***LOKAMASSUT -08 toukokuussa***

Tämä on kyllä hyvä foorumi, tosi samoja asioita teillä mielessä. Tuokin oli hyvä tieto vichystä, minulla on tullut vedettyä melkein iso pullo päivässä (erityisesti se omenamenuvichy himottaa kovasti) - täytyy varmaan ainakin vähän rajoittaa sitä.

Memmy minulle sanottiin päänsärystä neuvolassa, että kaksi Panadolia vaikka voi ottaa kerralla niin ainakin auttaa. Päänsäryt ja väsymys itse asiassa melkein loppuikin sitten, kun samalla neuvolakäynnillä huomasivat että hemoglobiini oli 104 ja määräsivät siihen rautaa, rautatabletit auttoi nopeasti sekä väsymykseen vajaassa viikossa, että päänsärytkin helpottui. Syömäni rautatabletin nimi on Obsidan, mutta kai ne rautavalmisteet on samaa kamaa kaikki.

kiitos.. :flower: =) tänään oli kontrolli käynti sairaalassa ja siellähän se pikkuinen molski tyytyväisenä. :heart: rakenneultrassakin käyty ja kaikki olivat omalla paikallaan. eivät tosin ole kertonut kumpi masussa lymyää kuulenma käytännön vuoksi. :/
kuten aijenmin sanoin on ollut pikkuisen kanssa rankka taipale ja kaikki alkoi rytinällä vähän yli kolme viikkoa sitten vapun aikoihin, rv16 silloin menossa. menin illalla nukkumaan ja otin gabrielin (1v) viereeni nukkumaan kun kitisi hampaita ja halusi sitten tulla viereen, fiona (2.5v) nukkui omassa huoneessa ja mies töissä. heräsin yöllä lammikko allani, lapsivesi mennyt ja verta. tuuperruin lattialle ja sain soitettua apua, ambulanssi kiidätti sairaalaan ja veren menetys huolena. veri arvot romahtivat ja tulehdusarvot nousivat. makasin sängyssä ja katsoin kätilön tuomaa metalliämpäriä kauhusta kankeana odottaen että vauva syntyy. päivän päästä supistukset loppuivat. tutkittiin ja lääkäri sanoi että menee kesken vaikka vettä jäi vähän. lähetti kotiin ja sanoi että käynnistyy itsellään varmasti 2 viikon sisään. eipä käynnistynyt ja ultraan uudestaan. lapsivesi normaali ja reikä mennyt umpeen, vauva voi hyvin mutta seuranaan hematooma 8x20cm, ennuste huono kun tulehdus lykännyt päälle. itku kurkussa kotiin odottamaan panadolin voimin. makasin sängyssä ja katsoin kun mies yksin hoiti lapset, työn ja kodin voimattomana, apua ei saatu viikkoon ja saikkua ei miehelle myönnetty, lapset väliaikaisesti mummin luona. viikko sitten löytyi lapsille hoitopaikka ja rahoituskin hoitui. ultrassa kerrottiin hematooman pienentyneen 2x15cm ja tulehdus taltutettu vaikka antibiootti ei aluksi purenutkaan. tila oli vakaa vaikka ennenaikaisuuden riski olemassa.
nyt odotetaan ja otetaan päivä kerrallaan toiven parasta. sinnikäs pieni kun ei päästä irti vaikka muut luovuttivat.. :heart: :snotty: onkos kellään kokemusta ennenaikasesta vedenmenosta tai hematoomasta? kuinka raskaus sujunut muilla?

triple ja rakas rv 19+5

Mukavaa perjantaita! =)

pumppernikkeli: oli tosiaan melko nuiva vastaanotto. Kurja juttu. Aivan kuin toiset ei sais elää omaa elämäänsä ja saada lapsia niin paljon ku haluaa. No, toivotaan et suhtautuminen muuttuu, ku pieni on syntynyt. :hug:

pöppiäinen: äitiyspakkauksen myymisestä kyselit. Oon kuullut ja nähny, et siitä ollaan maksettu jopa 200? ;)
Jos laitat Huutonettiin ilmotuksen, niin voit ite päättää hinnan millä siitä suostut luopumaan. Sanotaan hintavaraukseksi. Jos pistät vaikka sen 200? hv:ksi, niin sun ei ole pakko myydä sitä ton hinnan alle, vaikka joku tarjoiskin esim. vain 100?. Hinnasta voi sit jälkikäteen voittaneen kanssa neuvotella. Lähtöhinta kannattaa laittaa melko alas esim. muutamaan kymppiin. Suosittelen myymistä, ite olen myynyt yhtä ja toista tuon Huutonetin kautta. ;)

zizilisko: kiva kuulla, et syömisillä on ollu jo vaikutusta. Eiköhän se tilanne siitä tasotu, ku jaksat kiinnittää huomioo siihen mitä syöt. Ja ilman muuta pitää saada herkutellakin. =)

Kaneli: mukavia uä kuulumisia. Toivotaan ettei raskausmyrkytystä tule, mut aika näyttää.

