*LOKAMASSUT -08 Kesäkuussa*

:wave: jussit näin myöhäsesti. :D viimein päästiin kotiutumaan sukusota tantereelta ja tätä jussia ei enää koskaan. kyllä jäi paskan maku näin suoraan sanottuna suuhun. :/
onneksi kotona perheen kesken. :)

huitshapeli ihana kuva! :heart: mäki haluun.. :(

Ulpulummukka :hug: tuo tilanne on niin jotenkin tuttu.. varsinkin ekan lapsen tullessa tuo kriisi on pahin ja muutos suurin ja on kuulemma tosi yleistä miesten keskuudessa tuo äkkillinen menovaihe. :/ oma mies sai menovaiheen kun rupesin odottamaan ekaa ja vasta loppu vähän sen jälken kun toinen lapsi syntyi että kesti yli vuoden verran tottuminen sillä perheelämään ja nyt näin kolmatta odottaessa aivan toinen mies pikku virheineen :heart: kaikin puolin kuitenkin kasvanut lapsien myötä. itselle sinänsä muutos helpompi kun kuitenkin kannoin lapsosia 9kk ja tunneside erinlainen.. tsemppiä! ps. puhua, puhua, puhua.. meillä ollut myös käytössä parisuhdeterapeutti ja toi kivasti lisä potkua ;)

tuli tosta mieleen en nyt muista paljonko äitiysraha on mut esim jos menee tolla 20% korolla ni 380e tulee niin vero vie n.90e välistä. tosin sitten saat hyvät palautukset. :)
harmi et meillä meni plus minuus kun mies tienas liikaa ja sai mätkyjä ja mä sitten maksan mätkyt mun palautuksilla. :/

onnea viikot poksuneille, itsekkin huomenna.. B) syömään ilttistä ->

triple ja tossutin 23+6
 
Kiitos kovasti valaisusta vero asiaan. Noiden kanssa olen aina ihan pihalla. vaikka tuleva anoppi onkin verotoimistossa töissä niin silti olen aina ihan out vero jutuissa. sen tiedän että enää en halua mätkyjä. tulevalle joululle tuli melkein 100? mätkyt... Pienistä minimietuuksista on hyvä maksaa tuollaisia rahoja...

täällä on oltu juhannus ahkera. :D Mies kun oli kaveriensa kanssa mökillä, oli itselle keksittävä paljon tekemistä niin ei menisi aika ikävöidessä ja niin teinkin. pesin saunan, siivosin kämpän, siivosin vaatehuoneen, järjestelin kaappeja, melkein ompelin verhot, luin "raskausarpia" pesin neljä koneellista pyykkiä, tiskasin... :D Ei oo ollu tekemisen puutetta. Maha-asukas osoitti mieltään vissiin kun eilisen päivän oli ihan hiljaa kun mie touhusin. :D Menee se juhannus näinkin.

Tänään odottelen sitten mansikkakaakkua ja ruusukimppua mieheltä kun kotia saapuu... Voi olla että vastassa on vain krapulainen mies joka huutaa että hiljaa, tuo buranaa ja jaffaa, viittitkö vähän hieroa päätä... :D hyvää syntymäpäivää minä. :D Onnittelupotkuja sentään sain masukkaalta tänä aamuna. paras lahja ehkä ikinä. :heart:

Nyt pakertamaan hensua, eli henkilökohtaista näyttösuunnitelmaa. huomenna pitäisi olla valmis. huoh.

rv23+6
 
Lokamassuille käyn samalla reissulla toivottamassa hauskaa kesän jatkoa ja onnellista loppuodotusaikaa! :flower: :flower: :flower: Teillä on kohta jo nyytit sylissä. :D

Tiedä tosin muistaako minua enää kukaan, mutta kävinpä silti samalla reissulla, kun esittelin itseni helmikuun odottajiin. B)
 
Kärppä: Ainakin mä muistan sut! Ihana uutinen! Hirmu isot onnittelut plussasta. Toivotaan onnea ja jarrusukkia matkaan! :flower: :hug:

toiveikasodottaja: Mahtavat synttärionnittelut! :flower:

