***LOKAMASSUT -08 elokuussa***

Naurukohtaukselle myöhästyneet synttärionnittelut! :flower:

Tervetuloa uusille =)

nanna ja triple: toivotaan, et vaavit pysyy vielä matkassa. Lepoa mammat! :hug:

satunen: tuo vatsan kutitus on kyllä inhottavaa, taitaa nahka venyä.... Ootko kokeillu vauvaöljyä??? Ite sivelen sitä aina pesun jälkeen ja se tuntuu kosteuttavan tarpeeks, normi vartalovoiteet ku ei tunnu riittävän. :)

Vessakäynneistä.... Mä käyn yleensä kaks kertaa vessassa, jälkimmäinen ajottuu aamuun (klo 6-7). Käyn ilmeisesti sen verran silmät ristissä, et nukahtaminen ei ole ongelma. Usein heräänkin kesken unen, niin en ole virkeimmillään. =)

Hankinnoista: ei meilläkään ole kaikkea hankittu. Isommista on vasta hoitopöytä. Pinnasänky ja syöttötuoli oottaa mun vanhemmilla isompien lapsien jäljiltä. Ystävä toi tullessaan rintapumpun, kosteuspyyhkeitä, talkkia ja tuttipullon. Lisäks on äitiyspakkauksen tarvikkeet.
Tuttipulloja on ennestään, jääny sisaruksilta, tuttiosat pitää vaan ostaa.
Lisäks pitää vielä ostaa ne vaunut ja sitteri. Kaukalon saan ystävältä kunhan he siitä luopuvat (heidän tyttö nyt 9kk vanha) Muutakin pientä tietty on hankittavana, mut ehin kyllä nekin ostaa. =)
Vaatteita ei kyllä tarvita. Pesin ostamiani ja laitoin hoitopöydän täyteen. Isoimmat koot jääkin vaatehuoneeseen oottaan käyttöö... Tuli siis pikkasen osteltua käytettyjä vaatteita, eipä ole pulaa ainakaan. ;)

Onko muut huomannu, et pulssi nousee korkeeks ilman syytä??????
Mulla on parina aamuna tullu hieman heikko olo, ku sydän hakkaa tuhatta ja sataa. Tänäänkin laskin, et se oli sellasen 100/min, oli pakko mennä pitkälleen sohvalle. Vartin päästä se oli laskenu 80/min. Outoa... vai onko sittenkään. :)

jasmara ja masuasukki 30+5
 
Kirppiina -katsasta niitä mammahaalareita huuto.netistä (jos käytetyt kelpaa), siellä ainakin aiemmin ollut tarjolla. Ja jos rapakontakaa ei pelota ostella, niin Ebay:ssä on vaikka kuinka (anteeksi taas, mutta olen tosiaan aika orientoitunut tässä Ebay hommassa..justiin nousin postista vallan ihanan turvakaukaloonkin käyvän plyyshi"makuupussin" jonka sieltä huusin..aivan törkeän söötti ja vain 18USD)

imetyspaidoista..aivan! minä olen unohtanut tyystin, että sellaisiahan nyt on hankittava. Liivit jo mielessä olikin. Täytyy siis käydä etsimään sekä imetyspaitoja että liivejä.

Maatritti - sama tääläkin, en juuri tunne ketään täältä Vantaalta joten pelkään itsekin sitä kuinka yksin vauvan kanssa jään. isäntä töissä miten sattuu ja itselleni ollut tuo työelämä sellainen sosiaalinentekijäkin kun on sitten siellä tullut kaffepaussilla jutskattua mukavien duunikamujen kanssa. ..ja minä olen tällainen avoin höpöttäjä joten kiva olisi tavata ihmisiä eikä vain imetellä yksin kotona. täytyskö meidän kummankin "etsintäkuuluttaa" mammoja omasta kaupungistamme ja jätkätä lokamamma treffit ettei vallan ominemme ihmistoukkien kanssa kotiin hautauduta?

neuvolassa tänään, tuli 32vk täyteen. Painoa tullut kahden viikon takasesta lisää 1,200kg!! tosin, sitä edellisellä kerralla ei ollut tullut ollenkaan lisää (ja olihan nyt farkutkin päällä kun aiemmin ollu vaan jotakin kesähepeniä..) Kauhistuttaa silti! neuvon täti sanoi koosta vain sen, ettei tunnu kirppuselta muttei ole jättiläinenkään - eli lienee asiat kunnossa siltäosin.

Tänään käydään hakemassa parvekevaunut, sitten puuttuu vielä amme noista isommista hankinnoista. Sainkin jo vinkkiä,että kandee ostaa sellainen jossa on pohjassa tulppa niin ei tarvi sitten kannella ja kallistella vettä pois.

