***LOKAMASSUT -08 elokuussa***

onko muilla kokemuksia? Sellasta pientä tärinää/värinää aina välillä tuntuu masussa..

Löysin keskustelun jossa on kirjoteltu että se ois sitä ku vauva pissaa,mulla tuli noita väristyksiä masussa viidenminuutin välein tuskin se nii usiasti pissaa? :eek: |O pelottaa..pitää vissii kysyä huomena neuvolasa että mikä juttu tää nyt oikein on.. saattaaa viienki minsans sisään viiski kertaa tulla sellanen muutamia sekunteja kestävä värinä.. :ashamed: auttakaa!!!
 
satunen: mun vauva tekee kans niin! Enkä tiedä mistä johtuu. Tää teki yhden kerran, mutta se kesti tosi kauan :/

Innostuin noista sairaalakassikeskusteluista niin että piti omaa kassia pakata ja keksin pakata vauvanvaatteet ulkopuvun sisään ja kaukaloon. Ei sit tarvi raahata etukäteen (tai jos joutuu itse menemään ennen synnytystä osastolle ) vauvanvaatteita, mutta onpahan valmiiksi katottu. Muutako mies nappasee ton kaukalon mukaansa kun tulee meitä noutamaan =)

Mun pitäs mennä laittaan iltapala ja peseen lapset. Sit vielä kouluvaatteiden valkkaus neitosen kanssa :snotty:
Saattaa olla että aamulla tirahtaa väkisin muutama kyynel :ashamed:
 
Naurukohtaus, onneksi kaikki hyvin... Tsemppiä myös jatkoon ja noiden supistusten kanssa.... :hug:

Nanna myös vielä yhtenä kappaleena, hyvä...Haleja ja lepoa myös sinne päin! :heart:

Vielä kun kuulisi miten triplellä menee..... :(

Hyvä ystävä sai eilen terveen pikkuneidin, en malta odottaa että pääsen katsomaan! Sitä odotellessa kuitenkin huomenna neuvola, eniten jännittää, miten tuota painoa tullut lisää......

Kirppiina ja Rakas 30+2
 
Pikasesti tulin kirjottaa..Kävin Oys:ssa näytillä tuon järkyttävän kivun vuoksi (ja siksi ettei touho tosiaan oo paljo liikkunu tännää )..Ottivat käyrää ja sitte kävin lääkärillä joka ultrasi,kaikki oli hyvin pienellä :heart: kovasti rupeski potkimaan sitte heti :)
Kuhan meitä säikytteli :) Painoarvio oli 1780g ja lääkäri sano että vastaa täydellisesti viikkoja! Ei siis mitään paniikkia enää sen suhteen että ois tulossa "liian" iso lapsi,jota hokevat neuvolassa koko ajan! Lääkäri kun kerta sano että mitään syytä huoleen ei oo!
 
:hug: :snotty: huojentunu olo sun puolesta maatritti Onneksi ei ollu mitään vakavaa.
Jos se oli vaa hiljainen? Omissa oloissaan siellä.. :heart:

huitshapeli huh.. kiitti tiedosta, eli ei oo varmaan mitään vakavaa? Ja en oo ainoa..
Mullaki kestää välillä kauan se.tuskin se vauva niin kauon pissaa.Jossaki taas luki että se kehittää omaa hermostoja/motoriikkaa vai mitä olikaan että siks värisee..
en sitte tiijä.

|O nyt nukkumaan. väsyttää niin himona..Huomenna tosiaan 12. neuvola..
 
Mulle tuli mieleen että mitenhän paljon sille vauvalle pitää varata sitä vaatetta. Kun ensin ajattelin että eiköhän tuo tarkene jos on body+(puoli)potkarit ja sitten myssy ja päälle sellainen melko paksu teddyhaalari mikä ostettiin, mutta sitten mietin että pitääkö vielä olla joku välikerrasto. Kauheeta kun ei tuotakaan tiedä että kuinka paljon vauva vaatetta tarvii. minäkin tuleva lastenhoitaja. :LOL:
toisaalta ei se vauva oo ulkoilmassa kun sen sekunnin kun sisältä autoon kävellään ja autosta kotiin, muuten ollaan vaan autossa niin luulisi tarkenevan. Ei lokakuussa kuitenkaan mitään pakkasia vielä oo.. toivottavasti. :LOL:

Himoitsen pakastimessa olevaa mudcakea. jestas kun on hyvää. sellaista kunnon suklaa kakkua. otin sitä jo palan ja nyt tekisi mieli syödä loppu kakku. Mutta ne kilot. :D

nyt tiedän miltä tuntuu tuntea vauvan kantapää (tai peppu) kunnolla. :D otettiin asukin kanssa vähän matsia kun sängyllä makoilin. aina kun tunki tätä ruumiinosaansa kyljestäni läpi, mä läppäsin hellästi takaisin. välillä silittelin ulkonevaa osaa. se oli aika hassua. :p

Pakko saada sitä kakkua!
rv30+6
 
Iltaa.