Täällä on ollut rauhallinen viikonloppu. Sateen ja paisteen keskellä, tyypillinen kesäilma siis.
Masussa liikuskellaan päivittäin. Vielä oottelen, et liikkeet näkyy kunnolla päällekin päin. =)

Vaatehankinnoista... oon innostunu huuteleen huutonetistä vaatteita ja ens viikolla pitäis saada eka pikkupaketti. Toinen isompi paketti tulee myöhemmin, tosin Kaksplussan kautta. Alkaa oleen sopivasti jo pienimpiä 50-62cm vaatteita. Kummasti tosta oon innostunu. Ennen myin vaan pelkästään, mut nyt tän uuden tulokkaan myötä oon kattellu kaikenlaista vauvaan liittyvää... ;)

jasmara ja masuasukki 24+2
 
Heipsan ihanaiset lokamassut, toivottavasti juhannus mennyt kaikilla mukavasti =)
Hassu kysymys...mutta miten teillä muilla on hoidettu masuasukkiin liittyvä tiedotus sukulaisille...ootteko kertoneet itse vai teidän vanhemmat kun on ollut sopiva tilaisuus?

Kysyn tätä siksi...että...mun miehen vanhemmat oli ikävästi valehdelleet sukulaisilleen vielä pari päivää ennen juhannusta, että mies asuu vielä vanhassa (poikamies) asunnossaan ja lapsesta eivät tietenkään ole kertoneet mitään (kohta jo kuudennella kuulla).
Yksi sukulainen oli tässä ihmeissään kun me sitten kerrottiin, että ollaan muutettu yhteiseen taloon ja lapsi tulossa syksyllä.... Ihmettelen miksei ne kertonut totuutta meidän talosta ja lapsesta... Me ollaan siis jo 30+ naimisissa olevia... Mitä tästä pitäisi ajatella vai olla ajattelematta....
:LOL:
 
Kärppis, kyllä sinut muistetaan, kuinka ihanaa!! Haleja ja tarrasukkia sylin täydeltä, kiva kun kävit meitä moikkaamassa! Halaus

Kaneli, onpa outoa käyttäytymistä miehen vanhemmilta. Me kerrottiin ite kaikille kenelle haluttiin ite kertoa (omille vanhemmille ja sisaruksille ja mä kerroin mummoille), ja meidän vanhemmat sai kertoa sitten muille sitä mukaa kun jonkun kanssa oli tekemisissä/halus.... Aika hyvin sukuun sitten vanhempien kautta levisikin..... :LOL: En oikein ymmärrä mikä motiivi voi olla valehdelle tommoista? Olisivatko sitten miettineet että haluatte itse kertoa, mutta siltikään en oikein ymmärrä... Varmaan kiva sitten selitellä isoa massua ja luultua erilaista elämäntilannetta...

Jussi tuli ja meni, eipä ollut tänä vuonna kovinkaan ihmeellinen, pe töissä, ilta sateen keskellä vahempien luona saunoen ja grillaten ja eilinen ja tämä päivä tontilla yläkertaa pohjamaalaten....No sujuuhan se näinkin.... B)

MASSUSTA, tänään aamulla makoillessa oli maha ihan kumman muotoinen: Kaverin peppu oli ihan pystyssä oikealla vatsassa niin että vatsan oikea puoli nousi korkeemmalle kun vasen, hassua......ihanaa kun sai pienen selvästi käsien väliin..... :heart:

Kirppiina ja Ruu 23+2
 
Kärppis: Totta kai muistetaan sinut! Onnea todella paljon :heart: !

toiveikasodottaja: Myöhästyneet synttärionnittelut :flower: !

Kaneli-07 : :eek: , no jo vain on outoa käytöstä tosiaan appivanhemmilta! Me ollaan lähimmille kerrttu itse ja annettu sitte noiden vanhempien ja mummojen ja pappojen hoitaa lopputiedotus..

Ulpulummukka: :hug: toivottavasti saatte asiat selviämään.

Nyt on juhannusreissu ohi. Väsynyt olen, mutta tulipa tehtyä. Mukavaa oli nähdä vanhempia ja siskon perhettä taas vähään aikaan. Vielä viikko 4D ultraan...

