¤¤¤LOKAMASSUT -08 Syyskuussa¤¤¤

FPI
Aivan hirmuisen paljon onnea naurukohtaukselle ihanan prinsessan johdosta, vautsi vau!!!! :hug: :hug: :flower: :flower:

Eipä omaan napaan uutta, tänään Jorviin kontrolliin!

FPI+pepe rv 36+2 :heart:
 
Vauvakirjoista oli puhetta. Minä tilasin kirjakerhosta heti plussattuani Kulta pieni -kirjan. Sain sen tavallaan ilmaiseksi kun olin möhlinyt ja maksanut yhden laskun 2 kertaa.... Täytin joku aika sitten odottamisaikaan liittyvät osiot yhdessä miehen kanssa.

Olin sitten tosiaan eilen ensimmäisessä perhevalmennuksessa. Vähän jäi sellanen maku ettei mitään jäänyt käteen. Siellä th puhui äidin voimavaroista ja siitä miten isän täytyy olla auttaa ja helpottaa äidin kuormaa yms. Meitä oli tosi pieni ryhmä 4 äitiä ja 3 isää. Suutaan auki ei saanut kuin minä, mieheni ja yksin tullut äiti. Kaksi pariskuntaa oli sellaisia etteivät vastanneet mitään vaikka suoraan kysyttiinkin jotain! Tuijottivat vaan eteenpäin eikä sanoneet mitään :eek: Vähän oli minun mielestäni epäkohteliasta kun kysymykset olivat helppoja eikä niissä ollut oikeata tai väärää vastausta... No kukin tyylillään! Omasta miehestä sain olla erittäin ylpeä kun hän osallistui keskusteluun :heart: Kyllä mun kulta osaa ; )

Minäkin olen suuri BB-fani. Vähän oli eilisen lähetys siivottu versio. Kävin silti katsomassa kaikki sekoilut eilen netistä :D

Onko kukaan tilannut vaukirjan sivuilta sitä ilmaista "Vauvan syntymä-kirjaa"? Laitoin siitä johonkin aiempaan viestiin, mutta täällä oli niihin aikoihin aika kiivasta viestittelyä...

Painosta. Mulla on noussut 140g/viikko eli yht. n. 7 kg

Voi vitsi, että nyt on ensimmäinen lokavauva kotiutunut ja kaikkea! Kumpa aika menisi nopeasti saisi omankin pikkuisen syliinsä :heart:
Naurukohtaukselle vielä kerran sylin täydeltä onnea!!

Kysyn tyhmän kysymyksen, mutta onko tuttipulloissa jotain hyviä "merkkejä" mitä kannattas suosia? Onko niissä jotain eroja? Millaset tuttiosat olis hyviä? Mulla on ne vielä ostamatta ja tuli mieleen kysäistä samalla... Kyllä huomaa että on eka vauva tulossa:LOL: antakaa anteeksi tyhmyyteni :ashamed:

meela & pennonen 32+4
 
meela Ainu merkki on hyvä tuttipullo merkki!! ainakin luotettava ja turvallinen.. osta sellanen tuttipullo misä tulee se tuttiosa matkassa ja voit jatkossa ostaa samanlaisia siihen tuttiosia kuin pullossa matkassa ollut.
Kannattaa kattoa jos meet ostaan sellasen emma-merkkisen pullon.. me ostettiin sellane misä o kirahvin kuva ja keskeltä vähä laihempi se pullo ni se mihi laitetaa tuttiosa oli tekovirheellisesti valettu korkin sisään kiinni. kuittiahan ei enää oo tallesa koska se ostettiin 2 kk sitten..
 
veetoheto: Pitääkös tuota jäsenyyttä vielä erikseen hakea kun on kirjautunu tuohon kerhoon =) ? Oon näköjään ihan avuton :D .
Meela: Muistaakseni aiemmin olin jo laittanu sinne vaukirjaan osoitteen, mutta sieltä ei ole kuulunu mitään. Nyt sitte kun muistutit niin laitoinpas uudelleen. Toivon mukaan menis viesti tällä kertaa perille.
 