Tänään oltiin sitten taas käyrillä ja ultrasivat ja tekivät vielä sisätutkimuksenkin eilisen johdosta.eilen soitin jo lapsenvahdin ja kyydinkin valmiiksi,oli kyllä niin tukala olo.Mutta onneks sitten helppasivat aamua kohden.Silmät on kyllä ollu ristissä koko päivän.
Kohdunsuulla ei mitään uutta,mutta nyt on tullut epäilys lievästä raskausmyrkytyksestä |O Paineet on hieman koholla(tai siis oikeasti ne on normaalit mutta kun mulla on ollu niin kauhean matalat koko raskauden niin kummastelivat äkillistä ´nousua´) pissa on onneksi puhdas mutta mulla on kauheesti turvotusta ja tosi voimakasta päänsärkyä niin lekuri meinas että myrkytys tekis tuloaan :/ Ottivat jonkun verikokeen tänään jonka tulos on hyvä mutta lääkäri sanoi että jos menisin osastolle nyt kuitenkin.Enhän mä menny ku ei ollu pakko.Sanoin että tulen kyllä heti takas jos aihetta on.Olo on aika kurja muttei niin kurja ettenkö kotona selviäis.Siellä laitoksella kerkiää sitten taas olee.
Nyt taas illalla tullu tujakoita suppareita.Tiistaina on taas ultra,saapi nähä joskos siellä päästäs jo johonkin lopputulokseen mutta ei tää raskaus enää kauheen monta viikkoa jatku.Ehkä korkeintaan kuukauden.

Ylävatsakipua oli vissiin maatritillä vai kellä ollut.Mulla on ihan uskomaton kipu myös tossa tissien alapuolella.Se ei kuitenkaan ole myrkytykseen viittaavaa vaan vauva kun on asettunut aloilleen jo monta viikkoa sitten ja sen peppu ja jalat on ihan tossa tissien alla niin siihen on tullu sellanen ´painauma´joka on niiiiiin kipee |O Ainut asento missä kipua ei tunnu on seisaalteen niin yritä siinä sitten nukkua |O Auta armias jos vauva vähän tökkäsee jalalla tms.niin meinaa taju lähtee :headwall: Todella kosketusarka on koko alue.Siihenkään ei kai auta kuin synnytys :/

Kassia en ole pakannut.Ajattelen sen niin että enköhän mä sen kerkeä lähdön hetkellä pakkaamaan tai sitten mies tuokoon perässä.Johan mun nyt pitäs olla joka ilta kassi valmiina kun tää olo on mitä on :LOL:

satunen tais kysyä punktiosta.Siinä siis painetaan sellanen pitkä,ohut neula vatsanpeitteeseen.Sattui ainakin mulla aika paljon :x Muttei kuitenkaan kovin kummonen toimenpide.Piikkikammoselle olis varmaan aika kova pala mutta mä nyt en sattuneesta syystä niitä pelkää kun olen itteeni piikittäny jo reilu 10v :D

Voimia kaikille sitä tarvitseville :hug: Mä yritän nyt päästä nukkumaan.

-Laura ja SuurenSuuri 32+3-
 
:wave:

Arki alkaa jälleen :/ Tyttö odotti kouluun pääsyä että näkee kavereita ja poika manasi että miksei ala vasta syyskuun alusta koulut ;)
Huomenna töihin. Saa nähdä miten onnistuu työnteko. Selkä todella kipeä ja viikonloppu olikin aika hankala olla. Pe-la välisenä yönä valvotti selkäkipu ja supistelu. Tekemistä olisi vaikka kuinka paljon mutta olo hidastaa...

Kävin tuttuni luona jolla on kaksi vaippa ikäistä teinien lisäksi. Juttelimme siitä mitä on otettu opiksi aiemmasta. Kummatkin samasta asiasta että tehdään oman järjen mukaan ja että osaa kuunnella vauvansa tarpeita. Itse sain niin paljon neuvoja että oli ihan ihmeissään alussa. Jotkin oli hyviä mutta jotkin ajalta yks ja kaks. Nykyään tietoa on paremmin saatavilla esim. imetyksestä. Enpä silloin saanut muuta kuin viisastelua ja pahan mielen. Olen sitä mieltä että jokainen ollaan yksilömme niin fyysisesti kuin henkisestikin ja kaikki ei voi toimia samalla standardilla.

Maatritti, mitä ne sano sulle tosta ylävatsan kivusta?

Sairaalakassista on ollut täällä puhetta niin nyt tekee mieli pakata omatkin tavarat valmiiksi. Tuli mieleen että pitää kameran muistikortti tyhjentää kesäkuvista vauvaa varten ja laittaa se niin että mukaan tulee. Kaupasta oli pakko ostaa tuttipullo ja Nan purkki hätävaraksi =)

Satunen kyseli nenäfriidasta. Meillä on se ollut ja suosittelen. Siinä on tosiaan se filtterin näköinen suodatin välissä. Tehokas ja nopea apu tukkoiselle nenälle.

