*** LOKAMASSUT 2008 Helmikuussa vol 2***

Toiveikas odottaja

Pientä vuotoa ei kannata säikähtää, sitä esiintyy yleisesti. Kyllähän keskenmenossa (käsittääkseni yleensä) tulee vuotoa sen verran että se on selkeää. Itselläni oli ekassa raskaudessa ja tässäkin kovia menkkakipuja, vuotoa oli yhdellä vessareissulla (esikoisesta) kirkkaan punertavaa sen verran että luulin menkkojen alkavan.. ei kuitenkaan vuoto siitä jatkunut sen enempää.

Toivotaan että vuoto oli ihan harmitonta.
 
Toiveikasodottaja toivon kans et on harmitonta vuotoa. Ja noi ohi menevät vatsakivutkin on ihan normaaleja jos ei mitään kirkasta veristä vuotoa ole. Näin ainaki olen kuullu :)

Mä oon saanu riesakseni kukkivan naaman :/ Vitsi näitä finnejä tulee ihan sikana! Hiton hormonit :| En kyl millää haluais kattella syksyyn asti tälläst kukkaketoa peilistä...

Liina ja pikku 7+4-6
 
Mulla on jo hirveä synnytysinto päällä. Mies kattelee aina silmät pyöreenä kun hehkutan, että "ihanaa päästä taas synnyttämään, eikös sinustakin" :D Avomiehelleni synnytys on ensimmäinen.. se on todennut, että mitäs ihanaa siinä on jos hän makaa lattialla ja katselee tähtiä :LOL:

Ja mahan pyöristymistä sitä taas odottaa.. ja lopussa varmaan kuten viimeksikin, alkaa kaivata sitä tavallisen kokoista masua :D
 
Palasin viikonlopunvietosta ja oltiinkin muutettu uuteen ketjuun. Hyvä niin, kun edellinen ei enää toiminu. Huomenna on soitettava vissiin neuvolaan, kun tuntuu et on ainakin virtsatietulehdus jylläämässä. Antaako ne yleensä sit sieltä neuvolasta lähetteen eteenpäin vai pitääkö mun suoraan soittaa terveyskeskukseen?

Pahoinvointi pahenee täällä koko ajan ja vaikee pitää oloa sisällä. Lisäksi vatsassa kuplii koko ajan ja vessassa pitää rampata jatkuvasti. Ah, mitä odottamisen iloa. :D Mietinpä vaan, että miten voi tehdä töitä, jos on tämmönen olo ympäri vuorokauden... :x
 
Täällä yksi uusi tulokas uskaltautuu hiukan kurkistamaan lokakuisten pinoon. Eilen sain ekat olemattomat haamut, joita ajattelin ensi alkuun viivanpaikoiksi. Tänään kp29/29 tuli vahvempi haamu mammaksin herkällä liuskalla ja vielä aconin herkkään liuskaan ihan selkeä, kontrolliviivaa vaaleampi punainen viiva. Yritystä olisi takana paria viikkoa vaille 1 vuosi.
Olin jo menossa tarkempiin tutkimuksiin ja miehen piti viedä tulevana keskiviikkona simppanäyte analysoitavaksi. Hirveä pelko on, että jos se täti kuitenkin tulee huomenna ja tää on hirveätä kus*tusta :eek:

Aamusti teen taas varmistustestin ja toivon parasta :heart: Uskaltaisikohan sitä jo huomenna lähestyä neuvolaa?
Teistä onkin moni jo käynyt alkuraskauden ultrassa. Osaisiko joku ystävällinen kertoa siitä tarkemmin? Milloin? Miten? yms
-kiitos

Uskaltauduin kokeilemaan laskuria ja La olisi 27.10. ja nyt 3+6 :heart:
 
Moi! Ajattelin liittyä joukkoonne! Mun laskettu aika on 22.10 alustavasti, sairaala MKS. Meillä on ennestään yksi ihana 1,5 v poika ja toista siis odotellaan. Nyt oisi siis 4+5. Kaksi kipeää keskenmenoa on takana, joten pelko on aika kova. Saan kuitenkin varhaisultran parin viikon päähän, kunhan saan ajan varattua.