Nyt on sitten esikoinen viety eskariin.
Tein itelleni aamupalaa ja istahdin tähän koneelle.
Yö meni taas ihan persiilleen kun sattui niin paljon joka paikkaan ja vessassa sai juosta :kieh:
noh,täytyy tässä päivän päälle yrittää taas nukkua hetki..

Tuttipulloista-ostin Ainun isoja 200ml pulloja(kun ovat pikku pullojen kanssa saman hintasia)
ja Lastentarvikkeessa oli emma merkkisiä tuttipulloja 2e/kpl niitäkin tuli ostettua.
Tutti osia saa molempiin ostettua lisää.
Rintapumpun kanssa olen kahden vaiheilla ostaako vai ei,esikoisen synnyttyä en ostanut.

Huomenna olis neuvola,toivottavasti verenpaineet olis kohdallaan eikä painoa olis tullu kamalasti :|
Tuosta painosta-esikoista odottaessa tuli 20kg ja nyt toista odottaessa on tullut vajaa 5kg.
Tosin nyt oli lähtöpainokin paljon enemmän kun esikoista aloin odottamaan..

Satunen:Mitä hommia miehesi tekee raksalla,ihan uteliaisuuttani kyselen..
Oma äijäke on myöskin raksa miehiä =)
Täällä pääkaupunki seudulla kyllä töitä on,vaikka rakennusalalla hiljeneekin joksikin aikaa =)
 
Naurukohtaus, onnea :heart:
Ollaan jo odotettukin uutisia. Kylläpä piristyi mieli uutisesta!! Kuka on sitten seuraavana...

Tervetuloa uusille ja Pöppiäinen, kiva kuulla sinustakin. Päivä kerrallaan :)

Toiveikasodottaja, eihän sitä muuta tekemistä ole vuoden pimeimpinä kuukausina :LOL: Meillä jo toinen osuma tälle kuukaudelle. Laskettuaika ja tytön 8v syntymäpäivä sama :D

Kurja sateinen keli on täällä. Vein aamulla miehen töihin että sain auton omaan käyttöön. Käydään lasten kanssa ostoksilla koulun jälkeen. Poika tuunaa pyörää ja siihen pitää hakea tankoa yms. ja tytölle kenkien etsintä. Tytöstä on tulossa kova kenkäshoppailija. Mummoonsa tullut =) Meillä on välillä kovat keskustelut kengistä kun ilkeä äiti ei kaikkea periksi anna ;)

Ostin eilen naapurilta Aventin tuttipullojen sterilointi laitteen. En ollut edes ajatellut sellaista mutta hyvänä myyjänä naapuri kantoin sen meille. Näppärä se on mutta ilmankin olisin pärjännyt. Aventi merkkisiä pulloja on kehuttu hyviksi.

Katson samalla nelosen Vauva tulossa ohjelmaa. Oli ihana katsoa myös kotimainen synnytys Sairaalan sykkeestä. Olen myös kauhistellut kun ulkomaan synnytyksissä on välillä koko suku mukana. Miehistä lähtien. Kyllä ei tulisi omat vanhempani tai anoppi mukaan.

( . ) olo samanlainen, vauva oudossa asennossa edelleen. Eilen tuntui että aikoo asentoa vaihtaa mutta palasi takaisin samaan paikkaan. Supistelu rauhoittunut tällä viikolla.

Näin toissa yönä ensimmäisen vauva uneni. Vauva alkoi syntyä ostoskeskuksessa ja vauvan takapuoli kaikkine palleineen näkyi mahasta läpi. Käänsin itse vauvan oikeaan asentoon ja seuraavaksi poika vauva olikin jo sylissäni. Mies ei kerennyt mukaan ja huoneessa oli kaikkia vääriä ihmisiä. Miehelle sanoin: "poika syntyi ja sinä et nähnyt". Se asia harmitti kaikkein eniten ja se tunne jäi päälle herätessäkin.
Eilen illalla nenässä tuntui vauvan kakan haju!!

