¤¤¤LOKAMASSUT -08 Syyskuussa¤¤¤

pöppiäinen :hug:

Meinasin, että jos lopettas täällä käynnin kokonaan. Ei saa kun hermonsa kireelle lukemalla näitä tekstejä. Mihinkään ei uskalla kommentoida vaikka kysyttäs kun ei tiedä minkä metakan saa aikaseks, vaikka mielipidettä kuitenkin ollaan vailla.
Taidan kompata katiapatiaa ja yrittää vielä hetken pysyä mukana sillä tavoin.
Alussa täällä oli musta niin mukava käydä, oikein päivän kohokohta :)

Nyt laittaan takka tulille
 
FPI
Pöppiäinen tsemppiä ja toivottavasti kaveri vielä kestää matkassa!!

Tervetuloa uudet!!!

Mulle panoa on tullut 11,6 kg eli noin 400g/viikko! Toivottavasti ei tuu kauheesti enää ;)

Mä oon kanssa kattonu Vauva tulossa ohjelmaa ja myös Taaperotiimiä :D

Katiapatia, touche eli samaa mieltä ja ei siitä sitten enempää.

En nyt ainakaan keksi miksi kaalilaatikkoa ei saisi syödä?!

Äsken oli perhevalmennus ja aiheena imetys ja suuhygienia, ihan hyvä kerta oli! :heart:

Mukavaa iltaa kaikille!!
 
Moro!
Painosta, mulle tullut tähän mennessä 10kg lisää. Toivottavasti ei tuu kauheesti enempää. Alussa toivoin että ei tulis yli 12 kg. Melkein kaikki on kyllä tullut tohon eteen, onneksi ei reisiin tai peppuun niin paljoa. Tai sitten mun mies huijaa mua... :LOL:

Palstan tunnelmasta. Mäkin olen miettinyt etten enää tulis tänne ollenkaan mutta kuitenkin teidän kuulumisia on niin kiva kuulla etten pysty kuitenkaan täältä poissa olemaan. Toivotaan, että tilanne nyt rauhoittuisi, jotta saatas nauttia kaikki tästä loppuajasta. Toinen toistemme tukena.

Eka- siellä BB:ssä ilmeisesti seksiä harrastivat Cheryll ja Risto sekä Tero ja Marianne, ainakin peitot heiluivat siihen malliin. Ja Marianna antoi Johanille...no jotain muuta. Hurjaa menoa.... Saa nähä mitä näytetään illan jaksossa...

Pöppiäinen, kuuleehan sinustakin. :hug: Onpa kurja tilanne, kovasti tsemppiä sinne ja jaksuja vuodelepoon, toivotaan että pikkuinen pysyy masussa vielä monta viikkoa.. :hug:

Kävin sitten hakee sen Ceridal intimen, kun apteekki oli auki mutta luontaistuotekauppa ei, vaikka sen weledan aluksi meinasin. Toivottavasti toi Ceridalkin ois hyvä...

Vauvakirjoista, oon katellut vaihtoehtoja kaupoista ja varmaankin päädyn ostamaan sellaisen, jossa sininen kansi ja vauvan kuva, aika paksu, en muista nimeä....Käy sisältönsä puolesta molemmille sukupuolille vaikka kansi on sininen (sisällä mm vaaleanpunaisiakin sivuja). Vaikutti mukavalle.

Kutinasta, onko kellään ollut gestaatiohepatoosia? Mulla on ollut sellasta lievää kutinaa muutamana päivänä käsissä ja jalkapohjissa, ja tuohan heti tuli mieleen....Piti tänään soittaa neuvolaan, ett pitäskö niitä maksa-arvoja tsekkailla mutta tänään ei enää kutissu niin en sitten viittiny soittaa. Onko kellään kokemuksia tosta?

