*** LOKAMASSUT 2008 Helmikuussa vol 2***

uskaltaudun minäkin mukaan :) laskurin mukaan la olis 13.10,en oo lekuris viel käyny,et jos se sanoopi jotain muuta :)et hurjasti viikkoja jo kasassa :heart: ikää meikäläisellä on siis 27v,esikoinen6v &synnytyspaikkana olis sitten tyks. :hug:
 
Hei muuten,omistaako teistä kukaan(tai onko lukenu) semmosta kirjaa ku tyttökavereiden opas odottavalle ? Kaveri suositteli sitä kirjaa,mutta en oo päässy kaupungille kattoo minkä hintanen se ois..muutamasta nettikirjakaupasta katoin mut ei löytyny..oiskohan joku halukas myymään jos omistaa?
 
Iltapäivää!
Tervetuloa taas uusille. Täällähän alkaa olla paljon porukkaa, mutta kohtahan uudet plussaajat taitaa siirtyä marraskuun odottajiksi. Toivotaan, että kaikki selviämme nyt hienosti riskialtteimpien alkuviikkojen yli ja pääsemme mahoja kasvattamaan oikein kunnolla.

Nuorityttö, en olekaan kuullut tuosta kirjasta. Pitäisköhän mennä etsimään jostain käsiinsä. Olis tosi ihana lukea aiheesta oikeasta kirjastakin eikä vain roikkua netissä imemässä kaikenmaailman nettiviisautta.

Kyllästyin tänään töissä pahaan oloon ja lähdin vähän ostamaan evästä lähikaupasta. Sieltä mukaan tarttui omenoita, suolapähkinöitä ja suklaapatukka. Kassatäti tuntui jotenkin hymyilevän tietäväisen näköisenä... No ehkä vaan kuvittelin! Mutta hedelmiä ja suolaista tosiaan minun tekee mieli. Mauton perusruoka on ihan yäk, pizzat ja ransikset ym. roska maistuisi varsinkin iltapäivällä ja illalla. Vähän kumma, luulisi että raskaana ollessa tekisi erityisesti mieli terveellistä ruokaa. Tässä saa ruveta varomaan,ettei kiloja rupea kertymään kovasti. Tai jos yrittäis keskittyä niihin hedelmiin, jotka myös maistuu ihanalta.
 
Novelle78 siinä kirjassa kuulemma kerrotaan kaikki odotukseen liittyvät asiat niinku ne on. Kaikki viikot on selitetty tarkasti erikseen,mistä on hyvä seurata sitä mukaa missä on menossa..itsekki kyllä haluan ehottomasti tuon kirjan saada!!
 
uuu... jännittää tulee tänää yhet tyypit kattoo mein rivari kämppää jos me ostettais niilt ristii niiden ok-talo. Haluisin niin lujaa sen talon, et ei tiä kuin päi täsä olis :whistle:
Oltii tänää lasten kans luistelemas, niil alko hiihtoloma ja mullaki sattuu olee vapaata ni oli hauska ulkoilla kunnolla. Piristi vähäsen ku muuten nukuttaa edellee koko aika. Oli vaan toi luistelu mulla pikkusen hakusessa :LOL:

Tervetuloa kaikille plussanneille :flower: :wave:

Liina ja pikku n. 8+?
 
Paljon tullu uusia tähän pinoon! ompa mukavaa ja hirrrmuset onnittelut kaikille tuoreesta plussasta.. :flower: :)

Arvatkaas mitä menin tänään tekemään... Ostin semmosen beige-valkoraitasen pikkuvauvan bodyn ja semmoset valkoset vähä niinku sukkahousut. hyvin neutraalit niin passaa pojalle ja tytölle. kumpi vaan sieltä tuleekaan.
Siis en pystyny olla ostamatta. hypistelin varmaan tunnin siinä kaupassa niitä kaikkia vauvojen vaatteita :ashamed: Meillä kyllä olikin miehen kanssa sopimus että kun plussa pärähtää niin saan ostaa jonku pikku jutun vauvalle. :heart: ehkä vähän turhan aikasessa vaiheessa alotan keräilyn :)

Nuista kirjoista.. en oo kyllä tuon nimisestä kuullu mutta haluaisin jossakin vaiheessa kun tulee vähän ajankohtaisemmaksi tämä vauva niin ostaa miehelle semmoisen kirjan jossa on tavallaan vauvan hoito-ohjeita. :) oon sellaseen kirjaan joskus kaupassa törmänny ja se oli todella hauskan oloinen. Sellainen pieni, paksu opas kuin VAUVAN KÄYTTÖOHJE just passeli olis tuolle miehelle :)

