*LOKAMASSUT -08 Kesäkuussa*

Mukavia hääsuunnitelmia Taraleella ja maisakaisalla. Itselläkin olisi kova hinku päästä naimisiin, tai lähinnä järjestämään omia häitä. Jossakin vaiheessa oli suunnitelmissa, että ensi vuonna asteltaisiin avioon, mutta luulen että hääsuunnitelmat siirtyvät ainakin vuodella eteenpäin, äitiyslomalla kun ei oikein pysty säästämään rahaa häitä varten. Me haluamme suht isot häät, molemmilla on isot suvut ja paljon kavereita jotka haluamme kutsua paikalle.. Ainahan niitä voi silti jo suunintella ja haaveilla :whistle:

Mukavia ultrakuulumisia taas tullut! ziziliskolla ihana kuva :) Olen kanssasi samaa mieltä 4D:stä, ettei se minustakaan NIIN paljon ihmeellisempää ollut kuin normaalikaan ultra. Tosin, yksityisellä varmasti siihen varataan paljon enemmän aikaa, eikä ultraus ole vartissa ohi, niinkuin itselläni oli kunnallisella puolella. Enää en kuitenkaan harmittele, ettei meillä ole varaa yksityiseen 4D:hen.

Sf mittaa minulla on ekassa raskaudessa alettu mittamaan rv23, mutta nyt mitattiin jo 17+4 viikolla. Kauhukseni huomasin, että minulla on ekassa raskaudessa ollut rv 23 sama sf mitta, mitä nyt oli jo rv18, eli 18cm :LOL: Ai että iso mahako?!? :whistle: Pitäisi ottaa oikein mahasta kuvaa ja yrittää laittaa sitä tänne, en vain taida osata..

Tarvii tästä lähteä poikaa "nukuttamaan". Miehen kanssa ovat olleet iltapalalla ja käyneet pesulla, äidin vuoro laittaa poika nukkumaan.. Kumpikohan mahtaa nukahtaa ensin,minä vai poika :D

Heippa! Onpa taas ahkerasti tullut tekstiä. Käväisen täällä vain nopeaan pyörähtämässä, kun on kaikenlaista tekemistä. Meillä muutto viikon päästä, tavaroita pitäs tänään jaksaa pakkaa ja hakee mies töistä, kun vein sen auton. :)
Ensiksikin ONNEA HÄÄSUUNNITELMISTA niitä tehneille
!

Ulpulummukka Niistä tuplien liikkeistä. Mulla myöskin tuntuu vaan toinen, nyt on alkanut äärimmäisen harvoin tuntua toisenkin liikettä. Sairaalassa sanoi, että istukan paikka vaikuttaa paljon eli en usko, että siitä kannattaa huolestua. Tsemppiä huomiselle, tulehan sitten kertomaan kuulumiset:)

Irene & pikku veijarit 21 + 3

Moi. meillä oli rakenneultra pari pvää sitten. muuta poikkeavaa ei todettu kuin se, että munuaisaltaiden koko oli ylärajal. kontrolli määrättiin. en tiedä, pitäiskö olla huolissaan vai ei...onko kellään samaa? sukupuoli selvis, pidän sen salaisuutena :) rv 20+6

Heipähei :wave:

Onnea naimisiin menijöille. Me mentiin viime kesänä maistraatissa naimisiin ja vieraina oli vaan omat perheet, ei menny paljo rahaa :)

Onnea ultrassa käyneille :heart:

Zizilisko ihana kuva vaavista :)

Mä jäin nyt kesäkuun loppuun asti kestävälle sairaslomalle, ei selkä kestä töissä oloa ja supistelee mielettömästi aina työpäivän jälkeen. Todennäkösesti jään koko loppuajaks sairaslomalle. Milli harrastaa nyt oikeen urakalla mamin vatsanahkojen venyttelyä, jyskyttää nimittäin tosi mukavasti tonne vasemmalle puolelle niin et heiluu vaan :D

miimu ja milli rv 23+0 *POKS*

Heippa, kysymys miten teillä muilla lokamassuilla... jätin 2.6. äitiyspakkaushakemuksen ym. äitiyspäiväraha/lapsilisähakemukset paikkakunnan Kelaan. Internetissä asiointipalvelussa kun käyn katsomassa hakemusten tilaa, mitää ei ole tapahtunut. Erityisesti tietysti tuo äitiyspakkaus kiinnostaa mitä vaatehankintoja kantsii tehdä... Oli tosi tyly virkailija puhelimessa, sanoi, että päätökset ja pakkaus tulee vasta syyskuussa äitiysloman alkaessa.
Onko muilla vastaavaa?

