*LOKAMASSUT -08 Kesäkuussa*

Moi.. :wave:
Kävin viemässä hakupaperit Kelaan..Helpotti mieltä kun on nyt ainakin yks asia pois päiväjärjestyksestä.Ei oo enää kun miljardi muuta. :ashamed:
Kauhee stressi ja masennus,taas.Raha on tiukalla ja erimielisyyksiä miehen kans.Jes.

Mimmali ja pikkuruinen rv 21+4
 
:wave:

Neuvola+lääkäri oli tänään. Kohdunsuu napakka ja kiinni, n. 3 cm. Huh, kaikkien supistelujen jälkeen. Näyte piti taas ottaa valkovuodon takia (hiiva taas?). Sf-mitta 23cm :whistle: , painon nousu n. 300 g/vko. Pelkäsin et paino olisi noussut paljon enemmän. Hb ?, ei mitannut kun oli kuulema viimeksi niin hyvä :eek: Kaveri potkaisi ja meuhkas koko ajan kun lekuri yritti dopplerilla kuunnella sydänääniä. Kuhan ei tulisi isin poika ;)

Juhannus meni kivasti anopin mökillä. Lapset ui ja minä en uskaltanut supistelu herkkyyden vuoksi. Veden lämpötila kun oli vaan 16 astetta.

Oikuttelevista miehistä, tiedetään! Nyt on ollut meillä yllättävän seesteistä mutta ei ollut aiemmissa odotuksissa. Kakkosen odotuksessa itkin varmaan elämäni itkut kerralla. Mies oli kyllä tosi pentumainen silloin (kolmenkympin kriisi). On myöntänyt asiat myöhemmin ja ihmetellyt mun "lehmänhermoja".
Asioilla on tapana järjestyä!

rv 22+2
 
Hyvää päivää lokamassut :)

Ja ensinnäkin jaksamista kaikille murheitten kanssa eläville, varmasti valoa alkaa jostakin näkymään. mimmali tiedän tunteen, meidänkin taloudellinen tilanne on nyt vielä tosi tiukka, mies vielä kaksi viikkoa armeijassa ja itse teen harjoittelua surkealla harjoittelijan palkalla... ja riitaahan siitä tulee kun rahaa kuitenkin väkisin kaikkeen menee.

Itkuherkkyydestä olette puhuneet, itse tirauttelen vähän väliä pienistäkin asioista ja juuri sellaisista, mistä toinen ei mitenkään voi päätellä että voisi edes ajatella herkistyvänsä. Mutta eiköhän se tästä, kai se hormonitoiminta taas joskus tulevaisuudessa tasaantuu.

Muuten oma vointi ihan hyvä, juhannus meni rentoutuessa ja koiranäyttelyssä, juniori pärjäsi tosi hyvin eli oli rotunsa paras =) olen oikein ylpeä, vaikka itse en noista näyttelyhommista niin ymmärrä ja mekin niissä sen takia käydään että tarkoitus olisi joskus pentuja saada.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille!

Taralee ja Pätkä 22+4
 
Juhannus oli ja meni. Nythän se on siitten kesä ohi ainakin jos miehen työkaveria on uskominen. Oli alkanut nimittäin laskea päiviä jouluun ja kun jouluun päästään niin alkaa laskea päiviä juhannukseen. Outo tyyppi :D Omasta mielestä kesä alkaa vasta juhannuksesta.
Tänään oli tuo neuvola lääkäri. Kaikki ok. Painoa ei ollut tullut yhtään lisää verenpaine hyvä ja hb ei edes mitattu kun on ollut ihan hyvä, maha edelleen liian iso sf mitta 27,5cm. Syytä siihen ei lääkäri osannut sanoa vaan oli sitä mieltä että ensi viikon kontrolli ultrassa selviää.
Muutenkin lääkäri oli yhtä tyhjän kanssa tunnusteli mahaa ja sanoi että ei saa mitään käsitystä miten päin vauva on ja ompas kohtu iso näille viikoille. Sisätutkimuksessakin vaan sanoi että kohdunkaula pehmentynyt ja ulkosuu hieman auki mutta ei haitta mitään uudelleen synnyttäjällä ihan normaalia. Sydänääniä kuunteli varmaan muutaman sekunnin ja sanoi että tuossahan nuo :eek: Jotenkin jäi käynnistä sellainen olo että pitäiskö käydä oikeella lääkärillä. Tää on vissiin tätä kun kaikki "pätevät" on kesälomalla. Toivottavasti ultrassa ensiviikolla on joku asiansa osaava henkilö niin ei tarvii enään miettiä että mikä on "vialla" vai onko mikään. Tuntuu vaan tuo viikko hirmu pitkältä ajalta odotella vaikka aika muuten on mennytkin nopeasti
Muuten ei tänne mitään erikoista kuulu vettä sataa sitä on nyt viime päivinä tullutkin ihan kiitettävästi joten sais jo paistaa välillä. Meinaa mennä hermo sisällä kiukuttelevien lasten kanssa tai kyllähän tuon kuopuksen kanssa pärjää, mutta nuo koululaiset on kokoajan toistensa kimpussa ja kun luulis että niillä on jo järkeä päässä, mutta ei :/

