*Lokamassut 2009 Kesäkuussa*

Heips! Mekin jossain välissämietittin miehen kanssa nimiä, mutta ollaan selkeästi ihan eri mieltä niistä. Voih...Nyt on siis jätetty puhumatta ni ei tarvitse riidellä :) Onhan tässä vielä aikaa sulatella.
Minä kanssa luulen, että vauveli jo kuulee ääniä! Eilen olin miehen konsertissa, jossa aika kovaa soitti trumpettisolisti ja koko sen biisin ajan kun trumpetti soi niin vauveli potki ihan hulluna! Mut sitten kun soitti vaan orkesteri, siis aika paljon hiljempaa, niin ei enää potkuja tullu. Se oli aika hassua :)
Meillä on kauhea muuttoprojekti menossa. Pitäis helsinkiin muuttaa elokuun alussa, mutta kun siellä on ihan kamalat vuokrat... Että jos joku tietää vuokralla olevasta asunnosta jossain kolmostien varrella hesassa tai vantaalla niin vinkatkaa. Ja mielellään rivariasunto.

On tylsää, kun ulkona on kylmä ja sataa. Periaatteessa se kai on ihan hyvä koska nyt ei oikeen ole muuta tekemistä ku siivoaminen :) Loma kun alkoi eilen, niin heti loppu tekeminen :)

hemari 23+0
 
Heippa!
Ultrassa käyty ja kaikki ok, paitsi,että joudun vielä menemään 2 vkon päästä uudestaan. Oli sellaisessa asennossa,että eivät saaneet jotakin virtausjuttua näkyviin. Lääkäri kyllä vakuutteli kaiken olevan kunnossa,mutta haluavat olla 100% varmoja. Muutenkin tosi vilkas kaveri,ei yhtään paikoillaan =)
Napanuora oli jalkojen välissä ja muutenkin jalat yhdessä, joten ei tietoa kumpi tulossa. Kätilön veikkaus oli tyttö,mutta sanoi pojan olevan myös mahdollinen. Joten ei lähtenyt sitten sen enempää arvuuttelemaan.
Terkkuja!!

Auringonpaiste ja todella vilkas masuasukki
 
hemari:
vantaalta lähtisin minä hakemaan rivaria vuokralle, joskin ne ovat niin kirveen takana täälläpäin, jotta kyseenailaista on saako :/
Itsekkin olisin tahtonut rivariin vuokralle, mutta ei yhden yhtäkään löytynyt, kaikki vapautuvat olivat pieniä kaksioita tai liian suuria meille eli yli 100 neliöisiä
:(
 
Soro joo mä jossain vaiheessa pohdin tota että ottaakko esikko pois hoidota vaiko jäisikös sinne puolipäiväiseksi.
No juttelin asiasta sitten päiväkodissa ja sanoivat että he eivät pysty tytölle tarjoamaan puolipäiväsen paikkaa kun tässä kaupungissa on noi jonot niin hurjat varsinkin tuohon yli 3 vuotiaiden ryhmään mihin olis nyt syksyllä siirtyny.
Ja nyt hain tytölle paikka seurakunnan kerhosta että tulis tytölle edes jotain puuhailua ikäistensä kanssa.
Ja sit mun mieshän jää lasten kanssa kotiin vuodenvaihteen jälkeen.

Mä olen ihan ihastunu noihin liljoihin ja niitä nyt sit pistäny tonne penkkeihin... osa sipuleina ja sit pari puskaa olen laittanu kun olen ostanu ensin kukkakaupasta pöytään piristykseks ja sit syksyllä laittanu maahan.
Ekat raparperipaaiakat ja kiisselin olen jo väsänny oman pihan antimista ja näyttäis olevan taas reilummin tulossa noita marjoja. Meil on pihassa Mustaviinimarja- , punaviinimarja- ja karviais pensaita.
5 Omenapuuta mut ne on jo niin huonossa kunnossa että Niitä ei auttais muu kuin pistää nurin... eli omenoita ei taida montaakaan tulla.
Ja on ne edelliset jonkii moista muutaman taimen mansikkamaata tossa pitäny mut ei niistä koskaan ole mitään tullu ja meinasin että jos tänä syksynä sais anopin työpaikalta niitä taimia niin vois syksyllä laittaa kuntoon ja vähän isommaks tuo.
Jos sitä ostais vaan amppelin mansikoita täks kesäks.