Kauhee vauvakuume :heart:
paukkuli 5+3 :D
 
Huh tännehän oli tullu paljo tekstiä viikonlopun aikana! En kyllä millään muista kaikkia kommentoida varmasti mutta lyhyesti ja tasapuolisesti tervetuloa uusille, ja :hug: niitä tarvitseville.
Matonna: Tuon etusivun synnäri lista on pöllitty copy-pastella toisesta pinosta :D . Poistin sen Iisalmen ettei kukaan mene vahingossa sinne :LOL: .

Oonki jo tässä katellu että olenko tosissaan ainut täällä pohjoisesta, mutta tulihan näköjään Taraleeki sitte seuraksi =) . Oletkos soittanu jo neuvolaan?

Hui kunika tämä kuukausi on loppujen lopuksi mennyt tosi nopeeta. Aluks tuntu että aika ei kulu millään kun odotteli noita ultria, mutta kohtahan tosiaan alkaa jo marraskuiset perustamaan pinoa!

Nanna &vaavi 7+4
 
Ihanan paljon tullut uusia plussaajia. Onnea kovasti. :)
Sitten uutisia itsestäni. Kun tosiaan ensimmäistäni olen tässä odottamassa rv5+6, huomaa että kauheasti säikähtää kaikkea. Olen niin iloinen kun olette jaksaneet kannustaa että ei ne vuodot välttämättä mitään vakavaa ole. Soitin kuitenkin aamulla neuvolaan kysyäkseni että oisinko yhtään aikaisemmin (kuin 6.3) päässyt ultraamaan että onko se pieni vielä hengissä. Vastasi minulle tämä neuvolatäti että heidän koneillaan ei näe tarpeeksi hyvin ennen sitten tuota virallista neuvola aikaa (jolloin viikkoja n.8) joten tarkkaillaan vaan. Yksityiselle tietysti voisi mennä mutta opiskelija budjetti sekä paikkakunnan pienuus estää menemästä. Joutuisi kauemmaksi lähtemään sitä varten. Yritän siis vain ottaa rennosti sinne asti ja toivon että kirppu vielä mahassa pysyy elävänä. :)

Nii ja synnärinä tulee minulla toimimaan seinäjoen keskussairaala.
Vielä ei ole kovin kummosia raskaus oireita minulle tullut. HUOM vielä. :LOL: mahan nipistelyt ja rintojen arkuus on kyllä melkoista ja kauhia jano tuntuu olevan koko ajan, mutta muuten kaikki on niin kuin ennenkin. =)

Hermoilija rv 5+6
 
Hyvää uutta viikkoo munkin puolesta kaikille =)

Ja tervetuloa kaikille uusille :hug: meitä onkin jo melko paljon ;)

Mä olen kai se harvinaisempi odottaja kirjotuksista päätellen, kun pahasta olosta ei ole juuri tietoakaan. Toi "juuri" lähinnä siks ettei kahvi ole maistunu viime torstain jälkeen :LOL:
Muuta vaivaa en oikein keksikään, no rintojen arkuus ny vaivaa, mut sehän on vielä pientä oksentelun rinnalla. =)
Niin ja viime perjantaina säikähdin hieman kun tuli aavistus veristä vuotoa, mut se loppu siihen ja sen jälkeen ei ole tullu.

Kerrottakoon vielä, et oon 31v ja kaksi lasta on ennestään (-01 ja -03) :heart:

jasmara ja masuasukki rv7+2
 
On kyllä kiva kun ei tosiaan ole ainoa täältä pohjoisesta Nanna 81 =) Missäpäin kaupunkia asut?
Neuvolaan on aika varattu ja eka käynti on vähän etuajassa pääsiäsen takia eli 17.3.
Minulla ei vielä kummemmin mitään oireita ole ollut raskaudesta, vähän alavatsaa nippaillut ja nälkä on koko ajan (tämä ei kuitenkaan poikkea normaalista kovinkaan paljon :D )
 
Onnea kaikille uusille plussanneille :flower:
Minunkin oli pakko lisätyä tuonne profiiliin tuo "meille tulee vauva"- laskuri. Pysyypähän ainakin laskuissa mukana, kun en mä muuten noita viikkoja ja päiviä niin tarkkaan jaksa muistaa :whistle:
Minä kävin yksityisellä ultrassa viikolla 6+5? (ultran mukaan) ja silloin ainakin meillä vauvan syke näkyi. Eikä ollut edes kallis reissu, vajaa 60? Helsingin keskustassa. Olin varautunut pulittamaan ainakin sen 100?, joten olihan tuo iloinen yllätys :)

