*LOKAMASSUT -08 Kesäkuussa*

Huh! Jos istus vähän aikaa..
Mä oon tänään käynyt kaupungilla lasten kanssa, leiponut, imuroinut, lyhentänyt verhot ja vaihtanut ne, ommellut kestovaippoihin imuja ja korjannut lasten vaatteita. Ja tietysti nää tavalliset, 3 koneellista pyykkiä jne..
Nyt ajattelin vähäksi aikaa istahtaa. Mies ei ole tänään kotona joten ajattelin laittaa ajoissa lapset nukkumaan ja surffailla netissä ja lukea sängynpäällä lehtiä NAUTISKELLEN!

triple: meillä on kans yks kiusankappale kissa, ei se onneks kuseskele, mutta keksii kaikkea muuta. Nyt se on karannu monena päivänä peräkkäin, mutta on tajunnu joka kerta tulla takasin :whistle:

huitshapeli ja lilliputti 22+1
 
Facebookissa syysmasut 08:

tehtiin syysmassukoiden puolella omat facebook ryhmäsivu, johon on kaikki syksyiset mamit tervetulleita. saadaan kasvoja tutuiksi, ehkä keksitään jotain kivaa ja hyödyllistä ja jopa uusia ystäviä. Tervetuloa vaan mukaan! =) (löytyy siis groupeista nimellä : syysmasut 08)
 
Iltaa :wave:

Tulin vaan aikaa tappaakseni pyörähtämään,esikoinen on isällään ollut koko päivän ja mies on pelaamassa futista.Mulla on lievästi sanottuna tylsää :D En oo koko päivänä tehny yhtään mitään :snotty:

(.) Voiko olla mahdollista että pahoinvointi tulee takasin??? Mulla on nyt maanantaista asti ollut jatkuva ällö olo,ei kuitenkaan samanlainen kuin alkuraskaudessa mutta silti ei tunnu mikään maistuvan :/ Mietin että onko raskaudella yhteyttä asiaan vai johtuuko muusta?Ja sitten se iki-ihana närästys |O |O |O |O Nyt on pari iltaa ollu ylävatsa niin tulessa ettei paremmasta väliä.On juotu maidot,vedet ja piimät ja napattu Rennietä kilokaupalla mutta ei auta |O :headwall: Jumankekka se on tuskallista.
Vielä tosta pahoinvoinnista,mulla on kaks kertaa tullut sellanen yhtäkkinen todella voimakas pahoinvointikohtaus että oksennu on ollut jo tulossa mutta olen äkkiä juonut vettä tms.niin on mennyt ohi.Ne on ihan kamalia :x Mutta nämä kaksi kertaa ovat tulleet aina pitkän ummetuksen jälkeen,nyt viimeks toissapäivänä kun oli vissiin neljäs päivä käymättä pöntöllä.Meinaa se paska tulla sitten kurkusta ulos :x

Sittten vähän parempiin asioihin.....Minä kosin miestäni eilen :heart: Ihan hetken mielijohteesta kävin ostamassa sormuksen vaikka ollaankin tästä satakertaa puhuttu.Itselleni en ostanut vielä ja nyt kävikin ilmi että ostamani sormus on liian iso miehelle ja ehkä vähän liian naisellinen joten käymme maanantaina vaihtamassa ja varmaan samalla ostetaan sitten minullekin :heart: Mies meni ihan hämilleen ja alkoi ´saarnaamaan´että kuinka minä ehdin ensin ja että häntä hävettää :D Sitten mies sanoi että ei aio pitää sormusta ennekuin minullakin on :D Naimisiin me mennään varmaan aikasintaan viiden vuoden päästä jos sillonkaan mutta tämä on mielestäni kiva pikku askel ennen lapsen syntymää.

Huomenna olis sitten neuvolalääkäri,saapi nähä mitä sanovat.Perjantaina lähden miehen siskon kanssa baariin pitkästä aikaa =) Ihanaa päästä vähän tuulettumaan.

