*** LOKAMASSUT 2008 Helmikuussa vol 2***

Iltaa.
Mulla on kanssa oireet melkeen kokonaan loppu :/ Tänä aamuna ois voinu juoda pannullisen kahvia ja polttaa askin tupakkaa :'( Viikkoja nyt siis kai se melkein 9 mutta ei kai ne näin aikasin voi loppua :eek: Ultra on viikon päästä,että kun jaksas sinne asti.
Miehen kanssa kauhee riita taas tänään :'( Tapellaan joka päivä ja minä äksyilen esikoisellekin minkä kerkeän :'( Tuntuu välillä että oliko tämä virhe.Olen siis eronnut reilu vuosi sitten tytön isästä ja nyt miehen kanssa eka yhteinen tulossa.Mies ei tunnu välittävän mistään ja millään ei ole mitään väliä.Vaikka hän tätä alunperin niin kovin halusi ja minä tulin sitten vähän jälkijunassa.Mutta nyt tuntuu että tämä taisi olla virhe.Plussauksesta asti mies ollu etänen,seksiä aivan liian harvoin kun normaalisti melkein joka päivä ja tekee kauheesti ylitöitä ja nytkin lähti taas juhlimaan :'( :'( :'( :'( Tuntuu välillä ettei millään jaksa.Otin mieheltä avaimen pois ja sanoin että tulee takas kun osaa ottaa huomioon myös muut osapuolet ja aikuistuu vähän.Hänellä ei siis mitään alkoholiongelmaa ole mutta ei vaan jotenkin ole pitään aikaan ollut henkisesti läsnä.Ja toisesta naisesta tuskin on kyse.Yritä tätä nyt kestää näillä raskaushormooneilla.
Mä painun nyt suihkuun suremaan :'(
-Surullinen Naurukohtaus ja MiniPannari jotain vähän alle9-
 
Hei, vielä onnittelen ja toivottelen uudet tervetulleiksi. :D Onnea plussista! :flower:

Annimaria72: Mulla tuo pistävämpi kipu tai vihlaisu on ollut enemmän vasemmalla alavatsassa. ...nyt jo rauhoittunut, mutta ollut kuitenkin. Siitä aikaisemmin joltain täältä kyselin ja muillakin on ollut. ...eli lienee ihan normaalia ja kai se vaan on niitä kasvukipuja.

Ja sitten omaan napaan.. :ashamed: Ajattelin jakaa teille hiukka tämän hetken "huvituksiani". Mä nääs en ehkä olekaan ihan niin varma enää tuosta lasketusta-ajasta saatikka kirpun iästä kuin aiemmin :snotty: Huomasin just, että heitto onkin aika suurta riippuen siitä, minkä hedelmöittymispäivän mukaan laskee. :D Tarkalleen sitä ei varmasti kukaan osaa sanoa tässä vaiheessa, mutta yhtään ei auta mun suht' epäsäännöllinen kierto 24-28 päivää. Eli en voi sanoa tarkalleen, kuinka pitkä tässä kierrossa olisi ollut, mutta yleisin kiertoväli mulla on ollut 27 päivää. Mutta silti laskin sen aiemmin tuon 28 päivän mukaan semmoisen terveydenhoitajien kiekon mukaan. ...mutta kun se laskee aina ja vaan 28 päivän kierrolla, koitin huvikseni nettilaskurilla, että missäköhän muuten menis tuon 27 päivän kierron mukaan. Sainkin lasketuksiajaksi n. 25.10. aiemman 28.10. sijaan. :p ...no... tämähän varmistuu ajallaan, mutta tällä hetkellä voin luvata, että heittoa on varmasti.. :whistle:

Mutta entä sitten raskauden kesto. Saattaa hyvinkin olla, että hedelmöittyminen on tapahtunut (ainakin) päivää aikaisemmin kuin oletin eli jo 2.2. Kirpun viikot olisi näin ollen hurjat 4+7.