Kuulumisiin! :wave: =)

Kaneli-07 ja mussukka

FPI
Heips vaan! :flower:

Mukavia ultrakuulumisia monella :heart:

zizilisko, ihana kuva vaavista!! =)

Sinkkuelämää leffa oli ainakin mun makuun ;)

En tiedä johtuiko ensin töissä istumisesta ja sitten vielä leffassa, mutta illalla turvotti etenkin oikeaa nilkkaa ihan tajuttomasti!! Nyt turvotus on kyllä oikeastaan jo laskenut, mutta hurjan näköinen oli!

Mäkin oon miettiny, et miten tuo 12h juomatta onnistuu ennen sokerirasitusta, kun mua yleensä janottaa illalla ja yöllä kovasti...

Joops, eikun työntekoon!

Mukavaa keskiviikkoa!!

FPI+pepe-girl rv 24+2 :heart:

Kaneli-07

Kuulostaapa oudolta kelan virkailijalta! Minä sain esikoisesta -06 pakkauksen ihan parissa viikossa hakemuksesta. Eli itsekin äsken pistin hakemukset menemään ja ihan tässä kuussa olen olettanut sen rahan tulevan (pakkausta en nyt ottanut)

rv23, jo :eek: :heart:

Kaneli: Kuulostaapa kyllä oudolta. Minulle ainaki neuvolasta sanottiin, että kannattaa ajoissa tehdä hakemus kun ei tiedä kuinka paljon sielä on jonossa, mutta kyllä ymmärsin että kesällä tulis pakkaus sitte kuitenki. Sielä tais olla virkailijalla huono päivä!

Täällä taas supistelut vaivana. Eilen kun kattelin niin tuli 10min välein välillä. Tänään taas vatsaa kiristelly, että varmasti kun tästä töihin pääsee alkavat. Yritin soitella tämän paikkakunnan yksityiset läpi jos olis päässy käymään tarkistuttamaan tilanne, mutta kesälomat näyttää olevan niilläki. En enää tiedä kehtaako edes tk:n soittaa kun kaks kertaa siellä nyt käyny. Pitävät tietenki ihan pöpinä, joka vain saikkua hakee. Tk-lääkäri ei muutenkaan sitä ole kirojttanu kun sen kolme päivää kerrallaan. Sen jälkeen viikko menee töissä "hyvin" ja sitte taas tämä alkaa...

Nanna + poju 24+0 *poks*

Kaneli-07 Olipas tosiaan tyly ja outo kelantäti. Minulle tuli esikoisesta (2006) pakkaus muutamassa viikossa, kun olin hakemuksen vienyt. Niin myös kaikille muille ystävillenikin, ketkä pakkausta hakivat. Raha kuulemma usein tulee vielä nopeampaa. Uskoisin, että pian sinäkin pakkauksen saat, ainakin toivottavasti! Kelan sähköiseen asiointipalveluun usein tunnutaan päivittävän tietoja melko myöhään. Minullekin jotain rahoja maksettiin jo ennenkuin asiointipalvelussa näkyi että asiaa oli edes käsitelty..

Sokerirasituksesta
Minä otin muutamia vesihörppyjä sen 12tunnin aikana, en olisi ihan kuivin suin pystynyt olemaan. Eihän se tosiaan sama asia ole, jos normaalisti illalla ja yöllä juo paljon, mutta ei sentään ihan janoisena tarvitse olla. Neuvolassakin kysyin tuosta veden juomisesta, niin sanottiin, että vähän voi juoda, mutta ei litratolkulla..

