***LOKAMASSUJEN SYYSKUU***

mamma3
Mä katoin kans Tahdon asian, niinkuin monet muutkin kotimaiset sarjat =) Oli hyvä, sais tulla lisää taas tollasii =)

:LOL: tiipiin mies sai aikaan hihittelyä täälä päässä :LOL: PUM-PUM :LOL: Voi että, ihana :D

No nyt mä meen vihdoin :ashamed:

Onnea Piitulille, aivan upeita uutisia taas heti aamusta:) Kiva näitä in heräillä lukemaan:)

Itsellä myös tulee sellaista ihan kirakasta limaa, valkovuodoksi minä sen tulkitsen. Eilen seassa oli hitunen verta, mutta siitä ei ole enää tietokakaan. Eli kai sitten ollutkaan sitä limatulppaa?

Viimeyö meni jännittäessä, mulla tuli klo 23-24 supistuksia 10 minuutin välein, ja aloin olla jo aika varma että nyt on menoa. Ne oli ajoittain suht´kipeitäkin. NO, sitten ne lakkasi ja klo 02 herätti uudelleen ja taas sama rumba, 10 minuutin välein supisti, ja nyt ne tuntui jo selässäkin.
Mietin siinä maatessa kaikkea että ei vielä, pojan synttärijuhlat pitää järkätä viikon päästä, ja ensi viikolla vaikka mitä muutakin..Toisin sanoen alkoi mennä pupu pöksyyn.
Sitten ne taas rauhoittui ja sain unen päästä kiinni, eikä niitä enää ole tullutkaan.Kai minä pelästyin ne pois.

Minä myös pelkään sitä napanuora juttua, pää kun ei ole kuulemma ihan kokonaan kiinnittynyt. Mulla nuo molemmat aiemmat synnytykset alkaneet lapsivesien menolla, eikä silloin kyllä kukaan ollut koskaan puhunut mistään ambulanssikyydeistä.
Ja nyt olen kuullut puhuttaan että uudelleen synnyttäjillä ei se pää välttämättä ihan kokonaan kiinnitykkään ennen kuin synnytys alkaa..
Toivon siis että ensi viikon neuvolassa hoitaja sanoo että juu, kiinni on, ja sitten ei tarvitse surra tätäkään juttua.
Ja seuraavat supistukset haluan vasta Lokakuun puolella..

Yksäiti mulla tulee ja sellaisia rämmäleitä :x kuin silikonia ois. Venyy ja vanuu joka suuntaan muttei katkea (testattu on :whistle: ) Eilen löytyi löntti housuista :x

Minusta tuntuu että miä taijan ja kokonaisena olla lokakuun puolellakin muiden joukossa :D Sehän tässä rasittavinta onkin kun merkit on viittanut että tulis aikaisemmin mutta nytten sitte ei tulekkaan :headwall:

tuutilulla rv 38+6

huomenia kaikille!

ja hurjan isot onnittelut vilma-onnille ja piitulille :flower:

täällä taas tosi kurja ilma,vettä tulee taivaan täydeltä ja tuulee,et lehet lentelee.

tänään olis sitten neuvola..jotenkin sinnekkään ei jaksas enää raahaantua.valmiiks jo ärsyttää se neuvolan täti :(
no tuskin tämän kerran jälkeen tarttee ku kerran siellä käydä.

se olis sit taas perjantai..jotenkin tämä viikko onkin mennyt
hurauksessa..menispä ensi viikkokin..

joku (en enää muista et kuka) kyseli että kuuluvatko kätilöt tehyy vai superiin luulen että kumpaankin liittoon kuuluu kätilöitä.
ehkä tehyyn kuitenkin enemmän.
pitäsköhän minunkin johonkin lakkoon heittäytyä,kun kuulun itse superiin..

no joo,pitää lähtee kai tuo pesukone laittamaan pyörimään.

niinukka ja vunttunen 37+6

:heart: :heart: :heart:

Huomenta,

Milla-Maria kyseli kiinnittymisestä. Mulle sanottiin keskiviikkona neuvolassa että vauva on jo kiinnittynyt. Laittoi siitä erikseen maininnan neuvolakorttiinkin, mutta en kyllä tiedä mitä se sitten loppupeleissä tarkoittaa. Mullahan ei supistele eikä muutenkaan tunnu yhtään siltä että kaveri olisi syntymässä edes lähiaikoinakaan. niin ja olen uudelleensynnyttyjä.