Launtaita odotan kovin, muutama ystäväni on kutusunut tulevat isoäidit ja isotädit luokseen vauvakutsuille :) Paketteja tiedossa :) Katselinkin tuossa, että täytyisi viel hankkia 50cm potkareita kun kaapissa lähinnä vaan bodyjä..en vielä osta, josko vaikka tulisi nyt noilla kekkereillä lahjaksi.

Ensi viikolla eka haikaranpesän synnytysvalmennus..hui. minäkin olen synnytyksestä jo painajaisia nähnyt. Tuntui hyvältä lukea teidän äippien kommentteja, että kyllä se ulos tulee ja että ammattilaiset siellä on operoimassa...



 
Moi pitkästä aikaa :)

Eka ai säkin tuut haikaranpesään :D Mulla on nyt perjantaina synnytyskeskustelu (jo nyt :eek: ).Valmennuksiin ei tarvitse osallistua tällä kertaa ollenkaan kun tämä on jo kolmas kerta kun mä synnytän siellä :) Saas nähdä josko päästäis vaikka samaan aikaan synnyttämään :D

Täällä on omassa ( . ) kaikki hyvin.Supistelee paljon ja liikkuminen on vaikeaa.Sf-mitta huitelee yläkäyrillä.Maha on valtava.Vauva myös hikoittelee usein :heart:

Isommilla lapsilla on ripuli että hommia piisaa.Tänään tuli viimein päätös äitiyspäivärahasta ja äitiysavustuksesta,ihanaa kohtaa saakin sitten äitiyspakkauksen :)

Kaikki hankinnat on tehty vaunuja lukuunottamatta :D Kun mä haluan väkisin emmaljunga duo edge sportit uutena niin pitää vielä odotella seuraavia ylityörahoja ennekuin päästään ostamaan :) Esikoisella oli halpisvaunut mitkä hajosi heti kättelyssä ja sitten meillä oli brio twinetet tuplina ja en kyllä voi suositella niitäkään :/ Toivottavasti emmaljungat olisivat maineensa veroiset ja pysyisivät ehjinä :)

ktl 31+1 :heart:
 
Moi

Nanna ja Triple :hug: lepoja teille

uusille tervetuloa joukkoon...

jasmara mä hengästyn tosi herkästi.luin eilen lapsille satua ja puuskutin kun pikku eläin :LOL: ...ja pulssi nousee herkästi..ihan normaalia tässä vaiheessa jo..

mulla hankinnat tehty, no eipä niitä paljon ollut jotain pinetä..vaipat ym pikku jutut vielä kaupassa, mieskin ne voi sitten hakea kun vauva syntynyt...

täällä ollut taas kipeitä suppareita välillä ...saa nähdä milloin tää vauva jo syntyy, kunhan ei ala ihan herkästi tuolta tulla kun pitäis sinne leikkauspöydälle ehtiä.....

Kerro Toki Lisää mulla on emmaljungat tuplana ja tykkään kyllä, moitetta en ole löytänyt...

nyt pitää lähteä syntymäpäiville..

pw 31+4
 
heipparallaa!!

Eka-, kiva kuulla että on muitakin jotka samassa veneessä soutavat..
On niin turhauttavaa olla oikeasti aina yksin, sitte ku mies tulee töistä niin tulee oltua sillekki pahalla päällä ilman syytä ku on niin väsyny tähän yksin oloon :|

hankinnoista meillä pitää ostaa vielä vaunut (joita lähetään tänään kattomaan,pitäkää peukkuja! ), turvakaukalo saadaan viikonloppuna varmaan (Kavereilta ostetaan, niillä poika täytti just vuoden), hoitopöytä tulee tänään tai huomenna, amme pitää ostaa ja sitte kaikkea pientä (tutit,tuttipulloja,korviketta varalta kaappiin,vaippoja,suppoja,rasvoja ja mitä sitä nyt tarviikaan..räkäimuri) Kestovaippoja oon haalinu,niitä onki kertyny ihan mukavasti nyt! Vaatteita tietysti tarvii lisää (pienimpiä )
itelle pitäis ostaa imetysliivejä(yhet on ) ja -paitoja!

KERTOKAA MULLE MIKÄ SE SYNNYTYSPELKO-POLI JUTTU ON?? Gallerian mammoissa yks puhu meneväsä semmoseen,ja koitin kysyä mikä se on mutta ei kellään tunnu olevan kiintoa vastata :( Mulla nimittäin PELOTTAA SYNNYTYS!

