***LOKAMASSUT -08 toukokuussa***

Adett e, paljon voimia teille! Toivotaan, että kaikki on kuitenkin hyvin :heart:

Toiveikasodottaja, toivotaan siskollesi pikaista paranemista ja jaksamista teille.

Maisakaisalle onnittelut hyvistä ultra kuulumisista!



Masusta - esikoinen on tyttö ja maha kasvoi vain eteen ja linea negra oli yli navan. Pahoinvointi kesti silloin viikolle 18 saakka. Makea maistui ja hedelmät. Nyt tiedetään tytön olevan tulossa taas ja masu on samanlainen, viivaa ei tosin vielä näy. Mielitekona kaikki rasvainen ja suolainen :p Pahoinvointia kesti vaan pari viikkoa... Sykkeet on kummassakin raskaudessa olleet 140-150 välillä. eli ei näistä kyllä voi kait mitään päätellä.. :LOL:

Pinkwawe - kyselit kestoliivinsuojista. Mulla oli esikon aikaan muutamat, mutta nyt aion niihin todella satsata. Ne on miljoona kertaa mukavammat kuin sellaiset ällö paperiset. Ja alkuun ainakin kun nännit oli niin arat ja paperiset jäi aina kiinni ja kääk se oli kamalaa... Pitää vaan tarpeeksi monta paria hommata, sillä jos yhtään vanhat merkit paikkansa pitää niin meillä uidaan taas maidossa... :LOL:

Kristiina 81 - Hieno saavutus ilman tupakkaa!!! Mäkin lopetin melkein heti plussattuani ja nyt siis reilu kolme kk ilman tupakkaa eikä edes tiukkaa tee! Esikon aikana sorruin silloin tällöin vielä polttamaankin :ashamed:

Närästykseen - olen käyttänyt rennietä. Se yleensä auttaa heti ja on kyllä suuri helpotus.

turvotukseen - jalat ylös aina kun mahdolista. Työpäiväksi kahdet kengät. Paljon mansikoita, ananasta ja vettä!

Nyt pitää vissiin painua pehkuihin... Esikko vetelee jo toista tuntia sikeitä, mies lähti yövuoroon ja masutytteli potkuttelee kovaa äitin masunahkaa :heart:

Emppu & Papunen 20+3
 
Heippa kaikille :) kyselen että onko teillä muilla ollut ennen viikon 21/22 neuvolakäyntiä yksi vai kaksi käyntiä? itse olen käynyt vain viikolla 8 ja soitin jo neuvolaankin että koska seuraava käynti, mutta se on vasta viikolla 22. Voiko tämä pitää paikkansa?? näin se täti siellä sanoi ja puolusteli asiaa että Helsigin kaupunki säästää.. kuitenkin yksi ystäväni käy samassa neuvolassa ja vielä samalla hoitajalla ja hänellä ollut kaksi käyntiä ennen viikon 22 neuvolaa.. Tuntuu jotenkin kurjalta että säästetään tälläisissä asioissa :(
 
joo en kirjottanukkaa tänne puolelle vaa tonne toisee kohtaa...mun moka :ashamed:

Mut kerronpa kuulumiset tännekki :D
Juu eilen oli rakenne ultra kaikki hyvin...en halunnu tietää kumpi tulossa :D
Saa jännittää kumpi tulee heh mut molempi parempi. Kätilö yritti ottaa 4D kuvaa kasvoista mutta tää pikkunen oli ihan toista mieltä esitteli vaan niskaansa tai oli kädet kasvojen edessä et :D No saatii kuitenki jtn kuvaa kaverista :D
Hirmu vauhti päällä oli kokoajan mut eipä noita liikkeitä tunne niin hyvin ku on istukka edessä kahessa aikasemmassa raskaudessa on ollu takana nii on tuntenu paljon paremmin liikkeet mut tuntuu kyl nytkin liikkeitä mut hieman vaisumpana ja kerkee viel tuntea liikkeitä aikaa on :D heh
 
FPI
nirppu83, mulla on ollu muistaakseni viikoilla 8, 14. 19 ja oisko seuraava viikolla 23? Että aika pitkä väli sinulla. Mulla neuvolatäti sanoi, että kuukauden välein tuonne noin 23 viikolle asti ja sitten vissiin jo tiheemmin...