pumppernikkeli ja niilo 25+6
 
Taralee: Minkä rotuinen koira sinulla oli? Ei tietty pakko vastata :D ... Me käydään kans näyttelyssä noiden ressujen kanssa, tai siis toinen aloittaa uransa ensi kuussa. Eipä meilläkään nyt muuten niin hirveetä näyttelyinnostusta ole, mutta tosiaan jos pentuja joskus teettäis =) ...

pumppernikkeli: On kyllä varmasti viikko tosi pitkä aika! Olipa kumma lääkäri teillä sielä. Millon sinulle oli ultra viimeksi sitte tehty? Onko se mahdollista että sielä olis sitte kuitenki jopa 2?

Argh, tuo Kela on hidas. Paperit on olleet sielä jo pari viikkoa mutta ei vieläkään päätöksiä tuon nettisivun mukaan. Pitää kyllä mennä ensi viikolla henk.koht käymään paikan päällä kyselemässä. Tahtoo äitiyspakkauksen!

Huomasinpa tuossa että alle 100 päivää laskettuun aikaan!

Nanna + poju 25+6
 
nanna81 toki saa kysyä, meillä on mittelspitz, se on sellainen saksalainen pienpystykorva. Aivan ihana kaveri, innokas ja sosiaalinen. Ollaan vähän tokoiltu ja agilityä harrastettu hiukkasen myös. Meillä on ollut myös toinen koira, vanha tiibetinspanieli adoptoituna miehen perheestä, joka nyt sitten vauvan tulon myötä muuttaa pysyvästi miehen äidin luo, koska iän puolesta ei tahdo enää sopeutua uusiin juttuihin.

Vähän jännittää tuon juniorinkin suhtautuminen lapsen tuloon, mutta se on tosiaan niin sosiaalinen tapaus, että uskon sen sopeutuvan vauvaan hyvin.
Oletteko siis sinne Oulun näyttelyyn menossa? Ja olethan sinäkin sanonut mitä koiria teillä on, mutta muistan vain että toinen taisi olla collie? =)

Taralee+ Pätkä 22+4
 
:wave: tänään oli vuorossa ihan tavallinen neukku ja vauvan sydänäänet hyvät, sf-mitta 22, verenpaine hyvä. :) ainut mitä nyt eilisessä lääkärikontrollissa oli minkä se koneelta luki että kohdunkaula lyhentynyt supistusten takia, sillon ku limatulppaa lähti. ennen 3,5cm ja nyt 2cm jäljellä, vaikka vuodepotilaana suurimmaksi osaksi olen.. no tällä mennään. eipä tuo nyt niin paha ole kun kuitenkin uudestaan synnyttäjä niin voi muutenkin aijemmin lyhentyä, ehkä sitten jos alle 1cm jäljellä voisin olla jo huolissani. :| niin ja painoarvio oli 760g eikä 730 jonka eilen sanoin. :) kyselin myös että mistä johtuu hengenahdistus ja satunainen pistävä kipu sen yhteydessä mahassa, kuulemma vauvan asennosta johtuva. kun niin pienikokoinen olen että vauva painaa välistä palleaan, enkä mielestäni ole edes pieni. :D