Muisti pätkii ja tuntuu että on ihan pihalla koko ajan :LOL:

Pitää soittaa kohta entiselle työkaverille onko vielä kasassa kun laskettuaika on parin viikon päästä. Jos on kasassa, niin ehdotan kahvittelua tänään jossain kun on ollut puhetta monta kertaa.

Tiihu ja Altsu rv 32+4
 
Onnea naurukohtaukselle!

Minulle tuli esikoisesta painoa 10kg, ne putosi jo viikossa synnytyksestä plus imetys vei mennessään 9kg lisää. Tähän asti on nyt tullut virallisesti 8kg painoa, mutta siinä ei näy alkuraskauden 3kg pompsahdus eli 11kg on nyt tullut - hassua sinänsä, kun olen ollut kipeänäkin ja syönyt välillä todella huonosti eli tunne on ainakin sellainen, että tämä vauva on isompi kuin esikoinen oli syntyessään (2860/48).


Rintapumppuna
minulla oli esikoisesta käsikäyttöinen ja se on yhä tallessa mutta nyt ajattelin ostaa sähköisen, sen verran raskasta sillä käsipumpulla on vetkuttaa.

Kovasti odottelen maanantain lääkäri/ultra-aikaa niin saa tilannetietoja :)

Olo on nyt fyysisesti helpottanut, ei ole ollut enää aikohin alapäävihlontoja, nyt on sitten vain näitä supistuksia ja niihinkin on jo viikkojen aikana tottunut. Rv38 asti pitäisi päästä että saa synnyttää polikliinisesti ja pari viikkoa siihen enää onkin, uskon kyllä että sinne asti vauva pysyy massussa..

Lähestyvä rv36!
 
HIRMUISESTI ONNEA NAURUKOHTAUKSELLE TYTÖNTYLLERÖSTÄ!! :flower: :flower: Ihanaa - nyt niitä uutisia alkaa tulemaan :D

Sen verran tästä kinastelujutusta, että komppaan Katiapatian aiempaa viestiä. Joskus oikein raivostuttaa lähteä täältä, vaikka pitäisi olla mukava paikka käydä lukemassa muiden vointia... :kieh: Mutta jatkossa keskityn siis vain olennaiseen ja jätän känkkäränkkäviestittäjät huomiotta.

Pinnasuojaa olen eilen touhunnut ja ommellut niin suurella innolla että saan sen tänään luultavasti valmiiksi! Ostin eurokankaasta kivannäköistä nallukka kangasta ja sitten sellaista vanu-taustakangasta. Näistä olen sitten väkerrellyt sellaista pinnissuojaa, jossa päädyt ja yksi pitkä reuna ovat yhtenäisiä ja yksi pitkä reuna oma palansa. Ostettiin nyt sellainen pinnasänky, josta saa yhden pitkän reunan kokonaan pois kun lapsi isompi niin sitten siihen ei jää turhaan roikkumaan yhtä pitkää pinnasuojan reunaa. Tarkoitus olisi vielä ommella nallukkakankaasta verho pinniksen päälle ja päiväpeitto. Pitäisikin lähteä tästä kaupungilla käymään ostamassa vielä muutamia tarpeita, mutta uskokaa tai älkää, mulla on aamupahoivointia! :ashamed: Eilen oli sama homma, siis oksuttaa :x mutta en ole kyllä oksentanut, vielä. Onko ihan normaalia kuitenkin pahoinvointi tässä vaiheessa raskautta?

Raskauskiloista oli myös puhetta... Mulle tullut tähän mennessä n. 11kg, omasta mielestä siis ihan tarpeeksi. Jos jatkuu kasvu samaan tahtiin niin noin 13kg on raskaus tuonut synnärille mennessä. Saavat kyllä kaikki sinne jäädäkin sitten :whistle:

Onko kellään esiintynyt kammottavaa tissien kutinaa!?!? Mulla kutisee ihan järkyttävästi ja olen kyllä huomioinut, samoin kuin mies, että ihan viikon aikana on alkanut tulla raskausarpia rintoihin. Normikoko mulla on (ennen raskautta) C ja nyt raskauden aikana ovat turvonneet D:ksi, mutta ovat ilmeisesti nyt jatkamassa kasvuaan arvista ja ihon kutinasta päätellen. En vain tiedä miten tuota kutinaa saisi rauhoitettua, rasvaan niitä kuitenkin monesti päivässä ja annan ilmakylpyjä, mutta ei tunnu riittävän. Hypin täällä siis suurimman osan päivästä (miehen iloksi??) tissit paljaana, rasvalla kuorutettuna ja raavin niitä kuin kiimainen apina :LOL: Joten auttakaa nyt hyvät ihmiset :ashamed:

Neuvolassa olin myös maanantaina. Kaikki oikein hyvin. Lepäily onkin auttanut nyt sitten sen verta, että täti arvelikin että voisi mennä ihan laskettuun aikaan saakka rauhallisesti. Se olisikin mukava homma. Oma mieli on nyt sellainen, että vauva saa tulla ihan hetkenä minä hyvänsä (kunhan vaan mies ehtii mukaan ;) ), mutta ei tarvitse kyllä mennä yli lasketun ajan. Sitten alan kärvistellä. Raivotarjonnassa edelleen ollaan ja vauva kääntyilee akselinsa ympäri pään päällä. Hiljaisempia päiviä on, mutta kuten eilisilta ja viime yö todistavat, on niitä todella vilkkaitakin hetkiä, onneksi niin :heart:

Vauvakirjasta oli myös puhetta. Meille ystävä antoi sellaisen Mauri Kunnaksen kuvittaman vauvakirjan. On kyllä aivan ylisuloinen ja ollaankin miehen kanssa sitä odotusajan puolta täytelty. Hirveä hinku päästä täyttämään jo sitä seuraavaa aluetta :whistle:

BB:n katsoin myös eilen ja voin vaan kertoo että myötähäpeän tunne oli aikasta maximaalista... voi kauhia! :ashamed:

Tuota välilihan hierontaa tahtoisin myös alkaa harrastamaan, onko jollain linkkiä niihin varsinaisiin hierontaohjeisiin vai vedelläänkö ja venytelläänkö vain sinne päin? :LOL: :whistle:

Njaa, tämä taitaa nyt lähteä joko kaupungille tai makoilemaan... Pirun pahoivointi jos nyt päätti tulla takaisin :/

Ai niin , UUSILLE OIKEIN PALJON TERVETULOA! =)

Ja viikot poksuu B)
Adette & Allu 36+0 :heart:
 
Onnittelut Naurukohtaukselle ja teidän koko perheelle "pienestä" prinsessasta! :hug: :heart: Nopeasti olette kotiin päässeet, vaikka vähän ennen aikojaan tyttö syntyikin.. Tosin, olihan tytöllä kokoa viikkoihin nähden :D

Satunen Itse ostin esikoisen raskausaikana Ainun käsikäyttöisen rintapumpun, joka on edelleen tallessa ja käyttöön otan kun vauva syntyy. Kyllä sen etukäteen voi ostaa, tosin eihän kaikki välttämättä sitä tarvi. Itse olisin jo ensimmäisenä päivänä ollut pulassa ilman sitä, kun maitoa tuli NIIN paljon, ettei poika kerennyt kaikkea syömään.
Kaalilaatikkoa mielestäni saa syödä raskausaikana, ei siinä pitäisi olla mitään kiellettyä. Itse olen ainakin syönyt, eikä ole tullut edes mieleen, ettei välttämättä saisi.

meela Ei tyhmiä kysymyksiä olekaan! Me ostettiin esikoisella ainun jotain minimamtutteja raskausaikana, mutta ei ne pojalle kelvanneetkaan. Kokeiltiin jos jonkinmoisia merkkejä ja malleja, parhaiten kelpasi ainun ensitutit, mutta ei poika niitäkään ikinä oppinut kunnolla syömään. Joten meillä ei poika syönyt ollenkaan tutteja.. niinkuin ei myöskään tuttipulloa, kun ei siitä suostunut syömään, vaikka erilaisia tuttiosia koitettiin. Nyt en tiedä mitä merkkiä/mallia "uskallan" ostaa, jos tuleva vauva onkin tuttien suhteen yhtä nirso kun isoveljensä. Olen miettinyt, jos ostaisi apteekista uusia tutteja, jotka on muotoiltu niin ettei käy lapsen hampaisiin niin paljon. Merkkiä en tiedä, jostain lehdestä olen niistä lukenut. Niitä ei saa kuin apteekista, ainakaan vielä.. Hieman kalliimpiakin taitaa olla, kun kaupan tutit.