Kateellisena luen juttujanne siitä kuinka miehenne jaksavat hieroa teitä. :'( Meillä se vähäinenkin jota olen joskus saanut on jäänyt kokonaan pois. :headwall: :headwall: Muutenkin ottaa aivoon tällä hetkellä koko ukko. Ei meillä mitään isompaa riitaa ole ollut, mutta muuten vaan sapettaa kun kuvittelee, että hän voi tehdä mitä haluaa vaikka ei minulta hyväksykään samoja asioita. :headwall:

Pitää lähteä pukemaan tytölle päivävaatteet päälle. Ollaan lähdössä lääkäriin korvakontrolliin ja sen jälkeen lupasin viedä tytön hampurilaiselle. Tiedossa mukava tyttöjen päivä=)

Rentouttavaa viikonloppua

Katja ja Einari 35+3

Tervehdys pitkästä aikaa, oon ollu vähän huono mitään kirjottamaan, kun ei mulla ole ollut mitään ihmeellistä tässä raskausaikana ;) Mutta lukemassa olen käynyt ainakin parin päivän välein.

Kaikille synnyttäneille hurrrrrjasti onnea!
:flower:

Mulle on tullut kamala turvotus parin viime viikon aikana. Onko teillä mitään hyviä vinkkejä, miten tätä saisi edes vähän pois? Vettä juon kohtuudella enkä syö mitään kovin suolaisia ruokiakaan. Äiti sanoi tuossa, että hälle oli annettu aikoinaan (eli 35 vuotta sitten...) nesteenpoistolääkitys, kun oli turvonnut veljeä odottaessa.

Leya ja lenkkimakkarasormet, rv kai 34+4

Keiju07
Onnittelut Piitulille! Just kun pohdiskelin, että kuinkas monia niitä kaksosen odottajia olikaan... Tule ihmeessä kertomaan synnytyskokemuksia kunhan jaksat!

No nyt pitää sitten ihan eri tavalla alkaa seurailemaan tuota mahdollista lakonuhkaa... Voi apua, mun tuurilla rupeevat lakkoon. No eihän ne tietenkään kaikki marssi ulos, sehän on selvä, että hommat hoidetaan, mutta toki vähennetyin resurssein. Ei sen puoleen, kyllä hoitoalan työntekijät ansaitsisivat ihan toisenlaisen korotuksen, kun nyt ovat saamassa, mutta kovasti vaan toivoisin, että eivät lakkoilisi silloin kun me lokamassut synnytetään :eek: .

Niinukka, jos lakko alkaa, niin ehkä sun pitää ilmoittaa miehelle ja lapsille, että olet kotona myötätuntolakossa :kieh: .

Äh, ulkona sataa katkeamatta ja ulkomaailmaan pitäisi uskaltautua...

