***LOKAMASSUT -08 toukokuussa***

Huomenta

ihan oikea kappale ja
maa voitti euroviisut, mä tykkäsin ja jos oisin äänestänyt niin dimiä oisin äänestänyt =)
teki tiukkaa et jakso valvoa, sitä kun on nukkumassa yleensä siihen aikaan kun ne loppu. :D

nyt pakko alkaa siivoamaan ja koneellinen pyykkiä pyörimään

Hauskaa päivää kaikille :wave:

Huomenia.

No tulihan katsottua euroviisut,ja eihän suomi sijoittunut sitten mitenkään hyvin,eli eikös tämä tarkoita sitä kun tuli näin huono sijoitus niin suomi ei ole mukana ees ensivuonna euroviisuissa... Lehtijutut meni kyllä mönkään noiden juttujen perusteella hyvin kanssa,ei oikein mikää maa tykännyt suomen kappaleesta.

Tänään olen ihan kotona,mihinkää en mene,täytyy kotihommia tehdä yms pyykkäystä jne.
Tänään mukka poksahti taasen viikot hih...

Aurinkoista päivää kaikille

Pöppiäinen & touhustiina 17+0 :heart:

Huomenta :wave:

Niin siinä sitten kävi ettei Suomi pärjänny viisuissa :(

Pöppiäinen: Mä oon ihan samaa miettiny etten ostais hoitopöytää vaa laittasin pesukoneen päälle alustan. Ja sit seinälle muutama hylly mihin saa vaippoja ja muuta vauvan tavaraa. Meijän makuuhuoneeseen ku ei mahu ja eikä kyllä kylppäriinkään mitään erillistä hoitopöytää.

Mulla huomen aamulla lääkäriin meno ku selkä on kipee. Välillä menee oikeesta jalasta tunto, onko muilla tämmöstä? Neuvolasta käskettiin jäämään herkästi sairaslomalle ihan vaavin takia. Vielä ku oon päiväkodissa töissä missä ei oo työ ergonomiaa huomioitu millään tavalla :/

Katoin tota ekaa sivua ja huomasin et mulla laskettu aika siinä vielä väärin eli 8.10 on nyt LA.

Rentouttavaa sunnuntai päivää kaikille :heart:

miimu ja milli menninkäinen rv 20+4

tosta hoitopöydästä, meillä oli sellanen mut hyvin vähällä käytöllä, kn se oli makkarissa mutta kuitenkin vessassa vaippojen vaihto pääosin tapahtui, kun sai pestyä samalla.
meillä oli pesukoneen päällä pehmuste ja toimi tosi hyvin.
joku lipasto tai laatikosto, pitäis hommata makkariin missä voi sitten vauvan vaatteita pitää.

Onko muita jotka eivät vielä tunne liikkeitä vaikka viikkoja paljon.
harmittaa kun ei vielä kunnolla tunne liikkeitä, jotain muljahtelua välillä. :/
ois kiva kun jo tuntis kunnolla liikkeet.

Suklaahirmu - Esim ei mulla päälle päin näy liikkee paljoa mitään vielä.Olen viikolla17 tänään juuri tuli täyteen.Kyllähän se jokaisella hiukan vaihtelee.

Miimu86 - Meillä vähän sama kun katoin ettei makkariin oikein mahdu ja vessaankaan ei mahdu hoitopöytää joten pesukoneenpäällä tuo vaihtaminen houtuu hienosti ;)

Mä sain tiskattua hirveen tiskivuoren,tajuakaan miten sinne noin oli kertynyt,jokapv kuitenkin tiskaan :eek: no onpahan alta pois.

Pöppiäinen:Säästyypähän rahaa ku ei tarvii ostaa ku se pehmuste koneen päälle :p Mä ku oon vielä niin lyhyt (154 cm) niin toi pesukoneen korkeus on just hyvä :)

Suklaahirmu:Mulla tosiaan on istukka etuseinämässä ja se vaimentaa osan vauvan potkuista, tällä viikolla on jyskyttäny vähä lujemmin ettei varmaan enää istukkakaan vaimenna neitokaisen potkuja :) Vielä viime viikolla liikkeet tuntu alhaalla missä ei oo istukkaa edessä.

