*LOKAMASSUT -08 Kesäkuussa*

kuusikon äiti :hug:

maatritti:Meillä tietää kaikki lähipiirissä kumpi on tulossa, ukko ois pystyny olee kertomatta mutta mä en :D Meillä kävi kans sillee et pojaksi luulin koko alun ajan mutta rakenneultran ja 4D:n mukaan tyttö tämä on. Vaunut on jo vaaville hankittu ja vaatteita on myös tullut ostettua =)

Pystyttekö te nukkumaan selällään?? Ite aina yöllä käännyn selälleen ja yleensä siihen kyl herään mut ainaki vielä on onnistunu selällään nukkuminen.

miimu ja milli rv 22+2
 
Kuusikon äitille jaksamisia.

Itsellekin jo heti huoli pukkaa kun vilkas kaveri ei ole koko aamuna ilmoitellut itsestään mitään. Illalla vähän viilteli mahasta, mutta toivottavasti se nyt vaan nukkuu. Tässä jo jokusen tunnin odotellut että tulisi niitä kovia myllerryksiä mitä aina ennenkin on aamuisin tuntunut :|

rv22
 
FPI
Kuusikon äiti :hug: :hug: :hug: :hug: ihan itku pääsi, voimia ja onnea tulevaan koko perheelle!!

Tervetuloa takaisin maatritti!

Selällään oon ainakin toistaseksi pystynyt nukkumaan, saa nähdä miten jatkossa.

Tämä meidän masu-asukki liikkuu ainakin aika epäsäännöllisesti, yleensä on illalla vilkkain ja päivällä rauhallisempi, mutta ei aina...

Tänään välittäjä lupas ilmotella siitä talon ostotarjouksesta...huh, jännittää!!

Tosi helteinen päivä tulossa! B)

Mukavaa viikonloppua hyvät naiset!! :flower:

FPI+pepe-girl rv 23+4 :heart:
 
Kuusikon äitille paljon voimia :hug:

Vaunuhankinnoista sen verran, että itsellä on käytetyt Brion yhdistelmät noin vuodelta 2005 hankittuna olleet jo viime kesästä. Kuosi ei tietenkään ole ihan niin moderni ja trendikäs kuin nykyiset, mutta olen muutenkin paljon tavaraa hankkinut käytettynä säästääkseni ja ihan myös omaa kulutusta ajatellen, ekologinen jalanjälki pienenee. ;)

Eilen makoilin saunan jälkeen selälläni ja huomasin että Pätkän potkut näkyivät tosi selvästi mahan läpi, en ole aimmin edes älynnyt katsoa, mutta kiva kun nyt sattui huomaamaan :)

Aurinkoista viikonloppua kaikille!

-Taralee ja Pätkä 20+0-
 
matriitti ite kävin rakenneultras joku pariviikkoa sitten eikä kerrottu kumpi, tosin en sitä siinä tuoksinnassa kerenny kysymäänkään. :D yleisesti ottaen täällä Vaasas sellanen käytäntö ettei kerro, ei ainakaan rakenneultras. voi olla että saan sen enskerralla tietää kun kontrolliultra rv24. :) muutenki joutuu käymään kontrolliultrissa koko raskauden, eiköhän se sieltä näy jossain vaihees, vaikka ei sen niin väliä.. :)

selällään nukkuminen on tuskaa. :kieh: vauva jotenki pakkautuu tohon eteen ja rupee painamaan jotenki rakkoa yms. kyljellään tyynyjen kera tullu nukuttua. ;)

FPI toivottavasti kaikki menee hyvinpäin välittäjän kans! me ostimme edellisvuonna 3h+k+autotallin ja edullisesti saimmekin vaikka pientä pintaremonttia vailla. :)

Emilyn ehkä se vain oli unisenpi tänä aamuna :D jos vielä olet epävarma kun vauva ei potki, koita juoda lasi makeaa mehua, mennä sänkyyn ja paijata vähän aikaa masua jos tykkäis vastata.. :) tosin jos tulee pitenpi väli "herättelyistä" huolimatta kannattaa käydä neukulla tarkistamas.. :/

triple ja tossutin rv21+5
 
Moi

ei tullutkaan niin kuuma päivä ainakaan tänne kun luvattiin, pilveä tossa aika paljon niin viileentää mukavasti...

