***LOKAMASSUT -08 toukokuussa***

Iltaa kaikille :wave:
Kauhiasti taas tekstiä tullut,mulla on ollut hirvee hässäkkä isän hautajaisten summuiden kanssa.Hautajaiset siis ens perjantaina.Tulee olemaan mun elämäni raskain päivä enkä ollenkaan tiedä miten selviän :'( Sitten pitää vielä odotella melkein kaksi viikkoa uurnanlaskua ennekuin tämä koko kaaos saadaan päätökseen :/ Olen ollut ihan hyvävointinen olosuhteisiin nähden,kai sitä jotenkin panttaa niitä tuntemuksia niihin hautajaisiin.

Olin viime perjantaina baarissa kun kaveri Kouvolasta asti tuli tänne.Oli kyllä oikein mukava reissu ja jaksoin melkein loppuun asti riekkua :D Hyvin positiivinen vastaanotto oli muutenkin,monet halusivat silitellä masua ja tulivat juttelemaan.Ehkäpä sitä vielä kerran tai pari ennen synnytystä menis :D
Synnytyksestä puheenollen,eilen soitin jo Naikkarin päivystykseen kun supisti niin sikana.Kivuttomasti tosin mutta se paineentunne oli niin valtaisa että ihan kun olis ponnistuttanu :eek: Ja kävelin ku olis ollu keilapallo jalkovälissä.Käskivät lepäilee ja varaa ajan neuvolaan.Torstainahan se on mulla muutenkin niin näkee sitten tuota kohdunsuun tilannetta.Voi perkele jos siellä nyt jotain häikkää löytyy :/
Tupakkaa polttelen vieläkin satunnaisesti :headwall: Kuitenkin vain muutaman päivässä,toki pahahan sekin on.Luulen että hautajaisten jälkeen jätän sitten lopullisesti koko moskan.

Nyt pikkukultasen potkut näkee jo aivan selvästi masun päältäkin :heart: Ja on kyllä niin mieletön vauhtiville että oon ihan ihmeissäni kun esikoinen oli niin rauhallinen =) Sattu jännästi eilen kun olin tapaamassa pappia joka siunaa isäni perjantaina ja kerroin sitten että synnytän alkusyksystä niin pappi oli heti että´Poikahan teille on tulossa?` M' olin että :eek: PAppi sitten vaan että hällä tuli automaattisesti mieleen että poika ja vetos sitten siihen että kun isä on nyt poistunut niin poika tulee ´tilalle´.Saas nähä miten ennustus käy toteen ;)

Eka Mun isä kuoli myös reilu viikko sitten ja meille sossu maksaa muistaakseni arkun ja uurnan.Sinne pitää tehä toimeentuloselvitys tms.niin kyllä ne sieltä jossain määrin tulee vastaan.Tuo arkku maksaa kuitenkin 700e.Kannattaa kysellä myös mitä kaupunki maksaa.

Nyt leffaa kattomaan :wave:

-Laura ja MiniMatkustaja 21+4-
 
Hei kaikille, pikapikaa tuun kuulumiset kertoon ennen nukkumaanmenoa =)

Tänään oli meilläkin rakenneultra ja jännitti kyllä kauheena! Kaikki oli onnes kunnossa ja vastas täysin viikkoja. Sukupuoli oli täälläkin vähän hämärän peitos huonon asennon vuoksi, mut tyttöö veikkaili kummiskin ja oiski aivan ihana saada toinen prinsessa, mut pääasia et terveeltä vauvalta vaikutti :heart: Oli kyllä ihana nähä pieni ja varmaan seuraavan kerran näkeekin sit synnytyssalissa ellei neuvolas sattus ultra vapaana oleen omalla käynnillä :D Vauva tosiaan muksii kovaa ja päällepäin näkyy hyvin kans muksahtelut ja niitä on kiva seurata ja pääsee isi ja tyttökin osallises odotuksesta!