Mulla on viikon verran ollu taas huonoa oloa, neuvolassa täti pohti että jos on jotain muuta huonoo oloa kuin raskaudesta johtuvaa... mut samalta tää on tuntunu kun silloin alkuraskaudesta.

Huomenna tyttö lähtee puolenpäivän jälkeen mummolaan ja mä saan miehen kans "vapaata" kun sitten mä lähen perässä mummolaan perjantai iltana.
On semmonen serkusten Puuhamaapäivä Lauantaina, joten toivotaan että ei ainakaan satais.

Riivinrauta & Nuppunen 22+4
 
hemari: suosittelen seuraamaan VVO:n vapaita/vapautuvia asuntoja-listaa. Sieltä mä bongasin aikoinaan Vantaalta vapaana olevan rivarikolmion ja soitettiin heti sen perään ja tästä soitosta parin viikon päästä muutettiin sisään :) Meillä ei siis ollut ennestään siellä edes hakemusta sisällä ja silti saatiin asunto helposti. Nykytilannetta en toki tiedä...
 
Ultrassa käyty, kaikki hyvin... :heart: Vähän pienempi oli, mitä silloin np-ultrassa. Ei sitten kysytty kumpi on tulossa. Mä kyl nyt ainakin kuvittelin näkeväni jotain siellä jalkovälissä, mut taitaa johtua siitä, kun toivon niin kovasti poikaa.... :LOL: No, tärkeintä on et kaikki oli kunnossa.

Missah ja Mölli 20+5
 
Moi kaverit,
terkkuja taaltakin alkavalta mohomahalta.
Eilen oli aippahousut ekaa kertaa jalassa - jippii!

Oon alyttoman onnellinen tasta uudesta ulkomuodostani ja tavattoman ylpea siita :) Ens viikolla katsomaan rakenneultraan ja kerhopaikkaa katsastamaan - nain aikaisin taalla Belgiassa :)

Kysymys - paljon teille on tullut kiloja lisaa? Mulla olis 4.5 ja viikkoja on 19+1. Onko paha? Enaa ei nalata niinkuin ihan alussa jolloin suursyomarina soin kaiken. Aiti epaili etta lapsivetta olis jotenkin enempikin koska mun maha on aika iso naille viikoille (halla oi kanssa ollut).

Ja toinen kysymys - miten teette kummi paatoksen? Mun ukkoni meni lupaamaan siskolleen taman kysyessa etta paaseeko kummiksi jos sattuu olemaan tytto. Ma en kyseisesta ihmisesta tykkaa yhtaan enka muutenkaan haluis sukulaisia kummeiksi - ne ovat muutenkin lasna ja rakastavat tata toukkaa kuitenkin. Jos otamme hanet kummiksi, pitaa munkin pyytaa siskoni - muuten tulee ruumiita.

Mita ootte mielta?

 
No tuo kriteeri, jos tulee tyttö, niin pääsenkö, on vähän outo :/
Mutta itse olen ottanut yhden siskoistani pojalle kummiksi ja nyt otan tälle toiselle toisen siskoistani...nähtäväksi jää, otanko joskus aikanaan nuorimman siskon kummiksi, kun siihen on kovin pitkä aika, että edes pääsee ripille, mutta eiköhän hän muiden siskojen lasten kummiksi pääse :D
Hankala vastata siis, kun oma ajatusmaailma pitää tavallaan normaalina, että jos veljet tai siskot on ripitetty ja heidän kanssaan on hyvissä väleissä, niin kummiksi otetaan.

Painosta:
Ei ole mielestäni paha, eka raskaus jos on, on kropalla paljon muututtavaa edessä ja kiloja tulee varmasti senkin edestä enempi...seuraavan kohdalla ei enään välttämättä nouse niinkään samalla nopeudella.
Esikosta minullakin nousi tuon n.4kg tuohon mennessä, mutta nyt on tullut neuvolan mukaan 700g ekasta käynnistä, eli näyttää olevan TODELLA raskauskohtaista, samalla naisellakin.
 
Moi pitkästä aikaa!

Lakkiaisjuhlareissu tehty, kävi hieman voimille kun yhteen suuntaan on matkaa 600 km.

