*LOKAMASSUT -08 Kesäkuussa*

Heipsis.

Isyyslomasta ollut paljon juttua, meillä ei esikoisesta pitänyt yhtään lomaa, onneks, jaloissa tuo vaan olis kotona pyörinyt. ;) Nyt toisesta saa hetken pitää niin näkee miten arki lähtee pyörimään.

Huomen olis neuvola aamupäivällä, sit sen jälkeen vien kelaan laput saa senkin asian eteenpäin. Me otetaan se rahana kun eipä esikon pakkauksellakaan oikein mitään tehty. Liikkeitä tuntuu ja paljon, välillä vois hieman rauhoittaakin tuota menoaan tuolla masussa. :LOL:

Tuossa päivällä jo aikana kuluks hahmottelin ristiäiskutsuja :eek: :whistle: Pitää olla hyvissä ajoin liikenteessä :LOL: :LOL:

Veetis+pikkuinen 22
 
Poppari: Ei meidänkään työtilanne oo semmonen tavanomainen, ku ollaan samalla alalla ja aina kesät työttöminä. Ei mulla oo ainakaan toivoakaan mistään korkeammasta äitiyspäivärahasta ku siitä minimistä. Ei meidän yhteisetkään tulot vielä ylitä semmoista normaalia yhen ihmisen palkkaa... Mut kyllä me pärjätään kans sillä asenteella, et ollaan tähänkin asti pärjätty. Voishan sitä hakee töitä jostain kaupan kassalta tai siivousfirmasta, mut ei oo semmoseen koulutusta eikä kokemusta, niin tuskinpa ottais. Ja kyllä mää töistäni tykkään, siis sillon ku semmosia on. Ei tälle alalle kannata hankkia koulutusta, jos ei nauti.

Ootteko te hankkinu tukivöitä itellenne? Mulla on toi selkä valitellut jo pitkään huonoista (koneen ääressä :whistle: ) istumisasennoista ja raskaitten taakkojen kantamisista. Nyt mulla on testissä yhen tutun käyttämätön tukivyö. Se ei sitä tarvinnutkaan sitten, vaan selvisi ilman.
 
Tervetuloa kaikille uusille!

Isyyslomasta, esikoisen aikaan mies piti ensin 2 viikkoa ja kolmannen viikon kesäloman yhteydessä. Se oli ihan ok, vaikka mua jännitti kyllä jäädä yksin kotiin vauvan kanssa sen kahden viikon jälkeen. Näin jälkeenpäin ajateltuna esikoisen kanssa oli kuitenkin helppoa, yleensä vastasyntyneet vain nukkuvat ja syövät, ainakin päivisin.

Kuitenkin miehestä oli paljon apua, aluksi seisominen huimasi, joten mies sai hoitaa vaipanvaihdot, ja oli tärkeää, että mies oli tukena imetyspuuhissa alussa, kun alku oli vähän hankalaa, vaikka lopulta sitten imetys lähtikin sujumaan onneksi tosi hyvin.

Nyt mies pitää varmaan sen 3 viikkoa putkeen, koska nyt tilanne on mielestäni paljon haastavampi, kun on esikoinen hoidettavana myös. Tällä kertaa en voi nukkua silloin kuin vauvakin, ja varmasti tulee tilanteita, jolloin molemmat lapset vaativat huomiota samaan aikaan. Esikoinen on vielä niin pieni, ettei tajua että on saamassa sisaruksen, joten se tulee varmasti olemaan hänellekin aika kova paikka, kun kotiin ilmestyy yhtäkkiä vauva, joka on tosi paljon äidissä kiinni... Mua kyllä jännittää aika paljon, että kuinka tästä selvitään! Itsellä kun ei ole sisaruksia (paitsi 14 v nuorempi siskopuoli), niin en oikein osaa asennoitua siihen, että sisaruksen saaminen olisi lapselle kiva asia, vaan lähinnä niin, että teemme kauhean asian esikoisellemme, kun hän ei enää ole ainoamme...

