¤¤¤LOKAMASSUT -08 Syyskuussa¤¤¤

FPI
Moikka!

Tervetuloa Vega!! Sulla on sama synnäri kun mulla!!

Kiva kuulla satusesta!

Tsemppiä kaikille suppareista ja muista kärsiville, kirppiina :hug: !

Kiitos Naurukohtauksen synnäritarinasta!

Kovasti täällä palstalla tuntuu nyt taphtuvan! Itsellä ei oikein mitään tuntemuksia, välillä supistaa, mutta ei kipeesti ja menee tosi nopeasti ohi...vasemman käden nimetön tuntuu välillä oudosti puutuneelta, mutta lienee asiaan kuuluvaa?

Ihana ilma tänään, ainakin Espoossa, taidan lähteä nauttimaan siitä!!

Mukavaa torstaina!! :wave:

FPI+pepe rv 37+3 :heart:
 
Huomenta.

Vielä tohon pullotuttiasiaan kommentoin.....Meillä ostettiin pullot vasta tytön synnyttyä mutta olisin varmaan ostanu jo etukäteen jos olisin kerennyt kun tiesin jo etukäteen että todennäköisempää on että tyttö syö pullosta kuin tissistä.Keskolassahan annetaan pullosta tai letkusta kaikki ruoat.Meillä on kaksi tuollaista Mam Aventin(?) pulloa ja ovat olleet todella hyviä.Ja ihanan värisiä :D Eivät päästä ilmaa ollenkaan läpi ja tyttö ei huoli muuta tuttiosaa kuin tuota.Se on olevinaan rinnanpään muotoinen.Tyttö syö myös rintaa jota annan muutaman kerran päivässä ja loput sitten pullosta.Olin alusta asti sitä mieltä että opetan lapsen sekä tissille että pullolle.Eihän se tietenkään aina onnistu mutta meillä nyt näyttää sujuvan.Ja rintamaitoahan tuo vielä ainakin toistaiseksi saa niin sama se mistä se tulee.Mulla on pakastimessa varmaan 3 litraa maitoa :eek: Nyt onneksi maidontulo hiukan tasaantunut,se oli kauheeta kun tissit oli niin kipeet.Ostin E-kupin imetysliivit :eek: Ja neki kiristää.Normaalisti mulla on B :LOL: Ostin muuten kahet liivit Anttilasta ja maksoivat 12e kappaleelta :wave:
Tutista....Naikkarilla ne ainakin antaa jo heti alkuunsa tutin käyttöön jos tarvetta.Ja ollaan nyt kotonakin käytetty,mutta vaan sillon kun tytsy odottaa ruokaa ja hermoilee.Muuten ei oikeastaan edes huoli.Ainakaan vielä,mutta aion kyllä antaa jos vaan siitä on apua.

Nyt mustikkapiirakan laittoon :wave:

-Laura ja Typy 2vkoa3pvää-
 
tässä olisi myös uusi odottaja vantaalta, mikäli minut mukaan huolitaan=)
lokakuisten juttuja olen taustalla seurannut, mutta nyt kun äippäloma alkoi niin pitää saada aika jollain tavalla kulumaan.
viikkoja on tällä hetkellä 36+4,ensimmäistä odotellaan ja laskettuaika olisi 5.10,tarkoitus olisi mennä synnytämään kätilöopistolle, jossa eilen olin myös tutustumassa. jokunen pikkanenkin siellä kierrellessä vilahti silmien ohi. :D , no onneksi ei mene kauaa kun saa tämän oman.
mulla on kaikki mennyt hyvin raskauden suhteen, tiistaina oli vika neuvolalääkäri käynti, joka päätti sitten laittaa lähetteen kättärille kun vauvalla on niin kiihkeät sydänäänet(mitä lie sekin sitten tarkoittaa)sekä varmistamaan onko raivotarjonnassa kun eivät ole siitäkään niin varmoja. Niin no huomenna perjantaina sitten joudun menemään sydänkäyrään, ja tarkistetaan että onko raivotarjonassa.
nyt tässä pähkäilenkin että pitääkö minun oikeasti olla huolissaan tuon vauvan sydämmen sykkeiden takia, : (
kun lääkärin mukaan minulla on kaikki ollut hyvin , hyvä verenpaine, pissassa ei mitään, eikä muutenkaan ole ollut mitään mainitsemisen arvoista. mutta varmuuden vuoksi kumminkin laittoi tuon lähetteen eteenpäin. no kaipa se huomenna tarkemmin selviää mitä on edessä. :|
 