Hinku olisi kova päästä Sinkkuelämää-leffa katsomaan, varsinkin kun sitä on niin monet täälläkin kehuneet. Yksin ei huvita lähteä, eikä kukaan kaveri ole oikein innokas lähtemään mukaan, miehestä puhumattakaan :D

gibbon ja mytty 20+6

Kaneli-07: Mä laitoin sähkösesti hakemukset 4.6 ja jo perjantaina 6.6 oli päätökset tehty, eilen ku kävin kurkkaa niin päätökset oli jo lähetetty. Oli kyl sillä kelan tädillä kenen kanssa asioit niin huono päivä, pistää ärsyttää tommoset :/

Nanna: Huomaa taas että lääkäreissä on eroja, mulle kirjotti suosiolla kesäkuun loppuun saikun. Sano vaa että sulle ei näkäjään fyysinen työ käy ku pistää supistaa. Kannattaa muuten soittaa neuvolaan, siellä mulle sanottiin et ku meet lääkärille niin sanoppa että nyt kunnolla lepoa.

miimu ja milli rv 23+0 :heart:

Koleeta keskiviikkoa!

triple: masussa tuntuvat menkkamaiset kivut johtuu varmaan kohdun kasvusta eli ovat tavallaan liitoskipuja. Ite miellän kyllä liitoskivuiksi lähinnä esim. nivusissa tuntuvat "luiden" venymiset. :)

zizilisko: mukavia kuulumisia ultrasta. Ja ihanan selkeä kuva vauvelista. =)

Kaneli: taisi tosiaan olla huono päivä virkailijalla. Kyllä pakkauksen pitäisi tulla muutamassa viikossa. Ehkä hän ymmärsi, et tarkoitit äitiysrahan saamista tai sen päätöstä joka voi tullakin myöhemmin. Tai sit ei ajatellut mitä sanoi.... ;)
Ite uskon saavani pakkauksen viimeistään kuukauden sisällä kun hakemuksen laitoin netissä maanantaina ja heti perässä raskaustodistuksen postitse eli oli jo eilen sekin perillä.

Sokerirasituksesta vielä: Sain ajanvarauksen yhteydessä ( tehtiin siis neuvolassa ) paperin jossa oli tietoa siihen valmistautumisesta ja siinä sanottiin, et syödä ei saa illalla 8 jälkeen mutta vettä voi juoda. Aamulla voi myös juoda lasin vettä. Ite ajattelin ottaa jonkinmoisia hörppyjä yön ja aamun aikana. =)
Täällä muuten joutuu heti mittaileen kotona arvoja viikon verran jos yksikin arvo oli yli rajojen. Tarkkaa siis.

jasmara ja masuasukki 22+5

Kauheesti tullu tekstiä! Täällä pitäs näköjään käydä joka päivä:)

Ihania hääsuunnitelmia ja ihana kuva ziziliskon vauvasta! :heart:

Mulla on tänään taas sellanen päivä, että taidan perua sen 4d:n.. Pirskatti, kun ei tiedä koska tulee rahaa seuraavan kerran ja paljonko! Ja oon ruennu miettiin, että en välttämättä haluakaan tietää sukupuolta. Kiva kun synnytyksessäkin on jotain jännää :LOL:

Mä sain eilen turvakaukalon (sen gracon jalustallisen), sitterin, kävelytuolin ja sellasen lelukaaren.. ja kassillisen vaatteita ja rintapumpun ja pulloja ja... ja... :D

Mut nyt on mentävä kattomaan kun lapset on valmistellut mulle aamun nukketeatteriesitystä :heart:

huitshapeli ja lilliputti 20+1

Äitiyspakkaus :wave:
Laitan paperit menemään juhannuksen jälkeen ja kai ne sit heinäkuun aikana asian käsittelee ja mahdollisesti jo silloin saankin pakkauksen.. :whistle:
Tulkoot millon tulee kunhan ennen lapsen syntymää tulevat.Mutta kai siihen yleensä muutamasta päivästä viikkoon menee kun ne asiaa käsittelee ja sit muutama viikko kun ite pakkaus tulee.

