***LOKAMASSUJEN SYYSKUU***

vielä yhtenä kappaleena... saunoin eilen , nyt alkaa mullakin 'synnytysvalmennus&verryttely" - kausi :)
Valitukset: turvottaa, väsyttää, laajakaista ryppyili eilen, vessanpönttö on tukossa nyt.

Kaverini sanojen mukaan 'Panin kodin putkimiestä " - kuulema ko lause herätti kovinkin hyvin avomiehen :) Että panit ketä ? :LOL:
Vauva voi hyvin , potkii...

Onnea uusille vauvoille - ja tosiaan ilmoittakaa se "lokavauva" ketju !Älkääkä karatko mihinkään syysvauvoihin !!! Stay true to us !

Oon nyt ihan pölämystynyt , näin painajaista lapsen isäst' - oli ihanoma itsensä. Huusin hälle unessa kuin hyeena , helpottais ehkä kun pääsis haukkumaan hepun kunnolla, -kele. Vaan pitää vaan tässä ola aikuinen ja käyttäytyä, lapsen yms edessä olevien asioiden takia.

Kraapustan lisää myöhemmin , vieraita tulos tänään jne ... ja meen siitä pönttöä tähyämään...
Yksäidille erityistsempit - hänkin vissiin ilman miestä tätä ihanaa ihmisalkua valmistelee elämään .. ja milekolle tsemit myös

Ja masu on valtava(n ihana ...)
http://www.aijaa.com/v.php?i=1005782.jpg
Oikein taidemuotokuvana - alaston, muttei eroottinen :)
Hauskasti rajattu minusta.
mm Henkalla kyllä taitaa olla komeampi , mikä SF ? Mulla 33, vaan voi alkaa jo laskeutumaan ...

t papu & viola auroora rv 37´+3


 
Mikähän on Milekon ja Yksäidin tilanne? Tulikohan heille lähtö vielä eilen?
Täällä ei kyllä lähdöstä ole tietoakaan vaikka eilenkin kolme s:ää oli mukana kuvioissa mutta yhtä tyhjän kanssa :kieh: Paikat vaan tuli kipeiksi :(

Muutes on se jännä miten mielikuvat toisen ulkonäöstä voivat olla ihan erilaisia kuin todellisuus. Miä oisin voinut löydä vaikka vetoa että henkka on tummahiuksinen. Mistähän sekin mun mieleen on tullut :D

tuutilulla rv 39 tasan!
 
Onnea LucyVanPelt! ihana kun näitä ilmoituksia alkaa nyt tippua! mulla kyllä olo sen verran hyvä että vielä en toivo toista tulevaksi, kun tuntuu kuin ois lomalla. Pinnasängyn reunukset ja keinutuolikin on vielä tekemättä, tosin näyttää tällä vauhdilla jäävän tekemättäkin... Mutta alkaahan toi jo jännittää, millainen pötkylä sieltä on tulossa :)

Yodottajan tekstit sai kyllä taas nauramaan :D Painajaista miehestä, oli ihan oma itsensä :LOL: ja masu on melkoinen, tosin sf mitta sama kuin mulla, joten kai se on sit itselläkin noin valtava... Pitäis vissiin ottaa kuva niin näkis todellisuuden... Piti tiirata melko tarkkaan sun kuvaa, ihan kuin ois jonkun toisen käsi joka osuu takapuoleen !?? :LOL:

Aamupala odottaa, johan tuota voi tämän päivän syömiset aloittaakin. Eilen syötiin pizzaa, tänään vuorossa laatuaikaa miehen kanssa, ensin messuille ja sitten Intialaiseen syömään. jos ette Oululaiset vielä ole käyneet uudessa Intialaisessa asemaa vastapäätä, siinä missä oli ennen strippibaari, niin suosittelen! Ihan uskomattoman hyvää ryokaa ja viihtyisä paikka! Niin, ja jos haluatte muutkin jotain hyvää, ostakaapa ärrältä-sellainen uus tikkari, jossa on puolet suklaata ja vain 85 kilokaloria. ai että oli hyvä! Ja sai suklaatkin samassa paketissa :D Tulipa taas mainostettua, on meikäläinen taas keskittynyt syömisiin...

