*** LOKAMASSUT 2008 Helmikuussa vol 2***

toiveikasodottaja: varmasti käytännöissä on eroa, mitä neuvolassa ekalla kerralla tehdään. Jos siellä on ultra-laitteet niin varmaan helpommin saakin "tarkastuksen". Tosiaan Tampereella on vain yks paikka missä ultrataan kunnallisella puolella... Sydänääniäkin kuunnellaan vaihtelevasti, joillain jo rv6, joillain vasta päälle rv10 =) Esim. mulla vasta rv12 kun on lääkäri ;)

Kärppänä heinälatoon: onko sulle sanottu vaihtoehdoks jompi kumpi ultra?? Itse käsitin, et se jälkimmäinen on kaikille ja aikasempi vain tarpeen mukaan.. :ashamed:
 
Iltaa! Täällä sitä ollaan, mieli on sekava edelleen eilisestä ultrasta, jossa siis todettiin(mulle mitään näyttämättä ) , että syke löytyi, mutta alkio olisi liian pieni viikkoihin nähden. Kiduttavat kolme viikkoa pitäisi odottaa kontrolliin, siinä toki neuvola välissä, muttä täällä ei neuvolassa ole ultra-laitteita ollenkaan, eli vain keskusteltavat asiat. Eli ollako onnellinen siitä, että jotain löytyi ja syke näkyi, vaiko olla huolissaan, miksi alkio näytti liian pieneltä... Mutta tietysti tässä ei auta kuin odottaa, ja oonpa lukenut netistä paljon, että ekassa ultrassa ei oo näkynyt välttämättä mitään jne.

Silti, raskaana ollaan, ja yritän ajatella positiivisesti! Onneksi se on mun perusluonnetta!

Työnimeksi tälle ihmeelle tuli ihan vahingossa Jaska, tarina siihen on hankala selittää, mutta se tuli siinä yhteydessä, kun mieheni kertoi äidilleen, että olemme raskaana..
Ihanaa, loma alkoi, vaikkakin "koulu"tehtävät varjostavat hieman..Opiskelen työn ohella siis.

Hobitti ja Jaska 6+6 (Hobitti oli esikoisen työnimi, ja uskonette, että pian hänen synnyttyään mieheni oli katsomassa Lord of the rings-maratoonin 10h)
 
Alkuperäinen kirjoittaja jasmara:
toiveikasodottaja: varmasti käytännöissä on eroa, mitä neuvolassa ekalla kerralla tehdään. Jos siellä on ultra-laitteet niin varmaan helpommin saakin "tarkastuksen". Tosiaan Tampereella on vain yks paikka missä ultrataan kunnallisella puolella... Sydänääniäkin kuunnellaan vaihtelevasti, joillain jo rv6, joillain vasta päälle rv10 =) Esim. mulla vasta rv12 kun on lääkäri ;)

Kärppänä heinälatoon: onko sulle sanottu vaihtoehdoks jompi kumpi ultra?? Itse käsitin, et se jälkimmäinen on kaikille ja aikasempi vain tarpeen mukaan.. :ashamed:
Ainakin se, jolle soitin neuvolaan, sanoi vain, että yks ultra on niiden puolesta, et jos tahtoo mennä useampaan, niin on mentävä yksityiselle. Mut sit ei se mitään vaihtoehtoa antanut vaan sanoi, et se on toi np viikolla 12 ja kuulemma varataan tolla ekalla käynnillä se (eka käynti mulla 13. päivä eli n. 8. viikolla)... Tosin se itsekin siellä puhelimessa koko ajan toisti, et hän on harjoittelija, niin hän ei välttämättä tiedä kaikkea (ja siithän tuli luottavainen olo... :xmas: ) Mutta ekalla neuvolakäynnillä on kuulemma varataan toi ultra sitten viikolle 12 ja muuten kuunnellaan vaan sydänääniä tms. :|


Meillä pitäs olla se ihan oma terkka silloin ekalla käynnillä, joten silloin kysyn vielä tota uudestaan. Se ei nyt ollut paikalla.
 
töhö: Millaisia oireita sulla oli kun hedelmöityit? Olen vaan itse tässä pitkään miettinyt, että voisiko se minunkin oksentelu ja pahoinvointi, jota podin aika varmasti silloin kuin hedelmöittyminen tapahtui, olla jotain hormoonijuttuja ja liittyä raskauteen?
Asia nousi pintaan eilen töissä, kun kaveri kertoi että hänen astutettu narttunsa on ollut hyvinkin pahoinvoiva astutuksen jälkeen ja kasvattaja oli kaverille sanonut sen johtuvan hormooneista, joita silloin jo syntyy...

