***LOKAMASSUJEN SYYSKUU***

Huomenta

Takana tosi huonosti nukuttu yö, heräsin varmaan tunnin välein vessaan, juomaan yms..ja unet oli ihan kamalia.
Poika käveli unissaan, ja itkeskeli. Nyt nuo lapset vielä nukkuvat, hyvä niin.
Vauvakin oli tosi aktiivinen, möyrysi ja mylläsi, vaikutti varmasti häneenkin tämä kaikki järkytys.

Nyt sitten edessä leipomista ja siivoamista, on tuon pojan synttärit viikonloppuna, on ihan innoissaan:)
Sitten ensi viikosta eteenpäin olen IHAN valmis synnyttämään tämän pikkuisen, tuntuu että en malttaisi enää odottaa että saan hänet syliini.
 
http://www.lounaislappi.fi/nettilehti.php

Huomenia :) , toivotaan ettei meillä käy yhtä nopeesti asukeiden tulo maailmaan, kuin neiti Katiskolla, vaikka saisivat jo tulla iloksemme ;) , lukekaas, koetin linkittää sen suoraan, mutta jos ei onnistunut, valitkaa vasemmalta reunasta 27.9 oleva lehti klikkaamalla ja sitten sen jälkeen vähän alempaa sivu 5.

Olipas ihan pakko laittaa tämä teillekki, meille tulee tuo lehti, mutta meitähän on täällä keskustelussa ympäri Suomea ja lehti ei ilmesty kuin täällä Kemi, Tornio,Keminmaa, Simo ym. alueella, joten oli pakko käydä kattoon onko lehdellä nettilehteä ja olihan sillä! Muuten olisin vaikka skannannut jutun =)

Täällä yö mennyt suhteellisen hyvin, eilen illalla eka ennen nukkumaan menoa taas oksensin niin, ettei ääni meinaa vieläkään kulkea... taitaa olla vauvalla pitkä ja tuuhea tukka, ku syntyy, kun niin noita närästys/refluksivaivoaj..

-Tytteli74 ja asukki 37+5
 
Täällä tosi kauhea yö takana!

Aivan järkyttävä yö takana. Ihan julmetut supparit (mutta se tuntuu olevan ihan arkipäivää jo nykyään mulla) :p
Sain kuitenkin nukuttua aina välillä noin puolen tunnin pätkissä ehkä noin 4 tuntia.
Sanoin yöllä jo isännälle, että näinköhän sitä uskaltaa päästää häntä töihin tänään. Mutta lähti se kuitenkin. Totesi vain, että josko en soittais kolmen aikoihin, kun kehällä on silloin perjantainen ruuhka. Sieltä ei silloin pääse ihan niin nopeasti läpi... :saint:

Luulin jo, että mulla oli limatulppa irronnut (kun aiemmin jo tuli sellaista mun mielestä), mutta taispa irrota oikeasti vasta viime yönä. Tuli sitä nimittäin sen verran paljon ulos. :|

Nyt on koko aamun supistellu niin kovin, ettei ole pystynyt nukkumaan yhtään. Ruokakaan ei pysy oikein sisällä tällä hetkellä, joten olen yrittänyt jotain pientä vedellä aina välillä.

Dirlittan onneksi teille ei sen pahemmin käynyt mitään! :hug:

Kiinnittymisestä oli juttua. Meillä ainakin tuo th tsekkaa ihan mahan päältä sitä. Lekurit on sitten tutkineet muuten. Ei edes se kätilö tutkinu muuten.

Eipä olis kiva synnyttää tuolla autossa, kuten tossa lehtijutussa :/
Vaikka meilläkin on se 45 km, niin josko kerkeis edes synnärille sisälle asti... Tosta jäi vain mietityttämään, että koskahan oikeasti pitäis lähteä? Koskahan nämä kivut on tarpeeksi pahoja, että on pakko lähteä tai koskahan on muuten aika ihan oikeasti? Nyt alkoi pikkasen jännittämään ja pelottamaan :x
Alkaa tuntua, että mä olen ottanut tänn ihan liian rauhallisesti ja sitten saan ihan kauhean paniikkikohtauksen siinä vaiheessa, kun pitäis soitella anoppia viemään ja isäntää pois töistä.
Hitto, kun anopin pitää olla aamuvuorossa. Nyt ei enää huvittais olla yksin kotona koirien kanssa...
 