Taotao, ei ole muistaakseni ollut juttua maitohappobakteereista. Kuulin siitä vähän aikaa sitten tutultani joka myös odottaa. En ole ennen kuullut mutta ajattelin itsekin aloittaa. Olen laktoosiherkkä joten ei tee pahaa itsellekään.

Jospa lähtisi kokeilemaan unta. Saattaa huomenna väsyttää jos vielä tänäkin yönä valvottaa...

Tiihu ja Altsu rv 29+1
 
Moi

pikainen tervehdys, Naurukohtaus :hug: jaksuja sinne ...onneksi kaikki hyvin kokeissa, toivottavasti raskausmyrkytys ei tee tuloaan, kurja "tauti", mulla oli ekassa raskaudessa..

meillä oli hurja sunnuntai, kerroin kun tyttö kaatui viime su keppi suussa ja mentiin päiv., no viikko meni hyvin mut tänään alkoi vuotelemaan ja huomasin jonkun "riekaleen" nielussa ja mentiin päiv.,no sieltä keskussairaalaan ja ei paikalla korvakurkkulääkäriä joten sitten lähdettiin ambulanssilla Meilahteen ja kenties leikkaukseen :'( ...arvatkaa oliko kiva istua lanssissa lapsi sylissä, kyllä supisteli, no onneksi olin asiantuntevassa kyydissä valmiiksi =) ..no päästiin perille, imetttiin hyytymä pois ja sitten metsästettiin sama ambulanssi takas ja tultiin siis kotiin..ja arvatkaa kuka on puuduksissa, mutta pääasia et neiti voi hyvin, nielu ei vuoda ,tihkutti vähän enää Helsigissä ja kaikki nyt hyvin :heart: ..nyt käydään neitokaisen kanssa nukkumaan ja herätään aamulla viemään isoveikka ekaa päivää eskariin....

eli tällaistä täällä...

pw 32+1
 
Tiihu siitä kivusta sanovat että se johtuu vatsanpeitteiden repeämisestä kovassa kasvussa! Lääkäri sano ensin pelkäävänsä että kohtu on revenny reunasta, mutta onneksi ei ollu! (ultralla siis tarkisti asian heti )

Täällä on ihanan aurinkoinen ilima,laitoin jo pyykkikoneen taas pyörimään,tällä kertaa se on täynnä harsoja. Saapi ulos laittaa kuivamaan niin nehän hetkessä kuivahtaa! :)

Huomenna alkaa mammaloma :)

Maarit ja Touho 31+4
 
FPI
Huomenta! :flower:

Viikonlopun aikana olikin tullut paljon tekstiä!

Naurukohtaus ja Nanna, onneksi olette vielä yhtenä kappaleena, tsemppiä tästä eteenpäinkin! Triple, tulehan säkin kerromaan tilanne, kunhan kerkeät!

Siitä vauvan tärinästä, mäkin oon lukenu, että tarkottas sitä, että vauva pissaa, mutta en nyt kyllä tiedä voiko noin usein pissiä, kun satunen laittoi?

pinkwawe, onneksi verenvuoto saatiin loppumaan, toivottavasti tyttösi toipuu pian!

Juu, ananasta oon koittanu syödä ja jonkin verran se auttaakin turvotukseen ja joo on mullakin ikään kuin jalkapohjat turvoksissa...tänään on eka päivä, kun en voinut enää pitää sormuksia turvotuksen takia...

Niin ja eilen iski sitten flunssa, hyi, todella ankeeta...oon kyllä töissä, mutta jos yhtään pahenee niin en kyllä huomenna tuu...tää ja ens viikko vielä äitiysloman alkuun...

Viikotkin tänään poksahti eli alkoi rv 34!! :heart: Ja näin viime yönä unta, että yhtäkkiä rupesin valumaan verta ja ajattelin, että nyt on istukka irronnut ja yritin selittää miehelle, että nyt on lähdettävä sairaalaan, mutta se vaan katto olympialaisia telkkarista...huh, kylläpä oli helpottavaa herätä ja todeta, ettei ollut totta!

Sairaalakassista...en oo oikeestaan edes koko juttua ajatellut...ehkä sit kun äippäloma alkaa...

Kummit saatiin päätettyä...minun kaksoisveljeni ja hänen vaimonsa ja mieheni kaksoisveli ja minun yksi ystäväni :D

Jep, kai sitä täytyy ruveta taas työntekoon...

Mukavaa maanantaita sateesta huolimatta!

FPI+pepe rv 33+0 :heart:
 
Tervehdys kaikille!

