*LOKAMASSUT -08 Kesäkuussa*

Heippa vaan pitkästä aikaa.. Ei oo tullu taas kirjoteltua vähään aikaan(olen kyllä seuraillu teidän kuulumisia) kun on tässä vähän reissattu ku mies on kesälomalla..
Eilen käytiin kattelee vaunuja Kemissä ja Haaparannassa..Tosi monet on meille sanonu että kannattaa käyä kattoo rajan takana ku siellä on niin paljo halvempaa,mutta voin kertoa että siellä "ne meidän" -vaunut oli yli 100? kalliimmat ku Oulussa..Kemissä taas samat vaunut melkein 300? halavemmat :eek: ihan käsittämätöntä!
Että kaikki jotka asuu "pohjosessa" niin suosittelen käydä Kemissä kattomassa jos on vaan mahollisuutta,me ei vielä niitä ostettu ku ei just nyt ollu rahaa mutta sieltä käydään hakemassa sitte ku pystyy..Ja kun tuo hintaero tosiaan on nuin reilu niin sitä ei edes bensoissa häviä!! Pyydettiin tarjousta että jos ostetaan ne vaunut ja sitte turvakaukalo kerralla (jalustan kans) niin oltais saatu ne yhteensä PALJON halvemmalla ku oulusta..Että täältä ei kyllä edes harkita ostaa!! Hoitopöytä pitäis saada..ne on tosi kalliita (meidän budjetilla) uutena lastentarvikeliikkeissä, ja huuto.netissäkään ei näyttäny olevan tarjolla minkäänlaisia..Lähinnä oulun seudulta oon katellu että voi käydä noutamassa..että jos jollain on tiedossa mistä voisi saada halvalla niin kertokaa!!!

Maarit ja Touho 25+0
 
Olettepa taas olleet ahkeria. :) En jaksanut kaikkea lukea mutta luen paremmalla ajalla sitten. :)

Piti päästä hehkuttaa että sain äitiyspakkauksen!! Mä aivan valmistauduin siihen että siinä kestää kauan mutta se tulikin jo. Kohta menen hipelöimää niitä vaatteita ja katsomaan että mitä kaikkea siä on. Ainakin nyt alkusilmäyksellä näyttää oikein hyvältä. :)

Piti kysymäni että minulla on seuraavan kerran neuvolalääkärin käynti 8.7 eli rv:llä 26+, niin ultraako lääkäri silloin. kun ajattelin että voisiko sitä pyytää jos sattuu ultralaites olemaan huoneessa että katsoisi kuinka vaavi voi... Kun ei sitä sitten pääse kuitenkaan näkemään ja mä niin hermoilen aina siitä että onhan se kasvanut tarpeeksi jne...

Nyt pakkauksen kimppuun. :)

rv 24+3
 
Mäkin kävin Facebookin ryhmään liittymässä :whistle: :wave:

Masu on valtava ja mä olen iso ja kömpelö ja ruvennut kävelemään taapertaen :ashamed: Kaiken maailman vaivat ruvennut vaivaamaan. Jäi sitten näköjään se helppo keskiraskaus taakse ja alkoi ei niin ihana loppuraskaus :D

Ekaa kertaa ruvennut nyt vähän jännittämään synnytys sen 4d ultran jälkeen. Mulla on noi 2 ekaa synnytystä ollut helppoja ja jäänyt hyvät muistot. Lapset olleet aika pieniä ( 3050 ja 3300 ) Ja nyt sitten tuolla ultrassa lääkäri pelotteli, että tästä voipi tulla jopa 4kg :eek: Hui!

rv 26+1
 
Oli tosiaan tekstiä tullut reilusti parissa päivässä. =)

Onnea kihlautuneille ja synttärisankareille :flower: =)
Ite saan ootella synttäreitä lähes puoli vuotta, ku oon syntyny joulukuussa vasta. No näillä lukemilla tuolla vanhenemisella ei niin väliä olekaan :LOL:

Mukavia ultra- tai neuvolakuulumisia: poppari, meela, Jätkä, Emppu, Naurukohtaus ja miimu :)

meela: mulla oli sf-mitta 20+0 viikoilla 20,5cm ja se oli siellä yläkäyrällä. :D

nanna: veroprosentti määräytyy oman veroprosentin mukaan korotettuna kahdella yksiköllä ja on kuitenkin vähintään 20% (jos ei hae muutosverokorttia) .

