*LOKAMASSUT -08 Kesäkuussa*

Jasmara Miulla noita raskausarpia tulee tosi helposti, on tullut jo teini-iästä saakka kun on paino seilannut edes takaisin. Esikon kanssa tissit repesi jo ekan kolmen kuukauden aikana ja masu sitten myöhemmin, eikä minkäänlaiset rasvailut auttaneet, joten kaipa se on tuosta ihotyypistä sitten kiinni. No onneksi mies ei noista välitä, itseänikään ei sillain haittaa kun en bikinityyppiä ole kuitenkaan ja muilla ei sitten ookkaan mitään väliä. :D

Pitää torstaina mainita noista neuvolassa, tosin eikös tuota Hirudoid Fortea saa ihan ilman reseptiäkin? Testataan nyt kaikki konstit. :D

AngelEyes ja masukki 21+6

Moikka vaan..

Raskausarvista on keskusteltu taasen. Itse olen niiltä ainakin toistaiseksi välttynyt. Oon käyttänyt Weledan Raskausajan hoitoöljyä ja BodyShopin vartalovoita(mitä käytän muutenkin). Tosin olen kuullut samaa, että täysin on ihotyypistä kiinni tulee jälkiä vai ei.
Noita suonikohjuja en ole myöskään saanut, jalat tosin tuntuu siltä että veri ei tosiaan kierrä enää samaan tahtiin. Sen huomasi tuossa viikonloppuna matkustaessa ensin junalla ja muutaman päivän päästä toiseen suuntaan autolla 5 tuntia. Alkoi olla tukalaa, kun ei saanut jalkoja ylös ja suoraksi kunnolla.

Kaikki kertoilee kuinka masussa tuntuu kovasti liikehdintää. Mulla ei vielä kovin tunnu. Illalla nukkumaan mennessä on tunnistettavia liikkeitä(potkuja selkärankaan päin)ollut. Muuten vielä hyvin rauhallista. Istukka on tosin edessä, joten se varmaan edelleen vaimentaa. Onko muilla "rauhallista eloa" havaittavissa?

Pakko muuten hehkuttaa täällä, kun muuten en saa:D
Oon menossa naimisiin elokuussa. Me tehtiin vähän extempore päätös kultani kanssa ja päätettiin avioitua ennen "pesueen" saapumista. Ei olla edes menty kihloihin koskaan ja mennäänkin sitten suoraan vihille. Tilaisuus tulee olemaan hyvin koruton tapahtuma karäjäoikeudessa(aah mitä romantiikkaa), mutta pidetään juhlat sitten vaikka vuoden päästä 1v hääpäivänä. Mua ihan kosittiinkin muutama viikko sitten kuohujuoman ja valkosuklaa mansikoitten kera, ihanaa:heart: Ei olla hiiskuttu tästä juuri kellekään, ettei ihmiset ala "hössöttämään", vanhemmillekin kerrotaan vasta jälkikäteen.
Oli kummankin mielestä jotenkin kivempi näin, kun sitten isyydentodistamis muodollisuudet tuntuu jotenkin ikäviltä. Ja kuitenkin se tulisi tapahtumaan piakoin, miksei sitten nyt. =)
Nyt onkin sitten edessä haastava osuus, sormuksen valinta ;)

Kiva kuulla,että Sinkkuelämää leffa oli ollut hyvä. Innolla odotan keskiviikkoa, kun menen sitä kaverini kanssa katsomaan.

