***LOKAMASSUT 2008 Maaliskuussa***

Julietta: Paljon voimia! :hug: :'(

Täällä voidaan ihan hyvin, ensi viikolla vasta eka neuvola ja sitä odotan kovasti. Pitkäperjantaina lähdetään sukuloimaan viikoksi Keski-Suomeen ja tuolla reissulla olisi tarkoitus paljastaa ainakin kummankin vanhemmille. Harmittaa vain, kun ultra ei ehdi olla ennen lomaa, kun sitten olis ollut varmempaa tietoa. Mulla ei vielä vauvamahaa sillai ole, turvoksissa tuo on ihan ylhäältä asti, kaikkineen mahamakkaroineen, että olo on kuin odottaisi jo puolessa välissä. :LOL: Pahaa oloa on yhä, täälläkin maistuu salmiakkia ja niin oli esikoisenkin aikaan. Tämä raskaus muistuttaa muutenkin esikoisen raskautta oireineen ja vahva poikaolo mulla on, saa nähdä mitä Ennustajaelli tuumaa, kun minäkin uteliaisuuttani kirjoittelin hälle.. :whistle:
Omaa napaa taas tässä vähän, hienosti täällä on porukkaa ja ihana, kun suurin osa niin aktiivisia, ehkä itsekin sitten, kun aikaa kuluu ja raskaus tästä etenee.
Jaksamisia kaikille, :hug: heille joilla on ollut vuotoja, toivotaan parasta!
 
Onkos teillä muilla jo kesälomasuunnitelmia? Meinaako kukaan lentää kaukomaille masun kanssa? Mä olen niin hysteerinen että kesälomasuunnitelmat tehdään sen mukaan missä on lähellä hyvä naistensairaala tai vastaava.. Ja Euroopan sisällä taatusti pysytään, ja todennäköisesti ihan mantereella..

Mä aion pitää kaks viikkoa toukokuussa ja kaks viikkoa elokuussa just ennen äitiysloman alkua.. tai samahan se millä lomalla mä olen, jos jatkuu samaa tahtia niin se on sairaslomaa, talvilomaa, sairaslomaa, kesälomaa, ja sairaslomaa ja kesälomaa ja äitiysloma. Kuulostaa ihan *** kivalta... Seinät kaatuu jo päälle... :kieh:
 
Julietta - Olen todella pahoillani. Jaksamisia!

Annimaria72 - Juu meillä on samat viikot että päivätkin menossa.Mulla on eka ultra tuossa 10.4 eli tasan kuukauden päästä,sitä tässä innolla oottelen.Taas tässä itseasiassa olen jugurttipurkin kanssa,sain peräti itteni liikkeelle tänään,oli ihan pakko,saa vähän raitista ilmaakin,niin helposti tän olonsa kanssa jää sisälle kökkimään.Mulla tosiaan kaksi edellistä raskautta ollut sellasia ettei sokeripitonen ole mennyt alas olleskaan... Näin se tosiaan menee kaikilla ihan eri tavalla,pääasia että jokainen löytää sen oman hyvän jutun,jotta saa hyvän olon itselleen.

Joku tuossa kysyi selkäkivuista onko ollut niin ei ole mulla ainakaan sellasia ollut,toistaseksi.

jos vaikka menisi ottamaan unet vuorostaan... taitaa olla paikallaan :)
 
Juliettalle iso :hug: Jaksamisia ja voimia teille sinne kovasti! Olen todella pahoillani! :'(

Marza1970 Minullakin on toisinaan noita alaselkäsärkyjä, aika koviakin. Vihloo samalta kohdalta kuin vatsastakin, mutta selän puolelta. Olen ajatellut, että nuo vatsanvihlaisut ovat ainakin kohdun kasvukipuja, voisikohan ne tuntua selänkin puolella. En ole osannut edes huolestua asiasta, kun tuntuu muutenkin välillä jomottavan milloin mistäkin :) Joko sinulle on lääkäri soitellut?

kuusis76
Kyllä meillä on automaattisesti laitettu ensimmäiselle neuvolakäynnillä lähete keskussairaalaan np-ultraan ja rakenneultraan. Ainakin kaksi vuotta sitten näin oli. Toivon ja luulen, ettei käytöntä ole parin vuoden aikana muuttunut. Tuskin sinne itse pyytämällä pääsisikään, jos ei mitään normaalista poikkeavaa ole alkuraskaudessa ollut. Ensi viikolla on ekaneuvola, siellä nämä ultra-asiat sitten varmuudella selviää..