Emilyn mun vauva liikkuu ainakin tosi vaihtelevasti, eilen illakin milloin yleensä myllertää niin oli ihan hiljaista ja tunnin odottelun jälkeen oli pakko käydä dopplerilla kuuntelemassa ja sieltähän ne äänet heti kuuluin...eli vielä nukkuu varmaan aika paljon :heart:

Huomenna meinattiin mennä mökille uimaan ja saunomaan...kiva päästä vähän muualle kuin tässä kotona..

nyt pitäisi käydä tekee tytön synttäreitä varten kutsukortteja, täyttämään kelan paperreita ym et sais ne ma vietyä kelalle..

meinasitteko mennä katsomaan leffaan Sinkkuelämää? Mä meinasin mennä su, kestää 2h 30 min..vessassa saa varautua vaan ramppaamaan välillä... :)

hyvää viikonloppua kaikille

pw 22+6
 
kuusikon äiti: olipa surullisia uutisia :'( Voimia jaksamiseen :hug:

Hipsuli: mukavia neuvolakuulumisia.

Samoin toiveikasodottaja: kiva et kaikki ok.
Toisella lääkärikäynnillä tehdään samoja tutkimuksia ku ekallakin eli katotaan kohdunkaulan pituus, avoimuus ja pehmeys/kiinteys, kuunnellaan sydänäänet, mitataan kohdunpohjan korkeus. Varmaan kysellään muutenkin voinnista. Noi nyt muistaakseni tehdään ainakin :)

miimu: sullakin oli mukavia kuulumisia neuvolasta ja ultrasta.

triple: mulla oli samanlainen tilanne ennen hammaslääkärille menoa ku sullakin. Reikiä ei oltu koskaan paikattu ja edellisestä käynnistäkin aikaa. Se poraaminen pelotti jonkun verran ja siks en halunnu mennä. Kun kävin paikkauttamassa lohjennen hampaan ( jossa siis oli elämäni eka kunnon reikä ja joka jouduttiin juurihoitaan ), hammaslääkäri sano, et kannattais varata tarkastusaika myös, näyttäs olevan pari reikää lisää... :) Kun sit menin tarkastukseen ja siinä samalla paikattiin toinen rei'istä, niin yllätyin ku ei tuntunu miltään. Siis sain toki puudutuksen ensin. Voin rehellisesti sanoa, et turhaan pelkäsin. ;)

maatritti: sukupuoli kerrottiin ku kysyin. Muille ei olla pahemmin kertoiltu. Miehen lisäks yks ystävä tietää. Pidän sen loppuun asti salaisuutena myös omilta lapsiltani. Jos sattuis käymään niin ettei sukupuoli pitäiskään paikkaansa ( vaikka lähes sata varmaks se tiedetäänkin ), niin ei viitti kertoilla. Ja ompa muilla jännittämistä loppuun asti.
Hankintoja ei pahemmin ole vielä tehty. Vaatteita sain ystävältä ja jotain oon ite ostanu, hyvin vähän vielä. Isommat hankinnat tehdään varmaan vasta elo-syyskuun puolella. =)

Täällä on tällä hetkellä reilu 25 astetta lämmintä, saas nähdä meneekö se 28 rikki, niin ku luvattiin. B) Aamulla oltiin lasten kanssa ulkona ja kyllä siinä hiukan tais itekin saada "rusketusta", jano oli kyllä melkonen jo pihalla. :D

jasmara ja masuasukki 22+0 ( hei, taas alko uus viikko )
 
missäs pöppiäinen on, kun ei ole pitkään aikaan kuulunu mitään? Ahkeraan kirjotti ennen, höh.

jasmara muistaakseni kysyit lihansyönnistä, meillä syödään ihan monipuolisesti kaikkea lihaa. En oo enää hermoillu supistusten suhteen, niitä tulee ja menee.. Välissä oi kivuliaita, mut nyt ei oo, niin osaan ottaa rennommin taas..

