Naurukohtaus: kiva kuulla synnytyskertomusta. Mukava, et kaikki on sujunu hyvin ja vaavi on rauhallinen
Tervetuloa uusille myös mun puolesta! :flower:
poppari: kulutushysteriasta oon samoilla linjoilla sun kanssa. Kyllä kaikkea mahdollista kaupataan vauvaa oottaville tyyliin "juuri tätä tarvit varmasti, ilman et voi olla".
Ite oon ainakin tän kolmannen kohdalla "viisastunu" sen verran ettei kaiken tarvi olla uusinta uutta.
Hoitopöytä, sitteri, turvakaukalo ja tietty pinnasänky sekä aikanaan syöttötuoli (kaksi jälkimmäistä ollut myös mulla käytössä silloin joskus
) on hankittu käytettynä. Vaatteita ostin isohkon määrän, siis eri kokosia, huutonetin ja tän kaksplussan kirpparin kautta. Uusia taitaa olla yhteensä 5-6 vaatetta (joista 2 tullut ystävältä ja muut on jääny yli ku oon ostanu ystäville vauvalahjaks eikä sit ole tarvinnukaan ) . Pussilakanoitakin sain ystävältä, ite tein lakanoita ja pussilakanoita sekä äitiyspakkauslaatikon reunuksen. Myös pieni (56/62cm) toppapuku on ite tehty. Muita toppapukuja ostin käytettynä. Pinnasängyn reunasuojatkin ostin huutonetistä. Vaunut on oikeestaan ainoot jotka tulee uutena, lähinnä siks et käyttöaika on kuitenkin muutama vuosi ja autottomana pitää kulkea omin jaloin tai julkisilla.
Enkä nyt halua mitenkään "ylpeillä" kierrätysjutuilla, mut mulle nuo kelpaa hyvin.
Tuteista ja tuttipulloista sen verran, et mulle jäi talteen 2 pulloa noilta vanhemmilta lapsilta (silloin oli äitiyspakkauksessakin tuttipullo mukana ) . Niihin sit ostit tuttiosat. Ystävä toi myös yhen pullon tuliaisiks ja noilla todellakin meinaan pärjätä. 2 tuttia ostin myös valmiiks, vanhemmat lapset ei ole tuttia kummemmin syöny, mut ostin kuitenkin jo varmuuden vuoksi jos tää uusi tulokas vaikka tarvis. =)
leppis: oliko vauva liikkeessä, ku sykettä mitattiin?? Mulla ainakin kerran sattu, niin et vauva alko liikkuun ku piti sykkeitä mitata ja ne oli siellä 170 hujakoilla. Ooteltiin jonkin aikaa ja syke tasottu 130-140.
Eilisestä neuvolalääkärikäynnistä piti vielä sano, et kysyin lääkäriltä tuosta mahan ja rintojen kutinasta. Sano, et vatsanaha taitaa venyä ja kun noita arpiakin jo on niin ne sit kutisee. Siihen kutinaan sais ottaa esim. 1 zyrtecin tai vastaavan antihistamiinitabletin. Lisäks rasvata, rasvata....
Meidän vaavi viihtyy hyvin ylhäällä, totes vaan ettei ole ainakaan laskeutunu yhtään
Oma olo on ainakin sen suhteen hyvä, ku ei paina rakkoa eikä alapään luita.
jasmara ja masuasukki 35+6