¤¤¤LOKAMASSUT -08 Syyskuussa¤¤¤

FPI
Moi taas!

Sellaista olisin kysellyt, että onko kellään esiintynyt raskauden aikana rannekanavaoireyhtymää? Jos on, niin onko sille pitänyt tehdä jotain vai onko oireet hävinneer synnytyksen jälkeen? Mun vasemman käden keskisormen ja nimettömän päät on nyt pari päivää tuntuneet puutuneille, mutta eivät varsinaisesti kipeille...voisikohan olla rannekanavaoireyhtymään liittyvää??
 
Sairaalakassia on minun mielestä vähän vaikea pakata etukäteen, eihän sinne tarvii kun vähän vaihtovaatetta ja hammasharjan yms ja kun nuo hygieniatavarat on päivittäin käytössä, en oikein voi niitä kassiinkaan etukäteen jemmata.. pitääkin käydä kaivelemassa tuolta varastosta vaatelaatikkoa josko siellä on vielä vanhoja imetysliivejäni, mikäli nämä paisuu taas siihen malliin kun esikoisesta.. Mullahan olisi toiveena synnyttää polikliinisesti mutta täytyy tietysti varuilta pakata tavarat jos joutuukin jäämään. Lääkärikin antoi sille siunauksensa, pohti vaan että pitää tietysti seurata mikä on vauvan vointi (no tottakai, sehän on itsestäänselvää) ja mikä oma tilanne kipujen ym osalta mutta jos samaan malliin menee kuin esikoisesta niin hyvin kykenen heti kotiin.. :)

Minulla on ollut viime päivinä ihan tajuton närästys päällä. Pahinta tähän asti. Joutuu jo oikeasti tarkkailemaan ettei vedä yliannostusta Rennietä, senkin vaikutus aika kun on niin lyhyt. Lähes kaikki mitä suuhunsa laittaa, mukaan lukien vesi, alkaa närästää eli pitäisi mahdollisimman harvakseltaan mitään syödä..

Aamulla oli maha kipeä mutta johtui ilmeisesti huonosta nukkuma-asennosta, kauppareissun päätteeksi sitten sainkin äsken melkosen kipeän supistuksen mutta siihenpä se taas jäi.. 38. viikko pyörähtääkin lähipäivinä käyntiin! =)
 
:wave: tulin näin pikaisesti käymään, kyllä täällä varmaan vielä muistetaan..
onnitteluja jo käärön saanneille!
tuijotan nyt omaa napaa, toivottavasti kuitenkin täällä muilla sujunut raskaus hyvin. :)
itse ollut rv34 saakka vuodepotilaana ja sitten olenkin ollut kotona kärvistelemässä/keräämässä voimia tulevaan. vereslimaa vuodellen ja supistusten kera mennään eteenpäin. vauvan tila on hyvä, lukuunottamatta kasvun hidastumista, jolle ei ole löytynyt toistaiseksi syytä ja sen takia seurannassa h-hetkeen asti. toivottavasti se ei ole mitään kummenpaa ja vauva olisi terve. :) pää pystyssä menty kuitenkin, ihanaa että näinkin pitkälle päästy.. (osa teistä tietääkin historian..)
syksy on alkanut ja nautin siitä, kesä kun meni vähän "yli pään" eikä kerennyt sitten sillä tavalla nauttimaan kuin olis halunnut. :( vauvalle ostettu vaatteita, tutit,pullot ja korvikettakin jos kaikki ei menekkään imetyksen osalta hyvin (paineita kun en ota) kuitenkin haluaisin imettää niin pitkään kuin mahdollista ;) muut meidän lapsukaiset ovat kasvaneet kivasti ja tytsy on saannut puhetulvan (2v9kk) ja nuorempi tallustaa perässä kovasti myös opetellen sanoja (1v5kk) silmälaseja käyttää ja pian lappuhoito alkaa.
tämä nyt tältä erää, toivottavasti pääsen useemmin tähän skrivaamaan ja kiitos tähän asti tukeneille. :) syömään välipalaa ->

triple ja rakas 35+5 :heart:
 
Kiva kuulla sinustakin, triple :wave:

Me just kaverin kanssa naurettiin noille kaikenmaailman jumppavekottimille. Itsellä kun on sellanen kokemus, että niillä ei jaksa tehdä yhtään mitään ja ihan kun se olis sitten sen vekottimen vika :LOL: Jaksan aina innostua niin että yhden kerran saa tehtyä jotain ja siihen se innostus sitten jääkin. Siinähän tulee hiki ja kaikkee :D
Mä vaan en saa aikaseks kotona tehtyä mitään tuollaista.
Sen sijaan sählyn pelaamista ootan kovasti :heart: . Ja rullaluistelua, mutta sen aika sitten keväällä kun lumet sulanu ja tiet lakaistu..