Onpas tänne tullut tekstiä viikonlopun aikana. :) Naurukohtaukselle ja nannalle isot :hug: Pysykää kasassa mahdollisimman pitkään.
satunen: siitä välilihahierontavoiteesta sen verran, että eihän sun tarvi kysyä siitä apteekin tädiltä kuin, mistä hyllystä löytyy Ceridal Intime niminen tuote, eikä hänen välttämättä tarvi tietää mihin tarkoitukseen se tulee. Meillä YO-apteekista se löytyy hyllystä, jossa lukee Intiimihoito (muistaakseeni, tai jotain siihen suuntaan). Jos muistan oikein, se maksoi n. 6 euroa. Joka tapauksessa alle 10 euroa. Itse olin varautunut isompaan hintaan. Mukavasti se muuten auttoi tuohon alapään kuivuuteen. Tosin, mulla taittaa olla siinä muutakin. Pelkään pahoin, että hiiva taas pääsi valloilleen |O ellei muuta pahempaa. Kävin perjantaina kokeissa, tarkistavat, ettei siinä mitään bakteeritulehdusta päässyt kehittymään. Tulokset tulevat vasta joskus keskiviikkona. Ja siihen asti on vain sinniteltävä. :( Onneksi tuosta ceridalista on hieman apua jatkuvaan kutinaan :/

Viime päivinä on ollut jotenkin tosi outo olo aamupäivisin. Nytkin on samanlainen. Pää tuntuu jotenkin raskaalta ja koko ajan sellainen tunne, että kohta pyörtyy. Mistäköhän johtuu? Voiko tämä jotenkin liittyy noihin hemoglobiini-arvojen muutokseen? Itselläni, kun on koko raskauden aikana ne on ollut ihan kohdillaan, enkä ole mitään rautaa tai muuta syönyt, kun ei ollut tarvetta. Viime neuvolassa Hb:ta ei ole mitattukaan. Milläköhän tavalla tuo Hb:n lasku (tai nousu) vaikuttaa? Vai onkohan mulla vain verenpaine laskenut tuo sään takia? Onko kellään ollut vastaavanlaisia kokemuksia?

Nyt takaisin töiden pariin...

rv. 31+5
 
pikasesti tulin tänne kurkkiin mitä on kirjoiteltu.. Kohta pitää lähtiä neuvolaan..

Mulla on ollu TOSI outo olo koko aamupäivän.. aamulla heräsin vattakipuihin ja ne meni sitte ohi. nyt oksettaa ja hikiä puskee, ja mahaan välillä koskee.. tää on ihan hirveää! Pitäs vissii neuvolassa sanoa että auttakaa nyt jotenki.. Kiva jos laittaa äippäpolille lähetteen ni pitää pyörällä vispata tuo kilsa, eihä se oo mitään muttako tää oksettava olo! Ellen sitte soita ukolle että hitsin nopiaa kotia ja käyttään mua tuosa LKS.. pelottaa että jos kohta menee vedet ja syntyy tai jotain?? :ashamed:

Ja välillä tulee sellasia ihme sydämen tykytyksiä, niinku pumppu hakkais eritahtiin. Kerroin viimeksi neuvolassa ja se epäili että jos ois rytmihäiriötä tms. Mejän suvussa isän puolelta on kaikilla rytmihäiriötä. Isällä oli, mummolla on tädeillä on ja serkuilla on... hyvä jumala jos mullaki o sitä vikaa!! Mutta nyt pitää lähteä kaivaan tuo pyörä tuolta varastosta ja vintata neuvolaan..Morjens.
 
Pitkästä aikaa ehdin kirjoittelemaan. Paljon on tullut tekstiä. En muista mitä kaikkea kukin on kirjoitellut :ashamed: Eli aika lailla omaa ( . ) tulee...
Viimeksi taisin kysellä kaikkea kelan papereihin liittyvää. Oli muuten aika nopeata toimintaa kun päätös rahoista tuli viikossa ja äp tuli 9 päivässä papereiden jättämisestä!

Viime neuvola käynnillä otettiin eka painoarvio vauvasta, viikot oli 27+4 ja paino n. 1125 g. Hemoglobiini pysyy sinnikkäästi 110 tienoilla. Kaikki oli hyvin :D

Pikkuinen potkii ja möyryää aika kovasti nykyään. Välillä oikein pelästyy kun vatsanahka liikkuu joka suuntaan. Miltä se vauvan hikottelu tuntuikaan? Onko se sellaista "nykivää"?? Epäilen, että oon tuntenut jotain sellaista myöskin.

Kävin tänään kirpparilla ja tein ison säästön! Löysin juuri sellaisen musta-harmaan Gracon turvakaukalon mitä ollaan ajateltukin! Hinta oli vain 32 ?!!!!! :D Istuimessa oli ohjeet, jalusta yms mukana ja se oli 2006 keväällä ostettu. Aivan kuin uusi! Kyllä on nyt suu korvissa asti! Mä varmaan kanniskelen tyhjää kaukaloa koko loppupäivän ; )

Olitte puhuneet myös sairaalakasseista... Mä en ole vielä edes miettinyt koko kassia, mutta kai täytyy vähän suunnitella valmiiksi mitä sinne laittaisi :eek:

Mua on myös alkanut pelottamaan se synnytys! Olen katsellut liikaa Fakta-kanavan synnytys-ohjelmia...