Neuvola oli viime viikolla ja siellä ei ollu mitään erityistä. Hb hyvä, samoin verenpaine, painoa oli tullu taas, kaikenkaikkiaan on tullu 4,5 kg.

Onnittelut ultrakuulumisista!

Joku muukin täällä jo kaivoi puikkoja esiin. Itse olen kanssa himoneuloja vaikka hartiat ei siitä tykkääkään. Talveksi aattelin vauvalle neuloa villatakin, housut, pipon ja sukkia ja lapasia. Värin on vielä hieman hakusessa kun vaaleanpunaista inhoan mutta ehkäpä jonkun kivan löydän.

Nimeä ei vielä paljoa ole mietitty. J-alkuinen se on kuten muillakin muuta ei vielä ole päätetty. Myöskään kummeista ei olla vielä päästy päätökseen. Luultavasti meidän sisaruksia pyydetään. Meilläkin on isommilla niin että toisen kummit on aktiivisia ja yhden lapsen yhdestä kummista ei ole kuulunut mitään 10 vuoteen. Harmi lasten kannalta kun toinen saa paljon huomiota ja toinen ei.

Meidän pakastin oli hajonnut viikonlopun aikana vaikka ei oo kuin 4 v vanha. Maanantaina oli vielä pakasteet jäässä joten urakalla on sitä nyt tyhjennetty. Onneksi ei ollu paljoa tavaraa siellä enään. Nyt aattelin mennä tekeen lettuja kun omenahilloa oli paljon, jos vaikka sais sitä syötyä pois.

Peppi ja rinsessa 21+1
 
Eilen käytiin rakenneultrassa. Kaikki oli hyvin, vastasi mittoja ja viikkoja. Liikkui melkein koko ajan. Sukupuolta ei suostunut paljastamaan. Kätilö ei lähtenyt veikkailemaan. Mut ei sillä niin merkitystä tässä vaiheessa ole, pääasia, kun olisi terve. Pari kuvaa saatiin mukaan.

Onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista. :heart:

Olen kans innostunut käsitöiden tekijä. En vielä ole ehtinyt aloittamaan. Mut tarkoitus olisi jotain tehdä. Onhan tässä vielä aikaa.

Nimeä ei olla erityisesti mietitty. Jotain nimiä ollaan heitetty, mut päätöstä ei ole vielä tehty. Molemmilla on pari nimeä joista voisi valita.
Kummia asiaa ollaan alustavasti mietitty. Mut ei olla vielä ketään kysytty.
 
Itun emo: mäkään en kyllä ymmärrä sitä miehen siskoa että JOS on tyttö niin hän haluaa kummiksi :eek:
Mulle ei tulis edes mieleenkään kärttää keneltäkään että pääsiskös kummiks. Mun mielestä lasten vanhemmat pyytää kummeiks ketä haluaa ja ei tule semmosta vaivaantunutta oloa kelleen.

Mut esikon kummeina on mun sisko ja sen mies ja miehen veli ja sen vaimo.
Tämän toisen kummeiks... tai osa kummeista on päätetty jos he vaan suostuu niin mun lapsuuden ystävä miehensä kanssa, mut vielä olis joko yhtä pariskuntaa tai kahta "sinkkua" vaille mein kummit. Mut ei olla ihan kauheesti niitä kyllä vielä mietittykkään.

Ja nimistä ei olla keskusteltukkaan... jos paoika tulee niin pientä vääntöä saattaa tulla koska mulla on mielessä yks ehdoton nimi mut mun mies ei sitä halua.
Mut siis jokos joku on saanu jo ne sairaala paperit??
Mä muistelin että ne sai vasta joskus tyyliin viikolla 30??
 
Voi paapelo mikä ihana masu sulla on :heart: Ja viherloistoa riittää :) Minäkin sitten ensi kesänä laitan omalle pihalle vaikka mitä! Nyt tontilla on vain Kodin Terrasta "kukkakehto", jossa on vaalean sinisiä orvokkeja. Se on oikeasti kuin kehto, sitä voi keinuttaa, rottinkikori, joka roikkuu sellaisessa rautaisessa telineessä :heart:

MB, kantoliinasta. Toivottavasti tosiaan minun tulee opeteltua sen kantoliinan käyttöä. Jos sen perussidonnan opettelisi, joka taisi olla ekana sillä cd:llä. Ostin muuten käytettynä ja vinkkinä sulle jos aiot myydä, maksoin siitä 35 euroa.