Oi, ja autourheilua harrastan, niin on tuolla tallissa pitäny käydä penkissä istumassa ja fiilistelemässä välillä :saint:

Ei mee kauaa enää
*syvä huokaus*
 
Aurinkoista perjantaita kaikille! B)

triple: kiva kuulla sustakin, oltiin jo huolissaan onko jotain tapahtunu.... :hug: Jaksamista ja voimia. Täällä pidetään peukkuja, et kaikki menee hyvin.

Sairaalakassista sen verran, et ite laitoin valmiiks vain toilettipussin eli peseytymistarvikkeet, pari sidettä, liivinsuojia jne. Onneks mulla on matkakoon hammasharja ja -tahna (jääny risteilyltä... ) sekä esim. shampoo "minikokosena". Nuo pystyy hyvin pakkaan valmiiks. Vauvalle aattelin laittaa kaukaloon valmiiks vaatteet jossain vaiheessa. Ehtiihän vielä. =)

Tuon turvakaukalon sainkin eilen kun ystävä kävi meillä kampaajalla (leikkasin hiukset ja tein raitoja ) . Enää ne vaunut puuttuu, mut ehkä ens viikolla olis nekin jo hankittuna. :)

Omaan napaan ei ihmeitä kuulu. Iltasin on meillä oikein liikkumissessiot. Maha hytkyy ja muljahtelee oikein kunnolla ku vaavi pistää menemään. Aina noi liikkeetkään ei tunnu kivoilta, varsinkin ku pää taitaa osua virtsarakkoon ja meinaa väkisin lirahtaa housuun, onneks on vielä pystyny pidätteleen ;) Supistuksia tulee silloin tällöin, usein jos liikkuu liian reippaasti, muuten saan olla melko rauhassa noiden osalta.
Jännityksellä ootankin miten synnytys lähtee käyntiin, tuleeko taas vasta h-hetkellä supisteluja, meneekö vedet tällä kertaa vai miten.... =)

Perästä tullaan nanna, FPI ja kumppanit, uus viikko lähti taas käyntiin. :whistle:

jasmara ja masuasukki 36+0
 
Tänään tuli käytyä neuvolassa ja pistetään kuulumiset...
Paino 63,3 (oli tippunut kahdessa viikossa 600 g, kiitos flunssan) Noussut yht. 6,4 kg
Turvotus -
RR 118/74
pissa ok
Sf 32 (noussut 2 viikossa 3 cm!!)
Tarjonta rt
Sydämensyke +
Liikkeet ++

Sykkeitä kuunneltaessa terkkari tunnusteli käsikopelolla masua ja totesi, että pää ei ole vielä laskeutunut vaan "keikkuu" häpyluun päällä. Hän tunnusteli aika kauan mahaa ja sanoi, että vauva on vielä tosi korkealla, ettei ole ihme jos jos tuntuu että keuhkoihin painaa. Aika kauan hän jatkoi edelleen tunnustelua ja sanoi, että mulla on kyllä aika pieni alavartalo ja ahtaan tuntuiset paikat ja lantio, että voi olla ettei vauva mahdu tulemaan alakautta :eek: Vauvalla on nyt jo tila vähissä kun hän on niin korkealla. Mulla on parin viikon päästä lääkäri neuvola ja siellä sitten tutkitaan paremmin, mutta terkkari meinasi että aika herkästi pistetään lähete synn.sair. arvioon jos vähänkin mietittää silloin vielä ettei vauva mahtuisi. Ja tilanne voi kyllä tässä parin viikon aikana muuttua, mutta voi olla ettei vauvan pää mahtuisikaan laskeutumaan?! Vauva oli hänen mielestään tosi hyvänkokoisen tuntuinen mun kropan pienikokoisuuteen nähden. Arveli n. 3,5 kiloa syntymäpainoksi lasketun ajan kohdille. Tässä kertomus lyhykäisyydessään.. toivottavasti muistin kaiken oikein!

