***LOKAMASSUT -08 toukokuussa***

Rakenneultra juuri takana, poika tulossa =) Menin niin shokkiin kun tytöksi kuvittelin että kävin lääkärille inttämään että onko varma, mutta antenni kuulema niin selvä ettei voinut erehtyä :whistle: Lapsi on hieman isompi vastaa viikkoja 19+3 mutta la:ta ei muutettu. Synnytystapakin selvisi, alakautta ellei QT käy pahemmin reistaamaan. Hyvä, aina mukavampi jos ei tarvitse leikata, on kammo :snotty: Nyt juuri tuon QTn takia useampi käynti helsingissä vielä edessä ja sielä myös synnytän.

tizma ja rasmus 19+3
 
Unia myös edelleen täällä :wave: ! Kaiken näkösiä ja tosiaan tuntuu että aika tunnepitoisiksi menossa. Yks aamu heräsin todella vihasena miehelle, kun oli unessa lähteny kavereiden kanssa baariin kaljalle mielummin kuin tuli rakenne ultraan. Toinen ei oikeassa elämässä edes käy baarissa :LOL: .

Onnea Tizma pojasta! Aika hauskasti tähän mennessä tullut melkeinpä vuorotellen ilmoitus tytöstä ja pojasta :D .

Noista vanhan kansan merkeistä oon kuullu saman ku pöppiäinen, eli jos vatsa eessä tulee poika ja jos sivuilla tulee tyttö. Ja sitten jos on linea negra yli navan tulee poika.
Minulla on tuo viiva ilmestyny ja vatsa on edessä, joten ainaki omalla kohdalla pitää paikkaansa, jos se ultra oli oikeassa...

Nanna +poju 20+6
 
Noista vanhan kansan ennustuksista minäkin olen kuullut tuon mahan muodon, mutta ainakin minulla on omasta mielestä aina ollut samanlainen maha ja on sekä tyttöjä että poikia perheessä. Aikaisempien raskauksien kohdalla tuo linea negra on pitänyt paikkaansa eli molemmista pojista se on ilmestynyt ja tytöistä ei. En vaan yhtään muista missä vaiheessa se tuli vielä ei ainakaan näy.

Itseä hiukan haittaa kun ei ole tietoa sukupuolesta ja tuskin tulee olemaankaan. Näyttää vaan noita "sukupuolettomia" vaatteita olevan aika niukasti. Toki nuo uusretro kuosit sopii sekä tytöille että pojille, mutta ois kiva ostella jotain muutakin. Toki pojalla voi olla punaista ja tytöllä sinistä. Tosin vaalenpunaisessa menee raja sitä en pojalle osais pukea

Painon noususta oli puhetta niin itsellä on edelleen paino miinuksella lähtöpainosta noin kilon verran kotivaaan mukaan. No huomenna nähdään sitten mikä on tilanne neuvola vaaan mukaan. Minulla on kyllä ollut muissakin raskauksissa näin että paino ei jostain syystä nouse hirveesti vaikka syön ihan normaalisti.

pumppernikkeli ja niilo 20+6
 
Rakenneultrakuulumisia: Ei mennyt meidän reissu ihan niin putkeen kun olisin toivonut. :( Lapsivettä on liian vähän, juuri ja juuri normaalin rajoissa. Mutta enemmän huolestuttaa se, että kallon takana näkyi jokin "varjostuma", josta kätilö ei osannut sanoa kertakaikkiaan mitään. Laittoi kontrolliajan ensi viikon tiistaille erikoislääkärille, joka sitten ultraa uudelleen ja voi tehdä diagnoosin, jos jotain huolestuttavaa löytää. :'( Sydän syrjällään täällä töissä nyt yritän pakertaa. Sukupuolesta ei edes kysytty kun unohtui koko asia siinä järkytyksen keskellä. Kovasti vauva oli vilkasliikkeinen ja eloisa, ei siinä mitään, mutta tämä lapsivesi ja kalloasia nyt kyllä huolestuttaa.

Tulee pitkä viikko odottaa tiistain kontrolliaikaa... :ashamed:

Adette & Allu 20+6
 
Adett e. Saitpas tosi inhoittavaia uutisia :hug: . Toivottavasti sitten seuraavassa ultrassa selviäisi tarkemmin ja kaikki menisi parhain päin. Jaksamisia sinulle.