Eli emminä tiiä, harvinaisen epätietoinen olo... :p Raskaana ollaan, se on pääasia. Isänkin tiedän. :LOL: Muut vahvistunee joskus. :D
 
Voi ei Naurukohtaus voisikohan miehellä olla nyt jotain sellaista että kun plussa tuli niin se oli kuitenkin iso shokki hänelle että tosiaan tulee isäksi ja tarvitsee nyt vähän sopeutumisaikaa?Ja tuosta seksistä jospa hän pelkää satuttavansa vauvaa?Tai muuten vaan tuntuu oudolta harrastaa seksiä kun on mukana "kolmas osapuoli".Varmasti on vain tottumiskysymys :) Toivottavasti asiat selviää :hug:
 
Vitsit että on iso porukka kasassa.. Hauskaa lukea teidän juttuja kun rivien välistä kuitenkin kaikki tuntuu olevan niin pirteitä ja iloisia.. Vaikka joskus tietysti on kaikilla huonompia päiviä.
Tästä porukasta kyllä väkisinkin saa iloa ja virtaa.

Mä olen varmaan sit aikamoinen poikkeus tässä ryhmässä. Mun tekee vaan mieli valittaa ja voivotella koko ajan. Ajoittain koen jotain mielenhäiriöitä ja jaksan jopa pestä koneellisen pyykkiä. Miehellä on mussa nyt aikamoinen kestäminen.

Mulla nipistää alavatsasta aina kun yskäsen tai aivastan.. Kipu on toisinaan aika kovakin, mut jostain syystä en ole kiinnittäny siihen sen kummempaa huomiota. Joskus nipistää vasemmalta, joskus oikealta...

Pienimato Meillä näyttääkin olevan sama laskettuaika B)

Naurukohtaus Meilläkin tuo äijä heittäytyi mahdollisimman ulkopuoliseksi, mutta sitten räjähdin ja kunnolla ja kerroin kuinka pahalta yksinäisyys tuntuu. Alkoi kyllä käytös muuttumaan.. pikkuhiljaa.. Oli sanonut syyksi että koska tämä on jo toinen yhteinen lapsemme, niin kuvitteli että pärjään nyt jo yksin enkä tarvitse samanlaista tukea. :headwall: kuin esikoista odottaessamme.

Työnimen keksi tuleva kummi... Meillä odotetaan nyt Tahvoa... (onpas kaunis nimi)
:LOL:

KatPat ja Tahvo 8 + 2
 
Annimaria72: tevetuloa ja onnea plussasta :hug:

Naurukohtaus: kurja juttu, et miehen mieli on muuttunu. Onkohan raskaus ollut alkuun "kaukainen" juttu ja kun se sit alkoi niin tuli "paniikki", et nyt se on menoo. Kaipa mieskin voi ruveta panikoimaan ihan niin kuin nainenkin. Ei kai mies pelkää et esim. seksistä olis jotain haittaa raskausaikana, toivottavasti ei?? Toivotaan kuitenkin,et mies, kuten sanoit aikuistuu ja tulee järkiinsä. Voimia jaksaa tunnemyrskyssä :hug:

Kärppänä heinälatoon: Eikö olekin mukava spekuloida lasketulla ajalla?? Itsekin tein jos jonkinlaisia laskelmia ja tulos vaihteli 4.10, 6.10 ja 8.10. Saas nähä miten mulla käy.

jasmara ja masuasukki rv8 tasan (ainakin näillä tietoo) ;)
 
Voi kamala kun täällä on pino venynyt - en edes jaksanut lukea alusta asti :D Hyvä hyvä!! Täällä olo on edelleen kuvottava... muistaa vaan syödä säännöllisin väliajoin niin olokin helpottuu. Neuvolan sain varattua, se on nyt 3.3. Kuulemma miehen ei tarvitse välttämättä tulla paikalle, sillä eka kerta on pitkälti papereiden täyttelemistä. Mutta toivotti toki joka kerralla miehen tervetulleeksi jos vain itse haluamme. Oli niin ihanan kuuloinen neuvolatäti, oli niin onnellinen puolestani! Tuli itselle oikein lämmin olo :heart:

Te jotka olette jo aiemmin olleen raskaana, miten pitkälle pahoinvointinne on jatkunut? Onko ollut sellaista pahoinvointia, joka ei ainoastaan kohdistu aamulle vaan pitkin päivää... Pelkät mielikuvat ja hajut saa ykän kyläilemään :x

Muuten olo on ihan odottavainen - vatsa tuskin tulee makkaroiden alta vielä hetkeen näkyviin "oikeana" raskausvatsana, mutta jo nyt on havaittavissa jonkinasteista kumpua tai turvotusta. Ihanaa, sitä ollaankin odoteltu jo muutama vuosi! :D

Ihanaa lauantai-iltaa kaikille odottajille!

