***LOKAMASSUT 2008 Maaliskuussa***

Tervehdys kaikille!
En ole kirjoitellut vähään aikaan, mutta ahkerasti olen kyllä lueskellut teidän kirjoituksia. Välillä naurattaa ja välillä itkettää kun hormooni pöllyssä tässä istuu ja niin elävästi on mukana toisten kirjoituksissa. Olen todella pahoillani heidän puolesta jotka ovat km kohdanneet sekä heidän puolesta jotka ovat peloissaan ja epäillään tuulimunaa. Itselläni ollut yksi tuulimuna ja yksi tavallinen km, niin sitä osaa jotenkin ymmärtää miten teistä tuntuu. Paljon :hug: teille.

Haluaisin kysellä vähän tuosta tuhru vuodosta. Itselläni oli eilen ekan kerran wc:ssä käydessäni hyvin pientä rusehtavaa vuotoa. Ja vaikka tiedän että se olisi täysin normaalia on paniikki aika melkoinen. Miten te muut jaksatte/pärjäätte asian kanssa päivästä toiseen ja vain toivoa että kaikki on hyvin. Onko se mielessä jatkuvasti ja täytyykö käydä koko ajan wc:ssä tarkistamassa. Taikka sitten minäkin vain panikoin ihan liikaa tätä asiaa. :(
Ensi viikon maanantaina on taas ultra, se on np-ultra. Jospa mielikin rauhoittuisi sen jälkeen kunhan kaikki vain on hyvin. Mennään ultran jälkeen tekemään asuntokauppoja, joten toivottavasti kaikki on hyvin joten ei tarvitse itkien pankkiin mennä.

Halusin noista menkkamaisista selkäkivuista kommentoida, itsellänikin niitä on paljon päivittän. Joskus ne ovat vähäisempiä ja joskus voimakaampia. En ole onneksi niistä vielä ollut huolissani. Vaikka silloin tuulimunaraskaudessa, niitä kipuja oli todella paljon niin etten saanut öisinkään nukuttua.

Limakalvot ovat minullakin tosi kuivat, välillä vuotaa kunnolla verta varsinkin silloin kun tämä pahoivointi oli pahempi ja joutui pöntöllä käymään. Nyt tuntuu siltä että ihan kaikki limakalvot on kuivat, alapäästä, nenästä sekä huulet rohtuneet.

Liitoskivuista vielä, onko joillakin ollut niitä jo tässä vaiheessa raskautta? Mulla on ja välillä vihlasee kunnollakin, mutta maha on pyöristynyt aika lailla joten kuuluisko asiaan ?
Olipa asiaa kerrakseen, nyt jatkan työn tekoa. Voimia kaikille tähän päivään ja pahanoloon + väsymykseen. Tää väsymys on todella lamaannuttava =)

pienimato 10+6
 
Tove-81
Moi

Tuosta vuodosta kyselin, kun jossain oli kirjoitettu että ns. mennkojen aikana esimerkiksi olisi melko normaalia vähän vuotaa, niin onko teillä ihmiset olleet tällaisia "menkka"-vuotoja?

Mulla olisi alkuviikosta sen aika niin ajattelin etten turhaan säikähdä...

Tove & Muumi 6+6 oksentelun kourissa...
 
Moi,

Aika menee niin sutjakkaa näiden kahden pienen kanssa ettei itseensä edes ehdi keskittyä...

ANNU82, kysyit onko muilla tota pahoinvoinnin vuoristorataa. Juu on. Hetkeksi luulin, että jo helpotti mutta kyllä se vielä takasin tuli. Sellaista aaltomaista.

KOTIDOPPLERISTA olitte keskustelleet. Mä ostin sen viime raskaudessa ja oli kyllä tosi mainio! Äänet kuulu aina, kun kuuntelin. Menin sen kumminkin myymään edellisen raskauden jälkeen, kun olin varma ettei meille enää lapsia tule...ainakaan muutamaan vuoteen. No, täytyy ostaa nyt uusi. Ihan tarkoituksella olen yrittänyt pitkittää sen laitteen hankintaa ettei käy niin ettei sitten ääniä kuulu kun liian aikaisin yritän kuunnella. Näiden mun runsaiden vatsanpeitteiden läpi ei kannata varmaan pariin viikkoon koittaa edes kuunnella. :)

SELKÄKIPUJA, on mullakin ollut. Koviakin välillä. Tulkitsen sen lähinnä kohdun kasvukivuiksi. Kohtu on ainakin mulla taaksenpäin kallellaan ja kasvava kohtu nyt muutenkin aiheuttaa jos jonkinlaisia kipuja.