Hoitovapaan pidän kokonaan itse, mies on ihan hyväpalkkaisessa työssä, kun taas mulla on opinnot kesken, ja oikeastaan nyt eroan siitä koulusta jossa olin, ja menen johonkin toiseen sitten joskus, joten taloudellista mahdollisuutta miehen hoitovapaaseen ei ole. En myöskään itse halua mennä töihin/opiskelemaan silloin, kun lapsi on vielä pieni... Tarkoitus olisi mennä opiskelemaan taas syksyllä 2010, jos vaan raaskin laittaa lapset hoitoon.

Tänään oli neuvola, hemoglobiini oli laskenut 103:een, pitää aloittaa kunnon rautatankkaus. Vauvan sydänäänissä oli pari kertaa voimakas lasku, terkkari konsultoi sitten lääkäriä asiasta, ja vastauksena oli, että seuraillaan... Eli ei ilmeisesti mitään kovin vakavaa kuitenkaan. Seuraavaksi on sitten neuvolakääkäri n. kuukauden päästä.

Nyt pitää painua pehkuihin!

Kirsikka rv 21
 
Tervetuloa muillekin uusille! Pino sen kun kasvaa ja paisuu. :)

Kirsikka: Turhaan mietit, et sisaruksen saaminen olisi jotenkin paha asia. Alkuunhan kaikki lapset tuntee mustasukkasuutta sisarusta kohtaan, toiset enemmän toiset vähemmän, mut kyllä se ajan kanssa on vaan positiivinen asia. Meillä ainakin nuo kaksi lasta ovat hyvin kiintyneitä toisiinsa eli isompi huolehtii pienemmästä ja vaikka tappelevat ja kinaavat aika ajoin, niin myös osaavat leikkiä yhdessä. Ikäeroa heillä on n.1v9kk, eikös teillä tule eroa reilu 1v7kk??
Ihan hyvä ero mun mielestä ja tuossa vaiheessa esikoinenkin on jo jonkin verran omatoiminen ei enää ihan niin pieni kuitenkaan, eikös. =) Toki on luonnollista, et mietit miten kaikki menee, mut eiköhän se siitä :hug:
 
kyllä mieki mietin et meniskö kesäksi johki töihin, mut miksipä vaivautua. Mukavempi olla rennosti oman mielen mukaan ku viel on siihen mahdollisuus :)
Hassua kait tässä onki se, et miestä ressaa aika paljon toi työttömyys, mua ei yhtään. Se sano et se on kokenu nyt sellasta ihmeellistä vastuuta et sen ois pakko olla mies talossa ja tuotava sinne se leipä jonka mie sitte voin kokata :LOL: Ei meikä vaan ymmärrä...

Se on muutenki tilanteesta aika sekasin. Ollaanki naurettu sitä, et ku mie oon meistä se joka on fyysisesti raskaana, ja se se joka on henkisesti. Liekkö muilla ollu samankaltasia tuntemuksia kotona? Musta tää on vaan niin parasta ikinä, et ainoat mielialan vaihtelut mitkä tästä on seurannu on ollu ne jotka on nostanu sen kattoon, ja sieltä se ei meinaa tulla alas millään :)
Se taas flippailee ihan miten sattuu. Välillä on mailman onnellisin mies, ja välillä taas ihan paniikissa kaikesta. Vapuden menetyksestä, vastuusta muista ku itestään, yhteiseen kotiin muuttamisesta, kavereiden menettämisestä, ja vapaa- ajasta ja vapaasta menemisestä ilman huolen häivää.

En sitte tiiä miten hyvin se väite pitää paikkaansa että mies tulee isäksi vasta ku lapsi syntyy ja osaa sitte rauhottua ajatuksiensa kanssa...
Täällähän oli muita joilla oli ennestään jo lapsia, miten teillä meni asiat,tottuiko se mies ja helpottuko sen raskaus oireet lapsen tultua mailmaan?

Kelan papereihin en oo uskaltanu ees viel vilkasta, vihaan koko sitä kammottavaa laitosta ja niitä papereita yli kaiken, joten odottakoot kaapissa viel hetken. Kait ne kerkeää postittaa viel myöhemminki?
ainaki neuvolassa sano et kuhan viimestään paria kuukautta ennen laskettua aikaa laittaa niin riittää...
 
