***LOKAMASSUT 2008 Maaliskuussa***

olenko ainoa, joka kärsii jatkuvista päänsäryistä? about kolmisen viikkoa on nyt jatkunut tätä, että joka päivä särkee päätä, ja menee jotenkin siten, et aamulla ja päiväunien jälkeen särkee, ja sit tuntuu, et syöminen laukaisee sen säryn, ja heti jos vähänkin otan "pulttia" jostain, niin alkaa särky (tosin tiedä häntä liittyykö tää viimeinen samaan asiaan)... onkohan normaalia, vai pitäiskö huolestua? sokerijuttuja oon miettinyt, 4.4 on mulla sokerirasituskoe, kun ekassa raskaudessa oli sokerit koholla, niin voiskohan se aiheuttaa päänsärkyä tai mikä muu?

tällä hetkellä on sellanen olo, et oon aivan sairaan uupunut koko raskauteen, kun on jatkuvasti paha olla, ei tekis mieli mitään muuta, kun istua ihan hiljaa paikallaan, ja sekös onnistuu noiden 2 ja 3 v. termiittien kanssa :LOL: en toki haluaisi mistään hinnasta peruuttaa tätä raskautta, mut mun mielestä tää on raskauden epämiellyttävin vaihe, kun koko ajan on paha olla, mut muuten ei kuitenkaan oikein vielä tiedosta olevansa raskaana, kun mitään liikkeitä ei tunnu, vatsa on lähinnä vaan turvoksissa, sykkeitä ei vielä kuulu ja ultrakin on vasta 14.4.

nooh.. tänään on ollut kaikin puolin huono päivä, esikoinen ei oo totellu suunnilleen yhtäkään lausetta, mitä sille oon sanonu, ulkonakin lähti karkuun, ja nuoremmalla taas on ollut jotain vatsavaivoja, niin on kiukutellu koko illan... :p

anteeksi kauhea valitus....

päänsärkyinen möhkö + katkarapu 8+5
 
Viime hetken infoa kaipailisin!

Ne jotka on käynyt varhaisultrassa niin pitkääkö siellä olla rakko täynnä vai ei?
Kun jostain luin että pitäis olla täynnä että sitä ei voi muuten tehdä, mut joku taas sanoi toista. Onko jollain varmaa tietoa? :ashamed:
 
Siis liittyisin joukkoonne, jos käy. Kerron paremmin johonkin parempaan aikaan. Yöllä ei oikein raksuta (sitä vähääkään ;) )
Laskettu aika on omien laskujen mukaan 27.10. Ultra ja neuvola vasta hyvän matkaa huhtikuuta, voi olla että päivä vielä muuttuu.


memmy; mulle sanottiin, että rakko pitää olla täynnä. Muistaakseni 2-3 tuntia pissaamatta. Oon kirjottanut sen johonkin lapulle ylöskin, kun tämä muisti tuntuu olevan mitä sattuu :)

En sitten osaa tätä palstaa käyttää vielä, toivotan teille pitkää pinnaa kanssani :saint:
 
memmy: rakko pitää olla tyhjä tai kohtuun ei näe... ainakin mun ptii mennä pissalle vielä kesken tutkimuksen kun kunnolla ei näkynyt :/

jos ultra tehään vatsan päältä silloin rakko täynnä ja sisäultrassa ei täynnä
 
Memmy: Sinullaki varmaan tehdään sisäkautta tuo ultra ja sillon pitää rakon olla tyhjä. Itse kun kävin niin lääkäri vielä tarkisti että olen varmasti käyny tyhjentämässä ennen kuin alko tekemään edes ultraa. Tänäänkös sinulla se oli? Tulehan kertomaan hyviä uutisia kun ehdit =) !

Tervetuloa Hopeapaju ja huitshapeli!!