Mut näin pikaset kuulumiset ja sit unta palloon
:wave:

Hipsuli ja pieni prinsessainen(kohan) 20+6
 
nanna: oon sun kans samaa mieltä Euroviisuista. Kerta kokeilu tuotti hyvän tuloksen, et jatkossa vois laittaa muunlaisia kappaleita. Jos miettii nytkin millasia oli esim. kymmenen parhaan joukossa, niin siellä oli hitaita sekä nopeempia "tanssi"biisejä. Kunhan kehittelisivät Suomessakin yhtä hyviä ns. tavallisia kappaleita. =)

Eka: äitiyspakkauksta voit hakea, kun 154 päivää tulee täyteen. Eikös sulla tule keskiviikkona täyteen 22 viikkoa, silloin pitäis olla mahdollisuus hakea noita tukia ja myös pakkausta? :)

kirppiina: eikös sun äitiysloma ala 12.9 jos laskettu aika on 17.10? Pitää ottaa huomioon myös lauantait... Kelan sivuilla on hyvä laskentaohjelma noista rahakausista. :)

Niin ja Eka: sun lasketulla ajalla äitiysloma alkais 27.8 ( 30 päivää ennen la:ta ) eli palkkatulot siitä päivästä 6kk taaksepäin. ;)

Mukavia ultra- ja neuvolakuulumisia monella.

jasmara ja masuasukki 20+3
 
Tuosta äitiyspäivärahasta 6 kk:n tulojen perusteella. Tässä Kelan sivuilta lainaus: "Määräaikaisen tai muun lyhytaikaisen työn tulot: Työtulo voidaan arvioida vuosityötuloksi (12 kuukauden tuloksi) myös vähintään kuukauden työtulon perusteella. Tällöin edellytetään, että teet määräaikaista työtä (ns. pätkätyötä tai olet ollut esimerkiksi vanhempain-, hoito- tai vuorotteluvapaalla ennen vanhempainpäivärahan alkamista. Tällöin sinun tulee esittää Kelalle työnantajan todistus (esim. työsopimus) tai muun luotettavan selvitys (esim. selvitys työhistoriasta) siitä, että työskentelysi olisi jatkunut vähintään kuusi kuukautta, ellei vanhempainpäivärahakautesi olisi alkanut."

Elikkäs Kela ei ole käsittääkseni määritellyt sitä, että mistä se 6 kk lasketaan, se riippuu hyvin pitkälti hakijan tilanteesta ja paikallistoimiston tulkinnasta. Kun otetaan huomioon, että odottaja saa sen äitiyspäivärahapäätöksen hyvissä ajoin kouraansa, niin silloin ei voida edellyttää, että tulot lasketaan tasan laskettuun päivään asti. Esimerkiksi jos joutuu sairaslomalle vaikka viikolta 30 laskettuun aikaan asti, niin silloin työtulot voi saada lasketuksi sairaslomaa edeltäneeltä 6 kuukaudelta. Eli tavallaan sillä papereiden täyttämishetkellä voi kikkailla. Paperit kun pitää täyttää 2 kk ennen, mutta ne voi täyttää jo viikon 22 täyttyessä. Toki jos se on hakijalle edullisinta, niin hänhän voi laskettaa sen 6 kk lasketusta päivämäärästä taaksepäin eli toimittaa palkkatositteet ns. jälkikäteen. Itse vaan esikoista odottaessani jäin sairaslomalle jo tosi varhain ja sain sitten määrittää sitä edeltävän 6 kk:n pätkän laskennan perustaksi. Nyt onneksi saan saman äippärahan, kun esikoinen ei ole ehtinyt täyttää kolmea ikävuotta...

Niin ja jos ei ehdi ennen äitiyslomalle/sairaslomalle jäämistä työskennellä kuutta kuukautta, mutta työsuhde olisi ilman raskautta jatkunut kuitenkin vähintään sen 6 kuukautta, niin silloinkin voidaan kertolaskulla tulkita tulot vuoden tuloiksi ja laskea se äitiyspäiväraha sen mukaan...
 
Tove-81
Huomenta!

Kiva huomata, että minunkin mammalomani alkaisi jo 24.09.08 tällä lasketulla ajalla (29.10.2008)! Tosi hyvä jos tuonne asti jaksaa vaan kunnolla tehdä hommia, ettei paikat krakaa.