Täällä oli siitä vuodosta puhetta, niin se voi olla tosiaan harmitonta, ilmeisesti n. 25%:lla odottajista esiintyy niukkaa verivuotoa. Enkä halua pelotella, mutta ihan aina ei käy niin hyvin, mulla eka keskenmeno kuitenkin alkoi kolmella päivällä tuhruvuotoa, eli ei se aina ala kunnon vuodolla. Kuitenkin jos on niukkaa vuotoa, eikä kestä kauhean pitkään, niin todennäköisesti kaikki on hyvin.
 
meela onnea ja tervetuloa :D

Mä en ole vielä saanut edes soitettua neuvolaa tai saati mitään ultrajuttuja :ashamed: Aika menee kamalan nopeasti näiden pienten uhmaikäisten kanssa.

Maire 1970 mä olen 24 vuotias :)

Eilen illalla oli aikas kivoja repäisykipuja tai jotain kasvukipuja :/ Mutta rasvainen salamipizza auttoi oikein kivasti :p Muutenkin hirveä suolaisen himo kokoaja,kumpaahan se tietäisi..tyttöä vai poikaa.. :heart:

satu ja möykkynen 7+0
 
Maire 1970 ja Meela Tervetuloa mukaan ja onnea plussasta :)
Niin,mulla on nyt menossa(omien laskujen mukaan) 6+3, missä vaiheessa voin mennä varhaisultraan? ei mitään hajua mistään,esikoista kun tässä ootellaan :)
Niin ja oon tosiaan 19-vuotias kun joku kyseli ikää.
Välillä tulee tosi kipeitä kramppeja alamahaan,niinku ois kauheat kuukautiskivut :(
joka kerta ne säikäyttää ja pakko mennä samantien vessaan kattoo etteihän tuu verta,ei ainakaan vielä oo tullu yhtään edes niukkaa vuotoa.
Eilen käytiin ukkelin kans kattoo kämpää,tänään selviää saadaanko se :) Toivottavasti saahaa,se oli aivan mahtava. Pakko päästä tästä äkkiä pois että saa laittaa uuden kodin vielä ku jaksaa :) ja että on sitte tilaa laittaa kaikki vauvan jutut..
 
Onnea ja tervetuloa Maire, meela ja tapsu!!

Ihanaa kuulla onnellinen loppu teidän tarinassanne Maire - aika hurjilta kuulostaa nuo vuodot ja uskon, että hermot on olleet pinnalla...

Neuvolan ajattelin varata myöhemmin tällä viikolla. Alkuraskauden ultra (rv 7) meillä on yksityisellä klinikalla, missä ollaan siis oltu lapsettomuushoidoissa. Mistä tahansa yksityiseltä lääkäriasemalta, jossa tehdään gynekologista tutkimusta, voi mielestäni varata ton varhaisultran - missään ei kai julkisella ultrata niin ajoissa, ellei ole jotain ongelmaa..?

Mie olen 30-paremmalla (pahemmalla?) puolella ja esikoista odotetaan :)
 
Heipparallaa =)

Olen siis 25 vuotias, toistaan odottava Vantaalta. Plussasin jo 27.1 ja viime viikolla olin neuvolassa ekalla käynnillä. Laskettuaika näyttää olevan menkkojen mukaan 2.10 ja Kättärille menossa päkertämään tätäkin :D

Olen kärsinyt jälleen niin pahasta olosta että välillä tekee mieli luovuttaa.. Sain neuvolasta vinkin Multitabsin RaskausInkivääri -valmisteesta jota käytetään siis just pahoinvointiin. Pakkaus lupaa olon helpottuvan muutamassa päivässä ja voi pojat... Mulla helpotti jo päivässä!! Pari päivää yökkäilin vaan, mut nyt ei ees sitä... Taivaanlahja nuo pillerit.

Teen käsittämättömän raskasta työtä, siis henkisesti ja fyysisesti ainakin raskaana olevalle. Ja yritän töissä salaa valita kevyempiä hommia. Kyllä siellä varmasti arvataan..

Mulla on varmasti verenpaineet heittäneet tässä parin päivän sisällä kuperkeikkaa, sillä huimaa niin paljon ettei mikään tunnu todelliselta. Aika pelottavaa.