ovikello
Onnea ja tervetuloa joukkoon mukaan! :)

Nyt syömään, johan tässä on reilu tunti oltukin syömättä :D Nyt taas ruoka maistuu, edellisillä viikoilla ei ole maistunut, painokin on 2,5kiloa pudonnut. En ole sitten yläasteen näin vähän painanut.. :D
 
Julietalle paljon voimia ja onnea uuteen yritykseen, kyllä se vielä onnistuu :hug:

Täällä oli salmiakista puhetta, jännä ku oon aina ollu oikee mustien karkkien himosyöjä, niin nyt raskauden aikana eivät oo juurikaan maistuneet ja suklaa on löytänyt tiensä tän hetken suosikkeihin :D Ja jäätelö, siinä mun joka lauantaiset paheet, ilman ei voi olla :LOL: Mut kaikenmaailman rasvaet ruuat, pitsat ym. ns. roskaruuat ei uppoo, kauhee ällötys iskee, vaik en niistä muutenkaan oo pariin vuoteen oo pitäny mut nyt ne tekee tosiaan pahaa, jo haju :x
Mut ruoka muuten maistuu tosi hyvin ja ei kai terveellisen kotiruuan syömises mitää pahaa olekaan.

Te, joilla toinen tai useampi lapsi nyt tulossa, oletteko kärsineet liitoskivuista aiemmissa raskauksissa? Nimittäin mulla oli esikon aikaan ihan kauheet kivut, lopus varsinkin, mut en meinaa uskoo tuntemuksiani kun nyt taas jo alottelee niitä kipuja :eek: Kävelles viikonloppuna oli tuskilla lonkat, vasen lähinnä ja muutenki sillon tällön tosi kipeetä juilasee ja jomottaa. Neuvolaskin mainihin niin sano vaan et valitettavan totta, varsinkin jos ekassaki raskauves kärsiny, niin toises mahollisia jo iha alus, kiva kiva. Ja mulla varsinkin ne tekee erityisen kipeetä, kun nuorempana tipahin hevosen selästä kovalle tielle niin tuo lonkka siitä muistuttelee ja varsinkin raskaana olles. Parasta kun se oikein ahistaa, niin jos oon selälläni vaik lattialla tai muulla kovalla ni oon ku koppakuoriainen, ilman apua ei ylös pääse ei :LOL:

Ja vielä noista vitamiineista kun ollut montaa eri kantaa ni mulle sano neuvolas niin et hyvä kun syöt nyt 1 per päivä ja viikolta 20 etiäpäin 2 per päivä, et sillon lisätä annosta.

Muuten omaan napaan kuuluu hyvää, edellee mainio olo ja tuo kumpu kyllä vauhilla kasvaa, ihana seurata :heart: Vielä menee normifarkut ym. housut, mut pitää täs alkaa pikkuhiljaa mammahousuja katteleen.. Hyvä kun kokeilin äsken esikon aikana pitämiäni mammavaatteita niin todettava oli et vaatevarasto on uusittava, kun hukuin niihin (kiloja oli reilut 30 enemmän sillon ;) ) ja nyt en tosiaan aio itteeni samaan kuntoon laskee=)

 
Julietta voimia ja :hug:

Kerkesin jo tuolla aikaisemmin valitella oireettomuutta, olis vaan pitänyt olla ihan hiljaa. Nyt on pari viime aamua ollut yhtä tuskaa, oksentanut en oo mutta se olo on aivan kauhea. Eikä ole yhtään helpottanut se että on pitänyt töihin mennä... :x

Mulla ois viikon päästä se varhaisultra, vielä ei oo raskaudesta kerrottu kun joillekin kavereille, mutta kova hinku olis päästä kertoo jo kummankin vanhemmille.. en vaan tiedä millo uskaltais... :whistle:
 
Heippa kaikille! :flower:

Siitä on mennyt monta päivää, kun olen ehtinyt tänne palstailemaan... Töissä on ollut hirveän raskasta, ja kun olen päässyt kotiin, väsy on ollut niin kova, että olen vain halunnut lepäillä... Myös kuvotusta on ollut mukana jo jonkin aikaa. Ei ainakaan päse paino nousemaan, kun ei pysty eikä tee mielikään oikein mitään syödä..