Nanna +Pippunen rv 11+6 (huomista odotellessa =) )
 
Voi vitsit mä olen innoissani täällä :D Mun pieni kummityttö syntyi viimeyönä :heart: Ei millään jaksaisi odottaa että pääsee katsomaan vauvaa :heart:

Täällä ei omassa navassa sen kummempia muutoksia..Viikot ne vaan vaihtuu niin että hirvittää :D
 
Huomenta kaikille =)

Tervetuloa

[/b]huitshapeli ja Hopeapaju

Emilyn sulla on kyllä aivan ihana masu :) Mäkin olen ihmetellyt jo pari viikkoa noita potkujen tuntuisia kummallisuuksia... Kun järki sanoo kuitenkin ettei ne nyt liikkeitä vielä ole, varmasti jotain ilmaa... Mut kyllä ne vaan erehdyttävästi potkuilta tuntuu..

Mä alan voimaan näköjään aavistuksen verran paremmin, oon saanu menetetystä painosta jo osan takaisin enkä ole oksentanut sitten lauantain! :D En tiedä kannaattaako vielä pomppia riemusta, onhan tossa liuta noita muita vaivoja. Huimaus ei ole hellittänyt, säryt kovenee ja univaikeudet sen kun pahenee. Mutta pääasia että on pirteämpi olo.

Huomenna on ensimmäinen ultra. Jännittää, ja vähän pelottaa. Kun on koko ajan ollut niin keskittynyt tähän omaan huonovointisuuteen niin ei ole ehtinyt ajatella liiemmin jos jotain onkin vialla. Ja kun ukkokin on vielä ulkomailla... noh, murehditaan sitä sitten huomenna.

KatPat ja Tahvo 11 + 5

muoks: ja jostain kummansyystä meni taas mustaksi väärinpäin... :headwall:
 
FPI
Helou!

Tervetuloa huitshapeli ja hopeapaju!

Mutzi81 :hug: :hug: :hug: :hug:

möhköfantti83, mä olen myös kärsinyt päänsärystä, lähinnä migreeneistä, mutta myös on ollut päänsärky, mikä kesti 3vrk putkeen, nyt ei ole särkenyt vissiin kahteen viikkoon!

Emppu80, juu mulla on kanssa ultra 26.3! Enkä laske päiviä en... ;)

memmy, oot varmaan jo ultras, mut tosiaan rakko tyhjänä, kun alakautta ultrataan! Onnea matkaan!

Liitoskivuista, voiko niitä esiintyä jo viikolla 12? Te, joilla niitä on ollut niin miltä ne tuntuvat? Mulla eilen illalla aina välillä vihlo no ehkä häpyliitoksen kohtaa, aika takana vihlonta tuntu, ei nyt mitään kamalan kipeetä, mutta ei tietty mukavaakaan, lähinnä kävellessä tuntui. Nyt ei enää.
 
Memmy, et varmaan lue tätä enää, mut tyhjä rakko pitää olla ultrissa. Samoin np-ultrassa kuin alkuraskauden ultrassa. (alkuraskaus käyty jo kertaalleen ja nyt meen uudestaan, mut sama ohje lukee tuossa np-ultran ohjeissa, jonka neuvola lähetti.)

Mutzi81 :hug:

Muuten tänne ei kuulu mitään uutta. Tuulimuna saa vahvistuksen vasta torstaina. Henkilökohtaisesti en usko, että tuolla ketään on, siis jotenkin vaan on semmoinen tunne ja alan olla pelottavan ok-asian kanssa. Eli henkisesti olen jo varautunut siihen, hyväksyttävähän se on, joskin se tyhjennys sitten pelottaa... Vuodot mulla on lakanneet tyystin (just niin kuin ennustin =) )

...mut oon aina käyny lukasemassa täältä kuulumisia. B) Käyn sit torstaina kertomassa vielä varman tilanteen. Hauskaa päivän jatkoa kaikille! :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja huitshapeli:
Siis liittyisin joukkoonne, jos käy. Kerron paremmin johonkin parempaan aikaan. Yöllä ei oikein raksuta (sitä vähääkään ;) )
Laskettu aika on omien laskujen mukaan 27.10. Ultra ja neuvola vasta hyvän matkaa huhtikuuta, voi olla että päivä vielä muuttuu.


memmy; mulle sanottiin, että rakko pitää olla täynnä. Muistaakseni 2-3 tuntia pissaamatta. Oon kirjottanut sen johonkin lapulle ylöskin, kun tämä muisti tuntuu olevan mitä sattuu :)

En sitten osaa tätä palstaa käyttää vielä, toivotan teille pitkää pinnaa kanssani :saint:
Jos sulla on tuo ultra ja neuvola samana päivänä, niin oisko tuo pissaamattomuus sitä varten, että ottavat sulta ensin pissanäytteen ja sit vasta tyhjällä rakolla ultran... :) Meinaan pissanäytteeseen tuo 2-3 tunnin pidättely täsmäisi.
 