-Adette ja Allu 8+3



Muoks. Sellaista vielä unohdin mainita, että minulle voi lisätä synnytyspaikaksi Seinäjoen keskussairaalan :)
 
Kiitos kovasti kaikille :hug: Ihanaa kun saa edes jonnekkin purkaa tätä pahaa mieltä.
Mä olen miehen kanssa itku kurkussa käyny tämän ´ole enemmän mun tukena´keskustelun ainakin sata kertaa ja hetkellisesti se aina kääntyykin,mutta sitten jotenkin taas kaikki menee pieleen.Ymmärrän toki että minäkin olen erittäin hankala mäkättäjä hormoonimyrskyissäni ja tiedän että rajansa kaikella mutta vaikka olen kuinka niellyt kiukkuani ja ihan nätisti huomauttanut jostakin asiasta niin mies ei ota kuuleviin korviinsa :'( Ja siinähän sitten proppu palaa minulla kun muutenkin pinna on niin olematon.Ja mulle on pari kertaa tullut oikein kunnon paniikki että mitä jos mies haluaisikin nyt perua kaiken kun se on jo ns.peruuttamatonta :'( Mutta ei mies kuulemma halua,otti vapaapäivänkin ultraa varten ja on innoissaan neuvoloista summuista mutta muuten ei tunnu noteeravan koko asiaa :/ Emmä tarkota että pitäs koko ajan kukkapuska kainalossa olla vuodattamassa rakkausrunoja vaan riittäisi että kysyisi edes että miten voin tänään tai että mitä kuuluu.Mutta ei.Toivon sen olevan ´alkushokkia´tms.ja mullakin varmaan pinna pitenee kuhan tämän alkuajan ohi päästään.Ja se seksihomma on miehen mukaan juuri siitä että pelkää jotenkin että vauva vahingoittuu tms.Ja olen kyllä selostanut asian mutta mies epäröi silti.Suloista se toisaalta on mutta itselle tulee vaan paha mieli kun toinen torjuu :/ No jaa,se siitä.Tulipa taas romaanin verran asiaa :whistle:

adette Mulla oli esikoista odottaessa aamuisin ja iltaisin todella voimakasta pahoinvointia.JA välillä koko päivän :x Nyt on myös ollut vain iltaisin tai sitten aamupäivästä iltaan.Aamulla herätessä ei niinkään mutta puolen päivän jälkeen olen aivan :x Tai olin :/ Nyt on laantumaan päin :/

Nyt rojahdan sohvalle popparikulhon ääreen,ihan yksin :/
-Laura ja MiniPannari 8+5-
 
Alkuperäinen kirjoittaja Julietta:
Kärppä: Eikös kirpun ikä ois sit tasan 5+0. :D
Ei Kärppä tiiä... :saint: tai sit vasta 4+6...

Ajattelin mennä ton alunperin laskemani mukaan, kunnes joku toisin todistaa. Eli huomenna vasta 5+0 :D

(mut joo sinänsä siis ois, et jos ois 4+7 menossa eikä +6 ...niin sitten ois jo +0 eikä +7. ...selkeetä... :snotty: )

Niin ja jasmara: tosi hauskaa. :D ...sillä kun on varsinkin loppupelissä niin hirveesti merkitystäkin.. :whistle: Varsinkaan kun meidän suvussa on tapana, että yliaikaisiksi menee... :ashamed:
 
Kiitos onnitteluista, täällä on niin mukavan oloista porukkaa että tuntee itsensä heti tervetulleeksi joukkoon. =)

Katiapatia: näyttääpi tosiaan olevan ihan samat viikot ja päivät, mullakin on 8+2 menossa. Mihin olet menossa synnyttämään? Minkälaisia oireita sinulla on?