Mutta ultrakuulumisiin...Olin siis ultrassa 6.3 ja mikä ihaninta, yksi pieni sydän siellä näkyi kovasti sykkivän, n.11 mm kokoinen vauvanalku.. Ääntä tästä laitteesta ei kuulunut, valitettavasti, mutta jo se että näki, liikutti... :heart: :heart: Laskettu aika olisi nyt 23.10...

T.Kulti+ toukka 7+5 :flower:
 


Iso hali ja jaksamista julietta
naurukohtaus oltiin kanssa eilen kummitytön synttäreillä ja kyllä kaikkien (jotka ei asiasta tiiä) katseet kiinnitty mun masuun mutta kukaan ei mitään sanonut :D
mulla on kanssa jo sellanen pikku pömppä ettei siitä kyllä voi enään erehtyä mutta eihän tollasia uskalla mennä keltään kyselemään...jos se sitten onkin vaan sitä keskivartalon kasvua...
odotan ihan hirveesti että pääsen sinne lääkäriin...siellä kun pääsee kuulemmaan ne sydän äänet :heart: keskiviikkona...vielä huominen pitäs koittaa jaksaa
 
täällä on nyt kolme päivää ollu toodella niukkaa ruskeaa vuotoa,valkovuodon tapaista oikeastaan. mitään ei pönttöön tule ainoastaan pyyhkiessä. mietin että voisikohan johtua kun kävin perjantaina varhaisultrassa joka tietty tehtiin alakautta ja sitten vielä sisätutkimus?ajatukset seilaa laidasta laitaan.. välillä sitä ei ole ollenkaan loppuu ja sitten taas voi alkaa..tässä nyt odotellaan mitä helkkaria tää on.. mitään kovia vatsakipuja ei ole ollut,välillä yöllä sattuu mahaan mutta se on kyllä ilmaa mikä siellä on..kun menee ohi kun hieroo vatsaa...tai mitä mieltä te olette?????
 
heissan kaikille!

tännehän onkin tullut tekstiä ja paljon, ja pakko oli selailla kaikki läpi :D täällä ollaan kanssa aina töijen jälkeen nautittu päikkäreistä ja illat sitten menny vähän pää pökkyräisenä. pahoinvointi on täälläkin alkanut tässä parin päivän sisällä voimistua ja varsinkin nämä illat on vaikeita kun kurkussa tuntuu koko ajan palan tunnetta ja mahassa velloo, ei kuiten öksä oo vielä ylös asti tietänsä löytäny, joten ehkäpä pääsen vähemmällä.. kovasti voimia teille, joilla pahoinvointi tosi vahvaa!! täällä odotellaan kovasti varhaisultraamme, joka on perjantaina aamupäivällä, mullakin kun on taaksepäin kallistunut kohtu niin jänskään kovasti että saadaankohan sieltä mitään kuulumaan/näkymään, mutta toivotaan parasta! :heart:

uusia oli tullut kovasti lisää - onnittelut kaikille ihanista plussista ja kovasti tervetuloa tänne jännäilemään!

julietalle isot lämpöiset halitukset ja kovasti voimia surun keskelle :'( :hug:

ja kaikille tuhrujen ja vuotojen piinaamille - toivotaan kovasti etteivät olisi mitään vakavaa vaan olisivat vain harmitonta raskausajan tuhruilua :hug:

ihanaa alkanutta viikkoa kaikille ja parempia oloiluja :heart:

~amalia ja pikkuinen 6+5~
 
Heippa, pikaiseen tulen kirjoittamaan, että hengissä vielä ollaan. En ole moneen päivään jaksanut tulla koneelle, koska mä vaan oksennan, oksennan ja oksennan :x Tää on ihan kamalaa. Eilen ei mikään pysynyt sisällä, tänään on tainnut yksi puurolautasellinen ja pari meloninsiivua pysyä sisällä. Että vähän heikoilla ravinnoilla täällä elellään...

Miten te muut, joilla on voimakasta pahoinvointia, ja lapsia, saatte hoidettua lapset? Täällä alkaa olla pieniä vaikeuksia asian kanssa :( Mies on onneksi tämän viikon iltavuorossa, joten tämä viikko ehkä selvitään, mutta entäs ens viikolla? Mä olen ollut aamupäivät ihan vuoteen omana, pää sangossa...