Niin, ja tervetuloa uusille! :wave:

Kaupasta tarttu mukaan uusi Kaksplus, sen pariin nyt! :wave:
 
Elämänperhonen - Et oo ainoa kelle on luvattoman paljon painoa tullut lisää :ashamed: :whistle:
Mulla myös tullut lisää n. 20kg, vähän reilu. Nyt on kyllä vähän laskenut turvotuksen myötä.
Esikoisen kanssa oli sama homma, painoa tuli yli 20kg. Kuopusta odottaessa tuli vähän maltillisemmin n. 15kg.
 
Niin, ja unohtui tuossa tunnekuohun vallassa toivottaa lämpimästi joukon uusia odottajia tervetulleiksi=) :flower: Meitä on jo tsiljoona :LOL: siis tosi paljon.

painosta mä oon saanu nyt reilun kymmenen kiloa lisää.. :ashamed: en oo vaa'alla uskaltanu kahteen viikkoon käydä, joten saattaa olla 13 kiloa tullut. Huomenna on tarkastus, joten sitä jännätessä. Esikoista venatessa paino kehittyi samalla tavalla kuten nytkin on tullut. Eli ensimmäisen 5 kuukauden aikana plus miinus nolla. Alkupahoinvoinnin takia laskee monta kiloa ja sitten alkaa tosi hiljaa nousemaan. Ja nyt, viikon 30 jälkeen +500g viikossa vähintään. Mutta hälläväliä. :kieh:

Onnistuin tuolla Itiksessä tänään kun olin mummoja käyttämässä asioilla, aiheuttamaan kunnon sekosuman kun ajoin parkkihallista ulos. Siinä oli 6 autoa plus meikäläinen ihan sumpussa ja torvet soi.. En kyl oo ihan satavarma oliko se mun syy. Ei tietenkään, kaikki muut ajoi kuin pullopersesiat. Voittaneet ajokortin vissiin arpajaisissa. Löysin sitten hyvän rakosen mistä painelin täysii pois, tunsin vaan kuinka joukko vihasia silmäpareja tuijotti mua. Ja mummot oli kyydissä ihan kauhuissaan. :LOL: Onneks ne ei tajuu liikennesäännöistä sitä vähää mitä mäkään joten loppumatka keskusteltiin autossa kuinka nuo muut olivat ajaneet täysin liikennesääntöjen vastaisesti.. :saint:

Kaikille meille lokakuisille nyt tosi lämmin ja sydämellinen :hug:
 
Piti viel palata; uusille tervetuloa!! :flower:

Vauvakirjoista: Meillä on esikoisella anne geddesin kirja, se on aivan ihana :heart: Kunnaksen kirjaa olen tälle katellut, mutta en vielä ole sitä ostanut.

Öljyistä: Ostin tänään sen paljon puhutun Weledan. En saa ihan vielä sitä kuitenkaan käyttää :snotty: Siihen ulkopuolelleko te sitä vaan löträätte? :ashamed:
Samalla sit tarttu matkaan saman sarjan öljy raskausarpien ehkäisyyn. Oon muistaakseni natusanin öljyä tätä ennen käyttänyt, kun tuntuu että kerrassaan repee tuo maha :/

( . )
valitusvaroitus! reissussa oltiin koko viikonloppu ja nyt tuntuu että supistusten aikaan vihloo tosi ikävästi alakertaan ja joskus jopa työnnättää. Supistuksia kuitenkin vaan suunnilleen 1-2 tunnissa ollu jo useemman päivän. Aina ei kärsi istuvilteen olla, kun juiliminen tosi kovaa :whistle: Supistusten aikana tekee kuitenkin niin kipeetä että meinaa itku tulla. Samanmoinen kipu on pissalla käydessä varsinkin öisin. Ja närästääkin pirusti. valivalinarinari

huitshapeli 32+0 riksrakspoks
 
Peesailen minäkin et tunnelma on hieman latistunut sitten alkuaikojen näitten riitojen takia, mut jospa tästä nyt mentäs loppuun asti iloisin ja rauhallisin mielin, kaikilla kuiteskin hormoneillakin varmasti osansa =)

