Satunen, nythän minä en edes ehtinyt kommentoida vastaustasi vaan sen teki joku muu...Vastaan silti kuitenkin, samalla lailla tänne saan kirjoittaa kuin sinä ja muutkin. Aika harvakseltaan tänne kirjoittelen ja kommenteissani olen aina asiallinen, voin ehkä kysyä jotakin tai kommentoida oman mielipiteeni mutta sen olen tehnyt mielestäni aina asiallisesti eikä tarkoitus ole loukata ketään (enkä mielestäni ole vielä ketään täälä haukkut, ollut ilkeä tms. sillä sellainen käytös ei kuulu tapoihini enkä hyväksy asiatonta ilkeilyä muiltakaan). En tosiaan ollut diagnoosisi mukaan "hapan", kun kommentoin kirjoittamaasi- yritin kai edelleen sanoa, että käänny ihmeessä sinne terveydenhoitajan tms. puoleen jos on isoja asioita kyseessä ja etenkin kun sinulla oli probleemia jo aeimmin. Ja ihan vain siksi, että tänne tosiaan voi kirjoittaa ihan kuka tahansa ihan mitä tahansa - vaikka lentokonemekaanikko joka väittää olevansa neuvolan täti. Tietenkin jokainen tekee kuten tykkää, jos tuntuu että asioihin saa itselleen riittävät neuvot täältä niin siitä vaan, tarkoitukseni ei ollu olla ilkeä. Ja toinen asia sitten se, että älä nyt hyvä ihminen elä siinä luulossa, että jos sanot jotakin niin muut ovat samaa mieltä tai sitten ovat happamia ja ilkeitä ihmisiä sinua kohtaan. kaikkilla on erilaisia kokemuksia ja erilaisia mielipiteitä, joten on hyväksyttävä että muut voivat kommentoida/kysellä mielipiteitä/kirjoituksia eikä heidän tarkoituksena ole olla ilkeä kenellekään - vaan ehkä antaa keskusteluun oma näkemyksensä esim. oman aiemmin kokemuksen pohjalta. Eihän koskaan mitään keskustelua syntyisikään, jos muut eivät vastaisi ja kommentoisi - muutoinhan tämä oli kuin päiväkirja jossa jokainen vain kertoo omasta olostaan. kun kirjoittelet täälä, nin otat sen riskin, että joku saattaa neuvoa, auttaa tai kertoa mielipiteensä tai oman kokemuksensa joka ei vastakaan lainkaan omaa ajatustasiasiasta. He tuskin pahaa kuitenkaan tarkoittavat, älä siis loukkaannu. Kuten tuolla aiemmin joku kirjoitustani tulkitsikin, kirjoitukseni lähti siitä että mielessäni ihmettelin että eikö kaikkialla neuvolameininki toimikaan kuten täällä - että eikä siellä teidän suunnalla ole annettu odotukseen/synnytykseen liittyvää materiaalia, kerrottu kasvotusten ja eikö neuvolan täti ole sanonut että aina sopii soittaa ja kysellä. Etenkin siksi tätä ajattelin, kun muistin kuinka jouduit jo aiemmin kipaista sairaalassakin tsekkaukseesa niin luulisi, että sinut silloin otettaisiin tosissaan ja annettaisin ohjeet ja paikat joihin kääntyä. Kun olet jo kerran käynyt siellä sairaalassakin levossa niin ajattelin, että viimeistään silloin olisi luullut niiden antaneen yhteystiedot joista saa kysyä jos aihetta on ja ohjeet miten toimia - kun kyseessä on niinkin suuri asia ja sinulla olisi aikaa laskeuttuun vielä nytkin reilusti yli kuukausi. Ei muuta kuin jaksamisia sinulle ja ota tosiaan rauhallisesti ne kauppareissut sun muut, äläkä ota vielä kauheasti stressiä ristiäis tms. järjestelyistä vaan fiilistele niitä vain positiivisin mielin