Maarit ja Touho 30+6
 
käytiin ostaa ne vaunut touholle,vitsi ne on kyllä niin unelma vaunut :heart: Alusta asti nuita halusin ja vihdoin ne sain! Väriki on pysyny samana alusta asti :)
tässä kuva..
http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/Emmalj08_Smart_GreyApple.jpg
 
Mulla on tosi huono omatunto koirasta.. :ashamed:
Se on siis sisäkoira tai käytän sen joka päivä 2-3h välein pissalla tossa nurmikolla ja sitten käyn lenkin/lenkit mutta muuten oleskelee sisällä kun asutaan ainakin toistaseks viä rivarissa mutta ens vuonna muutetaan ok-taloon.. :whistle:
Siis siitä huonosta omastatunnosta..en jaksa mennä enää niin pitkiä lenkkejä kun ennen.Siis tytsy vetää koko lenkin niin paljon että se väsyy jo puolessa matkaa ja mulla väsyy kädet ja joskus saattaa supistella sen kävelemisen takia.En oo koskaan menny mitään älypitkiä lenkkejä kerralla,ehkä jotain ½h-45min.Nyt 20minuutin lenkki on sopiva.Maanantaina olin 50min lenkillä mutta sekin johtu siitä että koira paini tutun koiran kans siitä ajasta jonkun 30min. :|
Musta tuntuu vaan että oon kamala koiran omistaja kun nukun pitkät yöunet ja meen nykysin lyhkäsempiä lenkkejä.Toisaalta nyt oon kotona koko ajan kun taas ennen olin 6-9h päivästä pois,mutta silti. :'(
Tänään käyty just 2h välein pissalla ulkosalla (sillä huono rakko) ja klo 15 käytiin 20 min lenkillä ja klo 18 20 min lenkillä.Hitto ja kun toiset on useita tunteja niiden koirien kanssa ja hölkkäämässä.Mä pystyn hitaasti käveleen just ja just 30min pysähtymättä.Yleensä sit alkaa supparit jos kävelen liian nopeesti tai pitkään.
Onko teillä koirien ulkoilutus muuttunut jotenkin tän raskauden aikana?
Meillä mies ei oo erityisen eläinrakas vaikka usein koiran kanssa leikkiikin mutta hän ei suostu lenkeillä koiran kans käymään.Tänään kyllä käytti klo 7 koirulin kakkalla kun minä nukuin vielä. :)
Ja siis mielelläni käyn lenkillä koiran kanssa niin ei paino nousisi niin rutosti ja olisi parempi olo muutenkin mutta kun en pysty siihen mihin ennen.Eihän se ole koiran vika että tulin raskaaksi,miksi sitä pitää "rangaista"siitä?Tämmönen olo mulla on. :/

Mimmali ja pikkuruinen rv 28+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja maatritti:
käytiin ostaa ne vaunut touholle,vitsi ne on kyllä niin unelma vaunut :heart: Alusta asti nuita halusin ja vihdoin ne sain! Väriki on pysyny samana alusta asti :)
tässä kuva..
http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/Emmalj08_Smart_GreyApple.jpg
Hienot on!
Sopii kummalle sukupuolelle tahansa ja näytti muutenkin tukevilta eikä miltään honteloilta sekundavaunuilta. :)
Mekin vissiin mennään kattoon lastentarvikkeeseen vaunuja mutta ei uskalleta viä kun annetaan viikkojen vielä kulua varmuuden vuoksi.
Anoppi lupasi kustantaa vaunut mein rahatilanteen takia ja muutenkin,eli jos hän päättää mennä ostamaan niitä pian niin täytyy mennä mukaan mutta muuten odotellaan viä mielellään hetken aikaa.
 
Heippa kaikille!

Ja tosiaan voimia Nannalle ja Naurukohtaukselle! :flower:

Mihinhän sitä muistais vastata... Oon taas tänään kävellyt ympäri kotia hoomoilasena, kun en muista mitään. Miesten ammateista taisi olla puhetta... Mun mies kuuluu sellaisiin sinipukuisiin univormullisiin, jotka esikon sanoin ajaa kovaa piipaa-autolla. Eli on siis poliisi. Sitä myötä meille on ensi keväänä tulossa uusi perheen jäsenkin, elikäs poliisikoira. Puuhaa riittänee... ei mulla tietysti niinkään, sehän on aina töissä kun mieskin.