Miimu ja milli 20+4

Miimu86 - Juu hiukan siinä säästää kyllä,me kuitenkin joudutaan ostaa leikkikehä niin menee oikeastaan ne rahat sitten siihen =) mutta katsotaan nyt mitä löytyy ja mistä.

Väsy päällä,toinen sunnuntai jo peräkkäin,onko se jotenkin poksahdusviikonpäivän juttu että sillon täytyy olla uninen tms,mussukka meni hakee kahvia jos siitä ois apua ko se loppui.Aamulla join vain puolikuppia jos tämä kahvi sitten miut herättäisi.. kattotaa..

Muuten oottekos pistänyt merkille ruuan hinnan nousua TAAS... ja meinaa kait vieläkin vuoden loppuun mennessä nousta,ohhoijjakkaa...

Käytiin tosiaan tällä viikolla rakenneultrassa ja vauvalla kaikki ok. Vissiin mennään ultraan vielä rv30 ja kenties rv36 kasvun seuraamisen vuoksi, vaikka nyt ei enää mitään oireita minulla olekaan eli elimistö toimii ihan kuten pitääkin. Eiköhän se vauva siellä potrasti kasva kuten tähänkin asti. Ihanaa kun olo on nyt parempi kuin varmaan moneen vuoteen, ainakin noitten vatsavaivojen osalta. Hirveästi nyt väsyttää kun tuli valvottua euroviisut eikä malta päiväunia ottaa.. Ja maanantaina jo rv21 :)

Emilyn - Ihana juttu että kaikki on ok =)

Mulla tuli ylös tuossa kaiken mitä olen syönnyt :ashamed: ohhoijjaa.
No kuitenkin niin olotila on mikä parhain nyt yhtäkkiä ja sain tuossa syötyykin hiukan masuntäytettä.

heissan saa :wave:
tuntuu et kaikki heräilee niin ajois. ite vasta puol 11 nousin sängystä ylös, hävetys. :ashamed: kai se on sitte ku on aina heränny 6 jälkeen muksujen kans ja nyt sitte ku mies heräilee siivoomaan ja hoitamaan lapsia ei mtn tarvetta.. jotenki vaan huono omatunto kun ei muutenkaan saa laitettua omaa kortta kekoon sillä tavalla.

täytyy myöntää että jäi euroviisutkin kattomatta, mut ilmeisesti en missanut mitään. :eek:
tosta hoitopöydästä ja alustasta tuli mieleen. ku tyttö synty oli hoitopöytä vaan hetken käytös ja sitte vaihdettiinkin alustan päällä sohvalla tai lattialla, toisen kohdalla laitettiin varastoon ku hogattiin et parenmin sohvalla,lattialla ja yks hoitoalusta vessan pesukoneen päällä ja toimi hyvin. kolmannelle en mieti edes pöytää vaan pesukoneen päällä vaan tai sohvalle. :)

triple ja rakas rv20 tasan :heart:

Moi

pitäis mennä kasvimaalle istuttamaan siemeniä mut pakko oli pikaisesti moikata...

Miimu sun selkä ja jalka vaivas kuulostaa ihan iskias vaivalta tai joltain välilevy jutulta, hyvä kun meet lääkäriin ,osaa olla tosi inhottavaa...mulla tuo iskias muistuttaa välillä yöllä kun lähden kävelemään et jalka meinaa pettää alta...

Hoitopöydästä hankin silloin kun toinen lapsi syntyi ja mahtuu hyvin makkariin , otetaan taas se käyttöön kun on sen verran tilava et siinä on kolme laatikkoa alla eli saa vauvan vaatteet sinne kätevästi ja avo hylly vielä vaipoille ym...

mut nyt painun sinne kasvimaalle..moi ja hyvää sunnuntai jatkoa kaikille...

pw 21+1

Eilen supisteli koko päivän. Onko nuo kivuttomat supparit aina ihan normaaleja, vai voiko niitäkin olla liikaa? Ekan ja tokan odotusaikana mulla ei ollut harjoitussuppareita, tai ainakaan en huomannut. Olin vielä koko päivän töissä, joten ei ainakaan helpottanut asiaa. Mutta alko jo aamulla ennen kuin lähdin.
Tänään ei sitten olekaan enää supistellut. Toivottavasti ei huomennakaan kun on taas 12,5 tunnin työpäivä.