Niin tuleeko se pakkaus vaan postiin,ja siis kotio tulee lappu että pitäis hakea se sieltä?Joutuuko maksamaan mitään toimituskuluja?Vai haetaanko se kelasta? :whistle:

Mimmali: Kotiin tulee lappu jolla saa postista käydä paketin hakemassa.

(.) Sain tk:n ajan tälle päivälle kun soitin. Sattui vielä olemaan oma neuvolalääkäri sielä. Toivottavasti hän osaa sanoa mitä tässä kannattais nyt sitte tehdä.

Olipas taas ihania kuulumisia ja kuvia =)

Minäkin toimitin laput Kelalle parisen viikkoo sitten ja nyt tuli paperit et paketti tulee ehkä jo ens viikolla ja myös päätökset rahoista tuli et ihan nopeeta toimintaa näinkin kesällä vaik oma toimisto työvoimavajaa ja hoitelevat naapurinkuntien keloissa näitä asioita..

Onnea naimisiin meneville :flower: Me päätettiin myös jo alkuvuodesta et mennään naimisiin tämän pienen ristiäisissä mikäli päästään siinä vaiheessa omaan taloon. Muttei niin joko mennään ennen syntymää tai sitten ristiäisis mut eri paikas vaan, saas nähä. Mut joka tapaukses pienet häät olis tarkotus pitää ihan vain lähimpien kesken =)

Sinkkuelämää-leffa käytiin kattomassa sunnuntaina ja olihan se ihan kiva, tosin sarjana tykkäsin enemmän.. mut kannattaa käydä kattomas jos sinkkuelämää-fani muutenkin on!

Pikkunen vipeltelee masussa kauheena, tai vipeltely ei ehkä oo se oikee sana, myllertää lähinnä :LOL: ja tosi kova liikkumaan ja potkimaan ja selvästi erottaa millon käsilläki hennommin kokeilee ja "kourii" =) Viikot menee tosi nopeeta, ihanaa kohta päästää lomallekin, enää parisen viikkoo ja sit rentoutuun Lapin rauhaan :p

Mut nyt pitää alkaa touhuilee kun tyttöki ulkona leikkii ni kerkee vähä järjestellä. Mut vointeja kaikille ja kesäisiä päiviä B)

Hipsuli ja nappula 23+1

Äitiyspakkaus ym. päätökset on mulla kestänyt yleensä viikon pari. Itse en ole vielä edes tuota lappua saanut ens viikolla sitten neuvolassa. Ei viitinyt tuon yhden raskaustodistuksen takia varata neuvolaa heti viikon päähän edellisestä. Kun aikaahan tuon paperin postistamiseen on ihan hyvin. Itse olen päätynyt tuohon raha vaihtoehtoon.
Tänne ei mitään erikoista kuulu. Hirveä ilma ulkona tai siis jäätävä tuuli oli myös eilen ei paljon houkuttele ulkoilemaan ja meillä kuopus ei taas viihtyis missään muualla kuin ulkona :/
Rsakausarvista ja suonikohjuista ainakin oli ollut puhetta suonikohjuja minulla ei ole tullut yhdessäkään raskaudessa ja kun niitä ei ole äitillänikään niin ilmeisesti minulla ei ole niihin taipumusta. Raskausarpia tuli muutamia esikoista odotellessa ja ne on pysynyt siitä lähtien muistona. Lisää noita arpia ei myöhemmissä raskauksissa ole tullut. Mutta en niistä nyt niin hirveän huolissaan ole vaikka nyt tulisikin.

pumppernikkeli ja niilo 24 tasan

FPI
Just lähetin Kelan paperit eteenpäin, et saa nähdä kauan sit käsittelyssä kestää... :x

Mulla muuten lukee niissä sokerirasitusohjeissa, että ei saa syödä eikä juoda ja pitää välttää liikuntaa se 12 h, mutta neuvolantäti sanoi, että desin saa juoda vettä...