Jenni rv 9+4
 
ultrauutisia Syke näkyi :heart: Laskettu aika jäi vaan vähän hämärän peittoon. Nyt pitäis mun kierron mukaan olla 8+0 ja sen neuvolakiekon mukaan 9+0. Lääkäri sai sikiön mitoista 8+2 ja merkkasi korttiin, ettei vaihdeta laskettua aikaa siitä alustavasta ajasta (joka siis heittää viikolla), ja laittoi mun viikoiks korttiin 8+5, joka taas ei täsmää sen lasketun ajan kanssa!!! Eli tajusko kukaan? Mikähän nyt sitten on mun laskettu aika ja viikot

tapsu 8+0/ 8+2/ 8+5/ 9+0 La jossain välillä 15.-22.8.08
 
Täällä alkaa olla selvä peli eli tuulimuna oli kysymyksessä, kohta jo pois vuotanut... :'( Aamulla kävin naistentautien polilla tarkistuttamassa tilanteen ja tosiaan lääkäri sanoi, että kohta kaikki pois tullut. Onnellinen oon siitä, että spontaanisti kaikki tapahtunut tällä kertaa, viimeksi keskeytyneen keskenmenon yhteydessä kun jouduin kaksi kertaa kaavintaan. :(
Nyt poistun takavasemmalle ja toivottelen kaikille onnea ja iloa odotukseen. :heart: :flower:! Elän hengessä mukana... Kaikille myötäeläneille suuren suuri :hug: .
Elämä jatkuu, vaikka välillä koetellaan... :)

Lutumutunen
 
Lutumutunen paljon jaksamisia :hug:

Tuosta kotidopplerista, mistä sellaisen voi ostaa ja minkä hintaisia ne suunnilleen ovat? Mielenkiinto heräsi kun luin teidän juttuja :)

Täällä ei muuten mitään muutosta, huono olo jatkuu ja tää väsymys on ihan kauheeta :ashamed: Töissä meinaa nukahtaa seisaalleen.
Maanantain ultraa odotellessa..

memmy ja vaavi 7+5 (omien laskujen mukaan)
 
Halauksia sinulle lutumutunen!! :hug: :hug:
Koeta jaksaa!! :heart:

Itse olen nyt pari viikkoa saikulla. Olo on sen verran väsynyt ja kuvotus vaan voimistuu... Töissä tappotahtia, lauantainakin olin 8 tuntia koko ajan menossa. 5 min ruokatauon ehdin pitää. WC:hen mennessä olikin sitten tullut pieni ruskehtava läntti housuihin... Päätin, etten rupea itseäni rääkkäämään ja riskeeraamaan. Soitin maanantaina neuvolaan ja hän varasi minulle ajan lääkärille. Oli tosi symppis lääkäri! Sanoi heti, että kaksi viikkoa saikkua ja tarpeen mukaan lisää. :flower:

Aamuisin hampaiden pesu saa minulla kyöläysrefleksin toimimaan. Oksentanut en ole vielä kertaakaan, mutta hampaita pestessä, täytyy kyllä pitää vähän taukoa, ettei yrjö lennä...

Voisiko joku osaava päivittää listaa... Mulle voisi laittaa la 23.10.. Kiitos! Hyvää päivän jatkoa kaikille! Taidan lähteä vähän kävelylle...
 
Voi ei Lutumutunen voimia sinulle :'(

Mä kävin tänään ekan kerran aamulla oksentamassa. Tuli yhtäkkiä vähän hampaiden pesun jälkeen sellanen kyökkimisolo ja kohta jo sainkin juosta vessaan |O Onneksi olin vaan juonut ettei ollut ruokaa tms.. Se meni sillä ohi ja nyt pidänkin peukkuja, ettei siitä tule tapa!

Mäkin kävin tutkimassa eri sivuilta noita kotidopplereita, mutta ne oli monesta paikasta tilapäisesti loppuneet.
 