Nyt taas makaamaan,närästys tekee tuloaan :kieh:

-Laura ja MiniMatkustaja 25+6-
 
naurukohtaus; Onnea :flower: Mä luinkin tuolta toiselta puolelta, mitä aiot tehdä ja oon täällä käyny kurkkimassa "tuloksia" =) Kuinkas sen loppujen lopuksi teit, jos saan udella?

Mä oon raivonnu lapsille polla punasena ja itkeny päälle.. tää on ihan hirveetä :'(
 
Onnea oikein paljon naurukohtaus =)

Ja nannalle onnea matkaan koissujen kanssa, käyhän sitten kertomassa miten kävi :)

Sitten vielä sympatiat kaikille anoppien kanssa painiskeleville, itseltäni löytyy superhuolehtija anoppi, joka on tosi tiukasti kiinni pojassaan. Tuntuu että hän sekaantuu ihan jokaiseen osa-alueeseen meidän elämässä ja soittaa harva se päivä kyselläkseen kuulumisia tyyliin:"oletteko syöneet tänään" :| Kyllästyttää tämä rajojen puuttuminen ja luulen asian vain pahenevan odotetun lapsenlapsen myötä... Ollaan kuitenkin "jo" 25 vuotiaita että ehkä pärjäämme omillamme, pitää varmaan käydä (taas) keskustelua asiasta anopin kanssa.

Taralee ja Pätkä 22+6
 
Onnea naurukohtaus :flower: !

Meillä itse asiassa on vähän sama homma edessä, tosin mies paukautti kysymyksen :D . Tarkotus on avioitua ennen kun vauva syntyy ihan kahden todistajan läsnä ollessa. Kumpikaan ei niin juhlaihmisiä olla ja kun minä oon ehtiny jo tuon päivän prinsessana viettää. Tosin väärän herran kanssa. Mutta näin siinä siis sitte kävi ei taida olla montaa kuukautta ku täälläki julistin ettei ole minulla mitään tarvetta asialle :LOL: .

Taralee: Huoh, on varmaan tosi raivostuttavaa! Onhan se hyvä että välittää, mutta tosiaan rajansa kaikella.

Huitshaipeli: :hug: .

Meinasittekos liittyä tuohon naamakirjan porukkaan? Onko teillä profiilia sielä? Minulla on jo jonku aikaa ollu, mutta nyt on oikeestaan innostus menny jo ohi ja tulee vain käytyä viestit lukemassa. Liityin tuohon porukkaan, mikäpäs siinä jos uusia tuttavia löytää =) .

Nanna + poju 26+1
 
nanna81 onneksi olkoon :flower: Kyllähän se mieli voi ja saakin muuttua :) Meitä on nyt sitten useampi tältäkin palstalta jotka aikovat ennen lokakuuta aviosäätyyn (muoksis, huhhuh kun on vanhanaikainen sana) astua...

Minä kävin myös liittymässä jo tuohon naamakirjan porukkaan, uudet tuttavat ovat tosiaan tervetulleita aina.

Taralee ja Pätkä 22+6

 
Naurukohtaus: Mulla ollu myös tollasia outoja pahoja oloja, jotka ei yleensä oo etes aamulla, vaan vasta iltapäivällä/illalla. Eilen just viimeksi iski syödessä sellanen "nyt tää tulee ulos"-fiilis a kesti pitkään.
En tiiä mistä olotila johtuu, ite oon veikannu et liittys jotenki sellaseen liikaan tekemiseen+ liian huonoon syömiseen. Kävin eilen pitkällä pyörälenkillä synnärillä ja kaupungilla ja koton aleipoin ja tiskasin ja siivosin synttärikahveja varten, ja sit hoksasin et oon syöny aika vähän myös...
Toinen syy minkä oon kans huomannu on se kun jää liian lyhyeksi unet yöllä, niinhän sitä sanotaanki et ihminen on humalassa jos ei nuku tarpeeksi..
Luulisin kyl et tolla ummetuksellaki on oma osanasa asiassa.
Ootko kokeillu luumuja?
Niin ja isot onnittelut :flower:

Nannalle onnittelut myöskin :flower:

Taralee: Mun anoppi kans saman tyylinen. Aivan liian kiinni pojassaan, ja nyt tän hänelle ensimmäisen lapsenlapsensa myötä myös minussa. soittelee jatkuvasti molemmille ja kyselee kaikesta ja haluaa kylään jatkuvasti.
Onneksi tuo mun mies osaa sanoa äitilleen takasin ja äkäsestikki asioista ja hyysäämisestä, niin mun ei tartte. Mä vaan kohteliaasti ilmottelen etten jouda kylään yms. Ja saman linjan aion vetää kyllä tuon lapsenki kanssa. Eihän se pahaa tarkota ja ymmärrän et on sille iso ja hieno asia, mut kyl se silti saa riittää et näkee sillontällön, ei joka ikinen päivä.
Ja tiiän kyllä jo etukäteen senki et meijän kasvatustyylit ei tuu meneneen yhteen, ja riitoja on luvassa, mut jälleen kerran, onneksi mies puollustaa mua, ei äitiään.
Oon muutamien kaverien kanssa just puhunu näistä anopeista ja niitten pojistaan. Kuulostaa et monella on se tilanne, et miehelle oma äiti on jotenkin pyhä, ja kaikki loka otetaan niskaan, kunhan vaan äitille ei tuu paha mieli.
Ihmeellistä tuollanen...

Eilen oli ultra meillä ja kaikki oli kunnossa. Siel se heilutteli ja kieriskeli =)
Paljon oli kasvanu kahdessa kuukaudessa, ja painoa oli nyt 840 g.
Kehitys näytti olevan mallillaan ja ja ja ja...ööö. Niin kaikki hyvin :)
Meinas tosin et kohtu on painunu tosi alas lantioon tai jotain, josta voi seurata ennen aikanen synnytys. Sano et heti jos alkaa supisteleen, pitää ottaa iisisti ja määräs tarkistuskäynnin kuukauden päähän.
Todennnäkösesti mulle käy tässäki asiassa samoin ku mun äitille mun kanssa, mun koko raskaus on menny melkeen samalla lailla ku sillä, ja seki joutu viimeseksi 2 kuukaudeksi vuodelepoon just samasta syystä.
Hassua, mut niin kait sitä sit vaan tulee äitiinsä =)

Mutta nyt äkkilähdöllä ikeaan ostamaan kankaille säilytyslaatikoita.
Mukavaa päivää kaikille lokamasuille =)

poppari je beibe 26+jotain
 
Onnea naurukohtaus :flower:

Eilen oli synttärit ja mies toi tumman punaisia ruusuja sekä vei syömään koko perheen ravintolaan. Nam! Anoppi ja käly toi kesäkukkia ihanissa pajukoreissa lahjaksi.

Mulla on kauhea pesärakennusvietti jo päällä. Tekisi mieli laittaa kaikki vauvalle valmiiksi ja sisustusta on tullut harrastettua. Mitenkähän käy kun jään lomalle... Kaksi työpäivää enään jäljellä =)

Nyt pitää lähteä viemään poika hammaslääkäriin. Pelkää ihan kauheasti. Äitin pitää olla tosi topakkana että hampaat tulee hoidettua. Tyttö taas vaan hyppää penkille ja suu auki.

rv 22+5
 
FPI
Ihan aluksi onnea hurjasti Naurukohtaus ja nanna!! :heart: :heart:

Ja myöhästyneet synttärionnittelut Tiihu!

huitshapeli :hug:

Kävin kanssa tuolla naamakirjassa...mutta miten tuohon syysmasut 08 groupiin liitytään?? Painoin vaan sitä request to join the group.

poppari, onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!