Eilen piti nukkumaan mennessä ottaa vati sängyn viereen, kun oli niin paha olo. Saipahan ainakin nukuttua, kun ei tarvinnut miettiä, että mitä jos ei kerkeäkään juosta vessaan :D
Tyttöä odottaessa oksensin tasan kerran, mutta kuvotus oli jatkuvaa ja koko ajan tuntui että nyt tulee. Mutta ei. Nyt on ihan samat fiilikset :x
Poikaa odottaessa ei taas mitään ihmeempiä raskausoireita ollutkaan.
Ravintolassa töissä ollessa tekee kyllä välillä tiukkaa ruokia haistella.

 
Heippa kaikille! Minäkin sitten siirryin tähän pinoon marimillan kehoituksesta! kiitti marimilla vinkistä! Yritin kyllä kovasti lukea tätä silloin ennen kun aloitin uutta mutta en löytänyt silloin ketään lapsettomuuspuolelta täällä.

Elikkä tässä 30v. ensimmäistä kertaa elämässä raskaana oleva nainen! Miehen kanssa ollaan yritetty lasta n. 4v ja hoidoissa ollaan oltu n 2,5 vuotta. Kaksi IVF/ICSI hoitoa käytiin läpi ja toisen hoidon toisesta PAS:ista tuli viime perjantaina plussa! HCG arvo oli reippaasti yli 800. :heart: laskettu aika olisi laskureiden mukaan 22.10 mutta paremmin tiedän UÄ:n jälkeen maaliskuun alussa. Näin.

Tuntemuksia tällä hetkellä on pissalla ravaaminen tasaiseen tahtiin, väsymys ja vatsakivut. Turvottaa myös aika tavalla. Ihanat nämä tuntemukset!!! En meinaa kyllä valittaa mistään...ainoa on että pahoinvointi hiukan pelottaa mutta onneksi sitä ei ole vielä ilmaantunut eikä kaikille sitä onneksi tulekaan!

Kaksplus keskustelupalsta on ollut suureksi avuksi lapsettomuushoitojen aikana ja tiedän tarvitsevani edelleen teiltä ihanilta ihmisiltä täällä tukea! :heart:
 
Tervetuloa te monet uudet odottajat :flower:

Taralee : Meillä on siis eka ultra samana päivänä :) Täällä ollaan niin täpinöissään, että en tiedä mahtaako jaksaa odottaa niin pitkään :) Toden näköisesti odotellaan, kun tuo tuleva isukki yrittää hillitä mua :)

On tämä niin ihanaa :)
 
Nanna 81: Siehän olet melkein naapurissa, me asustellaan tässä Pöykkölässä, tavallaan Ounasrinteen "puolella" :) Neuvolaan sopivan lyhyt matka.

Lissuli-81:Samat tunnelmat täällä, tuntuu ettei meinaa nahoissaan pysyä. Minulla kyllä heittelee tunteet ihan laidasta laitaan, mutta onneksi mies on meilläkin se joka pitää minunkin jalat maassa =)
 
Heippatirallaa!
On tosiaan paljon kirjoituksia, joita minäkin olen käynyt vain lukemassa. Millään ei voi muistaa kaikkeen vastata, mistä täällä on puhuttu, mutta jotain yleistä höpinää voisin..
Ensinnäkin, torstain ultra sen kun lähestyy, ihanaa! Saa varmuuden asialle, ja toivottavasti hyvän sellaisen. Sinnehän menen siksi jo tässä vaiheessa, kun ehdin olla hetken lapsettomuuspolin asiakas.
JOtenkin musta tuntuu, että oon paljon epäilevämpi ja pelokkaampi nyt, kuin esikoista odottaessa. Oon toki tässä niin läheltä seurannut keskenmenoja ja jopa ihan täysillä viikoilla lapsen menetyksen, että ne antavat aihetta pelkoihin.
Pitäis vaan jaksaa luottaa siihen, että todennäköisimmin kaikki menee hyvin!
OIreita ei juurikaan ole, tissit on tosi arat, varsinkin iltaisin, mutta muuten jos nyt jonkun kerran täytyy pissalla käydä, niin sitä sitten. Esikoisen aikana en myöskään potenut mitään vaivoja koko aikana. Toki silloin synnytys käynnistettiin raskausmyrkytysoireiden vuoksi.