eipä meilläkään nuo rahaasiat pyyhi :ashamed: sairaalakuluja just maksoin 130e ja tulossa vielä 82e kontrolleista niin mun kun pojan silmäpolilta.. sitten tuli kiva sähkölasku joka mukamas 475e! haettiin mittari ja nyt mitattu sähköä, vielä ei ainakaan löytyny sähkösyöppöä vaikka pitäis ympärivuorokauden auki esim telkkua tai tiskikonetta. vielä testata pakastin ja pesukone ainaskin.. sitten tuli visalasku kun mies viguttanu menemään kertomatta mulle 1025e! |O maksanu jo 850e 3kk aikana sen laskuja kun sen tili tyhjä.. sillä taas tuo villitys päällä et pitäis saada ostaa kun poikamies itelle elektroniikkaa yms.
minäpäs näpsäkkänä katkaisen kortin kun tulee kotiin ja laitan hakemaan tavallisen pankkikortin tai electronikan. :kieh: 200e velkaa miehen vanhemmille kun piti lainata että laskut sais maksettua ja lääkkeet pojalle. pitäis vielä elääkkin ja maksaa asuntolainat, autovakuutus yms. itelle tulee vaan lapsilisät eli 210ekk kun lapset hoidossa mun tilanvuoksi niin ei kotihoidontukeakaan. mies tienaa sitte 1800kk mut eipä tuo noihin riitä alkuunkaan jos pitäis elää. taidanpas saada taas tuliaisiksi krävyjä. :'( ja laitan miehen palleista nitojalla kattoon kiinni kun ei käyttäydy! :kieh: välillä ihana ja välillä ihan kaikkea muuta..

miten muuten saada mies luopumaan kissasta? meillä myös menossa lemmikki kriisi. kollikissa (leikattu) nappi 2,5v saa mut kiehumaan eikä mies tajua! se kissa on tuhonnut 3 verhoparit, 6 erimattoa, yhden divaanin, lastenleluja, häälahjoja, tapetit, kenkiä, astioita jne. aina pitäis muka ostaa uudet. ite uusinu jo monen tuhannen edestä tavaroita enkä enää jaksa huolehtia kissasta kaiken muun lisäksi (muuten mies sais hoitaa mut pois kotoa niin paljon). kissa nyt viikon aikana on käynnyt kusella lastensängyssä 3 kertaa, meidän 2 kertaa, matolla kerran, rikkonut yhden maton, käynnyt kusella lasten lelulaatikossa ja jouduin heittämään tunnearvollisia lasten ensileluja roskiin jotka tarkotus antaa masu vaavalle. :'( gabrielin ensitossun repi riekaleiksi, tuhosi 2 kesäkukkaa ja repi ison kaitaleen tapetista eteisestä.. :headwall: :kieh: mä en saa tota miestä uskomaan et se on ongelma vaikka kuinka itken ja räyhään, sanon että ei oo varaa näihin tavaroihin. tiedä mitä tekisi että saisi loppumaan! kissaa olen kuljettanut lääkärille, käyttänyt eri karkotteita ja stressiseerumeita, ostanut uuden kiipeilypuun ja 5 eri lelua. APUA, kertokaa joku miten saan tuon ulos! :attn:

triple ja tossutin 24+2
 
Nanna81 No viimeksi mut on ultrattu viikolla 13 tasan joten onhan tuosta aikaa ja tuokin ultra tehtiin mahan päältä eikös ne jossain tuossa vaiheessa tehdä alakautta? Nyt pyörii päässä koko ajan sen kertasen ultraajan jatkuva hokeminen siitä että kaikki on normaalia sen verran kuin nyt näillä viikoilla näkee. Eli en sitten tiedä miksi tuo piti joka välissä mainita.
Itse en tuohon kahteen usko vaikka on sitäkin kuulemma sattunuttu että toinen on vielä np ultrastakin päässyt vilahtaan huomaamatta, mutta kai se pitäis liikkeistä tässä vaiheessa huomata jos kaksi on. No odotellaan viikko ja ollaan viisaampia.
 