Mä en osaa päättää millään, meenkö 3d tai 4d-rakenneultraan vai jätänkö menemättä :/ Liiton rahat ei ole alkanut vielä rullaamaan, joten olisi sille rahalle muutakin käyttöä..

Liikkeet tuntuu ja näkyy nyt vatsan päältäkin, kivaa :heart:

Oon ollu ihan hermoheikko täällä kotona, kun tykkään että on siistiä, niin ei täällä voi kun rätti kourassa kävellä toisten perässä |O
Tyttö tuli kans mahatautiin, enkä oo päässyt edes kotoa mihinkään. Tänään on onneksi tyttöjen ilta, niin pääsee tuulettumaan välillä. Tai ajattelin saunassa ja syömässä ainakin käydä..

huitshapeli ja lilliputti 19+3
 
Heips..

itse oon kans miettiny missäs pöppiäinen luuraa kun ei kuulu.. ?

alkoi pelottaa toi kuusikon äidin tarina.. itse kun en ole vielä liikkeitä kunnolla tuntenutkaan. Hyvin vaimeita, mutta onneksi myös tänään. Ei vaan meinaa erottaa ollenkaan.
Noh kyllä ne sieltä voimistuu, kunhan neiti saa lihaa luitten ympärille..

Tänään kävin katsastamassa oikein suloisen herran, parhaan ystäväni esikoisen.
Hän saakin sitten huomenna nimen, kivaa juhlaa tiedossa siis.

maisis & nti kupu rv22
 
Liikkeistä juu jotenkin hassua, kun esikoinen oli paljon hiljasempi mahassa niin nyt huomaa heti jos tämä kaveri ei vähään aikaan paljoa potkikaan..

Sinkkuelämää leffa piti mennä katsomaan tänään ensi-iltaan, mutta tuli hupuloitua rahoja muualle joten mennään myöhemmin tässä kuussa miehen kanssa ulos syömään ja elokuviin :) Mä odotan yhä viime kuun kh-tukia tälle kuulle tulevaksi eli kuun lopussa tulee tuplarahat, jesh :D Tosin hyvällä tuurilla jos saisi äippäavustus rahan vähän aiemmin, voisi lohkaista siitä vähän käyttörahaa ja kuun lopussa sitten sijoittaa niihin vauvan ostoksiin, eli kantoliinaan ja kestovaippoihin. Niillä ei sinänsä ole kiire, mutta ajattelin tässä ostaa ne ajoissa jotta ovat sitten käden ulottuvilla heti alusta alkaen.
 
jasmara: kiva kuulla että uskaltauduit hamppilääkärille ja mikä tärkeintä se ei ollut kauheaa. :) ehkä mä nyt uskaltautuisin soittamaan edes sen tarkistus ajan :LOL: jäi vaan lapsuudesta kammo kun pari maito hammasta piti poistaa rautojen tieltä ja puudutuspiikki poikkesi ikeneen. :( nyt tosin olisi toinen hammaslääkäri, toivon mukaan osaa asiansa kun muutenkin hermoilen.

voi sinkkuelämää! :) katsonut melkein kaikki jaksot sarjana ja olisi kiva päästä leffaankin katsomaan. jos joku kerkee ennen mua (mitä luultavanmin) kertokaa oliko se hyvä!
tosta tuli mieleen että vaikka kotiin tulee kaksplus ja vauva niin tulee tuota cosmoakin luettua vaikka ei niin perhelehtinen. :| mut se on vaan hyvä.. harmi vaan että tuntuu olevan enenmän juttuja toimisto tyyppisistä sinkuista..

tuntuu et kaikki on menos mökille. haluu kans!! :kieh: *salakavalasti matkustaa repussa muiden mökkeihin ja syö grillimakkarat saunan jälkeen.* :D
 
hyvä kysymys että missä Pöppiäinen?! en kyllä huomannu että olis sanonu mökille yms lähteneen :eek: niin tuli muuten mieleen et halpahallista 2-10v ja 80-120cm housu/paita/shortsi settejä myydään 2.95e kävin hakemas ja ihanat..tuli sitten useammat mukaan.. :)
 
Kuusikon äiti kovasti voimia koko perheelle.