Huomenta! Tervetuloa mukaan kaikki uudet!! :)

isyyslomasta..Meillä mies aikoo jäädä kotiin 3 viikoksi kun vauva syntyy,onneksi!
Pelottaa ajatuski että yksin pitäis heti alkaa pyörittää arkea kun kokemusta ei ole.

Näkyykö teille liikkeet päällepäin selvästi? Mulla näkyy! Ihan säikähin eilen illalla ku makasin selällään ja Touho potki ihan kauheasti niin ku koko maha heilahti :D Kyllä miestä vähän kummastutti! :) Se mietti että jutteleekohan muut isit massuille tai seuraileeko ne muuten sitä(liikkeitä lähinnä)???

Nyt lähetään reissuun (molempien koti on eri paikkakunnalla niin sinne mennään) ja tullaan sitte vasta juhannuksen jälkeen takasi kotiin! Koitan päästä parhaani mukaan seurailemaan teidän kuulumisia silläkin aikaa! :)

Maarit ja Touho 23+1
 
Huomenta!

Tervetuloa myös Thursday ja sweetpearl porukkaamme!

Ulpulummukka : Saakos sinun salaisuuden lisätä tuonne etusivulle =) ? Onnea ultrakuulumisista ja olipa mukava lekuri kun noin tuumas...

Kirppiina : Tarkistelin tuossa justiin omia paruja (kopiota) ja niissä ei ollu ruksia siinä 10 kohdassa. Menin suoraan meidän henkilöstötoimistoon, jossa kiva nainen autto minua sen täyttämisessä. Ite varmaan vieläki niitä pähkäilisin. Eli siis ilmeisesti sitä ei tarvi täyttää välttämättä.

Isyyskuukaudesta ja vapaista : Mies aiko pitää ainaki sen 2 viikkoa heti alkuun ja kattoo miten sen kolmannen kanssa sitte. Lisäksi ollaan päätetty että pitää sen isyyskuukauden. Tokihan se lyhentää minun vanhempainraha kautta 12 vuorokautta, mutta mies saa siihen päälle vielä 12 ylimäärästä. Ja sen jälkeen kun on kesäloma niin saadaan olla pidempään lapsen kanssa kotona. Hoitovapaalle en voi jäädä vaikka millään en haluais niin pientä lasta hoitoon laittaa. Taloudellinen tilanne ei anna millään periksi siinä asunto- ja autolainojen kanssa.

Tänään pääsen parturiin! Saa nähdä kuin käy kun pitäis pystyä istumaan pidemmän aikaa paikoillaan...

Hyvää reissua Maatritille =) !


Nanna +poju 24+2
 
Hei kaikille, ajattelin liittyä teidän seuraan. Laskettu aika olisi 25.10. ja toinen lapsi olisi tulossa. :)
Raskausaika on mennyt vielä ihan hyvin.. vauva liikkuu todella paljon :) selkä on ollut vähäsen kipeä ja päänsärkyä on koko ajan..
:(

Kesälomaa odottelen kovasti :LOL:

Mitens teillä muilla vointi on? Oletteko pystyneet olemaan töissä?
 
Isyyslomasta..
Meillä kaksi lasta ennestään, iältään nyt yli 2vee ja yli 4vee.
Mieheni ei pidä isyyslomaa heti kaikkea kerralla.
Eka varmaan muutaman päivän kun olen synnärillä niin katsoo lasten perään sen aikaa.
Sitten vasta n.kuukauden tai kahden päästä, koska silloin sitä apua ja tukea vasta tarvitseekin.
On kertynyt univelkaa, ja muutenki iha naatti. :whistle:
Mä ennekoin sitä tilannetta. Koska muistan tokasta kun isyysloma pidettiin taas iha normaalisti ni se tuntu ihan turhalta. Päivät meni liian helposti silloinkin vielä.
Nyt mä en halua että isyysloma pidetään turhaan.
*yrittää olla kaukaa viisas* :saint:
 
Tervetuloa kaikki uudet :flower:

Tänään ois mulla rakenneultra, hiukka jännittää :/ Pitää lähtee kuopioon asti (90km) niin samalla sit miehen kanssa käydään vähä kaupungilla kiertelee ja shoppailee :) Just tuossa selvittelin, niin ilmeisesti kela korvaa noista matkoista osan.