gibbon: Kiitos tuosta linkistä!! Se kyllä helpotti täällä lisää tuota oireettomuuspelkoa. Mutta ihan oikeesti, kyllähän mulla on ollut oireita, mutta ne ovat mun mielestä niin pieniä verrattuna useampaan täällä, että en ole niitä oireiksi luetellut.
Ja toisaalta, mulla on raskausoireita ollut sillonkin kun en ole ollut raskaana, kuten väsymys, mielialojenvaihtelut joihin liittyy ärsyyntyminen :D

Hobitti2003: Mitäs ne sanoi neuvolassa siihen, kun se on pienempi kun kuuluisi olla? Onko syytä olla huolissaan jostain? Kyselen, kun en itse tiedä asiasta mitään. Onneksi siellä sentään on jotain ja toivotaan että se ei ole huono merkki. Eihän kaikki syntyneet vauvatkaan kehity samaa tahtia ja jos se ottaa sitten jossain vaiheessa kasvun kiinni.
 
Hellou!!! Tulin tännekin valittelemaan... Eilen tuli vähän vaaleanpunaista tuhrua ja voi kauheeta kuinka mä pelästyin!!!! Sen jälkeen piti lähtä töihin ja kävin about 4 kertaa vessassa tarkistuksella... Ei onneks tullu enempää, mutta nyt en osaa olla yhtään ajattelematta mitään muuta ja stressaan koko ajan!!!! Lisäks tarkkailen koko ajan kaikkia oireita... Onko otsanäppylät tallessa vai vähentyneet... onko tissit enää aristavat (ei mulla ookkaan ollu ku nännit vähän kipeet) ja tuleeko mitn nipistyksiä... Alkuviikosta mulla oli lähes kokoaikaista nipisteluä, muttei ole enää.. Onko se normaalia? Lisäks selkää juilii tai oikeastaan jomottaa lähes koko ajan.. Onko muilla semmosta??

Maanantaina soitan heti neuvolaan ja pyydän päästä Hcg-verikokeisiin... Ei tarttis sit niin ressata ja sais mielenrauhan jos kaikki ok!

Ultrista: Meilläpäin kunta tarjoaa ainoastaan sen niskapoimun. Parin viikon päästä menen yksityiselle alku-ultraan ja rakenneultraan ollaan myös menossa ja ehkä myös sinne 4D-ultraan... Todennäkösesti meen käymään siellä yksityisellä useamminkin ihan vaan tarkistukseen ku oon niin kova ressaaja... Ihan vaan sen takia kun se km pyörii mielessä...

KÄRPPÄ: Koskas sulla on eka neuvola?? Mennään vissiin aikalailla samoilla päivillä!

Hobitti: Hauskaa lomaa!!! Mä oon myös lomalla nyt. Mies katsoi äsken äkkilähtojä ja tänään pääsis thaimaahan halvalla.. Paha vaan ettei voi olla 2 viikkoa poissa... Enkä muutenkaan nyt varmaan uskalla lähteä..

Toiveikas odottaja: Meidän neuvolassa on ainakin niin surkeat laitteet, että niillä katsotaan oikeastaan vaan miten päin vauva on sitten kun se on jo pidemmällä... Mutta kyllä multa ainakin yritettiin silloin jo heti ekassa ultrassa kuunnella dopplerilla sydäntä.. olen kuullut että jossain neuvoloissa ei edes yritetä kuunnella koska oppikirjan mukaan äänet kuuluu vasta viikolla 12. Siis sen takia ettei tulisi pelästymisiä. Ton takia menenkin sitten yksityiselle alku-ultraan.

Tsemppiä kaikille!!!!
 