Sit omia ULTRAkuulumisia... Kävin tänään ja kaikki oli hyvin. Löytyi kaikki tarvittava ja vastasi ikää. Painoarvio oli 328g. Istukka on ylhäällä, osin takana, mut suurimmaks osin edessä. Siksi ylös suuntautuvat liikkeet ei tunnu. Paljon liikkui ja vaihtoi asentoa. Sukupuolikin kuulemma näkyi hyvin eli POIKA olis meillekin tulossa. :D

Tänään olis sitten tyttöjen ilta tiedossa. Pääsen ystävän kanssa kaupungille, ensin leffaan ja sit syömään. Mukavaa vaihtelua ja täytyy yrittää ottaa ilo irti. ;)

jasmara ja masuasukki 20+0 (ja taas uus viikko käynnisty)

Moi

pääsittekö te eilen tänne kakplussalle, mulla jumitti sivut koko päivän..meinas vierotusoireet iskeä :D ..

Triple hurja tarina, ihan sydän kurkussa luin tota ja on teillä varmaan ollut /on huolta pikkuisesta, toivottavasti kaikki menee hyvin..ja onneksi lasten hoitojutut ym järjestyksessä ettei sun tarvi niistä huolehtia... :hug: ..mun tutlla oli hetomaama mikä aiheutti vuotoa jolain viikolla mut kaikki meni hyvin vaikka hematooma näkyi aina ultrassa, jossain vaiheessa oli kadonnut sitten..

Vauva potkiskelee kovasti ja ilen muutti jotenkin asentoa kun dopplerilla äänet kuuluvatkin nyt lähes navan korkeudelta..tänä aamuna kun supisti ennenkuin nousin ylös :x niin ihan selkeästi tuntui masun läpi pieni hahmo mahassa :heart: ..yöllä heräsin rajuun kiinneke kipuu |O ..voi juku et ne on kauheita, mut kun on niin monta kertaa leikattu, onko muilla leikatuilla näitä tosi kivuliaita vaivoja?..ja mikään muu ei auta, pakko nousta ylös kävelemään et laukeaa se kipu, ei meinaa henkeä saada kun niin kovin koskee :/

hyvää viikonloppua kaikille

pw 20+6

Kivoja ultrakuulumisia :heart:

Jasmara - Kait mie sitten sen huutikseen laitan myyntiin.. tuntuu vaan hurjalta hinnalta tuo max 200e .. jotenkin :eek: Ihanko oikeesti ihmiset on ostellut tuollasillakin hinnoilla noita...

Mä sain pitää puhuttelun mun kohta 6v tytölle,pirskatti ko on kokoajan kiusaamassa pikkusysteriään,pelottaa hiukan että mitäs sitten ko tulee vauva,nimittäin ei oikein suostu tämä vanhin hyväksymään vieläkää pikkusiskoaan... :/

Pöppiäinen & touhustiina 16+5

FPI
Triple, olipa tarina, huh! Toivon kaikkea hyvää odotuksen jatkolle! :heart:

jasmara, kivat ultrakuulumiset ja onnittelut pojasta!

pinkwawe, aamulla mun mielestä eilen sivut toimi, mutta sen jälkeen en ehtinytkään kurkata!

Pöppiäinen, toivottavasti esikoisesi sopeutuu tilanteeseen, varmasti voi olla haastavaa, tsemppiä!

Nyt töistä kotiin ja mökkiä kohti eli maanantaihin...Heips kaikille :wave:

No huh huh Triple on teitä koeteltu! Mutta toivottavasti kaikke menee nyt loppuun asti hyvin.

Eilen tosiaan aamulla 9 aikoihin vielä toimi nämä sivut, mutta sitte pimeni. Meinas tulla juu jo viekkarit :D .

Onnea Jasmaralle pojasta :flower: !

Nanna +poju 21+2

Triple! Huh millasta sulla on ollu. Sitkeä kaveri siellä, onnea loppuodotukseen!

Hei tietääkö kukaan saako noita suomalaisia salaattijuustoja ( ns. feta) syödä?
Mulla todettiin eilen raskausdiabetes...

Hyvät viikonloput kaikille!