Topsy 35+4
 
On tämä omituista, kun joka pvä alkaa vauvauutisia poukkoilla.Pakko uskoa että loppu tulee pian omalleki odotukselle.Tänää on taas "ei haittaa vaikka yli meniski" päivä.Lapset ollu aurinkoja koko aamun ja kohta lähen isompia viemään luisteluun ja siis koko orkesteri pakkautuu autoon.Ruokaki on valmis, kun kotiin tullaan ja iltapäivällä mennään kummitytön synttäreille.Tänä aamuna saanu ihmeesti aikaan.Nyt hörppäsen kupin kahvia ja alan ähistä ulkovaatteita pienemmille.Täällä muuten on NIIN syksynen ja sateinen ilma,että alkaa jo kaivata lunta ja valoa!Täytyy tulla illalla tarkistaa keneltä seuraava vauvauutinen tulee ;)
 
Eihän tää täältä mihinkään tuu niinkun vähän arvelinkin :kieh: kesti nuo supistukset yhteensä jonkun 4-5tuntia ja hieman koveni loppua kohden mut sit taas hävis...Mikähän mahtaa olla alapään tilanne kun aiemmin noilla samanmoisilla/vähän ei kipeemmillä on paikat auennu jne..en tiä. Nyt mua on alkanu epäilyttään(eilen itseasiassa jo) et tää vauva ois kääntyny pylly alaspäin... :$ ylämahassa tuntuu niin kova kökkö että pääks epäilen...millähän ihmeellä sais varmistuksen kun kuitenkin vaikuttaa synnytykseen lähtöön jos sellanen sattuu tuleen... :/

Jos ois siis kääntyny niin sekin ois voinu olla ton eilisen järkyttävän huonon olon ja supistusten aiheuttaja... :x mitäköhän ihmettä mä nyt teen...hmm..

Ja kun ei mulle oo kukaan puhunu kiinnittymisestä vielä,ainoastaan että vauvan pää tuntuu tuola alapäässä..ei kai se kuitenkaan tarkota että ois välttämättä kiinnittyny?

Tässä siis mulle stressin aihe viikonlopuks ennen ku pääsee neuvolaan ma soitteleen... voi piru vie... :(

yksäiti+ hippu rv 37+5
 
huomenia kaikille ja onnittelut LycyVanPelt pienen prinsessan johdosta :)

eilen kävin kirjoittamassa neuvolakuulumisia,mutta ne hävis jonnekin taivaan tuuliin joten en jaksanut sepustaa uudestaan,vaan panin koko rakkineen kiinni :/

elikkä toka vika neuvola käynti oli eilen,ens perjantaina olis vielä käytävä.
painoa oli tullut 500g kahteen viikkoon.
rr oli 126/86
verta oli pissassa +/- olis pitänyt taas kiikuttaa plv.tä mut sanoin et en tuo,kun ei ole mitää oireita,ja kun aikasemminkin on ollut samalla tavalla,ja sit plv on ollut puhdas(ei kuluteta kuntainliiton kalliita laboratorio kuluja puhtaisiin plv.näytteisiin)
turvotusta ei ollut.
vaavin sydän äänet 120-150 välillä,hyvin kuulemma vaihtelua,ja virkeen olonen vaavi :D
ja rt-asennossa oli vaavi,ja kun terkkari paineli ja heilutteli vaavin päätä niin ihme lotina vaan sieltä kuulu..et taitaa vielä sielä väljää olla..
ja sf-mitta oli 37..