Lissuli-81 Minulla myös on vähäisiä oireita toisinaan, mutta ei niin selviä ja rajuja kun poikaa odottaessa (tosin ei silloinkaan vielä näin aikaisessa vaiheessa). Ennen plussatestiä minulla oli useana päivänä pahoinvointia, melkein oksentamiseen asti. Siitä osasin epäillä olevanikin raskaana. Nyt kun tuota pahoinvointia ei enää ole, niin miettii väkisinkin onko kaikki normaalisti, mutta eiköhän kaikki hyvin ole..!? Nyt kun vain osaisi olla stressaamatta ja miettimättä koko asiaa. Mitään muutoksia rinnoissa ei ole, maha iltaisin vähän turvoksissa. Monilla muillakin ilmeisesti oireet alkanut selvemmin myöhemmässä vaiheessa, joten eiköhän niitä oireita ala pian löytymään täältäkin.

Julietta Nuo sinun hermoilusi kuullostaa tutuilta, itse samoja asiota joka päivä mietin. Mitään vuotoja ei (vielä ) ole kyllä ollut, mutta koko ajan ravaan vessassa ja käyn tarkistamassa ettei vuotoa ole tullut. Samoin yritän etsiä koko ajan jotain oireita, mutta niitä ei oikein ole.. Minullakin oli viime viikolla ja alkuviikosta nipistelyjä vatsassa, nyt ne ovat loppuneet, luulen niiden vähenemisen olevan normaalia. Noista selkäkivuista en osaa sanoa, itselläni sellaista ei ole ollut. Minulla lähinnä vasenta kylkeä välillä viiltää, normaalia? Meillä ei neuvolassa suostuta tuota Hcg:tä verestä mittaamaan. Helpottaisi kyllä hieman omaa olotilaa, jos saisi varmuuden että se on noussut normaalisti.

toiveikas odottaja Meillä neuvolassa ekalla kerralla (ainakin viime raskaudessa) vain täyteltiin papareita, puhuttiin ruokatottumuksista, vitamiineista ja paljon muusta. Eli suurin osa ajasta meni keskustellessa. Sydänääniä ei edes yritetty kuunnella, niitä kuunneltiin vasta ekalla lääkärikäynnillä, silloinkaan ei kyllä vielä mitään kuulunut (rv11+jotain). Nyt toisessa raskaudessa saattavat aikaisemmin jo kuunnella, kuulemma ensisynnyttäjällä kuuluu usein myöhemmin sydänäänet kun uudelleen synnyttäjällä. Tiedä sitten kuinka paikkaansa pitävää tietoa on, näin viimeksi sanottiin. Jos neuvolassa on ultralaittaat, niin saattavathan ne ensimmäiselläkin kerralla jo ultrata, meillä semmoisia ei löydy. Ultraan pitää mennä satakunnan keskussairaalaan Poriin, ja jos haluaa ylimääräisiä ultria niin yksityiselle puolelle.

gibbon ja mytty 5+2
 
oottepa ollu ahkeria kirjottaan..kiva juttu =) oli sivutolkulla lukemista joten jätän kommentoimatta sen kummemmin :saint: mutta isot :hug: niitä tarvitseville ja :flower: ihanista ultra kuulumisista :heart:
täällä oksu olo senkun jatkuu 24/7 :eek: mutta saan sen jotenkin pidettyä kurissa kun vaan väkisin laitan jotain pientä suuhuni tarpeeksi usein..olin jo loppuviikon töissä mutta kyllä teki tiukkaa :kieh: Heräsin yöllä vesassa käymään ja rinnat oli turvonneet ihan äärimmilleen ja ihan sika arat, aika jännä sit aamulla ne oli jo suht normaalit sitä pientä arkuutta lukuun ottamatta..kaikkee erikoista tää salamatkustaja teettää :LOL:
ihanaa me päästään nyt tiistaina ultraan yksityiselle..voikun malttas oottaa.. =)

terkuin ihaa ja pömppis rv 8 pv7+3
 
gibbon: Aijaa... no, mä pakotan sen tädin kyllä antamaan mulle sen lähetteen, vaikkei heti suostuis. Silloin ku mä oli ekaa kertaa raskaana, niin oli kyllä niin törkeää toimintaa tuolta neuvolasta! Epäilin silloin että mulla on keskeytynyt km ja ne siellä ultraili ja sanoi että kaikki on kunnossa! No, papereihin ne oli kirjottanut että on km. Mulle ei sitä kertoneet! Silloin en sanonu mitään niille... mut nyt jos jotain tommosta pimittelyä viel tapahtuu tms.. niin mä kyllä älähdän!

Nyt en kyllä tiiä miten tää juttu liitty tohon verikokeeseen.. No, ehkä siksi että mä haluan nyt tietää onko kaikki VARMASTI kunnossa.

