivottavasti teillä on vuodoista tai tuhruista huolimatta kaikki hyvin! :hug:

Paapelon maha vaan kasvaa :) Hih, meillä on kuvista päätellen samanlaiset, tai ainakin samankaltaiset sohvat :D

Mekin aiomme osallistua veriseulaan NP-ultran yhteydessä siitä syystä, että tahdon tietää etukäteen jos jotain on vialla. Sehän on tosiaan harmi että tuo seuloo vain Downia, joka on kuitenkin kehitysvammoista "lievin". Meilläkään ei aborttia moisen takia tehtäisi. Tosin jännittää mitenköhän sitä saa edes tuon NP-ultran hoidettua kun sehän on tietysti virka-aikaan, mies työharjoittelussa ja esikoista sinne ei saa ottaa mukaan :( Lapsenvahtia ei meillä oikein ole.. No, aika näyttää, jos menee hirmu hankalaksi niin saa sitten jäädä kokonaan välistä.

Pinkkimieli, tsemppiä ukkelin kanssa B) Noihan on välillä tommosia.. Meilläkin on tuommoinen valvoo yöt ja nukkuisi päivällä -tyyppi, ärsyttää joskus! Enkä koskaan unohda esikoisen aikaista isyyslomaa, herra ei muuta tehnyt sen kaksi viikkoa kuin pelas tietokonepelejä :kieh:

Hyvää naistenpäivää :heart:, toivottelee Yeb 8+4.
 
Heippa!

Mullakin on tosi iso masu jo, mut mulla se johtuu täysin ekasta raskaudesta jääneestä läskirenkaasta jota en sit "ehtiny" (heh heh) jumpata pois. Turvotus tähän vararenkaaseen ni näytän ku olisin jo viidennellä. Just..

Tuhruista oli kyselyä ja mulla oli ekassa raskaudessa joka viikko tuhrua 1-3 päivänä viikoilla 8-13 ja sit vielä "ropsahti" viikolla 16 yhtenä päivänä. Siihen se sit loppu.

Syömisistä sen verran että mä en kyllä kato yhtään mitä mä syön :ashamed: Tai no sen verran etten syö mitään raakaa kalaa tms, mut muuten kyl menee ihan kaikki. En edes tota majoneesia ajatellu kun söin sitä just ison kipollisen viime viikolla ravintolassa. Pitäis varmaan..
 
Täällä yksi uusi ja onnellinen lokamamma ilmoittautuu. Laskettu aika nettilaskurin mukaan 30.10. eli nyt ollaan viikoilla 6+2. Kakkosta siis odotellaan. Esikoistyttö on reilut 1 v ja 2 kk.

Eka neuvola on 26.3. sekä veriseula ja np-ultra 3.4. Eka raskaudessa kävin veriseulassa, mutta np-ultrassa en.

Paapelolla on tosiaan jo ihana massu. Mulla ei vielä pullota, mutta eka raskaudesta on noin 3 kiloa jäljellä. Nyt yritän pysyä enemmän kuosissa noiden syömisten suhteen. Esikoisen laskettu aika oli jouluntienoilla ja ihan loppuviikkoina tuli herkuteltua hiukan liikaa konvehdella ym. Ihana kun kesä on tulossa niin saa popsia tuoreita kasviksia, syksymmällä marjoja ja liikkua ulkona enemmän pelkäämättä liukkaita kelejä.

Noista syömisistä vielä, että eihän pähkinät, siemenet tai soija ole kiellettyjen ruoka-aineiden listalla?

Ihanaa odotuksen jatkoa kaikille!





:)
 
Moikka taas!

Anelie Mulla on huomenna tuo 9+0 ja pahoinvointia ei ole juuri lainkaan enää. Rinnatkaan ei oo enää yhtään arat, varmaan esikoisen imetys venytti niitä sen verran ettei enää mikään tunnu missään. :) Tilalle on tulleet valtava janotus ja öiset pissahädät. Mies vaan totesi, että menee ihan samalla tavalla kuin esikoisen odotus. Esikoisen aikaan juuri näillä viikoilla ryntäsin paniikissa ultraan, kun olin varma että alkionkehitys on pysähtynyt. :ashamed:

Täällä ollaan myös menossa tuohon veriseulaan. Ja itse asiassa en tuota asiaa edes enempää miettinyt, otin vaan kaiken mitä neuvolassa tarjottiin. :LOL: Ei mekään kyllä downin takia abortoitaisi..