Keiju07
Luin myös taannoin juttua noista syöksysynnytyksistä ja lääkäri kommentoi niitä siten, että kuka tahansa, joka joutuu sellaisessa tilanteessa kätilöksi pärjää ihan hyvin, koska vauvat tulevat lähes itsestään maailmaan. Vaikka onkin siis aika pelottavan kuuloinen ilmiö, niin vauvat ja äidit voivat hyvin. Enintään tosiaan auton penkki tai kotona sänky tms. menevät uusiksi. No, en silti soisi kellekään tuota kokemusta.

Mä olen alkanut päästä takaisin normaaliin unirytmiin. En enää kuku öisin tai heräile montaa kertaa tai kovin aikaisin. Hetki sitten vasta kömmin ylös sängystä. Ja kahtena peräkkäisenä yönä en ole tainnut edes vessaan nousta... aika ihmeellistä, mutta mukavaa!

Kiitos kaikille, jotka vastasivat kysymyksiini vauvan sykkeistä, sf-mitasta, ja neuvolan tutkimuksista! (Ihan hyvä tietää, että mun terkka ei tee sisätutkimusta, mutta tiedän jo etukäteen, että ei se myöskään osaa mahan päältä sanoa, onko kiinnittynyt vai ei, kun ei osaa vauvan asennostakaan mitään sanoa, hoh hoijaa...)

Keiju 36+3
 
Haen siis minäkin jäsenyyttä tähän "joulunodottajat" -klubiin. :headwall:
Koko kesä on pitänyt olla varovaisesti supistelujen takia ja sitten eilen lääkärissä: Kohdun kaula ei ole kypsynyt, eikä lyhentynyt. Vauvan pää kyllä kovasti sitä painaa. Supistelut eivät ole siis saaneet mitään aikaan. :attn:

Painoarvio oli 3160kg eli ihan hyvän kokoinen vauveliini sieltä on sitten ehkä jouluun mennessä tai omiin lakkiaisiinsa tulossa. :LOL:

Lisäksi lääkäri arveli vauvan olevan kasvotarjonnassa eli synnytys saattaa pitkittyä, jos se nyt koskaan alkaakaan... Pahimmassa tapauksessa vauva joudutaan auttamaan ulos sectiolla, jota mä en todellakaan halua.

Lantio oli kuitenkin hyvä kokoinen verrattuna vauvaan ja ei lääkärini oikeastaan ollut lainkaan huolissaan alatiesynnytyksen onnistumisesta. :)

Toisin sanoen. Laskettuun aikan ainakin menee, luultavasti ylikin. JESH!

Masentavaa. Alkaa tää elo olla niin tuskaista, ettei millään jaksaisi ajatella tämän kestävän vielä jopa 4 viikkoa. Lonkat huutaa hoosiannaa, sormien ja ranteiden nivelet naksuu ja on kipeät. Esineet tippuilevat käsistä. Selkää ja vatsaa korventaa vuorotellen. Liikkuminen vaappumista. Yö unet max 3h kerrallaan. Viime yöä ennätys: 7 kertaa tunnissa vessaan!!!!

Tuutilullaa: Ymmärrän hyvin miltä sinusta tuntuu.

Limatulpasta: Voisittekovalaista tietämätöntä ja kertoa minkälainen limatulppa on? Minkä värinen? ilmeisesti hyvin venyvä ja vanuva?

Nökö ja Vekara 38+2
 
Luen kyllä säännöllisesti teidän kuulumisia, mutta omia saan harvakseltaan kirjoitettua. Hurjasti onnea kaikille vauvan saaneille :flower:

Minulla LA olisi ensi maanantaina, mut taidetaan mennä reilusti yli. Aikaisemmatkin ovat menneet ja vaivatkin vielä melko vähäisiä. Viime su oltiin vielä metsässä koirien kanssa ja hyvin onnistui melko märän (saappaan varsi oli loppua) suon ylitys. Enkä tullut reippailusta edes hirmu kipeeksi. Eli ehkä tämä pikkuinen tulee vasta lokakuun puolen välin paikkeilla.