En mä saa aikaiseksi laittaa tänne kuvaa! :eek: Mun pitäis selvittää, miten tuolla mun uudehkolla kameralla saa kuvat koneelle muunlaiseen järjestykseen kuin päivämääräotsikon alle. Sillä Canonin ohjelma laittaa ne automaattisesti niin ja niitä kansioita on jo nyt ihan hirveästi kun kuvia on pitkältä ajalta. Jos joskus sattuisi olemaan sellainen hetki, että miehellä olisi aikaa neuvoa.

Mulla seurataan neuvolassa veriryhmävasta-aineita kuukauden välein eikä arvo ole noussut, kaikki on kunnossa sen suhteen. Ihanaa, saan olla rauhallisin mielin sen suhteen ainakin toistaiseksi. Olen siis rh-positiivinen mutta minulla on eräs muu veriryhmävasta-aine. Se on sikiölle vaarallinen noustessaan ja tällä vauvalla on se, koska mieheni on homotsygootti tän suhteen eli periyttää sen jokaiselle perilliselleen. Olen päättänyt, etten murehdi tuota, alkaako se nousta raskauden aikana. Nyt kaikki näyttää rauhalliselta =)
 
Me käytiin ostaa tänään kaksostenvaunut :heart:
Päädyttiin sit Emmaljungan twin cangaroihin:) Otettiin ne vielä sellasella erillisellä kopalla ja ratasosalla ja sit niissä on se pelkkäratasosa kun molemmat jo istuvat:)
Saadaan ne ehkä jo huomenna! :D
Jee, ihanat!
 
Marsupilamikos se oli vastaillut tuohon omaan hämästyneeseen kysymykseeni :D

Ei meille ole koskaan sellaista annettu, ei minulle, eikä siskolle, eikä kellekkään tutullenikaan, ainakaan en tiedä.
Synnyttämään tullessa vain ovat kysyneet, onko lapselle mietitty nimiä ja kirjaavat ylös sitten jos sellaiset on.
Ei siis mitään lappuja tuommoisesta...hmmm.

inka:
Nuo rattaat on varmasti kätevät...onnittelut varsin onnistuneen kuuloisesta hankinnasta :D

Minun mahaa vääntää niin pirusti. Siis tuntuu, että suolet kiertyy solmuun...johtuu taas tuon raudan aloituksesta...esikosta kokeilin muistaakseni 3 eri rautaa ja kaikista sain vatsan kipeäksi ja lopulta vain tyydyin kohtalooni...en tiedä mikä siinä mättää. Tosin kyllä kipu lievenee ajan kanssa kun maha tottuu, mutta vatsalaukulle tulee kuitenkin sellainen vihlova kipu joka pillerin jälkeen, kun alkaa imeytyä :headwall: Ei kiva.
Ja siihen lisänä sitten harjoitus supistukset...aaaah.

Eli kuten joskus alkuraskaudessa mainitisinkin, niin koska en kärsinyt taaskaan mistään pahalaatuisesta oksentelusta, heikotuksesta tms. ikävästä, niin kärsin loppu puoliskon tavalla jos toisella...tietääpä olevansa taas raskaana ja vauvaa odottaa sitä enemmän pian syntyväksi, tai siis lokakuuta odotan ERITTÄIN paljon :D
 
Moikka,
Nimiä on täälläkin alettu pohdiskelemaan. Muutamia kivoja mielessä on mutta saas nähdä löydetäänkö mitään sopuratkaisua :) Esikolla toinen nimi on miehen suvusta joten nyt sitten otetaan minun suvusta tai keksitään ihan oma. Ja jos tosiaan pojaksi meidän tyttö muuttuisi niin sitten olisi ongelmia kun ei oikein mikään pojan nimi tunnut omalta.