meela Meiltä löytyy ennestään jo tuo kirja esikoisen ajoilta, joten en ole uudestaan sitä tilannut. Liityin kyllä muuten vaukirjakerhoon, pian pitäisi tulla vauvalle jotain kivoja kirjoja :) Meinaan siitä kyllä heti ilmaisen kirjapaketin jälkeen erota, siinä kun ei ole mitään ostopakkoa :)

Joku aika sitten "kehuskelin" että supistukset on kokonaan loppuneet.. Olisi pitänyt olla vain hiljaa! Viime yönä en juurikaan ole nukkunut, kun on tullut kipeitä supisteluita vähän väliä. Ei ne samalta tuntunut läheskään, kun synnytyssupistukset, mutta kyllä tuolla alapäässä jotain tapahtui. Onneksi on ensi viikolla äitipolilla aika, niin saavat katsoa kohdunsuun tilanteen. Muutenkin olo on ollut viime päivinä jotenkin outo, toivottavasti ei ennakoi vielä synnytystä. Vielä saisi vauva ainakin lokakuun alkuun masussa asustella!

Eilen sain loput vauvan vaatteet pestyä ja laitettua paikoilleen. Luulin, että meillä olisi paljon enemmän vaatteita, mutta ei niitä niin paljon olekaan.. Riittävästi kyllä! Mutta vielä siis voi ostella jos jotain ihanaa löytyy :LOL:

Nyt ulkoilemaan pojan kanssa, kun vielä toistaiseksi ei sada.

gibbon ja tyttömytty 32+6
 
samperinpuujalka -joo, mies tekee vähän vaikka ja mitä, no mitä siellä käsketään tehdä. Kuten, muottihommia,raudoitusta,maalausta,naulaamista, sun muuta.ihan kaikkea mitä siellä siis tehdään.en osaa tarkemin sanoa.

kaalilaatikosta-hyvää on ja peräkin rutisee kivasti kun sitä syö! :p
 
Rintapumpusta -Mulla on myös ainun käsikäyttöinen rintapumppu ja mielestäni se on hyvä. Enkä koe sitä raskaaksi käyttää, maitoa tulikin esikoisen kanssa reippaasti... Sen voi halutessaan ostaa valmiiksi kotiin odottelemaan.

Tuteista -Meillä oli kanssa esikoinen ronkeli tuttien suhteen. Ei kelvannut mikään!! :/
Ja kokeiltiin kyllä kaikki mallit ja muodot mitä kaupasta löytyi... Vuoden imetin ja varmasti välillä toimin tuttinakin... Jälkeenpäin ajateltuna ei kyllä harmita yhtään tutittomuus, eipähän tarvinnut vierottaakaan...
Nyt olen varautunut kakkoseen apteekista saatavilla Avent-merkkisillä tuteilla ja tuttipulloilla. Ne tuttipullon tutit kun kovasti muistuttavat tissiä/nänniä. Josko niillä saisi helpommin huijattua :saint: Onhan se rankkaa imettää kokoajan ja välillä mua ahdisti esikoisen kanssa ihan tosi paljon kun tuntui että lapsi on rinnalla kokoajan..

Rasvailuista -Aloitin eilen rasvailut.. Ei pullon mukana tullut sen tarkempia ohjeita, kuin että hiero öljyä välilihaan... Ja näin tein, mutta kyllä se 10 min. on pitkä aika! En jaksanut kuin 5min ja selkä oli siitäkin jo ihan turta :/ Pitäisköhän sitä hieroa vähän emättimen seinämäänkin? En kyllä todellakaan haluaisi enää revetä...