[/b]Koirista oli puhetta. Meillä on siis toi iso urosrotikka, joka vaatii todella paljon liikuntaa. Ja kyllä huomaa omasta puolesta, että vähän vähemmälle on jäänyt. Mulla kun on aina esikoinen rattaissa ja koira remmissä eikä typy viihdy enää kauhean pitkiä lenkkejä rattaissa. Onneksi meillä on toi raksa meneillään, joten saa olla siellä päivät pitkät ulkona ja juosta pitkin tonttia. Muuten käyn kyllä yhtä pitkillä lenkeillä kuin ennenkin, silloin kun kahdestaan koiran kanssa pääsen. Mennään vaan rauhallisempaa tahtia, ettei ala supistelemaan. =)

Mitähän vielä... Listaa oli, mitä tarvitsee. Mullakin on oikeastaan kaikki valmiina, kun ikäeroa esikoiseen ei kauheasti tule. Vaatteita on enemmän kuin laki sallii, mutta sehän tietää sitä, ettei koko ajan tarvitse pyykätä. :saint: Maidonkerääjät täytyy vielä uudet ostaa, suosittelen! Olisin saanut muuten jatkuvasti olla vaihtamassa esikoista imettäessä vaatteita, koska sitä maitoa vaan tuli ja tuli. Ja saa sitten ylimääräiset laitella pakkaseen. Supoillahan nyt ei niin kiire ole, koska niitä ei alle 3-kuisille saa käyttää kuitenkaan.

Nyt telkkarin ääreen käsitöitä nypräämään jos esikko antaa... Ja pitäis suunnitella ystävän vauvan ristiäiskortit, mä lupasin ne tehdä, kun hommasta tykkään.
:wave: Vointeja! MiHLa ja Mökö, rv 29+1
 
Tänään tuli käytyä hammaslääkärissä. 30euroa sai pulittaa siitä tiedosta ettei yhtään reikää ole. No, hyvähän se vain on että on ehjät hampaat..

Huomenna on neuvola heti aamusta. Saa nähdä kuinka paljon on paino noussut viime kerrasta, kun on tullut viime aikoina herkuteltua vähän liiankin kanssa :p Alkuraskaudessa ei mikään makea maistunut, mutta nyt maistuu senkin edestä..

Synnytyksessä ei erityisemmin pelota/jännitä mikään. Se menee miten menee, turhaan sitä etukäteen panikoi. Yksikään vauva ei vielä ole mahaan jäänyt, joten eiköhän meidänkin vauva ulos saada jollakin konstilla. Esikoisen synnytys meni hyvin ja nopeasti (tosin kivuliaasti), jos nyt menee puoliksikaan yhtä hyvin, niin olen tyytyväinen. Toivoisin kyllä, että tällä kertaa saisin jotain kivunlievitystä. Olen kyllä varautunut siihen, ettei keretä puudutuksia antamaan, niinkuin ei ekallakaan kerralla. Isoin huolen aihe on esikoisen hoito ja pääseekö mies sairaalaan mukaan, ja se kerkeänkö itse hyvin sairaalaan ettei tarvi matkalla taksiin synnyttää. Esikoisen odotusaikana mietin paljon noita kakka/pissa asioita ja välilihan leikkausta, mutta eipä niitä tositilanteessa enää ajatellut. Enää en edes jaksa ajatella koko asiaa, kaikkea kätilötkin on synnytyksissä nähnyt.

Meillä on tarvikkeet hankittuna, suurin osa on ennestään esikoiselta säästössä ja tytölle on vaatteita tullut kirppareilta ostettua liiankin kanssa. Eipähän tarvi koko ajan olla pyykkäämässä. Vaippoja ja muuta pientä on vielä ostamatta, mutta niitä kerkeää kyllä vielä ostelemaan.

Sairaalakassin pakkaaminen
ei ole vielä käynyt edes mielessä. Tuntuu, että aikaa on vielä vaikka kuinka. Viimeksikin taisin pakata vasta sillä hetkellä kun oltiin sairaalaan lähdössä. Eipä sinne paljon mitään mukaan tarvi, äitiyskortilla pärjää jo pitkälle! :D

Mies ja poika tuli ulkoa iltapalalle, jonka olin luvannut valmistaa.. Mutta eipä keittiössä iltapalaa valmistavaa äitiä näy :LOL: Kokkailemaan siis..

gibbon ja tyttömytty 28+6
 
Nannalle ja Triplelle pidän peukkuja ja varpaitakin pystyssä, ettei vauvat ihan vielä syntyisi.. Vaikka kyllähän nyt jo on niin hyvät viikot, että vauva selviää hengissä, mutta aina parempi mitä myöhäisemmille viikoille päästään!

Naurukohtauksellakin on ollut yhtä sun toista tässä raskaudessa, joten voimia sinnekin!