Onko kellään muulla epäilty/tutkittu paikkojen pienuutta/ahtautta alatiesynnyttämiseen???? Olisin utelias kuulemaan muiden kokemuksia?!?!

meela 33+6
 
Silleri
Suklaahirmulle ja tyttärelle paljon onnea! :flower:

Ja (.) taas... vauva on laskeutunut jonkin verran, punkee päätänsä alas niin että pahaa tekee. Mutta irvistellen annan pungertaa vaan, tietääpähän, että joskus on sieltä sitten uloskin tulossa. Edelliset laskeutuivat pari viikkoa ennen syntymää.

Pojan korva ei ollut vielä parantunut, nousi kuumetta ja saatiin uusi toisenlainen antibioottikuuri. Putket ovat onneksi auki. Mutta sääliksi käy pientä kun en laittanut suppoa päiväunille ja heräsi kesken unien sitten tulikuumana itkeskelemään ja valittelemaan... :| Jatkoi onneksi unia vielä supon laittamisen jälkeen. Yleensä paranee onneksi nopeasti. Nyt on vaan onnitellut itseään, kun laitatti ne putket viime viikolla eikä jäänyt odottelemaan, vastasyntyneen vauvan kanssa olisi paljon hankalampi sairasta 2v. hoidella ja lohdutella.

Jaksamisia kaikille! :)

rv 37+3
 
moi

suklaahirmu ihania uutisia :heart:

triple kiva kuulla sustakin, mietittiin jo että mihin olet hävinnyt...

närästys mullakin on alkanut kunnon närästykset varsinkin illalla, viime yönä kävin penkomassa rennietä ja onneksi löytyi, mutta piti vielä nostaa tyynyillä pääpuolta ylemmäksi että vasta helpotti...

mä odotan kovasti et pääsn jossain vaiheessa jumppaan takas =) , ja aloin innostua tosta crosstraineista koska tajusin et mun on aika vaikee kyllä lähtee mihinkään jumppaan kun mies on joka päivä niin myöhään kotona :/ ja ei välttämättä enää huvita pimeällä lähteä yksin mihinkään kävelylle..täytyy käydäkin tutkimaan noita....

nyt pitää käydä muihin hommiin eli maksamaan laskuja ym kivaa.. :/

pw 36+6
 
Hei vaan kaikille!

Uusi tulokas ilmoittautuu tänne lokamassuihin! En kyllä tunne itseäni uudeksi, koska olen seurannut tätä ketjua koko ajan enemmän ja vähemmän.
Olen menossa KAKS:iin synnyttämään tuossa 7.10. paikkeilla, jolloin olisi laskettu aika. Toinen lapsi on tulossa. Tämä ensimmäinen, 3 vuotta sitten, oli suunniteltu sektio perätilan takia, ja nyt tämä toinen tulisi olemaan normaali alatie synnytys.
Kävin synnytystapa-arviossa tällä viikolla, ja vauva oli jo "porautunut" tuonne tosi alas, kun ei meinannut saada kunnollisia pään mittoja otettua. Kohdun suu yhdelle sormelle auki, ja kaulaa 3cm. Istukassa on kohtalaisesti jo kalkkia, mutta virtaukset hyvät. (Minut siis ultrattiin ed. sektion takia).

FBI kyseli tusta rannekanavaoireyhtymästä. Minulla on se ilmeisesti, koska tunto hävisi oikeasta keskisormesta ja nimettömästä tuossa pari viikkoa sitten. Nyt meinaa hävitä vasemmastakin kädestä välillä tunto! Kävin hierojalla, mutta ei se mitään auta. Lääkäri sanoi, että turvotus aiheuttaa tuon tukkeutumisen, ja että vaivan pitäisi poistua varsin pian synnytyksen jälkeen, kun turvotus lähtee. Toivottavasti lähtee, kun ei oiken pysty tekemään mitään tällä puutuneella kädellä. Meikkaaminen on mm. hankalaa, ja sairaalassa kun otin virtsanäytettä, niin se kuppi tippui pönttöön, kun ei ole tuntoa sormissa! :LOL:

Tonnikala 36+3
 
Super onnittelut suklaahirmulle täältäkin :flower:
Nyt vain päivä kerrallaan eteenpäin.

huitshapeli mie kans nauran aina nuille laitteille, en varmasti sais aikaseksi sellasella mitään enkä koskaan, ja nautin niin paljon ulkona olemisesta et siksiki jäis varmaan käyttämättä. Eikä se maksa mitään.
Ja sit et millasta autourheilua harrastat? Itelle sana autourheilu ei kerro mitään :D

jasmara ootko kampaaja ihan "oikeestikki?"
Ihan mielenkiinnosta kyselen ku ite oon =) Yheltä ammatiltani, en oo tosin tehny niitä hommia enää 3 vuoteen, paitsi kotona kaverit ja äitit,isät+muut sukulaiset.
Just tänään isän tukkaa saksin ja huomenna isäpuolen, niille tuli yhtäkkiä paniikki ku tajusivat et nyt alkaa oleen nää viimeset mahdollisuudet käsillä :LOL:

sairaalakassia en miekään ajatellu pakata etukäteen, mulle kelpaa kaikki sairaalanki tavarat ja vaatteet. Tosin hammasharjaa ne ei vissiin siel anna, mut sitä ei voi etukäteen laittaakkaan mukaan. Kyl mieki aattelin et jos jonku neuletyön ottas mukaan ja sit jonku kirjan, mut jotenki ajattelen et kerekiin ne laittaa sit mukaan ku ollaan lähössä. Kuhan sen neuvolakortin muistaa ottaa mukaan ja kameran ni niilläki pärjää.

imetysliiveistä oon ymmärtäny et sellaset pitäs olla nyt jo etukäteen et voi ottaa sairaalaan mukaan, mut miten osaan ostaa oikean koon? Kävin kaupassa niitä jo hipelöimässä mut en osannu yhtään ajatella et minkäkokoset ottais, joten jäi viel ostamatta. Onko jollain hyvää vinkkiä? Ostaakko yhtä vaiko kahta kokoa isommat ku mitä nyt ovat?
sain akverilta yhet sen vanhat, mut ne on nyt aika sopivat,eli ei vissiin mee enää sitte päälle...

tuo idea miehen kanssa viimehetkiä kahdenkesken viettämisestä kuulostaa kyl tosi järkevälle, jospa koittas itekki houkutella sitä huomenna vaikka ulos syömään, oishan se ihan eri asia ku se et syödään kahestaan kotona, minun tekemä ruokaa.... :LOL:

mut hyvvee viikonloppua kaikille :wave:

poppari+beibe 37+2
 
poppari: kyllä oon "oikeestikin" kampaaja. Työkseni en ole sitä tehny, ku koulun jälkeen pääsin kosmetologikouluun ja se tuntui jotenkin omammalta jutulta. Tosin jos olisin saanu heti kampaajan työtä, niin kuka tietää vaikka olisin sillä tiellä.... Kosmetologin työtä oon tehny useampia vuosia, oma yrityskin oli jonkin aikaa ja laivalla tuli oltua kosmetologina ennen miestä ja lapsia. :D
Kampaajan ammattitaitoa pidän yllä oman perheen ja ystävien avustuksella. Viikko sitten leikkasin miehen hiukset, ajelin pojan pään ja leikkasin tytön otsista... ;)

Imetysliiveistä: siinä se ongelma onkin, et mistä tietää minkä kokoset rinnat on sit ku niihin maitoa tulee... Ehdottomasti suosittelen, et kokeilkaa ensin niitä liivejä ennen ku ostatte. Jos ne on just sopivat, niin todennäkösesti koko on pieni silloin ku niitä tarvis. Ite meinasin ostaa sellaset jotka on just ja just sopivat eli hiukan isot. Synnytyksen jälkeen voi sit hakee ne just sopivat. =)
 
Lämpimät onnittelut Suklaahirmulle ja muille tuoreille äideille Ekalle ja Naurukohtaukselle! Suklaahirmu tsemppiä teidän perheelle, toivottavasti pikkuneiti pääsee pian kotiin teidän luokse.