Painosta -Tullut nyt n.12kg lisää. Ei paha, ekasta tuli 23kg. Tosin silloin jo 13 kg jäi laitokselle..

Onnittelut naurukohtaukselle!!

mammatuu 35+4
 
NAURUKOHTAUS: onnea oikein paljon tyttövauvan syntymästä :heart: ainakin oli viikkoihin nähden iso vaavi =) mutta sen takia oli varmaankin tämä ennenaikainen sektio...

Oli tuossa viimeinen lääkäri käynti...kaikki kunnossa ja paikat niin kiinni kun olla ja voi... :/ paino oli puol kiloo vähemmän kun viime viikolla...mutta vauva on kasvanut hyvin...
ei vaan hyvähän se on että niin kauan kun vauva tarvii niin on sisällä...mutta kyllä tää aika sais nyt mennä eteenpäin...
On vaan kiva kun hyvä kaveri töistä, lähtee saksaan 4kk ens kuun 6pvä että jos vaavi päättää olla yliaikaa niin kaveri näkee vauvan vasta kun tulee jouluna käymään suomessa :eek: sit se on jo iso tyttö.... :heart:
mukavaa päivää kaikille!!! :heart:
Cristiina ja vaavi 35+6 :heart:
 
Naurukohtaukselle onnittelut tuoreesta perheen jäsenestä! Ja uusille odottajille tervetuloa!

Ja Satuselle kiitos anteeksipyynnöstä sekä BB raportista. Tuota BB:tä eilen katsoin ja on se aikamoista, jotenkin tulee mieleen että kun porukka siellä ördää kameroiden edessä niin sitten oikeassa elämässä isovanhempansa, opettajansa tms. katsovat sitä sitten soffalla... rohkeaa väkeä ja kännissä ne kamerat unohtuu. Jos/kun nimi sitten jää muistiin nin joku kaunispäivä kun sitä lähtee vaikka uutta duunia hakemaan niin jos työnantaja muistaa nuo hulinat niin näinköhän on vakavasti otettava hakija (kun sitä kuksitaan ristiin rastiin kameroiden edessä ja huudetaan kanssa asujia lehmiksi tms.). Toisaalta kaipa tuolta voi jonkinmoiseksi lööppi-hahmoksikin nousta, eiköhän se ole joillakin talossa olijoilla haavenakin - olla jonkinsortin julkkis.

mammatuu - ceridal intimen hierontaohjeet ja koko tuote tuli ainakin mun tietoisuuteen siitä, kun Satunen jo viikkoja sitten laittoi ko. tuotteen linkin tänne palstoille ja kertoili siitä. Siellä oli ohje siihen tyyliin, että kaksi sormea laitetaan emättimeen ja jokaiseen eteen, taaksi, sivuille venytetään yhteensä 10minsaa (sellaista 2minsaa/suunta). En muista tuota linkkiä, mutta googlettamalla tuotteen nimellä luulisi löytyvän.

Satunen kyseli rintapumpun ostamisesta, olen itse miettinyt ihan samaa että pitäisikö ostaa vai ei. Ja niitäkin kun vaikka minkälaisia, mistä niistä sitten tietää mikä olisi hyvä? Ajattelin nyt sitten olla ostamatta ja ostaa vasta sitten kun vauva on tullut ja näkee onko sille pumpulle tarvetta. Imettämisestä muutenkin, tottakai sitä kokeilen kun on ruoka sitten aina sopivan lämmintä, helposti saatavilla ja edullista mutta jos sitä maitoa ei tule niin en meinaa siitä mitään stressiä ottaa vaan sittenhän se on vaan pulloteltava. Pulloja toki on tääläkin jo kaapissa useampia, niitä kun sain vauvakutsuilla lahjaksi melkoisen kasan. onko joku törmännyt kaupassa "tuttipullon lämmittimeen"? En tiedä vieläkö sellaisa on kun nyt on mikrot missä voi lämmitellä, mutta olen ajatellut että sellainen voisi olla kätevä jos ei ihan kauheesti maksa. Siinä kun tulee pullo aina sopivaan lämpötilaan automaattisesti, en tosin ole nyt sellaiseen missään kaupassa tärmännyt :/