Irene & pikku veijarit 18+6

triple; hui, mitä oot joutunu kestämään! Onnea nyt jatkoon!

irene81; meillä ei missään neuvolan lappusissa ole kielletty feta eikä aura, mut kysyin neuvolasta, kun täällä muistaakseni kuulin ekan kerran ettei sais syödä. Th sano, että voi syödä näitä suomalaisia isomman firman tekemiä. Emmä niitä nyt raskausaikana oo hirveesti syöny, mut sillontällön valion auralla ja fetalla herkutellut -ah, niin hyvää!

Mä sain loput ikkunat pestyä vihdoin! Oon ottanu itelleni urakaksi käydä tässä kesän aikana kaikki kaapit, varasto jne. läpi. Pari kaappia oon siivonnu ja jätesäkillinen on löytyny romuja!
Täytyy lähteä kahvin keittoon.

huitshapeli ja lilliputti 17+3

kiitos sitä tarvitaan. :heart: niin joo unohdinpas sanoa että VKS olis mun synnäri, joskus sekin paikka hampaiden kiristys. :kieh: *vihaa asennevammaisia lääkäreitä*
tosta fetasta en tiiä. kuuluko se pastoroimattomasta maidosta valmistettuihin? niitä pitäis välttää. mut sitte lukee myös: pehmeät ja puoli pehmeät juustot (esim.Brie ja Camemberg) ja homejuustot tulee syödä tuoreena.
ite en oo ollu niin super tarkka vaan syönny maalaisjärjellä :D toissa yönä keittämässä perunoita kun teki niin lujaa miele tomaattisillin kanssa. :LOL:

Mä olen käsittänyt, että noita pastöroidusta maidosta tehtyjä saa syödä ihan vapaasti. Ja niin tuo neuvolan th sanoi myös, kun huokailin brie-juuston perään. "Feta"salaattia olen syönyt vähintäänkin kerran viikossa, enkä edes mitään pientä määrää :xmas:

Huomenta!

Tervetuloa Ransu, meitä onkin nyt sitten kolme esikon odottajaa edustamassa LKS:aa tässä pinossa =) .

Voi kun tämä aika kuluis muutenki nopeaa kuin odotuksen kanssa, kesälomaan tuntuu olevan vielä ikuisuus! Onneksi nuo ilmat kuitenki näyttää pikku hiljaa paranevan. Nytkin jo aurinko kauniisti paistelee *huokaisee ja katselee työpaikan ikkunasta pihalle*.

Nanna +poju 21+3

Huomenta

Mä tuossa heräilin ja kohta saan kahvia niin herään kunnolla.
Tulipas nukuttua hyvin,illalla kyllä meinasin nukahtaa pystyyn,mutta sainpas nyt nukuttuu monta tuntia
Tuuliselta näyttää ilma,joten ei ehkä niin lämminpv ole tulossa.

Hyvää Lauantaita kaikille.

Pöppiäinen & touhustiina 16+6

tervetuloa uusille, ei aina muista :)

tänää illalla sitten euroviisut, saa nähä jaksaako valvoa, ei parane makoilla sohvalla tai varmasti uni tulee.
vieläkään en tunne säännöllisiä liikkeitä, epäileekin välillä onko kaikki ok.
onneksi tulevana perjantaina on rakenne ultra ni pääsee näkemään kasvaako vauva hyvin.
tänään pitäis leipoa kakku, kun huomenna vietetään kuopuksen 3v synttäreitä. virallinen päivä on 29.5 mut huomenna tulee vieraita.
=)
pian lähetään poikien kanssa kirjastoon, mukavalta näyttää ilmakin ulkona.
B)

rv 19+1

vaasan päässä aurinko paistaa kirkkaalta taivaalta ja pien kesätuulahdus. :) mies lupas viedä koko katraan jäätelölle spice iceen :whistle: noinkohan se kirjotettiin näin kieliopillisesti :LOL: ja sitten varmaan kahvituksia.. kiva kun pääsee jonnekkin käymään välillä kun suurin osa aikaa kotona ja sängyllä. :/ kesäkukkiakin ajattelin suunnitella parvekkeelle, perskuta kun on kalliita et saa miettiä kaks kertaa mitä laittaa..

triple ja rakas rv19+6

Hui miten paljon olikin taas tullut tekstiä... Adetelle :hug: , toivottavasti kaikki olisi kuitenkin hyvin - tiedän miten inhottavaa on odottaa noita kontrolliultria, nimittäin eräässäkin on tullut tässä raskaudessa juostua. Samoin triple88:lle :hug: , sulla on ollut melkoinen tilanne. Mulla kanssa oli yhdellä tutulla odottajalla hematooma ja kaikki meni loppujen lopuksi hienosti - toivotaan, että sinullakin menee!