Unista oli puhetta. No nyt kun se ääneen sanottiin niin kyllä mäkin olen nähnyt "voimakkaampia" unia kuin ennen. Parina viimeyönäkin herännyt ja sydän hakkaa tuhatta ja sataa. Lisäksi viime yönä poltin tupakkaa. Siis unessa.
Poltin ennen raskautta ja sitten lopetin.
Tänään muuten tasan 3 kuukautta polttamatta :p.

tämä vatsan muoto asia on pitänyt aika tarkaan paikkansa. Kahdella serkullani on yhteensä 3 poikaa. Heillä ei masut näkynyt takaa päin katsottaessa. Ja kaverini sai tytön ja hän oli kyllä sivuillekkin levinnyt.

Jatketaanpa taas töitä... :)

Kristiina ja Onni-Orvokki RV 16+5
 
Oli taas mukavia ultrakuulumisia lähes kaikilla.

Adett e: Kurja juttu, toivotaan ettei olis mistään vakavasta kyse. Voimia ja positiivista mieltä :hug:

Pöppiäinen: Juuri tuolta pistämästäs linkistä tuota porkkana asiaa kattelinkin, mitä omaan juttuuni kirjottelin. ;)

zizilisko: Itekin joudun sokerirasitukseen korkeen bmi:n takia ja siks kiinnosti mikä oli viikkotasolla painonnousu, ku joudut jo aikasemmin. Onko sulla vaikuttanu oloon mitenkään, jos painoa on tullu enemmän ns. "normaaliin" verrattuna??

Mahan muodosta oon kuullu myös mäkin, mut se taitaa olla melko yksilöllistä. Toisilla se menee just niin, et jos maha leviää, niin on tyttö ja jos ei niin on poika. On niitäkin joilla maha on edessä ja silti on tyttö. Varmaan vartalotyypistä paljon kiinni mihin suuntaan maha kasvaa. Näin uskoisin, vaikka onhan se mielenkiintosta kattoo miten pitää paikkaansa. :)

Kyllä ne unet varmaan kaikilla alkaa elään omaa elämää eli muuttuu vilkkaammiks ja jopa tosi oudoiks. Sitä ne hormoonit ja valmistautuminen lapsen tuloon teettää. :D

Mä ahkeroin tänään ikkunoiden pesun parissa. No, pesin vasta keittiön ja olkkarin ikkunat. Oli muuten todella likaset ulkopuolelta. Hyvin täällä 5 kerroksessa pöly ja saasteet lentää... Vielä makkarien ikkunat ja olis sekin homma tehty, taidan kyllä jättää ne iltaselle tai huomiseen. Verhot vielä pitäis laittaa olkkariin, ku vaihdan ne samalla. =)

Tänään pitäis miehenkin kotiutua, ihmeen hyvin tää aika on menny eikä pahasti ole ikävä vaivannu. Hmm, mistähän tämmönen seesteisyys johtuu. :D

jasmara ja masuasukki 19+4
 
Moi

Adette toviottavasti kaikki on hyvin ensi viikon ultrassa, varmaan jännittää ja mietityttää koko ajan ...mulla oli ekassa raskaudesa lapsivettä vähän kun oli raskausmyrkytys, ja vauva oli ihan ok kun syntyi (vaikka syntyi keskosena)...ajattelin et kuivuu sinne mut ei niin käynyt.. :)

Naurukohtaus jaksamisia sulle

Täällä lapset koettaneet mun harmoja tän aamun, miten musta tuntuu et nää tiistait ei oo mun päiviä...no aamulla käytiin kirpparilla ja tein aivan mahtavia löytöjä meille kaikille, vauvalle ei löytynyt tällä kertaa mitään....vähän paransi fiiliksia nuo ostokset..mulla on joku ihme ostosvimma vaikka ei pitäis!