Isyyslomasta ollut puhetta. Meillä ei semmoinen onnistu, koska mies opiskelee. Mun pitää yrittää siis alusta asti pärjätä ihan yksin :eek: Kyllähän se mies on ne päivät pois koulusta kun me ollaan vielä sairaalassa, mutta sitten on jo palattava takaisin kouluuun, ettei jää pahasti jälkeen.

Mulla ei liikkeitä vieläkään tunnu, toivottavasti kaikki silti hyvin tänään. Oon kyllä sydänääniä kuunnellut ja ne on hyvin kuulunut, mut liikkeet vaan ei tunnu. :(

nyt valmistautumaan, tulen sit illalla kertomaan miten meni!

memmy ja vaavi 20+1 B)
 
Huomenta :wave:
Isyyslomasta Meillä mies pitää kaksi viikkoa ja sitten myöhemmin vielä sen viikon.Ja mies alottaa lomansa ehdottomasti vasta kun pääsen kotiin kun esikoisestakin olin laitoksella 2 viikkoa niin ei siinä olis mitään järkeä,pääseehän mies sitten töiden jälkeen aina meitä kattoo :heart:

(.) Eilen olin taas ultrassa.Vauveli oli niin innokas ja touhukas.Painoarvio oli jotain vähän alle 800g.LAskettu aika olis sen ultran mukaan jo 27.9 mutta ei sitä lähetty vaihtamaan.
Lääkäri määräs mulle astmapiipun tän hengenahdistuksen takia.Eilen kokeilin sitä jo ja tuntui auttavan,onneksi :)

Liikkeistä Tämä veijari on kyllä ihan mahoton liikkumaan ja liikkeet on jo jonkin aikaa näkyneet ihan selvästi masun päältä.Mies sanoi että öisin melskaa ihan tajuttomasti,kun mies on kokeillut masua kun mä nukun :heart:

Esikoinen lähtee maanantaina mummini kanssa mökille ens viikoks.Kesäloma mullakin B) Torstaina sitten käydään hakemassa tyttö ku mennään miehen mökille keski-suomeen.

Nyt siivoomaan :wave:
-Laura ja MiniMatkustaja 24+1-
 
Huomenta!

Isyyslomasta - esikoisen syntyessä miehellä oli vielä viikko kesälomaa jäljellä ja piti sitten 2 viikkoa isyyslomaa. Minut leikattiin ja hyvin toivuin tuossa kolmessa viikossa niin, että jaksoin vauvan ja koiran kanssa. Tosin sairaalassa kiellettiin koiran ulkoilutus peräti kahdeksi kuukaudeksi leikkauksen jälkeen.... Meillä iso ja silloin nuori ja innokas koira... Viikon mies piti joulun yhteydessä sitten lomaa. Nyt mies aikoo pitää taas kaksi viikkoa vauvan syntyessä ja viikon sitten myöhemmin. Eihän en miehen työpäivät kestä kuin onnneksi sen 8 tuntia ja sen nyt seisoo vaikka päällään ;)

Isäkuukaudesta Me ei eskoisen kanssa käytetty sitä mutta nyt mies pitää. Mun vanhempainvapaa loppuu 1.7.2009 ja mies jää silloin kotiin ensin 12päivää vanempainvapaata sitten 12 päivää isyysvapaata. Mä olen koko tuon ajan kesälomalla ja saan siis palkkaa. Kun miehen vapaa loppuu alkaa mun hoitovapaa ja miehen kesäloma :D . Tänä kesänä meillä ei yhteistä lomaa ole, mutta ensi kesänä ollaan siis 2 kuukautta yhdessä lomalla!!!