Vauvakirjaa ei ole tullut haniittua, vaikka Tiimarissa oli eilen sellainen käsilaukkukokoinen alle 2euroa. Meela kyseli, onko kukaan tilannut tuota Vaukirjan synnytyskirjaa (joka siis ilmainen), mä tilasin..kun ilmaiseksi saa ;) Tuli siis tuo kirjanen, pari kappaletta pieniä vaippoja ja joku cd jossa klassista musiikkia. Lisäksi mainos, että Vaukirjalta saisi siihen ja siihen hintaa kirja tms. paketteja tilattua...mutta en siis mitään tilaa - otin vain tuo ilmaisen paketin.

Painoa ei viimeseen kuukauteen juuri ole tullut lisää ja huomenna on se lääkäri. Ihan mukava olisi, jos tuo kokonaispainon lisäys jäisi pysymään johonkin kymmeneen kiloon kun tässä kerta itse on pieni ihminen, mutta nähtäväksi jää. Masutyyppi tosiana on välillä ihan hissukseen ja toisina päivinä pörrää villinä. Raivotarjonnassahan tuo on ollut jo yli kuukauden - toivottavasti on edeleen!

viikko 37 starttasi tänään.
 
Rintapumpusta Vanhempien muksujen aikana mulla oli sellainen ihan perus käsikäyttönen mikä lie infa oli silloin merkki taitaa olla tämä nykyinen ainu. Ihan hyvin pelitti vaikka lypsin maitoa myyntiin asti.
Kuopuksen aikaan oli sitten hukkunut tuo pumppu johonkin ja uutta en saanut aikaseksi ostaa. Suju tuo rintojen tyhjennys käsin yhtä kätevästi kuin pumpulla. Sen muutaman kerran mitä tarvi tyhjennellä. Nytkään en pumppua ole ostanut katson sitten mikä on tarve vai onko sitä.

Tuttipullojakaan en ole ostanut kuin yhden pienen meillä kun ei ole kukaan ollut pullolapsi niin en oikein usko että nytkään olis noille pulloille enempi tarvetta tuo yksi sitten riittää, niin kertoina kun en ole vauvaa syöttämässä. Jos vauva yleensä pullosta suostuu mitään syömään. Ja jos jostain syystä imetys ei onnistu niin äkkiähän noita pulloja hakee lisää.

Vauvakirjoista oli myös puhetta. Kaikille lapsille on ahkerasti kirjaa täytetty ja kaikilla lapsilla on ihan erillaiset vauvakirjat. Uudelle tulokkaalle ei vielä kirjaa ole mutta perinteisesti mies on sen ostanut heti vauvan synnyttyä. Minun ja vauvan vielä sairaalassa ollessa. Ja ihan hyviä kirjoja on ainakin tähänn asti valinnut joten saanee hoitaa tämän tehtävän tälläkin kertaa.

Olikohan vielä jotain mitä piti kommentoida. En muista. Tuosta bb.stä sen verran että eilen tuli katsotttua ekakertaa koko jakso tälle tuotantokautta. Ja kyllä oli melkoinen myötähäpeä. Miten aikuiset ihmiset voi käyttäytyä noin. Ja mikä selitys se on että on kännissä. Itse tuollaisen touhun jälkeen kehtais ikuna tulla sieltä ulos. Mutta kukin toimii miten haluaa
 
välilihan hieronta ohjeet http://www.ceridal.com/?id=4483c&select=Ceridal

tuttipullon lämmittäjä toimii myös pilltipurkin lämmittäjänä (useimmat mallit)

http://www.pikkuhurmuri.fi/tuotteet.php?pid=267

http://www.vaivaton.com/product/209-1-1097

philipsi valmistaa laatuluokaltaan minusta parempia, niitä myyvät mm.prismat ja citymarket ainakin täällä. :wave:
 
Eka menikö sulla kauan, että sait sen kirjan? Mä oon ihan täpinässä odotellut sitä mutta en millään muista koska sen tilasin?!?! Olisko ollut viime viikolla?