Voimia kaikille ongelmien ja surujen kanssa painiville :flower:

Täällä on jaksettu ihan hyvin, vatsa pömpöttää kunnolla, mutta painoa ei ole vielä tullut lisää.
Koiran kanssa tulee lenkkeiltyä päivittäin ja pihatöitä tehtyä, kai siinäkin jotain kuluttaa. Ennen raskautta treenasin rankkaa lajia kolme-neljä kertaa viikossa, niin tuntuu hassulta nyt "laihtua" kun ei pääse semmoista tekemään vaan ottaa rauhallisesti.

Ihanaa kun lauantaina pääsee taas torilta hakemaan suomalaista mansikkaa ja muita herkkuja! NAM! Viikonlopun vietänkin mökillä saaristossa, voikun olisi tällaiset ihanat ilmat! :)

Yöllä heräsin kääntyessäni siihen, että pieni muljahti jotenkin tai heitti kuperkeikan tuolla alhaalla! :D Pieniä potkutuksia tuntunut hellästi aiemminkin, mutta nyt tosiaan teki jonkun voltin kun tuntui niin hassulta.

Tove + toukkanen 17+5

 
Tuosta äitiyspäivärahan laskennasta, mulle sanottiin kelassa, että lasketaan vuoden 2006 tuloista. Ite siis ollut nykyisessä hommassa useita vuosia, voi olla, että jollain muulla lasketaan erinlailla...

Aurinkoisia tiistaita lokamassuille.

Kaneli-07 ja mussukka
 
FPI
Huomenta! :flower:

Mukavia ultrakuulumisia taas!

Äitiyspäivärahasta...homma on vähän epäselvä mullekin, mutta mä kanssa käsitin, että lasketaan vuoden 2006 tuloista...mulla on ens viikolla neuvola niin sit saan ne Kelan paperit...

Irene, uikkarin ajattelit hankkia, käypä Lindexillä, siellä oli eilen mammauikkareita 5 euroa/kpl! Itse päädyin ostamaan shortsit ja onpa mukavat!

Eilen maha-asukki piti kyllä sellasta meininkiä, että huh huh, mutta lopetti aina, kun mies yritti kokeille mahanpäältä liikkeitä... ;)

Jeps, ei auta, kun ryhtyä töihin!

Aurinkoista tiistaita arvon naiset! :flower:

FPI+pepe-girl rv 22+1 :heart:
 

Moiks! Äitiyspaketista sen verran, että kun sen saa tilata jo sen viikon 22 jälkeen niin tiedättekö koska se saa omiin kätösiinsä?

Voimia sitä tarvitseville! :hug:

Aurinkoista päivää!

T. Irene & pikku veijarit 19 + 3

 
Ultrakuulumisia alkuun. Eilen käytiin seurantaultrassa sen takia, että aikasemminhan jo veriseulan hälytettyä vauvan rakenteet kertaalleen tutkittiin. Nyt keskityttiin edelleen mittailemaan erinäisiä ruuminosia ja todettiin, ettei ole viitteitä downin syndroomasta. Mutta lääkäri muistutti, ettei sitä kuitenkaan 100 % varmasti voida ultralla poissulkea. Käski kuitenkin olla ihan rauhallisin mielin, ja niin me ollaankin. Vauveli oli kovasti venkurointituulella koko ultrauksen ajan. Ei tahtonut millään pysyä paikallaan, ja siksi mm. sydämen tutkiminen oli hieman vaikeaa. Onnistui lopulta sekin. Painoarvio oli 350 g ja mittaustulokset oli välille 11.10.-14.10., vaihtelua siis jonkin verran, mutta tulkittiin käsittääkseni vastaamaan viikkoja kuitenkin (eli 12.10. LA pysyi). Sukupuolesta ei kyselty, eli se pysyy yllätyksenä loppuun asti.

On ne vähän hankalia nuo Kelan kuviot. Me täytellään huomenna neuvolassa jotain papereita, joten ehkä siellä jotain taas selviää. Mullakin todennäköisesti viimeisen 6 kk tulot tuottaa paremman lopputuloksen kuin vuoden 2006 tulot (2007 verotushan ei ehdi varmistua meille lokamassuille). Pitää siis selvittää, mikä käytäntö täällä on; milloin ja miltä kuukausilta palkkakuitit pitää toimittaa, ja tasakuukausilta vai 8.9. asti.