tintti85 tervetuloa joukkoomme suureen =)
mulla kanssa joku kesto väsymys päällä,koko ajan sellanen tunne että nukuttaa,mutta kun ei kuitenkaan nukuta..hb oli 112.et ei sekään nyt niin alhainen ole.eilenkin nukuin melkein tunnin päikkärit,ja sitten simahdin jo ennen kymmentä.
ja koko ajan takaraivossa on sellanen tunne että pitäs jotakin täs huushollissakin saada aikaseksi,mutta kun hyvä jos imuroitua saa..ei paljon muuta kiinnosta tehdä :ashamed:

kattelin noita keittiön kaappeja..niin nekin on siivouksen tarpeessa..mut tuskin se vaavi nyt sinne kaappiloihin ens mäisenä kahtoo kun kotia tulee..joten taidan antaa olla ne niine hyvineen.. :D

henkka on kyllä aika upea masu sinulla..ja kaverin keittiökin on hieno =)
samaten yodottajan masu on kanssa ihana tyttömasu :)

ite tässä miehelle sanoin että vois ottaa minun masustani jonkun kuvan..jos tää nyt meijän eka ja vika yhteinen raskaus on..jääpähä sitten jotakin muistoo..

eilen kaupassa sattu miehen äidin sisko..se ensimmäisenä rupes kattelemaan minun mahaani ja tuumailemaan että niin on kyllä pojan olonen masu että, olis se nyt kiva jos teille tulis poika,kun noita tyttöjäkin jo ennestään on
:headwall: :eek: ja että ei hää kyllä erehtynyt ole arvauksessaan ennen..
kyllä minuu ketutti..mies siihen sit sano että myö kyllä tiedetään et kumpi on tulossa..mut ei myö sitä sanota..

ja niinkun miehen isäkin joka kerta kun siellä käydään,niin aina se sanoo että olis kiva et poika sieltä tulis..joopa.anoppi ei ota sen suurempia kantoja asiasta..tuumas vaan et toivotaan et terve olis.

yodottaja meikäläinenkin on nähnyt ihme unia..entisistä poikaystävistä..mitenhän ne nyt niin uniin telläytyyvät..vaikka vuosia on,kun on jotakin säpinää niiden kanssa ollut..huh..

mutta nyt pyykit laittamaan kuivumaan..
ja ulkonakin tulee kaatamalla vettä :(

niinukka ja vunttunen 38+0
 
yksäiti84: Mä päättelen vauva hikkailusta ainakin - tuntuu eniten vauvan pään kohdalla . Eli mulla jalkovälissä ?
Mä tunnen väliin mielestäni vauvan varpaatkin päältäpäin , tosin niistä jos yrittää muuta päätellä menee omat aivot solmuun :)
Tää on ehkä gretagarbo, isojalkainen typy - kuten äitinsä . Kasvaa tukevasti maata pitkin.
Harmi, jos yksäidin pikkuinen on vetänyt voltit vielä näin myöhään ...
näillä epeleillä taitaa olla ihan oma tahtonsa.
Älä huoli, kyllä se sieltä silti ulos pääsee...

Topsy : ei oo mun kuviin muita kuin omia käsiä , muut sitten enempi unelmissa :) Vaikka mulla se kolme ässää nyt sitten muuttuu ssd:ksi!
Eipäs kun - alkaahan se sauvakin S:llä !!!
Yksinodottamisessa on vielä harmillisempaa , kun haluja olis , muttei sitä turvaseksiapumiestä... tällä mahalla ei käy baarissa flaksi :)
Vitsivitsi ...mitä ne baarit on ?
 
Yksäiti84 elä sinä hättäile, kyllä asioilla on tapana järjestyä. Jos vauveli on vielä mahtunut kääntymään, niin se voi vielä hyvinkin kääntyä takaisin pää alaspäin. Minullahan on myös vauva perätilassa. Pää tuntuu kovana pallona tuossa vasemmalla ylhäällä ja jalat vispaa oikealla ylhäällä. Hän kököttää siis sellasessa linkkuuveitsi asennossa :/ Massu on välillä kyllä tosi hurjan mallinen, kun" luultavasti tyttö" innostuu potkimaan ja parantelemaan asentoaan.
Jos supistukset tuntuu kipeiltä ja alkaa jännittämään se asento niin ei muuta ku rohkeesti vaan soitto tai mene käymään siellä synnärillä, nehän ovat töissä siellä ihan meitä varten! Ei kannata tässä vaiheessa enää itseään rasittaa.
 