Moi

mulle kans sanottiin kelasta et pitäisi päätös tulla nopeasti pakkausta en ottanut vaan rahana..odottelenkin sitä jo malttamattomana :) kävin tekee tänään upeita kirpparilöytöjä :) ...

Tuli aamulla muutakin kivaa postia, työantajani ilmoitti että kun jään ä-lomalle 30.8 niin saan kolmen kk ajan palkaa..jee..kiitos laki kun olet muuttunut, meidän alalla ei ennen näin ollut eli hoitovapaata ei katkaistu uuden ä-loman takia...tää on kun lottovoitto mulle, näin kotiäitinä kun olen ollut jo 6 v.... =) kylläpä osaa piristää mieltä

vauvalla alkanut tulla selvää rytmiä tuohon potkimisvimmaan...eli aamlla klo 10-11, iltapäivällä uusi potkuaika ja sitten illalla joskus tossa 19-20..ei tietty ihan joka päivä näin mut aika usein....

nanna[/b toivottavasti pääset lepäämään

Pw 23+4

heippa :wave:
zizilisko ihana kuva vauvasta :heart:
kivoja masukuvia muutenkin.. :)
kaneli-07 sinuna laittaisin vähän palautetta menemään kelan päähän :kieh: kirjaimellisesti ämmä puhuu läpiä päähän. yleensä äitiyspakkaus yms jutut käsitellään viimeistään kuluvan kuukauden aikana. tyttö -05 sain pakkauksen 2 viikos ja poika -07 meni vähän yli 3viikkoa. ja nyt kun saan viimein hakea parin viikon päästä odotan saapuvaksi kuukauden kuluessa kuten ennenkii..

mimmali postista hakea kun ilmotus tulee kotiin.. :)

ihanaa ja aurinko paistaa mut ei liian kuumasti. :) likka ny kävi tänään lääkärissä ja korvatulehdus. :/ saas nähä onko mies saikul vai mitä.. masu vaava myllertää ja liitoskivut sen mukaiset. yöllä ei taho saada unta ja hyvin itekki oppinu millon se heräilee masussa ja nukkuu.. B)
kiva kuulla että sinkkuelämää hyvä! itse fanina haluan katsoa =)

triple ja tossutin 22+3

Onnea naimisiin menijöille :)

Me täytettiin just tänään ne kelan laput ja pitäis viiä ne nyt sinne laatikkoon..Josko sen pakkauksen sais sitte heinä-elokuussa! :) En malta oottaa..minusta siinä on nyt tosi ihania vaatteita!!

Alotatteko te kaikki äitiysloman sillon 30 päivää ennen laskettua aikaa vai jo aiemmin?
Minä alotan 50 päivää aiemmin(12.8) ja sittenhän se loppuuki aiemmin..
Mulla jäi nyt opinnot kesken(ois pitäny valmistua nyt) ku on ollu niin vaikeaa niin jatkan sitte ku äippäloma loppuu..Ja ihan taloudellisenkin tilanteen kannalta paras ratkaisu meille nyt kun mulla ei oo minkäänlaisia tuloja ku oon vaan kotona..
Piti täyttää jo sairaalaanki ne laput mihin tulee ne nimet hätäkastetta varten..
Laitettiin siihen semmoset kivat nimet mitkä saa olla jos pitää antaa hätäkaste mutta muuten ei laiteta niitä nimiä..

Mulla kans Touho myllertää semmosta tahtia että tuntuu että se tulee kohta läpi :D
Ihan selvästi muut tuntee jo liikkeet masun päältä :) astetta vilkkaampi kaveri tulossa! :)

Maarit ja Touho 22+6

Tove-81
Terve pitkästä aikaa!

Kivoja ultrakuulumisia ollut paljon, mulla r-ultra vasta ensi viikolla! En malttais odottaa.

ziziliskolla ihana 4D kuva! Me ei olla menossa mutta ihailen noita upeita kuvia mitä sieltä saa mukaan.

Hempasta ollut puhetta, mulla hemoglobiini 150 ja verenpaine 97/64.