Nyt on kaveri mahassa pitänyt kunnon liike showta. koko ajan tuntui möyrivän ja potkivan. Ikävältä tuntui päivällä kun oltiin polkemassa pyörällä asiakkaan luo ja kaveri joko teki voltin tai sitten painoin muuten oikein kunnolla alapäätä kohti. oli hiukan tuskainen pyöräillä sen jälkeen hetken. Mutta ihanaa kun on liikkunut nyt ku välillä on niin hiljainen. Liikkeitä ei vielä näy päälle kun vaavi on pystyssä (potkii alas) tai sitten potkii kohti selkää. saisi kääntyä niin isikin pääsisi kokeilemaan. :)

Voi Sinkkuelämää. Pakko kyllä päästä katsomaan kun se tänne tulee. Voi olla että hetki menee. Älkää sitten kertoko juonipaljastuksia täällä, te jotka sen pääsette ajoissa katsomaan :D

Tänään sai mies taas tuta raskaana olevan naisen hormoonit. Palo käämi kun tulin kotiin ja miehellä oli ollut vapaapäivä. Ajattelin että jes, se oottaa mua kotona, on käyny kaupassa ja tehnyt ruokaa. saa vain kävellä valmiiseen pöytään. Unelmissani ehkä. Tulin kotiin tyhjään taloon, kaupassa oli käynyt ostaa maitoa ei muuta ja ruokaa ei paljo näkynyt edes hiirelle... piti sitten lähtiä vielä nälkäisenä ja väsyneenä kauppaan ja ruveta tekemään ruokaa. Melko vihaisen puhelun soitin ukolle. Sanoi että ei ollu muuta tekemistä kuin mennä setänsä työ terassille istumaan ja ihailemaan moottoripyörää. saakeli mikä mies. Sai kyllä kuulla kunniansa, ja tuntee sen edelleen nahoissaan. :kieh: ihanat hormoonit.

rv 21+4
 
No voi samperin samperi. Kirjotin tuonne toiselle puolelle jo; En yleensä näistä asioista herkästi huolestu, mutta seksin/orgasmin jälkeen on maha kipeytynyt - juu, normaalia.. mutta NYT se kipeytyi niin että teki oikeasti kipeää ja sen lisäksi tuntuu pirullisia vihlaisuja alapäässä (kuin puukolla joku viiltäis) - sellaisia vihlaisuja, mitä tuntui esikoisesta vasta loppumetreillä ja nyt niitä on tuntunut jo viime aikoina. Rv23 siis menossa :| Mahtaako ihan tällaiset kivut olla asiaan kuuluvia..

Kyllä tuntuu julmetulta nuo alapään vihlaisut. Taidan olla selibaatissa muutaman viikon sinne lääkärineuvolaan asti :'(
 
Emilyn tuttuja nuo tuntemukset vaikka seksiä en nyt niin paljon harrastakkaan mitä nyt tietenkin "pieniä iloja" kun en uskalla. tosin en tiedä onko se minun tilanteessa kiellettyä? se on kuitenkin suhkot normaalia että voi tulla orgasmin jälkeenkin tosi vahjojakin supistuksia ja tuntea kuvailemaasi kipua, kivun tunteminen kun yksilöllistä on.
ainut neuvo että katso mihinkä kipu menee. yritä rentoutua makoilemalla sängyssä ja katso mihinkä se tunnissa menee. yleensä ne tuntemukset vaimenee ja et tee mitään äkkinäisiä liikkeitä. onko muuten sulla normaali raskaus tai miten sen nyt voi sanoa..todettu mitään poikkeavaa? muuta nyt en osaa neuvoa kun että luota tuntemuksiisi mut ei kuitenkaan kuvailemasi epänormaalia...
 