Palasin vielä takaisin...
Mulla on huomenna vihdoinkin se eka neuvola! Se on klo 9.30 ja mun tarvii varmaan laittaa herätys ekan kerran ennen 6 että pääsen pissalle. En pysty pidättään niin pitkälle jos en tee aikaisin ekaa tyhjennystä. Muutenkin on aina pissa hätä :whistle:
 
Lutumutunen - Voimia sulle ja :hug:

Marza1970 - Ihan pakko kysyä,miten oletko Porvoosta,katselin noita La. ekalta sivulta sieltä sitten sain päähäni tällästä.Itse olen nimittäin Porvoosta.

Niin mulle voi laittaa lasketun ajan 24.10,mutta saa nyt kattoa muuttuukos se sitten,mulla kyllä mennyt aina noi La. juuri sen mukaan mitä noista ultrista on tullutkin.
Mä taidan mennä sängyn pohjalle takaisin,olen ihan poikki,pahanolonaalto kun ei meinaa loppua.
 
Lutumutunen :hug: olen todella pahoillani. Voimia.

Memmy: laitoinki jo aiemmin tuon osoitteen, mutta laitanpa uudestaan eli www.kuuntelevauvaa.fi. Saattaa toki olla muuallaki myynnissä, mutta tuo on ainut paikka mitä minä tiedän.

Kulti: Tuolla ekan sivun listassa olet ollut jo aiemminki kohdalla 23.10. Olinko ymmärtänyt jotakin väärin? Kerrohan miten korjataan =) .

Meelalle onnea matkaan neuvolaan ja toivottavasti nuo oksentelut jäävät tuohon yhteen kertaan =) .


*muoks* vielä vähän lisäystä! Hyvä Kulti, että pääsit saikulle vähäksi aikaa. Toivottavasti rauhoittuminen auttaa. Liian suuria riskejä on turha ottaa töiden vuoksi.
 
Lutmutunen :hug: olen todella pahoillani

Siitä kohdunnipukasta vielä. Sehän tuntuu eriltä synnyttäneillä ja niillä jotka ei ole synnyttänyt. Itsekkin tein raskaustestin heti kun huomasin sen muuttuneen ihmeelliseksi :) Ja haamuahan se näytti silloin (oli niin aikaista vielä)

Minullakin on limakalvot kuivat. Aamuisin olen aina todella tukkoinen ollut, semmoine kuiva tukkoisus joka ei aukia niistämällä. Verta on tullut myös niistäessä. Nyt olen käyttänyt noita suolaliuos tippoja mitä on pikkulapsille, hieman apua nistä on ollut.

Huomenna ultra! Jihuu. Ainut vain että nyt jänittää ja kaikkea että jos siellä ei olekkaan mitään :whistle: Noh saapi luvan olla :heart: Äitini tänään soitti onko minulla pyöröpuikkoja. Meinasi alkaa tulokkaalle tekemään vaunuihin vilttiä. Kuulema vaaleanpuna/valkean. Raasu nyt ajattelee tehdä tyttöjen värin kun sanoin että saisi olla tyttö tällä kertaa, hih. No kuulema toiselle puolen ommellaan joku vahvike kangas niin voishan sen varalta tehdä semmoseks joka sopii molemmille :D

Siivoukset odottaisi. Poika vaan nukkuu niin en "kehtaa" alkaa romistelemaan. Odotan sujuvasti sitten miestä kaveriksi kun kohta se tulee töistä. Ai niin, ihana tuo meidän 2 vuotias. eilen se taputteli minun mahaa ja sanoi vauva. siten koitti nostaa paitaa että näkyykö sitä vauvaa sieltä alta :heart: Meillä on semmoinen lasten kirja missä on perhe johon syntyy vauva. Siinä on äidin mahan kohdalla aina luukku jonka alla on vauva. Kai poika sitten ajatteli että näkyy se varmaan jotenkin äitinkin mahasta kun kirjassakin näkyy. Tuntuu että tuo poika on kasvanut kauheana viime aikoina, kohta puhua pulpattaakin ihan tosissaan. Ja on niin isoa muutenkin että. Näin se aika menee.