Liikkeitä tuntunut ihan hyvin jo, vaikka melko hentoja ovatkin vielä. Mutta päivittäin toukkanen potkuttelee. :heart:

Vielä ei ole tullut kiloja lisää, vaikka etukumpu on kyllä ihan huomattava! :LOL:

Tove + muuminen 19+6 huomenna tasan 20! :)

Terve vaan kaikille!
Tännehän tulee tekstiä vauhdilla :whistle:

Tänään oli rakenneultra ja kaikki oli kunnossa. Vauva vastasi päivälleen laskettua-aikaa, johon lääkäri totesikin, että teille taitaa olla tulossa standardivauva :LOL:
Mutta olipa helpottavaa saada tietää, että kaikki on niinkun pitääki ja pötkö voi hyvin. Nauratti, kun se niin kovasti siellä näytti maiskuttavan suutaan, posket liikkui ja suu. Se oli NIIN söpö :heart: Sukupuolta ei haluttu tietää, vaikka kovasti sitä miehen kanssa yritettiin itse katsoa. Haluan elää vaistoni kanssa loppuun asti ja jännätä, että pitääkö paikkansa.

mansikka ja pötkö 21+1

Kelan päätöksistä tuli mieleen...Kestääköhän ne sitten kauankin siinä tapauksessa, että hakee päivärahat viimeisen 6 kk tulojen perusteella? Meinaan, kun siinä lomakkeella kysytään, että toimittaako vasta jälkikäteen selvityksen tulotasosta, ja näin kai mun on tehtävä. Tuskin saan etukäteen palkkatodistusta kuitenkaan syyskuulle asti. Vai tuleeko sieltä jo pian joku päätös, että on oikeutettu päivärahoihin, mutta se taso sitten tulee sen mukaan, miten on viimeaikaiset tulot selvittänyt? Näistä valtion virastoista kun ei ikinä tiedä...(nimim. itsekin valtiolla töissä.) :D

Maatritti, aloitan loman vasta sitten juuri 30 päivää ennen. Tässä kun tulee muutenkin oltua pitkällä kesälomalla heinä-elokuussa, niin ajattelin sitten jaksaa sinne 8.9 asti.

Tove-81 Vautsi, siis miten olet saanut tuon hempan pidettyä noissa lukemissa? Osaatko syödä luonnostaan monipuolisesti vai missä salaisuus? Mun pitäis varmaan sitä punaista lihaa yrittää saada uppoamaan paljon enemmän, mutta se on vaan vaikeaa. Pinaattikeittoa olen sit yrittänyt viime aikoina esim. ettei laskisi enää viimesestä 117 alas päin.

Heippahei pitkästä aikaa!

Massu on kasvanut...tosin ehkä kuitenkin enempi läskistä :ashamed: Kiloja on tullut kerrytettyä ihan liikaa :/ Mullakin on ensi viikolla rakenneultra ja jännittää hirmuisesti on pikkuisella kaikki kunnossa :/ Sukupuolta emme aio kysyä, sillä tykätään oottaa sinne syksyyn sitten =)

Hempasta: mulla oli esikoisen raskaudessa kans koko ajan hemppa tosi hyvä kuten tovellakin! Neuvolassakin olivat ihan että oho kun on hyvät lukemat! Samoin tässä tokassa raskaudessa hemppa on ollut molemmilla mittauskerroilla hyvä...kait sitä sit tulee syötyä monipuolisesti :whistle:

Liikkeet tuntuvat ja näkyvät masun päältä :heart: Nyt eletään sitä raskauden vaihetta että välillä on vilkkaampia päiviä ja välillä tosi hiljaisia, jolloin sitä ehtii jo käydä kaikki kauhuskenaariot läpi! Täytyis nyt vaan nauttia kun ei oo maha vielä kovin iso ja olo muuteskin hyvä sillä syksymmällä se on sitten ihan toisenlaista!

kuusikon äidille haluan myös lähettää halit :hug: ja osanottoni suuren menetyksen vuoksi :hug:

Eipäs mulla muuta...

terkuin säde

Yhteistyössä