Kolme viikkoa ultraan vielä, mitenkähän tässä malttaa odottaa??! Onko kukaan hankkinut tai hankkimassa muuten kotidoppleria? Itse olen tuota harkinnut, voisi rauhoittaa mieltä kun tässä menee vielä jonkin aikaa ennenku liikkeet alkaa tuntumaan... Ja muutaman viikon päästä noi äänet kai vois kuulua jo ihan kotilaitteellakin.

Pikki 8+6
 
Sain ukon viimeinkin hereille klo 17.00. Nukkui sitten kunnon unet. On se vaan niin ärsyttävää, kun itteekin väsyttää, mut ei halua kaunista päivää tuhlata nukkumalla. Varmaan painun taas ite pehkuihin jo klo 21 ja ukko valvoo niin myöhään, et huomenna taas vaikeeta nousta töihin. No yrittipä tuo hyvitellä tekemällä ruokaa, mut mulle ei nyt maistu mikään ja sekin tomaatti minkä söin laittoi mahan sekaisin, eikä ihan vähää.

anteeksi omanapa

pinkkimieli ja nimetön 6+2
 
Heips!

Jos nyt uskaltaisi liittyä seuraan :ashamed: Lukenut olen juttunne päivittäin mutta keskenmenon, tuulimunan jne. pelossa en aiemmin uskaltanut kirjoittaa. Nyt on jotenkin luottavainen ja levolllinen mieli joten eiköhän tämä tästä :)

LA minulla on 4.10., toinen lapsi kyseessä ja synnäri olisi Tays eli Tampereelta ollaan :wave: Niin ja ikää 29v. (vielä)

Pikki kyseli kotidopplerista. Minä sain ystävältä lainaan tänään sellaisen ja heti oli testattava ja kyllähän ne äänet sieltä kuului :heart: Sekin sai olon helpottuneeksi. Nyt voi "rauhassa" odotella np-ultraa joka on 17.3. Ei onneks kuin viikko odottelua :)

Miiruska:
meillä on sitten saman ikäiset esikoistyttäret, sillä oma riiviöni on syntynyt 27.12.07 :)

Mä oon käynyt jo kaksi kertaa varhaisultrassa :ashamed: Ekan kerran kävin 7+3 mutta selvisikin että alkio vastaa viikkoja 6+3 eikä sykettä saatu kunnolla näkyviin, lääkäri epäili näytön värisevän ja muuta mukavaa. Sitten kävin varmistamassa että kyseessä oli syke eikä näytön värinä ja tuulimuna viikolla 8+3 ja siellä kellui mollamaija ja syke löytyi/näkyi heti :heart: Ja viikot vastasivat samoja mitä edellinen lääkäri oli mitannu eli pieni oli /on pysynyt kasvun mukana, ihana helpotus :) Kallistahan tuo yksityisellä käynti on mutta pieni hinta siitä että pää päsyy kasassa!

Ja oon kanssa menossa veriseulaan (joku tais kysellä sitä).

Ruoka-aineita syön hyvin huolettomasti, kaiken näköiset ja maalaiset juustot putoaa hyvin, myös maksalaatikko joskus sekä medium-pihvi, vaikka tiedän että maksalaatikko on "kiellettyjen" listalla, myös pihvit pitäis syödä kypsänä. Mutta kun joskus näitä syö (ei ees viikottain) niin uskon ettei siitä ole sikiölle haittaa, ei ainakaan esikoiselle koitunut näistä mitään :) Tervettä järkeä käyttäen!

Niin ja olo on edelleen järjettömän etova :x Ei okseta mutta etoo, pitkin päivää. Ja uutena oireena on tullu naaman kukkiminen :/ Sitä vaivaa ei ollut viimeksi... No, kai nämä tästä kohta helpottaa.