Joku jutteli iästä jotain, mulle sattui sellainen onni, että l.a. on minun 27-vuotispäivänä :flower: Mies tuumasi, että siinä on sulle paketti avattavaksi! (viittasi kai synnytykseen)

Kovin montaa SEKS:ssa synnyttävää en oo vielä listalla huomannut, että ollahankohan sitä sitte ainuuta eteläpohojalaasia täs ketjus..
 
Ääk, pitäisi olla jo nukkumassa, mutta nopeat kommentit...

Mullakin oli esikoisesta oikein runsasta verenvuotoa, tuli muistaakseni n. 3 kertaa noin viikon välein runsaana, sitten viimeisen kerran jälkeen tuhrusi vielä joitakin viikkoja. Jonkun kuukauden-kaksi kesti siis verenvuoto. Mä kävin kaksi kertaa kätilöopiston päivystyksessä tutkittavana ja ultrattavana vuodon takia, poliklinikkamaksu oli 22 e/kerta, eli ei mitenkään hirveän kallista. Kurjaa kyllä oli, kun joutui verta vuotavana, oksennellen odottamaan monta tuntia päivystykseen pääsyä.

Tänään vähän huimasi ja oli huono olo ennen kun sain syötävää. Kukas se oli joka kertoi ensimmäisessä raskaudessa oksentaneensa loppuun asti? Minulla oksentelu kesti viikolle 30, toivottavasti ei nyt tulisi samanlaista. Kävin jo apteekissa kyselemässä inkiväärikapseleita, mutta olivat loppu. Pitää käydä jostain toisesta apteekista ostamassa... Minä en päässyt/joutunut tiputukseen ensimmäisellä kerralla (pyysin kyllä päästä, kun en päässyt yksin edes vessaan, mutta ei ollut paino pudonnut tarpeeksi...) mutta pahoinvointilääkkeitä jouduin käyttämään.

Mutta nyt on pakko mennä nukkumaan, öitä!
 
Mulla oli kauheat oireet ennen plussausta, mutta nyt on jo paljon vähemmän. Etominen on hävinnyt kokonaan (paitsi jos syö sokeria), mutta pari uutta on tullut tilalle niin ei huoleta. Tissit on ollut kipeet koko ajan, nyt on nännit niin kipeet ei tiiä miten päin ois. Vatsan seutu on turvonnut 4cm!!! Väsymys on kans ihan mieletöntä.

tänään kai ois pakko yrittää soittaa neuvola-aikaa ja kysyä samalla sitä ultraa. Täällä päin suomea saa aika nihkeesti mitään aikoja, niin en tiiä tarviinko lähetteen.

Tapsu 4+6
 
Huomenta. :wave:

Mie täällä poden jotain flunssan ja vatsataudin välimaastoa. :( Kurkku on kipiä ja mahaa vääntää. Lisäksi kuopuksella on vissiin korvatulehdus, tänä aamunakin oli 38,6 kuumetta. Ollaan siis potilaita täällä kumpikin. Ei oo sen puoleen kauheesti jaksanut kirjoitellakkaan.

Liina81 miekin täällä kärsin noista finneistä, ja siitä voisikin päätellä että on varmaan tyttönen tulossa. :D Katsotaan sitten että kuinka pieleen veikkaus menee. Poikien kanssa iho oli nimittäin tosi hyvässä kunnossa ja sit tuon kuopuksen kanssa selkä täynnä paiseita. :/

Useampikin oli hieromassa talokauppoja, toivottavasti sujuvat hyvin.

Tervetuloa uusille ja onnea plussista. :flower:

Nyt pittää mennä hoitamaan kipeää lasta.

Hauskaa päivää kaikille. :)

 
Varasin tänään ekan neuvolan terveyskeskukseen. Oli tosi ihana nuorehko tyttö puhelimessa ja tuli oikein mukava fiilis. Kai se nyt täytyy uskoa, että raskaana ollaan kun sain selvän viivan apteekin omaan! Meillä päin voidaan kuulemma kokeilla jo sillon ekalla kerralla sydän ääniä vaikka mulla olisi viikkoja vasta 7+3. Olis ihanaa niin ei tarvisi maksaa yksityiselle, no se on eri asia kuuluuko sillon vielä mitään...
 

Yhteistyössä