Pöppiäinen, kiva et oot takaisin.. täällä jo huolestuttiin vähän.

maisis&nti kupu rv 22+3

maisakaisa onneksi olkoon, me ollaan täällä vähän samoissa tunnelmissa, syyskyyn alussa päätettiin siviilivihkiytyä :) Mökki on jo varattu viikonlopuksi ja meidät vihitään kauniissa ruska (toivottavasti) maisemassa järven rannalla. Vain molempien vanhemmat, sisarukset ja parhaat ystävät kuuluvat vieraslistalle, että ihan pienimuotoiset pippalot. Toimituksen jälkeen paistetaan makkaraa :D

Raskausarpia ei ole vielä itselle kehittynyt, niitä on kyllä jo ennestään rinnoissa ja lanteilla nopean "naisistumisen" jäljiltä murkkuiässä. Toki ne ovat jo vaalenneet, mutta taipumusta ainakin on niitä saada, että odotellaan... Olen myös kuullut suosituksia tuosta Body Shopin vartalovoista, että se auttaisi tosi hyvin ehkäisemään niitä.

Mutta nyt päivän töiden kimppuun, mukavaa päivää kaikille!

Taralee ja Pätkä 20+4

Maisakaisa ja Taralee, ihania hääsuunnitelmia teillä!

Maisakaisa kyseli liikkeistä. Aika paljon mullakin vaihtelee päivästä riippuen. Istukka on etuseinässä kai enempi oikealla, koska sillä puolella en ole tuntenut vielä mitään. Töytäisyjä tuntuu useimmiten ihan tuolla alhaalla, ehkä vauva on silloin jalat alas päin ja potkii (?). Joskus tuntuu vasemmalla ylempänä muksintaa myös. Joku päivä tuntuu vähän väliä muksauksia ja möyrintää ja joskus ei paljon mitään koko päivänä. Varmasti se istukka ja vauvan asento vaikuttaa vielä paljon tässä vaiheessa.

Pöppiäinen, tervetuloa takasin. Aina noi muutot on raskaita. Sitä tavaraa vaan riittää!

Ei ole vielä näkynyt raskausarpia tai suonikohjuja. Saas nähdä miten käy lopulta. Masua vois ruveta rasvailemaan kyllä, kun tuo nyt on alkanut kasvaa aikalailla. Muuten ei ihmeempiä kuulukaan. Kesälomaan vielä nelisen viikkoa aikaa, ja taitaa olla turha toivo, että se kuluisi nopeasti. Lomaa onkin sitten ihanat viisi viikkoa heinä-elokuussa! Sitä odotellessa.

Novelle 22+2

Eilen oli viimeinkin rakenneultra ja kaikki näytti olevan niinkuin pitääkin. Ultrattiin vielä oikein 4D:nä :D Osittain ultrasi "normaalilla" ultralla ja välillä vaihtoi 4D:ksi. Oli ihan mukava kokemus, vaikka kymmenessä minuutissa olikin jo ohitse. Mielelläänhän sitä vauvelia olisi kauemmin katsellut, mutta pääasia että näki kaikkien rakenteiden olevan kunnossa. Sukupuolta ei lääkärisetä suostunut alkaa katselemaan, vauvelilla oli jalatkin kyllä niin ristissä ettei siitä olisi mitään edes nähnytkään. Jääkööt arvoitukseksi synnytykseen saakka, ellei seuraavalla ultrauskerralla (rv34) sitä sattuisi näkemään. Olin niin tohinoissani ultrauksen jälkeen, etten edes tajunnut kuvaa pyytää mukaan:( Viimeksi antoivat ilman pyytämistä, mutta nyt jäin ilman, tylsää.. :(

Juhannuksen jälkeen onkin sitten taas seuraava neuvola ja saan kelan paperit vietyä eteenpäin :) Olisi ollut jo ensi viikolla, mutta siirsin viikolla eteenpäin, kun mies on silloin lomalla, niin ei tarvitse poikaa ottaa mukaan, pääsee helpommalla. Rahat on kyllä periaatteessa jo käytetty, kun ostin tuplat, mutta kiva silti saada asiaa eteenpäin.

