Hirveästi tekstiä tullut, en ihan kaikkea saanut nyt kiireessä luettuakaan...
Tervetuloa uusille! Ja onnea hyvistä ultrakuulumisista teille, jotka ultrassa olette jo käyneet
Toivottavasti
Pikku-Myyllä on kaikki hyvin :hug:
Nimistä on ollut puhetta... Me ollaan kovasti mietitty nimiä miehen kanssa jo oikeastaan ennen esikoista, ja esikoisen etunimi oli sellainen, mitä oltiin ajateltu jo monta vuotta. Nyt ei oikein olla päästy yhteisymmärrykseen, mutta onhan tässä aikaa
Ultrista ja sukupuolesta, me mennään varmaan vaan np-ultraan ja rakenneultraan. Neuvolassa on kai myös ultralaitteet, joten voi olla, että sielläkin ultrataan. Kätilöopistolla on kuulemma uudet hienot ultralaitteet, kaveri oli juuri käynyt, ja sukupuolestakin oli näkynyt viitteitä vaikka oli vasta np-ultra kyseessä! Esikoisesta saimme tietää sukupuolen n. rv 30 olleessa ylimääräisessä ultrassa (epäily kalvokiinnitteisestä napanuorasta - ei kuitenkaan ollut), ja nytkin varmasti kysytään jos mahdollisuus tulee. Meillä on säästössä aika paljon esikoisen vaatteita, joista suurin osa on kyllä aika unisex-linjaa. Meillä on siis tyttö, ja en yhtään tykkää vaaleanpunaisista hepeneistä, joten tytöllä on tosi paljon ruskeaa ja vihreää vaatetta.
Sukulaisille ja kavereille kertomisesta, olen kertonut joillekin kerhokavereille (tai siis puiston vauvaryhmän porukalle), kun en ole malttanut olla hiljaa, mutta sukulaisille ei olla kerrottu. Vähän aikaa yritetään pitää tietoa salassa...
Inkivääristä, olipas ikävä juttu tuo, ettei sitä suositella
mä kun ehdin jo toivoa, että siitä olisi voinut olla apua. Toinenhan on B6-vitamiini, se lienee turvallista? Itse en kyllä huomannut siitä olevan mitään apua ensimmäisessä raskaudessa... Mä litkin ensimmäisessä raskaudessa inkivääristä keitettyä "teetä", eikä kai mitään pahaa tapahtunut? On meidän tyttö kyllä tosi pieni, tai siis kevyt (vajaa 8 kg ja kohta vuoden), sehän oli ilmeisesti rottakokeessa huomattu, että poikaset olivat pieniä. Mutta tuskin tästä voi vielä mitään johtopäätöstä tehdä. Enemmän olisin huolissani Metopramista (pahoinvointilääke), jota jouduin käyttämään monta kuukautta raskauden aikana.
Katiapatia, toivottavasti meillä kummallakin olisi lievempää tämä pahoinvointi tässä raskaudessa. Tiedän kokemuksesta, että se on tosi kamalaa, kun oksentaa kuukausitolkulla niin, ettei pääse edes sängystä ylös...
Sitten oli puhetta siitä, tuleeko
mies mukaan neuvolaan. Mieheni inhoaa neuvolakäyntejä, joten ehkä armahdan hänet, ja saa olla tulematta. Ja töissähän hän muutenkin siihen aikaan yleensä on. Ultriin tulee kyllä mukaan.
Sitten joku kyseli siitä, että miten hoitaa yhtälöä
väsymys+muut lapset. Mä olen nukkunut välillä päiväunia esikoisen kanssa, ja ainakin toistaiseksi olen pärjännyt. Kämppä on kuin pommin jäljiltä, koska energia ei kauheasti riitä siivoamiseen... No jospa illalla saataisiin miehen kanssa yhdessä siivottua.
Urheilustakin on ollut puhetta. Mä aloitin juuri n. kk sitten pilateksen, siinä on joitain liikkeitä, jotka tehdään vatsallaan. Vähän mietityttää, mutta ajattelin ensi kerralla kysyä ohjaajalta mielipidettä asiaan. Olen myös aikaisemmin ratsastanut, mutta se jäi esikoisen odotusaikana, enkä ole sen jälkeen käynyt.
Ja vielä siihen, että
minkä alan ihmisiä olaan... Mä olen tällä hetkellä kotona tuon 1 v tyttären kanssa, ja sitä ennen opiskelin maaseutuelinkeinoja (jäi kesken), jota ennen opiskelin tietojenkäsittelyä (jäi kesken), ja joskus menen vielä opiskelemaan jotain muuta. Eli toistaiseksi ei vielä minkään alan
No, onneksi olen vielä aika nuori.
Noniin, siinä oli pikaiset vastaukset keskusteluihin. Omaan napaan ei mitään uutta, neuvola pitäisi varata... Jospa huomenna.
Kirsikka rv 4+6