Osaako joku auttaa tällaista "neitsyttä" eli millä pesuaineilla noita vauvan vaatteita kannattaisi alkaa pesemään? Voiko käyttää mitään huuhteluainetta? Mä oon ihan pihalla näistä!!!

Onko kaikilla jo vauvan huoneet yms kunnossa? Mä aloin eilen tyhjentämään vauvan huonetta muuttolaatikoista yms romusta (muutettiin toukokuussa, vauvan sänky tulee kyllä meidän makkariin, mutta muut tavarat pääsee omaan huoneeseen). Tilasin eilen Brion moon lux hoitopöydän ja maton. Vielä tarvisi tilata huoneeseen kiikkutuolimainen nojatuoli. Tuntuu, että paljon puuttuu vielä pikkutavaroita ja aika menee niin nopeasti! Ei tässä oo enää kuin reilu pari kuukautta!!! Ja mä oon ihan paniikissa :eek:

Meela & Pennonen 29+2
 
Ihana arki alkoi. Tosiaan tuntuu siltä kun nuo isommat on viime päivät ollut niin hankalia ja ilmiselvästi niillä on alkanut käymään aika pitkäksi. Hyvillä mielinhän nuo kaikki kolme kouluun lähtivät vaikka kutos ja nelo9s luokkalaisen mielestä olikin aika tylsää. Toka luokkalainen oli kyllä aidosti vielä innoissaan :D
Kuopus on kyllä ollut tänään vähääbn ihmeissään kun yhtäkkiä ollaan äidin kanssa taas kahdestaan. Aamupala pöydässä sanoikin että minä tänään ekalle. No ei onneksi vielä vuosiin.

Vauvan huone ei tosiaan ole valmiina. Tai siis mikä vauvan huone. Pinnasänky kannetaan meidän makkariin. No patja siihen pitää ostaa. Tuon nyt osaa mieskin tehdä tarvittaessa jos ei keretä laittaa valmiiksi. Hoitopöydän virkaa toimittaa sitten kodinhoitohuoneessa oleva hoitoalusta joten ei siinäkään paljon laittamista ole. Pitäis vaan melkein alkaa kirjoitella lapulle ylös että mitä kaikkea pientä vielä pitää ostaa. itselle liivinsuojia ja siteitä. Vauvalle tutti, kosteuspyyhkeitä, vaippoja ym... pientä mutta tärkeää asiaa.
Vauvan pyykkiä täälläkin on pesty koneellinen jo. Vieläkö mies sais haettua kaupasta sen uuden vaatekomeron poikien huoneeseen niin sinne voisi sitten laittaa sekä kuopuksen että vauvan vaatteet. Vauvan pyykin pesusta oli puhetta niin minä olen pessyt Lv-pesuaineella ja ilman huuhteluainetta. Sitä meillä ei kyllä käytetä muutenkaan.

Kotiutumisvaatteiksi vauvalle olen ajatellut kans body ja puolipotkarit ja siihen päälle tuollainen aika paksu tuulen pitävä fleece haalari jossa on myös hihan ja lahkeensuut ummessa. Päähän kypärämyssy ja haalarin huppu. Eiköhän tuo riitä syys/lokakuun vaihteessa. Kotiutumisesta tuli mieleen että eihän meillä ole edes vielä turvakaukaloa. No malli on mietittynä joten ei paniikkia eiköhän se siinä vaiheessa ole kun vauvan kanssa kotiin ollaan lähdössä :D

Tein muuten mielenkiintoisen huomion pestessäni noita vauvanvaatteita. Pitkin kevättä/kessää olen niitä hamstrannut kaupoista ja kirppareilta ja nyt oli ostettuna esim 4 fleese haalaria kaikissa koot 56-62cm ja yhtään ei ollut muistikuvia että noita olis noin monta mukaan tarttunut. Onkohan nuo voinut lisääntyä tuolla vaatehuoneessa itsestään. Samoin oli käynyt esim housujen kanssa niitä oli ainakin ainakin 3 vauvan tarpeisiin. Toisaalta taas bodeja ei ollut kuin muutama joten hyvä että aloitin tuon pesun ja järjestelyn jo nyt niin tulee tajuttua että mitä oikeesti vielä tarvitaan ja mitä missään nimessä ei enään saa ostaa :D

Pumppernikkeli ja niilo 32+5
 
toiveikasodottaja; alussa saa olla ihan reippaasti päällä. Synnärilläkin puetaan (ainakin meillä ) pienikokosempia tuplavaatteisiin ja villasukkiin + kapaloihin ja peittojen sisään. Isokokosemmillakin on hyvä olla jatkuvasti hatut ja peiton sisällä kölliä vaikka pidetään sisällä, missä ei käy vetoa.
Nopeasti haihduttavat lämpöä, pienet :heart:

meela; hajusteetontahan sitä suositellaan. Ja voi käyttää huuhteluainetta. Jotkut peseekin vauvapyykin erikseen muusta pyykistä, mutta itse olen ainakin pessyt aina kaikki samassa ja samalla aineellakin, mitä muut käyttää.