Sympatiat kaikille hankalien anoppien kanssa painiskeleville!! Oma anoppini on ihan huippu, mutta aikanaan mummini (isäni äiti) oli kyllä varmasti omalle äidilleni maailman hankalin anoppi, huh! Puuttui meidän perheen elämään ihan kaikin keinoin.

Omaan napaan ei kummallisempaa, ihmeelliset unet (lähinnä painajaiset) on taas palanneet, huh!

Tänään pitäs käydä vähän kattelemassa alennusmyynneissä!

Huomenna on sitten lääkäri, meen omalle gynelle neuvolalääkärin sijaan, jos se vaikka kurkkais vielä pientä ultralla! ;)

Nyt taas työntekoon!

Aurinkoista torstaita! :flower:

FPI+pepe rv 26+3 :heart:
 
Onnea kaikille synttärisankareille ja kihlautuneille :heart:

Mä oon ollut nyt tässä pari päivää kipeenä. Mieskin on saanut tuntea sen nahoissaan. OOn kiukutellut ja itkenyt lähes taukoamatta. Syytän osaksi tätä tautia. Mua vaan jotenkin ärsyttää, kun musta meillä ei miehen kanssa oo enää yhteistä aikaa, sinänsä hassua ku meillä ei ees niitä lapsia vielä ole. Mies on koko ajan tosi väsynyt töistään, eikä oikeastaan vietä mun kanssa ollenkaan aikaa. Nytkin sillä on 4 aamuviikkoa ja menee yleensä suoraan töistä päikkäreille sit herää pariks tunniks, syö ja kattoo telkkua ja menee takas nukkumaan.. :ashamed:

No joo, mä reagoin varmaan taas ihan liian yli, mutta se kun itse on täällä kaiket päivät kotona, vääntää ruokaa jne. ja sit toinen ei osoita oikeastaan minkäänlaista huomioo niin on se vähän tuskastuttavaa :<

sweettis ja papu 24+4
 
:wave: sateisia päiviä.

huitshapeli meillä nappi sisäkissa joten onneksi ei karkaa mihinkään vaikka joskus toivois.. :D soitin eläinlääkärille ja sanoivat että näytille. katsovat taas onko muodostunu virtsakiviä, jos ei niin jossain muussa häikkä.. tarkistettu puolen vuoden sisään jo kolmesti ja kerran oli. toivottavasti jotain antibiootilla ohi menevää eikä psykiatrilla.. :LOL:

itellä samaa vikaa. aivan hävettää kun hermo menee ja huutaa taapero ikäselle :ashamed: tytöllä uhmaikä ja ite ei jaksa aina vääntää. :'( lenkkarit, ei halua kumisaappaita, ei mehua haluaa kakaota, ei housuja vaan paita, ei pipoa eikä lapasia vaan lippis, ei halua pestä hampaita vaan käydä suihkussa jne. kaikesta saa takuta.. hermo menee varmaan eniten siihen että ei sano haluavansa pissalle vaan menee vessaan salaa ja levittää vessapaperit pitkin lattiaa ja käyttää kaiken käsisaippuan "vessan pesuun" pyykkikonetta myöden. sitten raasu pelästyy kun saan raivarin väsymystäni ja rupean itkemään kun kädet ei riitä :( yleensä sitten halaa ja hakee pyyhkeen kuivatakseen kyyneleitä :heart: voi toista.. poika rauhallinen viilipytty ja yleensä menee mukana tai leikkii kiltisti ja kattoo että mitä tapahtuu..