Taidan lähteä käymään apteekissa katsomassa olisiko siellä aventin tuttipulloja ja jotain väliliha voidetta :LOL: Taidan kanssa alkaa voitelemaan paikkoja pelikuntoon :LOL: Mitähän mies meinaa kun kerron sille mitä oikein puuhailen :LOL:

Pikana kysyn, että mikä voide siihen olis teidän mielestä parasta??? mä oon vähän epävarma että mitä ottaisin...

Kävin muuten äsken katselemassa paikallisessa kirppiksessä (taas kerran) ja kyllä kannatti käydä kun huomasin inventaariota tehdessäni, että mulla ei ole kuin 2 kpl henkselipotkuhousuja!!! Löysin heti viidet (erikokoisia) reiman valmistamat ja uutta vastaavat! Ja tarttui mukaan pari pitkähihaista potkupukuakin sekä kietaisupaita. Oli halpa reissu kun rahaa paloi 10 ? :D Ja taas saa laittaa koneen pyörimään!

Meela 32+4
 
Meela, meni siinä ihan hyvän aikaa ennekuin tuo ilmaispaketti tuli, taisi mennä päälle kuukausi koska ehditiin tosiaan muutaa ja asettua taloksi ja uuteen kotiinkin ennekuin tuo paketti tuli (edeleen lähetettynä vanhasta osoitteesta).

täytynee tuota tuttipullon lämmitintä katsella sitten prismasta/cittarista - kiitokset vaan vinkistä. Ajattelin, että se ainakin oli todella kovassa käytössä ja äitin arvostama aparaatti silloin kun siskolikkani oli vauva. Naps vaan, ja sai sängyn vieressä valmiina ollut pullo oikean lämpötilan :)
 
Apuja tarvitsisin... Olen tekemässä nyt tuota pinnis-suojaa loppuun ja alan sen jälkeen tehdä sitä verhoa pinniksen päälle. Minkähän kokoisia ne standardiverhot ovat? Jos kukaan osaa äkkiseltään kertoa niin iso kiitos :)
 
Pöppiäinen: mukava kuulla sustakin. Lepoa vaan ja toivotaan, et pikkuinen pysyy vielä masussa =)

Uusille tervetuloa! :)

Naurukohtaus: Oikein lämpimät ja vauvantuoksuiset onnittelut tytön johdosta!!! :flower: :flower:

Rintapumpusta: Mulla ei ollu sellasta noiden kahden aikasemman kanssa, mut nyt sain ystävältä sen Ainun käsikäyttösen mallin, ku hän ei sitä enää tarvi. En tiedä tarvinko sitä ollenkaan, mut ompahan valmiina... =)
Tuteistakin jotkut puhu. Ostin Mam:in tutteja, niitä 0kk ikäsestä alkaen. Tiedä sit tarviiko niitäkään, mut eipä tarvi heti kauppaan suunnata. Esikoinen ei tuttia oppinu syömään. Muutamaan kerran kokeiltiin ja ei vaan osannu syödä sitä ollenkaan. Poikakin söi lähinnä rattaissa, vaunuissa ollessaan ja sellasena huvituttina. Ei ollenkaan öisin tai nukkuessaan. Senkin käyttö jäi sit itekseen, ku ei osannu sitä kaivatakaan. Hyvä niin, ei tarvinnu kummaltakaan vierottaa tuttia. =)

Eka: tuo pullonlämmitin on taas niitä laitteita josta ollaan varmaan monta mieltä ja lukeutuu ei niin tarpeellisiin tuotteisiin... ;) Ite en kokis sitä mitenkään tärkeeks, ajattelin pärjätä mikron avulla :D Kukin tyylillään...

Vielä olis viikko lääkärineuvolaan. Miten sitä ny oottaakin jo näin paljon. Sithän käynnit on joka viikko. Silloin varmaan tuntuu, et siellä saa asua... :D

jasmara ja masuasukki 34+5
 

Yhteistyössä