Mä kävin saattaan meidän "vauvan" kouluun :heart: Onkin pitkä päivä heti alkuun; 8.40-13.45. Kävin samalla asioilla ja voi ristus kun takasin tullessa tuntu että tää mukelo tulee navasta ulos |O
Täytyy vielä kohta lähteä vastaan tyttöä. Mä en varmaan illalla pääse sohvalta mihinkään!
Ilmotin pojankin kerhoon, kun tykkäsi, että olisi joku oma homma silläkin. Ja nyt sit kerta viikkoon pääsee seurakunnan kerhoon 2,5 tunniksi. Ja mä pääsen silläaikaa aina itestään kauppaan tai neuvolaan :saint: Ja sit myöhemmin vaikka vaunulenkille..

Mulla muuten on ollut kans ylävatsakipuja, mutta mä luulen että tää johtuu ihan siitä että vauvan pylly pöjöttää tossa kylkikaaren alla ja mä joudun pöjöttää sitä karkuun :xmas:

naurukohtaukselle :hug:
 
meela itse olen ainakin ottanut sensitive pesuaineet käyttöön vauvan vaatteiden kanssa. Merkkiä en muista mutta sensitiveä on ja muistaakseen paketissa sanotaan että sopii vauvan vaatteiden pesuun. Huuhteluaineita joko käytetään tai ei. Itse laitoin LV:n tai jonkun sellaisen merkin huuhteluainetta vähäsen koneeseen (se siis erittäin herkkäihoisille tarkoitettu, joten sopii vauvalle, sensitive lukee siinäkin paketissa) niin tulee pehmeitä vaatteita. toiset sanoo ettei käytä vaan silittää pyykin mielummin. Itse tein molemmat. :LOL:

Omaa napaa. Täällä alkaa hormonit taas näyttää tietä. :D piti kehitellä heti aamusta kohtaus kun mies ei yhtään ollut mustasukkainen (tai edes sanonut mitään) kun minä kyttäsin vain miesten uimahyppyjä ja selitin kovaa miten ihania vartaloita siellä on ja kuinka toisilla "pullottaa" tuo etumus kauheesti ja toisilla ei jne. Mies vaan nauro. Sitten piti alkaa räyhätä että "joo sun mielestä on siis ihan sama vaikka menisin heti tuon miehen kimppuun ja tehtäis sen kanssa vaikka mitä, just joo, sä et yhtään välitä"... Jestas kun voi ihminen olla vaikea. :LOL:

vaavi liikku kivasti. Istuminen on hankalaa kun tuppaa aina potkimaan/möyrimään rintojen alle. meinaan aina nousta heti seisomaan kun on niin epämiellyttävä tunne. ei kipeetä tee, mutta tuntuu inhottavalta. Mutta ihanaa kun liikkuu niin ei tartte huolehtia.

Tänään puhkesi taas viikot. 32. viikko Jei! kohta se vaavi onkin jo täällä. :)

nyt "aamupalalle" :D

rv31+0
 
Toiveikasodottaja :LOL: :LOL: ihania nuo hormonikohtaukset!! Täällä samaan tyyliin välillä mennään :D ...

Meela: Minä oon pessy LV:n aineella muista vaatteista erikseen nuo vauvan vaatteet. En kyllä itse asiassa tiedä miksi ne erikseen piti pestä, mutta näin äiti ja sisko neuvo :ashamed: :D . Itse meinasin tuosta vaatteiden pesusta tehdä aivan hirveen jutun kun tuntu ettei niihin uskalla edes koskea ensin =) .

Loppuviikosta pitäisi tulla loput tavarat tuonne vavanhuoneeseen ja se vaatekaappi vielä pitää käydä hakemassa. Sitte on kaikki valmista odottamassa pientä. Paniikkihan tässä meinas jo kyllä tulla ja taisin vähän sitäki sairaalassa ollessa sureskella kun kaikki on vielä kesken ja hankkimatta... Tosin jos se vauva nyt syntyisi niin sairaalassahan se pieni vielä kuukauden päivät helpostikki viettäis, joten kyllä ehtis saada talkit ostettua sillä välin.

Tuo synnytys on alkanu pelottamaan enemmän ja enemmän koko aika. En tiedä pystytäänkö nyt sitten osalistumaan niille perhevalmennuskursseille joten tuntuu että jää aivan olennaista tietoa saamatta. Ja sitten kun se heinäkuisissa ollut ikävä tapaus sattui tuossa "omassa sairaalassa" niin jotenki takaraivossa jyskyttää että jos minä en osaa ja sielä on henkilökunnassaki joku joka ei osaa niin mitäs sitte tapahtuu. Tietenkään noin ei sais ajatella, mutta hirvittää kyllä kovasti ainaki vielä.