Nanna + poju 25+ 5
 
Moi

kaikille ,juhannus tuli ja meni..oltiin siellä kylpylässä ja lapset nautti saadessaan uida,käytiin samalla titi nalle talossa ja kivaa oli...huomasin et tuo vedessä lilluttelu ei välttämättä tuntunut musta enää kivalta, herkästi supisteli..no mä kyllä keskityin tohon syömä puoleen =) , painoa tuli varmaan reilusti lisää, no saa tullakin kun lähtöpaino oli niin alhainen...

Huomenna ois keskiraskauden ultra ja meinasin nyt tiirata sitä jalkojenväliä :)

Ulpulummukka :hug: toivottavasti saatte asianne selväksi, mulla kans kriisi menossa ja hormonit tekee tepposia vielä siihen päälle

Kärppis :flower: onnittelut sulle myös

mutta nyt aamupalan tekoon ja viemään tyttöä 2 v neuvolaan, oli eilen mussukan juhlat :heart:

pw 25+2
 
Tove-81
Kärppis hyvin sinut muistetaan! Paljon onnea! :heart:

Näin juuri viime yönä unta että saatiin ihana tyttövauva, enkä millään olisi halunnut herätä nyt aamulla ylös! Yhh! Tulis jo lokakuu!!! Kuinka usein sitä muutoin toivoisi kesällä että lokakuu alkaisia, jos ei olisi tämmöistä syytä! :D

Nyt taas töiden pariin. Tove + papunen 21+4
 
Kärppis: Onnea valtavasti! Kyllä täällä muistetaan. Ihanaa että onnistuitte näin pian plussaamaan.

Ulpulummukka: Käsittämättömän itsekästä käytöstä mieheltäsi. Varmasti ymmärrettävääkin ottaen huomioon kaikki kertomasi asiat (veli, nuorempi sinkkukaveri ja vapauden kaipuu) ja vielä tämä uusi perhetilanne tulossa, mutta siitä huolimatta saisi ottaa sinut paremmin huomioon. Toivottavasti saatte asioihin selkeyden pian. Voimia sinulle asioiden setvimiseen!

Toiveikasodottaja: Paljon onnea näin myöhästyneesti synttäreiden johdosta. Toivottavasti sait sitä kakkua!

Olipa kiva viettää kolmepäiväinen viikonloppu. Vaikka olikin aika vaihteleva sää, tuli silti saunottua ja grillattua vähintäänkin riittävästi. Nyt kai täytyisi ryhdistäytyä taas ruokavalion suhteen.

Novelle 24+1

 
FPI
Hyvää Juhannuksen jälkeistä elämää arvon lokamassut! :flower:

Kärppis! Toki sinut muistetaan ja hirmuiset onnittelut plussasta!! :heart:

Toiveikasodottaja, myöhästyneet synttärionnittelut!! :flower:

Ulpulummukka, toivottavasti asiat selviää ja koira paranee!! :hug: Tulehan kertomaan, miten menee! Ja tosiaan komppaan huitshapelia, oli hyviä pointteja!

Huitshapeli, tosi kiva ultrakuva ja selkeä! =)

Kaneli, jopas on kummaa käytöstä vanhemmilta?? Mistä mahtaa johtua? Meillä vanhemmat on kyllä ihan tehokkaasti kertoneet vauvasta muille sukulaisille ;) Toivottavasti asiaan tulee selvyys, että miksi ovat toimineet noin!

Juhannus meni oikein kivasti ja nyt puuduttaa olla töissä, vielä pitäs tää ja ens viikko jaksaa ennen kesälomaa, huh!

Sokerirasitustestin tulokset oli normaalit eli ei tartte seurata mitenkään tai muuttaa ruokavaliota! :D Hirveä päänsärky kyllä oli sen testin jälkeen, illalla jouduin oksentamaan ja vielä seuraavanakin päivänä särki päätä, uh huh.

Esimaitoa tuli juhannuksena yhtenä iltana ihan vähän.

Viikot taas poksu tänään eli alko rv 27 =) Lääkäri käynti on tiedossa perjantaina ja ens viikolla taas neuvola!