Yritän vähän jaksaa selata teidä kirjoituksia, sitten nukkumaan...
 
Julietta kovasti pahoittelen ja voimia toivon sinulle kovin paljon sinne. :hug:

Onnea uusille plussaajille. Meitä onkin melkoinen joukko. =)

Omaa napaa. Hermot meinasi käristyä kun pitää löytää jotain päälle laitettavaa kaverin tuleviin kihlajaisiin ja mikään vanha vaate ei sovi päälle. Joko on liian pieni tai sitten näytän ihan valaalta. Ääärsyttävää. :headwall:

Ennustukset lähetin ellille ja toiselle. Elliltä tuli vastaus "Sinulle syntyy poika 30.9.2008, tyttö 17.9.2013 ja tyttö 3.2.2016" melkoiset iltatähdet tulossa. :D tälle laitoin LA:n spostiin mutta mammalle en laittanut niin katotaan kuinka käy.. :D Ihan hauskaa vaikkei näihin uskokkaan.

päätettiin että kerrotaankin tulevana vkl mieheni vanhemmille ja siskolle. Pääsiäiseen saa odottaa että minun vanhempani ja siskot saavat kuulla kun haluan livenä sen kertoa, sitä en tiedä miten mutta jotenkin. :) Jännitti tosi lujaa koulussakin kertoa hyville ystäville. Kädet täristen näytin ultra kuvaa... :LOL:

Minä sain kutsun siihen varhaiseen ultraan (np-ultra tjs) joka papereiden mukaan tehdään rv 11-12+6. Minulla aika 7.4 jolloin juuri alkaa rv 13. onkohan tällä päivällä kovasti väliä kun se menee yli tuon ultra ajan? Verikokeessa käyn ensi viikolla tuota tutkimusta varten, kun siitä se kromosomipoikkeavuus katsotaan... Niin ja minulta ainakin kysyttiin että haluanko osallistua tuohon ultraan eikä kahta kertaa tarvinnu miettiä...

Koko päivän on vähän väliä nippaillut mahasta inhottavasti. Joka kerta pulssi kohoo kun pelkään että jotain pahaa käy. Kunpa oltaisiin jo jossain rv 35. :D Ehkä se täst.

kirppu rv 9+0
 
moimoi! hitsi kun on tylsää. heräsin tunti sitten ilman herätyskelloa ja vasta puolen päivän aikaan alkaa työt. :D
mä en malta odottaa että olis menny se 12 viikoa rikki. tahon kertoa kaikille.
anopin mies tais kyllä viikonloppureissun aikana arvata mutta ei nyt ihan suoraan mitään sanonu. liekkö jo nyt niin paljon lihonu :LOL: ja ens viikon torstaina VASTA neuvola...

en muuten nyt tiiä miten laittasin tuon raskauden keston. kk laskien se on 8+2 mutta ultran mukaan 9+0
nooh laitetaan 8+2 - 9+0 :D
samakai tuo. tottakai sitä pidemmällä haluan olla tällähetkellä..
 
Huomenia...

Minäkin tälle mamma madamelle kirjoitin,sain vastaukseksi 11.10 laskettu aika ja poitsu tulisi,no katsotaan miten käypi hih.Sekä niin 2010v tulisi vielä yksi lapsukainen.
Mulla aamu alkoi vessanpyttyyn kurkkauksella,se olikin sitten eka kerta kun sinne vielä tänänaikana kurkkaan,toivon mukaan myös viiminen.Olen saannut heti melkein sen jälkeen syötyy ja olo on tasasempi vuorostaan,onneksi.Kahvia hiukan juon tässä.Päivän ajan kuitenkin mulla vaikuttaa tää pahoinvointi ja illaksi hiukan helpottaa.

Kirsikka83 - Toivotaan että kamala pahoinvointisi alkaisi helpottaa ees hiukan lievempään suuntaan,mä nimittäin just pelkään että mulla kehittyy tuohon suuntaan,sitä ei meinaa jaksaa kyllä millään.Jaksuja!

Annu & Masu-asukki 7+4
 
FPI
Huomenia!

Toivottavasti ninnis86 turhuvuotosi ei ole mitään vakavaa, eikös se niin ollut, että jos on paljon kipuja ja tulee klönttejä niin sitten pitää huolestua?