huitshapeli Mulla mies hoitaa nuo öljyilyt, eli levittelee ja hieroo välilihaa ja ympäröivää aluetta sen kymmenisen minsaa ja varovasti venytteleekin paikkoja ja tosiaan voin yhen kerran kokemuksella sanoa et siitä oli valtavasti apua. Tämän päättelen jos siitä et kun esikon aikaan alotettiin öljyily mulla oli tosi kireet paikat ja pelkäsinki synnytystä ku hoksasin et jumankauta miten ahtaat paikat aatella vauvan pakertamista ulos, mut ku viimesiä öljyilyjä laiteltiin pari iltaa ennen synnytystä ni mun paikat oli huomattavasti joustavammat ja vahvemman oloset ja kuten olen maininnutkin synnytyksessä sain vain nirhauman, muttei revenny tms. Että kannattaa myös venytellä myös niitä paikkoja pikkasen aina ja pyytää mies kaveris, en mä ainakaan ite sais ku sinne päin heitettyä öljyä ku nää koko vehettä enää saati yletä ja selälläänhän siinä ois hyvä rentona olla.

Mua tympii kauheena ootella vielä 2 viikkoo lääkärineuvolaan, ootin et pääsis pikkasen ennemmin synnytystapa-arvioon ja kuulis painoveikkailuja. Parille tutulle käyny niinki et vku viime tippaan se jätetty ni oo kerenny olleskaan käymään vaan synnyttäneet ennen sitä aikaa et jos ei näin :(

Niin ja painoo piti kommentoija viel et kymmenisen kiloo on mullekin kertyny tähän mennes. Esikoisesta tuli noin 15 ja 11 jäi laitokselle ja pari viikkoo ku paino oli jo reilusti alle lähtöpainon et siitä puolesta en huolissani oo olleskaan. Imetys kummiskin niin tehokasta ja toivon mukaan onnistuu.

Illanjatkot mammoille =)

Hipsuli ja nappula 35+0, jeejee!
 
vauvakirjoista minä sain ystäviltäni synttärilahjaksi muumiaiheisen vauvakirjan. siinä on ihania niitä vanhan ajan muumin kuvia ja mietelauseita tms. ihastelin sitä joskus kirjakaupassa ja kaveri oli laittanut korvan taakse. olen täyttänyt siitä niitä kohtia mitä nyt voi täyttää ennen vauvan syntymää. heti samana iltana piti aloittaa kun se sai. :D

vauvakirjasta tuli mieleen... onko kukaan kirjoittanut päiväkirjaa tms odotusajasta itse ostin alesta "äidiksi, minun odotukseni" kirjan jossa on paljon asiaa ja sitten on joka viikolla tilaa kirjoittaa miten menee jne. halusin saada ikuistetuksi odotuksen niin voi sitten seuraavissa raskauksissa vertailla ja mukava se on lapsellekkin sitten joskus vanhempana lukea, toivon ainakin niin. itseltäni kun ei ole mitään jäljellä, muutama hassu vauva kuva ja iskän+siskojen hämärät muistikuvat minusta pienenä niin haluan että minun lapsellani on sitten kaikkea. :D

uusille tervetuloa meitä on todella paljon! onkohan yhtä ruuhkaisia muita ryhmiä lähiaikoina kuin me. :) hyvä me. :D joulu/tammikuu näköjään yleinen sekstaus kuukausi heh heh :LOL:

Minulla painoa tullut 12,4kg edellisellä neuvolakäynnillä. torstaina taas uusi niin näkee että joko 13kg mene sitten rikki. vähän liikaa mutta oma on syy kun piti ensimmäiseen neuvolaa (rv8) jo lihoa 3kg kun ajatteli että Jes olen raskaana ja saan syödä kahden edestä. :$

Nyt lukemaan hyvää sinkun päiväkirjaa ennen bb:tä. ihana lukea joskus jotain ihan muuta kuin vauvaan tai odotukseen liittyvää. :D

rv34+1
 
Meinasin kokonaan missata ton rakkauden anatomia, vai mikälie toi Greyn anatomian spin off, onneksi huomasin ett se oli menossa... :whistle:

Toiveikasodottaja, mäkin ostin alkuraskaudessa sen Minun odotukseni kirjan, halusin myös muiston tästä raskaudesta ja oon sitä tässä raskauden edetessä täytellyt...
 