 
Lutumutunen :hug: :hug: :hug:
pienimato kysyit miten jaksaa kun aina vaan tuhruttaa. Itse ainakin olen ihan neuroottinen sen suhteen.Heti kun jotain vähän paperiin ilmestyy, haluaisin nostaa kädet pystyyn ja nukkua vain enkä haluaisi liikku mihinkään. Opiskelijana se on kuitenkin mahdotonsta niin sitten koulussa käydään joka välissä vessassa tarkistaa tilanne. Kauheeta se onkin kun haluaisi nauttia tästä raskaus ajasta eikä pysty kun koko ajan ressaa se että meneekö se nyt kesken jne.

Dopplerista. Itsekkin himoaisin hankkia sen mutta ei tuo opiskelija budjetti anna oikein myötä. Kukkaron nyörejä saa muutenkin kiristellä niin kai sitä on vaan kestettävä. Mukavalta vekottimelta kuulostaa. Saisi aina epätoivon hetkellä kokeilla että onko siellä mitään. :)

täällä taas väsymys on ottanut yliotetta. Hetken (pari päivää) ehti olee niin että ei väsyttänyt kauheasti ja nyt sitten taas voisin nukkua seisaaltaankin kun väsy on niin kova. Muuten on aika ei-raskaana olo. Mahaa turvottaa iltaisin kauheasti, joten silloin se näyttää kun olisin jo tyyliin puolessa välissä. :D Muuten ei oireita kummemmin. Ressaavaa sekin. Koskaan ei oo hyvä. :/

Nyt nukkumaan. Kirppu 9+2
 
Marza1970 - Olen törmännyt tuohon samaan ennenkin porvoon sairaalassa ikävä kyllä.Kun odotin tyttöäni eli 04 syntynyt niin vuosin verta mutta en tarpeeksi punaista että pitäisi ultrata eli katsoivat ettei ole hätää,selkäkipuja mullakin on ollut edellisissä odotuksissa ja omalle lääkärille pitää mennä josta ehkä saa sitten lähetteen,ja sekin huom.ehkä.Sairastan itse epilepsiaa ja en saa mitään ylimääräisiä ultria,kun kuuluisi saada nimittäin,mutta labraan ne lähettelee kyllä.Tai niin olen ymmärtänyt neuvolan mukaan,ja neuvolasta ne laittaa aina lähetteen jos sairastaa sairautta.
Kyllä sun kannattaa sitten mennä yksityiselle,niin saisit rauhan asiasta,täytyy sanoa että monen muun kaupungin sairaala toimii paremmin kuin Porvoon joissakin asioissa,ikävä kyllä.
No ollaan sitten samasta kaupungista,mä asun kevarissa kylläkin.Innolla odottelen ekaa ultraani joka kylläkin on vasta 10.4,aika vaan matelee,mutta odottavan aika on aina pitkä.
 
Iso :hug: Lutumutunen ja Dasale. Ei tuota toivoisi kenenkään kohdalle :ashamed:

En ole paljon jaksanut käydä kirjoittelemassa. Jotenkin niin voimat poissa ettei jaksa tehdä niinku yhtään mitään - töissä on pakko jaksaa niin sitten kotona onkin ihan vetelänä... :/

Josko tämä raskausvaihe olisi pian siinä pisteessä, että voisi sanoa olevansa elämänsä voimissaan :whistle:

Adette & Allu 11+0 *poks*
 
Eli nt-ultra oli tänään ja kaikki oli hyvin :heart: :heart: :heart:
Ei ollut niskaturvotusta (0,6mm) ja nenäluukin näkyi hyvin. Hyvin näki vatsa peitteiden läpi ja kehuskeli, että vielä hyvät näkymät. Vauva liikkui hyvin ja paljon :heart: La pysy tossa samassa 20.9.

Vitsi oli kyllä hieno kokemus, on noi laitteetki muuttunu 7 vuodessa melkoisesti! Nyt näki kaiken paremmin, oli ihana kattoo mun miestäki ku se oli yhtä hymyä ku vauvaa meille esiteltiin =) Jännitin siel odotus huonees niin lujaa et melkee harkitsin jo karkaamista, onneks ei karattu ku uutiset oli näin ihania!