Raskausarpia tuli kiitettävästi ekassa raskaudessa ja nekin vasta ihan viimeisillä viikoilla ja kaikki tietysti vatsaan. Ei auttanut vaikka ihan alkuajoista asti säännöllisesti vatsanahkaa rasvailin kaikenmaailman "ihmevoiteilla". Nyt ovat toki jo vaalentuneet, toivottavasti ei tässä raskaudessa ainakaan kovin paljon lisää tulisi, vielä ei ainakaan mitään näy. Pieni pahahan ne arvet on, mutta kyllä niitä ilmankin pärjäisi :LOL:

Suonikohjuja Ei ole ikinä ollut, eikä toivottavasti tule, ovat kuulemani mukaan aika ikäviä. En tiedä onko ollut apua, mutta käytän normaalistikin päivittäin tukisukkia, joten voi olla että ovat hieman niitä ehkäiseet. Lämpimillä ilmoilla on jäänyt sukat vetämättä jalkaan, kun lyhyiden housujen/hameen kanssa ei niin kovin kivat ole ja muutenkin jotenkin hiostaa..

Pöppiäinen Onnea uuteen kotiin! Muutto on rankkaa puuhaa ihan ilman raskauttakin, saati raskaana ollessa. Me muutimme kaksi viikkoa ennen ekan lapsen syntymää ja oli rankka kokemus, kaiken lisäksi oli niin lämpimöt ilmat. Olen kuitenkin tyytyväinen, että silloin muutettiin, eikä vasta synnytyksen jälkeen. Paljon mukavampaa oli asettua pojan kanssa suoraan uuteen omaan kotiin. Nyt ei mihinkään olla muuttamassa, pientä remonttia (maalausta yms) ollaan kyllä tekemässä. Ei ihan helppoa sekään tämän mahan kanssa, tiellä koko ajan :D

Tämän päivän ulkoilut näköjään jää ainakin aamupäivän osalta ulkoilematta, kun sataa vettä. Täytyy keksiä pojan kanssa jotain muuta touhuiltavaa.. Mukavaa päivää kaikille! :wave:

gibbon ja mytty 20+6

Huomenia

Huomenna sitten lähtö taas muuttoreissulle joten iiiks sanon mie ja käyn samalla sitten r-ultrassa ja sekin jännittää,mutta katsotaan pääsenkös anopin koneelta käymään vilkasemaan tänne tilanne illlalla sitten ja kertomaan mikä on tilanne.

Mua kyllä jännittää se ultra,aina ne on mua jännittänyt,no ei auta toivoa kun että kaikki o hyvin.Kyllä liikettä tuntuu ja sydänkin lyö hienosti.. hih.

Pöppiäinen & touhustiina 19+2 :heart:

FPI
Moikka!

Ihania hääsuunnitelmia maisakaisalla ja Taraleella! Onnea!

Hienoja ultrakuulumisia gibbon!

Pöppiäiselle kovasti tsemppiä ultraan ja muuttoon, tulehan sitten kertomaan kuulumiset!

Itselle ei kummallisempaa, sain kaverilta äitiysuikkarin ja ajattelin, että josko viikonloppuna testais =) Tänään meen kattoo sen Sinkkuelämää leffan, mukavaa hömpötystä!

Jotenkin tuntuu, että tunteet on tosi pinnassa, mua itkettäis ihan kaikki, huh huh :x

FPI+pepe-girl rv 24+1 :heart:

Meillä oli ultrassa kaikki ok,painoarvio 315g.4D-ultraan emme mene,tuo riitti.. :)
Harmi vaan etteivät antaneet kuvaa mukaan ja saatiin olla siä vaan 15min. :|
Sukupuolikin tiedetään mutta en sano. :whistle:

Mimmali ja pikkuruinen rv 20+5

Ihania hää uutisiakin saapi kuulla. :) Onnea maisakaisa ja Taralee! :flower:

Täällä vietetään vapaapäivää pitkästä aikaa. Kun vielä 4viikkoa kestäisi tätä aamuherätyksiä ja pitkiä päiviä niin sitten saa levätä. Kyllä melko hankalaa tuntuu olevan. :/

Itselläni on nyt tullut öisin sellaista jännää kramppia pohkeissa. Ei se suonenvedoltakaan tunnu ja helpottaa kun venyttää vähän jalkaa tai hieroo sitä. Aina kun vähän venyttää jalkoja yöllä niin silloin se alkaa. ihan kummallista.