Lepoa kaikille! :D

Uusiakin oli taas tullut, tervetuloa!
 
huippua, muittenki vauvoilla on hikka =) Mie kysyin viimeksi ite neuvolassaki, et onko se ihan normaalia et vaavilla on hikka joskus 4jäki kertaa päivässä, ja se sano et on, ihan normaalia. Tulee vaan itelle aina sellanen olo, et voi ku vois auttaa jotenki, mut mitenpä sinne masuun mitenkään auttaa... :)

Kävin tänään ostamassa sellasen hoitopöytäalusta, ku meillä ei tuu sitä hoitopöytää ollenkaan, niin ostettiin vaan se alusta. Voi sitte laittaa pöydälle, peukoneen päälle tai minne vaan missä sit vaipan tahtoo vaihtaa. Nyt ei sit puutu isoista hankinnoista enää ku se turvakaukalo. Meinattiin ettei osteta sitteriä ainakaan vielä ollenkan, äiti sano et riittäs se kaukaloki siihen tarkotukseen kotona ihan hyvin... Ja tottahan se, pitänee miettiä sitte ku se vaavi on eka kotona et tartteeko vaiko eikö. Nyt lähinnä mietityttää et mistä saa halvalla sen kaukalon, ku ärsyttää siihen laittaa rahaa, ku ei meil oo ees autoa itellä, mut tottahan se on ettei sitä ikinä minnekkään mummolaankaan voi viedä jos sellasta ei oo olemassa.

Nokka edelleen tukossa ja keuhkot meinaa revetä ku oon hengittäny sit suun kautta melkeen koko ajan, raivostuttavaa... :headwall:

Mulla on huomenna meno siihen sokerirasitustestiin, ku kuulin äitiltä et mulla onki suvussa diabetestä... Ärsyttää vaan ku oon lukenu joka paikasta aika ristiriitasta tietoa siitä montako tuntia sitä ennen pitää olla syömättä, 12, 10, 8, ja siitä saako juoda vettä lasillisen vaiko ollenkaan. Ei oikeen tiiä mihin uskos, omaan tarpeeseen? aattelin kyllä muutaman hörpyn vettä juoda aamulla viimestään.

Nyt jatkan lapasten neulomista, himourakka menossa, perjantaina on jo itse juhlta,teen kavereille häälahjaksi sellaset käsikädessä lapaset, joissa siis on molemmilla toisessa kädessä oma lapanen, ja sit niihin toisiin tehdään kämmeneen reikä josta ne yhistetään, joten ne on kiinni toisissaa, eli toisinsanoen, käsikädessä automaattisesti =) (tajuskohan kukaan...)

poppari ja beibe 32+0,hui
 
Nanna ja Triple, toivottavasti vauvat malttavat vielä pysyä masussa hetkisen!

Hankinnoista on ollut puhetta, meillä alkaa olla kaikki kasassa, tosin ei ole vielä paikalleen laitettuna, mutat ehtiihän tässä vielä. Joku kaappi pitää vielä vaatteille hankkia, mutta muuta ei varmaan tarvitsekaan... Esikoisen jäljiltä on melkein kaikki tarvittava. Tuttipulloja ja korviketta en ajatellut tällä kertaa hankkia ollenkaan, viimeeksikin piti korvikkeet heittää roskiin kun ei ikinä tullut tarvetta. Toivottavasti ei tule nytkään.

Olikos se satunen joka pohti imetyksen kestoa, myönnän olevani pahemman luokan imetysfanaatikko, mutta haluaisin rohkaista pitämään mielen avoimena asian suhteen, ei kannata etukäteen ainakaan kovin vakaasti päättää että imettää vain tietyn ajan... Itse esikoisen odotusaikana odotin kauhulla imetystä, ajattelin, että se on varmaan mielestäni tosi epämiellyttävää, ja imetän ehdottomasti korkeintaan 6 kk... No, kuinkas kävikään, ajan kuluessa siitä tuli minulle tosi tärkeä juttu, ja imetinkin esikoista sitten yli vuoden. Pidempäänkin olisin jatkanut, mutta alkuraskauden oksentelun takia olin niin huonossa kunnossa, että pakko oli rajoittaa, ja tyttöäkään ei sitten enää niin kovasti kiinnostanut, niin lopetus sujuikin hyvin omalla painollaan. Mutta jos imetys sujuu, niin eihän sitä kannata "ennen aikojaan" lopettaa, korvikkeisiin menee paljon rahaa ja äidinmaito on kuitenkin lapselle parasta ravintoa.

Tänään käytiin ostamassa esikoiselle jatkettava sänky, vielä ei ehditty sitä laittaa, mutta huomenna varmaan laitetaan. saa nähdä kuinka alkaa nukkuminen siinä sujua. Ehtii sitten toivottavasti tottua uuteen sänkyyn ennen vauvan syntymää, ja vapautuu pinnasänky vauvalle.