päivitän teijet ihan kohta etusivulle....
YOdottaja ihana masu sullaki =) SF tais olla viikolla 34+6 eli viimeks 34cm
mut ny ei jaksa sepustella enempää...on jotenki "huono" olo...oksetta ym...

henkka ja veeti tasan 36
 
:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :flower: :flower: :flower:

Ihanaa kun alkaa noita vauvoja putkahdella yhteen jos toiseenkin perheeseen =)
Täällä sitä vaan ollaan vielä yhdessä koossa.
Neuvola mulla oli viime torstaina ja siellä kaikki OK!
Vauva oli nyt vihdoin "porautunu" tonne lähtökuopilleen, eli aika alhaalla oli ja kiinnittyny kanssa..
Vitsi kun oli niin paljon täällä asiaa, että nyt mä en muista puoliakaan..jotain piti kovasti kommentoida.
Mulla on ihmeellistä vatsan sekaisuutta iltaisin/öisin..eka tulee ihan sairaan huono olo ja sit alkaa perästä lentää niin että huh huh..helpottaa kyllä sitte.
Mutta ollu jo monena iltana sama homma.En käsitä mistä vois johtua..

Yksäidille kovasti jaksamisia, kylläpä sua nyt noi supistukset ja kivut vaivaa..sais pikkunen vähän armahtaa jo äitiä ja tulla ulos ;)

Ihania masukuvia teillä :heart:

Tuplamamma+"poitsu" rv38+6 ( :eek: ) JO?!
 
Onko kellään raskaudesta johtuen vastustuskyky heikentynyt?
Mä en nimittäin "normaalisti" ole ollut kipeänä kun ehkä kerran maks. kaksi kertaa vuodessa. Nyt oon ollu kipeenä koko ajan. Kuumetta ei ole mutta kurkkukipua ja kamalaa flunssaa. Vie voimat. Nytkin oon ollu käytännössä neljä viikkoa putkeen flunssassa. Neuvolassa määrättiin mut syömään c- ja d- vitamiiniä sekä käyttämään gefilus tuotteita.
Olisko kellään mitään muuta vinkkiä heittää millä tätä vastustuskykyä sais paremmaksi?? Enhän mä kohta jaksa synnyttää kun kaikki voimat menee tähän flunssaan..

Mä tähystelin aluksi oletettua henkan keittiötä (joka ei ollutkaan henkan) tarkkaan kun samanlaiset kalusteet löytyy meiltä, samanlaista kahvinkeitintä ja leivänpaahinta myöten. No muuten keittiön malli ei ole samanlainen, mutta samat ovet ja vetimet ja tumma runko.. en mä mitenkään utelias ole..
Niin ja Henkka, oletkos alottanut ottamaan jo niitä maitohappopakteereita? vai olitkos se sinä jolle niitä oli suositeltu estämään lapsen koliikkia (mua hieman pelottaa toi koliikki kun olen ite ollut tosi paha koliikki muksu)

ONNEA KAIKILLE VAUVAN SAANEILLE!!

PuPu ja Pikkis 36+6 (kait)
 
lhs
LucyVanBelt, isot onnittelut tytön johdosta :flower:

Henkka, sun massu näyttää kovasti samalta kuin omani, eli ihan muhkea sivuprofiili :D

Topsy, mä tiirailin YOdottajan kuvaa myös pitkään, ihan kuin jonkun muun käsi olis ollut, niin ja yodottaja, kiva kuva sulla, kaunis massu!

Ja pitihän se munkin repsahtaa siihen Lontoonrae suklaaseen, joka kerta kaupassa olen sitä vilkuillut kun olette siitä viikkokaupalla puhunut, ja nyt piti sitten ostaa, vaikka olen kyllä tosi huono syömään suklaata..Pari palaa upposi, mutta jätän loput suosiolla miehelle ja lapsille, jos suklaata syön niin, edelleen sen näköjään on oltava ihan perus fazerin sininen (tai sitten se missä on sitä valkosuklaata samassa), tai riisisuklaa. Mutta tosiaan, minä olen enemmänkin irtokarkkien ystävä..