Mullekin oli ihan uutta, kun JASMARA totesi, että lauantait pitää myös huomioida. Luulin, että kun LA on 12.10. niin se viimeistään 30 päivää ennen tarkoittaa viimeistään 12.9. mutta se onkin 8.9. Kelan laskurin mukaan. No sehän sattui, koska olin ajatellutkin joka tapauksessa aloittaa äitiysloman 8.9. ja sen päivän jo esimiehellekin ilmoitin.

TOVE-81, mulla on kanssa urheilut selvästi keventyneet nyt raskausaikana. Tuntuu vähän oudolta, välillä turhauttaakin, kun ei voi samalla tavalla rehkiä kuin ennen. Juoksu ei enää suju, koska se aiheuttaa kipua tuonne alavatsaan (liitoskohtiin kaiketi?). Rullaluistella ei voi kaatumisvaaran takia, kuntosalilla en ole edes tottunut käymään jne. Pitää siis vaan reippaasti kävellä. Uiminen voisi olla hyvä sekin, pitääkin käydä Lindexillä katsomassa uimapukua. Jotenkin vaan se kylmä vesikään ei hirveästi houkuttele. Aion silti tässä joku päivä mennä ja kokeilla!

Novelle 20+2
 
Tiistai-päivää kaikille!

Vielä tuosta äitiysrahasta: Kaneli ja FPI, kyllä se yleensä lasketaankin viimeksi vahvistetun verotuksen mukaan. Jos tulot on kasvanu huomattavasti siitä, niin silloin voidaan huomioida tuoreemmat tulot, esim. jos on ollu 2006 opiskelija ja on nyt töissä niin oletettavasti tulot on noussut tarpeeksi... :)
Kelan sivuilla sanotaan näin: Päiväraha voidaan laskea myös verotusta tuoreempien työtulojen perusteella, jos hakijan työtulot ovat olleet jatkuvasti vähintään 20% enemmän kuin verotuksessa todetut palkkakertoimella korotetut työtulot. =)

Irene: äitiyspakkauksen käteen saaminen on varmaan kiinni siitä miten kiirusta niillä siellä "pakkaamossa" on eli mistä ne lähettää ne paketit. Sen voi saada varmaan jopa viikossa, mut uskosin, et menee 2-3 viikkoa aikaa. Ruuhka-aikana kauemminkin. :)

Novelle: hyvä, et kaikki vaikutti olevan hyvin ultrassa.

jasmara ja masuasukki 20+4
 
Moikka pitkästä aikaa!

Useimmin tulee vaan luettua kuin kirjoiteltua...mikäköhän siinäkin on?? :whistle: On ollut ihanaa lukea teidän ultrakuulumisia ja sukupuoliveikkailuja =) Tuntuu että itellä on vielä ikuisuus sinne rakenneultraan, on vatsa kesäkuun puolessavälissä :/ Sukupuolta emme aio kysyä...mulla ei ole niin vahvaa aavistusta vauvan sukupuolesta kuten esikoispojasta, jolloin olimme 99,9 % varmoja että poika tulee, mutta ehkä enempi veikkaan kuitenkin meille toista poikaa :whistle:

Äitiyspakkauksen meinaan ottaa vaikka tuo -06 pakkaus onkin...oli niin nätin värisiä vaatteita etten raaski olla ottamatta! Ainoastaan se ruskeanoranssipotkaripuku ja body ei oikein sytyttänyt!

Moni on kokenut täällä kovia :'( Paljon, paljon voimia teille kaikille :hug: :hug:

Liikkeitä en ole vielä tuntenut...tai en ole ihan varma! oon vielä toistaiseksi laittanut kaikki muljahdukset, "poksahdukset" yms. suolistovaivojen piikkiin :LOL: Väsymys on alkanut päivisin painaa ja silloin tällöin maltankin ottaa päiväunet! Paha maku suussa ärsyttää...sellanen ällö maku suussa et pitäis koko ajan jauhaa purkaa tai imeskellä, syödä jotakin :kieh: Muuten olo on mitä mainioin!

Palailen taas joskus! Mukavaa odotusta kaikille ja ihania lämpöisiä kesäpäiviä!!!

Terkuin Säde & vauva 17+5
 
Tiistaita!

Säde, minua on myös vaivannut tuo pahamaku suussa pari viikkoa. Tosi ärsyttävää!! Mistähän johtuu?