Naurukohtaus voi hyvin mahdollista. kun tyttöä odotin oksensin melkein 2kk putkeen joka päivä keskiraskaudesta. alussa ja lopussa ei mtn. :/ ainut mikä autto oli kylmä juoma ja säännöllinen syönti 2-3h välein. närästys on itellä ollut myös kiusana mut joku sano että jos rennietä menee kun karkkia niin sekottaa ruokalusikallinen perunajauhoja tai vähän ruokasoodaa lasiin vettä ja juoda et pitäis auttaa. ite meinaan kokeilla ekaks tota perunajauho juttua. :)
onnea kihlauksesta!! :flower:

niin ja onnea myös muille kihlautuneille ja synttäreitä viettäneille! :flower: :flower: :)
itsellä vasta 25 päivä syndet ja mies meinas että antaa lahjakortin tatuointiliikkeeseen. :eek: meinasin että ihana lahja (jota todella on kun olen halunnut..) mut en ihan heti ole menossa kun raskaana ja sitten vauvan kans kotona yms. että halvempikin riittää. :D

poppari: Ihanat neuvolakuulumiset! ps. itellä kans anoppi pahin ekan lapsen tultua juuri tuossakin mielessä että kovasti sanoi miten pitäisi hoitaa ja jopa suuttui jos en ollut pukenut tarpeeksi nättiä vaatetta päälle kun satsasin käytännöllisyyteen enkä röyhelöihin. onneksi miehesi osaa puolustaa sinua. miun mies vaan toljottaa naama viivalla jos anoppi räpättää mulle.. :kieh:

sweetpearl :hug: täällä painitaan myös samoissa merkeissä, vaikka meillä lapsia onkin kaksin kappalein. miehellä töitä paljon kun kolmivuorotyöläinen on, onneksi huomenna viimenen päivä ennen kesälomaa. ainut yhteinen aika mitä miehellä ja minulla on kahdestaan on yksi kahvitauko ja se kun käännämme kylkeä sängyssä :LOL: haluaisin illalla jutella mut mies haluaa pelata pleikkaria yms. kun lapset mennyt nukkumaan kun ei ole kerenyt tehdä mitään itsekseen ja sänkyyn mennessä nukkuu että jaksaa töihin 5 tunnin päästä. (herää aamu 4 jälkeen) Ajattelin että laitan iltapalaa tänään niin hyvä syy istua mun kans alas jutustelemaan ja pleikkarin sijaan tv:n päälle katseltavaksi, ehkä hierontakin rentouttaisi. yleensä jos lähestyn (teen melkein aina) sanomalla niin kuin eilen että oon koko päivän siivonnu, laittanut pyykkiä, astioita, pessy lasten leluja, tehny ruokaa, leikkiny niiden kans, silittäny miehen paidat jne. laittaa korvat "lukkoon" ja kun oon lopettanu sanoo yleensä että anteeksi hani ja kääntää kylkeä, tuumaa että huomenna sitten huomioin enenmän. jonka yleensä myös unohtaa..

nyt meen taas siivoamaan kissan laatat lattialta. söi mun kukan ja tiputti alas multineen päivineen sitten vielä oksensi lattialle kauhean kasan. :kieh: tiedänpä mitä ostan tänään kaupasta! uuden kukkapuskan ja mopin!

triple ja tossutin 24+4
 
Kiitos onnitteluista :) ja onnea myös Poppari =) Löytyy täältä saksiniekkoja muitakin ;)

Selvittiin hammaslääkäristä. Poika on ihan hassu kun sitä niin jännittää jne... Nyt sitä alkoi sitten uudestaan jännittää, reikä rautahampaassa :/ Mua harmitti tuo kyllä tosi paljon. Pestään hampaat aamuin illoin, karkkipäivät jne.. Onkohan perinyt isänsä hammasluuston ja reikiä tulee hampaita hoitamallakin :(

Aiotteko hyödyntää äitiyspakkausta sänkynä? Olen aiemmin käyttänyt kun oli vielä laatikkoon hienot reunakankaat jne. Ihan pinnasänkyyn pakkauksen laitoin kun sanoivat että vauvalle turvallisempi olo pienempi tila alussa. Nyt en ole varma käytänkö.