Oma napa kasvaa ja voi hyvin. Liikkeet on vahvoja ja meillä mies tykkää kovasti tunnustella liikkeitä. Raskausarpia tai suonikohjuja ei esikoiselta tullut ollenkaan eikä nytkään kyllä näy vielä. Remppa edelleen kesken ja kovasti mieli tekisi jo hypistellä vauvan vaatteet esiin.. Pitää vielä malttaa että saadaan remppa valmiiksi...

Nyt lähdetään Jumboon :wave:

Emppu & Papunen 23+6
 
Isyyskuukaudesta oli myös puhetta. Meillä mies ei pidä sitä koska vähentää äidin vapaata niin mitä minä sillä aikaa tekisin. Ammatiltani olen nimittäin perhepäivähoitaja ja ennen nykyistä kuopust toimin yksityisenä hoitajana kotona ja samaa hommaa on tarkoitus jatkaa sitten kun tuleva vauva on reilusti yli vuoden. Joten mitä ihmettä Sitä tekis että mies vois pitää tuon kuukauden olis työttömänä vai aloittais työt kotona ja samalla mies hoitelis meidän vauvaa saman katon alla ei onnistu. Ei tuossa isyyskuukaudessa ole mielestäni oikein ajateltu että on muitakin perheitä kuin niitä joissa molemmat vanhemmat käy kodin ulkopuolella töissä. Ja asia erikseen on sitten tuo että miten se isi sen vauvan imettää sen kuukauden ajan siis jos on äidinmaidolla oleva vauva niin pitäis sitten sekin vierottaa. No ehkä minä olen jotenkin poikkeava kun olen kaikki halunnut imettää vuoden ikään asti jos suinkin on ollut mahdollista.
Hoitovapaata tosiaan aion pitää ainakin vuoden ikään tai siihen vuodenvaihteeseen ja mahdollisesti melkein kaksi vuotiaaksi eli sitten syksyyn asti. Tälläalalla kun työnteko on aina helpointa aloittaa ja lopettaa tavallaan "kauden alussa"

Sisarus kateudesta oli myös puhetta ja sitä ei mielestäni kannata hirveästi pelätä kuvittelen ainakin että jos vanhemmat hirveästi jännittäää miten isompi lapsi suhtautuu vauvaan niin lapsi vaistoaa sen ja alkaa itsekkin ajatella että tässä on jotain kamalaa. Meillä ei yhdelläkään lapsella ole ollut mitään pahaa mustasaukkaisuutta. Tietysti normaalia huomion hakua välillä esim. jos vauva on ollut kovin itkuinen, mutta ei mitään tyyliin viekää vauva pois. Nyt isompana tietenkin tapellaan ja kinastellaan välillä mutta varokoon vaan se vieras lapsi joka alkaa kiusata yhtä meidän lapsista niin saa koko porukan niskaansa eli kodin ulkopuolella "omia" puolustetaan

Tervetuloa taas uusille. On meitä melkoinen joukko ja minä kun olen aina kuvitellut että loppuvuodesta syntyisi vähemmän lapsia kuin keväällä ja kesällä ;)

pumppernikkeli ja niilo 24+2
 
FPI
Moikka! :flower:

Tervetuloa uudet! :heart:

Adett e, mukavia ultrakuulumisia!! Kyllä sulla olikin matala verenpaine, et ei ihme, et pyöryttää! Inhottava neuvola-akka, kun valittaa sulle kaikesta, vaikka kaikki olikin oiken hienosti!

Naurukohtaus, hienoja ultrakuulumisia!

Kyllä meillä mies masu-asukille juttelee ja illalla, kun käydään nukkumaan niin toivottaa pepelle aina hyvää yötä (vaikkakin yleensä just sillon, kun käydään nukkumaan niin pepe alottaa rallin mahassa) :)

Isyyskuukaudesta, ollaan ajateltu, että mies sen pitäisi, mutta katsotaan sitten...

Tänään pitäs lähtee mökille ja sit maanantai aamuna on 4D-ultra...kirjoittelen sen jälkeen kuulumiset! ;)

Mukavaa viikonloppua arvon ladyt! B)

FPI+pepe rv 24+4 :heart:
 
Huomenta!

Olipas mukava herätä aamulla, kun paistoi aurinko pitkästä aikaa. :)

Tervetuloa uusille, olikin monta mukaan hyppääjää.