Suunnitellulla sektiolla ja 9 pisteen tytön mitat oli 4160g ja 50cm :heart: :heart: :heart: Eilen päästiin kotiin.Ja synnytys rv oli siis 34+4.Aivan ihana tyttönen on ja nyt elellään maidontuoksusta vauva-arkea :heart: :heart: Maitoa mulla tuleekin ihan reilun kanssa,joutunu pumppaa pakkaseenki.Typy saa pelkästään mun maitoa,joko pullosta tai tissistä.Todella rauhallinen tapaus,ainakin vielä :saint: Laitan tarkempaa synnäristooria ja muuta kun kerkeän mutta ilmoittaudun nyt :wave:

Nyt sohvalle köllimään.

-Laura ja Tyttö 1vko1pvä-
 
Moi

unohdin kans ton Rakkauden anatomian, voi hitsi no ensi viikolla.....

Hyppään Katiapatian ym ym muiden kanssa samaan pinoo...

Vauvakirjoista Huitshapeli mä oon käynyt jo kirjakaupasta katsoo tota Anne Geddesin kirjaa mut jätin vielä ostamatta ja ostan sit kun vauvan syntynyt kun sukupuoli varmistuu..ne kun oli joko vaa.pun. tai sinisiä..vaikutti tosi ihanalta..muilla meidän lapsilla on tuo muumi, nalle puh ja tytöllä sellainen ihana nalle kirja...

ihanaa kohta pääsee katsoo Bb:tä ja katsoo kun muiden peitot heiluu :LOL:


Uusille tervetuloa joukkoon runsaaseen....

Mulla ollut tänään vähemmän supisteluja kun lepäillyt enemmän, mut selkä tullu kipeeksi tosta pötköttämisestä...nyt illalla tuli vaan yhtäkkiä kiirus vessaa ja tuntu et koko elimistö tyhjeni alakautta(sori tää kuvaus) ja tulikin mieleen et oon kuullu et moni on kertonut tälläisestä elimistön "tyhjenemisestä" ennen synnytystä..no saa nähdä....


NAURUKOHTAUS ihanaa :flower: :hug: , onnittelut prinsessasta ,kiva kokoinen tyttö noilla viikoilla =)


mut nyt telkun ääreen

pw
 
Onnea Naurukohtaus aivan mahdottomasti! :flower:

Mulle on tullut painoa tommoset kaheksisen kiloa vaikka syön vaikka mitä ja aika paljon :ashamed: mm. suklaata menee aika hurjasti. Väsy on kova, veikkaisin, että nyt se hemppa on lähtenyt laskuun...

Satunen: veikkaisin, että kaalilaatikko ei ole kiellettyjen listalla. En oo ainakaan kuullut. Tosin kannattaa toki vielä tarkastaa jostain luotettavammasta lähteestä, mie kun olen syönyt kaikkea "kiellettyä" raskauden aikana.
 
Jeeeeeeeeeeeee!!!
Onneksi olkoon Naurukohtaus ja koko perhe rinsessasta! Ihanaa...... :hug:
Täällä ollaankin henkeä pidätelty teidän kuulumisia odotellen......Ihan rupee itkettämään, tästä se meidän vauvojen saapuminen alkaa. Kuka ois uskonut helmikuussa kun plussailtiin, että näin se aika menee.... Niisk..