Näin viimeyönä unta että sain keskenmenon.. Aamulla heräsin hirveeseen vatsakipuun.. Joka onneksi helpotti. Mä olen käsittämättömän neuroottinen kaikista pienistäkin olotilan muutoksista... :LOL:

Hauskaa alkavaa viikkoa kaikille :flower:
 
täällä olot :x en päässyt siis töihinkäään ja täällä zombina tukkapystys kirjottelen :LOL: näyttää tulevan ainakin mulle nää pahoinvoinnit tämmösis muutaman päivän jaksoissa, viikonloppuna ehdin jo nauttia energisestä ja hyvästä olosta kunnes tää karu todellisuus pomppas taas tänä aamuna silmille :p no kaiken se kestää ja kaiken se kärsii kunhan pikkuisella kaikki hyvin :heart:
Tervetuloa uusille minunkin puolesta ja onnea sylintäydeltä :flower:
niin paljon taas kirjoitteluja etten tällä kanan muistilla pysty taaskaan kommentoimaan :whistle:
mutta oon hengessä mukana :heart:
ihanaa enään viikko niin pääsen kurkkaan masuun, meillon ultra varattuna 26.2 ja neuvola 28.2 täällä oli muillakin samaa neuvolapäivää =) tullaan sitten porukalla kertoileen neuvola kuulumisia :)

terkuin ihaa ja masuasukki rv6+5
 
FPI
Tervetuloa uudet ja onnea plussista!! :heart:

Laitoin tän linkin aikaisemmin, mutta tässä uudestaan:

http://www.tekay.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=54

Voi laskea tuosta raskauskiekosta viikot ja näyttää sikiön kehityksen ja esim milloin sydänäänet todennettavissa, tuon mukaan rv 5+5 ja siitä eteenpäin.

Minä kävin varhaisultraas Diacorissa, tosi mukava paikka, suosittelen.

Niin ja oon 30vuotias ja katotaan ehdinkö täyttää 31, kun LA 6.10 ja synttärit 13.10.
Ja taannoin kyseltiin, että minkä alan ihmisiä niin oon ympäristöalalla ja esikoinen siis kyseessä :)

Mukavaa maanantaita kaikille!
 
Tervetuloa uusille
Täällä on väsymys hellittänyt tai johtuisko siitä että viikonloppuna ei ole tarvinnut nousta seitsemältä :whistle:
Joku kyseli että minkäs alan ihmisiä ollaan no minä olen pph tosin hoitovapaalla. Pari opiskelia näyttöä pitäis käydä tässä lähiviikkoina tosin katsastamssa työntekijä arviojana. Ei yhtään innosta. Kaikkeen sitä ihminen lupautuukin
Ikää on 31v ja viidettä siis odotan. Esikoinen jo 12v ja kaksi muutakin jo koulussa, nykyinen kuopus kohta 2v ja hänelle kaveria odotellaan. Sitten saa meidän perheen osalta riittää. Tai eihän sitä koskaan tiedä ;)
Tänään menossa 7+4 kai :D
 
Heipähei!
Onnittelut kaikille uusille ja pahoittelut kaikille joilla ei tarrasukat pitäneetkään :/
Täällä olo on aivan totaalisen :x :x :x :x :x :x Vielä viime viikolla oli vain iltaisin ja aamusin kahvi maistu yms.mutta nyt muutaman päivän sisällä pahoinvointi on laajentunut kokopäiväiseksi :x |O Kahvi jäi eilen pois,teetä sen tilalla.Väsymys on vielä ihan siedetävän rajoissa,katellaan miten etenee.Ja mä en muutenkaan nuku päikkäreitä koska kun herään niin olo on niin sanoinkuvaamaton että valvon vaikka väkisin :x Yrjönny en ihme kyllä ole vielä kertaakaan mutta niin lähellä on ollut että.
Sieltä Naikkarilta ei vieläkään kuulu mitään |O |O |O Mua ärsyttää muutenkin kaikki asiat niin pitää nyt vielä lisätä vettä meikäläisen myllyyn.Tässä joku päivä varmaan pirautan sinne ja annan kuulua asiani oikein kunnolla |O
Tää mun huonotuulisuus on ihan uskomatonta.Ja miehellä jo pariin otteeseen meinannu kiehahtaa kun mäkätän joka asiasta :/ Ihanaa tämä alkuraskaus....menis äkkiä nyt ohi.
Suolasta tekee ainoastaan mieli,silloin jos jotain nyt ylipäänsä tekee mieli.Makea on aivan :x Eilisestä asti himoinnu kermakanakastiketta ja äsken tein :p Vaikka olis kuinka nälkä niin ei silti meinaa toi ruoka mennä alas,pitää pakolla syödä.Yleensä hetki ruokailun jälkeen olo helpottaa edes hetkeksi.
Nyt siivoilemaan kun typy nukkuu! :wave:
-Laura ja MiniPannari 6+2-
 
Aivan sietämätöntä tämä paha olo :x pitkin päivää pitää oksennella,ei taida tulla koulun käynnistä nyt yhtään mitään! :( Haistan muka koko ajan jotaki pahaa ja sitte alkaa yökkäyttää..en kestä!! Koko ajan tuntuu että NYT se tulee!!
Ja väsymys edelleen valtaa maailman,voisin nukkua 24/7.
 