Oletteko aikaisemmin käyttäneet kestoliivisuojia? Mä ostin yhdeltä tytöltä ja meinaisin kokeilla ....kestoilusta ei muuten taida tulla mitään, kiinnostais kyllä mut miten musta tuntuu kauhean "työläältä" ja sit en tiedä kun tarjolla on vaikka mitä ,et mikä tulee minkin vaipan sisään =)

eipä ihmeitä muuten, iskias alkoi eilen illalla ilmoitella itsestään ja yöllä kun menin vessaan meinas jalat pettää :/

pw 20+3
 
Adetelle voima haleja. Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin, ja se olisi vain väärä hälytys. :hug:

Itsellänikään ei aivan iloisesti mene. sain juuri tiedon että siskoni on Taysissa teholla. Hänellä on 3kk sairaalassa olo takana, kaikkea ikävää on sinä aikana tapahtunut ja nyt sitten häneltä viime yönä on tehty sääriamputaatio. Kuume oli noussut illalla yhtäkkiä 40 asteeseen ja reilu 2viikkoa vanha varvasamputaatio haava oli mennyt aivan mustasti, jolloin lääkäri oli päättänyt että enää ei aikailla, vaan sääri on amputoitava jotta siskoni pysyisi edes hengissä. yhdelle ihmiselle voi sitten sattua paljon kaikkea ikävää pienessä ajassa. Miten se voikaan olla niin, että yksi saa kestää niin paljon kuin mitä siskoni on näinä kuukausina saanut kestää. vastoinkäymisiä, välillä hyviä uutisia ja sitten taas painutaan lujaa pohjamutiin. :'( Mieli järkyttynyt.

Mistä sitä saisi energiaa mihinkään...

rv 19+1
 
Toiveikasodottaja - Haleja ja jaksuja sinne.

Adette - Toivotaan että ensiultrassa tulisi hyviä uutisia,jaksuja sinne ja halit.

Mulla ois ultra vasta 11.6 mutta kyllä alkoi tässä jännittämään oikein urakalla mutta ei auta ko toivoa parasta.
Olen ollut kyläilemässä ja nyt väsy sitten iski,no kahvia tuossa join jos se ois herättänyt hiukan...
 
adette ja toiveikasodottaja: :hug:

Te, joilla on jo sukupuoli tiedossa, tai on aikaisempia lapsia
kertokaapas tyttö- ja poikaoireita (*kuluttaa aikaa täällä:) * )

Mulla ensimmäinen oli tyttö. Siitä ei ollut muita oireita kun närästys alusta asti. Syke oli jotain 160 luokkaa. Kaikki veikkas poikaa, minä mukaanlukien, paitsi iskä:)

Toinen oli poika. Pahoinvointia oli PITKÄÄÄN, päivässä n.2 tuntia hyvä olla ja supisteli. Syke 140 luokkaa. Kaikki veikkas tyttöä, minä mukaanlukien, paitsi iskä:)

Tää kolmas närästi alusta asti, voin pahoin, mutta en hirveästi oksentele, supistelee taas hyvissä ajoin, tekee mieli hedelmiä ja suolasta ruokaa, karkkia ei niinkään, mitä nyt vähän salmiakkia ja lakuja:p Syke tällä oli ekalla kerralla muistaakseni 134 ja tokalla 164:)
Tästä nyt mulla on ihan poika olo ja muut kaikki muut veikkaa tyttöä. Tää nyt ihan selvästi haluaa olla arvoitus.

Ostin tänään rullan hahtuvalankaa, niin saa mummo iltojen ratoksi tekemistä:)

Tällaista pohtii tänään
huitshapeli ja lilliputti 17+0 (jihuu)
 
FPI
Adett e, toivottavasti kaikki on hyvin uusinta ultrassa! Paljon voimia ja tsemppiä! :hug:

Toiveikasodottaja, voimia kanssa ja tsemppiä kovasti, toivottavasti siskosi vointi kohenee nopeasti!! :hug: :hug:

Naurukohtaus, voimia hautajaisiin ja muutenkin! :hug:

Sitten oli myös mukavia ultrakuulumisia! Onnea! :heart:

Unista, hyvä, että täällä näkee joku muukin kummallisia unia...on nimittäin vaivannu erittäin todentuntuiset, mutta kummalliset unet viimeaikoina :p

Ei ole aikasempia lapsia, mutta tulokkaan pitäs olla tyttö...ei ole linea negraa, mahan muodosta on vähän vaikee sanoa, mutta ehkä enemmän sivulle leviää, kun eteen, ei ollut kovin huono-olo alussa, nyt on alkanu närästää tosi paljon, suolasta tekee mieli, ei makeeta...oiskohan muuta? ;) Niin ja jalkoja turvottaa, huh!

Jaaha, pitäs vissiin tehdä vielä hetki töitä ja sit illalla voi kattoa euroviisujen karsintoja...