Hoitopöydistä ollut juttua. Meillä myös niin pienet makuuhuoneet, etten saa hoitopöytää mahtumaan. Meidän makuuhuone vielä kaikista isoin. Just ja just saan vauvan sängyn sinne mahdutettua. Isommilla lapsilla hoitopöytä oli kyllä käytössä tosi pitkään, joten meillä ainakin oli ihan kätevä. Ajattelin nyt ostaa sellaisen pinnasängyn päälle laitettavan hoitoalustan. Briolle tulee nyt kesällä sellainen valkoinen myyntiin. Ja sitten pitää joku lipasto hankkia mihin saa vauvan vaatteet mahtumaan, kun kaappitilaa ei ole yhtään ylimääräistä. Olenkin jo yhtä tarpeeksi kapeaa lipastoa katsellut :)

Eilen tuli täälläkin euroviisut katsottua. Vauva oli tosi vilkas koko viisujen ajan ja yölläkin kun heräsin vessaan, niin siellä se heilui. Toivottavasti tästä pikkuisesta ei tulisi yövalvojaa. Meidän koululaiset on syntymästään saakka nukkuneet yöt tosi hyvin.
Välillä on hyvä kun oikein huomaa miten päin vauva on mahassa ja miten se vielä pääsee kääntyilemään. Pikkunen kun potkaisee ylös oikealle kylkiluitten alle, niin samalla tuntuu muljahdus vastakkaisessa suunnassa vasemmalla alhaalla :D Tätä se teki koko eilisen illan ja aamulla olikin sitten jo kääntynyt kokonaan poikittain :)

rv 21+3

Heti kun on päiväkin välissä ettei pääse lukemaan/kirjoittamaan niin meinaa iskeä vieroitusoireet. :D Mentihin siskon kämpille punkkaamaan perjantaina ja käytiin sitä sitten tietysti samalla katsomassa. Oli ihan ok kunnossa. Toki hiukan harmitteli amputaatiota, mutta helpotus se lopulta on. Nyt kun saataisiin vaan kuume laskemaan, CRP:t alas ja haava kiinni niin alkaa sitten kuntoutuminen. Helpottavaa oli nähdä ettei sisko ihan huonossa jamassa ollut.

Vauva on elänyt hiljaiseloa pari päivää. kauhean huolissaan sitä heti on kun mitään ei tunnu, että onko kaikki hyvin. Kaippa kuitenkin. ON vain rauhallista sorttia.
Tänä aamuna tunsin vissiin supistuksia. Ei ne sattunut tai mitään. kohtu vain tuntu olevan ihan kova ja tuntui painetta alavatsalla. joskus aikasemminkin olen näin tuntenut mutta silloin ajattelin että vaavi vain on niin tuos edessä että tunnen sen selän tai jotain. En osannut supistuksiksi ajatella kun eivät sattuneet tai tuntuneet muutenkaan epämielyttäviltä. Onko tälläiset kivuttomat supistukset ihan ok? oliko ne edes supistuksia kun eivät sattuneet?

Huomenna rakenneultra. Jännittää aivan älyttömästi. Otan digikameran mukaan ja kuvaan sen videona sille kun isä ei pääse mukaan. Idean sain kaverilta, ja hyvä idea olikin. Nyt isikin näkee pienen sitten muutenkin kuin kuvista. :) Toivottavasti kaikki on siellä hyvin. Ainakin on kohtu kasvanut sitten edellisestä neuvolasta kun on tuossa navan kohdalla jo. :)

Hoitopöydistä olitte keskustelleet. Meille tulee vain sellainen alusta pesukoneen päälle kylppäriin kun en perjaatteesta halua laittaa "vakituista" hoitotasoa makuuhuoneeseen, eikä se sinne mahtuisikaan kun on niin pieni huone. Kylpyhuonekin on pieni, mutta täytyy vaan keksiä joku säilytysratkaisu seinälle tai roikkumaan katosta niin saa kaikki tarpeelliset tavarat siihen sitten. Voihan niitä vaippoja nyt vaihtaa vaikka sängyllä, jos ei kummempaa pestävää ole mutta "pääasiallinen" vaihtopaikka on kylpyhuone. :D