Hyvää viikonalkua kaikille ja tervetuloa uudet =) Taas nopeeta vierähtäny viikonloppu ja kauheena tullu tekstiä, muistankoha kaikkee ny..

matonna Mun tyttö on syntyny 9. helmikuuta. Minä taas en kerenny valmistuttuani tehä töitä omalle alalle olleskaan, kun tyttö synty sit. Et viimeset työkokemukset on muutaman vuoden takaa, ennen ku kouluttauduin :D Rahastahan täs tiukkaa on ja saas nähä joutuuko täs töis käymään ennen pikkukakkosen syntymää, ei kyllä nappais niin
yhtään.. :kieh:

Tuulia78 Olen todella pahoillani, tuttu ja ikävä tunne, mutta kyllä se aurinko vielä paistaa :hug:

Lissuli-81 Täällä kans melko oireeton raskaus menossa, ainoastaan nännit on arat ja jano+nälkä ja pienet nippailut sillon tällöin oireena. Ihan erilaista siis ku esikon aikaan. Sillon vaivas tajuton väsymys, pahoinvointi yms. ja vahvasti. Ei passais valittaa, kyllä mulle olo kelpaa näinkin :D Sit jännä ku oon aina ollu hulluna salmiakkiin ja lakritsiin niin nyt ei sit uppoo muu ku suklaa, oiskoha ny sit poika tulossa.. ;)

Kirsikka-83 En imetä enää, mun oli lopetettava ilmetys 1v8kk:n iässä, koska se ehkäs mun raskaastulon niin tehokkaasti :D Ilman ehkäsyä tosiaan oltiin koko ajan tytön syntymästä, et uus vauva saa tulla kun on tullakseen ja sit ku alettiin tosissaan "yrittään", ni ei toivookaan oviksesta kun aloin tikutteleen, mut kuukaus lopetuksesta alko oviski löytyä. Kiva et sulla on tärpänny imetyksestä huolimatta =)

Maire Minä olen 23-vuotias, ehin kyllä täytellä 24 ennen tän pikkusen syntymää =)

Nyt alkaa viimein tää kauhee räkäflunssatauti olla ohi, ei malta oottaa et pääsee liikkuun taas normisti :) Vielä pitäs malttaa ootella kaks viikkoo neuvolaan, alkaa jo jännittään näkyykö ja kuuluuko mitään edellyttäen et kattooko ne nyt sillä ultralla vai ei.

Mut nyt syötteleen tyttöö, palaillaan :wave:

Hipsuli ja nappula 6+5
 
Täällä varovaisesti ilmoittautuu 24-vuotias opiskelijatyttönen :wave:
Viikkoja on vasta 5+1 ja kovasti esikoista odotellaan. Rovaniemellä asustelen, joten LKS taitaa tässä tulla tutuksi jossakin vaiheessa paremminkin. Laskettu aika siis olisi 19.10.
Ajatukset on vielä vähän mullin mallin, taitaa kuulua asiaan näin alussa?
 
Mä uskaltaudun jo kanssa tähän ketjuun. :) ...pientä epäuskoa ollut ilmassa, mutta jep, vahvasti se nyt näyttäis siltä, että raskaana ollaan. Kai liian pessimistinen, kun koko ajan odottaa, et ei sitten kuitenkaan... :snotty:

Mulla olis laskurin mukaan LA 28.10. mutta en ole vielä ottanut yhteyttä lekuriin, josko se sanoo sitten jotain muuta. ...aikaista on vielä... kovin aikaista. =) Laskujeni mukaan viikkoja kasassa hurjat viiiisi. :p

...aaa. Lisään vielä, että ilmottautuja on 27 vee ja esikoisen syntypaikkana tulisi olemaan Tays. :wave:
 

Yhteistyössä