Sori tää purkaus.
 
Heissan! Täällä ilmoittautuu uusi tuleva mamma :heart: torstaina tein predictorin testin ja sain siihen hailakan sinisen viivan, tänään apteekin omaan selvä kaunis punainen viiva! ensimmäistä odotellaan, synnytyssairaala joko tammisaari tai lohjan sairaala. laskettuaika netin laskureiden mukaan 29.10 eli päivää ennen mun omia synttäreitäni :D
 
meillä täällä hämeenlinnassa on kaks ultraa vkolla 12 ja vkolla 20 ja tosiaan yksityisellä kävin 7 viikkon lopussa.
Mä kans hermoilin ihan hirveesti sitä että kun oon niin oireeton mutta ultrassa selvisi että kaikki on masu asukilla niin hyvin kun tässä vaiheessa voi olla eli eipä ne oireet mitään takaa eikä oireettomuus...näin itse sen ajattelen että jos kaikki ei olis hyvin niin sitten olis tosi kipee...siis tämä itseni kohdalla kun oon ollut niin oireeton.
Nyt alkaa jotenkin hieman helpottaa ja uskoo että eiköhän tässä kaikki mene hyvin vaikka kyllä sen tiedostaa että vielä muutaman viikon on se km riski...

Aurinkoista lauantai päivää kaikille :wave:

Cristiina & masu-asukki 8+1 :heart:
 
julietta luin tuossa aiempia tekstejä tarkemmin...mulle gyne sano että istukan kiinnittyminen ja kasvu voi aiheuttaa pientä vuotoa ja se on normaalia :heart: mutta varmasti kun on km takana niin on heti karvat pystyssä jos vähänkään jotain tulee.
 
Tervehdys kaikille! =)
Olen seuraillut mielenkiinnolla teidän kirjoituksianne jo jonkin aikaa ennenkuin uskalsin tulla mukaan. Itselläni LA on 2.10, joka varmistui vasta tämän viikon maanantaina käydessäni np-ultrassa. Viikot eivät pitäneetkään paikkaansa (luulin olevani viikolla 11 mutta mentiinkin vasta viikolla 7+4). Ultrassa näkyi pienen pieni mato jolla sydän sykki aivan kauheeta vauhtia, oli tosi ihanaa nähdä se pieni ihme siellä masussa. Esikoista odotan mieheni kanssa, 2 km takana. Synnyttämään mennäänkin varmaan Jorviin sillä muutamme Kirkkonummelle huhtikuussa. Olisin kysellyt sellaista asiaa kun kaikki raskausoireet ovat olleet vahvat jo alusta asti, ja pahaolo ollut niin voimakas että vessassa saanut juosta aika ajoin. Mutta nyt kun rv 8 alkoi torstaina on pahoinvointi kadonnut melkein kokonaan ja tänään on jo ollut tosi hyvä olo. Muut oireet ovat vielä vahvana mukana. Huolestun tietenkin kauheesti, mutta toivon että turhaan. Onko kenelläkään muulla kokemuksia siitä että pahoinvointi loppuisi jo viikolla 8 ja olo onkin oikein hyvä? :|
Aurinkoista ihanaa launantaipäivää kaikille :flower:
 
Lauantaita kaikille, aivan ihana ilma ulkona kun aurinko paistaa. B)
Meillä kanssa kunta tarjoaa kaksi ultraa sairaalalla ja sit neuvolassa on myös laitteet, parin viikon päähän pitäisi varatakin lääkärille aikaa, pääsee kurkistamaan tuonne yksiöön ;)
Huonoa oloa on täällä vaihtelevasti, mut useimmiten kestää koko päivän ja on sellainen yökkö olo. :/ Mutta toivottavasti se jossain vaiheessa helpottaa.
Nanna muuten laitatko mulle sairaalaksi k-h ks?
 
kovasti onnea amalia81 plussasta. :) Itsekkin alunperin ajattelin pidättäytyä kertomasta kennellekkään saati sitten ilmoittautumasta keskustelupalstoille mutta huomasin miten ihanan rohkaisevia, tietäviä ja kannustavia täällä ollaan niin pakko oli mukaan liittyä heti. :flower:
Heräsin yöllä kääntämään kylkeä ja voi ristus miten lujaa otti rintoihin kipeää. Tuntuivat että räjähtäisivät sillä hetkellä. Kohta täytyy jo isompia liivejä käydä väkisinkin ostamassa kun eivät tunnu enää mahtuvan vanhoihin liiveihin. :LOL: Kipiät kyllä osaavat olla mutta ihmekkös tuo kun niin kovaa kasvavat.
Nyt nauttimaan ihanasta aurinkoisesta päivästä kun vielä ehtii. B)
 