Mukavaa viikonalkua! :wave:

FPI+pepe rv 26+0 :heart:
 
Heipähei! :wave:

Jussit on nyt vietetty ja mä olen ihan puhki!!! Nukuin viime yönä 11tuntia ja tänään olen ihan tööt :xmas: Oltiin miehen suvun kanssa heidän mökillään Keski-Suomessa saaressa.Oli ihan mukavaa kun oli paljon porukkaa mutta tuo minun esikoinen oli aivan uskomattoman kauhea :eek: Kiukutteli ja venkuili koko ajan |O Mulla selkä petti sitten lauantaina ja on nytkin ihan sikakipee |O Tiiä mikä ihme tuohon tyttöön on oikein menny.Itelläkin hermot niin viimesen päälle kireellä että tyttö valitsi uhmallee pahimman mahdollisen ajan :headwall: Toivottavasti pinna pitenee synnytyksen jälkeen.

Miehenkin kanssa enemmän ja vähemään kränään koko ajan :/ Mä vaan suutun niin kamalan helposti ja itkeä vollotan sata kertaa päivässä.Monta kertaa jo hetkellisesti tuntunut siltä että oliko tää nyt niin viisasta ja että pitäskö erota :/ Eiväthän nuo todellisia tunteita ole mutta sais jo riittää tää hormoonimyrsky ku tulee sit puhuttua mitä sattuu.

Ulpulummukka Voimia paljon :hug:

Esimaitoa tulee multakin,esikoisesta ei tullut.Tosin multa tuli jo ennen raskauttakin vaikka esikoisen imetyksestä oli 1,5v :whistle:

(.) Masu kasvaa ja painaa ja kaveri liikkuu kuin pyörremyrsky :heart: Nyt on tullut näitä ´laitan käden tai jalan äidin kylkiluiden väliin´ja voi että se tuntuu kauheelta |O
Ummetusta on taas oikein olan takaa :x Raudan syömisen lopetin jo ajat sitten kun tuli niin paha oli siitä.Ptäs käydä siellä luontaistuotekaupassa hakemassa joku korvaava tuote.

Ihan järjetöntä ajatella että kohta vois jo suht turvallisesti synnyttää :eek: Viikon 28 jälkeenhän on oikein hyvät selvitymismahdollisuudet.Hurjaa :D Tosin ainakaan minä en missään nimessä halua vielä,tuntuu että ihan vasta ihmettelin plussaa tuolla meiän vessassa.Se todellakin pitää paikkansa että toisen raskausaika menee tuplasti nopeammin kuin esikoisen,ainakin minun tapauksessa.

Nyt sohvalle makaamaan,esikoinen saa kattoa koko aamun dvd.tä :whistle: :ashamed:

-Laura ja MiniMatkustaja 25+4-
 
Kiitos kuvakommenteista:) Mä oonkin joka päivä plärännyt noi kuvat monta kertaa läpi. Soon niin sulonen :heart: Vähän vielä kun saa lihaa luitten ympärille, että pärjää:)
Kauheeta kun kattelen noita teidän viikkoja, nehän huitelee kohta jo kolmeekymppiä!! Tosi kiva olla täällä viimesten joukossa.. Oottakaa joku mua sitten, ettei ite tarvi jäähä kirjotteleen, jookos :LOL:

kärppä; muistetaan :) Hyvää kesää myös sinne ja onnea odotukseen!

naurukohtaus; mulla kans tuntuu että lapset oikein yrittää saada mut pahalle tuulelle (ja mies kans! ) . Ei ne oikeesti pahaa edes tarkota, mut mä en ymmärrä mihin mun viimesetkin pinnanrippeet on hävinny tän raskauden myötä. (Miehen ei tartte kun purra väärin leipää, niin meikä näkee punasta ) :ashamed:

toiveikasodottaja; onnea :flower:

kaneli: myö on kerrottu vanhemmille tai laitettu lapset asialle :LOL:
Mitähän ihmettä tulevat isovanhemmat ajatteli..