FPI+pepe-girl rv 21+1 :heart:
 
-Mulla oli ekan kanssa kauhee pahoinvointi ja viivaa ei masuun tullut ja levisi sivuille ja suolasta teki mieli.Syke 140-150 luokkaa
-Toisen kanssa viivaa ei tullut ja pahoinvointi kamala ja suolasta teki mieli ja masu levisi sivuille myös ja syke samaa luokkaa kuin edellisenkin kanssa
-Tämä kolmas niin syke 140-143 tähänmennessä,pahoinvointi jonka kanssa pärjäsi,viivaa ei ainakaan vielä ole tullut ja masu tuntuu leviävän sivuille ja suolasta tekee mieli ja vielä en tiedä kumpi oisi tulossa...

Millos tämä linea negra yleensä ilmenee jos on tullakseen ?
 
Adett e ja toiveikasodottaja :hug:

Nyt on viiva mahassa ja ympäriinsä leviävä maha. Ei voi siis sanoa kumpi...
Pojalta oli "poikamaha" ja viiva. Jauheliha oli ainut mikä ällötti mutta kaikki muu ruoka uppos. Tytöltä oli leveä maha ja muistaakseni viiva. Teki mieli vain kevyttä ruokaa; kasviksia, salaattia, hedelmiä, kanaa, kalaa... Ja oli pahempi pahoin vointi.
Nyt oireet siis samat kuin tytöltä :)

Ei olla päätetty vielä että halutaanko tietää kumpi on. Pojalta ja tytöltä ei haluttu tietää ja täällä piti aina muistuttaa ultraajaa siitä kun oli niin innokas kertomaan.

Pöppiäinen, odottajan kirjassa luki vko 16-> "ihossa tapahtuu värimuutoksia ja vatsaan voi ilmestyä tumma viiva" Eli näistä viikoista eteen päin jonkun aikaa jos on tullakseen :)

Iltapalalle :wave: Uskallankohan edes kertoa että mitä.... Rahkaa :whistle:
 
Heippa!

Tulin vaan nopeesti vilkaisee, ku pitäs alkaa kattoo elokuvaa!

Adette: voi kun kaikki vaan nyt menis hyvin! Koeta nyt jaksaa... :hug:

Närästyksestä olitte puhuneet: Juttelin just asiasta lääkärin kanssa ja se sanoi, että mieluiten kokeilisin ensin Samarinia ja katsoisin syömisteni perään. Luetteli hirveen listan ruokia mitä ei sais syödä. Suositteli vasta myöhemmin sitten rennietä, jos pakko. :) Rennietä voi siis ihan turvallisesti ottaa, mutta itse aattelin uskoa lääkäriä ja yrittää ensin muita keinoja...


T: Irene & pikku veijarit 18+3
 
Ultra-kuulumisia.. tänään se vihdoinkin oli ja jännitti pirusti!
Kaikki tarvittava näytti olevan ihan kohdallaan...phuuh. Ja lopuksi kysyttiin et kumpikas siellä ois ja tyttö siellä sitten näyttäisi olevan tuloillaan. Mukavaa kun sai tietää tuon. Aika varman oloinen oli kättärin täti. Sekin epäily vahvistui, että istukka on edessä niin liikkeet vaimenee ja siksei niitä tunnu. Ilmoittelehan jasmara sitten kun tiedät...

Kiitsa porkkana-infosta :)

Noi unijutut on mulla loppunu. Silloin alussa oli kaikenlaista. Ja sitten ne rauhoittui. Saattaahan ne alkaa uudelleen taas.

Närästyksestä, itse kävin apteekista Gaviscon nimistä närästyslääkettä. Auttaa ehkä paremmin kun Rennie mulle.

Adett e, toivon kovasti että kaikki on hyvin uusinnassa! :heart:

toiveikasodottaja jaksamista, toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin!

linea negrasta, mun ystävälle sitä ei ainakaan ilmestyny, vaikka poika sieltä tuli

maisis&rimpsenssa 19+4

=)
 
FPI
Kiitos närästystiedoista! koitan ekana tota samariinia ja jos ei auta nii sit renniet kehiin.

Linea negrasta, mun veljen vaimolla oli muistaakseni molemmista lapsista ja tyttöjä ovat ;)

Turvottaako kenenkään jalkoja, lähinnä jalkateriä?? Mikä avuksi?!
 

Yhteistyössä