Suonikohjuja ei täältä ainakaan vielä löydy (koputtaa puuta) ja raskausarpiakaan ei vielä ole näkyvissä. Kyllä tuolta reisistä ja takapuolesta niitä löytyy entuudestaan kun on tullut välillä lihottua ja taas laihduttua mutta tästä raskaudesta ei vielä ole ainakaan uusia tullut. Maha tuntuu kasvavan sellaista vauhtia että todennäköisesti niitä siihen tulee, mutta se on sen ajan murhe :D

Tässä on pari päivää menny kuunnellessa naapureita kun heille syntyi vauva joku viikko sitten varmaan ja he toissa päivänä tulivat kotia. mitään ei ole vielä kuulunut, kai se on hiljaista sorttia. On vain tullut herkisteltyä että ei enää kauhean kauaa niin sitten mekin tuodaan nyytti kotiin. IHanaa. :heart:

Kovasti täällä yritetään saada vauva kääntymään ympäri että isäkin pääsisi tuntemaan vaavin liikkeet. Alkaa olemaan hänkin jo kärsimätön kun vaavi aina lopettaa potkimisen kun isi laittaa käden masulle. Sanoo että siitä on selvästi tulossa äidin vekara. :D

Masukuva päivitystäkin piti tehdä.

rv 22+1

Huomenta päivää! :D
Meikäläinen nukkui sitten melkein 12 asti tänään! :D :whistle: Meillä on pikkuset(no joo, 10v ja 7v) ukin mukana maalla ja kotona on vain tuo esikoinen 15v, saa nukkua rauhassa pitkään. Noi jalat on krampanneet paljon öisin taas, melkein kellon tarkkuudella 2-3 aikoihin pitää kömpiä ylös venyttelemään. :/

Ihania muutto juttuja joillakin, me täällä pidetään käsiä ristissä, josko se isompi koti löytyisi piankin. :p =)
Minä hullu pesin eilen saunan oikein kunnolla, supistuksiahan siitä sitten illalla sain, mutta nyt tuoksuu sauna niin ihanan raikkaalle mäntysuovalle että voisin vaikka kantaa läppärin sinne ja viettää aikani 'omassa yksiössä' :D

Hormoonimyrskyistä olen aivan hiljaa, huh, tässä raskaudessa niitä riittää. :eek:

Jätkä ja nelonen rv23

Anteeksi jo etukäteen, kopioin tän saman toisesta keskustelusta. en jaksa kirjottaa uudestaan...

Heippa kaikille!
Hiljaiseloa olen vietellyt tässä.... Hieman pelottaa onko kaikki kunnossa...

Huomenna olisi rakenneultra ja siinä samassa lääkäri. Liikkeitä olen tuntenut vain toiselta ja sen takia pelottaakin että onko kaikki kunnossa.... Aiva yöunet menee...

KYSYMYS:

Onko muilla alkanut pahoinvointi uudelleen? Mistä se voisi johtua?

Minulla on viikon verran ollut sellaista, että aamulla/aamupäivällä jos syö, niin n. tunnin päästä alkaa kylmä hiki nousta ja huimaa ja oksettaa. Jos tässävaiheessa ei mene vessaan niin oksu lentää sitte ihan estoitta. Kaksi kertaa on mennyt taju, eli olen pyörtynyt vessaan. Neuvolaan olen ollut yhteyksissä: Vastaus: "no kyllä se normaalia on että raskaudessa huimaa ja oksettaa, hae saikkua päivystävältä jos tuntuu ettet töissä jaksa".