Naurukohtaus: Halusin minäkin vielä kommentoida tuota mies asiaa. Ei ole mukavaa kun kumppani ei tue tai ole lässnä. Toivon että se sinun kohdallasi vielä muuttuu niin että miehesi ymmärtää miltä sinusta tuntuu. Meillä kävi niin että mies viis veisasi miten voin, oksentelin ja väsytti. Olo oli tosi kurja ja kaiken kukkuraksi välillä kun joutui ryntäämään vessaan oksennukselle niin samaan aikaan kun oksu lensi niin lensi myös nenästä veri. Se oli todella inhottavaa, kurja olo ja verinen naama. Oletan että limakalvot olivat niin kuivat että katkesi nenästä aina verisuoni. Joka tapauksessa mies oli todella välinpitämätön ja seksiä ei ollut kahteen kuukauteen kun kerran. Mutta sitten jotain tapahtui ultran jälkeen. Kun mieheni näki sen pienen madon jolla sydän löi niin se muutti hänet kokonaan. Nyt se on tällä viikolla ollut tosi huomaavainen, hellä ja koko ajan kyselee miten voin. Ehkä välillä vähän liikaakin. En tiedä, mutta ajattelin näin kohdallasi että josko se ultra toisi miehellsi uuden näkökulman asioihin kun hän oikeesti näkee että siellä on joku. Toivottavasti.

Vielä halusin sanoa kun tuossa aikasemmin oli keskustelua kovasta alavatsakivuista ja siitä että se kohdistuu vain yhteen kohtaan. Minullakin oli oikealla puolella aina samassa kohtaa voimakasta kipua. Se kesti aika kauan ja on nyt vasta laantunut. Kipua tunnen vielä aivastaessa tai kun nopeasti nousee vaikka sängystä ylös.

No niin nyt on mentävä nukkumaan |O
Pienimato ja pikkuinen 8+2 :heart:
 
HUOMENTA!

NaurukohtausMinä myös otan kantaa tuohon mies asiaan...onko mies tullut eiliseltä riennolta kotiin jo...ajattelin kun ne avaimet otit pois?
Miehelläsi on varmaan joku asian sulattelu käynnissä...on se kuitenkin iso asia ja muuuttaa paljon ja sit kun se vauva on miehelle konkreettinen vasta kun se syntyy kun taas meille se on jo vauva ja osa elämää :heart: kurjaa se on jos sulla on tunne että mies ei anna toivottua tukea mutta sekin voi olla sitä että hän ei oikein tiedä mitä pitäis tehdä ja on hieman kädetön asian kanssa...sillonhan on helpompi paeta paikalta kun ottaa hieman ehkä pelottavaa asiaa sarvista kii ja kohdata... harvalla meistä varmaan on ukko kulta joka omaa hyvät kommunikointi taidot,aroista asioista oman mieheni on ainakin hirmu vaikea puhua =)
Ja sitten tuo seksi juttu...onko sulla mies tulossa ekaan neuvolaan mukaan??
Sieltä vois mies saada varmuutta siihen että seksi on ihan turvallista raskaus aikana, kun joku ammattilainen niin sanois =) mutta kyllähän tuo pelko seksin vahingoittamisesta sikiötä todistaa että loppupeleissä tuleva perheen jäsen on miehellesi todella arvokas :heart:
Toivottavasti saatte asiat sovittua ettei tarvitse kantaa pahaa mieltä raskaana :hug:

toiveikasodottajaLiivit rupee juu hieman tursuumaa ja painamaan...mua harmittaa vaan se että mun tarvii ostaa kaikki rintsikat erikoisliikkeestä kun mistään perus kaupasta ei löydy niin epänormaalia kokoa minkä omaan...no just ennen plussaa kävin ostamassa 2kpl liivejä ja niihin housut makso liki 300e ja nyt ne rupee oleen pienet...en tiedä mistä revin rahaa että saan uudet liivit...ajattelin et sinnittelen hetken ja käyn sit ostamassa isommat liivit jotka on sellaset että niitä voi käyttää imettäessäänkin sitten...

Ja sit jos hieman vielä itsestä...tosiaan mitään huonoja oloja ei vieläkään oo...ainut epämiellyttä asia on että yöllä kun meen vessaan niin on niin hirvee nälkä rettä mahaa oikein kurnii...sanoinkin miehelle että minä en rupee yöllä kuyllä syömään vaikka tuntuis kuin kovasti nälkä...ja sit tosiaan tuo pissalla ravaaminen käy välillä hermoille... rinnat ei oo enään arat,oikeestaan tällä viikolla loppunut vihlonta...toivottavasti normaalia :/

Cristiina ja masu-asukki 8+2 :heart:
 
Kiitos kärppä haleista.

Kahlasin eilen nettiä läpi ja vähän helpotti oloa kun siellä monessa paikkaa sanottiin että olisi vaarallista vasta 2. kolmanneksella. Ja silloinkin vain 1 % mahdollisuus että kaikki ei meekkään hyvin.