Kummit meillä on jo mielessä mutta ei olla kysytty. Minä halusin ehdottomasti veljeni lapsien kummeiksi. Miehellä ei ole sisaruksia mutta tosi läheisiä serkkuja kaksi joten heistä toinen tullee nyt kummiksi. Lisäksi pyydettiin ja pyydetään nytkin joku kaveripariskunta, on ainakin enemmän pakko pitää yhteyttä ellei muuten :)
Mutta samaa mieltä kuten joku muukin jo mainitsi eli vanhemmat pyytävät kummiksi, ei tulisi mieleenkään pyytää kummiksi pääsyä.

Suosittelen lämpimästi kantoliinoja ja reppuja. Jos MB harkitset vielä myyntiä niin minua kyllä kiinnostaa ostaa, kun vanha liina on jossain varaston kätköissä. Alkuun oli ongelmia liinan käytössä ennen kuin sai sidonnan kuntoon ja eihän esikko tykännyt siitä pitkään aikaan ollenkaan. Olisko ollut n.4-5kk kun kyllästyi vaunuissa makaamiseen niin jopas tykkäsi olla sylissä liinassa. Kävin sitten päiväkävelyillä tyttö liinassa, nukkui siinä ihan tyytyväisenä :) Tykkäsi myös repusta, niissä vaan on eroja eli kannattaa käydä testaamassa jos mahdollista. Kaveri suositteli sellaista kudottua kantoliinaa, ehkäpä hankin nyt sellaisen.

Sairaalapapruista sen verran että me ei esikon synnytyksen aikana eikä missään vaiheessa saatu mitään papereita eikä siis niitä hätäkastenimiäkään minnekään sanottu. Muutenkin aika huono kuva jäi TAYSin palveluista.

Ja onnea taas hyvistä ultrakuulumisista!
 
Kiitokset neuvolakyseilyihin vastanneille! :flower: Eli se on vain hemppa ja paino mitä multa ei ole kertaakaan katsottu, verrattuna Suomeen. No ei se haittaa, painon kanssa ei ole ollut ongelmia ja hempan voin pyytää vaikka ensi kerralla. Täällä pitää tosin mennä antamaan kaikki näytteet ihan eri "firmaan", kuin missä lääkärikäynnit on. Ja kaikki maksaa, paljon!

paapelon vatsa on kyllä aivan mahtava. Täytyy myöntää, että mahakateus iski! =) Oikeestaan vasta eilen huomasin kaupan sovituskopissa, kun katselin itseäni kokovartalopeilistä, että mullakin alkaa olla maha. Olin omasta mielestä aika naurettavan näköinen, kun pituutta on niin paljon ja sitten tossa keskellä on tollanen uloke. Ihanaa kumminkin, nyt se enää näytä pelkältä kaljamahalta!

En ole vieläkään tuntenut minkäänlaisia liikkeitä, johtunee pituudestani (n. 175 cm)?! Lääkärikin vitsaili, että ei mun mahaa edes vielä näy, koska vauva mahtuu varmaan seisomaan mun mahassa. :D Onko vielä muita, jotka ei ole liikkeitä tuntenut?

Minkälaista liikuntaa te muut harrastatte? Olen käynyt n. 4 kertaa viikossa Bodypumpissa ja Bodyblitzissä, ja nyt alkaa olla koko ajan hankalampaa pysyä muiden tahdissa. Ohjaaja on kumminkin ihana, kun se huomioi mut antamalla kevyempiä vaihtoehtoja liikkeisiin. Suurin ongelma liikunnassa on kumminkin se, että polvet ja nilkat eli varmaankin nivelet alkaa olla pehmoset ja löysät. Jalat ei kanna niinkuin ennen. Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Ensi viikolla rakenneultra, sitä odotellessa.

heketsi + vaavi 19 tasan
 
heketsi: Minäkin olen pitkä, mikä varmasti on osaltaan vaikuttanut siihen, etteivät liikkeet ole tuntuneet ennen kuin nyt (rv22). Lisäksi istukka on etuseinämässä, joka vaimentaa potkuja. Joten odottele vain kaikessa rauhassa. :)

Harrastan myös aktiivisesti liikuntaa, mutta nyt viime viikkoina on täytynyt vähän muuttaa liikuntatottumuksia. Aikaisemmin kävin paljon spinningissä, mutta nyt olen siirtynyt kuntosaliin ja lenkkeilyyn. Pystyn vielä hölkkäämään, joten koiran kanssa on tullut kierrettyä metsälenkkejä. Toivon kyllä voivani urheilla loppuun asti, toki tahtia pitää hiljentää voinnin mukaan. Tarkoitus olisi myös aloittaa uinti, sillä se tekisi hyvää myös yläkropalle.

vaunuista: Olen ehkä saattanut kysyäkin tätä aikaisemmin, mutta onko kellään kokemusta Emmaljungan City Crosseista? Ovatko näppärät ja toimivatko hyvin hankalammassakin maastossa?