Ummetus ja närästys vaivaa täälläkin. Varsinkin tuo ummetus |O Olen ottanut apuja siihen mutta ei meinaa auttaa. Olen jopa syönyt maitotuotteita että maha toimisi (laktoosi herkkä).

Työt kutsuu :wave:
 
Onnea Nannalle ja Naurukohtaukselle kihloista! Ja myöhästyneet synttärionnittelut jo juhlineille saksiniekoille.

Sweetpearl ja triple,
meillä kanssa sitä ongelmaa, että mies on tosi stressaantunut töistä. Ei se sitten jaksa oikein meidän yhteiseen aikaan panostaa, kun on niin väsynyt töistä tultuaan. Viikonloputkin on täynnä nikkarointia ym. askaretta eikä aikaa jää mun mielestä tarpeeksi pelkästään rauhalliseen yhdessä oleiluun ja vauvan odottamiseen. Ennemmin niin päin, että mun täytyy yrittää miestä saada vapaa-ajalla positiivisemmalle mielelle, kun tahtoo ne työasiat painaa mieltä kotonakin, ja sitten valittaa minulle lähes päivittäin niitä työmurheita.
Sweetpearl, se on ihan ymmärrettävää, että se sitten itkettää ja kiukuttaa tässä tilassa, miehen työhön keskittyminen. Olen ajatellut niin, että tässä vaiheessa jo varmasti tulee ainakin alitajuisesti mieleen sekin, että sitäkö se sitten on vauvan synnyttyäkin, että yksin pitää jaksaa perheasiat hoitaa, kun toinen vaan käy töissä ja väsyy siellä eikä kotona jaksa panostaa mihinkään. Sellaisia ajatuksia mulle välillä tulee. Että kannattaako työn takia niin paljon kärsiä, eikö olisi muitakin asioita elämässä....Onneksi ei koko aikaa pyöri mielessä, mutta pahimpina päivinä se kyllä itkettää. Ne on ne hormoonit kun tekee temppuja. Välillä en yhtään tunnista itseäni --kaikenmaailman itkukohtauksia tulee...

Novelle 24+4
 
Mäkin kävin liittymässä naamakirjan syysmasu-porukkaan.

Kävin tänään neuvolassa. Hemoglobiini oli laskenut 112 ja sain rauta tabletit. Vähän onkin väsyttänyt joten ei ollut yllätys... Multa mitattiin ekan kerran sf-mitta ja se näytti 20. Millasia teillä muilla on ollut vastaavilla viikoilla? Nyt siis menossa 22+5.
Sydän äänet kuunneltiin myös ja syke oli 150. Elikkä kaikki oli oikein hyvin :heart:

Meela 22+5
 
Neuvola terveisiä =)

Hemoglobiini taas laskenut 110, joten joudun syömään rautaa nyt jokapäivä(olen ottanut n.jokatoinen päivä) :/
Verenpaineet on erittäin hyvät ja muutenkin kaikki ok, tosin käskettiin lepäilemään paljon kun minulla on supistellut päivittäin. Sf-mitta oli 25 ja nyt on painoakin alkanut tulemaan vähän, hyvä niin, vauva kasvaa. :heart: =)

Jätkä ja nelonen 25+2
 
Onnittelut kihlautuneille ja synttärisankareille :flower:

Neuvolakuulumisia... Esikoinen oli mukana ja huonolla tuulella, joten olipa melkoinen huutokeikka... No äitillä ja vauvalla kaikki hyvin. Hb 133, rr 106/66, pissa puhdas. Painoa on tullut paljon mielestäni eli nyt n. 500 g /viikko ja yhteensä 11kg!!! Mutta täti ei ollut huolissaan vaan sanoin kun lähtöpaino oli niin matala niin onhan sitä varaa tulla.... Vauvalla oli masussa meno päällä ja syndänääniä kuunneltiin pitkään kun piiloili istukan takana... 150 kertaa minuutissa jumpsutti. Sf-mitta 22,5cm.. Supistuksista puhuttiin ja käski heti lääkärille jos tästä yhtään lisääntyvät...