Kirsikka rv 28+6
 
poppari: sokerirasituksesta. Mä sain ajanvarauksesta vahvistuksen jossa oli ohjeet noihin rajotuksiin. Taysin ohjeisiin voi mielestäni kyllä luottaa.... Siinä luki, et ilta 8 jälkeen ei saa syödä (ilmeisesti rasitusajalla ei ole väliä, vaikka mulla olikin 8.15) ,vettä voi juoda illalla. Aamulla voi juoda lasillisen vettä ja ottaa lääkkeensä jos sellasia on. Eli täällä sairaala ei ainakaan kieltäny veden juomista. Pääasia kai ettei sitä litratolkulla juo. Ite join ehkä n.3dl illan ja yön aikana. Aamulla sit hiukan lisää. :)
Tärkeetähän tossa on, et eka mittaus tehdään todellakin paaston jälkeen eli mielestäni tuo 12 tuntia on oikea aikaväli. =)

Hoitoalusta pitäis munkin vielä hankkia. Aion pitää sitä pesukoneen päällä, kun kakkavaippaa vaihtaa... Hoitopöydällä sit käytetään samaa tai jotain muuta viritystä. Onhan kova pöydän pinta ilkeä vauvan alla... ;)
 
mihla: on varmaan hienoa kun mies on arvostetussa ammatissa? :whistle:
Ite tahtoo poliisiksi! Se on ollu minun unelma ammatti pienestä asti.
Tiedätkö kuinka kauan miehesi kävi kouluja ja mitä kouluja päästäkseen ammattiinsa?
:p

joku kyseli että ettei mulla vaan kutise jalka pohjat ja kämmenet? Ei kutise. Tuo vattanahka vaan! Ja oon käyttäny vauva öljyä mutta sitä pitää aina valella niin että nahka kiiltää seuraavan tunnin |O
muuten alkaa heti kutina!

Eilen olisitte nähneet mun ilmeen äidin luona kun kävin tekemässä sille 43w synttäri kakun..
4-vuotias pikkusiskoki katto silmät soikeina kun otin sen pienen "hainhammas" hiusklipsin ja rapsutin terävillä ns"hampailla" tutoa masuani peilin edessä. Teki NIIN gutaa!!
:ashamed: ja nyt on muutama verinen naarmu nahkassa...

Tästä meijän kerrostalosta oli joku päivä sitten pöllitty lasten melko vanhahkot matkarattaat!!!
Tässä on alhaalla se virallinen vaunujen säilytystila jossa saa vain ja ainoastaan säilyttää vaunuja ja rattaita. Eli seinän vieressä nurkkaus ja sitte seinä edessä ettei haittaa kulkijoita ja pelastustyötä.
Arvatkaa kuka teki sitten urotyön näiden matkarattaiden kanssa??? :whistle:
Menin äidin luokse tuohon muutaman talon päähän, ja siellähän ne matkarattaat nökötti yhden kerrostalon B:rapun oven edessä. Äiti sanoi että ovat olleet siinä muutaman päivän yötäpäivää.
Kirjoitin sitten lapun siihen talomme alakerran ilmoitustauluun että vaununsa hukannut kannattaa käydä katsomassa ovat omansa. ;) ja nehän sitten oli ne. Oli tullu tuhansien kiitosten kera lappu takaisin.
On kyllä sairasta hommaa kun pitää toisilta viiä vaunuja/rattaita! Vasta täällä Rovaniemellä oli viety vauvan vaunusita renkaat jonku kerrostalonpihalta. :$

JeEE.. Huomenna Ikeaan Haaparannalle.. Saapi vihdoin ja viimein sen pinnasängyn ja patjan sieltä.
Hoitopöydän kerkeää ostaa myöhemminkin..

mitä jos vauva syntyis vaikka jo syyskuussa ja mulle on myönnetty ensimmäinen äitiyspäiväraha 480? Lokakuun 10. päivä, niin pitääkö ilmottaa kelalle että synty aiemmin että saapi sitte jo lokakuussa lapsilisää ja aiemin tuota äitiysrahaa? tietääkö kukaan????

Maatritti: Ollaan kerta saman ikäsiä niin muistatko että oisko sulla pienenä ollu itellä muumivaippa?
Mulla oli :p .. tuli tässä vaan yllättäen mieleen...

kaupat sunnuntaisinkin auki!!! sitä puidaan justiinsa töllön aamu uutisissa.. tulispa auki kaikki aina sunnuntaisinkin.. ei tarvis ootella maanantaita tai käydä jostain hitsin kalliista r-kioskista ostamasa miljoonaa maksavaa maitopurkkia.. :D

nyt aamu unille.
 
Imetyspaidaksi käy hyvin tunikamalliset paidat! Imetysliivejä, hmm, oliskohan mulla parit vanhat vielä tallessa.. täytyypä käydä kaivelemassa vaatevarastoja..