Öitä! :heart:
 
nirppu83 olen itse Helsingissä ja mulla on ollu nyt kaksi neuvolakäyntiä,kolmas huomenna. Lääkärinkäyntiä mulla ei ole ollut ollenkaan (multa jättivät ekan käynnin pois, juuri näistä säästösyistä ilmeisesti).Nyt siis rv 19+5 menossa.
 
Nirppu - Oho,no kuukauden välein meillä on käynti täällä Porvoossa,tuntuu hurjan vähältä tuo ensin viikolla 8 ja sitten viikolla 22, kun nehän kuuntelee sydänääniäkin tuossa viikoilla 10-14 ja sitten on noita neuvolalääkäreitä myös.

Mulla on joku ihmeen aamuflunssa joka ikinen aamu siitä lähtien ko olen poksahtanut raskaaksi,hih kumma juttu,onko muilla tällästä?
Aurinko paistelee hmmm ihana juttu Kotihommia tänään ajattelin hiukan tehdä,mies onneksi tekee raskaammat hommat ja sitten oisi kauppareissua... yms

Pöppiäinen & touhustiina 16+3 :heart:
 
FPI
Huomenta! :flower:

Aurinko paistaa, jesh!

Pöppiäinen, mulla on kyllä melkein joka aamu neä tukossa, mutta ei oikein muita flunssan oireita...

Ois kauheen kiireinen päivä töissä tiedossa, huh huh!

Mukavaa keskiviikkoa kaikille! =)

FPI+pepe-girl rv 21+2 :heart:
 
FPI - Mulla on nenä tukossa ja yhtä niistelyä aamut ja aivasten ainakin sen 20 kertaa aamun aikana :D mua on jotenkin alkanut naurattaan tää,mutta kiva kuulla että sullakkin on vähän sinnepäin hih,koska ei mulla muuten tunnu mitenkää kipeeltä hih.
 
Huomenta =)

Nirppu83 mulla oli viikolla 9 käynti seuraava olisi ollut viikolla 22 mutta sitäkin siirrettiin eteenpäin viikolle 25 koska jouduin käymään viikolla 18 lääkärissä supisteluiden takia.Ja Helsingissä asun myös.Aika pitkälle menee säästämiset kyllä jo |O

Pitkästä aikaa jaksoin tulla kirjoittelemaan =) Olen viettänyt supistusten takia hiljaiseloa,mitään raskasta ei saa tehdä eikä mitään saa nostella ja siltikin supistelee :|

Tänään on rakenneultra :D Toivottavasti kättärin täti näkee sukupuolen ja suostuu sen vielä kertomaankin :whistle: Ennenkaikkea toivon tietysti että kaikki on hyvin :heart: Tulen sitten kertomaan.

t.ktl ja vauveli 20+1 (jihuu,puoliväli ylitetty :D )
 
kerrotokilisää - Multa kiellettii imurointi ja lattoiden pesemiset jne ... esim tiskaus ja silitys ja tälläset ei niin raskaat jutut saan tehdä,mutta hyvä että maitopurkkia saan nostettua... tai siis saan nostaa,kyyristelyä ei suositella yms kaikenlaisia säännöksiä sieltä lääkäriltä tuli...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pöppiäinen82:
kerrotokilisää - Multa kiellettii imurointi ja lattoiden pesemiset jne ... esim tiskaus ja silitys ja tälläset ei niin raskaat jutut saan tehdä,mutta hyvä että maitopurkkia saan nostettua... tai siis saan nostaa,kyyristelyä ei suositella yms kaikenlaisia säännöksiä sieltä lääkäriltä tuli...
Joo mulla tuli käytännössä ihan samat ohjeet :) Eikös muuten olekkin hirveän vaikeaa olla tekemättä oikeastaan yhtään mitään :/ Tarkoitan että yleensä sitä imurointia ja luuttuamista inhoaa mutta nyt tekisi kokoajan mieli vähän siivota :p Ja mä en muuten edes tiskaa,sekin on miehen hommia nykyään :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja KerroTokiLisää:
Alkuperäinen kirjoittaja Pöppiäinen82:
kerrotokilisää - Multa kiellettii imurointi ja lattoiden pesemiset jne ... esim tiskaus ja silitys ja tälläset ei niin raskaat jutut saan tehdä,mutta hyvä että maitopurkkia saan nostettua... tai siis saan nostaa,kyyristelyä ei suositella yms kaikenlaisia säännöksiä sieltä lääkäriltä tuli...
Joo mulla tuli käytännössä ihan samat ohjeet :) Eikös muuten olekkin hirveän vaikeaa olla tekemättä oikeastaan yhtään mitään :/ Tarkoitan että yleensä sitä imurointia ja luuttuamista inhoaa mutta nyt tekisi kokoajan mieli vähän siivota :p Ja mä en muuten edes tiskaa,sekin on miehen hommia nykyään :D
Juu on ollut hankalaa olla tekemättä noita juttuja just mitä ei saa tehdä,se kieltämättä on oikeastaan tosi hankalaa,mutta kiva sitten huomata ettei niin tule niitä supistuksia,se on hyvin kiva juttu myös.
Mä olen paljon sitten järjestellyt kaappeja yms ja tällästä tehnyt vauvaa varten ja muutenkin,mikä on ollut sitten hupaisaa,saas kahtoa mitä sitten keksin seuraavaksi.