Nanna + poju 32+5
 
satunen89 tuuhan kertomaan neuvola uutiset tänne sitte heti :)

pesuaineesta..minä pesen vauvan vaatteet hajusteettomalla erisanilla,siinä lukeeki että vauvan pyykille hyvä..ja ku sillä voi pestä myös kestovaipat niin ei tarvi niitä varten ostaa eri pesuainetta! Mulle on joku sanonu ettei huuhteluainetta sais käyttää ollenkaan vauvan vaatteisiin :eek: mutta luulempa että tämäki asia on taas enemmän semmonen että mistä kukin tykkää..

vauvan kotiutumisvaatteiksi oon aatellu että otetaan body (ensimmäinen mikä ostettiin,päätettiin sillon että kumpi tahansa tulee niin siinä tuuan se kotiin ku on sen ensimmäinen vaate ),puolipotkarit ja sitte just joku fleecehaalari..tietysti kypärälakki/lakki kans..ja jos haalarissa ei oo umpinaiset käet ja jalat nii sitte tumpulat ja töppöset!

Eka satsin hain narulta touhon vaatteita, nyt siellä ois semmoset reilu 40 harsoa kuivamassa sitte! :)

Maarit ja Touho 31+4
 
Minulla esikoinen tärisi odotusaikana paljon, tämä toinen ei ole tärissyt. Jotkut sanovat että se olisi poikavauvan pissaamista, mutta esikoinen on kyllä tyttö..! En tiedä mistä sitten se värinä johtui.

33. raskausviikko käynnistyi, enää viisi viikkoa ja vauva on täysiaikainen, sitten voikin alkaa odotella synnytystä.. :D
 
meela itse olen pessyt Nestemäisellä pyykinpesuaineella omia ja myös vauvan vaatteita.
Nestemäinen Erisan pyykinpesuneste. Eli annostellaan pesupalloon ja pyykin päälle pallo. Kätevää, ei ainakaan pitäisi jäädä pulverijäämiä. Ja hajukin on hajusteeton. Yhteistyössä allergia ja astma liiton kanssa tehty tuote ja soveltuu hienopesuun ja värilliselle pyykille.
Huuhteluainetta oon ihan pikkasen lurauttanu Sellasta kuin Softlan-ultra ARoma therapy passion- juttua. Punaista huuhteluainetta, jossa on vauvan kuva. Soveltuu siis myös vauva pyykille ja oon hoksinu että vauvan vaatteet on alkanu haiseen vauvalle kun on tuota käyttäny!! :D kantsii kokeilla!

neuvolasta kuulumisia :

Pissa oli puhdas.
Sokeri arvot koholla, 8,7 ( Oli ekaa kertaa nousseet.)
Hb oli pysyny tiukasti samassa eli 101.
Verenpaine 140/74.
Painoa oli tullu 3 viikossa 4.1kg |O ( sitä se neuvola tätiki kauhisteli)
kohdunpohjankorkeus 32 cm
lapsivettä oli tosi reilusti!!
sydämen sykkeet +140
Tarjonta: RT tarkoittaa mitä?
liikkeet oli : + +
Viikkoja 31+1
Närästykseen suositeltiin rennietä. (samariinissa kuulema suolaa paljon)
SF-mitta 32cm. ( en kyllä oikein ymmärtäny vieläkää mite tota taulukkoa katotaan)
Määrättiin: Ei yhtään karkkia, ei pullaa, ei keksiä, ei suolasia herkkuja, vähä suolasta ruokaa
ja paljon vettä ja jos limsaa tekee mieli niin kuulema suosia Kivennäisvettä jossa ei oo natriumia eli suoloja.



Mulle ehotettiin että ottasin kotiin hb mittaaus vehkeet, muttei minusta oo siihen että pistän itteäni sillä ns"kynällä" vaikken piikki kammonen olekaan. Jotenki en vaan uskalla :ashamed: eihän se edes kipeää käy!
Laitettiin lähete äippäpolille ja kuulema alle viikon sisää se o tullu postissa sitten kotiin se lähete. Ja siellä katotaa ultrassa kuin iso vauva on kun neuvola täti vähän pelkäsi että ois käyrän huipulla ja kun kerroin supisteluistani ja olotilasta, neuvola täti veikkas että kuulostas siltä että vauva saattas alkaa tulemaan jo ennemmin. Ettei sitte kovin aikasten kuiteskaa tulis.. :ashamed: toivotaan siis että jos tulee niin on tullakseen mutta kehittyis nyt vielä tuolla masussa ainaki muutaman viikon.
Sitte kuulema pitää kehitellä joku suunnitelma jos vauva on oikeasti liian iso!! puhu sektiosta..
Muttako minä haluaisin synnyttää alateitse että saisin kokea sen tuskan! :LOL: mutta niin
pitää sitten kuitenkin tehdä niinku lääkärit suosittelee.. Ei kyllä kuulosta tosiaankaan yhtään houkuttelevalta sektio meikän kohalla! Voin vaan kuvitella sitä paranemisen pituutta ja kun oon sellanen viipottaja joka suuntaan ni mä varmaan masentusin jos en sais liikkua ja olla niinku ennen. :x


:flower: en nyt muista mitä immeiset oli kirjotellu mutta luin kyllä kaikkien kirjotuksia. Ja luen aina, mutten hyvän muistini kanssa muista aina vastailla jne täällä muiden kirjotuksiin..

kerroin masu värinästä ni neuvola täti sano että se poika vauva pissaa. Ja hermostot kehittyy sillä siellä, voipi kuulema olla jotaki liikettäkin!