Imetysfanaatikko
heh, kiva että Kirsikka löytyy muitakin "fanaatikkoja". Minusta on harmillista että nykyään puhutaan useimmiten siitä että ei voi tietää onnistuuko imetys jne.. suurimmalla osalla se kyllä onnistuisi, mutta kun ohjeet on väärät! Jos olisin kuunnellut neuvolaa en olisi täysimettänyt 6kk.. raskausaikana en myöskään nähnyt itseäni imettämässä taaperoa, mutta hyvin imetys jatkui 1v 9kk ikään asti. Rv20 tienoilla loppui kun olin sairaana, mielelläni olisin imettänyt vieläkin jotta olisi homma ollut käynnissä jo valmiiksi. No, täytyy toivoa että ei menisi rinnanpäät nyt kuitenkaan alussa yhtä rikki kuin esikoisesta..

Vauvanvaatteita tuli muutamia osteltua eilen, oi kun ovatkin 60 senttiset bodyt pieniä :heart:

Huomenna lähdetään miehen kanssa Tallinnaan risteilemään, ihanaa.

rv31+
 
satunen89 mekin just sunnuntaina ostettiin ikeasta vauvalle pinnasänky :heart: Leksvik merkkinen,hyvältä vaikuttaa ja nätti kuin mikä =)

synnytyksessä mua ei pelota mikään muu kuin kirvelevät nirhaumat synnytyksen jälkeen :x saa pelätä pissalla käymistä.Ja jälkisupistukset on hirveitä :/ Niistä pitäisi mun mielestä varoittaa jo synnytysvalmennuksessa.Mulle ainakin jälkisupparit tuli täytenä yllätyksenä esikoisen synnytyksen jälkeen.Ja tietty jännittää että keritäänkö ajoissa sairaalaan kun pitää saada lapsillekkin hoitaja paikalle ja mahdollisesti mies kotiin töistä.Vaikka eiköhän kerkiä ihan hyvin kun asutaan lähellä kättäriä :)

Jassoo pitää mennä pesemään kuopuksen pyllyä,reppanalla on ripuli :(
 
Huomenta!

satunen89 en kyllä tosiaankaa muista/tiiä mitä vaippoja mulla on käytetty :D

Kääk,viikon päästä pitäis lähteä ristiäisiin tuonne reilu 200km:n päähän,käy jo valamiiksi kipiää ku aattelee että pittää istua autossa..Toki on pakko pysähtyä useasti, mutta silti.
Nykyään on ihan maksimi että istun tästä ouluun (vähä reilu 10km )niin on jo selekä nii kipiä että sitte pakottaa koko ajan :(

Maarit ja Touho 31+0
 
FPI
Heippa! :flower:

Olipas eilisen aikana tullut paljon tekstiä! :heart:

Tervetuloa uudet! =)

En varmaan muista kommentoida kaikkea, mutta...

Synnytyspelosta, mulla oli eilen ekan kerran Nyytti-ryhmän eli synnytyspelkoryhmän tapaaminen ja oikein mukava kokemus oli, on pieni ryhmä, jossa jutellaan ja harjoitellaan rentoutumista. Ryhmä kokoontuu Naistenklinikalla. Minä siis päädyin tuohon ryhmään osallistuttuani tutkimukseen synnytyspelosta ja sen kautta mut ohjattiin tuonne. Toinen vaihtoehtio on käsittääkseni ottaa yhteyttää synnytyspelkopoliin, josta myös ohjataan noihin ryhmiin.

selällään nukkumisesta, eilen tuolla synnytyspelkoryhmässä ohjaaja tosiaan sanoi, että rv 30 jälkeen tulisi välttää selällään nukkumista, koska vauva painaa suuria verisuonia jolloin sekä äidin, että vauvan hapensaantikyky heikkenee.

Koiran ulkoilutuksesta, lenkkien pituus on pysynyt suht samana, mutta eteneminen on hitaampaa...aikaisemmin usein juoksin meidän hauvojen kanssa ainakin osan lenkistä, mutta nyt on aika laahustamista, onneksi mies vie sitten pojat vähän reippaammalle lenkille aina välillä ;)

Sokerirasituksesta, mulla kanssa luki ohjeissa, että ilta kahdeksan jälkeen ei saa syödä eikä juoda. Illan ja aamun aikana sai juoda yhteensä desin vettä...aika mulla oli kans aamulla 8.15.

Omaan napaan ei kummallisempaa...hikkaa en oo kertaakaan huomannut masuasukilla!