Tuohon mies juttuun minäkin kommentoisin. Miehillä varmaan menee aikaa ennen kuin koko asia niille avautuu, varsinkin ensimmäistä odottaessa. Voihan se olla vähän hankala ymmärtää että siellä rakkaan massussa joku on ennenkuin näkee jä pääsee kokeilemaan liikkeitä yms. juttuja. Siinähän sitä sitten ollaan törmäyskurssilla kun nainen on herkässä tilassa ja tarvii tukea ja halauksia ja toinen vasta totuttelee tuohon ajatukseen pikkuhiljaa. Voin kuitenkin kolmen lapsen kokemuksella kertoa, että se on melko ohimenevä vaihe ja sit kun se vauva syntyy niin miehet on ihan myytyjä. Näin ainakin meillä. Joten koittakaa jaksaa niitten miesten kanssa vaan. :)

AngelEyes ja masukki 6+0, hieman rauhallisemmalla mielellä.
 
Tervetuloa uudet, ainakin adette ja alisa81, Annimaria72 ja pienimato! Olikohan vielä muitakin... No mutta joka tapauksessa tervetuloa! Adette kyselit raskauspahoinvoinnista. Mulla oli esikoista odottaessani noin viikolta 8 synnytyspäivän aamuun asti pahoinvointia ja oksentelua. Sairaalassa olin neljä jaksoa tiputuksessa ja paino nousi raskausaikana ruhtinaalliset 2.2kg. Nyt on menossa 6+2 ja tänä aamuna töihin lähtiessäni tuntui ekaa kertaa yhtä pahalta kuin viimeksi. Toivon vaan kovasti, että se karmea olo ei ala jo nyt ja taas jatku koko raskausaikaa. Melkein itkettää, kun on niin inhottava olo. Onneksi täällä töissä on rauhallista. Kaikkein mieluiten istuisin pihalla raittiissa ilmassa ihan paikallaan tekemättä yhtään mitään. :ashamed: No joo, mutta harvinaistahan se sellainen kamala pahoinvointi on, jostakin luin, että 1/100 kärsii koko raskausajan kestävästä voimakkaasta pahoinvoinnista ja oksentelusta.

Joku teistä uusista oli muuttamassa Kirkkonummelle, tervetuloa vaan! Mukava kasvava kunta, hyvä asua lapsen/lasten kanssa. Ja oliko joku teistä uusista menossa mahdollisesti Tammisaareen synnyttämään? Se on ihan loistopaikka, voin kokemuksesta sanoa! Itse ajattelin mennä sinne uudelleen, jos vain suinkin mahdollista. Mukavaa sunntaipäivää kaikille!
 
Naurukohtaus :hug: Toivottavasti saisitte puhuttua. Ja toivotaan et miehellä olis vaan joku ohimenevä "shokkivaihe" tai jotain vastaavaa... Tuliko mies muuten kotiin, vaikkei niitä avaimia ollut? Saitko nukuttua yöllä? Ite nukun aina ihan levottomasti jos mies on jossai pois, etenki juhlimassa...

Huh, kun aika menee nopeesti! Katoin, et tos oli ja marraskuun masu pinokin jo :)
Itellä on kans oireet melkee kadonnu. Rinnat vaan jatkaa kasvamistaa, mut ei juur muuta. Paitsi pissalla saa ravata useemmin, varsinki yöllä. Huomenna alkaa n. yhdeksäs viikko. Jihuu :)

Liina ja pikku 8+4-6
 
kukkis2 Voi kamala! Kauhulla luin tuota että pahoinvointisi on kestänyt loppuun asti! :eek: :x Tämä pahoinvointi on alkanut viikolta 3 lähtien pikkuhiljaa ja on pahentunut vaan. Välillä on parempia päiviä ja välillä huonompia. Onneksi saa sentään syötyä edes jotain (jos sitä ei sitten oksenna pihalle et saa taas keksiä jotain uutta purtavaa, kun en voi enää sitä ruokaa syödä - alkaa tekemään pahaa heti). Pidän sormet ristissä että tämä pahoinvointi jo muuttaisi pois.