Mulle tuli Kelan päätökset viikossa ja netistä kattelin, et äp oli laitettu tilaukseen 19.6 eli oottelen sitä nyt tällä tai ens viikolla tulevaks. Tuo päätös tuli mun mielestä nopeeta, Tampereella kestää yleensä pitempään. :)

Tiihu: Mä aion käyttää laatikkoa sänkynä. Käytin kahdella edelliselläkin ja musta se oli mukavampi ku oli pienessä tilassa. Lisäks meidän käytössä oleva pinnasänky on sellanen josta pohjan korkeutta ei voi muuttaa ( on siis peräisin 70- luvulta ja oon itekin siinä nukkunu, mun veljien ja serkkujen lisäks ) :D eli tuntuu, et joutuu vauvan laittaan tosi "syvälle" ;)
Teen parhaillaan reunusta siihen laatikkoon, pitäis vaan saada se laatikko, et pystyy mittaileen tarkemmin =)

Muutenkin oon ollu ahkera, oon tehny tähän mennessä vauvalle: 3 tyynyliinaa, lakanan, pussilakan, lakanan äp-laatikkoon, pussilakanan peittoon jonka teen myös vielä ( sopii sit laatikkoon paremmin ku on pieni ). Yksi lakana on kesken. Ruokalapuista on yksi valmis kaksi kesken. :D Mulle tuli joku ompelemisvimma juhannuksena. Kai tää on sitä pesänrakentamisviettiä... =)

Omien ompelemisten lisäks oon ostellu vaatteita kirpparihinnoin käytettynä. Pitäisi reilulta 10 ihmiseltä tulla vaatteita ens viikon aikana. Muutamia siis yhdeltä ja koot on ollu 50/56cm - 74cm. =)

Huomenna viedään lapset mummin luo Helsinkiin, ovat kaksi yötä siellä. Saadaan miehen kanssa vähän kahdenkeskistä aikaa... Lauantaina mennään kirpputorille myymään tavaraa, jos sais jotain korvausta noista ostamistani vaatteista. ;)

jasmara ja masuasukki 24+6 ( huomenna paukkuu viikot )
 
Triple88 Kissa on vielä aika nuori ja joillakin on tapana aluksi niitä tavaroita tuhota.. meillä on neljä kissaa ja pari niistä on ollut sellaisia villiviikareita että. Nykyään nuorin on 6v ja se pahin verhojen repijäkin on nykyään rauhallisin tapaus.. eli todennäköisesti menee ajan kanssa ohi. Kun se on jo noin paljon ehtinyt tuhoja tehdä, niin en lähtisi siitä enää luopumaan, etenkin jos lemmikki on miehelle rakas.. miltä sinusta tuntuisi jos miehesi vaatisi sinua luopumaan omasta lemmikistäsi? Tällaisia miettii vannoutunut kissaihminen B)
 
Huomenta!

Meela: Ihan samaa ajattelin, piti käydä heti vilkasemassa kun sanoit että olet liittyny =) ! Hassua kun on "tuntenut" täällä jo niin pitkään niin nyt sitte yhdistää naamakin mukaan. Kyllä sussa oli samaa näköä minkä oon päässä ajatellukki :D .

Nanna +poju 26+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja nanna81:
Huomenta!

Meela: Ihan samaa ajattelin, piti käydä heti vilkasemassa kun sanoit että olet liittyny =) ! Hassua kun on "tuntenut" täällä jo niin pitkään niin nyt sitte yhdistää naamakin mukaan. Kyllä sussa oli samaa näköä minkä oon päässä ajatellukki :D .