 
Ruokakaupassa on käyty ja käväsin samalla kirpparikierroksen ja löysin siistikuntoisen Nalle puh pinna suojan,käy kyllä ainoastaan pojalle mutta katsotaan,en halunut niitä sinnekkään jättää hih ja samaa sarjaa löysin nalle puh pussilakanan ja tyynynliinan vaaville,ihanuus hih... piristi oikein :p

Nyt sitten sain päänsäryn ja täytys alkaa hommia tekeen hiukan... katsotaan minkäsmoinen päivä tulossa.Aurinko paistelee mutta kuitenkin viileetä on silti.

Pöppiäinen & touhustiina 16+3 :heart:
 
Neuvola kuulumisia. Neuvolassa kaikki hyvin. Hb oli vähän laskenut mutta edelleen ihan hyvä 125. Paino oli melkein sama kuin ennen raskautta muutama sata gramma miinuksella. Mutta eipä tuosta sen kummempaa sanomista tullut kun koneelta katsoi että noin se on minulla mennyt ennenkin. Syke oli 140-160 välillä innostu vaavi vähän liikkumaan kun kuunneltiin ja syke tietty nousi heti. Seuraava käynti on vasta juhannusviikolla ja sitten saan ne kelan paperit. Ei pelkkien papereiden takia viitsitty varata aikaa aikaisemmaksi kun kyllähän nuo kerkeää postittaa.

nirppu 83 Kyseli neuvola käynneistä. Mulla käynnit mennyt näin vko9, vko11 lääkäri, vko17 ja tänään vko21. Ja tuo on ilmeisesti ihan normaalia täällä koska ei minulla mitään erityistä ole miksi pitäis käydä erityisen tiheästi. Jotenkin hurjalta kuulosti tuo että olet käynyt vain yhdesti. Itsestä toisaalta tuntuu että itsellä noita käyntejä on ollut turhan useinkin, mutta parempi niin päin.

Itsellä raskaus jatkuu edelleen täysin "huomaamattomana" energiaa tuntuu riittävän ja kun mahakaan ei ole vielä edessä niin tuntuu kuin olisin elämäni kunnossa. Täytyy nyt nauttia eiköhän noita närästyksiä, liitoskipuja, turvotuksia ym.. kerkeä minullekkin tulla.

pumppernikkeli ja niilo 21 tasan
 
Emppu 80. Juu kyllä se tupakanpolton lopettaminen oli yllättävän helppoa =) . On niin pieni ja niin merkittävä kannustaja :heart: .
nirppu 83. Neuvolassa olen käynyt rv 6, 12 (myös lääkäri),16. Seuraava käynti on viikolla 22. Sen takia vähän pidennettiin väliä, että saadaan sitten ne kelapaperit tehtyä ;) .
Pöppiäinen82. juu kirpparilta tekee kyllä aina sillon tällön hyviä löytöjä =) .

Massukassa kaikki ok :D. Liikkeet voimistuu =) .

Kristiina ja Onni-Orvokki RV 16+6
 
Heips!
Onpa kumma, et se neuvolalääkäri neuvoi juomaan samarinia, jos se kerta turvottaa. Tosin en oo vielä kokeillu.

Pöppiäinen mulla kans sitä aamuflunssaa.
Nuhailu kuulemma voi johtua myös nenän limakalvojen kuivumisesta. Ihmeellistä kun kaikkia tämmösiä tulee. Luulis ettei liittyis
mitenkään raskauteen.