Heippa kaikille!! :flower:

Olen jo jonkun aikaa lueskellut tätäkin ketjua. Olen vähän kirjoitellut lapsettomuuspuolelle ja nyt uskaltauduin muutama päivä sitten kirjoittamaan myös lapsettomuus-plussaneille. Hinku on kova myös liittyä tähän ketjuun, koska maha-asukki syntyisi lokakuussa, jos kaikki hyvin meee..Eli pääsekö vielä mukaan iloiseen?!? :flower:

Olen Jyväskylän alueelta ja ikää on jo 36. Esikoista odotellaan kovasti syntyväksi, 1.IVF oli tammikuun lopussa ja laskettu aika olisi varmaan joskus 20.10 tienoilla. Eka ultra on 6.3. ja siihen asti jännitän, onko tuolla masulissa ketään. Yksi alkio sinne siirretttin, ja vaikka olin 90% varma, ettei tästäkään mitään synny (voimakkaiden menkkaoireiden perusteella )plussasin ystävänpäivänä. Edelleen ajoittain kärsin vatsakivuista, jotka yleensä enteilevät menkkoja, mutta toivotaan, ettei niitä tulisi kuin vasta Loppuvuodesta. Kuulema menkkaoireet kuuluisivat asiaan?!?.. Toivotaan!!

Onnea kaikille plussaneilla ja mukana oleville! :flower:
Toivotaan, että mahdollisimman moni meistä saisi lokaluussa ilmoitella tänne terveen, suloisen ja odotetun vauvan syntymästä!! :heart:

 
amalia81 ja pienimato: tervetuloa ja onnea plussasta :hug:

kulti: tottakai mukaan mahtuu, tervetuloa ja onnea :flower:

toiveikasodottaja: täällä kans rintoja aristaa. Niin kauan on hyvä kun on liivit päällä, mut auta armias kun illalla riisuu niin johan sattuu. Kasvaa noitten ei paljo enää tarvis, vaikka tiedän jo, et uusia liivejä on pakko ostaa isommalla koolla :LOL:

kulti: vielä noista menkkaoireista, et itse oottelin oireiden perusteella menkojen alkua tammikuun lopulla, vatsaa nipisti, rinnat oli arat, kasvot rasvottu. Ainoo mikä puuttu oli mielialanvaihtelu, olin ihmeen tyyni normaaliin verrattuna. Eikä sitä vuotoo sit ole alkanu vielä tähänpäivään mennessä ;)
Nyt kyllä räjähdän ja kiihdyn nollasta sataan tosi nopeeta, ihan pelästyn välillä kun kihahtaa. Toikin siis moninkertaistu normaaliin pms oireisiin verrattuna :LOL:

En vielä muistanu "paljastaa", et oon kauneudenhoitoalalla (ja ikää 31v) =)
 
Heips!

Kauhiasti tullut taasen tekstiä. On ahkeria kirjoittelijoita täällä. :)

nuoritytölle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista. Kiva että kaikki oli hyvin kuitenkin.

Tervetuloa uusille ja onnittelut plussista. :flower:

Itse oon ollu kipeenä eilisestä lähtien ja ensin aattelin että saattaisi olla vaan flunssan poikasta, mutta olikin kiva yllätys kun keskimmäisellä pojalla oli tänä aamuna kasvoissa punasia laikkuja ja kuumetta. Kävin sit tuolta netistä etsimässä tietoa ja parvorokkoa siellä taudiksi ehdotettiin. Että hyvällä tuurilla tässä on itellä sit sama tauti ja koko raskaus on vaarassa. :'(

Pitää sit kai soitella neuvolaan maanantaina että mitä pitää tehdä. On melko kurja olo.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Julietta:
KÄRPPÄ: Koskas sulla on eka neuvola?? Mennään vissiin aikalailla samoilla päivillä!
13.3 eli vielä on moooonta viikkoa odoteltava. :snotty: Tähän odotukseen tosiaan sisältyy paljon tätä odottamista. Ainoo vaan, et mä en ole koskaan ollut kovin hyvä odottamaan... :snotty:

Mulla oli tänä aamuna kanssa pelästys vastassa, kun vessaan menin. Ekalla pyyhkäsyllä tuli ihan minimaalisen vähän pientä ruskeaa vuotoa. Sitä oli tosi vähän, mutta sen verran, että paperista erotti vähän väriä. Sittemmin se on jo loppunut, mutta pelästytti kuitenkin. :| Nuo vuodothan on ihan normaaleja kai alussa, kun kohtu kasvaa, mutta silti... mieluummin sitä ilman mitään olis. :ashamed:

Noh, ei auta taas kuin odottaa ja katsoa. Musta tuntuu, et mulla oireet on aikalailla loppuneet... toivon, ettei ole huono merkki. Rinnat aristaa, muttei ole yhtä kipeet kuin vielä eilen (tosin eilen oli tooooosi kipeet). Muutoin olen aika oireeton... pientä juilimista on. Tosin sain tänään ihme itkuraivarin ukolle aika turhasta asiasta ..näin jälkikäteen ihmettelen itsekin, silloin se ei ollu yhtään hauskaa. ;) Mutta liekö ne hormonit tuolla kuitenkin vielä heittelee.

T. Kärppä ja kirppu 4+6

Angel Eyes: :hug:
 
kiiots toiveikasodottaja ja muut onnitteluista :heart: itsekkin ollaan vielä sekaisin tästä plussasta ja olo on tosi epätodellinen, mutta aivan mielettömän Onnellinen =) äsken käväsin just kaupassa ja pakko oli käyä vielä apteekin kautta testi hakemassa, niin saa huomenna vielä kattoa että tuleeko siihen edelleen tuollainen kaunis, punainen viiva :D ihanaa tulla jakamaan tätä jännäilyä tänne teijän muijen kanssa, tämä on meille ensimmäinen raskaus ja kaikki siis ihan uutta! taijampas maanantaina soitella neuvolaan ja varata aikaa sinnekkin :heart:

amalia ja pikkuinen 4+3

 
Ihan ihmeellisen ihanaa on tulla tänne odottavien joukkoon! Raskaustesti näytti plussaa viime viikon sunnuntaina ja tällä hetkellä raskauskiekon mukaan on menossa rv 5+1 ja LA 24.10. Tämä on elämäni ensimmäinen raskaus ja olen NIIN kiitollinen, että nyt näyttäisi siltä, että minäkin saan vielä kokea äitiyden ihmeen! =) Ihan nuorimmasta päästä oleva äitikokelas kun en enää ole... Mutta tässä sitä nyt ollaan ihan oikeasti raskaana! Sitä ollaan mieheni kanssa onnellisina ihmetelty. Miehelläni on jo 13-vuotias ihana tytär ja nyt odotamme ensimmäistä yhteistä lastamme. Viidennellä yrityskerralla tärppäsi.

Neuvolaankin jo soittelin ja ensimmäinen käynti + ultra on 13.3. Synnytyspaikka taitanee olla JS. Raskausoireina mulla on arvioidusta kiinnittymisajasta lähtien ollut ajoittainen menkkamainen juilinta ja alaselän jomotus (on ollut mukava huomata tätä ketjua lukiessa, että lukemani perusteella vastaavanlaisia tuntemuksia on ollut muutamalla muullakin). Rinnat on kipeät samaan tyyliin kuin ennen menkkoja paitsi että nännit on kipeät jos niitä puristaa. Lievää kuvotusta on ollut silloin tällöin, mutta en sitä vielä oikein pahoinvoinniksi kutsuisi. Lämmöt on oviksen jälkeen jääneet ylös ja plussauksen jälkeen liikkuneet suurin piirtein välillä 36,8-37,2.

Yksi juttu, mikä on hieman huolettanut mua on oikealla alavatsassa välillä tuntemani pistävä kipu tai vihlaisu. Kai pelkään, että tämä olisikin kohdun ulkoinen raskaus ja nippailu johtuisi siitä. Se tuntuu aina niin samassa kohden. Nippailuja on tuntunut muuallakin alavatsan alueella, mutta tuossa oikealla kaikkien voimakkaimmin. Onko teillä muilla vastaavia kokemuksia tai tietoa siitä, mistä voisi olla kyse?
 

Yhteistyössä