Nanna +poju 26+2

Niinpä, kyllä on hassua nähdä miltä se toinen näyttää. Olit tumma hiuksinen niin kuin kuvittelinkin! Mekin ollaan "tunnettu" pian vuosi!!! Kyllä aika menee äkkiä! Mun pikkusiskolla on muuten sama etunimi kuin sulla. Saanko liittää sinut ystäväkseni naamakirjaan?


Kiva kun moni lokamassu on saanut kasvot! Nyt kun vaan muistaisi kaikki nikit & naamat :wave:

Meela 22+6
 
Heip!

Minä olen bongannut nyt naamankirjasta nannan, Meelan ja AngelEyesin =) Kiva saada kasvoja nimimerkeille.

jasmara sinähän oot ollu ahkerana, minäkin odottelen miehen mummolta tulevaa ompelukonetta, jotta pääsisin vähän ompeluhommiin. Olen kyllä aika avuton käsityöihminen, mutta kai sitä tehdessä oppii (tai menettää hermonsa :D ).

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Taralee ja Pätkä 23+0
 
Jasmara, oletpa ollut ahkera käsityöläinen! Mulle ei oikein hyvin sovi ompelukoneen kanssa pelaaminen, meinaa mennä hermot vaan. Mutta olen silti ajatellut minäkin ommella vanhoista verhokankaista pikkuiselle joitakin pussilakanoita ja lakanoita. Ja olen myös neulomassa pikkunuttua. Neulominen on enemmän mun juttu kuin ompeleminen, mutta ostin kuitenkin pari vuotta sitten ompelukoneen helppoja pikkujuttuja varten (esim. housujen lyhennykseen) joten eiköhän kone kesälomalla surise pesänrakennuspuuhissa myös :)

Mäkin sain eilen äitiyspakkauksen! Olisko siinä mennyt noin 2 viikkoa hakemuksen lähettämisestä. Aika nopeasti siis tuli. Ihana synttärilahja sopivasti mulle, huomenna mittariin tulee nimittäin kolmekymppiä. Kääk. En aio erityisemmin juhlia, mutta kakkua pitää saada!

Novelle 24+5
 
Meela: Laitoin jo sut =) .

Jasmara on kyllä ollu tosissaan ahkera =) ! Minä en tuota ompelukonetta enkä kutomista taida enää hallita ollenkaan, mutta onneksi mummo on niin innostunu noista käsitöistä että sieltä on jo tulossa villapukuja ja lakanoita =) . Pitäishän se toki taas alkaa verestään kouluaikasia muistoja, kun olishan nuo ompelutaidot hyvä omata.

Hyvää syntymäpäivää jo etukäteen Novelle :flower: :flower: !
 
Maatritti Mikä paikka Kemissä on noin paljon halvempi?

Oulussa kiertelin hiplaamassa vaunuja ja sänkyjä yksi päivä, mutta kaverin mukaan emmaljungia ei kannata ostaa Oulun Lastentarvikkeesta vaan ajaa Ylivieskaan KoneAsunmaalle, joka myös on Lastentarvikkeen myyjä. On kuulemma huomattavasti edullisempi, joten ajattelin tehdä maakuntamatkan tässä lomanaikana etelään, mutta nyt alkoikin tuo pohjoinen houkuttamaan Mitä vaunuja te katselitte? :)
 
FPI
Moikka! :flower:

toiveikasodottaja, mulla on tänään lääkäri, tosin en mee neuvolalääkärille vaan omalle gynelle niin ajattelin kyllä kysästä, että jos kattois myös ultralla ;)

jasmara on tosiaan ollut ahkera! Minä ja ompelukone ei olla hyvä yhdistelmä, joten...jää kyllä ompelut :whistle:

naamakirjaan on tosiaan ilmestynyt monta täältä, kun vaan osais tosiaan yhdistää oikeat nimet ja täällä käytetyt nimimerkit...