Kirppiina ja masukki
 
Naurukohtaus onnea prinsessasta :heart: :heart: !!! Tosiaan ollaanki täällä palstalla jännätty että millon tulet ilouutisia kertomaan meille =) .

Ja tervetuloa uusille, lisäilin teidän tiedot tuonne etusvulle myös. Ainahan tänne mukaan mahtuu ja kiva kun saadaan lisää porukkaa näihin loppu ajan tuskailuihin :D .

Huh olihan se bb kyllä melkosta katottavaa, tosin kohtalaisen siistin siitä olivat saaneet siihen nähden mitä tuolla subin sivuilla luki...

Lisäsin naurukohtauksen tytön tuonne syntyneisiin. Onko tuo muiden mielestä hyvä noin vai puuttuuko jotain oleellista tietoa?

Nanna + poju 36+0 (poks!!!)
 
Naurukohtaus Onnittelut prinsessasta :flower:

Neuvolassa kävin eilen ja niinhän tuo menee näköjään täällä että uudelleen synnyttäjälle ei ole tuota viimeistä neuvolalääkäriä. Olis ihan kiva ollut käydä niin tietäis missä mennään, mutta ei väkisellä.
Tyyppi on raivotarjonnassa ja laskeutunut ihan alas ja on ihan lähtökuopissa. No ilmankos on tuolla alakerrassa tuota paineen tuntua ollutkin. Tällä kertaa olikin sellainen terveydenhoitaja josta heti huomas että todellakin osaa hommansa oli oteet heti ihan erillaiset kuin noilla edellisillä siaisilla. Sais silti tuo oma terkka palata jo maisemiin.
Sf mitta oli kasvanut kahdessa viikossa 2cm mutta tämä täti kuittas sen sillä että mulla ollut niin monenlaista mittaajaa niin ei voi oikein odottaakaan että tuosta suoraa käyrää sais piirrettyä. Kaikilla kuulemma vähän oma mittaus tapa.
Verenpaine oli koholla 130/96 mutta kun pissa kerta puhdas niin ei vakavaa. Ja mulla tuo ikinä alhanen ole ollutkaan.
Painoa oli tullut muutama sata grammaa. Koko raskaus aikana tähän mennessä 4,5kg vaikka syönyt kaiken mitä eteen saanut ja välillä jopa mässäillyt reilusti
Se oli erikoista neuvolassa että tämä täti alkoi kysellä edellisistä synnytyksistä ja kyseli mietityttääkö mikään asia synnytyksessä jne.. Siis noinhan sen kuuluis mennä mutta minä tosiaan odotan viidettä ja tätä ennen ei yhdenkään lapsen odotus aikana kukaan terkka ole kertaakaan kysynyt miten edelliset synnytkset on menneet (muuta kuin sen osalta kuinka kauan ne on kestänyt) ja onko jotain jäänyt hampaankoloon ym... Muilla ollut jotenkin sellainen asenne että kun aikaisemmin olet synnyttänyt niin tiedät mihin olet menossa ja sillä selvä.
Ohjeeksi sain lähteä heti kun pikkusenkin siltä tuntuu. Itse kun yritin vähän toppuutella että jos palauttavat bumerangina takas niin tämä vaan sano että anna palauttaa parempi se kuin synnyttää kotona eteiseen. No noin ajateltuna kyllä :D

pumppernikkeli ja niilo 36+0 jo
 
naurukohtaukselle sydämeliset onnittelut täältäkin :hug: :flower: :heart:

katiapatia oon haudannu jo oman sotakirveeni mutta älä tee ainakaan minusta syntipukkia, minä en sitä sotaa aloittanut! vaikka osa syyllinen olenkin. minähän jo ehdotinkin tuolla että jos unohdettaisiin koko homma, niin ja se vielä täällä tosiaan saa kirjottaa mitä haluaa, ja kuka haluaa. :hug:

*muoks* niin tuosta bb.. ei herrajumala mitä touhua sielä eilenki oli. Mulla inhottaa kattoa sitä yhtä muijaa joka puhuu ääni naristen, no se joka on innokas vilauttelemaan itteään, minä ainakin häpeäisin itseäni jos olisin sellainen. Mulla oksettaa koko bb touhu kun se menee vuosi vuojelta ihan peeksi.. :kieh: viime vuonna oli ihan hauska kattoa niitä, nyt tuolla ei oo muuta nauramistako niko.
Kaikista paras jakso oli se missä niko puhu antti tuiskun äänestä niin joku jätkä sitte sano siihen että "no voi vit**".. :LOL: mutta niko parka, eilen ku se itki sitä ku kaikki nauraa ja haukkuu sitä.. voi toista.. :hug:
ja se cheryl vai mikä lie ni ei hele sitä senki touhua...
oottako miettineet että olispa kiva kattoa ku oma muksu ois tuolla bb talossa ja levittelis haarojaan melkein kaikille ja muutenki sekoilis siellä, vaikka oiski täysikänen ja jos koko suku vielä kattois sitä.. |O no, ihminenhän saa tehä mitä tahtoo..


jos minä menisin bb taloon, niin oisin varmaa sellane hissukka. Ainaki noiden alastomuuksien yms kanssa, hyi en ees osais kuvitella itteä tuolla.Tulisin hulluksi, hyppisin pitkin seiniä ja tappelisin kaikkien kanssa. Oon sellanen ihminen että en yhtään tykkää jos joku komentaa tai määrää..
:eek:

- oi elämää!! miehellä loppu työt viime perjantaina, pistettiin työmaalta porukkaa poijes ku ei kuulema enää tarvita niin paljo työvoimaa vaikka rakennuksen valmistuminen myöhästyy 3 viikolla!!!
onneksi se soitti äsken yhteen toiseen paikkaan ja kutsuttiin työhaastatteluun 12..
Se mies sanoi jolle soitti että "kyllä saumaa olis".. toivotaan että töitä löytyy, ei oikein houkuttele tuo sossun luukulla norkoilu kun sieltäki rahan saaminen on niin kiven takana! Sitä ollaanki tässä mietitty monien kavereiden kanssa joilla on lapsia että on se kumma kun sossusta meet rahaa pyytään ni sulta vaaditaan vaikka ja mitä ja monesti itkun kanssa nyrkkiä pöytään lyömällä ne antaa sulle jonku ruokakortin millä saat lapsille vaippoja ja ruokaa. Mutta ootaku joku roku juoppo menee valittaan ettei oo hampaita ja ruokaa, nii rahaa kouraan vaan.. Edellisessä pikku kylässä missä asuin maksettiin juopoille hampaatkin!! :kieh:

oon niin onnellinen kun ollaan jo kaikki saatu hankittua. Hoitopöytä,hoitotarvikkeita,tutteja,pulloja,vaunut ja niihin ne renkaat, ja ihanan neon keltainen brio vaunusadesuoja :), vaatteita, turvakaukalo, pyyhkeitä,huopia tms.. Ainoa mitä puuttuu on rintapumppu, ja baby sitteri.

onko kellää kokemusta rintapumpusta? Uskaltaako sitä ostaa etukäteen??
 
Naurukohtaukselle onnittelut tyttösestä :heart: :flower: :heart:

Tervetuloa uusille!

Painosta:Mulla tullu reilu 10 kg. Nyt oon yrittäny et kerran viikossa ois herkku päivä. Ainaki kaks päivää oon onnistunu välttämään herkkuja :whistle:

Vauvakirjasta, meillä on semmonen nalle puh kirja. Saatiin se lahjaks =)

Bibi tunkee pikku pyllyään tosta ylävatsasta läpi ku ite istun, meinaa varmaan sitä kautta päästä ulos :)


miimu ja bibi rv 35+0 *POKS*
:heart:
 

Yhteistyössä