Mukavia kuulumisia monella neuvolasta ja ultrasta! =)

Kaneli: Kyllä oli perin outoa käytöstä appivanhemmilta. Me ite kerrottiin omille vanhemmillemme ja he kertoo sit eteenpäin jos haluavat. Lapset meilläkin toitottaa lähes kaikille, et meille tulee vauva :D Tutut ja tuntemattomatkin sen siis helposti saa tietää, eipä tarvi ite kertoa.

triple: sullakin anoppi on käyttäytyny oudosti. Eiköhän he oikein vielä tiedä miten suhtautuis uuteen lapsenlapseen, ku mielipiteet noin muuttuu. Et ole varmaan kysyny kuitenkaan asiasta? :)
Kyllä teillä onkin oikein täystuho kissa. Ite varmaan tuossa vaiheessa yrittäisin antaa sen jollekin jos en lopettaa viitsis. Ootko ehdottanu miehelle, et antasitte kissan toiseen kotiin??
Onkohan sillä joku "persoonallisuushäiriö" kun mikään karkotekaan ei auta tai aktiviteetin lisääminen... Kai kissoissakin voi olla "viallisia" yksilöitä niin kuin koirissakin?! Tai olisko se vierotettu emosta liian aikaseen??
Onneksi oma kissa ei ole pissaillu muualle, ku laatikkoonsa eikä ole muutenkaan repiny mitään ylimäärästä, kop, kop (koputtaa puuta) .

pumppernikkeli: oli kyllä hätäsen olonen lääkäri. Mullekin tuli mieleen ettei sulla ole vaan tulossa kaksoset, kun tuo mitta on noin iso... No, tosiaan viikon päästä oot varmaan viisaampi, ootellaan. :)

jasmara ja masuasukki 24+4
 
pumppernikkeli:Huh mikä lääkäri sulla :eek: Noi kesäsijaiset osaa olla sitte tolloja. Ja tuo np ultra meillä ainaki tehtiin alakautta, kuulemma parempi näkyvyys. Ajattele jos ootatki kaksosia =)

triple:Jooh tommosessa tilanteessa on parempi teille että kissalle sen pois antaminen. On kyl hankala tilanne :/ Eiks teil ois kukaan lähipiirissä joka sen kisun vois ottaa? Tietäs ainaki että missä kissan uusi koti on.

Mä tuun kohta mökkihöperöks. Eilen rupes tuntuu et seinät kaatuu päälle ku kotona vaan oleilen :/ Haluisin niiin töihin mut en kyl tiiä uskallanko lähtee ees yrittää ku viimeks olin päivän töissä ja olo oli taas sen mukanen et huh huh... Selkä ei kestä olleenkaan tota lastenhoito työtä ja siihen ku lyödään vielä supistukset niin ei se töihin menokaan kyllä kannata ollenkaan :(


miimu ja milli rv 24+6
 
Aina ku mä piipahan teitä lukemassa, niin muistan sen Kelan lappujen täyttämisen.
Mutta, mutta sitten kun mä tästä lähen ylös, niin en mä sitte enää muista. :whistle:
"Jokaisesta synnytyksestä jää puolet aivoista synnärille.." Kaksi kertaa jo jäänyt, ja nyt hyvin vähän jäljellä. Joten kuin hukassa mä sitten oon kun tänki käyn synnyttämässä? :D

Itkuherkkyydestä..
Ei saa sitte nauraa. B)
Sunnuntaina kun tultiin mökiltä jussia viettämästä niin yhes risteyksessä oli puhallusratsia.
Meitsi tiätty ajoi. Siinä sitte puhaltelin pilliin, ja setä sanoi että kaikki kunnossa. Niin mä rupesin pillittää.
Niiku kunnolla pillittää.. :snotty:
Poliisisetä jäi lievästi sanottuna tuijottamaan perään..
Onneks eivät perään lähteneet ku mä nyyhkytin menemään varovaisesti.
Lehdessä lukis; "Perheen äiti huostaanotettu. Jäi kiinni normaalissa puhallusratsiassa juhannuksen aikaan. Otettu kiinni sekavassa mielentilassa kuljettaessaan kahta lasta ja miestään. Nainen viedään hellään hoivaan kunnes syy selviää.." :saint:

Ja toi oli vielä pientä.
 
Taralee: Tolleri meillä on toisena. Ylivieskaan ja Tornioon olis tarkotus lähteä. Sittepä saakin vähäksi aikaa jäädä nuo näyttelyt =) .

pumppernikkeli : Minulle tehtiin vatsan päältä kans tuo np, mutta oon kans kyllä kuullu että jossain tehdään alakauttaki. On kyllä ollu ihme tyyppi se ultraajaki tosiaan! Sullehan on sattunu varmaan koko paikan harjottelijat vuorotellen!