Keiju 35+3

Kaksoset syntyivät kolme viikkoa etuajassa. Synnytys käynnistettiin koska minulla todettiin uhkaava pre-eklampsia elikkäs raskausmyrkytys. Synnytys käynnistetiin kalvojen puhkaisulla klo 9.00 lisäksi sain lisäpotkua tipalla ja A tyttö oli maailmassa jo klo 10.40, sen jälkeen puhkaistiin toiset kalvot ja siitä 16 minuuttia oli B tyttökin jo maailmassa. Kivunlievitystä en huolinut lainkaaan, sillä en ole tarvinnut sitä aikaisemmissakaan synnytyksissä. Molemmat joutuivat keskolaan sokeritippaan pariksi päiväksi mutta sitten sain heidät vierihoitoon osastolle, toinen tosin joutui sitten parin päivän päästä uudelleen keskolaan kun ilmeni ihmeellistä nykimistä mutta se johtui ilmeisesti alilämmöstä. Mutta loppu hyvin kaikki hyvin mitään suurta ei onneksi löytynyt. Viikon vietin tyttöjen kanssa sairaalassa ja eilen illalla tulimme kotiin isin, isoveikan ja isosiskon luokse. minullahan on siis 8 vuotias poika ja kohta 2 v tyttö ennestään. Kaikki on mennyt tähän asti tosi hienosti tytöt nukkuvat 3-4 tunnin unia ja heräävät puolen tunnin viiveellä syömään. Nytkin tuhisevat tyytyväisinä omassa sängyssä. Kiitos kaikille onnittelijoille. Ja onnea teille tulevaan koitokseen, kohta meillä on jokaisella se oma nyytti kainalossa. :flower: :p

Paljon onnea Vilma-Onnille ja Piitulille! :flower: :flower:
On se niin ihanaa lukea näitä uutisia.

Eilisiä neuvolakuulumisia: rr 116/74, pissa puhdas, painoa +800 g/vko (viimeksi oli tippunut, joten kai mä kirin nyt viime viikkojen aikana). Möykky oli rt, osittain kiinnittynyt ja kohdunkaula oli pehmentynyt ja sitä oli jäljellä n. 1 cm, kohdunsuun ulompi osuus (???) oli sormelle auki. Meniköhän toi nyt oikein... vitja kun ei näistä termeistä aina ole perillä. :headwall:

Ultrassa meillä olikin eri lääkäri kuin rakenneultrassa. Edellinen lääkäri oli todella hyvä ja ammattitaitoinen, eilinen puolestaan tuntui hieman epäilevän itseään. Päämittaakin hän otti pariin kertaan, kun ei uskonut ensimmäistä otostaan. Hieman jäi epävarma olo möykyn mahtumisesta alakautta. :( Möykyn painoarvio oli 2500-2600 g ja lääkäriarvioi, että la aikoihin paino voisi olla 3,7 kg. Pikkasen pelottaa, vaikkeihan tuo mikään iso näin perinteisesti ole.

Itse oon 155 cm lyhyt ja siskoni on varoitellut omista kokemuksistaan lapsiensa synnytyksistä, jolloin he eivät meinanneet mahtua. Möykyn la painoarvio onkin jo enemmän kuin siskoni lapset ovat painaneet. :( :eek: KÄÄK!!

Siippa yllytti mua ottamaan terkkariin yhteyttä ja pyytämään lähetettä äippäpolille uuteen synnytystapa-arviointiin (mahdollinen kai tuon raskausdiabeteksen takia??). Isäni puolestaan ehdotti yksityisellä käyntiä, jotta saisin mielenrauhan. En oikein tiedä, mitä ihmettä tässä tekisin. :headwall: :eek:

möykkymamma 34+2

Kauheasti onnea kaksosista :hug:

Kuinka ihmeen paljon tätä turvotusta voi tulla että on normaalia??Eikä tarvi huolestua..?Heräsin 5aikaan siihen et sormia ja jalkoja särkee kun on niiiin turvoksissa..Silmätkin tollain kivasti häppärällään koko ajan..Ei oo kivaa.. :(
Muuten nukuin kun tukki,vessaan heräsin pari kertaa mun ihan täysin unessa.Sit tollon 5 aikaa aamulla aloin epäileen jostain kumman syystä et vauva ois kääntyny väärin päin... :x tuntu muutama potkun tynkä tuola alamahalla mut tais kuitenkin olla kädet mitkä huito...Aamulla oli sit pakko kokeilla et tuntuuko vaavin pää tuola alapäässä vielä ja tuntuhan se,kai... :ashamed: ehkä mä jotain paniikkia ittelleni tässä kehittelen..