Nyt tuli Madam Mammankin ennustus...eli:"Korttieni mukaan odottamanne vauva on tyttö ja syntyy 7.10.2008. Lisäksi saatte tytön maaliskuussa v. 2010." Sekä Madam Mamma, että ennustaja Elli ennustivat tyttöä, mutta syntyväksi eri päivänä ja sitten tuo toinen lapsi oli Ellin mielestä poika ja syntyi jo ensi vuonna...nooh saa nähdä.

Toivottavasti teille, joilla on paljon pahoinvointia niin helpottaa pian! Mua lähinnä vaan väsyttää aivan armottomasti...

Eilen kävin sitten ostamassa H&M:ltä ekat äippähousut ja lindeksiltä paidan, ovat oikein mukavan tuntuiset, eikä olleet kalliit. Tietty aika reilut tässä vaiheessa, mutta sitten taas omat normaalit housut on aika matalavyötäröiset ja jo ahdistavat.

Jeps, aurinkoista ja keväistä tiistaita! :)

FPI + pikku-pepe rv 10+2
 
Heips :) Tänään oli sitten toinen neuvolakerta ja eka lääkärikerta kunnallisella puolella.
Varhaisultrassa käytiin viikon 7 tienoilla yksityisellä ja silloin näkyikin jo sikiö ja sydänäänet.
Tänään yrittivät saada tosi vanhalla doblerilla kuultua sydänääniä muttei onnistunut, mahassa vinkui suolistonäänet ja laite rahisi&vinkui. Sanoivat, että on ihan normaalia ettei vielä saada kuultua kaikilta tässä kohtaa mutta viikon päästä pitäisi. Onko muilla ollut tällaista viikon kymmen kieppeillä? :ashamed:
 
Oon käynyt ahkerasti lukemassa kuulumisia, mutta itsellä ei ole ollut mitään erikoista kirjoitettavaa :whistle:
Monella on ollutkin hyviä kuulumisia ultrasta, pahoittelut niille joille ei ole niin hyviä uutisia tullut :hug:

Torstaina minäkin pääsen vihdoin ja viimein ekalle neuvolakäynnille! Ja viikko siitä eteenpäin on eka ultra yksityisellä. Täytyy sanoa, että kyllä on aika mennyt niiiiiin hitaasti... Nyt on alkanut tulemaan pelot kaikista tuulimunista ja kohdunulkoisista :eek:

Jouduttiin eilen paljastamaan yhdelle meidän mies puoliselle kaverille, että on perheenlisäystä tulossa. Meidän kaksi kaveria oli keskenään järkeilly sitä, että kun en lähde lauantaina baariin. Toinen oli sanonut, että Meela on ihan varmasti paksuna. No tää toinen lähetti sitten eilen illalla tekstiviestin jossa kysyi suoraan ja väitti, että semmosta puhutaan. Mies soitti tälle takaisin, mutta ei myöntänyt ja yritti tivata/udella kuka sellasta puhuu. Puhelun jälkeen mä sanoin, että on parempi kun soittaa sille takaisin ja myöntää sen. Ja painottaa ettei sitä saa kertoa vielä eikä mieluusti enää arvuutella tai sitten sen tietää kaikki. Toivotaan, että tää pitää suunsa kiinni tai mä hirtän sen kulkusistaan!! :kieh: On ainakin helppo arvata kuka on puhunut jos juttu leviää. Mä en halua sitä vielä julistaa kaikille kun en oo päässyt vielä ultraan ja kun ei tiedä varmasti onko kaikki kunnossa. fuck. Miehet! Ihme etteivät oo aiemmin kysyneet kun en käynyt viime vuoden aikanakaan kuin max 5 kertaa baarissa!!

 
Niin tuosta tosiaan miten pärjää lasten kanssa kun on todella pahoinvointinen ... niin mulla onneksi on mies on kotona joka hoitaa aivan kaiken,mun ei tarvitse tehdä mitään,hoitaa myös muakin samassa,täytyy sanoa että ihana mies,onneksi nyt kuitenkin pystyn itse vielä osan tekemään.En kyllä pärjäisi ilman mieheni apua tässä,sellasia olotiloja tuon pahoinvoinnin kanssa tulee aina välillä.
 

Yhteistyössä