Kirpeää syyspäivää :wave:

Mukaan vaan Vega,kiva että muitakin espoolaisia.
Itse myös menossa Jorviin synnyttämään =)
Iski siivous into kun on niin hieno ilma,tosin pausseja saa ottaa tämän tästä kun on niin hirveet nuo nivel/nivuskivut joiden takia en ole muutamaan viikkoon saanut nukuttua :$
Noh,ei olis pitkä aika enää niin sitten olo "kevenee" :D
Ensi viikolla selviää mikä on meidän "kohtalo"kun tehdään synnytys/painoarvio.
Jos masussa on iso kaveri niin sitten sovitaan käynnistys päivämäärää vkolle 38,mikäli todetaan että alateitse mahtuu tulemaan...

Olen ostanut vauvalle tuttipulloja valmiiksi useammankin,vissiin 7kpl ja pari erilaista tuttia.
Esikoinen meillä oli tutti tyttö ja saa tulokaskin jos vaan suostuu sitä syömään.
Ilta hurahtaakin siinä kun mennään pikkuveljen lätkämatsia kattomaan,täytyy muistaa nauhottaa Idols ja Salkkarit voi niitä katella ja neuloa yön pimeinä tunteina kun ei saa nukutuks..
Mutta nyt jatkamaan siivoilua =) :wave:
 
huomeniaa!! :wave:


täällä ollaan vieläkin. Vähän on voimaton olo ja outo. mies tuli kipeäksi eilen. Se valitti koko yön kylmyyttä vaikka sillä oli 2-3 peittoa päällekäin. Ja se hehkui kuin kiuas.. :( nyt se kävi aamulla
työterveyshuollossa ja diagnoosina nuhakuume. 2 päivää sairaslomaa.
Nyt se makaa sohvalla ja valittaa oloaan. Kurkku kuulema kipiä, ei voitu ottaa terveyskeskuksessa nieluviljelyä ku oli juonu alle tunti sitten. Mä vähä veikkaan että tuolle on tulossa angiina.
Niin harvoin on kipeä ja kun on kipeä niin se on kans kunnolla kipeä. Kiva kuka mua nyt passaa täällä ku makaan vuodelevossa? Molemmat ollaa vuodelevossa.. :headwall:
Siinäpä sitä oliski jos ois jo yks laps. Herranen aika..onneksi oma äitini asuu parin kerrostalon päässä ja aiko tulla käymään ku pikkusisko on tarhassa 3. Äitillä kun loppuivat työt, niin nyt sillä on aikaa omallekin elämälleen. =)
nyt vaan sanoa rakkaalle mammalleni että teepäs meille mamma ruokaa :D

*väsyttää* etten vaa iteki olis tulossa kipeäksi?

miten nuha ja kuume vaikuttaa raskaana ollessa vauvaan?

nyt vähän rauhottumaan..

:hug: voimia kaikille.

HEI. MUUTEN.. MÄ AATTELIN OSTAA SELLASEN KROSSTRAINERIN (EN OSAA KIRJOTTAA OIKEIN) LAITAN TÄHÄN LINKIN NII NÄÄTTE MIMMOSESTA VEHKEESTÄ KYSE. NIIN KUINKA PIAN SILLÄ VOI ALKAA JUMPPAAN TAI SIIS TREENAAN KROPPAA RASKAUDEN JÄLKEEN??

http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=412592&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=10006&compartmentId=10045&categoryId=3144910

esimerkki yhenlaisesta vempaimesta. Aika hintava kylläkin.
 
Poppari meillekään ei tutteja ole hankittu eikä hankita, esikoisella oli aikoinaan valmiina yksi tutti jota ei sitten koskaan oppinut syömään ja huomasinkin, että ihan turha se tutti olisi ollutkin. Eli en aio tulokkaalle tuttia tarjotakaan. Tuttipulloja ajattelin ostaa 1-2kpl, kun meinaan kyllä ensimmäisen vuoden aikana käydä ilman vauvaakin asioilla eli mies saa sitten tarjota rintamaitoa pullosta.. :)

Satunen
tuolla laitteella voit alkaa treenata heti kun itsestäsi siltä tuntuu. Itse ajattelin liittyä takaisin kuntosalille jäseneksi melkein heti synnytyksen jälkeen :D Toki esim. vatsalihaksia ei suositella heti treenattavaksi mutta esim. spinning on hyvä laji.

Kohta rv37 täynnä, jippii!!!
 