Viisaammat ovat minullekin usein tässä sanoneet, että vaikka jouten olo ei olekaan mukavaa niin nyt siitä kannattaa kuulemma vielä nauttia - ennenkuin koittaa täysin toisenlainen arki
Pinnasuojista sen verran, että itse olin Emppua laiskempi ja ostin valmista tikkikangasta jossa oli lastenkuosi - ei siis tarvinnut muuta kuin laittaa vinonauhat reunoihin ja kanttianauhat kiinnittämistä varten. Eurokankaassa oli ainakin paria erilaista lasten tikkikangasta useampaakin väriä jotka sopivat tarkoitukseen
Joskin toisella puolella on kuviokangas, välissä vanu ja toisella puolella yksivärinen kangas - tosin minulle kelpasi ihan näinkin. Viritin sitten niin, että etuseinällä kuvapuoli on ulospäin (katsojiin päin) ja muilla reunoilla kuvapuoli on lapseen päin (tein siis etuseinämälle erillisen pinnasuojan ja sitten yhden pitkän joka kattaa päädyt ja takaseinämän). Samasta tikkikankaasta ompelin sitten pinnikseen myös päiväpeiton. Samoja kankaita kun oli tikki- että normaalina kankaana niin sitä samansetin normaalia kangasta käytin sitten vielä uudinverhoon - eli pinnasängyssä on samaa sarjaa koko setti -se verho, pinnasuoja sekä päiväpeite. Lähti vähän ns. mopo käsistä koska oli niin kiva ommella kun oli
toimiva ompelukone lainassa - ajattelin, että voin heittää tuon oman perintökoneeni pois koska sillä ommellessa kiristyy hermo (loikkii, katkoo lankaa ja vaikka mitä muuta pientä kiusaa..on niin vanha, etten viitse enää huoltoon viedä vaan mielummin katson uutta käytettyä tialalle).
Nirppu, tuosta työssäpoisolosta esim. valmennuksen vuoksi. Joskus meillä on sanottu, että jos töissä on alle 4h/päivä niin silloin kyseessä on poissaolopäivä töistä. Näin ollen olisi varmaan kohdallani mennyt niin, että valmennusta varten ei olisi tarvinut ottaa poissaoloa töistä (olin jo pois töistä valmennusten aikana muutenkin, joten ei tarvinut tuota nyt tarkemmin pohtia). Varmaan vaihtelee tämänkin ihan työehtosopimuksen ja työpaikan tapojen mukaan. jos työpaikalta ei tule selvää kantaa asiaan, niin voithan vaikka ehdottaa jos tekisit tuon valmennuksen ajan myöhemmin sisäään niin sitten ei ainakaan jälkikäteen voi kukaan rutista mitään (joskin luulisi, että 2h valmennus on niin lyhyt että se menisi ihan normaalina "lääkärikäyntinä" )
Jumppailusta sen verran, että yhtenä aurinkoisena päivänä tässä lähdettyä lenkille - kävelin lähimpään keskustaan. Ajattelin, että voisihan sen tehdä uudestaankin kun hissukseen kävelee - kävisi vaikka kirjastossa tms. mutta en saa itseäni ulos kun on taas harmaata, tuulista ja välistä aina sadettakin, joten taidan mennä tv:n pariin...taas!
Oletteko muuten katsoneet sitä päivällä neloselta tulevaa "vauva tulossa" ohjelmaa? Itse olen jo useamman jakson katsonut, niissä tuntuu käyvän niin että usein laittavat sektioon kun asiat ei etene. Ohjelma tulee joinakin päivinä klo 9.3o ja välillä klo 13.00 - tänään taitaa tulla juuri klo 13.00. Multakin jäi se sairaalan syke katsomatta, mutta tämä netti on niin hidas etten taida malttaa edes yrittää tuota nettikatselua.
''
Ja nyt siis sohvalle tv:n orjaksi. Harmi, että uusi vauva -lehti tulee vasta 5.9., olisi ollut kiva lueskella lämpimän kaakon kera torkkupeiton alla