Tervehdys!
Meillä onkin eilen ollut erittäin jännittävä päivä. Heti aamulla oli np-ultra ja tosi jännitynein tuntein mentiin sinne. Kaikki oli hyvin ja pikkuinen potki ja heilutteli käsiään, voi mikä tunne. Vieläkin itkettää ilosta =) Niskaturvotus oli 1,4mm eli normaaleissa mitoissa. Sikiö oli viikon vanhempi joten La muuttui nyt kolmannen kerran, toivottavasti nyt kolmannen ja viimeisen kerran. Se on nyt 26.9, mutta toivoisin että saisin jäädä tänne, kun tästä palstasta on tullut jo niin tuttu ja tärkeä. Eli nanna voisitko vaihtaa minun La tuonne listalle ? kiitos.

Ultran jälkeen menimme sitten tekemään asuntokauppoja omakotitalosta Kirkkonummella, lisää jännittävää. Kauoppojen jälkeen tapasimme äitini ja kerroimme hänelle masuasukista, itkemäänhän se sitten alkoi kun liikuttui niin. Eikä kestänyt kun 2 tuntia niin tuli jo tekstari että turvaistuin oli jo ostettu (äitini oli hankkinut), eli alkoikoiko tämä hössötys jo nyt :(

Tänään kävimme sitten neuvolalääkärissä, ja oli niin onneton lääkräritäti. Runno mun sisuskalut niin että hyvä että ehjänä enään olen kun sisätutkimusta teki. Tavaratkin vain hajos kun se niin villinä niitä muhun tunki. Ja sydänääniä saatiin kuunnella sekunnin verran suurinpiirtein. Olimme mieheni kanssa odottanut jo kauan saada kuulla ne ihanat sydänäänet, niin se nautinto meiltä sitten vietiin kokonaan lääkärin ollessa jotenkin niin kiireinen ja ammattitaidoton. Mutta kaikki on joka tapauksessa hyvin , ja se on pääasia =)

Oli pakko tulla kertomaan nämä ihanat uutiset, nyt on jatkettava töitä. Ihanaa tiistai päivää kaikille ja onnea ultriin niille jotka ovat menossa tällä viikolla. ;)
 
keltsi
Kävimme nt-ultrassa ja kaikki oli hyvin. Oli ihanaa nähdä pikkuinen ruudulla liikkumassa :) la pysyi samana.
Nyt voi alkaa kertoa pienestä ihmeestä laajemminkin, sen verran tuo käynti vakuutti kaiken olevan ok!

Aurinkoista päivää kaikille odottajille!
keltsi 11+2
 
Tuosta ultrasta sen verran, että sain ohjeet kirjallisena kotiin:
"Tutkimusta varten virtsarakon on oltava täysi. Käy aamulla wc:ssä, mutta juo sen jälkeen, että rakko täyttyy pikkuhiljaa eikä tule hankala olo."
Näin toimittiin myös mun ensimmäisen raskauden aikaisissa ultrissa, eli näköjään eri puolella Suomea on vähän eri systeemit. Kannattaa varmistaa omalta paikkakunnalta mikä siellä on suositus.
 
Voi olihan täällä nyt ihania uutisia. Onnea kaikille ultrassa käyneille jo :heart:

Mulla se alkuraskauden UÄ on siis tänään. Jännittää ihan vietävästi, varsinkin, kun täälläkin niin paljon oli surullisia kokemuksia. Tulen sitten kertomaan kyllä.

Niin, tuohon täysi/tyhjä virtsarakko-asiaan vaikuttaa eniten se, mitä kautta ultra tehdään, niinkun joku sanoikin. Eli alkuvaiheissa kun tehdään sisäkautta, niin täysi rakko vaikeuttaa näkyvyyttä ja taas vatsan päältä se vissiin jotenkin ponnauttaa kohtua ylöspäin, niin että parantaa näkyvyyttä. Näin mulle ainakin on asia selvennetty.