Kylläpä ilma veti taas syksyiseksi. Sade tekee toki hyvää, mutta kyllä tässä olisi toivonut kesäisten säiden jatkuvan. No, onneksi on kesää vielä jäljellä! :)
 
Huomenta!

Onpas sää täällä pääkaupunkiseudulla... päikkäripäivä siis :)

Mekään ei esikoisesta saatu mitään sairaalapapruja Kättäriltä eikä meiltä kysytty nimeäkään, kun mentiin synnyttämään.

heketsi kyseli liikunnasta. Mä käyn satunnaisesti bodypump-tunneilla, mutta muuten on jääny kyllä vähäiselle toi liikkuminen :ashamed: Esikon raskausaikaan ravasin enemmänkin. Mitä muuten on bodyblitz? Täällä en oo sellaiseen törmänny, mutta tää takapajulahan tulee kaikessa aina jälkijunassa.

Äh yritin eilen tilata netistä meille tuplia, mutta eipä menny maksu läpi visalla. En tiedä mikä oli vikana. Pitää yrittää tänään uudelleen ja sitten varmaan soittaa sinne jos ei vieläkään mene läpi. Ei mul oo koskaan ollu mitään ongelmia maksaa netissä, en tiedä mikä tossa nyt sit mättää.. Keksin hyvän käyttötavan meidän nykyisille rattaillekin. Vien ne varmaan mummilaan, kun esikoinen menee sinne kai hoitoon synnytyksen ajaksi ja muutenkin varmaan välillä kun toinen syntyy. Mummila kun on meillä 300km päässä. Noita tuplia kun voi käyttää vauvalla/taaperolla yksinään ilman sisaristuinta ja sitten kun esikko kasvaa muutenkin ulos rattaista niin vanhat rattaat voi edelleen olla mummilassa. Noin ne saa vielä hyötykäyttöön eikä tartte muutenkaan sit aina raahata rattaita mukana kun menee sinne asti kyläilemään :) Ja kun noi uudet on niin kätevät, niin ei tartte niitä myydä sen takia ettei enää tartte kahdelle.

Mitäs muuta... eilen oli kyl aika tylsää firman bileissä, vaikka mukava oli muita nähdäkin. Oltiin nimittäin yhdessä saaressa sellasessa "ladossa" ja illalla alkoi sataa, joten vähän koleaa ja kosteaa oli, vaikka katto olikin pään päällä. Olis kaivannu ehdottomasti aurinkoisen kelin. Ruoka sentään oli oikein hyvää.
 
Heippa täältä Etelä-Pohjanmaan suunnalta.

Ensiksi Talvicille kiitokset päivityksestä. Tiedot on ihan oikein. Kerhopuolella käyn lukemassa ja yritän myös kirjoitella ahkerammin sinne, joten älä poista mua listasta :)

Täälläkin on jo harjoitussupistuksia tai ainakin luulen niin. Esikosta kun on aikaa vierähtäny (tyttö täytti tammikuussa 3) niin ei oikein muista miltä ne tuntu. Lähinnä vasemmalla alavatsassa on vähän kipeä kohta ja etenkin jos nouset istumasta niin tuntuu epämiellyttävältä koko mahassa. Nukkuessakin pitää laittaa mahan alle pieni tyyny, niin pystyy paremmin nukkumaan.

Rautakuuri on täälläkin päällä. Obsidania syön ja tuntuu ihan hyvin passaavan. Esikolta söin samaa eikä silloinkaan -muistaakseni- ollu mitään vaivaa raudasta. Saas nähä ens viikolla onko hb yhtään noussu vai pitääkö rauta-annosta lisätä.