Itse en ole pitkään aikaan vieraillutkaan täällä Lokamassuissa, olo oli välillä aika huono ja olin vuodelevossa ja sairaalassa tullut rampattua kyllästymiseen asti. Mutta nyt kun minulla on viikkoja jo yli 36 voi jo huokaista helpotuksesta. Kohdunsuu on ollut mulla pehmeä jo noin kuukauden, ja aukikin jo monta viikkoa, onneksi vauva on vastoin kaikkia arvailuja kiltisti pysynytkin massussa, niin hän on kasvanut ja elimet kehittyneet. Viime viikolla vauvan kokoarvio oli 2,2 kg, se on aika alarajoilla vissiin, mutta hyvä kun minulla on ollut raskausdiabetes ja ruokavaliolla olen ollut, olen vain itsekin laihtunut tuolla ruokavaliolla tosi paljon.

Onnea ja hyviä vointeja kaikille,
T. Jäpyn Mami 36+3
 
Heti synnytyksen jälkeen ei kannata ostaa imetysliivejä kun ekoina viikkoina rinnat saattaa olla isommat, mitä sitten kun maidontuotanto tasaantuu.. Omat oli kuin mitkäkin silikonimelonit, normaalikokoa C/D ja alussa ostin imetysliivit DD-kokoa jotka sitten jäi tuhottoman suureksi. Tässä toisessa raskaudessa rinnat ovat paisuneet nyt jo odotusaikana, joten ostan uusia liivejä tällä kertaa vasta jokunen viikko synnytyksen jälkeen kun näkee vähän mikä koko tilanne sitten on..

Illalla tuli parhaillaan jo neljä napakkaa supistusta puolessa tunnissa, uutta näissä on se, että olen saanut juosta vessaan (isolle hädälle..) niitten yhteydessä.. sitähän sanotaan, että suoli tyhjenee ennen synnytystä.. joten saas nähdä aletaanko tässä jo olla miten lähellä. Minulla tulee juuri täyteen 37 viikkoa joten siltä osin tilanne ihan ok, toivosin vaan pääseväni sinne reiluun 38vkoon jotta onnistuisi polikliininen synnytys.. jännittely jatkuu.. =)
 
tänään sitten kävin kättärillä kääntymässä, siellä nyt sitten tutkittiin onko vauvan sydänäänissä jotain häikkää, mutta siinä vajaan tunnin käyrässä olon jälkeen selvisi ettei kuulemma ole mitään huolta mistään asiasta vauvan käyrä oli kuulemma erinomainen. =)
kyselin myös sitä golfpallo juttua mutta selvisi ettei taaskaan tarvitsisi olla huolissaan mistään sellaisesta ei kuulemma vaikuta asiaan eikä golfpalloa enään edes näkynyt ultrassa.
ultrassa selvisi myös se että on nyt varmuudella raivotarjonnassa ja kokoarvio oli tällä hetkellä se että meidän Taavi olisi n.3 kiloinen.
että sellaista selvisi kättärillä.

 
Silleri
Kokeilenpa linkin lisäämistä...

http://shop.hm.com/fi/?action=viewshoppingwindow&dept=BARN_BAB_YTT

Meille ostin tällaisen vauvahaalarin. Kun poika oli pieni, sai Lindexiltä sellaisia ihania joustofroteisia tai velourisia "puolilämpimiä" ulkopukuja vauvoille, mutta eihän meidän mammuttivauva enää syksyllä mahtunut niihin vauvakokoihin. Nyt sitten kun etsin samanlaisia, huomasin, ettei niitä enää mistään löytynytkään, vain kaikenlaisia karvaisia versioita. Tämän löysin ensin netistä ja viime kaupunkikierroksella sitten H&M:n tangostakin, oli mukavan tuntuinen ja pakko oli vähistä rahoista ostaa... Ja heti täällä kehuskella! :D Meikäläinen on valitettavasti vanha materialisti ja shoppailuhullu, mutta onneksi vähissä varoissa, joten ei ihan kaikkeen turhaan tule sorruttua ja shoppailu maistuu kirppareillakin.