Hyvää illan jatkoa kaikille :wave:

Nora ja papu 10+0
 
Aku No itseasissa kun kysyt, niin voipi olla hyvin mahdollista että mulla ois nyt menkat, täytyi ihan kalenterista katsoa.
Tänään ei ole vuotanut onneksi yhtään, ainoastaan aamulla hiukan tuhrua.
Soitin aamulla myös Kättärille ja sanoivat että jos muuttuu vuoto runsaaksi niin sitten näytille.
Muuten täytyy vaan odotella tiistain ultraan. Jään huomenna ja tiistaina saikulle, kotiin lepäilemään.

Inka 10+6 :heart:
 
Moni harmitteli vuodoista. Mähän siis vuodin heti plussattuani ja 5 viikkoa putkeen tuli joka ikinen päivä vuotoa...verta ja ruskehtavaa vuotoa ja ihan pönttöön asti lorisi. Ultrassa kumminkin kaikki hyvin ja vuoto ei tullut kohdusta. Nyt on toinen päivä menossa kun ei näitä vuotoja ole esiintynyt...toivottavasti pysyvät poissa kun se on niin ärsyttävää ja stressaavaa!!!
:hug: kaikille tuhruttelijoille!

Pure love ja Ihme rv9+0
 
Sunnuntai iltaa :)
Nyt on tanssit katsottu ja nappulat saatu unille. Hyvin nukahtivatkin, kun yleensä on nukkumaanmenoaika jo hyvissä ajoin ennen yhdeksää.
Mulla on ihan mahdoton maha! Siis tän kanssa on tosi tukalaa jo nyt, entäs sitten muutaman kuukauden päästä??? Eihän tämä vielä ole oikea vauvamaha vaan aivan järkyttävää turvotusta, jota iltaa kohti ilmenee. Eikä edes alavatsa vaan koko vatsa. Äitiyshousuissa täällä viipotan ja vähän hirvittää huominen työpäivä siisteissä housuissa. Yleensä on kyllä aamulla parempi. Eilen illalla oli sellainen pallo, ettei unikaan meinannut tulla, kun tuntui koko vatsanahkaa kiristävän. Varmaan se vatsan pulputtelukin liittyy tähän turvotukseen. Mieskin ihmetteli, että montakohan tässä masussa mahtaa olla :LOL: Olikos muilla turvotusta? Koska loppui? Pliis, loppuuhan... Mietin myös kun tuosta Paapelon ihanaisesta masustakin on ollut puhetta, että kuinkahan aikaisin kolmonen alkaa näkymään. Toivottavasti ei ihan pian.

Muuten on edelleen rinnat kipeät ja vähän heikko olo. Palelu on vaihtunut hikoiluun. Parilla oli nyt tuhrua ollut, peukut teille. Minullakin oli alussa 4 päivää juuri silloin kun menkkojen piti alkaa. Tiistaina selviää oliko se huono merkki vai ei.

Unista oli myös jossain vaiheessa puhetta. Minäkin näin viime yönä ensimmäisen raskausunen. Siinä kerroin töissä olevani raskaana ja kovasti ihmettelivät miksen ole kertonut aiemmin. Siinä unessa olin viikolla 10 eli en nyt kovin pitkään tietoa salannut :LOL: Ehkä tuo uni kuvastaa sitä, että vähän painaa mieltä asian töissä kertominen.
Mitäs vielä? Pinkkimielelle tsemppiä nukkuvan ukon kanssa. Jokaisella on tietysti oma rytminsä, mutta varmaan saa vauvan tultua 17 nukkumiset unohtaa. Ehkä hän nauttii vielä kun voi? Mutta ymmärrän tuskastumisesi oikein hyvin.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille.
Emmama 6+4

p.s vielä pieni muokkaus: hirmuinen jano koko ajan!
 