Minä näin myös viime yönä aivan ihmeellisiä unia, jestat sentään mitä kaikkea sitä uniin tulee, entinen poikaystävä täälläkin oli, ja ties vaikka ketä :p Mä kyllä näen yleensä raskausaikana hirveästi unia, se on suunnilleen ensimmäinen raskausoire, ollut joka kerta. Nyt vaan loppua kohden nukkuminen on ollut niin katkonaista ja pinnallista, että uniakaan en ole juuri nähnyt, nyt nukuin kyllä tosi sikeästi aina kyljen käännön jälkeen, että uniakin ehti nähdä :LOL:

Yksäiti, toivottavasti vauva ei ole kääntynyt, tai heittää vielä toisenkin voltin jos on onnistunut pyllylleen pyörähtämään, voisithan sitä vaikka soittaa synnärille, ja kysyä voiko he tarkistaa asennon, ei tarvitsisi murehtia koko vkl, ja kun suppareitakin noin paljon on sulla kiusana ollut..Jaksamista :hug:

Täällä on vauva ollut paljon hiljaisempi pari päivää, ja välillä pitää ihan tökkiä, että potkuja saa tuntumaan, tämä on ollut niin kova riehumaan, että huolestun sitten kauheasti kun mitään ei kuulu :( Eilisen illan maha oli muutenkin tosi oudon tuntoinen, yöllä kääntyminen oli tavallistakin hankalampaa, kun maha oli niin hellänä, ja sama meno jatkuu nytkin, tosi oudon tuntoinen, muutenkin tuntuu, että maha on taas alempana, välillähän se tuntui olevan korkeammalla..

No, mutta nyt pitää keskittyä toviksi minun pikkumieheen (2v), isänsä meni meidän esikoisen kanssa uimahallille, joten vietetään nyt vähän "laatuaikaa" erikseen, ja saa pojat toisistaan hengähdystauon, se tuntuu nyt olevan tarpeen..

lhs ja hikotteleva toukka rv 37 tasan!

(nythän sitä ollaan täälläkin virallisesti täysi-aikaisuuden rajapyykki saavutettu..Tosin varmasti menee vielä vähintään se 4 viikkoa :headwall: )
 
PuPu noista maitohappobakteereista,ite olen juonut koko raskauden ajan gefilus piimää,ja nauttinut yhden gefilus juoman päivään.ne ovat ihan hyviä,ja hyvän makusia.ei ole flunssaa ollut eikä mitään muutakaan tautia.kerran yhtenä aamuna oli flunssainen olo,mut se hävis johonkin..

olen kyllä syönyt (niinkuin ennen raskauttakin) hedelmiä,marjoja ym terveellistä.mutta nyt tuntuu porkkanaan olevan kamala himo..illalla saattaa mennä useampikin porkkana..varmaan muutun kohta jänikseksi..

voihan se olla että vastustuskyky on vaan niin huono,vaikka söis terveellisesti.liikutko miten paljon?itellä oli silloin noita isoja tyttöjä odottaessa jatkuva flunssa päällä,mutta kyllä se meikäläisen ruokailukin oli silloin pikkusen hukassa.

en tiedä oliskohan vaikutusta noilla gefilus tuotteila vauvan vatsavaivoihin?!!itekkin pelkään että sieltä tulee kunnon koliikki vauva.
kahvia en ole juonut koko raskauden aikana..

mutta nyt syömään..
 
Yksäiti, mulla myös tuntuu sellainen "kova möykky" tuossa ylävatsalla, ja se on vauvan pylly:) Eli älä huoli, ei ole välttämättä kääntynyt ympäri. Ja voithan maanantaina mennä neuvolaan, että katsokaas miten päin tämä on!