Ai niin siitä piti vinkata ensikertalaisille, että siteitä kannattaa ostaa useampi paketti kotiin valmiiksi. Kaikilla ei sitä jälkivuotoa tietysti ihan yhtä paljon tule, mutta itsellä ainakin tullut aiemmin sen verran ja pitkään, että tuntui, että saa jatkuvasti lähetellä miestä sidepaketteja hakemaan. Eikä se tietysti tuonut kuin yhden paketin kerrallaan kun ei ollut ihan varma merkistä ja mallista... Nyt kävin itse tosiaan asiakasomistajapäiviltä haalimassa kassillisen erikokoisia ja erimerkkisiä siteitä valmiiksi, eipähän tarvitse heti ainakaan sitten miestä juoksuttaa! :D Omat suosikit synnytyksen jälkeen ovat mahdollisimman pitkiä ja pehmeitä, mitkään invisiblet eivät tunnu välttämättä mukavilta silloin. :x Mutta makuasia.

rv 37+3

Muoks, eihän se linkkimokoma sitten tietenkään avaudu juuri sinne minne piti, minä ostin siis sen nallenkorvallisen haalarin, joka on siinä toisena...
 
leppis hyvä kuulla että kaikki oli hyvin, varsinkin tuon pulssin takia. Voi täällä itsekin hieman huokaista. Mä muistelen myös että ois ollut puhetta tosiaan siitä että se golfpallo häviää jossain vaiheessa raskautta suurimmalla osalla.. Loistavia uutisia siis siltäkin osin =)

silleri mäkin olen hamstrannut "rättejä" kaapit täyteen.

emilyn mä vähän haaveilen salaa tosta polikliinisesta, mutta en ole uskaltanut siitä vielä puhua ääneen neuvolassa. Tai musta ois ihan hyvä olla vaikka yksi yö sairaalassa ja jos seuraavana päivänä pääsisi jo pois. Kuulin (tutun tutun tutulta) että kättärillä ois käytäntönä (epävirallisesti) että uudellensynnyttäjät pistetään aika pian kotiin. Olettaen siis että vauvalla ja äidillä on kaikki hyvin. Onko muut kuulleet vastaavaa muista sairaaloista??

Nuo huutelee mua iltapalalle..
 
Liiveistä vielä oma kokemus, mulla taas ei ole rinnat kasvanu vielä yhtään (ovat kyllä jo g/h ilman raskauttakin) ja uskon, et vasta maidosta paisuvat ainakin ympärysmitaltaan suuremmaks. Siksi suosittelin, et ostais hiukan isommat liivit ennen synnytystä, ei tarvi olla välttämättä edes kuppia isompi jos esim. vaan ympärysmitta on suurentunu. Tietty jos on epävarma, niin ostaa sit ne tällä hetkellä sopivat ja katsoo tilanteen uudelleen ku maidontulo on tasaantunu... =)

Katiapatia: ainakin Taysissa on mahdollista päästä piankin pois uudelleen synnyttäjänä. Todennäkösesti tuo polikliininenkin onnistuu jos tosiaan kaikki menee hyvin. Nopeasti kotiuttaminen on täällä käsittääkseni yleistyny vasta mun toisen synnytyksen jälkeen (nyt siis yli 5 vuotta aikaa) . Ite en ole vielä miettiny haluanko pian pois vai en. Sen näkee sit millanen vointi on ja muutenkin. :)
 
Onnittelut suklaahirmulle pikkuisesta tytöstä!

..omiin kuulumisiin sen verran, että saatiin poika eilen pois teholta ja siirtyi kättärille lastenosastolle. Ollaan päästy nyt siellä sitten itse vaihtamaan vaippaa, pukemaan tms. Kyllä se tästä, nyt sitten odotetaan milloin saadaan vauva kotiin. Vielä menee glukoosia tippana ja mittaillaan veren happipitoisuutta ja toisinaan osa maidosta annetaan nenämahaletkulla, mutta on poika jo tuttipullostakin hyvin äidinmaitoa juonut. Parempaan suuntaan ollaan siis menty ja isosti!

korjausta pojan tietoihin eli meidän poitsu painoi syntyessään 2410g - mulla meni näemmä numerot ihan sekalaiseen järjestykseen kun uudesta perheenjäsenestä alunpitäen ilmoitin. Pisti vaan silmään, kun etusivulla syntyneissä on potsille laitettua painoa yli 4kg vaikka siis oli alle kaksi ja puolikiloinen oikeasti...