Meillä sama tilanne kuin jollain toisellakin (olikohan dirlittan) eli isommalla lapsella synttärit lähestyy tähän samaan syssyyn. Meillä vaan kahden lapsen synttärit olisivat ensi viikolla. Ollaan sovittu, että jos olen just silloin laitoksella, synttärit siirtyvät pikkasen ja taitavat tänä vuonna olla aika pienimuotoiset muutenkin. Katsotaan sit, miten jaksellaan ja sen mukaan juhlitaan. Olisihan se jännää, jos tämäkin syntyisi jonon jatkoksi eli sit olisivat kaikki peräkkäisillä päivillä ;)

LillaStinan touhu vaikuttaa kyllä jo siltä, että sieltä ollaan tulossa. Olehan valmiina =)
 
Nökö ajattelit ihan sinne lakkiaisiin asti kantaa :whistle: Miä ajattelin vain rippijuhliin :LOL:

Limatulppa kuopuksella oli sellanen vaaleahko silikoninen, sisälsi pikkusen veriviiruja. Tästä tuli sellanen 5cm pitkä ja sormen paksuinen "räkälimppi" joka venyi ja vanui joka suuntaan :x Pieniä rämmäleitä on tullut senkin jälkeen. Itse asiassa eilen miltei joka vessareissulla paperiin jäi räkärämmäle. Kahdelta ensimmäiseltä en semmoista nähnytkään. Kyllä siä sen erotat jos sattuu vastaan tulemaan :D
 
Ai niiin. Meillä tautiin kaatuneet lisääntyy :/ Vähän yli 9 esikoinen soitti (14v) ja kysyi: Äiti mitä miä teen. Terkkari ei ole paikalla ja mulla on ihan kuumeinen olo. No äiti haki pojan ettei tarvinut tuolla tihkusateessa pyöräillä ja yllätys yllätys, kuumetta 38.3 :/ Kukas seuraavaksi? :headwall: Kohta pistän oveen punaisen ristin kuvan ja julistän tän talon räkätauti sairaalaksi :whistle:
 
Pipoista nopsaan , kysyiköhän Susa ...
hankin ton babygirl pipon alemyynnistä Kärkkäiseltä - trendikästä. eikös ? :)
Kaikki kuvassa olevat on sieltä - ärsyttävvän 1 e per kpl hintaan.
Uskalsin siis kesällä jo ostaa kun eivät olleet hinnan kiroissa!!
http://www.aijaa.com/v.php?i=1031084.jpg

Niin että jos ei neidillä oo tukkaa niin on ainakin pipua (oululainen muoto piposta .. )...

Onneksi Dirlittanille ei käynyt kuinkaan, huhuhuhuh ...
Ja tuutilullalle sairastuvalle jaksuja ...

myöhemmin lisää,

- papu & viola RV 38
 
ai että on söpöjä pipoja yo-odottajan vauvalle :)
ja tosi halvalla oot saanu!

unohdin aamulla kirjottaa ku täs kävin että illalla alkoi kamala päänsärky,no aattelin et menis yön aikana ohi.
höpöhöpö,yhä vaan jatkuu :headwall:

kävin varalta mittauttamassa verenpaineet neuvolassa,oli ok.
mutta pitää seurata viikonlopun kotona.lisäksi antoi mukaan niitä liuskoja
ja käski lepäillä.
toivottavasti tää jyskytys menis ohi.
oiskohan nyt jotain flunssaa taas pukkaamassa??!

jokohan tänää saatais tietää yksäitin kuulumiset:D

minäpä tästä painun sänkyyn lueskelemaan!!
-milla


 
LillaStina mietti milloin pitää synnärille lähteä. Itselläkin se on ollut mietinnässä, vaikka toista jo odotan! Ensimmäiseltä kävi niin, kuten olen aiemmin kertonut, että eka supistus kun koko raskauden aikana tuli, siitä olin jo tunnin päästä synnärin sängyssä. Olin ihan järkyttävän kipeä samantien kun supparit kotona alkoivat, ja yritin muka kaikkea (suihkua, kuumavesipulloa, ajan mittausta) mutta kipu vain yltyi. Mies sitten soitti synnärille ja käskivät lähteä.

Nyt olenkin miettinyt että jos osaan jotenkin paremmin hallita kokemuksesta tuon kivun (tuskin) niin olikos jotain aikoja tms mistä sitten tietää milloin lähteä? Eli että suppareiden väli vaikka alle 5 minuuttia? Tai jotain tuollaista. En ole hoksannut kysäistä neuvolassa, enkä tiedä milloin mulla on seuraava neuvola.

Mut LillaStina, yhden lapsen synnyttäneenä voin sanoa että lähdettävä on kun siltä tuntuu. Itsekin mietin silloin ekalta että kehtaako vielä lähtä, se on jotenkin meille suomalaisille niiiiin kauhea asia jos huomataan vaivaavamme turhaan jotain, tässä tapauksessa synnärin kätilöitä... Kaveri oli juuri synnyttämässä ja vieressä oli ulkomaalainen äiti, jonka vuoksi hän oli halunnut pois päivää aiemmin osastolta. Niin hirveää elämää oli pitänyt ja juoksuttanut hoitajia yötäpäivää. Itse suunnilleen aina pyysi anteeksi kun oli jotain asiaa enkä koskaan soittanut sitä soittokelloa sängyn vieressä...

