Onnittelut sadulle täältäkin jo etukäteen :flower:
elämänperhonen: pesin myös sen makuupussin. Mielestäni suosittelevat, et ne kaikki vaatteet pesis ennen käyttöä. =)
Vega: mulle painoarvio tehtiin neuvolalääkärikäynnillä ja ultraamalla. Meillä kun tässä neuvolassa sattuu oleen ultra-laite. Ilman sitä epäilen, et olis tehty arvioo. Mun sf-mitta on yläkäyrän tuntumassa ja vauva olis nyt kuitenkin "vaan" 2,2kg eli pienehkö (reilu 3kg syntyessään) . Se mittakaan ei siis kaikkea kerro, mut hyvähän sen on tarkistaa jos epäilyttää. =)
toiveikasodottaja: noi side-jutut on varmaan yksilöllisiä. Jos vuoto on hyvin runsasta mini-ohuet ei välttämättä ime niin tehokkaasti eli siks paksummmat olis parempia. Toisaalta eihän sitä etukäteen tiedä miten paljon vuotaa. Ite varaisin molempia eli ohuita ja paksumpia. Voihan niitä sit käyttää normi-menkkojen aikaan jos jälkivuodosta jää käyttämättä.
Musta muuten tuntuu, et taidan olla viimesiä synnyttäjiä tässä joukossa, vaikka laskettuaika onkin jo ennen kuun puolta väliä. Kun näyttää kokoajan siltä, et mun takana olevatkin jo jakautuu.... Kaikenlisäks kaikilla tuntuu olevan supisteluja jo melkosen paljon, kipeitäkin. Viittais siihen, et jakautumisuutisia tulee lisää pikapuoliin.
Vega kaipaili omppupiirakan ohjetta, tässä se hälle ja muillekin:
Ohjeella voi tehdä myös raparperi- tai marjapiirakkaa. Annoksesta tulee uunipellillinen eli n.25-30 palaa.
3 kananmunaa
3,5 dl sokeria
1,5 dl maitoa (voi korvata mehulla tai vedellä )
200g (2dl) sulatettua/juoksevaa margariinia
4,5 dl vehnäjauhoja
3tl leivinjauhetta
Päälle: omenasiivuja/lohkoja (3-4 keskikok. omenaa) , raparperinpaloja (n.6vartta), marjoja (n. 1 litra). Maun mukaan voi lisätä tai vähentää määrää.
Halutessaan voi ripotella päälle kanelia n.2tl.
Vatkaa munat ja sokeri vaahdoksi. Lisää sulatettu rasva ja maito/mehu/vesi. Sekoita vehnäjauhot ja leivinjauhe keskenään ja lisää taikinaan. Sekoita tasaiseksi. Kaada taikina leivinpaperilla vuoratun uunipellin päälle ja paista 200 asteessa n.25min.
Siinä tuo ohje, erittäin helppo tehdä ja maistuu varmasti. Ohje on mun äidiltä peräisin ja muistan, et sitä on käytetty mun lapsuudesta asti. =)
jasmara ja masuasukki 36+2