Mulle on tullut pari onnetonta raskausarven alkua ja ne ärsyttää (löytyy kun osaa oikein ettiä, mutta kuitenkin:D ). Ekoilta ei tullu kun tisseihin. Ensimmäisissä raskauksissa alko tulemaan esimaitoakin jo hyvissä ajoin ja tältä ei oo näkyny vielä pisaraakaan. Toisaalta ekoilta tulikin sitä maitoa niin, että se sattu ihan hirveesti ja nyt sitten on käynyt mielessä ajatus, että jos sitä ei tulekaan! Mikään ei siis ole hyvin..

Pitäs lähteä pihahommiin kun ensin päättäis, että pitäskö tuota tukivyötä vai ei.. Sen kanssa supistaa, mutta ilman sitä tuntuu illalla että maha repee sivuilta :xmas:

Ihan tuntuu vaikealta tämä päivänalotus tänään :LOL:

huitshapeli ja lilliputti 21+6
 
Heippa vaan!

Uusi viikko taas alkaa... =) 22+1 on nyt ja ensiviikolla saan mennä täyttelemään kelan lappoja!!! Jokku on vissiin jo saanu pakkauksenki jo vai? Häh?

Elämä alkaa voittamaan, kiitos tuesta. Mies on jo vähän niinku palautunu maan pinnalle, sanoi että on ikävä... =/

Lähetin madam mammalle ennustusviestin, Kuulemma meille tulee kaks tyttöä 9.10.08... Saas nähdä ku piti oleman poikia :eek:
Seuraava lapsi tulee kuulemma v2013 ja on poika, sitte vielä tyttö 2015. Näinköhän...?

Onko ketää muuta ketä ällöttää vauvan liikkeet masussa? Mä en tiedä miksi mutta mua ällöttää kun vaavit meuhkaa. jos on ruoka kesken niin pakko lopettaa syöminen ettei tuu oksennusta... Höh.

RASKAUSARVISTA:
Niitä on, n. 10kpl sellasia punasia 1cm mittaisia. Navan ympärillä on sellasia oikeen vaaleita/hopeisia pitkiä arpia. Miksi ne ei punoita? Mä en kestä noita arpia...

T. Ulpis 22+1
 
Huitshapeli ihana kuva!

Minäkin kävin neuvolassa ja lääkärissä: neuvolassa kaikki muuten hyvin paitsi rautalääkkeilläkin hB vain 106, ei ole kyllä tuntunut itsestäni niin väsyneeltä kuin alkuraskaudesta, mutta kaipa se on aika alhainen. Rautalääkkeeksi vaihdettiin Retafer jos se auttaisi. Vauva kasvaa kohisten, samoin massu on jo aika valtava: sf mittakin oli 25.

Raskausarpia huomasin eka kertaa eilen: ei mahassa, mutta minulle niitä oli tullut valitettavasti paisuneisiin tisseihin, ei kovin nätit, toivottavasti noi raskausarvet vaalenee jossain vaiheessa.

Lääkärissä vauvaa ultrattiin, yritän laittaa myöhemmin kuvan tännekin vauvasta, meille tulossa pieni ihana poikavauva kokoa oli vauvelilla nyt painoarviona 630 g, sillä käyrällä arveltiin täysaikaisen syntymäpainoksi noin 3 kg. 4D ultra oli kyllä ihana, itkin ja nauroin yhtä aikaa kun näin vauvan, lääkärikin joutui sanomaan että äidin täytyy nyt hillitä tunteita niin vatsa ei keiku niin saa parempia kuvia.

Vauvan näkeminen oli niin ihanaa, vauva hymyili ja haukotteli ja notkeana poikana raapi silmäänsä paitsi kädellään myös jalallaan =) Siihen ei enää tässä iässä kykenisi.

Vauva on ihan isänsä näköinen minikopio miehestäni, hassun näköinen isonenäinen hymyilevä rakas pieni poika. Tässä raskauden vaiheessa vauva oli jo niin ihanan valmis joka kohdasta, kädet ja sormet ja varpaat ja nenä ja korvat ja kaikki, kiveksetkin laskeutuneet, selkäranka valmis, vauvan pallea jo liikkui myös kun harjoitteli hengittämistä. Tuli mieleen on se ihme miten valmiita vauvat jo ovat tässä vaiheessa! Lääkäri sanoi nyt kannattaisi jutella ja laulella vauvalle jo paljon, se kuulee jo hyvin juttuja.