Kuvia saatiin neljä. Käytiin niitä sitte ultran jälkee esittelemässä mun isälle. Ei oltu kerrottu vielä sille, annoin vaan sille kuvat käteen ja oli ihana kattoo ku sen kasvoille levis levee hymy :heart:
Ihanaa ku nyt uskaltaa olla julkisesti raskaana! Vaikka kyllä masu alkaa jo pullottaa sen mukaan et sen huomaaki. Mun 8v poikaki sano tänää et onpas äidin maha yht`äkkiä kasvanu :D

Huomenna töihin ilmottaa pomolle la, ku se kesälomia jo utelee. Saan sanoo sille et jään elokuun puolessa välissä äitiyslomalla, ihanaista :heart:

Liina ja pikku 12+4
 
Minä tulin juuri sairaalasta,eli mulla alkoi tulemaan pientä vuotoa,mutta loppui sitten.
Toistaseksi raskaus jatkunee,ei vielä mitään ongelmia,nyt sitten vaan jännitän täällä.
Ultraa ei tehty mutta gynen tutkimus kuitenkin,mahdollisesti johtunee siitä että jos en nyt olisi raskaana niin mulla kuuluisi olla menkat joten nyt hormoonit sitten hiukan kenkkuilee jotka tekee tällästä vuotoa,mutta nyt en ole pariin tuntiin vuotanut mittää.Tutkimuksien mukaan kaikki ois kunnossa.En ole jotenkin niinkää luottavaisin mielin,mutta toivon parasta.
Kyllä mulla itku pääsi kun huomasin veren alkuillasta... nyt hiukan huojentuneempi olo.

Dasale - Olen hyvin pahoillani! jaksuja sulle.
 
Huh, kouluviikko meneillään eikä ole kerennyt paljoa nettiin (ei ole jaksanut) kun herätys on kuuden aikaan ja kotona pahimmillaan puoli kuuden aikaan illalla, ja siinä vaiheessa aivan poikki! Kamalaa kun ei pysty kunnolla syömäänkään koulussa, siis ottamaan esim. salaattia evääksi, hedelmiä sentään voi napostella pitkin päivää ja noin neljä trippimehua menee päivässä kun oksututtaa muuten. Nyt pahoinvointi on helpottanut niinkin paljon, että olen pystynyt syömään joka päivä! Ja välillä oloa jopa helpottaa kun syö. Aiemminhan minä en pystynyt laittamaan suuhun yhtään mitään kun se olisi tullut ulos varmasti jo ennen kuin olisi ehtinyt nielaista.

Ja tuon 1,5veen kanssa ei tämä äiti ole ollut viime viikkoina kovin aktiivinen. Moni päivä on mennyt vain sohvalla maatessa. Onneksi on siinä iässä, että viihtyy hyvin yksinkin touhuten tai siten, että tulee kiehnäilemään välillä äitin viekkuun.

Mulla on kans kotityöt tällä viikolla olleet rästissä, mm. pyykit, mutta ah kun tulin tänään kotiin, koko asunto kiilsi, mies oli imuroinut, siivonnut keittiöstä turhat tavarat tasoilta pois, hoidellut tiskit ja vielä putsannut uuniakin.. ja ehtinyt viritellä jotain muutakin pientä kondikseen kämpässä. Miehellä siis vapaapäivät ja on tytön kanssa kotosalla kun käyn päivät koulussa. Ruoat olen heille valmiiksi tehnyt, kun kokkauspolitiikka ei ole mieheni vahvinta alaa :D ..jos ei halua että syövät vaan ranskalaisia :LOL:

Muuten, pistäisittekö kirjoittaessanne raskausviikot perään kun olisi ihan mielenkiintoista vertailla tätä pahoinvointiakin, että missä vaiheessa kelläkin alkanut ja milloin helpottaa..

rv10+2
 
Pahoitteluni myös minulta teille menetyksen kokeneille - lutumutunen ja dasale.
Minä vielä olen raskaana ainakin oireiden perusteella. Ensi viikolla ultra.
Oireita on se kuvotus koko ajan ja nälkä, väsymys ja sitten kauhea ummetus....en tiedä mistä johtuu. En ole kuitenkaan oksentanut - ainakaan vielä. No hieman pelottaa se ensi viikon uä, jos todetaan taas keskeytynyt km niin kuin pari vuotta sitten. Toivoisin vain, että kerrankin saisin katsoa tämän ihmeen loppuun.
Töiden kannalta raskaus on pahin mahdollinen, mutta minkäs teet.
Nyt siis uä:n mukaan 7+1, kuukautisten mukaan 8+3...mutta mulla ei 28 päivän kiertoja ole ollut koskaan!
 

Yhteistyössä