Olitte puhuneet unista, musta tuntuu että olen edelleen niin väsynyt, että nukun kuin tukki enkä muista nähneeni unia. Välillä tuntuu, että jos jaksaisi illalla vähän pidempään olla valveilla ja kuulostella sängyssä, niin tuntisi kunnolla asukin liikkeitä. Nyt saattaa mennä niin, että pari kertaa viikossa ehdin ja jaksan makoilla nukahtamatta niin, että tunnen vauvan liikkeet. Milloinkahan tämä väsymys helpottaa?

Meillä oli eilen rakenneultra, joka oli aika nopeasti ohi hoidettu. Kaksi lääkäriä siinä keskenään mutisi ja meille ei juuri tietoa tällä kertaa tippunut. Kokoarviota eivät antaneet muuta kuin että vastaa tismalleen viikkoja eli hyvin kasvaa. Kipeitä supistuksia on tullut viikon verran ja pistivät sairaslomalle, kun kohdunkaula oli lyhentynyt kahteen senttiin (viimeksi 4 cm) joskin kohdunsuu oli kyllä kiinni ja kiinteä.

Ulkona olis ihana ilma, ajattelin mennä ulos vähän käppäilemään ja ihailemaan kesän tuloa! Mukavaa viikonlopun jatkoa!

Kukkis ja Pikku-Piko 19+1

Moi

tuli tosta fetasta mieleen et no mitäs feta merkkejä =) olette syöneet? Itse vetäsin sitä Arlan apetina palaa, luin vaan ensin et se on tehty pastöroidusta maidosta ja siksi vetelin nassuun, kunnes syötyäni kävin miettii et hitsi oisko sitä saanut?..no masussa ne on ja mitään en enää voi...mut voin kertoo et hyvältä maistui salaatissa vaikka huono omatunto siitä tuli...

pw 21 tasan

Suklaahirmu -Sun lapsukaisella on sama synttäripv kuin mulla,olen siis myöskin syntynyt 29.5 :flower:

Mä olin mökillä ja avot sielthän sain merenrannalta niin hyvin aurinkoa että taisin hiukan kärähtääkkin hih. :D
Käytiin ostaa kauheesti kaikkee namia illaksi ja katellaa tv.tä.
Nyt mussukka tekee ruokaa joten kohta pääsee syömään nams ;)

Pöppiäinen & touhustiina 16+6 :heart:

Aurinkoista iltaa täältäkin. =)

triple: ompa hurjaa kyytiä ollu pienellä. Toivotaan, et pysyy mukana kun on ollu noinkin sitkeä. :hug:
Meilläpäin saa muuten kesäkukkia jopa 1?/kpl ja n.8? 12kpl. Mielestäni melko edukasta.... ;)

pöppiäinen: tuo laittamani 200? olikin esimerkki ja itse tietty harkitset mikä olis se hinta millä paketista luovut. Oletan, et enemmän kuitenkin ku se Kelan maksama summa?? Siitä pakkauksestahan sanotaan, et sen arvo on tuplaten se mitä sen rahallinen korvaus on eli n.280?. Ulkomailla asuvat voi hyvinkin maksaa suurehkon summan, kunhan vaan saavat paketin... =)

FPI JA nanna: Kiitos onnitteluista! :)

Ransu: Tervetuloa mukaan!

pinkwawe: mä olen syöny Valion salaattijuustoo, kun sitä feta nimeehän ei enää saa käyttää ku aidosta tuotteesta. Mun mielestä kaikki suomessa myytävät ( lehmän maidosta tehdyt ) "fetat" on turvallisia. :)

Mä olin lasten kanssa ulkona ja oli kyllä tosi lämmin. Tuli onneks laitettua aurinkorasvaa kaikille ettei iho kärventyny. ;)
Tänään aattelin valvoo ja kattoo Euroviisut. Pitäähän sitä tietää miten Suomen käy :D
Mies meni vaan illaks/yöks töihin, et aikas yksinään sitä saa kattella, mut yritän ainakin. =)

jasmara ja masuasukki 20+1

Jasmara - Mulle tehtiin jo varaus mammapaketista ja en pyytänyt enempää siitä ko sen 140e minkä oisin kelaltakin saannut.Se tuntui parhaalta itseäni kohtaan ja ostajaakin kohtaan.

Mä tuossa päätin etten hanki olleskaan hoitopöytää,pesukoneen päälle hankin sellasen pehmusteen. =)

Yhteistyössä