Nyt on taas huono olo ja joka paikka kipee,tuntuu ettei ois nukkunu ollenkaan.Johtuu varmaan osin tosta turvotuksesta.

Nyt ruokaa laittaan,tuli ihan hirveen kamala nälkä :p

yksäiti+ hippu rv 37+4

Heippati!!

Hurjan paljon onnea synnyttäneille :flower:

Mieki täällä jo malttamattomana odottelen et sais oman mussukan syliin, mut toisaalta kyllä vähän pelottaakin... Ja ois vähän samaa ongelmaakin kuin Dirlittanilla eli mullaki ois esikoisen synttärit tulossa ku hää täyttää 3vuotta 8.10. niin ja mullahan toi la on 7.10. sais vaaveli syntyä reippaasti ennen sitä eli siis nyt tai sit vasta jälkeen. Ei olis kauhean kiva päästä uuden vauvan kans kotiin ja sit heti ois talo täynnä sakkia. Puhuttiin kyl miehen kans että jos niin käy niin vietetään pojan synttäreitä sit vaikka myöhemmin ku eihän hän onneksi ite tajua sen päivämäärän päälle. Meille onki pari kaveria naureskellu et ei osata tehdä lapsia kuin yhtenä päivänä kun niin samoihin aikoihin on lat, esikoisella oli 5.10. mut minkäs teet. Me toivottiin tämän toisevan saavan alkunsa vähän yli 1,5 vuotta eli mitenkään laskeskeltua ei tullu.

KOvasti kyllä särki alaselkää eilen ja nukkumaan laittaessa oli tunne et menkat alkaa ja jotain kirkasta nestettäkin valahteli vähin erin, aamulla noustessa kipu oli kohta sietämätön ku yritti nousta seisomaan aivan ku joku ois työntäny yöllä metristä halkoa sisuksiin, mut nyt taas kaikki ihan normaalia. Joskopa tuo jässikkä etes ois laskeutunu niin tulis sit käynnistyksellä ulos (melko positiiviset ajatukset täälläkin tuosta syntymän ajankohdasta) eikä tarvis leikata, esikko pysytteli tiukasti palleassa kiinni kunnes lääkärisetä tuli ja vetäs sen ulos =) . Niin ja sympatiat kaikille jotka tuskastuneena odottelee, mulla on lohtuna se et käynnistys ois viim. 9.10. ku sitä isoa jässikkää ootelen. Jos se 200g/vko pitää paikkansa niin mein masuasu ois nyt n.3600g.

Ja rakenneultrassa muuten lääkäri sano pallien olevan, mut jostain syystä en uskalla siihen luottaa kun en ite nähny ja ei ole mitään ennakkoaavistuksia. Suurin osa on sitä mieltä et tyttö tulee ( ei olla kellekään kerrottu mitä ultrassa sanottiin) anoppi sitä aina jaksaa hehkuttaa ja mua ku se osaa tympiä. Kerran sille tokasin et mitä sitten jos tuleeki poika ja sie petyt. Meni mummo hiljaseksi, taitaa pettymys iskeä jos/kun poika tulee.. Mulla ei ole mitenkään kauhean lämpimät välit anoppiin tai no sanotaanko paremmin et meidän ajatusmaailmat ei kohtaa..

Sepä siitä, tais tarinaa ja vähän turhaakin tulla, mut.... :ashamed:

Inkku ja masuasu 37+5

Sainpahan vielä nukuttuakin... :headwall: Nukahdin kuudelta ja heräsin tossa kasin pintaan |O Nyt on taas ihan tööt...