Henkka, minä myös olisin voinut vannoa että olet tummahiuksinen, ihan yllättyin kun et ollutkaan:)

Yodottaja, ihana masukuva sinulla, ja maha on ihan samannäköinen kuin omani, eli tosi kaunis B) Minä myös ensin katsoin että kenenkäs käsi sinun takamuksellasi onkaan..

Mulla muuten viimeksi neuvolassa se lääkräi teki alatutkimusta, ja sanoi että tuntee vauvan pään alakautta..ja silti sanoi että ei ole kokonaan kiinnittynyt. Eli miten voi olla noin alhaalla, mutta ei kiinni?? Ei tajua tämä.

Tänään taas nippailut ja vihlonut, alan jo salaa toivoa että tulisi vaan, kun nyt se sitten selvästi koko ajan kipuilee. Kuivaa jos tämä vikat 4 vkoa on tällaista.

Ja vielä: ONNEA LUCYLLE PIKKUISESTA!!
 
Dirlittan mulla kans siis sano lääkäri sillon aiemmin et tuntee vauvan pään alakautta mutta ei kukaan oo puhunu kiinnittymisestä mitään...eli ilmeisesti se voi olla alhaalla myös kiinnittymättä...

Ja toi kova kökkö on ihan eri tuntunen kun pylly aiemmin..Ja nyt myös samanlailla huonoo oloo jne kun sillon oli kun vaavi oli perätilassa.Eilen myös tuntu jalkojen venyttelyt tonne oikeen nivusen kohdalle..
Nyt siis vaihtuu mun toiveet päin vastasiks...eli toivottavasti ei synny vielä ja toivottavasti ei ainakaan lapsvesillä lähde käyntiin ennen kun oon varma miten päin tyyppi on tuola :/

Jos meinaan on perätilassa niin luulempa että en halua yrittää alakautta synnyttää... :ashamed: nyt kun asioita on miettiny enemmän.
No jos alkaa supisteleen taas niin saa nähdä jos sitä sit synnärille soittelis et voisko tulla tilanteen tarkistuttaan...toisaalta kun en taas sinne kehtais millään turhanpäiten mennä,niin monet kerrat sielä jo käyny et oikein inhottaa :ashamed:

Nyt päikkäreille silläkin uhalla et tulee taas todella huono olo unien jälkeen |O

yksäiti+ hippu rv 37+5
 
Taas todella hyvin nukuttu yö takana,ihanaa :saint: ehkä mä sittenki jaksan synnyttää jos näin makosasti saan nukuttua :LOL: Joku puhui noista Gefilus maitohappobakteerikapseleista,minäkin syön niitä päivittäin,tosin sen takia ettei pikkuiselle puhkeaisi mahdollisia allergioitajo heti aivan pienenä :whistle: Näin neuvottiin neuvolassa tekemään,mulla kun on noita siitepölyallergioita sun muita niin kuulemma hidastaa puhkeamista vauvalle...en sitten tiedä. Toivotaan ettei pikkuiselle tulisi ollenkaan moista riesaa!

Minulla myös tuntuu kunnon möykky tuossa rinnan alapuolella ja myöskin täällä se on pylly :heart: sitä on niin ihana silitellä aina ku se vähän siinä möyryää,ja hikka tuntuu täälläkin "lantion sisällä" tai aivan alamahassa.

Minäkin sain mietittyä vauvalle kotiintulovaatteet,laitanpas kuvan tähän

http://www.aijaa.com/v.php?i=1006617.jpg tuo ruskea fleecejuttu on myö Lindexiltä :D Tuo on todella lämpimän tuntoinen myöskin,välissä semmoinen vanuvuori,mutta jos kylmenee ilmat niin varmaan sitten pöllötoppis pikkuiselle päälle :D tarkat on suunnitelmat :LOL: Tuutilulla voithan aina kysyä voisivatko he tilata yhden sellaisen puvun sinne teidän Lindexille esim jostain toisesta myymälästä,Oulussa ainakin semmoinen käytäntö on onnistunut monesti. Otat vaikka kuvan mukaan siitä puvusta :D Vai olio se edes Tuutilulla joka sitä halusi :ashamed: Muisti pätkii täälläkin.