Hb on aika matala, 94, ja hematokriittikin on 0.22 ja siitä se alaraja on 0.36. Siitäkin vain sanottiin että on normaalia. Kysyi kyllä että syönkö rautaa, Ladyvitaplussaa ja Kräyterblutsaftia syön. käski ottaa vielä kolmannenkin raudan lisäksi!!! huhhuh... Sitten alkoi syyttelemään että mä en syö kunnolla. Ei auttanut vaikka kuinka selitin mitä oon syöny ja mitä en....

Anteeksi nyt tämä omanapaisuus, mieltä painaa niin kovasti kaikki, pelottaa aivan kauheasti.

Paino ei sinänsä ole noussut vielä yhtään. Iltapaino tosin on 5kg enemmän kuin aamupaino, että turvotusta ilmeisesti aikalailla on...

T: Ulpis ja T&T 20+2

Ps.

Onko teillä mitattu nuota Sf(?) mittoja vielä?

Multa ei kertaakaan ole mitattu kohdun kokoa/korkeutta. Sykkeet on kaksi kertaa kuunneltu. Viimeksi kuukausi sitten...

Rakenneultrassa piipahdettu.
Touhulla oli kaikki reerassa. Vikkelä toveri. Touhutippa on nyt sitte 20cm pätkä.
Kysyin lekurilta että kumpi sieltä mhataa olla tulossa, ja totesin samaan hengenvetoon siinä että tiedän varautua jos tulee vielä poika lisää. ;) :LOL:
Lekuri sitten sanoi hymyillen että hä ei uskalla kyllä sanoa sitten mitään.
Kuvista päätellen pallit siellä kyllä ois, mutta katotaan ku tapaus tulee ulos tuolta masusta. :whistle:

Puolta väliä mennään, ja se tuntuu niin kaukaselta se viimenen ähellys. :whistle:

Ja voi järjetön, mä olin jo kahesta muusta raskaudesta valtava. Ni entäs nyt sitte, ku kaik paino on mennyt mahalle. Ylimäärästä ei ole tässä raskaudessa tullut kuin 0,2g/kk, mutta lopussa sitten varmaa pompsahtaaki.
:LOL:

Ulpulumukka

Mulla kans hemo ja verenpaine alhasia, ja huippaa kyl iha sopivaan tahtiin.
Mutta en huolehdi. Pahoinvointi tässä raskaudessa on väistynyt, tokassa oli keskivaihe iha jees, ja lopussa taas huono olo.

FPI
Ulpulummukka, sulla on kyllä tosi alhainen toi hb, hematokriitistä en osaa sanoa, mutta luulisi tuon hb:n jo aiheuttavan tuota huonovointisuutta, koska alhainen hb aiheuttaa väsymystä, sydämen tykytystä, voimattomuutta ja huimausta!

Onko sulla mitattu verenpainetta? jos on kovin alhainen niin voi aiheuttaa pyörtymistä!

Noista liikkeistä niin viikkoja ei sulla oo kumminkaa kauheesti, että jos masu-asukit on sellasessa asennossa esim potkii selkään päin niin et voikaan liikkeitä tuntea, mä oon tuntenu liikkeet kunnolla varmaan vasta pari viikkoa ja nyt on 24+1, eikä silti tosiaan koko aikaa tunnu, joten en ois tuosta niin huolissani, vaikka toki ymmärrän, että huolettaa ja sit jos on istukka etuseinässä niin sekin vaimentaa liikkeitä.

Sf-mitta mulla on mitattu jo kolme kertaa, mutta sen mittaamisessa on ilmeisesti eri käytäntöjä, toisissa paikoissa aletaan mittaan vasta rv 20-alkaen.

Tsemppiä kovasti huomiseen ja tulehan sitten kertomaan kuulumiset! :heart:

=)

Monesti huolet helpottaa ku edes kirjottaa ne jollekin. Neuvolasta en ole saanut irti yhtään mitään. Muuta kuin pahan mielen...

Tuntuu että koska kaksoset tulossa niin eivät ota kantaa, ja sit taas sairaalas oletetaan että neuvola kertoo perusasioista...