Mukavaa torstaita! :flower:

FPI+pepe rv 32+3 :heart:
 
Heippa kaikille taas! :wave:

satunen kiitos vinkistä siitä välilihan hieronnasta. Menin eilen heti ostamaankin tuon voiteen. Itse asiassa tuo välilihan repeytyminen tai mahdollinen leikkaus pelottaa minua synnytyksessä eniten. Minulla on muutenkin ollut koko ajan ongelmia alapääni kanssa. Koko ajan jokin on vinossa: joko kutinaa, tai kuivaa, tai runsas valkovuoto... Koskaan ei ole sataprosenttisesti kunnossa. Ja pientenkin haavojen parantumiseen menee ikuisuus. Tämä, tietenkin vaikuttaa myös meidän petielämäämme :ashamed: Näin ehdin jo etukäteen varautua myös siihen, että synnytyksen jälkeen pitää unohtaa seksielämä ainakin muutamaksi kuukaudeksi :'( Mutta nyt toivo elää taas!!!! =) Alan käyttää sitä ohjeiden mukaisesti rv 34 alkaen ja pitää peukkuja, että se edes vähän auttaisi.
Tuossa oli puhetta miehen ammatista. Minun mieheni on ammatiltaan tuotekehitysinsinööri. Kuullostaa näin äkkiseltä ehkä joltain täysin nörtiltä, mutta sitä hän ei missään tapauksessa ole ;) Hänen nykyisellä työpaikallaan on se hyvä puoli, että hänen työpäivänsä on säännöllinen, mutta joustava. Siis hän saa aloittaa työt mihin tahansa aikaan klo 7 ja 10 välillä ja vastaavasti lopettaa klo 15 ja 18 välillä. Yleensä hän on kuitenkin töissä klo 8-16. Luulen, että silloin, kun lapsi on sen verran iso, että lähtee päivähoitoon, tästä joustavuudesta tulee olemaan paljonkin hyötyä.
Imetyksestä sen verran, että itse haluaisin kyllä imettää lastani ainakin siihen 1v ikäiseksi asti. Toisaalta itse prosssi hieman pelottaa ja muutenkin tuntuu jonkin verran vieraalta, ainakin vielä :ashamed: Tiedän kuitenkin, miten tärkeä se on lapsen terveyden kannalta, joten olen valmis uhrautumaan ;) Mutta, saa vielä nähdä, miten homma lähtee liikkeelle, kun tällä hetkellä ei vielä mitään omaa kokemusta ole.
Eilen ostin Benettonilta ihania 50-kokoa olevia vauvavaatteita alennusmyynnistä!!!! Itsellenikään en osta benettonia, mutta en nyt tällä kerta voinut vastustaa. Nyt ei varmaan enää kannata ostaa näin pieniä vaatteita lisää, vaan tähän mennessä hankkimia pitäisi riittää, jos tulevat edes muutenkaan käytettyä :p Nyt tarvitsisi ostaa varmaan lisää käytännöllisempiä vaatteita: bodyja, potkareita. Nuo nukkevaatteet saavat riittää :)
Tässä on sitten kuulumiset tältä erää. Nyt lounaalle...
rv 31+1
 
tuosta sokerirasituksesta vielä..Mulle sanottiin neuvolasta ohjeeksi että ilta kymmenen jälkeen ei saa syyä mitään (mulla oli aika 7.30 )mutta vettä saa juua niin paljo ku on tarvis (en tosin juonu yhtään ).. Mutta oon tosiaan kuullu että jossaki on että 12h syömättä ja juomatta, ja sitte joku sano että saa vedellä kostuttaa huulia mutta ei muuta..Kai se riippuu paikasta..
 
Alkuperäinen kirjoittaja KerroTokiLisää:
Ja jälkisupistukset on hirveitä :/ Niistä pitäisi mun mielestä varoittaa jo synnytysvalmennuksessa.Mulle ainakin jälkisupparit tuli täytenä yllätyksenä esikoisen synnytyksen jälkeen.
Peesaan. Toiselta ne oli jo ihan kamalia ja luultavasti kuulema pahenee vaan :/

margo: ei sitä välilihanleikkausta kannata pelätä. Se ei siinä paineessa tunnu yhtään miltään. Itseasiassa miehelle teki vähän pahaa ja kysy että sattuko (oliko kuulema hurjan näköset sakset ) ni minä kysyin että jaa että mikä? En ees tuntenut että oli leikattu..
Toiselta ei sitten suostuttu leikkaamaan ja se repeeminen musta kyllä sattu.

Mulle tuli tänään yksi vuosirengas lisää. Sijoittuu lienee tuohon vatsan kohdalle :whistle:
Lasten kanssa omaa vanhenemista ei edes huomaa. Tuntuu vaan että kohtahan ne on mun ikäsiä :D
 

Yhteistyössä