Poppari, minäkään en ajatellut hankkia etukäteen tutteja tai tuttipulloja. Esikoinen kyllä sai välillä pullosta rintamaitoa jos kävin jossain ilman häntä, eikä se häirinnyt imetystä, mutta noita pullojahan saa ihan joka kaupasta, samoin kuin tutteja, joten ehtii ne sittenkin ostaa kun vauva on syntynyt, jos on tarvetta.

Tuttia esikoinen syö yhä nukkuessaan (1,5 v) ja tässä juuri mietitään miehen kanssa, että miten ja milloin jaksaisi aloittaa vieroituksen. Se olisi pitänyt tehdä jo aiemmin, lopetin imetyksen tytön ollessa n. 1v 1 kk ja sen jälkeen tutista on tullut tytölle paljon tärkeämpi kuin aiemmin. Nyt tämän toisen vauvan kanssa ajattelin tehdä niin, että katsotaan sujuuko elämä ilman tuttia, jos tarvetta tuntuu kovasti olevan, niin hankitaan tutteja, mutta vieroitetaan ajoissa! Mutta nämä ovat makuasioita...

Mutta kyllä siinä on perää, että tutti ja tuttipullo, etenkin liian varhaisessa vaiheessa annettuna, saattavat häiritä imetystä, vaikka näin ei aina käykään. Eli ainakaan ilman mitään erityistä syytä ei mielestäni kannata ensimmäisinä viikkoina pulloa tai tuttia tarjota, jos tarkoituksena on täysimetys :)
 
leppis ja vega tervetuloa loppumetreille mukaan minunkin puolestani =)


Ollaankohan leppis samaan aikaan kättärillä?? Mulla laskettu aika 2.10 Muistatko mitä lukemia neuvolassa saivat vauvan sydänääniksi?? Mulla tänään terveydenhoitaja sai lukemat 160 - 170.. eli aika hurjana pamppailee pikkuisen sydän, mutta ei mitenkään ollut huolestunut siitä. Muuten ollut sykkeet 135 -155 väliä.. Mistä lie sitten tollanen pomppasu... :D
 
Neuvola kuulumisia
Taas eri sijainen ei kiva. No ensi viikolla pitäis oman terveydenhoitajan olla kuulemma paikalla.
Verenpaine: 134/92 tuolla tuo keikkuu nyt aika korkeella
Sf-mitta 32cm sentin vähemmän kuin viikko sitten tosin eri mittaaja.....
painoa lisää 200g/viikossa yhteensä noin 5kg raskauden alusta
pissa puhdas
tarjonta rt ja ihan lähtökuopissa ollaan kiinnittyneenä. Eli voi kuulemma syntyä milloin vaan. En usko
sykkeet 135-140
Eli kaikki ihan hyvin. Viikon päästä toivotteli tervetulleeksi uudelleen jos olen kasassa. Itse kyllä vakaasti uskon siihen vaikka kivahan se vauvakin olis jo nähdä kun kaikki on sitä varten valmiina.

pumppernikkeli ja niilo 37+1
 
moi

tervetuloa uusille....

tutit ym tutin ostan varmaan sit kun vauva syntynyt niin tietää minkä värisenkin ostan, aventin pulloja on kaapissa, varmaan uudet tuttiosat ostan sit niihin..edellisen lapsen kanssa pulloja tarvitsin tosi harvoin, mies syötti joskus kun olin esim asioilla..

eipä muuten olossa ihmeitä, väsyttää, pinna kireenä, supistaa ym ..eli normaali olotila näin lopussa =)

pw 36+5
 
tervetuloa uudet mukaan, mehän kasvetaan ihan viimesille asti :D Vieläkö saatas kaikki keskustelemaan ni johan tulis aktiivisesti erillaisia näkökantoja asioihin.

Tutti ja tuttipullo asiaanki on vastailtu, hieno homma. Oon samaa mieltä, se on makuasia ja kukin tyylillään, ite oon vaan ihmetelly sitä "ihan kaikkeen etukäteen varautumista" ja tavaroiden hankkimista, ku kuitenki nuis opasvihkosissa yms neuvotaan toimimaan toisin...
Mut ensikertalaisille kaikki on uutta ja eihän sitä voi tietää millanen patukka masusta ulos putkahtaa.
Miekään en oo muuten syöny ite koskaan tuttia, enkä kyllä peukaloakaan.