Tuosta Hematokriitista että se korreloi suoraa Hb-tasoon, eli jos hb matala, sekin yleensä on. Silloin on veri todella lientoista. Jos on korkea niin veri on sakeaa.

Olen kyllä taustaillut täälläkin mutta en ole jaksanut kirjoitella. Jotenkin on mieli maassa.

Mutta eiköhän se tästä, ihanaa kun sataa vettä! =)

Alkuperäinen kirjoittaja Ulpulummukka:
=)

Monesti huolet helpottaa ku edes kirjottaa ne jollekin. Neuvolasta en ole saanut irti yhtään mitään. Muuta kuin pahan mielen...

Tuntuu että koska kaksoset tulossa niin eivät ota kantaa, ja sit taas sairaalas oletetaan että neuvola kertoo perusasioista...

Tuosta Hematokriitista että se korreloi suoraa Hb-tasoon, eli jos hb matala, sekin yleensä on. Silloin on veri todella lientoista. Jos on korkea niin veri on sakeaa.

Olen kyllä taustaillut täälläkin mutta en ole jaksanut kirjoitella. Jotenkin on mieli maassa.

Mutta eiköhän se tästä, ihanaa kun sataa vettä! =)

Mä sain ihan lekurin luvan ruveta popsimaan antaumuksella salmiakkia ja lakua. :p
Ja rautatabuja naamariin hyvällä tahdilla.
Asioissa on hyvätki puolet. ;)

Moi

kylläpä ulkona sataa vettä ,muta eipä haittaa voi ihan hyvillä mielin istua koneen ääressä...

Mulle ei ole ainakaan vielä tullut suonikohjuja tai raskausarpia ja tää nyt siis neljäs lapsi mikä tulossa, täytyy pitää peukut pystyssä ettei tuliskaan :) ..mutta kaikki kuulemma riippuu ihotyypistä, rasvailuja teen jos muistan...

Onnittelut kaikille kenellä hääsuunnitelmia...

Ulpulummukka tosi alhainen hb sulla, ei ihme jos huono olo ja huimaa... :hug:

Sf mitta oettiin multa viime neuvolassa ja mulla oli jotain 22 , viikkoja silloin tais olla se 22....sanoi että nejljäs raskaus ja se näkyy tossa luvussa8oli ihan yläkäyrillä niinkuin mulla aina alussa)

eipä tässä ihmeitä, väsyttää tää ilma kai...

pw 23+3

Adette ja muut muuttajat -muuttoa tehty perjantaista alkaen, vaikka onkin ollut huonekaluille kantajia ja kasaajia niin silti kyllä väsymys, uskonpuute ja ärtyneisyys on ollu huipussaan. Mulla vielä ollu ongelmaton raskaus ja nytkin aika surutta kantelin laatikoita ja revin istutuksia..ja yötämyöten puuhattu joten väsy tekee kiukuksi..Samon se, että kun vie aikansa ennekuin koti on kodin näköinen ja mullahan pitäisi olla kaikki heti kunnossa ;) Tosiaan neuvolathan menee katuosoitteen mukaan, mullakin nyt keskiraskauden lääkäri varattu jo uuteen neuvolaan.

haikaranpesästä sinne otetaan valmennuksiin mikäli painoindeksi on ollut ok ennen raskautta, mikäli tupaikointi ei ole jatkunut viikon 20 yli jne jne. Jos tulee esim. raskausmyrkytystä tai muuta terveysprobleemaa niin ottavat pois listoiltaan. Synnytykseen haikaranpesän ja lapsivuodeaikaan sinne pääsee, mikäli osastolla on silloin tilaa kun synnyttämään menette - sitähn ei kukaan voi taata että onko silloin perhehuoneet varattuina vai ei.

painosta -lisää oli viime kuussa tullut 450g/viikko, joka on kuulemma näillä viikoilla maltillista. Raskauden alusta painoa on yhteensä tullut lisää sellaista 6kg - viikko taitaapi nyt olla 23+6

terkuin,
Kesälomalainen (näkeehän sen kelistäkin,vettä puskee..)