Triple88 Mulla on se haavainen koliitti joka tosin tällä hetkellä ainakin oireitten myötä parempana, tosin ihan kaikkeahan ei tiedä mitä sisuksissa tapahtuu kun se voi olla päällä ilman isompiakin oireita.. siihen liittyi se keskenmenon/ennenaikaisen synnytyksen riski ja ultrathan sitten vielä onkin rv30 ja rv36. Tähän asti on mennyt ihan hyvin mutta tästäkin johtuen alkaa huolestuttaa jos jotain kunnon kipuja tuntuu :/ Meni ne pahimmat vihlaisutkin äsken ohitse.. noh, muutaman viikon päästä on sitten taas vähän viisaampi :)
 
Heippahei kaikille :wave:

kuusikon äidille :hug: ei ole sanoja mitkä lohduttais :'( Miten voikin noin käydä?Oikein paljon voimia ja jaksamista teille :hug: :'(

hammaslääkäristä mä en ole oikeesti käyny moneen vuoteen :ashamed: :x Ja suu onkin sit senmukanen :x Ihan karmee ientulehdus ja henki haisee :headwall: Mulla on aivan tajuton hammaslääkäripelko kun jääny aikasemmista kerroista huonoja kokemuksia.Mutta nyt olen oikeasti ajatellut että kyllä aikuisen ihmisen pitää hammaslääkärissä pystyä käymään,herranjee sentään :eek: :headwall:

Liikkeistä tämä veijari on kyllä tosi vilkas,tuntuu potkut liikkeessäkin ja välillä ihan itekkin hytkähtää kun niin kovaa toinen jyskyttää :heart: Esikoinen oli ihan rauhallinen,aivan päinvastainen kuin tämä.Mikä lie vili viikari sieltä tulossa :heart:

(.) Isän hautajaiset oli tosiaan viikko sitten.Aika sumuista koko tilaisuus mutta hyvä mieli jäin.Sain paniikkikohtauksen juuri ennen tilaisuuden alkua ja seuraavana yönä :/ Se oli karmeeta.Toivottavasti ei enää tule :/ Ensi keskiviikkona sitten vielä uurnanlasku ja sitten se on ohi,onneksi.Pääsee tekemään surutyötä rauhassa.On varmasti vielä kovat ajat edessä kun rupeaa tajuamaan tilanteen paremmin.

Onko muilla hengenahdistusta?Mulla siis aivan tukkeessa keuhkot :eek: Mietin että ei kai vauva nyt vielä voi keuhkoja painaa vai voiko?Ja sitten tuo siitepöly tekee tepposet.Ajattelin kysästä astmapiippua tms.jos sais kun ei tästä tule mitään.Ja sitten nää helteet vielä |O Mulla on sormet ja varpaat ku paketti nakkeja!!!Aivan tajuttoman turvonneet |O

Mitä luontaistuotetta voi käyttää raudan korvikkeena? Olisko kellään tietoa?Mä olen taas lopettanut tuon Obsidanin kun siitä tulee niin karmee olo,niin mietin että olisko luontaistuotekaupassa jotain vastaavaa ilman sivuvaikutuksia.Minä kun en noista yhtään tiedä :ashamed:

Mulle on nyt tullut ensimmäinen hiiva |O On sitä jo ootettukin.Olen nyt luonnonjugurttia sivelly tuonne ja on helpottanut mut kaipa pitäs hakea ihan se kuurikin.Mikäs se oli reseptitön hiivalääke?Canesten vai mikä?

Nyt nukkumaan,mä otan huomenna hiustenpidennykset :D Jeiii!!!

-Laura ja MiniMatkustaja 23+2-
 
Huomenta.pika moikkaus vaan B) ..ulkona kylmä kun mikä mut mökille suunnataan ,onneksi aurinko paitaa...

Naurukohtaus se luontaistuote kaupan rautavalmiste on joku tosi vaikee niminen Kräuter Blusaft tai jotain sinnepäin , en todellakaan osaa sanoa saatikka kirjoittaa sitä..käy kysymässä, tietävät varmasti mitä tarkoitat kun puhut nestemäisestä rautavalmisteesta, pitäisi olla vatsaystävällistä..mä koitan sitä kans jos nuo Obsidanit ei mulle käy....

pw 23 tasan :heart:
 
huomenta päivää! :wave: tänään onki puoli pilvistä, mikä sopii miulle mainiosti. B) kuuma ilma tekee niin huonon ja tukalan olon että nyt vois ottaa luksuksesta..