Täällä oli aiemmin keskustelua tuota äippärahan pienuudesta...
Mie saan kans sen pienimmän, enkä ymmärräkkään et miten ihmeessä joillaki voi olla varaa ostaa kaikki mahollinen kräässä ja tavara ja vaate uutena ja kaikkee muuta vielä päälle?? Itellä menee koko raha ruokaan, viime kuussa olin ostanu itelleni sukat, enkä mitään muuta ruokaostosten lisäksi.

Ei tarvi vetää hernettä nenään, mut en vaan ymmärrä sitä kulutushysteriaa mikä ihmisillä on ja etenkään sitä millanen markkinareikä vauva on myyjille.

Nyt kahvia ja piirakkaa leipomaan ennen ku hermostutan jutuilla jonkun.
 
sykkeet ovat olleet kokoajan sellaista 135-150 mutta tiistaina lääkärin niitä kuunnellessa oli syke 164, siskollani on myös ollut tyttärensä raskauden aikana suunillen tuota luokkaa olleet vauvan sykkeet, mutta hän ei ole joutunut mihinkään sydänkäyrään. outoa? :/
no huomennahan tuo selviää tarvitseeko olla pahemmin huolissaan vai mitä.
on mulla mielessä myös ollut se että rakenneultrassa vauvalla huomattiin golfpallo sydämmessä mutta silloinen ultraaja sanoi että ei tarvitse olla siinä asiassa huolissaan kun kuulemma tuollaiset ovat niin pienellä prosenttiaalisella määrällä ja katoavat kuulemma myöhemmin.
Katiapatia saahan tuo nähdä olemmeko samoihin aikoihin kättärillä kivahan se olisi, jos tosiaankin sattuisi tulemaan tuolloin 5.10 niin saisi kaveri kivan synttärilahjan, toisaalta tuossa lasketunaijan tienoilla on niin monen perheenjäsenenkin syntymäpäivät että ovat "tilanneet"vauvan syntyväksi silloin. Katsotaan miten tässä käy :whistle:
mukavaahan tuokin olisi jos sattuisi niin mamma ystäviäkin saamaan kaveriksi tulevaa varten.
 
neuvolassa tänään olin ja kaikki oli muuten hyvin mutta hb oli laskenut 108 vaikka syön rautaa...ihmettelinkin miten oon niin pirun naatti koko ajan... |O
Toivottavasti ei nyt enään hirveesti mee alaspäin...
vauva oli myös kasvanut hyvin arvio n.3300g ja kuulemma vaikuttaa pitkäselkäseltä :D
Nyt kattellaan ens viikkoon ja jos kasvanut samalla vauhdilla niin passittaa mut ultraan että pitääks arviot paikkaansa ja jos näyttää että vois mennä yli 4kg laskettuun mennessä niin sitten arvioidaan paikat et kuin paljon sieltä tulee läpi...
nyt olis sit 20pvää laskettuun...toivottavasti vähemmän syntymään :D
Cristiina ja vaavi 37+0 :heart:
Se olis sit viikko38 käsillä =)
 
Tervetuloa kaikille uusille minunkin puolestani :flower: kiva kun saadaan loppumetreilläkin lisää väkeä. Meitä onkin aika paljon!

Mä oon samaa mieltä Popparin kanssa tosta kulutushysteriasta. Itsekin olen siihen vähän sortunut :ashamed: Se on vaan niin ihanaa ostaa kaikkea pientä vauvalle. En silti mielestäni ole sortunut ostamaan kaikenmaailman turhuuksia vaan ihan perustarvikkeita. Mutta kyllä ne sormet alkavat syyhyämään kun kaupoissa käy. Kirppareilta olen tehnyt paljon hyviä löytöjä ja siinä on säästynyt pitkä penni. Vaatteita olen ostanut alennuksista, eikä mulla taida olla yhtään vaatetta jonka olisin ostanut normaali hintaisena. Pinnasänky on pikkusiskolleni ostettu v. 91. Vaunut, hoitopöytä ja sitteri on uusia. Hoitopöydän olisin ostanut käytettynä, mutta sitä tietyä pöytää ei löytynyt ja sitten meni hermot kun yksi löytyi mutta myyjä ei vastannut posteihin ekan kerran jälkeen. Äiti sitten tilasi uuden hoitopöydän.

Mäkin olin aikasemmin kauhealla innolla ostamassa tuttipulloja ja teidän viestit sai mut tajuamaan ettei kaikkea kannata haalia kun ei vielä tiedä tarvitseeko! No äiti sitten kertoi eilen, että hän oli ostanut 2 x tuttipullon ja 2x tutin vauvalle :LOL: Ne saa riittää! Mäkin silti ajattelin, että olis hyvä kun vauva osaisi syödä myös pullosta kun itse menen käymään jossain ja vauva jää miehen kanssa.