Sateista tiistaita!

Angel Eyes: Mulla on hyvin samanlainen tilanne noiden raskausarpien suhteen ku sullakin eli niitä on tullu jo teininä... Ja en ole myöskään bikini-ihmisiä. Niiden kanssa on oppinu elään =)

maisakaisa: täälläkin on melko rauhallista eloa masussa. Keskimäärin kerran päivässä tunnen, et asukki liikkuu. Joskus oikein pysähdyn tunnusteleen ja ootteleen, et jotain liikettä tuntuis. Vielä siis hyvin epämääräsiä liikkeitä.
Istukka vaikuttaa liikkeisiin aina ku vaavi potkii istukan suuntaan. Silloinhan niitä ei voi tuntea. Mulla liikkeet tuntuu aina alhaalla useimmiten oikeella. Istukka kun on yläosassa niin sieltä ei tunnu mitään. :)

maisakaisa ja Taralee: Wau, onnittelut hääsuunnitelmista! :flower:

gibbon, mimmali ja salsai: mukavia ultrakuulumisia. =)
Itekään en saanu kuvaa rakenneultrasta. En edes huomannu kysyä saako eikä lääkäri sitä automaattisesti antanu. :|

Ulpulummukka: Kyllä sun Hb onkin matala, ei ihme jos väsyttää ja huippaa. Varmasti kaksoset vaikuttaa tohon, et Hb laskee noinkin alas. Ilmeisesti raudan määrä ei ole riittävä nostaan Hb:tä kun vauvat vie ensin osansa.
Liikkeistä sen verran, et jos toinen vauva on potkinu istukan suuntaan tai vallan selän puolelle, niin et tunne silloin liikkeitä. :)
Meillä ainakin juuri kaksosraskauksia tarkkaillaan huolellisemmin ku ns. normaaleja. Ihmettelen kyllä jos neuvolassa ei erityisemmin seurata raskauden kulkua ja "vaivoihinkin" suhtaudutaan väheksyvästi.
Täällä Sf mitataan vasta 22 viikolta ja mulla on siis mitattu kerran 22+3, silloin 20,5cm.

jasmara ja masuasukki 22+4

Mui!

Taralee oih ihanaa kohtalotoveri! Onnea vaan teitinkin perheelle!

Ulpulummukka hemppa vaikuttaa kyllä todella alhaiselta. Mulle neuvolassa on terkka suositellut jo hempan ollessa siinä 130 (lähtöarvo oli yli 150) et kannattaa kohta aloittaa rautaa. Joten voisi luulla että tuostakin johtuu heikko olo ja huonovointisuus.
Kaikki rautavalmisteet ei toimi kaikille, että ehkä voisi kokeilla, jos joku muu tuote toimisi sulle paremmin. Se varmaan selviää vaan kokeilemalla. Ja kannatta kysyä lääkäriltä suosituksia.
Itse syön Obsidania. Enkä vielä tiedä ennen mittausta onko hemppa noussut.
Samoilla linjoilla jasmaran kanssa, että ihmettelen miksi"vaivoja" vähätellään.
Onneksi pääset lääkärintarkastukseen ja ultraan niin saat varmuutta asioihin.
Kannattaa varmaan tarkistella tietoja lääkäriltä.

Multakaan ei olla otettu sf-mittaa koskaan, todennäköisesti juhannuksen jälkeen otetaan neuvolassa.

maisis&nti kupu rv 22+4

Heippa pitkästä aikaa!
Mulla on loma alkanut ja alkuloma mennyt kyläillessä niin en oo tännekään oikein päässyt käymään. Sairastin tuossa inhan flunssan, mut nyt onneks se alkaa jo vähä helpottaa.

Perjantaina ois m ulla vihdoin se rakenneultra, jo sitä onkin ooteltu!!! Vieläkään en oo liikkeitä tuntenut. Kaikki muut täällä on taineet jo ekat liikkeet tunteakin???