Sukulaisille näytettiin vauvan videoita juhannuksena, anoppi totesi vain että olisi toivonut tyttöä, kukas sen nyt hänelle tekisi. Että silleen... Mutta pääasia että olemme itse mieheni kanssa vauvasta rakkaasta ainokaisestamme kovin onnellisia, vauva on ihana pieni poitsu.

Ikionnellinen

Jäpyn mami 24+6
 
Tervehdys pitkästä aikaa :wave:

Oon käynyt ahkerasti lukemassa keskustelupalstan kuulumisia. On nin mukava seurailla suunnilleen samassa vaiheessa olevien juttuja =)

Juhannus meni meillä kivasti kotosalla sadetta pitäessä ja kavereiden kanssa grillaillessa.
Herkuteltua tuli kyllä ainakin kahden edestä :ashamed:

Olen selvinnyt tähän asti onnellisesti, lähes oireetta koko alkuraskauden.
Ekat oikeesti kurjat raskaus oireet ilmenivät viikonloppuna:
Mulla alkoi lauantaina istuminen sattumaan vähän niinkuin "kirvelemään ihan ylävatsaan" ja kun varovasti tunnusteli siinä ihan rintojen alla on paikka josta on tosi hellänä.
Aiemmin mulla olli napa kipeänä, olisko tää sitten vähän samaa sarjaa eli kasvukipuja, kipupiste on vaan siirtynyt ylöspäin. Onko teillä ollut oireita napakipua tai nyt "istumakipuja ylävatsassa"? Ainoa hyvälle tuntuva asento oli olla makuullaolo. Tuli sitten maattua aika tehokkaasti pari iltaa. Soitin neuvolaan ja meen huomenna sitten varmuuden vuoksi tarkastukseen. Tai samalla siirrettiin neuvola-aikaa viikolla aiemmaksi. Toivottavasti ei ole mitään raskausmyrkytystä tai veressä vasta-ainetta tai mitään muutakaan ikävää ... Veriryhmäkin sattuu olemaan se 0-. Vähän huolettaa, mutta onneksi kipu on nyt tänään ollut ihan siedettävä, että oon voinut istua töissä.

Vauva kyllä meuhkaa joka ruuan jälkeen ja iltaisin vatsassa varsinkin kun noita jalkapallonpelejä tulee iltaisin. Mä en itse jalkapallosta kovin välitä, mutta mies kattoo. Taitaa olla toinen futisfani tulossa :D

En ole vielä havainnut raskausarpia. Oon yrittänyt öljytä säännöllisesti, toivottavasti auttaisi asiaan.

Mä sain jo viime neuvolakäynnillä kesäkuun alussa kelan paperit mukaan ja täytellään niitä työpaikan palkanlaskennan kanssa ensi viikolla. Jännää, kohta saa rueta odottelemaan äitiyspakkausta ;)

Vaunut ja turvaistuin me tilataan tällä viikolla Saksasta verkkokaupasta.
Toimitusaika mukavat 7-8 viikkoa. Vaatteita oon ostellut kirpparilta muovipussillisen ja jonkin verran uusia. Kestovaippojakin ajattelin uskaltautua kokeilemaan kertisten rinnalle. Ostin 6 kappaletta erilaisia vaippoja kokeiluksi. Saa nähdä miten käy :)

T. Katriz rv 25+3
 
Tove-81
Japynmami oikein nauratti ääneen kun luin tuon kohdan, että jalallaan raapi silmäänsä! Voi että olen iloinen teidän puolesta. Varmasti mahtava kokemus nähdä noin tarkkaa kuvaa lapsosesta.