Nyt ruokaa tekemään.
rv19+6

Heipparallaa!! En oo taas päässy viikkoon kirjottelee ku ei edelleenkää oo saatu sitä nettiä :/ kohta menee tosissaan hermot!!
Käytiin ostaa Touholle eka oma lelu :) se on semmonen mistä kuuluu kiva ääni,soitetaan sitä sille nyt aina iltasin niin se potkii iha hirveästi :)
Keskiviikkona on rakenneultra meillä,koitan päästä sitte mahollisimman pian kirjottelee mitä siellä näky!! :)

Maarit ja Touho 20+3

Ajattelin kuulumisia kirjoitella minäkin..
Eilen palasin kotikaupungista, olen tiistaista asti ollut sairaslomalla ja diagnoosiksi lääkäri laittoi stressioireet-kun jotakin piti laittaa. Tosiasiassa mulla on duunissa mieletön stressi, koska tiimissä on yhden hengen vaje ja jään parin viikon pääst kesälomalle. Pitäisi siis pikaisesti löytää yksi vakkarityöntekijä ja samalla sitten mieluusti kiireellä myös mammatuuraaja itselleni. Kaiken tämän lisäksi isä löytyi kuolleena, äijän kanssa ei olla oltu tekemisissä sitten sen kun olin 8v. Aika kakalta tuntuu nyt sitten täyden deekun asiat (velat) selvittää ja oli pakko palkata juristi tekemään perunkirjat että on varmasti oikein-muutoin siirtyisi velat minulle jos virhe papereihin tulisi..Arvatkaa vaan, vituttaako maksaa vähintään 500e jursitikuluja deekuin takia jonka kanssa ei ole ollut mitään tekemistä?? Olisi tuolle rahalla ollut muutakin käyttöä ja suomen oikeusjärjestelmä on kyllä pyllystä!! Käytännössä mulle täysin vieras ihminen, mutta olen ainoa jälkeläinen joten mulle kaatuu kaikki..
Ja oma muutto pukkaa päälle parin viikon päästä.

Kettu, että voi olla harmia tällaisesta en tosiaan toivo kenelleen samanlaista keikkaa ikinä. Tyhjätä nyt spurgun asuntoa ja teettää juristilla paperit jotta ei myöhemmin joudu itseongelmiin tämän vainajan maksamattomien laskujen vuoksi. Pieni lohtu on se, että saataa olla että sossu maksaa arkun ja arkkuun panemisen sekä tuhkauksen koska vainaja on varaton - jos huonosti käy niin nekin kulut kaatuvat mulle. Ja halvin arkkuhan oli "vain" 400e joten tästä koko kakakasta voi tulla päälle tonninkin laksu mulle (vaikka vaan tuhkasin ja laitoin mereen,koska rakasti merta).

Ja minä vielä pari viikkoa sitten fiilistelin, että kerrankin mulla on täysi kesäloma ja pääsee uutta kotia laittamaan ja oikein kunnolla mökille relaamaan..katin villat! Menee aika ja rahat tässä ja tiedä tuleeko sitä relattua ollenkaan.

No huomenna töihin, siellä on siis viikon rästin ja vanhatkin keikat odottamassa. Kaksi viikko ja alkaa "loma".

Vauveli liikkuili jo ihan kivasti mutta piti pari päivää paussia kun olin juoksemassa noita virastoja, jursitia tms. Nyt kotiin tultuamme taas liikuskelee ; liekö huomannut että mammalla menee nyt niin lujaa ja äkäiseen että eipä uskalla potkiskella ;)

t.Eka ja masuasukki joka menee viikkoa 22

Onpa kiva olla taas kotona! Tuli oltua työmatkalla ja muuten vaan reissussa keskiviikosta lauantai-iltaan. Huh.

Nyt ei ehdi lukea kuulumisia tarkemmin, siispä lähinnä omia kuulumisia. Euroviisuja täällä ei tullut katsottua. Väsähdin saunan jälkeen ihan totaalisesti eilen illalla. Masu on kasvanut viime aikoina kovaa vauhtia ja työporukallekin selvisi tuossa viikolla työmatkan yhteydessä aika monelle, että meillä odotetaan perheenlisäystä. Ihan kiva niin. Eikä tätä masua enää oikein osaa piilotellakaan, tai en edes halua.