Emilyn: niin justiin. :) itellä samat riskit olemassa, mut enpä ole tota kysellyt että saisikos sitä seksielämää olla vaikka nyt tila on vakaa. ainut mikä siellä kiusana on tietysti hematooma joka vuotaa välillä pois, onneksi viimeksi oli pienentynyt. :) kohdun mittainen oli vieläkin mut ennen 8cm paksu viimeksi kaventunut 2cm eli saas nähdä lähtiskö kokonaan..

Naurukohtaus: samaa vikaa kun sulla että hammaslääkäri kammo ihan järkyttävä!
nyt kuitenkin lukenu et moni joka ennen ei olis uskaltanu mennä on todennu mennessään ettei ollut niin kauheeta ku oli kuvitellu esim. poraaminen. ehkä nyt itsekkin uskaltautuis tarkistusaikaa varata, kyllä sen tiedän että reikää löytyy.. :ashamed: Hengenahdistusta
ei oo muuten ku paniikkikohtauksen yhteydessä tai jos paljon heinää yms. vaikee sanoa mistä sulle apu saatais. :/ ite kans söin obsidania mut vaihdoin luontaistuotekaupan/apteekin nokkosvalmisteeseen jossa itseasiassa enenmän rautaa kun monessa muussa ja ilman sivuvaikutuksia. :) puikkona (moni tai kertapuikkona) löytyy canesten apteekista, sitte on niitä kapseleita en muista mitä joista ainakin ite sain allergisenreaktion. :/ ihme ettei ole itellä hiiva kiusana kun edellisten kans kroonisena koko raskauden ajan.. toki voi mennä tuolla jugurtillakin ohi mitä käytät. :) voih! itsekkin haluu hiustenpidennyksen mut niin perkuleen kallis että haaveksi on jäännyt. :D

triple ja tossutin rv21+6
 
Ihanaa kun on aurinkoista, hyppään kohta hetkeksi pihalle makaamaan ja odottelen, että mies herää yövuoron jäljiltä ja sitten lähdetään koko päiväksi pyöräilemään. Kurvataan anoppilan kautta herkuttelemassa vähän grillikalaa ja jatketaan siitä sitten matkaa kaupunkiin (meiltä lähimpään kaupunkiin on 10km ja siihen toiseen, minne nyt kruisataan melkein 30km).

Hammaslääkäripelosta itse kävin esikoista odottaessa hammaslääkärissä ja se meni juurihoidoksi kun oli jo ammottava reikä hampaassa. Korostin, että minulla on huonoja kokemuksia poraamisesta ja ekalla kertaa laittoivat rutkasti puudutusainetta ja yrittivät kolme kertaa porata, lähinnä sätkin tuolissa kun niin sattui. Sitten sain tulehdusta rauhoittavaa ainetta ja seuraavalla kertaa mikään ei tuntunutkaan miltään! Eikä sitä seuraavalla.. ainoa vaan, että joka kerta piti muistuttaa että on raskaana kun uusi lääkäri meinasi aina ottaa kuvia hampaista eikä niillä näemmä aina tiedoissa näy tai eivät huomaa, että potilas on raskaana.
 
Minä en oo uskaltautunu hammaslääkäriin edes aikaa varaamaan,vaikka varmaan kannattais ku sen 12 viikkoa oksensin aikalailla tasaseen tahtiin :x
Mulla liikkeet tuntuu tosi voimakkaasti ja usein,minusta tuntuu että on sen verran vilkas kaveri ettei nuku juuri koskaan :whistle: Ultrassaki sillon potki ihan hirveästi ja heilutteli käsiä.. :) Ei vieläkään voi oikeasti käsittää että sisällä on ihminen :) Vaikka onki nähny että minkä näkönen se on :) kuulemma iha minun näkönen ku on pieni nöpönenä ja mutruhuulet :D Me ollaan osteltu jonku verran vaatteita,mutta muuta ei oo vielä..Huuto.netistä sain aivan mahtavan vaatepaketin huudettua :)
Nyt pitänee ottaa pikku torkut ku päivä oltu reissussa nii meinaa olla vähä väsy..
 

Yhteistyössä