Asiasta toiseen, katsooko kukaan lokamammoista näitä faktan ohjelmia Vauvatalo ja Synnytyssairaala? Tajusin juuri syyn miksi näin viime yönä tuota ihanaa unta vastasyntyneestä. Katsoin eilen illalla kaksi jaksoa putkeen synnäriä! :D

Tove + papunen taas täällä 21+4
 
Hei kokeilkaa ihan oikeesti sitä nokkosta te alhasesta rauta-arvosta kärsivät.
Jos ei luonnosta kerääminen ja kuivattaminen tunnu omalle jutulle, niin luontaistuotekaupasta saa sellasia nokkospuristeitakin. Itellä on nousu hb sillä kuivatulla nokkosmurskalla jota tungen jokapaikkaan, mut pari kaveria ja oma äitikin aikoinaan sai nousemaan niillä puristeilla. Eikä mee masu sekasin.
Nuo apteekin pillerit ei sovi todellakaan ainakaan mulle, eikä ilmeisesti juuri kenellekkään muullekkaan.

Tuskalle tuntuu tällänen hellepäivä, omaa ihokerrosta kun ei saa enää riisuttua ja alastikki hävettää kotona liikkua, mut ei auta vaikka on räppänät ja parvekkeen ovet auki yötä myöten. Mies jaksaa kaikenlisäks valittaa et palelee ja oon itsekäs ku nukun ikkunat auki :LOL: Sanoin et pue villapusero päälles ja ole hiljaa kiitos.
Ei voi ku kauhistella tulevaa heinä ja elokuuta ku maha alkaa kohtapuoliin painamaan vaan enempi ja enempi ja ilmat senku kuumenee... huh.

Ulpulummukka: mua kans sillontällön ällöttää ne liikkeet. Tai siis ku se selkeesti oikeen pyörii ja möyrii tyolla alhaalla ja ihan pinnassa, niin ne vaan tuntuu niin pahalle ja sellaselle inhottavalle. Tulee joku kauhuleffan kidutus kohtaus joskus aina mieleen :LOL:
Mut koitan aina sit silitellä siitä ja puhua rauhottavasti et se lopettas, ja se joskus toimiiki.
Niin ja juhannuksena se koitti selkeesti jo sellasia karatepotkujaki. Eka nous masun oikeelle puolelle iso möykky ihan pintaan ja kohta tuli iso ja kova isku vasemmalle pari kertaa. SE kävi jo kipeää.
Mut tällästä kait tää on ja niitä kylkiluihin potkuja odotellessa ei auta ku miettiä et helpolla pääsee, vielä.

Keskiviikkona ultraan, saas nähä kuin paljon on möykky kasvanu kahdessa kuukaudessa :)

poppari ja beibe 26+jotain.
 
Heipsan, mukava lukea teitin mukavia kuulumisia ja hienoa, että kaikilla raskaus sujuu hyvin.
Itsellä tuli tänään täyteen 25+0! Soittelin neuvolasta saamaani numeroon taysiin ja varasivat synnytysvalmennukseen ajan. Olisi halunneet varata jo viikolle 34 mutta mies silloin reissussa joten on nyt viikon 35 alussa. Huh hei, näin se aika vaan rientää....
Täytyy palata takas töiden pariin. Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille. :wave:

Kaneli-07 ja mussukka
 
:wave: heissan.. tuijotan tänään pikavisiitillä pitkälti omaa mahaa. :D

nyt pikasesti lukasin kuulumisia ja jollekkin pientä poitsua uumoiltu, onnea sinisestä nyytistä masussa. :) sitten oli vaatepaketista juttua ja ite kans huuto.net hirmu että voisin istua kattomas erinlaisia vaatteita ja paketteja koko illan. :D Anoppi asiasta sen verran et itellä kans oikein ärsyttävät nuo miehen vanhemmat. :kieh: kolmannesta ilmotettiin tekstiviestillä kaikkille sukulaisille/lähiomaisille ja onnitteluja tuli, jopa anopilta ja appiukolta. kuitenkin kun miehen sisarukset siellä käynneet ovat kysyneet kovasti että ollaanko me jotain lestaadiolaisia tai jtn ku lapsia tulee liikaa. siellä kahvilla käytiin, oli niin ku mua ei oliskaan. sitten rv15 tienoilla olivat kyselleet miehen sisaruksilta että miksi me ei laiteta sitä kesken ku mahakin näkyy...???! :kieh: mä olin että mitä?! näinkö paljon lapsenlapsia halutaan! sitten kun lapsivesi meni ennenaikasesti ja makasin sairaalassa niin heti on meidän kolmas lempilapsi ja kysellään päivittäin vointia. nyt taas kun sairaalasta kotiin ja voin paremmin piitata paskaakaan.. tiedänpähän ketä en kutsu ristiäisiin!