Olispa mukava kuulla Viinikastakin jotain =)

Diipeli 36 tasan
 
ONNEA ELZA, VILMA-ONNI, RONTTI, PIITULI1974 JA LUCYVANPELT VAUVOISTANNE!!!!
Huiman siistiä kun alkaa vauvoja syntymään meidänkin ketjuun. Jotenkin tulee konkreettisemmaksi tää edessä oleva koitos omaltakin kohdalta kun vauvat alkaa muilla syntymään. Ihan kauheesti tulee sivuja päivittäin ja mahdotonta pysyä keskusteluissa perässä ja olla perillä mitä milloinkin ja kelle kuuluu! Viinikan tilannetta itekin tässä olen miettinyt ja odotellut kuulumisia!
Ihania mahakuvia ja erikokoisia/-muotoisia mahoja, mut niin se kuuluukin olla. Yksäiti84 epäili vaavin vielä kääntyneen. Itse olin eilen synnytystapa-arviossa lääkärin pakeilla ja kummastelin toissailtaista tapahtumaa, kun tuntui ihan että vauvan pää olisi ollut vas.puolella kyljessä ja peppu oik.puolella. Pelkäsinkin, että vauva nyt 10 vkon raivotarjonnan jälkeen kääntyy vielä näillä viikoilla perätilaan. Lääkäri sanoi, että vauvalla niin vähän tilaa kääntyä enää ja pää painaa niin paljon enemmän kuin peppu, että todella pieni mahis enää että ittensä saa kammettua perätilaan. Että näin mulle sanottu! Täällä suunnalla Suomea muuten ei saa mitään arviota lapsen syntymäpainosta. Lekuri vaan tokas että mahtuu syntymään isompikin vaavi. Kun kysyin, minkäs kokoisen kuvittelee vauvan tällä hetkellä olevan, niin sanoi, että normaalikokoisen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mikä on normaalikokoinen? Ei iso eikä pieni,joo joo !!!!! Sanoi, että jos todetaan lantio riittävän tilavaksi alatiesynnytykseen, äidille tulee vaan liikaa paineita, jos tietää että lapsen syntymäpaino on esim.4kg. Jos taas tuntuu että käteen vauva on iso, laitetaan tarkempiin syynäyksiin näillä viikoilla ja arvioidaan tarkkaan lantion luiden periksiantavuus! Ois vaan ollut ihana nähdä mahan asukas vielä kerran ultralla ennen varsinaista live-esiintymistä B) . Sitte vielä sisätutkimuksessa todettiin, että kohdunsuu PIUKASTI kiinni ja kaulaa jäljellä se vanha tuttu 3cm. Eli ei tietoakaan että vauva etuantiin syntyisi, ennemminkin lääkäri povasi että voi mennä reippasti yli LA:n. Että otti päähän!!! Olis nyt vähän "pehmennyt ja lyhentynyt toi värkki"! Pehmiää pää tässä odotuksessa! :LOL:
Ja Henkka81:n kuvittelin kanssa olevan brunette! Hassua miten sitä kuvittelee mielessään ihmisiä tietyn näköisiksi jasitte yllättyy kun ei vastannutkaan kuvitelmia, :LOL: ! Ja hieno keittiö on myöskin!!!
Mukavaa viikonlopun jatketta kaikille ja kipakoita supistuksia niitä toivoville!
Piippu ja ryynis 36+2
 
siis ootte te vaan hassuja :LOL: tääl tuli niin viksu olo,ku kaikki luulee tummatukkaiseks :LOL: ...no mä kyl vaihan niin tiuhaan tahtiin tota väriä,et ei sil niin väliä....viimeks vuos sitten olin ihan tumma...mut ny aattelin,et esikoista ku odotin olin tumma niin eiköhän ny pitäis sit vaihtelun vuoks olla londi :D

henkka ja veeti rv36
 
onnittelut lucylle pienestä prinsessasta :hug: :flower:
oli hieno kuva yo-odottajalla,oikein ihana masu ja tykkään just tuollaisista taide kuvista:)
vai ei yksäiti päässytkään vielä nyytin haku reissuun,no toivottavasti pian!
jaksamisia sulle :hug:
ja soita ihmeessä sinne synnärille!!