Soitin neuvolaan kun taas tänään on supistellut koko aamupäivän ja on joutunut ihan huokaisemaan eli vähän tuntunutkin. Aamulla labra käynti ja lekuri yhdeltätoista. Vähän ärsyttää jos on lepoilua loppuaika. Vaikka mitä tekemistä ja pohjoiseekin pitäisi päästä kesälomalla omien isovanhempien luokse (matkaa n. 1000 km /suunta). Mutta pikkuisen kasvattaminen on tärkeintä =) Illalla melkein sain keittiön verhon ommeltua. Pitää hurauttaa ne tänään loppuun.

:wave:

rv 18+3
 
Moi

aurinkoista päivää kaikille...täällä koko aamu touhuttu, puutarhassa, sekä nyt sisällä imuroitu ja nyt vielä leipomassa..täytyy nyt touhuta kun jaksaa..mutta kyllä heti tuntuu supisteluina kun viettää tälläistä touhupäivää..

mulla nuha vaivaa, ja oon yöllä ihan tukossa, en meinaa henkeä saada..eilen nasolin suihketta laitoin ja autto just sen 6h ...mietin jo et onkohan mukana myös allergiaa...

muistaako kukaan miten ajoissa piti ilmoittaa työpaikalle äitiyslomalle jäämisestä?...olen hoitovapaalla ja pitäis kai sinne ilmoittaa uudesta äitiyslomasta jossain välissä..ne varmaan kiittää mua , oon ollut 6 v kotona =) ..kohta jo odottelen loparit lappua... :) ...oliko se kahta kuukautta ennen...kelan paperit saan varmaan täytettäväksi ensi kerran neuvolassa..selviäähän se sitten


uimapuvuista mun pitäsi kans katsoa tuo mun norm. uimapuku ,epäilen meneekö masun kanssa nyt..ollaan menossa sinne kylpylään juhannukseksi ja täytyis joku saada päälle..pitää vaikka tuolla Lindexillä pyörähtää...

masussa illalla kivaa jumputusta ja säikähtää kun tuonne alas aina jyskyttää :heart: ...

nyt pitää lopetella ettei mun viipalepikkuleivät kohta käryä :eek:

joko te olette kesäkukkia muuten hommanneet? meinasin itse mennä to Plantagenista katsoo mitä sieltä löytyy..

pw 21 ja jotain
 
Moikka!
Ja taas on tämä tyttö loppu viikon kotona. Supistelut ylty oikeen kunnolla ja lopulta varasin ajan lääkärille. Onneksi ei ollut kohdunkaulassa muutoksia, mutta lepoa loppuviikoksi määräsi...

Pöppiäinen82 : Vastasin.

pinkwawe: Nyt en ihan varma ole, mutta eikös se ollu 2 kuukautta ennen äitiyslomaa mikä piti ilmottaa työpaikalle?

Nanna + poju 21+6
 
Tänään kävimme rakenneultrassa: kauheasti jännitti etukäteen, pelko oli kova vauvan puolesta onko hänellä kaikki OK, mutta onneksi oli ihanaa nähdä vilkas vesseli hyvässä voinnissa! =)

Vauvan reisimitta oli vähän lyhyt mutta pääpuoli vastasi laskettua aikaa, ja rakenteet näytti OK:lta: mitattiin pään ja reiden mitta, ja katsottiin aivot, sydän, syke, vatsalaukku, kädet ja jalat, napanuora ja istukka. Sekä minulle että vauvan isälle tuli kyyneleet silmiin, ihanaa nähdä napero vilkkaana pyörimässä!

Sukupuolta ei kuulemma oikein nähnyt vielä kun kysyttiin, mutta tyttö tai poika molemmat on toki yhtä terve tulleita!

Ikionnellinen äiti

Jäpyn mami 21+0
 
Heissan.

Mä olen ollut liikenteessä ja nams mulle tarjottiin sitten mansikkaleivos kun täytän vuosia ylihuomenna niin kyllä vaavikin tykkäs ko alko sellanen liikehdintä masussa hih.

Nanna - Oi voi ei kiva juttu noi supparit,tosiaan lepoilua ja ei mielellää mittää fyysistä hommaa... toivotaan että alkaisi helpottamaan.