Onko kellään muuten sitä kuuluisaa raskauden hehkua olemuksessaan tai kasvoillaan havaittavissa? B) Mulla ei meinaan ole vielä yhtään, päinvastoin olen kuin kuukauden päätä pöntössä pitänyt (mikä ei kyllä ole edes vale :whistle: )

Adette ja Allu 8+4
 
Moikka kaikille! Taas oli uusia tullut, tervetuloa! Lisäilin tietoja tuonne etusivulle mitä olitte kertoneet, mutta tarkistakaahan vielä ettei menny jotain ohi. Oli kyllä taas tullu niin paljo tekstiä, että huh huh.

Hui tosiaan marraskuun pino jo avattu :eek: ! Kuinka tää aika voi mennä näin nopeesti?? Justhan me tähänki alettiin kirjotteleen!

Nanna + edelleen nimetön 8+4
 
Jee! Täällä sataa lunta... :D Okei, jos tarkasti katsoo, räntäähän se on. Mies lähti tytön kanssa ulos niin nyt on sitten "omaa aikaa" :LOL: Netissä roikkuessa se menee vaikka pitäs olla koulutöiden kimpussa.

Pienimato Mä menen Kätilöopistolle synnyttämään. Vantaalaisethan menis kait automaattisesti Naisteklinikalle tai Jorviin?? Mulle on jotenkin tärkeetä että synnytys on tutussa paikassa.. Lievittää vähän sitä synnytys"pelkoa"

Mä en oksentanut eilen kertaakaan! Ja tänäänkin on suhteellisen hyvä olo, yökkis ei oo ainakaan vielä päässy yllättämään... B) Ei varmaan pitäs hehkuttaa koska sitten se hiipii nurkan takaa ja taas ollaan päätä roikottamassa pöntöllä. Mä vaan yllätyin tästä hyvästä olosta. Edellisraskaus oli kyllä joka ikinen päivä pahaa oloa, oksut väheni kyllä sen maagisen 12 viikon jälkeen... Mutta tää ihmetyttää niin että oon alkanut epäilemään oisinko pidemmällä kuin 9. viikolla...Viimesimmät kuukautiset oli tosi tosi tosi niukat ja kestivät vain yhden päivän. Mikä ei nyt sinällään ole erikoista meikäläisellä.. Noh jaa, ehkä sitä vaan toivoo että ois pitemmällä et olo helpottuis oikeasti ja pääsis ihailee omaa pyöreetä masua. :D



Adette Mitä raskauden hehkua :LOL: Itse tässä kattelin aamusella peiliin ja mietin ettei kai sunnuntaina tarvii hiuksia harjata... :ashamed: Mitään finnihyökkäystä mitä monilla lukemani perusteella on, niin ei meikäläisellä kyllä ole. Iho vaan kuivuu, mutta se voi johtua muustakin. Mä olenkin kyllä ihmetelly mistä ihmeestä on keksitty koko juttu että raskaana oleva nainen on kaunis ja seksikäs?? Mistä ihmeestä? Mua pierettää ja närästää eikä huvita ajella ees säärikarvoja... :eek:

Kukkis Teikäläisen kertomus tuosta raskauspahoinvoinnista on ku omaa lukis.. Itse olin tosin vaan kaksi kertaa nesteytyksessä... Siks tää hetkittäinen hyvä olo nyt ihmetyttääkin.. Toivotaan nyt että sä selviäisit vähemmällä tällä kertaa :hug:

KatiPati ja Tahvo 8 + 3
 
tervetuloa tosiaan mun kin puolesta uudet ja onnea plussasta!! :heart:
Liinasullahan alkaa vko 10 ja nyt menossa vko 9!!??
Ajatella että se pienokainen jo liikuskelee siellä masussa...siskon kans puhuttiin aiheesta niin sillä rupes liikkeet tuntumaan 4kk...olis niin kiva kun rupeis tuntemaan vauvan masussa kun aina on miettinyt miltä se tuntuu :heart:
 