miehen kaa käytiin ostoksilla,voi että rupes vihlomaan tuosta alamahasta,ei tosissaa pysty paljoo käveleen.
aateltii viettää oikein laatu-lauantai..tehdää hyvää ruokaa,saunotaa ja katellaa joku hyvä leffa:)
joo,ja kolmen s:n touhut täälläkin :D


jaa,nyt ruoka ois valmista..eikun syömään :wave:
 
Hei,


Täällä on niin väsy olo päivä kuin olla ja saattaa. Yön sain kyllä nukkua eikä tyttökään tullut viereen, mutta ei vaan ole virtaa mihinkään kertakaikkiaan. Talokin on kuin hävityksen kauhistus, vaikka torstaina on viimeksi siivottu! :headwall:

Minäkin näin viime yönä ihan ihme unta. :eek: minulla ei kummitellut unessa exät, vaan liuta vähemmän tai enemmän tuttuja miehiä. Ja suurin ihmetyksen aihe mulla oli unessa se etten tiennyt kenelle näistä miehistä tämä lapsi oli |O Odotin vaan kuumeisesti että lapsi syntyisi ja pääsisin ottamaan selvää kuka lapsen isä oikeasti on. Kyllä kai tässä alkaa nämä hormoonit jo hyrräämään siihen malliin, että huh, huh!!!! :headwall:

Mukavaa lauantai päivää.


Katja ja Einari 35+4
 
Henkka: Mäkin yllätyin kun kuvasin mahani. Musta se ei vaan ole livenä ollenkaan noin litteä. Piti ihan ottaa kuva kun näin vanhaa tuttua joka kysyi et mistä mahasta meinaat sen vauvan tehdä. Alku raskaudesta sai päinvastaisia kommentteja kun maha pullahti ulos melkein samalla kun plussasin :) Ps. Mäkin oletin et olisit ollu tumma.

Diipeli: Ihana fleecepuku! Onkohan se tämän syksyn mallistoa? Ei nimittäin täällä ole tollaista näkynyt. Mulla ei ole ollenkaan tollasta ohuempaa pukua. Vois tulla tarpeeseen mut kun ei noista ilmoista tiedä. Mistä löysit noi ohuet lapaset? Olen yrittänyt etsiä sellasia mitä vois pitää sisälläkin mut ei löydy kuin Prismasta (mallia pitsalapiot). Niin ja sun hienot ompelukset inspiroi minuakin ja nyt meilläkin on ihan oman näköinen pinnasuoja. Täytyy kyllä tunnustaa et vein sen äidilleni ommeltavaksi :ashamed: Sinäkös se kyselit liikunnasta synnytyksen jälkeen...? En ole tämän alan asiantuntija, mut itse ilmoitin palaavani salille ja jumppiin 21.11. Minun kun täytyi sanoa sinne joku päivämäärä.

Ihanaa! Tänään rakkaan avomieheni kans treffeille. Piti kyllä olla niin omatoiminen, että ilmoittaa itse aika ja paikka ja käskee saapumaan paikalle :D
Mukava päästä tälläytymään ja ulos syömään. Kovasti tekis mieli maistaa pieni lasi punkkua pihvin kera :p ...mut en oikeen tiedä. Nollatoleranssi ollu koko raskauden. Tuskin siitä niin hirveesti haittaa olis, mut kai mä sit vielä tyydyn siihen alkoholittomaan versioon. Onneksi niitäkin on saatavilla -muumilimu jotenkin latistas tunnelman.

Ai niin, Onnea LycyVanPelt pienokaisesta!

Henkisesti iso vatsainen Susa ja Ukko 37+3
 

Yhteistyössä