Pitää kunhan kotia pääsee niin laittaa ensimmäinen mahakuva, nyt ehkä jo alkaa vähä masu näkymäänkin :)

memmy ja vaavi 19+5

iltaa :wave: oih! ihanaa kuulla hääsuunnitelmia tekevistä, tulee aina tippa silmään. :flower: itellä tulossa syksyllä 3v hääpäivä ja tuntuu että ikuisuus tuosta hekuma ajasta kulunut. :/ mietinkin joskus että kuinka vois yllä pitää alkuajan hekumaa muillekkin vuosille muuten kuin yhteinen ruoka hetki päivässä ja puol tuntia ennen nukkumaan menoa. seksiä jos saa kerran 2kk saa olla tyytyväinen.. :| olis varmaan ihana olla juhannusmorsian! :) voih.. itellä meni häät kyllä penkin alle mut olipahan erinlaiset :LOL:

nyt riittää haaveilu :D mitäs, hyviä neuvola kuulumisia näytti olevan. Ulpulummukka kumma juttu etteivät ole kunnolla arvoistasi sanoneet mitään. koita syödä nokkostabletteja niillä nousee hyvin hb. itsellä kun oli 99hb heti sanoivat että nousemaan pitää saada ettei tipu lisää (tosin olin menettänyt paljon verta) mut ei tuo nyt vaarallisen puolella ole mut huolestuttavaa kuitenkin jos raudasta huolimatta ei sitten nouse..

iih..tullu niin paljon tekstiä että kirjaimet vilisee. likka kuumeessa kotona tänkin yön ja huomenna lääkäriin. piti mennä jo tänään mut kuumetta ei ollut kun vasta illalla 39.5 nousi yhtäkkiä. :/ saas nähä..
tulipas nyt mieleen tällänen tyhmä kysymys. ovatko menkkamaiset kivut liitoskipuja??
itsellä mahaan sattuu ja välillä vihlaisee oikealta puolen alavatsaa, vähän samanlaisesti kuin menkat olisi alkamassa. näin ollut jo kolme päivää ja tämä ollut pahin. vauva potkustaa niin että masu rasahtelee joka ei niin kivaa. se on taas huvittavaa kun voi seurata vauvan jalkaa koko mahan pituisen matkan kun käntyy, pien patti kiitää sivulta sivulle. :LOL:

pitäis kans varmaan jaksaa napsia uusia masukuvia kuhan kerkiää. koko päivä täälläkin sateinen ja just kun ajattelin et on hyvä kävellä kahville, lähdin takasin päin ja uittettu koira olin tuulipuku märkä. tosin mukavan viileää. :)

triple ja tossutin rv22+2

Paljon onnea hääsuunnitelmista taralee ja maisakaisa! :flower:
Tuli ihan omat häät mieleen reilu vuosi sitten :D Mekin mentiin vihille lyhyellä varoitusajalla ja juhlat olivat hyvin pienimuotoiset, 10 vierasta. Kihlatkin jäi välistä.

Me oltiin tänään koko perhe siellä 4d ultrassa. Oli kiva nähdä vauva, mutta ei se minusta kyllä paljoa ihmeellisempi ollut kuin rakenneultrakaan. Mutta onpahan nyt sekin sitten koettu :) Vauvalla oli kaikki kunnossa ja pikkuinen näytti edelleenkin pojalta, joten kai se nyt on sitten uskottava. Painoarvio oli jo hurjat 700 grammaa :) Tässä vielä kuva, vaikka nää vähän hassulta näyttääkin. Piilossa käsien takana :heart:

Sokerirasituksessa kävin viime viikolla ja sen suhteen kaikki ok. Mutta oli se kyllä ihan tuskaa olla se 12 tuntia juomatta. Kun normaalisti juon yön aikana 0,5-1,5 litraa vettä.

rv 23+6

Yhteistyössä