Mulla oli kyllä työkkäristä niin tää mammaloman alkamis juttu näin eli ko laskettuaika on 2.11 niin mammaloma alkaa 2.10.En sitten tiedä ja sinänsä mun tilanteessa kylläkin aivan sama. hih.


Pöppiäinen & touhustiina 17+2 :heart:
 
Huomenna ois vielä kuudeks meno töihin, sit voi sanoa et alkaa loma. Jee
perjantaina rakenneultra tyksissä, toivottavasti kaikki hyvin.
pieniä liikkeitä tuntuu kun rauhottuu, tänään tossa sohvalla makoillessa tuntun käteen kun pidin vatsan päällä :heart:
Ihanaa, sais vaan tuntua voimakaammin, mut eiköhän ne tästä voimistu.
huh ku närästää taas, sama homma oli kumpaakin poikaa odottaessa, kamala närästys loppuun asti. :/ ei kiva
täytyy tästä lähteä suihkuun ja maate et jaksaa nousta taas aamulla ennen kukonlaulua

:wave: pikkunen rv 19+4
 
heipsulivei :wave:
Pöppiäinen82: kyselit että oonko mittaillu mahaa.. enpä ole kun ei oo mittanauhaa, harmillista, olis kyllä kiva.. :( kyllä se kivasti on kasvanut että itekkin huomaa eron edellisiin raskauksiin että isonpi. silti mulla aina on ollu raskaana olevaksi pieni maha :D johtuen että kohtu kasvaa ennenmän selkärankaan päin. nyt voi olla sitte senki takia isonpi et on paikat vähän venähtäny edellisistä kun ei niin paljoa väliä oo.. :)

huh on ollu päivä. kotiapulainen oli tänään hoitamassa ja kyllä olin helisemässä. enhän mä ny osannu olla rauhas ku ventovieras ihminen hyökkää ovesta hellaan ja vaippa paketin kimppuun. ajattelin et olis hyvä levätä mut ei osannu rentoutua.. toinen laittaa pyykkiä ja kyselee kaikkien tavaroiden paikkoja, halus tehä omalla tavalla (kun erillaiseen hoitamiseen ja siivoomiseen tottunu) keittää ruokaa jne. olin sitte rättiväsyny kun mies tulee naama paketissa kotiin leikkauksesta. pakko oli levätä kun supisti ja sitten laittamaan ruokaa kaikille. hauska oli kattoa kun kahden lautasen sijaan jouduin laittaa ikkunanlaudalle kolme jäähtymään ja kokeilla onko sopivaa kun mies ei kuumaa saannu syödä :LOL:
pian takasin sängyn pohjaan...

painoarvio oli muuten rv19+4 273g

triple ja rakas rv20+2
 
Jasmara, ahaa äippäloma alkaakin siis jo aiemmin, ok, en ollutkaan tota huomannut. En ollut niin tarkkaan sitä vielä ehtinyt miettiä. Kiitos avusta!:)

Kukkis: Onko sulla tietoa, mitä toi tarkoittaa, että "Määräaikaisen tai muun lyhytaikaisen työn tulot: Työtulo voidaan arvioida vuosityötuloksi (12 kuukauden tuloksi) myös vähintään kuukauden työtulon perusteella. Tällöin edellytetään, että teet määräaikaista työtä (ns. pätkätyötä tai olet ollut esimerkiksi vanhempain-, hoito- tai vuorotteluvapaalla ennen vanhempainpäivärahan alkamista. Tällöin sinun tulee esittää Kelalle työnantajan todistus (esim. työsopimus) tai muun luotettavan selvitys (esim. selvitys työhistoriasta) siitä, että työskentelysi olisi jatkunut vähintään kuusi kuukautta, ellei vanhempainpäivärahakautesi olisi alkanut."
Eli pitääkö sen työsuhteen jatkua vielä 6 kk äippäloman alkamisen jälkeen, vaikka oisin ennen äippälomaa ollut esim vuoden samassa työpaikassa, ja tulot edeltävältä 6 kk suuremmat kuin vahvistetussa verotuksessa? Tai tietääkö joku muu?

Kun tuolla Kelan sivulla kohdassa Työtulot kasvaneet vähintään 20% ei sanota siitä enää mitään.....Sekavaa.