Tuteista puheenollen.. mä olen pienenä syönyt tuttia. Olin tutteihin niin rakastunut, että kun mua yritettiin vierottaa siitä niin olin piilotellut niitä ympäri kotia ja käynyt salaa imemässä niitä kunnes mut oli yllätetty oikein rysän päältä...

Hui, mä en ole tajunnutkaan, että esim Nannalla ja Cristiinalla on viikot noin pitkällä! :eek:
Teidän vauvat syntyy pian!!!!

meela 35+5
 
Satu, itsekkin olen anttilasta joku vuosi sitten crossarin hommannut ja ai että kun tykkäsin. Justiin ennen plus-raskaustestiä laitoin sen kasaan olohuoneeseen kun oli laihdutusurakka edessä mutta piti sitten kasata se takaisin kokoon kun ei mahdu pieneen kämppään se enää. vaunut ja kaikki muut vievät sen tilan. harmittaa oikeesti, koska laite on tosi hyvä. Hiki tuli 10min kuluttua ja ku tunninkin jaksoi sillä mennä niin tunsi että jotain on tehnyt. IHan noin hienoa ja kallista laitetta en ostanut. omani taisi maksaa joku 200? mutta aivan ajaa saman asian kun on kaikki säädöt ja muut niin kuin noissa hienossakin on.
laite loistava minulle muutenkin kun juokseminen ei oikein luonnossa onnistu, kun polvet ei tunnu kestävän (yli ojentuvuutta, joka löysyttää nivelsiteitä polvessa), mutta on kuitenkin yhtä tehokas kuin juoksisi oikeasti, ellei tehokkaampikin kun jaksaa paljon pidempää "juosta". Tulipas mainospuhe. :LOL:

täällä mennään hiljaisella polulla. vaavi on ollut aika rauhallinen pari päivää. Liikkeitä tuntuu mutta on tainnut kääntää kylkeään niin että jalat osottaa enemmän selkää kohti kun tuntuu vaan välillä selkä/peppu pinnassa muttei jalkoja ollenkaan. Ja istumisesta se ei tykkää. :D heti kun koneelle tulen, alkaa möyrimään niin että maha heiluu.

Hiukan hirvittää valmiiksi huominen päivä kun pitäisi sinne treelle lähtiä ja edessä oisi kunnon shoppailu kierros siskon kanssa. ensin tullintorille, ideaparkkiin, kodinykköseen ja vielä citariin. Ja joka paikassa ei ole niitä pyörätuoleja. :kieh: Ideaparkista yritän tuolin saada, jos sisko ottaa sähkökäyttösen niin itse saan hänen tuolinsa. Miehellä mielenkiintoinen reissu kun kahden vammasen kanssa saa mennä :D

rv 35+3
 
emilyn - kiitti neuvosta. Mutta tuo laitehan vaikuttaa vatsalihaksiin, lähinnä keski ja ylä vartaloon? Tuskin heti alan pumppailla tuollasella..Meinasin parisen viikkoa antaa ropan levätä synnytyksen jälkeen, ja alotella sauvakävelyllä ja ukko vaikka työntää vaunuja siinä sivussa ni tulee kaikille raitista ilmaa :D täällä meidän perällä ku on mahtavat ulkoilu mahdollisuudet, tuossa vieressä sellanen vaara jota pitkin kiertää pururatoja ja talvisin oikea hiihtolatu jotja johtaa sitten jossain vaiheessa itse laskettelu keskukseen. Eli laskettelu keskus on niin sanotusti tuossa vaaran toisella puolen :whistle:

menin ukolle paasaamaan että pittää juua palio ku o kuumesa, vein sille limskapullon jääkaapista ni iteki köllähin sängylle ja nukahin sinne. Nyt oon taas täällä patjalla olkkrarissa ja taustalla pyörii dr.phil..

nyt netti shoppaamaan.

ps, tutti ja pullo asiaa - ite oon suunnitellu että imetän joko 1kk tai 3kk, ja sen jälkeen annan pulloa. Ja minusta vauvan suuhun kuuluu tutti, se on kuulema parempi vaihto ehto kuin sormi johon vauva voi kiintyä ja alkaa myöhemin imeä omaa sormeaan josta voi tulla tapa koulu ikään saakka.
(oon lukenu, en siis oo varma.) mutta kuitenki, tuttia suuhun mikäli herralle kelpaa :D meillä on hankittu 3 tuttia ja 3 pulloa.
 