Miimu: Mökkihöperöys lähellä myös täällä! Mutta parempi se on ottaa rauhassa ja antaa vauvan rauhassa kasvaa ja kehittyä. Hirveesti tekis mieli lähteä jossain käymään, mutta sitte tulee tosi syyllinen olo, että muija on töistä pois mutta sitte kaupungilla pyörii. Eipä ole tullu sitte lähettyä mihinkään.

triple88: Onpas teillä melkonen kissa! Meillä tuo nuorempi teki aluksi pissoja minne sattu mutta kun leikattiin se niin rauhottu. Nykyään saattaa olla sillon tällön kakka vessan vieressä, seki kumma että jos sinne asti menee niin pakkoko se on siihen viereen vääntää. Jos olet kokeillu jo kaikki keinot niin saattaa se olla että kissalla on sitte päässä jotain vikaa. Sinun häätyy laittaa mies siivoomaan sen kissan kaikki jälet, jospa sitte tajuais mitä kaikkea se tekee ja tuhoaa.

Nanna +p
 
Moi

Salsai :LOL: ,voin kyllä kuvitella että poliisisetä oli vähän ihmeissään....

Omaan napaan...tänään olin keskiraskauden ultrassa ja kaikki ok, vauva kasvanut hyvin jne...ja nyt suostui kyllä selvästi jalkojen väliä vilauttamaan ja lääkäri oli aika varma sukupuolesta..mutta en viitsi nyt kertoa teillekään sitä, kun mua on täällä kaksplussan palstalla joku käynyt kyselemässä ja kun oon udellut kukakohan "naapuri" olet niin en ole saanut vastausta..joten siksi pidän nyt salaisuuden itselläni =) ...oli ihana saada tietää ja heti suoraan painuin tietty ale ostoksille ja no monta kassia tuloksena....paitsi että pettynyt olin aleen Lindexilla ja Hennesissä, paljon vaatteita vaan miinus 30 % , jotain löytyi onneksi - 50-70 %...ei edes vauvan vaatteita ollut alessa ,pitää käydä myöhemmin katselemassa...

mutta nyt leipomishommia jatkamaan....

pw 25+5 tänään lääkärin mukaan (Ekks:n mukaan 25+3; et ota tästä nyt selvää ) :)
 
Tosi laiskasti oon taas jaksanut kirjoitella...

Mistäs täällä on puhuttu, sukulaisista ainakin, ja kertomisesta. Me kanssa lähimmille kerrottiin itse, ja ovat sitten saaneet levittää sanaa eteenpäin. Ihan sujuvasti on mennyt. Mulla on ihan mukavat appivanhemmat, ei onneksi puutu mitenkään meidän asioihin. Eikä muutenkaan sano sen kummemmin mielipidettään, toisaalta ihan hyvä vaan... Oma mummoni on ehkä ainoa sukulaisista, joka on vähän turhan kärkäs mielipiteidensä kanssa. Tästä raskaudesta totesi, että "kuultiin, että sulla alkaa taas maha kasvamaan". Totesin, että joo, lokakuussa on laskettu aika. Ja siinä se, ei mitään onnitteluita... Hohhoijaa.

Juhannuksesta selvittiin, oltiin mökillä to-su. Oli ihan ok, itse en tosin kauheasti siellä olosta nauttinut. Jotenkin oli ulkopuolinen olo siellä miehen sukulaisten kanssa, vaikka viime vuosina olenkin jo päässyt tuosta tunteesta aika hyvin eroon, mutta nyt se iski taas. Mä olen niin paljon tuossa meidän esikoisessa kiinni, että se rajoittaa mun touhuja aika paljon. En siis oikeastaan pääse osallistumaan mihinkään, kun katson kokoajan tytön perään. Eikkä siellä kovin paljoa mitään yhteistä puuhattukaan, sinne oli mönkijä hankittu, niin miehet oli sen kimpussa koko ajan, elleivät sitten ryyppäämiseen keskittyneet... Ja vielä pitäisi 1-2 viikkoa tuolla mökillä jaksaa olla, huoh... Koko suvulla lomat tietysti samaan aikaan, niin porukkaakin piisaa liiaksi asti.