Päiväraha voidaan laskea myös verotusta tuoreempien työtulojen perusteella, jos hakijan työtulot ovat olleet jatkuvasti vähintään 20 % enemmän kuin verotuksessa todetut palkkakertoimella korotetut työtulot. Tällöin hakija voi pyytää, että Kela huomioi hänen työtulonsa kuuden kuukauden ajalta välittömästi ennen vanhempainpäivärahakauden alkamista. Nämä tulot kerrotaan kahdella. Näin lasketusta vuositulosta tehdään samat vähennykset kuin verotetusta vuosityötulosta.

Kirppiina ja Ruu 19+4
 
Rakenneultrassa on täälläkin käyty tänään.
Vauvalla kaikki hyvin, vastasi viikkoja mittojen mukaan ja kaikki elimet löytyivät. Kovin oli vauva tuumailevalla päällä ja rapsutteli päätänsä =) Mulla on ollu ihan "poikaolo" koko ajan, mutta lääkäri veikkaili kyllä tyttöä, kun ei ainakaan killuttimia missään nähnyt ja vaavi kuitenkin ihan haarojaan levitteli!
Istukka oli etuseinässä, kuten epäilinkin, kun ei noita liikkeitä oikeastaan vielä tunnu (rv20+1)

Samalla käynnillä mittailtiin virtauksia kohdunsuulla ja istukassa, kun kuulun tutkimukseen, jossa pyritään selvittämään syitä raskausmyrkytykseen/sikiön pienikokoisuuteen. Siltä puolelta tulikin sitten huolestuttavia uutisia... :/ Kohdunsuulla oli molemminpuolin kakkosasteen virtauskatkoksia eli raskausmyrkytyksen uusimisriski suurenee. Ei kivaa... Istukassa ei virtauskatkoksia onneksi havaittu.
Ei se auta kuin toivoa parasta ja odotella seuraavaa kontrollikäyntiä.
 
Heippa kaikille! :wave:

Täällä ei mitään muutosta.. missään =) Pääkivutkin on hiukka vähentyneet, onneks!

Viime yönä heräsin, kun alavatsaa juili ihan kamalasti. Kyljellään nukuin, mutta heti kun käännyin selälleen, niin vähä helpotti kipu. Mitähän tuo ois voinut olla? ei mulla ennen ole tuollaista ollut :/

Huomenna ois neuvola, palailen sit kertomaan kuulumisia lisää!

memmy ja vaavi 17+5?
 
Pöppiäinen: sun kannattaa tarkastuttaa toi äitiysloman alkamisajankohta uudestaan. Kelan laskentaohjelman mukaan sun äitiysloma alkaa 27.9. Etteivät maksa sit sekä työttömyyskorvausta, että äitiysrahaa päällekäin muutamalta päivältä. :)

kirppiina: Mä ymmärtäisin tuon äitiysraha-asian niin, et työsuhteen pitäis olla toistaiseksi voimassa oleva tai vakituinen, jolloin ei tarvi määritellä jatkuuko työt vai ei (koska oletetaan, et työpaikka ei katoa minnekään) . Jos oot määräaikasena töissä, niin sit työsuhteen pitäis jatkua myös äitiysloman jälkeen (jolloin tulot voidaan laskea 6kk mukaan) . En tiedä auttoiko tää sua? =)

haniböö: kiva kuulla, et ultrassa oli kaikki ok. Harmillista tuo raskausmyrkytysriski. Mitä muuten tarkottaa tuo virtauskatkos? Pystytkö enää mitenkään ennaltaehkäseen myrkytyksen puhkeamista?

rv20+4
 
satuin huomaamaan että etu sivulla ei lukenut että minulle on varmistunut että poika on tulossa niin olisi kiva jos juku lisäisi minulle sen sitten siihen.....:)
olin eile taas neuvolassa ja nyt tajusin että nauhoitan kännykällä sydän äänet niin voin sitten kotona kuunnella niitä....

muuten kuinka vaikuttaa kun ph oli pissaarvoissani aika korkealla? mitä se oikein tarkoittaa kun en oikein tajunnut mitä neuvolan hoitaja tarkoitti sillä?
 

Yhteistyössä