Huomenta :wave:
Nukuin todella huonosti ja heräsin puolenyön jälkeen kun luulin että meiän partsilla on joku :eek: Asutaan siis tokassa kerroksessa.Mieshän se siellä pihalla heitteli kiviä ikkunaan :LOL: :kieh: Pakkohan se oli sisään päästää,ressukka pihalla jäätyny jo ties kuinka kauan.
Ekaa kertaa avasi kunnolla sanaisen arkkunsa ja puhuttiin kauan aikaa tästä asiasta.Liekö alkoholilla osuutta asiaan? :whistle: Sanoi että häntä pelottaa kauheasti ettei olekkaan paras mahdollinen isä tai jos ei osaa jotakin tiettyä asiaa :heart: Ja että hän on ikionnellinen että se olen juuri minä kenen kanssa hän lapsen saa :heart: Tosi kauniisti puhui ja olin aivan ymmälläni että ylipäänsä avautui kun tuo on tuollainen jöröjukka joka ei koskaa puhu mistään.Eli asia siis näillä main ainakin selvitetty.Pitää vissiin lähettää tuo ukkeli useemminkin ulos niin saa puhua joka kerta suunsa puhtaaksi :LOL:

Asiasta toiseen.....Tosiaan pahoinvointi on lieventynyt vain sellaiseksi muutaman tunnin mittaisiksi edellisen koko päivän sijaan.Tissit on ku maapallot muttei mitenkään erikoisen kipeet enää.Ja tämä NÄLKÄ!!!!!! :eek: :eek: Meikäläinen mättää minkä kerkeää enkä tunne itseäni kylläseksi ikinä.Toissapäivänä mä söin 5 lautasellista siskonmakkarakeittoo ja tänää vetänyt jo kahteen kertaan lämpimän aterian ja nyt hiukoo taas :eek: Mä oletin että tää olis vasta loppuraskauden heiniä ja jotekin pelottaakin että onko tää nyt huono asia vai ei kun nuo oireet on muutenkin niin vähäsiä :/ No viikon päästähän sen näkee.

Nyt taas syömään :wave: :whistle:

-Iloinen Laura ja MiniPannari 8+6-
 
Juu cristiina tosiaan huomenna on täynnä n.9vko... eli kymmenes alkamaisillaan :p Odotan ihan hitosti kymppi viikon neuvolaa joka on 5.3. Pääsee kuuntelee sillä neuvolan vehkeellä niitä pompotuksia :heart:
Kerrottiin tänää miehen vanhemmille, olivat iloisia :heart: Kiva kun uskaltaa pikkuhiljaa alkaa kertoilee. Vaik yritetään kuitenki suht matalaa profiilia pitää sinne np neuvolaan asti. Se aika meillä on 18.3, jolloin on sit varmasti 12 viikkoo täynnä. Lapsilleki kerrotaa vasta sitten. Vaik kyl ne jotai jo arvailee kun ovat jo sen verran isoja et osaavat jotain jo rivien välistä lukeakin.

Naurukohtaus onneks saitte juteltua :)

Liina ja pikku 8+4-6
 
Voi miten ihanaa, että saitte sovittua asian Laura! Tuli ihan ihan kyyneeleet silmiin lukiessa, ehkä hormoneilla on jotain osuutta asiaan.. :D

Täällä ihmettelen taas olemattomia oireita.. :/ Rinnat kosketusarat, mutta muuten tänään ei ole ollut mitään, ei edes niitä vatsatuntemuksia... No väsymys on kyllä ihan loputon, eikä flunssanpoikanen varmaan yhtään helpota asiaa. Ootan ihan innolla ensimmäistä pahoinvointia - kaikkee tämä tila teettääkin!!

geri 5+6 (työnimi on olemassa, mutta kerron sen vasta alku-ultran jälkeen :) )

Nanna muuten, voitko vaihtaa miulle la:n 20.10. - oon laskenut ensin väärin ja voihan tuo vielä matkan varrella muuttuakin...
 
Kiva juttu että sait Naurukohtaus miehesi kanssa asiat selvitettyä. Meillä yleensä tehoaa se että itse saan kauheet itkukohtaukset ja sitten sen jälkee juttu taas luistaa. :D

Mie oottelen kanssa täällä että millon alkaa liikkeitä tuntumaan, kun pitäs mennä sillain että mitä useempi raskaus niin sitä aikasemmin tuntuu, saas nähdä nyt että kuinka käy.

Tää on ollu kyllä painon kannalta positiivista kehitystä kun viimeeksi painoa tuli ennen ekaa neuvolaa n. 3 kiloa, ja nyt on paino vaan tippunut. Kun plussasin niin oli 93 ja nyt kävin vaakassa niin oli 89,3. Tosin ollu tosi inhottava flunssa/mahatauti niin ei oo kauheesti tehny mieli syödä. Toivottavasti kehitys on yhtä positiivista vastaisuudessakin.


 

Yhteistyössä