Kummeista: meillä alkaa olla kummiongelma. Tytön kummeina on mun veli ja miehen paras kaveri ja tämän toisen kummiksi tulee mun sisko, mutta se toinen on hakusassa. Miehen siskoa en missään nimessä halua kummiksi, eikä mieskään halua, et miehen sisko ei tule kummiksi. Syitä en rupea tässä tarkemmin erittelemään, sanotaanko vaikka lyhyesti, et nään punaista ku ees nään tän ihmisen, eli mulla on menny aika pahasti yli sen touhut. Me ollaan kyllä hänen vanhimman poikansa kummeja ja poikaa nähään kyllä anoppilassa, mutta mutta, mulla vaan menee yli. Eli toinen kummi on hakusessa. Meillä on kummallakin kyllä kavereita, mutta kuka kelpais tai kenet haluttais kummiksi on toinen seikka. No onneksi tässä on vielä aikaa miettiä näitä kummikuvioita.

Nimistä ja sairaalan papereista: Meillä ainakin pitää täyttää sairaalaan paperit, jossa on myös hätäkastenimet ja tiedot vanhempien ja sisarusten allergioista ja muista sairauksista sekä myös tiedot edellisestä synnytyksestä. Mun pitäis tuo paperi täyttää ja viiä ens viikolla mukanani neuvolaan, josta se lähetetään sairaalaan. Myös esikolta täytin tuon paperin. Nimistä sen verran, että esikon kohdalla tuo nimi oli jo valmiina noissa sairaalapapereissa ja tuo nimi tytölle myös tuli, en vaan osannu ajatella tytölle muuta nimeä ja nimi kyllä passaa meiän neitille ku nenä päähän. Tälle toiselle ollaan pyöritelty muutamia nimiä ja jos tulokas on poika toiseksi nimeksi tulee sama kuin miehen toinen nimi on ja myös miehen isällä on sama toinen nimi. Etunimiä on sitten vaikeampi keksiä. Minun ehdottamat nimet ei käy miehelle ja päinvastoin. Eli nimistä tullaan kyllä vääntämään vielä kättä.

Niin ja onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja tyttö- ja poikalupauksista. Itsellä on rakenneultra vasta juhannusviikolla, eli sinne asti pitää vielä odotella. Siitäkin tosin saadaan pieni kädenvääntö aikaan, että kysytäänkö sukupuolta vai ei. Mies tod.näk. haluaa tietää, itse en haluaisi, joten saa nähä miten käy. Esikolta kysyttiin, mutta oli selkä meihin päin, joten ei näkynyt, joten sukupuoli selvisi vasta kun syntyi. Nähtäväksi jää selviääkö sukupuoli tällä kertaa, jos sitä edes kysytään.

Chantal + tyttö + rusina 19+4
 
heketsi:
Kiitos näin ihan ensiksi ja sitten tuosta liikunnasta.
Eli esikon aikaan kuulin, että siinävaiheessa, kun näissä vauhdikkaissa harrastuksissa, kuten sinulla, on vaikea pysyä mukana tai juurikin paikat löystyy ja voimat tavallaan "heikkenee" niin kannattaa siirtyä esim. pilates tyyliseen harjoitteluun, joogaan jne. missä kuitenkin voi ylläpitää lihaskuntoa hyvin ja samalla saa venytyksiä, jotka on tosi hyviä raskausaikana ja miksei tietty sen jälkeenkin =)

Itsellä liikunta on lenkkeilyä ja hyötyliikuntaa, eli käyn reippailla pitkillä kävelylenkeillä ja sitten riehun pojan kanssa...en nyt sanoisi olevani timmi, mutta eipä tuo peilikuva minua harmitakkaan ;)

Tänään poika on sen veraan hyvän tuulinen ja kun kuumettakaan ei ole ollut sitten tiistain, niin mennään vähän kyläilemään.

Nyt pakkaamaan hoitolaukku valmiiksi :wave:

paapelo+poju+Deri 22+5
 
Vielä tarkennukseksi noihin "sairaalapapereihin" liittyen (ettei joku luule ettei Kättärillä kysellä mitään) niin mä meen joskus rv 34 jälkeen synnytyssuunnitteluun sinne eli siellä käydään n. puolen tunnin aikana läpi mitä toivoo/haluaa ym. synnytykseltä + muut perustiedot eli juurikin Chantalin mainitsemat asiat nimiasioita lukuunottamatta. Jännä miten on erilaisia käytännöt eri sairaaloissa.
 

Yhteistyössä