Ai onko muidenkin miehet käyttäneet isyyslomaa pelaamiseen? :LOL: Muistan kans kyllä elävästi vielä kun tuo ukko kaiken tytön nukkumisajan istui tietokoneella. Vaikka edelleenki tuo tekee niin melkein joka ilta... :whistle: :kieh: Ehkä sen mielestä meidän parisuhde voi niin hyvin, että sitä tarttee hoitaa vaan kerran viikossa vaimoa hellimällä...mrr... Noh, iteki kyllä tulee roikuttua esim. täällä :LOL:

Ja Nora ja Miiruska: Meiltä kans löytyy tuommonen jouluntähti, 23.12.07 syntynyt.

).) Täällä kans oireet on todella vähentyneet ja siitäkös mä entistä enemmän oon huolissani...(Aivan ku en muuten olis jo ihan hermot riekaleena :kieh: ) Mies raukka saa kyllä kärsiä ku kiukuttelen sille. No, mulle kans tuli pe ultra-aika ja 25.3. olis. Joudun kyllä varmaan vielä sitä muuttamaan, ku esikolla oli just samalle päivälle samoihin aikoihin kans neuvola.
Joku muukin (anteeksi etten ikinä muista kuka sanoi mitä) puhui suolakurkuista...? Täällä kans viime viikon söin suolakurkkuvoileipiä, ku mikään muu ei uponnu. Nyt tää suolasen himo näyttää vähän laantuvan ja hedelmät, ym. houkuttelee enemmän. Inhottavaa huimausta on välillä ja luulen, että mun verenpaineet heittelee ja siks tuo suolanhimokin kai et pysyis ylhäällä...
Äh, masu on täälläkin on aikamoinen pallo ja tuskaa oli synttärikemuilla olla tavalliset housut jalassa ja koittaa vetää mahaa sisään. Oikein kipeeks tuli. Kotona heti vedin mammalökäpökät jalkaani ja aaaah... Mulla on kyllä kans esikolta jäänyt semmoset 3 kiloa ja suurin osa mahaan, et näytän et oisin pitemmälläki. :kieh: :headwall: Ensin toivoo vauvamasua ja sit ku mahaa on, niin yhtäkkiä toivookin, että se ei vielä pullahtaiskaan ettei kaikki sais tietää ennen ultraa.

No, pitäis kai vain nyt nauttia tästä paremmasta olosta, ku pahoinvointi on poissa, et ainoastaan välillä kuvottaa tietyt hajut (esim. keitetyt kukkakaalit ja kahvi). Yritän luottaa siihen, et kaikki on hyvin, kun ei vuotoa oo ja masu kasvaa (joo, tiedän että SEKÄÄN ei oo mikään tae :headwall: )

No, nyt sänky vetää jo puoleensa... Mukavaa uuden viikon alkua kaikille!

Hätähousu ja asukas 8+6
 
Iloista naistenpäivää lokamassut :wave:

Täällä on todella huono olo koko ajan, väsyttää ja kaikki ruoka etoo vain salattia ja jotain hedelmää saa alas.

Minä en stressaa noista ruuista oikeastaan ollenkaan, Suomessa kun ollaan niin täällähän on aika turvallista syödä lähes kaikkea. Tietysti minäkin maksan ja graavatut tuotteet jätän suosiolla pois, mutta esimerkiksi kun esikkoa odotin ja söin ajatuksissani salaattia jossa oli (ilmeisesti) kuumentamattomia pakaste herneitä. Kysyin siitä neuvolassa käydessäni että miten vaikuttaa raskauteen niin neuvolan hoitaja sanoi ettei ole kovinkaan vaarallista suomessa. Tässä muuten linkki jos haluatte katsoa kiellettyjä ruoka-aineita
http://www.espoo.fi/default.asp?path=1;28;11866;9878;10024;10156;10165;10170;10190
 
Nora79 tervetuloa :hug: Sulla on jo ihan mukavasti viikkoja kasassa :)

Onko täällä muita laktoosi-intolerantikkoja? Miten raskaus on vaikuttanut teillä siihen? Yksi ystäväni voi raskauden aikana syödä laktoosia mielin määrin ilman oireita. Minulla tuntuu käyneen toisin päin. Parempi olla tarkkana, ilmavaivat ovat muutenkin ihan omaa luokkaansa :whistle: Vakavasti puhuen, toivottavasti nämä ilmavaivat helpottavat jossain vaiheessa :x
 

Yhteistyössä