Noniin, tulipahan taas valitettua. Eipä tässä muuta :kieh:

Kirsikka rv 22+5
 
FPI
Pikainen Moi! :wave:

Ihan hirveen kiire päivä töissä ja ihan kohta pitäs lähtee kummipojan 1v-synttäreille ;)

Äitiyspakkaus odottaa postissa! En kyllä ehdi sitä tänään hakemaan, mutta huomenna sitten jee!

triple, hankalan oloinen kisu tosiaan, huh! Olisikohan tosiaan uusi koti mahdollinen kisulle?

Espoossa tuo np-ultra tosiaan tehtiin alakautta.

salsai ;) :LOL:

Taralee, nanna, meidänkin murret on käyneet näyttelyissä, nuorempi menestynyt mallikkaasti, mutta vanhempaa moinen touhu ei paljon kiinnosta...mäyräkoiria siis ovat. Onnea näyttelyihin!

Selkä on ollu tänään inhan kipeä...no nyt täytyy mennä!

FPI+pepe rv 26+1 :heart:
 
Huomenta

Nanna: Mä oon vähä yrittäny käydä kaupungilla käppäilemässä ettei ihan nuppi sekoa. Selkä on taas niin kipee et ei tarvii kuvitellakaa töihin menoa :ashamed:

Pinkwawe: Ihanat ultrakuulumiset :heart:

Salsai: :LOL:

Kirsikka: Mökkeily on ihanaa kunhan siel on vähä porukkaa. Liian paljo porukkaa pienessä mökissä rupee ahistaa, varsinki jos sataa vettä :|

miimu ja milli rv 25+0 *POKS* :D
 
Tove-81
mimmali meillä vähän sama juttu noiden raha-asioiden kanssa. Yritä tässä jotain nyt säästää tulevan lapsen menoihin, kun saat pari sataa talteen niin AUTO HAJOAA ja lasku on 800 ? yms. Hohhoijaa...koskahan sitä oikeasti olisi rahaa muuhun kuni laskuihin ja lainaan? Täytyy toki olla onnellinen että edes niihin, mutta kyllä se hermoja kiristelee tuo rahan kanssa tasapainoilu.


salsai Ymmärrän hyvin itkuherkkyyden, sitten itseään hävettää että mitenkä mä tolleen yli-reagoin. Mulla enemmän kuin itkettää niin ärsyttää ja saatan saada jostain miehen väärästä ilmeestä kiukkukohtauksen ja viskon tavaroita ja riehun. Voi miesparkaa, kaikkea sekin joutuu katsomaan ja kestämään! :D

FPI voi kun pääsisi noita pakkauksen tavaroita jo hypistelemään! Minä en ole vielä edes papereita täyttänyt, ensi viikolla neuvolassa niitä käydään läpi.

Kirsikka83 Olipas "hauska" kuulla että jonkun toisenkin juhannus meni noin! Meillä myös oltiin mökillä jonne oli uusi mönkijä hankittu (!!!) ja kaikki miehet sitä vuorotellet tyyppäsivät kun juomiltaan aina ehtivät! :LOL: Oltiinkohan samassa paikassa, heh heh!

Tove + muuminen 21+6 huomenna tasan 22! :)
 
FPI
Huomenta! :flower:

Kävin just töihin tullessa hakemassa postista äitiyspakkauksen ja pakkohan se oli jo avata ja vähän hypistellä sisältöä! ;) Tämän vuoden pakkaus on kyllä ihan mun makuun!

Selkä tuntuu huomattavasti paremmalta tänään verrattuna eiliseen, toivottavasti selkävaivat helpottavat niillä, joilla kipuilua on!