ylävatsa kivusta en osaa sanoa kun itellä pistelyä niin monenmoista. johtuisko sitten että vauva painaa palleaan tai johonkin lihakseen kun istuu. :|
popparin kanssa samaa mieltä tuosta nokkosmurskasta että toimii hyvin ja mun mielestä paremmin kun muut rautavalmisteet eikä sivuvaikutuksia..

sitten neuvola asiaa. tänään kontrolliultra sairaalassa ja kaikki aivan loistavasti. kohdussa ollut hematooma on viikkojen vuotelun jälkeen pois! :) lapsivesi määrä normaali ja vauva voi hyvin, ruoka aikana kotona. :) ei tiedä kumpi tulee varmasti mut villinä veikkauksena tuumasi pikku prinssiä jos pitäis veikata. :D sen näkee.. niin ja paino oli 730g eli aikas kivan kokonen viikkoihin nähden. :) seuraava etappi olis rv32 johon yritetään päästä ja toivotaan että kalvot kestää.. nyt ruokailemaan..

triple ja tossutin rv24+1 :heart:
 
Neuvolassa käyty;
Hb oli noussut onneksi obsidanilla 113:n, joten retaferilla en tehny mitään.
Paino oli noussu kuudessa viikossa kolme kiloa!!! Hitsi, se on 500g/vko!! Ja mä kun just ajattelin, että hyvä, kun oon siitä herkuttelusta päässy eroon :whistle:
Hirveetä, kauheeta, kamalaa :headwall: Ekassa raskaudessa paino ei noussu kun 9kg ja toisessa 6kg ja nyt on tullu kuudessa viikossa kolme kiloa :headwall:
Kohdunpohjankorkeus oli 21cm, eli ihan yläkäyrällä mennään ( rv21+6 ). Enhän minä tuosta osannut stressata ennenkun th sanoi, että vielä välttämättä tarkoita isoa vauvaa :|
NÖYYYY!! Voiko se sitten tarkottaa?! Mä olen pieni, mä tarviin pienen vauvan!!
Viime viikolla oli painoarvio 456g ja viikkoja 21+2, eihän se ole iso, eihän??

*lähtee selvittään KELAN papereita pää pyörällä*
 
huitshapeli itellä kans tullu nyt 3kg melkein lisää 4 viikos. :D mut siinä melkein kaikki mitä on tullut. koko raskauden aikana nyt tullu 4,5kg. :) aijemmista 8kg ja oliko 10kg.. saas nähä tuleeko saman verran vai.. vauvas on hyvän kokonen viikkoihin nähden. :) ei liian iso eikä pieni kun yleensä 400g molemmin puolin nuolla viikoilla. :) meillä kans arvio tänään 730g jonka kirjotinki, eli hyvin keskiverto mielestäni kun kuitenkin vastaa rv25 josta aijemmin ei lääkärit päässyt yhteisymmärrykseen, joten päädyttiin aijempaan laskettuun..
:) eli nyt 24+1

 
Huitshapeli Mulla oli esikoisen sf-mitta aluksi yläkäyrillä ja alle kolmekiloinen vauva lopulta syntyi :D Nyt on tulokkaasta pienempi sf-mitta kuin mitä esikoisesta oli..

Painonnoususta on vaikea itsellä tulkita mitään, kun on tullut oltua kipeänä ja nyt on taas suolistotulehdusta päällä.. argh. Että ei ole paino noussut sen edellisen sairastelun jälkeen yhtään. Viisi viikkoa seuraavaan ultraan jollon näkee vähän tilannetta, että onhan vauvalla kaikki ok.. Kunhan nyt maha pysyisi siinä kunnossa ettei tarttis tässä vaiheessa enää sairaalaan joutua..

rv25
 

Yhteistyössä