Onerva: olen huomannut ihan samaa pahoinvoinnin kanssa ja ihmetellyt. Siis kun on vieraita ja kaikkea hauskaa tekemistä, niin pahoinvointi vaan ailahtaa ja menee ohi. Mutta annas olla kotona, tuntuu ettei mene ohi ollenkaan. Just yks päivä mietin, että onkohan sitten tosiaan osittain ainakin psyykkistä...?

Ja viluista on täälläkin. Illalla tulee oikein sellaisia aaltoja, ettei mikään vaate tai lämpö tunnu riittävän. Mutta luulenpa, että ennen kesän loppua on jo ihan tuskaisenkin kuuma ja hiki aina :LOL:

Töitäkin pitäis taas.. Tarkkaileekohan meidän työnantaja netin käyttöä? Toivottavasti ei :ashamed:

Tyllerö08 ja tyyris 8+6
 
Moi kaikille

ja jokohan uskallan hypätä pinoon mukaan...kaikkea on sattunut ja ollut niin epätodellinen olo tän raskauden kanssa että en oo vielä uskaltanut tulla mukaan mut pakkohan tässä on nyt toivoa ja uskoa et kaikki on ok pikkuisella...eli

Meille on neljäs tulossa , kaksi poikaa ja yksi tyttö ennestään...La aika on 4.10 mutta leikataan varmaan jo syyskuun puolella (ed. kans leikattu joten ei tarvi jännittää miten synnyttää)...EKKS :ssa...Nannako se tuota pinoa päivitti

viikkoja nyt 11+5 ja eilen NT ultra käyty,pikkuisella kaikki ok, (selvinnyt pienestä törmäyksestä jne ) mutta mutta ...mulla näkyi ultrassa ihan kuin kaksi kohtu, joku väliseinä ois muodostunut viikossa? En kyllä voi uskoa todeksi kun viikko sitten ultrattiin ja silloin ei näkynyt mitään..lääkäri kävi katsoo sen ja kuvia otettiin ja tokas että rakenneultrassa nähdään mikä on ja onko hävinnyt vai vieläkö siellä näkyy :eek: ...kääk..ihan outoa...keltarauhasrakkula näkyi kans, mikä ei ollut hävinnyt....nyt vaan pakko ajatella et joko kaikki menee hyvin tai sit ei...olen päättänyt heittää kakki epäilykset nurkkaan ja elän päivä kerrallaan

Olo on muuten jo ok, pahoinvoinnit takana ja ihan kuin pahin väsymys alkaisi väistyä...pieni nuha vaan vaiva....

Oon lukenut tekstejänne ja myötäelänyt kaikkien kanssa ketkä varsinkin kokeneet menetyksiä :hug: ..

Nyt pitää lopetella ja valmistautua syntymäpäiville lähtöön

Pinkwawe 11+5
 
Mieltöntä! Oltiin aamulla ekassa ultrassa. Siellä se oli tosiaan ja sydän sykki hurjasti.
Ihan käsittämätön fiilis. Molemmilla tuli itku ku kateltiin sitä pientä siellä ruudulla.
Jännitin kyllä aika kovasti ku heräsin viideltä aamulla, enkä enää nukkunut sen jälkeen...
Kai tästä uskaltaa nyt kertoa kavereillekkin... :LOL:
Raskausviikkoja nyt tasan 11 ja la 6.10
 
FPI kyseli liitoskivuista. Mulla nyt viikkoja 13+ ja tosi kovia liitoskipuja ollu tossa häpyliitoksen kohdalla. Ei kivoja :/ mut luulisin kuitenki et ihan kuuluvat asiaan. Ja ne on pahempia jos kauheesti rehkin jotain, ni oon sit ottanu vähän iisimmin ku on vihlonu.

Ootte pohtinut noihin ultrii mentäes tota rakko hommaa. Mulle sanotti varhaisultras et tyhjä rakko ja nt-ultras ehdottomasti täysi kun vatsan päältä katottiin. Mut siis riippu ihan siitä katotaanko sisältä vai vatsapeitteiden läpi...

Liina ja ilmari 13+3
 

Yhteistyössä