Onnittelut myös hyviä ultrakuulumisia saaneille. :flower:

Käytiin eilen neuvolassa ja tässä tärkeimmät.

- paino oli 90,9 +650g/vko, eli tästä se nousu nyt varmaan sitten alkaa, toivottavasti ei kauheesti kuitenkaan. :|
- paineet 115/72
- pissa puhdas
- hb 116, pitäs kuulemma alkaa pikkuhiljaa syödä lisärautaa.
- sf-mitta 16
- sykkeet ja liikkeet + ja ++

Eli eipä mitään ihmeellistä tuolla. Valittelin noista kohjuista ja terkka sanoi että pitää ottaa yhteyttä jos tulee kipeiksi, nyt on jalka tuntunut sellaiselta oudon tönköltä koko ajan.

Isyyslomasta oli puhetta ja meillä mies pitää tuon 18 päivää synnytyksestä eteenpäin. On kiva että voi pitää koko tuon 18 päivää, isäkuukautta ei olla vielä päätetty, katselee sitten miten tilanne kehittyy. Voi olla että pitääkin tuon, kun miun on kuitenkin palattava töihin, että saan tuon äippäloman palkan, niin olen ajatellut että käyn 1 päivän olemassa töissä ja sitten lopetan. Silloin tuo isäkuukausi voisi tulla tarpeeseen.

Kelan papereita täälläkin on täytelty, heti ensi viikolla kiikutan ne tuonne Kelaan, niin jos vaikka saisi jo heinäkuussa pakkaustakin. :D Ei onneksi tarvi mitään palkkajuttuja tuonne laittaa kun haen noita rahoja edellisten perusteella. Ainoa muutos on tuo että työnantaja maksaa tuon ekan 3 kk palkkaa, onneksi muuttui kun ei tuota rahaa tunnu koskaan olevan tarpeeksi.

Joo, nyt pitäs lähtee tiskikoneen kimppuun ja sitten pihalle. Ja illaksi töihin, ei kyllä oikein nappaisi.

AngelEyes ja masukki 22+3
 
Minullekin tulee äippäavustusraha ensi torstaina. Tulikin kelalta oikein seitsemän kirjettä eilen, hieman ihmettelin mutta kun oli äippäavustuspäätös, äitiysrahapäätös, kotihoidontukipäätöksiä ja oikaisua tarvitsevia juttuja siihen yms. Heh..

Isyyslomaa olen ajatellut (miehen puolesta, heh heh) että niinä ensimmäisinä viikkoina miehestä ei ole mitään hyötyä kotona, kun vauva vielä vasta syö ja nukkuu.. parempi että pitää ne myöhemmin, jos vaikka tästä kuopuksesta tulee samanlainen kiljukaula kuin esikoisesta.. Olettaen toki, että synnytys sujuu yhtä sujuvasti kuin ensimmäinen ja polikliinisesti olisi tarkoitus synnyttää niin ei esikoinenkaan tarvitse hoitajaa sille ajalle, muuta kun synnytyksen ajan ja miehen äiti/sisko hoitaa sen puolen. Toisaalta mies tekee muutenkin vuorotyötä ja tuntuu siltä, että hänellä olisi enemmän vapaita kuin muilla kun on aina neljän päivän vapaat putkeen plus yövuorot, jolloin on päivät kotona.

rv24
 
isyyslomasta meillä mies aikoo sen 18 päivää pitää synnytyksestä eteenpäin, tää kuitenkin eka lapsi ja ei yhtään tiedä mitä on odotettavissa:) Isäkuukaudesta ei oo ollut vielä puhetta, mutta mahdollisesti pitää, täytyy katsoa miten säädellään niitä sitten kun periaatteessa jos se työnantajalle käy niin olen ajatellut lomillamme säätää sen asian niin että ei tarvitsisi lasta viedä hoitoon alle vuoden ikäisenä. Mulla on ens kesänä säästössä myös tämän kesän kesäloma, eli yhteensä 8 viikkoa lomaa ja miehellä tietty 4 viikkoa.