Topsy 36+3
 
Hei vaan hei täältäkin!

Kauheeta mitä Dirlittanin perheelle oli käynyt, onneksi kaikki kuitenkin kunnossa! :hug:

Diipeli tais bongata limatulpan..? jos muistan oikein. Onnittelut sen ilmestymisestä! :D Mä kans haluan mun limatulpan mutta ehkä joskus parin viikon päästä aikaisintaan :D Hyh miltä se muuten näyttääkin :D

Toivottavasti milla-marian olo paranee ja jyskytys lakkaaa, ettei tulis mitään muuta :hug:

Tuutilullan perheelle paranemisia :hug:

Tulikohan tässä kaikki täkeimmät nyt, ei kai muuhun ollut kommentoitavaa...? mun pää pätkii nykyään ihan kauheasti, välillä ihan pelottaa jo :ashamed:

Tänään on todella kummallisen hyvä päivä. Ei mitään supisteluita, kolotuksia tai särkyjä! Ihan epätodelliselta tuntuu kun ei kerrassaan mitään. Yökin meni kivasti vaikka heräsin kahteen otteeseen vessaan.
Mitäs tää nyt sitten merkitsee?? :D Koputtaa puuta... ;) Huomenna taidan lähteä shoppailemaan vielä imetysliivejä ja rintapumpun ja kaikkea muuta tarpeelista jos nyt jotain multa puuttuu...? Vauvalla on kyllä kaikki mahdollinen mitä mielestäni tarvitsen.

Vauvakin on kiltisti liikkunut tänään, paljon on liikkunut mutta ei ollenkaan kipeästi, että olis tullut esim. niitä viiltoja. Hassua.. =)
Hyvä kuitenkin näin helpompaa mulle! :D

Milli ja Poskiministeri rv 35+4
 
JAA-A! Ei mulla kyllä vieläkään ole sellainen olo, että pitäis lähteä menemään. Mutta soitin synnärille ja siellä totesivat, että nyt olis korkea aika alkaa suunnittelemaan sinne menoa. Isäntä lähti sitten töistä tulemaan, joten parin tunnin sisällä ollaan siellä sitten. Kaipa tää nyt on sitten menoa. Ei mull vieläkään tule jokainen supistus kipeenä, joten on vähän outo ja epätodellinen olo. Mutta kaipa se on mentävä, kun kerran kätilöt siellä niin käskee.
Jos lähettävät takaisin kotiin, niin sitten kai sitä tullaan. Mutta nyt kassi mukaan ja koirat häkkiin. Tarvii mennä pikku hiljaa valmistelemaan!

Kuullaan jossain välissä :wave:
 
neuvolassa viimosen kerran käyty..ja ei kyllä kamalan haikee mieli jääny..huvitti vaan et koko raskaus ajan terkka on ollut aika hätänen,ja muutenkin vähä sananen,mutta ihan asiallinen kylläkin. (ei meillä kai sit kemiat synkanneet) mutta nyt kyllä puhetta tuli kun viimosta päivää :LOL: tai paremmin sanottuna kertaa =)

ja olin siellä melkein 50min :eek:

alustavasti sovittiin että soittelen ens viikolla sitten kun vauva on syntynyt,ja 9.10 olis sitten tulossa kotona käymään.

jotenkin nyt ei oikein osaa ajatellakkaan niin pitkälle,kun sinne terkkarin kotikäyntiin.
huh.
muuten kaikki mittaukset oli ok.500g oli tullut painoa viikkoon.yhteensä 14kg..ja nekun karistaa jollakin konstilla pois niin hyvä olis.

ajatuksena olis tänä iltana ajella nurmikkoa..tai mies tuolla
keräävällä ajelee,nuo isommat nurmialueet kun sielläkin tautisesti lehtiä,ei tartte käydä haravalla rapsuttelemaan.
no siinä se perjantai ilta vierähtääkin :)

mutta nyt lähen hipsimään postilaatikolle.kuulu postiautokn hurahtavan.

 
Moi,

Dirlittan - onneksi olette kaikki kunnossa :hug:

Tulin hetki sitten sieltä ylimääräiseltä neuvolakäynniltä. Tiistainahan oli sitä painoa tullut nopeassa ajassa lähes pari kiloa ja verenpainekin oli vähän noussut. Raskausmyrkytyksen oireita siis ja siksi tämä käynti.