Tänään muuten poksahti 20+0!!Puolivälin paikkeilla siis oletettavasti. Iskiashermo meinaa ärtyä mullakin välillä, tänään taas. Toivottavasti huomiseksi se menee ohi, että töissä pystyy päivän olemaan. Viimeisen viikon ajan olen tuntenut vihdoin vauvan liikkeitä. Sellaisia pikku muksauksia huomaa välillä, kun on paikallaan. Ja muuta melskausta myös. Huomenna on rakenneultra!

Novelle siis 20+0

Pakko tulla hehkuttaan - Nyt näkyi vaavin liikkeitä uloskinpäin,masu kyllä liikkui niin söpösti että :heart: Olen ollut illan yhtä hymyä.

Eka - Puhut todella ilkeeseen sävyyn isästäsi,mutta silti sanon että olen pahoillani että menetit isäsi ja otan osaa.Koitahan jaksella kaiken kanssa.

dodiin.. nyt on lapsukaisetkin nukkumassa ja ilta muutenki rauhaantunut. tuo kissa saa vaan kiehahtamaan kun iltavilli sillä päällä. :kieh: on jo 2,5v ja käyttäytyy kun pienikin pentu. juoksee häntä pitkällä pitkin kämppää ja ottaa eteisestä vauhtia ja tietenkin verho tangolle. kissanhiekan palasia tulee aina laatikolta ja se "piilottaa" ne olkkarin maton alle ja käy kaatamassa vesikupin nurin. kävipäs vielä kilttinä poika kusella lasten sohvalla.. mikä ihme sitäkin vaivaa..

noista supistuksista vaikee sanoo. yleensä uudelleen synnyttänyt tuntee kaikki helponmin, kai kuitenkin yksillöllistä millon alkaa. eikö ne yleensä vaarattomia ole jos ei kipuja.
itellä supistuksia joka päivä lapsiveden menon jälkeen.. :/ sano ainakin mulle että ei hätää jos ei muutu säännöllisiksi ja kivuliaiksi, eli kolme supistusta per puol tuntia ja lähde tihenemään tai voimistumaan..

Pöppiäinen82: jäät kuulostaa hyvältä mut mehun kans. tuntuu et vähän turhanki perso makealle. koko ajan on tehny mieli porkkanakakkua, mut ei vaan jaksa inspiroitua tekemään.. :D Mullakin jo hyvän aikaa tuntunu ku vauva kääntyy ja potkustaa että masu täryyttää. :heart:

triple ja rakas rv20

triple - Mä en niin ole ollut makean perään,en nyt kokonaan niitä ole poiskaan jättänyt :D oikeastaan menee aikas vaihdellen,mutta liha ei mee vieläkään alas... :/ No täytyy kahtoa misävaiheessa
Vettä on ihan must saada ja jäiden kanssa :D

Pöppiäinen82: niin voipi olla että muuttuu mieltymykset. ehkä hyvä vaan näin mun linjoja ajatellen :LOL: mitä linjoja :D APUA! oot sä Porvoolainen? ite asunu siellä 11v ennen ku miehen perään lähin pohjanmaalle. (ihan niin kuin isokin uutinen) :D se on aivan ihana paikka vaikka ehkä siinä mielessä pieni että melk kaikki tietää toistensa asiat. :x

Triple - Juu asun Porvoossa,asunut pienen ikäni,sukuni asuu pohjanmaalla hih,en siellä kyllä nyt ole aikoihin käynnyt.Tuntuu tosiaan siltä että kaikki tietää täällä muiden asiat,hih,hyvä esimerkki,en ollut kertonut kellekkää että olen raskaana ja täällä tiesi koko naapurusto että odotan lasta,ööö taisin olla viikolla 4-5 silloin joten ei kyllä ulospäin vielä sillon näkynytkää :D Taitaa naapurit tutkii meidän roskiksetkin ;)

Pöppiäinen82: hehee.. ihanaa että joku muukin tietää pienen kaupungin :D ite kans käynnyt kouluni siellä, kevätkummusta keskustaan ja sieltä muutin tarmolaan ennen ku miekkosen löysin joka sydänmen vei. kevätkumpu 2 tais olla niistä pahin minkä juoruista muistan, siellä vielä kaveri asuu. äitee muutti kotkaan, joten viimeksi kun pyörähdin ni oli edellis kesänä kaverin työnä kahveella ja kiinalaisessa. näky se lundi olevan vielä pystys.. :)

Yhteistyössä