imetysliiveistä itse ostin kahden liivit etukäteen, olisko silloin ollu viikkoja 33. Ihan hyvin näitä olen pystynyt pitämään. Tosin toiset jotka oli alunpitäenkin vähän naftin tuntuiset eivät enää olleet ok kun kolmantena päivänä synnytyksen jälkeen maito pakkasi rintoihin ja koko tissit oli turvoksissa ja kovana ja näytin vähintään siltä että silikonia on ja niin paljon että tissit tönöttää paikallaan pystyssä olit sitten selällään tai kyljellään tai miten vaan. Luoja, onneksi tuo tunne on nyt jo jäänyt taa (tuntuikin melko kipeältä tuo "maidonnousu").
 
Eka: kiva kuulla, et parempaan suuntaan on menty :hug: Hieman itekin ihmettelin, et voiko olla noin painava sun viikoilla, mut aattelin, et kyllä se varmaan niin on ku sillain kirjotit.... ;)
Eikö vaan olekin "jännä" tunne tuo maidonnousu, eikä varmasti kivan tuntusta, ku rinnat on kivikovat. =)
 
Huomenta!
Eka nyt on tiedot korjattu. Saattanut minulla tulla näppäilyvirhe.
Eilinen ilta ja viime yö kärvistelty supistelujen kanssa. Illalla tuli jo pari tuntia n 10 min välein, kunnes sitte hiukan harvenivat. Tänään ajattelin lenkille tässä kohta lähteä jospa sais jotain aikaseksi.

Nanna + poju 37+3
 
nannamulla kans noita supistuksia tulee aika tiiviisti päivän aikana...laskemaan en oo ryhtynyt et millasilla väleillä mutta onks sulla kovin kipeitä ollut jo?? kun mulla ne pistää ala vatsassa mutta ei mitään järkyttävää kipua...
 
Minulla tuntuvia supistuksia on tullut parhaimmillaan neljä puolessa tunnissa. En ole jaksanut alkaa sen tarkemmin näitten välejä laskeakaan, kun on tullut viikkoja ja kiputaso pysynyt suht samana. Vähän kipeämpiä olivat nuo eilen tulleet mutta kun ne aina lakkaavat, niin alan katsella kelloa vasta sitten kun tuntuu siltä että on tositoimet käynnissä.. esikoisesta ekat supparit olivat jo tämän tuntuisia.
 
Huomenta

Onnea Suklaahirmu :flower: :heart:

FPI, rannekanavaoireyhtymästä. Minulta leikattiin sellainen vuosi sitten ja eilen kävin hermoratatutkimuksessa kun oireet ovat palanneet ja osa ei poistunut ollenkaan. Raskausaika aiheuttaa oireita ja joillekin voi tulla molempiin käsiin. Tutkiva lääkäri sanoi että minun oireet voi olla raskudesta johtuvia joten odotetaan kun tilanne ohi ja takaisin sitten jos oireet eivät häviä. Itselläni on kyynärpäässä jotain vikaa ja tekisi mieli välillä järsiä koko käsi poikki kun kipuilee. Lääkärit vain keskittyy tuohon ranteeseen |O Jouduinkin sairaslomalle äitiyslomaan asti käden ja selkäkipujen/supistelujen vuoksi.

Sain mummoltani saumurin "perinnöksi" ja eilen sitten kävin ostamassa eurokankaasta kankaita. Tikkikankaan ostin pinnasängyn suojusta varten ja hintaa tuli jopa 7e. En löytänyt netistä, enkä kirpparilta mieleistä joten ompelempahan itse.

Järkkyä toi lappilaisten äitien tilanne josta Satu jo kirjoittikin. Lehdessäkin siitä oli täällä juttua. Kuopioon tai Tampereelle!!
Me ollaan kauhuissamme n. 100 km matkasta :ashamed: Äidin puolen suku asuu pohjois-lapissa ja sieltä tulisi tänne Kuopion suuntaan n. 1000 km matkaa yhteen suuntaan!!! |O

Viikonloppuja :wave:

rv 34 =)
 

Yhteistyössä