No, paino oli nyt vähän laskenut, mutta ihana neuvolatäti sanoi, että mun mahan malli vähän arveluttaa häntä. Mittasi sitten sf-mitan moneen kertaan ja tulos oli aina sama, 36.5 :eek:
Lääkäriaikaa ei enää tälle päivälle saanut, maanantaina sitten. Terkka epäili, että lapsivettä olisi nyt liikaa ja se olisi myös äkillisesti nostanut painoa. Tähän viittaisi myös se, että vaavi mahassa liikkuu kovasti ja "muljahtelee" - yllättävän paljon tilaa tuntuu siis olevan.

Voisiko joku viisaampi valaista minua.. mitä tuo mahdollinen runsas lapsivesi sitten käytännössä tarkoittaa? Onko jollain jo synnyttäneellä asiasta kokemusta?

Oliivia 37+3
 
LillaStinalle peukkuja matkaan! Ja niinukallakin jännät kohta edessä!
Hassulta tuntuu, kun niin monta on jo lähtökuopissa ja itse lähinnä varmaan oottelen sitä pienoisen ripari-ikää tai jotain... :LOL:
Toisaalta mulla ei vielä oo ollu kauheeta ahdistustakaan siitä, että pitäis tulla. Justahan sitä on tullut vasta 36 täyteen.
Jaksamista kaikille!

:)
Iines-ankka rv36+3
 
Hyvät viikonloput tulin kaikille toivottelemaan :wave:
Lillastinalle onnea nyytin hakuun :heart:
Dirlittan Onneksi selvisitte säikähdyksellä :hug:

Täällä vietelläänkin viikonloppu flunssan kourissa... Mitähän merkkaa semmonen et on ollu pari päivää reidet ihan hirveen kipeet? Muutama kipeempi supistuskin tullu..mut noi sisäreidet lähinnä niin kipeet et tekis mieli kävellä vaan jalat haaralleen.... Enteiliskö synnytystä :whistle: toiveajattelua :LOL:
 
Jänniä aikoja, viimeinen neuvola oli alkuviikosta. Seuraava sitten vauvan kanssa - toivottavasti. Painoa tullut 5kg. Vähempikin olisi kyllä tähän kroppaan riittänyt..

tuisku + "tyttö" 39+1 (hui, mihin tämäkin aika on mennyt...)
 
LillaStinalle onnea matkaan ja voimia :flower:

Mun viikkosiivous jäi sitten tekemättä, kun selkään ja lonkkiin antaa sellasia sähköiskuja. Lisäks liitokset paukkuu joka askeleella niin kovasti, et muutkin jo kuulee sen :D

Minä tahon kans synnyttämään... tai en oikein tiedä tahonko :eek:
Pakkohan se tietysti jossain vaiheessa on...
Miks ei vois olla sellasta systeemiä, et raskauden alussa sais tietää tarkan synnytysajan :D


 
Heh tutulta kuullostaa mileko, mulla on koko päivän ollu vatsa ihan kovana..tuntuu sillain ilkeenä koko ajan ja sit aika-ajoin tullu myös supistuksia.
Välillä toivoo, että NO NIIN..ja toisena hetkenä kun tekee kipeetä niin aattelee että voi apua tästäkö se nyt sit alkaa..
Mutta pakko se on kuitenkin jossain vaiheessa ulos punnertaa :whistle:
 
Dirlittan: Onneksi selvisitte pelkällä säikähdyksellä :hug: Ja LillaStinalle onnea vauvanhaku matkalle :heart:

Itse kävin neuvolassa taas tänään, kun verenpaineet olivat koholla ja pissassa vähän valkuaista.

Pissa oli tänään puhdas mutta verenpaineet olikin jo sellaisissa lukemissa että määräsivät lääkityksen saman tien! Samaten suolat veks ja runsasta juomista suositeltiin. Ja lepoa...edes lenkille ei saa lähteä :(

Kyllä vähän harmittaa, kun se ulkoilu on ollut sellainen "päivän kohokohta" muuten suht tylsissä päivissä...mutta vauvan hyväksihän tämäkin :heart:

Hyvää viikonloppua kaikille ja koitetaan kestää...ennen joulua meillä kaikilla on taatusti nyytit kainalossa :LOL:

Kiisumirri ja kirppu 37+6
 

Yhteistyössä