Irene & pikku veijarit 18+4

 
Moi

Emppu ...noista kestoliivisuojista , ostin sellaisia carriwell ? merkkisiä ja sit sellaisia tsi-liivisuojia ja niitä on nyt 16 paria yhteensä..joten eiköhän noilla alkuun pääse ja sit tietty varaan noita kertaliivareita..muistan kyllä kans kun jotkut tietyt merkit jäi tosi inhottavasti kiinni....

Kirppareista niistä tekee välillä tosi hyviä löytöjä, eilen käytiin kanssa ja tein ihania vaatelöytöjä tytölle, pojille kans ja viel itsellekin jotain, sekä kirjoja, ja ihanan keinuhevosen tytölle tosi edullisesti...

Mulla tuo iskias välillä kans ilmoittelee itsestään..auts...muuten olo ihan ok, imuroin aamulla ja kyllä heti se alkaa supistelemaan, mut ihan pakko kun niin paljon pölyä oli jo lattialla...

Mulla muuten kans Pöppiäinen tota aamunuhaa :)


pw 20+4
 
Heippa!
Rakenne ultra on nyt takana ja kaikki oli siinä ok. Vauva kooltaan vastas viikkoja ja paino arvio oli 405g. Hieman jäi harmittamaan ettei kuvia saatu matkaan. Minulle teki lääkäri tuon ultran niin varmaan sen takia jäi saamatta. Muuten kyllä olin tyytyväinen. Oli ilm. se 3D käytössä koska ainaki kasvoista näkyi oli niin selkeä kuva, nenäsieraimia myöten =) .
Varmistui vielä että poika sielä on, sen verran auliisti jalkoväliään esitteli :D .

Jotenki on tosi helpottunu olo kun tuo on nyt käytynä... Hmmm.... pitäisköhän tätä juhlistaa illalla marjarahkan kera :p :LOL: .

Nanna +poju rv 21+0
 
Nanna - R-ultrassa kaikki hyvin,ihana juttu , rahka buumi alkamassa,jännä mua ei ainakaan viel tee sellasta mieli =)

Eli sitten nuhaneniä ollaan suurin osa , söpöö :D

Mies nappas mun masusta kuvan TAAAAAAS kun katsoo sen olevan jotenkin eri muotoinen taas,ihan innoissaan se seurailee hih,ihana

Pöppiäinen ja touhustiina 16+3 :heart: =)
 
Kirppis puheisiin liittyen mainitsen huuto netin. Siellä kyllä on käytävä meilkein joka päivä selaamassa äitiysvaatteita ja vauvojen tarvikkeita.
Kivoja vaatteita olen jo paljon löytänyt :D .
Mullakin rupes viikonloppuna tekee mieli rahkaa ja sitten teinkin ihanaa banaanirahkaa ;) NAM :p
 
Hei! Vieläkö mahtuu uusi lokamamma mukaan keskusteluun? Japynmamin laskettu aika 7.10. 2008, sairaala Salossa SAS. Kyseessä on kovin toivottu esikoinen, josta tiedämme että yksi siellä möllöttää, sukupuolta ei vielä tiedetä. Rakenneultra on meillä vasta ensi viikolla, toivottavasti vauvalla on kaikki OK.

Jäpyn Mami 20+1
 
Tervetulosa japynmami suureen joukkoomme. :) mahtaalokakuussa syntyä ennätysmäärä lapsukaisia.. :D

Piristävää tässä päivässä oli tuntea pikkuisen jumppatuokio. Potkusarjaa tuntui jo navan kohdalla ja vähän ylempänäkin vaikka pari viikkoa sitten neuvolassa sf mitta oli 12 cm eli selvästi navan alapuolella. mutta oli ihanaa. :heart: ei voinu enää keskittyä koulussa tunnilla mihinkään muuhun kuin niihin potkuihin. :)

Oletten tyttö/poikaoireista keskustelleet. Täällä ei vielä tiedetä kumpi on tulossa, mutta luokkakaverini, 8lapsen äitee oli varma että poika olisi tulossa. :D sillä kokemuksella voi tietysti jotakin sanoa mutta ei sitä tiä. Itsellä on jotenkin tyttö olo, mutta tiedä häntä. Hyvin menee muiden arvailut 50-50, josko ensi maanantaina sitten selviäisi. :)

Nyt takaisin sänkyyn makoilemaan, josko pieni taas vaikka vähän liikkuisi. :)

rv 19+2
 

Yhteistyössä