No nyt muihin hommiin!

Emppu & Papunen 25+5
 
Pikaiset neuvolalääkärikuulumiset :wave:

Hemppa oli 113 ja nyt marssin Sittariin ostamaan sitä luontaistuotarautahöskää :whistle:
Verenpaine oli matala,en nyt muista mikä.Ja painoa oli tullut n.500g viikossa eli ihan normaalisti.Sf-mitta olikin sitten 29cm :whistle: :whistle: Viimeksi kuukausi sitten se oli 21cm :whistle: Että sillee.Kiva pikkujättiläinen siellä.Tosin lääkäri sanoi että lapsivettä voi olla tosi paljon vaikka sikiö ihan normaali.No kahen vikkon päästä on taas ultra joten siellähän tuo selviää.

-Laura ja MiniMatkustaja 26+0-
 
Palaanpa vielä takaisin kun unohdin kysellä, että kuinka kauan kelalla menee päätöksissä, osaako joku sanoa? Ne ei täällä kelassa tienneet mistään mitään kun vein paperit sinne tänään! Toinen naikkonen meinasi, että äitiyspakkaus tulee n. kuukautta ennen laskettua aikaa!!!! Kai se taitaa hiukan nopeammin tulla... Millasia aikoja muilla on mennyt? ...tahtoo niiin kovasti hypistelemään pakkauksen sisältöä........ :p
 
FPI
meela, riippuu varmaan aika paljon siitä, missä asut. Esim Helsingissä ja pääkaupunkiseudulla voi olla tosi pitkät käsittelyajat, mun kahdella kaverilla meni noin 2kk eli saivat äitiyspakkauksen vasta kun äippäloma oli jo alkanut. Toisaalta mä asun Espoossa ja mulla meni vajaa kaks viikkoa...toivottavasti saat sen pian!! :heart:
 
meela:Mulla meni kans 2 viikkoo hakemuksen lähettämisen jälkeen ku pakkaus oli jo kotona =)

Onnea kaikille kihlautuneille ja synttärisankareille :flower:

Neuvolalääkäri oli tänään ja kaikki hyvin =) sf oli 21 cm, painoo oli tullu 2 kiloo viime kerrasta. Neidin sydämensyke oli 150. Tuota verenpainetta en nyt muista. Kohdunkaula 2,5 cm. Eikä ollu paikat pehmenneet vaikka supistelee.

Kirjotti 2 viikkoo lisää sairaslomaa mut oli sitä mieltä et töihin mun pitäs sen jälkeen mennä. Työ on kuulemma parasta fyysistä kuntoa ylläpitävä että jaksaa sitte synnyttää. Ihme setä sanon minä :kieh:

miimu ja milli rv 25+1
 
Meela: Minulla meni 2,5 viikkoa päätökseen.
Juuri äsken aloin tarkistaan kun ei tähän mennessä ole kuulunu niin nyt oli tuolla netissä että hakemus hyväksytty! Ja sitte vain odotteleen pakkausta :D . Aika paljon näköjään nuo tulot kuitenki pienenee. Muistaako joku mikä noissa oli se veroprosentti? Vai meneekö sen sen mukaan mikä on tämän vuoden kortissa??

Nanna+p 26+1
 
Mulla noi kelan jutut menee kaikki sairauskassan kautta niin kestää varmasti. Maanantaina ajattelin soittaa sinne ja kysellä joko ne on toimittaneet sen raskaustodistuksen sinne, koska patistelin niitä jo viime viikolla kyseisen asian kautta kun kelasta tuli lappu et 1.7 mennessä se pitäisi toimittaa. Saa nähdä...

mies on sit taas vaihteeksi nukkumassa...se kyllä lupasi tuon keittiön tiskit hoitaa, kun tosiaan oon kuumeessa. Ruokaakin tarttis tehdä. huoh..
 

Yhteistyössä