Vitsi, eilen kun olin kummipojan 1v synttäreillä niin siellä oli myös 2 viikkoa vanha vauva, olipa ihana ja pieni nyytti, tuli tosiaan sellainen olo, että oispa raskausviikot pian täynnä ja meidänkin vauva jo syntyis =)

Mukavaa keskiviikkoa! :heart:

FPI+pepe rv 26+2
 
Huomenta päivää =)

Voih, mä haluaisin kans jo tuon äitiyspakkauksen, ens viikolla on vasta neuvola, jossa katotaan niitä papereita. Onneks tuo meidän kela on yleensä ollut aikas nopea tuossa päätöksen teossa, niin jospa saataisiin se pakkauskin nopeasti :)

Mulla on jo pari raskausarpea ilmestynyt tuonne kylkeen, ite en ois varmaan edes huomannut, mut mies eilen rupes ihmettelee, että mitä jälkiä ne nää on :D

Eilen yritin käydä shoppailemassa alennusmyynneissä, mut eihän siitä mitään tullut, mikään vaate ei tuntunut mahtuvan päälle, tai näytti muuten vaan ihan kauhealta mun päällä.
Ja ne sovituskopin peilit.. ne vasta kauheita on, näytti ihan kun siellä sovituskopissa olis ollut norsu sovittamassa vaatteita.. kyllä sitä niin lihavalta niissä näytti :ashamed: :D

Kauhulla odotan, että mitä se neuvolan vaaka näyttää :D

memmy ja vaavi 21+6
 
FPI
Wikipedia kertoo näin:

"Raskaus jaetaan kolmeen raskauskolmannekseen (engl. trimester), joista ensimmäinen käsittää viikot 0-12, toinen viikot 13-24 ja kolmas 25. viikosta synnytykseen. Sikiön katsotaan yleensä olevan elinkelpoinen 24. raskausviikosta eteenpäin. Synnytyksestä puhutaan, kun raskaus on kestänyt 22 viikkoa tai, jos raskauden kesto on epävarma, sikiön paino on vähintään 500 grammaa. Keskoseksi kutsutaan ennen raskausviikkoa 37 syntynyttä lasta."

Eli nanna, on menossa raskauden viimeinen kolmannes!

:heart:
 
Nanna: Mä en ite asiassa tiiä mistä johtuu tää selkäkipu. Herkästi kyl iskee aina kipu päälle ku on vähäki tehny jotain :ashamed:

Meijän koiruus on alkanu ihan isin pojaksi viime aikoina. Taitaa olla vähä mustis vauvalle.

miimu ja milli rv 25+0
 
:wave: taas yki päivä lisää.. :)

jasmara: Voih, kumpa tietäisinki miten kysyisin. :ashamed: Anopilla paha tapa että kaunistelee asioita kun kysyy ja sitten puhuu kirjaimellisesti paskaa seljän takana ja paisuttelee asioita. :eek: oli niin hauskaa mennä asioimaan prismaan kun pullamyyjä tiskillä tuumas että tässähän nämä ihanat lapsoset on, entäs mitenkäs vauvalla menee? Sirpa kun kertoi että ollut vaikeuksia.. mä en edes tuntenu sitä! olin että kuinkas nykyään pullamyyjätkin tietää meidän perheen asioista noin yksityiskoht. vaikka puhun vain luottamuksella lähipiiriin. no, tietenkin anoppin nimi tuli esille... kiva kiva..

kissasta sen verran että uuteen kotiin antaisin mut ilmotustauluilla joutui olemaan ilmoistus turhaan monta kuukautta ja lähipiirissä ei ottajia. sitten sitä miettii että kuinkas uudessa kodissa jos siellä lapsia, viittiikö tuollaista antaa.. en mielelläni lopettais mut tuntuu olevan jotain korvien välis. kissa yleensä rauhallinen sylikissa ja nukkuu sohvan nurkas, mut sitten (yleensä illalla) alkaa kauhee juoksentelu pitkin seiniä jne. päivisin jos pahaa tekee niin menee lasten sänkyyn kuselle jos ovi jäänny auki niiden huoneeseen eikä sitä itellä aikaa vahtia kissaa kahen taapero lisäks. :| mies näkee punasta jos edes ehdotan piikkiä kissalle, enkä tosiaan halua olla sen lähellä sitten.. eilen kissa kusi illalla sänkyyn, yöllä repi taas tapettia, tiputti kirjahyllystä lasten kuvakehyksiä yms. :kieh: aamulla taas mun siivottavana kun mies ei kotona ja kun tulee lapsien kans pitää koti olla kuitenkin sellanen että lapsia uskaltaa leikityttää..

äippäpakkausta sain luvan hakea ja postissa paperit. :) nyt taitaa ovelta kuulua ääntä..

triple ja tossutin 24+3
 

Yhteistyössä