Mun pitäis viedä noita kelan lappusia osaks palkkatoimistoon ja sairaskassaan ja osaks sit kelaan :< kivaa juoksemista. Toisaalta taidan käydä töistä pistään sisäisessä postissa noita joitakin papruja kun tarvii siellä kuitenkin käydä kiikuttamassa sairausloma todistusta.

22+5
 
päiviä :wave: oi voi kun taas paljon tekstiä.. :LOL:
tervetuloa kaikki uudet mukaan! sweetpearl samoissa mennään =)

joku kysyi tukivyöstä. en oo ostanu mut mietinnöissä on ollut kun skolioosi ja iskias kiusaa väliajoin ja loppuraskaudesta selkä kovilla.. meni esikoisen odotuksen aikana huonoon kuntoon. onko hyvä se vyö?

meilläkin on sitten 3 alle 3v lasta hetken ennen ku joulukuussa tuo vanhin täyttää.. kyllä mustasukkasuutta tietenkin on odotettavissa kun nuorempi vielä niin kiinni mussa ettei välillä vessaan taho päästä. varmaan eniten mustasukkasuutta vauvan syöttötilanteissa ja jos vauvaa tarvitsee kanniskella. hyvin meni kuitenkin kun toinen syntyi, esikoinen hoiti vauvaa mukana vaikka itekkin pieni. esim. vei vaipan roskiin,putsasi rätillä naamaa, laittoi tutin suuhun jne. sai osallistua niin kuin halusi.. välillä vauvatusta ja meni sitten "nukkumaan" vauvan babysitteriin. :LOL:

eipä nyt erikoisenmin tuo mies masua huomioi. välillä kysyy että kuinkas masuasukki ja tarvitsenko jtn tai voiko paijata. :) ei varsinaisesti juttele tai kun vauva hereillä tunnustele masua tarkemmin..

tietääkös joku että kun käy kontrollissa sairaalaassa joutuuko maksamaan joka kerta sen 22e?? vai onko mahdollisuus ottaa vuosimaksun?? joku sano että ei voi kun ei toimi samalla tavalla kun on lähete..
ite maksanut jo pojan kahdesta käynnistä ja omista kontrolleista yhteensä 160e, lääkket vielä päälle.. mietin että periikö aina kun niin kalliiksi tulee? :( miehen leikkauslaskukaan ei ole tullut ja rahaa ei yht ylimääräistä.

tuleekos muuten ensimmäinen äitiysraha kuukauden kuluttua synnytyksestä vai miten? kun en nyt taas muista kuinka noi..
nyt kauppaan..

triple ja tossutin 22+5

:heart:
 
Triple Täällä Kaakkoiskulmalla ainakin joutuu joka kerta maksamaan tuon poliklinikkamaksun joka on tuon 22 euroa. Siis jos on vaikka jotain kontrolli ultraa tms. lääkärikäyntiä. On kai tuolla joku maksukattokin, mutta taitaa huidella sitten jo sadoissa euroissa. Sit tuosta äippärahasta, eli ensimmäinen tulee 30 päivää äitiysloman alusta eli noin lasketun ajan tienoilla.

Tukivyöstä sen verran että mie oon just huutiksesta ostamassa sellasta anitan vyötä ja siitä oli kyllä aikasemmin apua, mutta vanha meni niin huonoon kuntoon kun kuminauhat jotenkin vääntyi että joutuu hankkimaan uuden. Ainakin noihin iskias kipuihin miulla auttoi jonkun verran, siis että pystyi liikkumaan kuitenkin.

AngelEyes ja masukki 22+3
 
meillä oulussa joutuu myös maksaan sen 22 ? joka kerta.