VITSIT!!! IHANAA..MEITI PÄÄSEE ULTRAAN JA NÄKEE MIMMONEN PIKKANEN ON SIELLÄ MASUSSA :heart:

mutta nyt alan lueskeleen vauva lehtiä.. Neuvolassa oli sellane pahviloota eteisessä ja luki lappu että saa viiä kotiin, vanhoja..
=)
 
Kiitos ja kumarrus kaikille pesuainevinkeistä! Mä kiisin heti Tokmannillle ja otin LV:tä ja Erisania. Hajusteeton sensitive huuhteluainekin tarttui matkaan. Nyt alan saksimaan vauvan vaatteista hintalappuja irti ja lajittelemaan pyykkiä :heart: Ei ole kyllä koskaan ollut näin kivaa alkaa pyykin pesuun :LOL: Huominen sitten kuluukin mukavasti silittely puuhissa! Sitäkin hommaa normaalisti inhoan...

Mikä vointi Nannalla on?

Satunen RT=raivotarjonta eli vauva oli sillä hetkellä pää alaspäin

Meela & Pennonen 29+2
 
Jee! Just kävin tuolla kelan sivuilla katsomassa, niin mullekin tullut vihdoin ja viimein päätös noista äitiys- ja vanhempainpäivä rahoista :) Ei nyt mitään suuria summia, kun olen vaan osa-aikaisena tehnyt töitä, mutta kuitenkin reilusti enemmän kuin mitä olisi ollut se minimi, mikä olisi tullut viimeisen verotuksen perusteella. Ihan kiva että pystyin tuon työharjoittelun tekemään tuolla työpaikalla. Se tulee kyllä nyt olemaan iso apu rahallisesti tässä seuraavan vuoden aikana.
Ja parin viikon päästä alkaa sitten mullakin taas koulu. Tuo viimeinen opintoviikko pitäisi vielä jaksaa puristaa, ennen kuin saan paperit :) Toivottavasti vauvakin malttaa masussa siihen saakka odottaa,,,

Monilla näköjään alkanut jo tänään lapsilla koulut. Meidän muksuilla alkaa vasta huomenna. Molemmat ovat kyllä jo koulun alkua odottaneet. Erityisesti tuo kolmannelle menevä :) Hän saa ekaa vuotta nyt alkaa kävellä itse koulumatkat, joten kyllähän sitä varmaan tuntee olonsa isoksi jo :D

Mä olen kanssa jo kaikki vauvan vaatteet ja lakanat pessyt. Pesin ihan tuolla samalla tavallisella bio luvililla millä meidän muidenkin pyykit. Huuhteluainetta en käytä. Tällä kertaa pesin ihan erikseen nuo vaatteet, mutta jatkossa sitten menee ihan samassa kuin muidenkin pyykit.

Keskiviikoksi on nyt aika sinne Kätilöopistolle. Katsotaan mitä siellä sanovat vauvan koosta ja lapsiveden määrästä. Tuo korkea hemoglobiini myös häiritsee. Voikohan siitä olla jotain haittaa? Ja huomenna vielä pitää käydä labrassa antamassa paastoverensokeri näyte. Tuo 12 tuntia juomatta tulee olemaan kyllä ihan tuskaa taas. Onneksi ei tarvii sitä sokerilitkua sentään juoda :x

Torstai iltana olis viimeinen työvuoro ja sitten alkaa mulla äitiysloma :D

rv 32+5
 
Meela: Kiitos kysymästä :D , vointi on mitä on. Tekis mieli tuohuta ja mennä mutta ei pysty mitään tekemään. Supistelut ja vihlonnat alkaa jo siitäki kun tässä koneella muutaman minuutin liian pitkään istuu. MUTTA mieluummin kotona ku sairaalassa makaamassa... Keskiviikkona sitte näkee mihin suuntaan ollaan menossa ja täytyykö jäädä uudemmin sairaalaan vai ei.

Oi se pesu ja silittely on kyllä ihanaa puuhaa, ikinä en oo kyllä omien vaatteiden pesusta tosissaan miekään nauttinu :LOL: .

Niin juu oli ollu teillä puhetta sairaalakasseista. Ehdottomasti kannattaa ottaa mukan omat hygieniavälineet, lukemista ja ehkä jotain mässättävää. Omat aluvaatteet olivat myös tosi mukavat :D . Tiedä sitte tuleeko niitä tylsiä hetkiä niinkään kun on se vauva siinä mukana mutta ainaki nyt tuntui että aika matelee....
 

Yhteistyössä