Unohdin kysyä sellaista, etä kolottaako kenenkään muun lonkkia? Olen muutaman päivän sisällä huomannut, että jos istuu pidemmän aikaa niin lonkat tuntuu jotenkin kummallisilta ja kävely on vähän "erikoista" hetken aikaa... :/
 
TYTTÖ TULI

Heippa kaikille,
tänään kotiuduin, viime perjantaina meni lapsivedet jonka vuoksi menin tyksiin.
sunnuntaina sitten käynnistettiin ja illalla meille syntyi pieni tyttö, Vauva joutui seuraava aamuna leikkaukseen joka kesti 6 tuntia.
oli ongelmia ruokatorven kanssa.
Nyt on alkanut toipuminen ihan hyvin, vielä joutuu keskolassa olemaan.
Pois pääsee ehkä lähellä oikeeta laskettua aikaa.

neiti oli 1915g
46cm

syntyi rv 34+2

:heart:

lueskelen myöhemmin mitä täällä on sillä aikaa tapahtunut.
 
Naurukohtaus: kiva kuulla synnytyskertomusta. Mukava, et kaikki on sujunu hyvin ja vaavi on rauhallinen :)

Tervetuloa uusille myös mun puolesta! :flower:

poppari: kulutushysteriasta oon samoilla linjoilla sun kanssa. Kyllä kaikkea mahdollista kaupataan vauvaa oottaville tyyliin "juuri tätä tarvit varmasti, ilman et voi olla".
Ite oon ainakin tän kolmannen kohdalla "viisastunu" sen verran ettei kaiken tarvi olla uusinta uutta. :)
Hoitopöytä, sitteri, turvakaukalo ja tietty pinnasänky sekä aikanaan syöttötuoli (kaksi jälkimmäistä ollut myös mulla käytössä silloin joskus ;) ) on hankittu käytettynä. Vaatteita ostin isohkon määrän, siis eri kokosia, huutonetin ja tän kaksplussan kirpparin kautta. Uusia taitaa olla yhteensä 5-6 vaatetta (joista 2 tullut ystävältä ja muut on jääny yli ku oon ostanu ystäville vauvalahjaks eikä sit ole tarvinnukaan ) . Pussilakanoitakin sain ystävältä, ite tein lakanoita ja pussilakanoita sekä äitiyspakkauslaatikon reunuksen. Myös pieni (56/62cm) toppapuku on ite tehty. Muita toppapukuja ostin käytettynä. Pinnasängyn reunasuojatkin ostin huutonetistä. Vaunut on oikeestaan ainoot jotka tulee uutena, lähinnä siks et käyttöaika on kuitenkin muutama vuosi ja autottomana pitää kulkea omin jaloin tai julkisilla. :D
Enkä nyt halua mitenkään "ylpeillä" kierrätysjutuilla, mut mulle nuo kelpaa hyvin.

Tuteista ja tuttipulloista sen verran, et mulle jäi talteen 2 pulloa noilta vanhemmilta lapsilta (silloin oli äitiyspakkauksessakin tuttipullo mukana ) . Niihin sit ostit tuttiosat. Ystävä toi myös yhen pullon tuliaisiks ja noilla todellakin meinaan pärjätä. 2 tuttia ostin myös valmiiks, vanhemmat lapset ei ole tuttia kummemmin syöny, mut ostin kuitenkin jo varmuuden vuoksi jos tää uusi tulokas vaikka tarvis. =)

leppis: oliko vauva liikkeessä, ku sykettä mitattiin?? Mulla ainakin kerran sattu, niin et vauva alko liikkuun ku piti sykkeitä mitata ja ne oli siellä 170 hujakoilla. Ooteltiin jonkin aikaa ja syke tasottu 130-140. :)

Eilisestä neuvolalääkärikäynnistä piti vielä sano, et kysyin lääkäriltä tuosta mahan ja rintojen kutinasta. Sano, et vatsanaha taitaa venyä ja kun noita arpiakin jo on niin ne sit kutisee. Siihen kutinaan sais ottaa esim. 1 zyrtecin tai vastaavan antihistamiinitabletin. Lisäks rasvata, rasvata....
Meidän vaavi viihtyy hyvin ylhäällä, totes vaan ettei ole ainakaan laskeutunu yhtään :D Oma olo on ainakin sen suhteen hyvä, ku ei paina rakkoa eikä alapään luita.

jasmara ja masuasukki 35+6
 

Yhteistyössä