Mulla mahassa touhuillaan myös ja todella lujaa, sanovat neuvolassaki että kun oon aika laiha, niin liikkeet tuntuu ja näkyy siksi niin selvästi. Ja onhan ne kyllä ihan parhaita tuntemuksia :)
Ainoastaan yöllä kun koittais mennä nukkumaan, ne meinaa olla inhottavia, se alkaa sillon potkiin ja möyriin oikein kunnolla, ja välillä tuntuu ja näyttää niinku joku tulis läpi. Oon vitsaillukki et meille taitaa tulla se örkki siitä Alien leffasta :LOL:

Musta ois aivan ihanaa jos tuo mieksi kiinnostus näistä liikkeistä enemmän. Oon sille monesti sanonu et tulisit nyt kokeileen tai kuullosteleen, mut joko se ei muka kerkeä tai sitte se laittaa sen käden siihen n.5sekunniksi ja heti ekan potkun jälkeen tokasee et no potkiihan se ja lähtee pois.... Tylsää. Mut se on sen tapa, ja ehkä se on vaan mustasukkanen mulle :)

Nyt äkkiä ulos aurinkoon B) Mukavaa viikonlopun alkua kaikille.
 
Hei pitkästä aikaa :wave:
Tervetuloa uudet :flower: ja :hug: kuusikon äidille

Parin viikon huilin aikana kävin vain lukemassa kuulumisenne, mutten itse malttanut istua kirjoittelemaan kun kerrankin pääsi koneen ääreltä pois.

Supistelu rauhoittui ja toissa päivän labrat antoi puhtaat paperit. Suppareita tulee edelleen mutta nyt ne on ns. normaalit. Töihin palasin eilen ja selkä ilmoitti heti vastalauseensa...

Viime viikolla oli ultra ja kaikki oikein hyvin. Koko oli edelleen viikkoa pidemmällä muttei sitä alettu vaihtamaankaan. Pikkuinen on istuvassa asennossa selkä ulospäin ja ei näyttänyt juuri naamaansa. Istukka olikin eka kerran etuseinämässä. Ensimmäisen kerran kysyin sukupuolta ja poika olisi tulossa. Mies oli ihan varma tytöstä ja itselläni on ollut tunne viimeisen kuukauden ajan pojasta =) Kenellekään ei kerrota.
Aiemmin oli juttuja näistä merkeistä kumpi on tulossa ja nyt mahan kasvettua on poikamaha ja -viiva. Vielä kuukausi sitten oli tyttömaha ja poikaviiva. Anoppi nyt sitten myös vaihtoi mielipidettään siitä kumpi on tulossa :LOL: Äitienpäivänä tyttö kun takapuoli on levinnyt ja viikko sitten kun nähtiin niin on tulossa poika. Saa nähdä miten vielä mielipide muuttuu.

Isyyslomista, loma kyllä kannattaa aloittaa vasta silloin kun äiti ja lapsi pääsee sairaalasta kotiin. Tällä kertaa ehdotin että 2 vkoa heti ja 1 vko talvilomaksi kun ei sitä vielä ole kertynyt isukille uudessa paikassa.

Vaavi potkii kovasti (tälläkin hetkellä) ja on ihan selvä rytmi milloin nukkuu ja milloin potkitaan :) Veli ja isikin sai potkut käteen viikonloppuna. Tytölle ei ole suostunut vielä potkuja antamaan. Kaveri kun on istuvassa asennossa niin potkut välillä kohdistuu suoraan alapäähän *auts*.

Aurinkoista viikonloppua kaikille

rv 20+6
 
Ovatkos muut suunnitelleet isyyspakkauksen tekemistä?

Mulla oli esikoisella exälle pakkauksessa tällasia

- korvatulpat kivassa rasiassa
- skumppapullo (jota isukki voi tarjota sitten kavereilleen kun vaavi syntynyt)
- särkylääke (jos pää pipi vauvan itkusta :D )
- isä on todella väsynyt - t-paita (mentalwear)
- isä-muki
- kestovaippoja plus normivaippoja hätätilanteita varten :D
- sisuaski
- pulloharja
- Battery-tölkki
- pyykkipoika
- mini-kylpykirja (isin ja vauvan yhteisiin kylpyhetkiin x) )
- suklaata
- vauvan tossut
- tuttipullo

Jotain vastaavaa sitten tähänkin.. tekis mieli heti päästä antamaan paketti, mutta täytyy etsiä joku paidan painatus paikka täältä Kotkasta jotta saa kivat tekstit vaikka pariin bodyyn.

rv24

 

Yhteistyössä