Tiihu, mä ajattelin kanssa käyttää äippäpakkauksen laatikkoa sänkynä!

Muuten ei kummallisempaa, iltapäivällä on lekuri ja illalla pitäs saunoa kavereitten kanssa B)

Aurinkoista viikonloppua arvon ladyt! :wave:

FPI+pepe rv 26+4 :heart:
 
Moikka!

Anteeksi, kun tuppaan teidän ketjuun, mutta maatritti kyseli edullista hoitopöytää. Ainakin Ikeassa on edullinen pöytä, maksoi muistaakseni muutaman kympin. Ei mikään kukka, mutta varmaan ihan toimiva kapistus. Siihen löytyy sieltä myös pehmusteita. Ja siellä Haaparannassahan se on myös, niinkuin varmaan tiesitkin. =)
 
vaunuista oli muutama kyselly,me käytiin ihan Lastentarvikkeessa siellä Kemissä..En tiiä onko siellä edes muita..Ne vaunut mistä "haaveillaan" on Emmaljungan Smart Duo..Ja tosiaan ne hintaerot aivan valtavat!! Oulun sisällä niinkään ei oo hintaero suuri mutta Oulun ja Kemin välillä sitä tosissaan oli! Ja palvelu siellä Kemin Lastentarvikkeessa oli niin erinomaista että jo ihan senkin takia sieltä haetaan ne sitten!Oulussa sitä palvelua ei olla kyllä saatu,valitettavasti!! Että sitä Kemin Lastentarviketta suosittelen! :)
 
Onnistuin ottamaan ensimmäiset mahakuvat ( ihan itse otettu, joten sen takia lähikuvaa ) :LOL:
Olis kiva nähdä muidenkin masukuvia pitkästä aikaa, niin olo ei ehkä tuntuisi enää niin valtavalta B)



Minäkin olen tuolla Ikeassa tehnyt joitain löytöjä. Asutaan lähellä, niin aika usein tulee käytyä tarkistamassa, josko löytönurkassa olis jotain mitä tarvii. Ja samalla voi viedä pojan tunniksi leikkipaikkaan riehumaan ja käydä itse kahvilassa herkuttelemassa :whistle:
Oikein kiva paikka sadepäivinä :D

rv 26+2
 
Perjantaita =)

Jasmara, innostuin itsekin ompelemaan kevään aikana ja taidankin myös ommella laatikkoon reunuksen itse ja ottaa sen käyttöön. Kiitti ideasta :) Meidänkin sänky on melko retromalli. Siinä on pyöreät pinnat ja muutamassa pinnassa pyöreät pallot. Pohjaa kyllä saa säädettyä ja jopa reunan laskettua. Jos vielä ompelisi pinnasängyn suojankin... Kaksi kangasta odottaa kesäloman alkua. Hellemekon ja paidan meinasin ommella ensi viikolla. Eurokankaasta kävin ohjeet ja kankaat.

Hoitopöydästä, esikoiselle käytettiin hyväksi lipasto jonka päälle mies teki itse tason. Taso kiinnittettiin lipaston takareunasta huomaamattomasti joten lipasto saatiin takaisin normaali käyttöön tarpeen mentyä ohi. Kävin raaka-aineet puukaupasta jossa sahasivat pohjan ja reunat mittojen mukaan. Miehelle jäi työksi kasaus, hionta ja pintakäsittely ;)

Zizilisko, ihana massu. Olen meinannut mutten ole saanut aikaiseksi kuvaa tänne :ashamed:

Viikonloppuja

rv 22+6
 
:wave:
Ei mitään erikoista.Koitan päästä kesätöihin puolipäiväseks mutta saa nähdä onko sitä mieltä että täytyy olla se 8h/pvä.Työ fyysisesti raskasta ja mulla on iskias niin en haluaisi kokopitkää päivää olla.Ai niin,mies tunsi eilen ekaa kertaa potkut mahan päältä. :heart:

Mimmali ja pikkuruinen rv 23+1
 
Hankinnoista unohdin sanoa..:

-bodyja,sukkia,paitoja ja potkareita on jo muutamat
-turvaistuin on,tosin käytetty.Pesin kangasosat pesukoneessa ja rätillä muoviosat (0-10kg)
-isomman lapsen turvaistuin,tutun vanha (9-18kg)
-nallepuh-babysitteri,uusi

Hankkimatta:

-yhdistelmät
-hoitoalusta
-lisää vaatteita,haalareita ja pipoja lähinnä
-itkuhälytin?
-kantoreppu

En nyt keksi muuta..Hoitopöytää meille ei vissiin mahdu niin otetaan vaan se alusta käyttöön..
 
zizilisko:lla ihana massu :heart: Pitänee ottaa itelläki uutta kuvaa masusta ja päivittää tänne :) Onko teillä kuvia irc-galleriassa? Mulla on siellä masukuvat niin ettei näy ku ihan muutamille,en halua että kaikki uteliaat käy siellä kurkkimassa,mutta jos jollain teillä on niin voin laittaa sille listalle että näkee,jos vaan haluatte :)

Me on ostettu vaaville jo:
-toppahaalari (+siihen kuulu kengät ja lakki)
-villapuku
-hoitoalusta
-vaatteita aika paljo
-turvakaukalo(kaverilta ostettiin,tietää että se on varmasti uuden veroinen,muuten ei oltais käytettynä uskallettu ostaa)
-sänky (miehen työkaverilta)
-sitteri

Vielä pitäis saada:
-vaunut (yhdistelmät ehdottomasti)
-hoitopöytä
-vaatteita LISÄÄÄÄÄÄ :)

Hoitopöytä halutaan sellanen missä on lipasto alla että sinne saa pikku vaatteita ja muita tarvikkeita talteen ku kaappitilaa ei oikeastaan oo paljoa..Eikä oo semmosta kodinhoitohuonetta että siellä ois pöytätilaa..
 
:wave: heissan ja taas yksi aurinkoinen päivä. :)

Novelle78 harmi että siellä tilanne pitkälti sama. :/ hauska huomata omalta kohdalta että kaikkien lasteni kohdalla käynnyt samat tunteet ja ajatukset läpi ennen vaavin syntymää. tosin osaksi asiat menivät niin miten ajattelin ettei saisi tai suhtautuminen ei muuttunut toivomallani tavalla. ostittain asiaan sopeutuu ja osaa arvostaa yhteistä aikaa toisella tavalla. olisi kuitenkin kiva jos ite ei tarvisi mielipahaa tuntea tai nähdä väsyyneenä niin paljon vaivaa toisen huomion hakemiseen. :/ voin myös sanoa että välillä mun huomion hakeminen voi olla vaikeaa jos hössötän vauvasta tai en vaan malta laittaa imuria alas halatakseni miestäni ja sanomalla että olet rakas. tässä tuli taas jotain omia mietteitä, tosin en osaa sanoa onko apua sulle.. :ashamed:

Emilyn tuossa olet oikeassa että monessa mielessä kissasta luopuminen ei paras vaihtoehto. miehelle rakas ja itsekkin kissaihminen vaikka en kuseskelusta piittaakkaan. :/ toivon että rauhaantuisi tai ongelma löytyisi jos sellaista on, ettei tarvitsisi omia voimavaroja kuluttaa kissan sotkujen siivoomiseen kun huushollista löytyy neliveto ja uhmaikäinen.. :| ymmärrän miehen kannan siinä missä omanikin, siinäpä se onki että mistä kompromissi.. :ashamed:
 
zizilisko ihana masu sulla :heart:

hankintoja vauvalle en oikeastaan ole tehnyt kun entisestään jonkin verran vaatteita ja lelua. :) vaunut pitäisi ja tuttipullot, yksi vaippa paketti ja ehkä muutama vaate.. muuten olis kaikki. niin no rintakumit ja pumppu. :)

nyt juomaan kahvia..

triple ja tossutin 24+5
 

Yhteistyössä