Tuutilulla niin mäkin luulen, että ei tää taida tulla täältä ennen lokakuuta. Koko ajan on ollut merkkejä ja kaikkien mielestä kaikki viittaa siihen, mutta taitaa pysyä ihan uhallakin nyytti sisällä. Vois se nyt sieltä tulla, niin helpottais ainakin nämä supistukset ja liitoskivut. Eikä olis koko ajan niin turvonnut olo. Vois alkaa pikku hiljaa sitten palaileen entisiin mittoihin, niin olis vaatteitakin jotka mahtuis päälle. :saint:

Mulla on myös tuon turvotuksen kanssa ongelmia. Sormet muistuttaa prinssinakkeja ja jalat on kuin norsulla. Ananas ja mansikka kuulemma poistaa turvotusta, mutta eipä ole tepsinyt ainakaan minulla. Vettäkin tulee juotua ankarasti ja sit vessareissuilla ei tule ku muutama onneton tippa pönttöön. :kieh:
Voih, se ois tänään karkkipäivä tytöillä. Pitäisköhän itekki sortua perjantain kunniaksi nameihin. Suklaarusinat maistuu jotenki nyt tämän raskaudenaikana erityisen hyviltä. Nehän vois melkein laskea hedelmiksi, vai mitä? :LOL:

Moikka vaan kaikille tänne lokamassuihin!

Onnittelut kaikille vauvansa saaneille :heart: :heart: :heart:

Tervetuloa myös kaikki viimehetken uudet äidit! =)

Vähän olen täällä alakuloisin mielin..

Aikoinaanhan tänne avauduin kuinka pelkään synnytystä vaikka onkin jo neljäs. Joksikin aikaa se pelko meni ohi, mutta nyt taas mitä isommaksi tää mun massu kasvaa ja voimakkaammiksi vauvan pyöriminen ja liikkeet tulevat ym. kivut, kun ei pysty enää mitään tekemään oman raihnaisen olon takia, niin synnytyspelko ja vauvan mahdollinen iso koko painaa mieltä. Ihan itkeä pillitinkin tuosta toissapäivänä ja sitten soitin th:lle että haluan sen lähetteen ihan tosissaan synnytystapa-arvioon.

En mä tiedä mutta mun mielestä mulla on kaikki tarvittavat syyt sinne pääsyyn: Olen pienikokoinen (152/44kg oli lähtöpaino), Vaikea ponnistusvaihe suurimman vauvan kohdalla, joka oli kuitenkin vain 3410g, Sf-mitta huitelee ylimmän käyrän yläpuolella, vaikka muiden kohdalla on ollut keskikäyrällä tai sen alapuolella, B.Cacciatoren syntymäpainoarvio vauvalle 4,5kg ja hänen epäilyksensä pystynkö synnyttämään edes nelikiloista lasta alakautta ja tietenkin omat tuntemukset vauvan koosta, munhan sisällä tää vauva on.
Isä on eri kuin edellisten ja ollut syntyessään yli nelikiloinen kuten myös isän esikoinen on ollut rv 39 syntyessään 3,9kg.

Th myönsi tänään että tämä on varmasti isompi kuin aiemmat lapseni syntyessään ja isän geeneillä on vaikutusta vauvan syntymäpainoon. Kuitenkaan en saanut lähetettä sairaalaan. Katsotaan taas reilun viikon päästä jolloin mulla on tk-lääkärin tarkastus. Sitten ehkä saan lähetteen. Hän sanoi että Jorvi ei kutsu minua kuin vasta rv 38 synnytystapa-arvioon jos kutsuu. Miten mulla on sellainen käsitys että synnytystapa-arviossa kyllä käydään rv 36-37. En tiedä mitä sitten tehdä...
Kerroin että haluan synnytyksen onnistuvan, en mä halua että ensin kärvistellään supistusten kanssa tyyliin 8tuntia ja todetaan että ei se sieltä mahdu ja sektioon..
Kai hänellä on sitten röntgen katse ja tietää asioista paremmin kuin minä ??! :(

Milli rv34+4

Juu, tuli siis käytyä siellä äitipolilla. Painoarvio ois nyt 3280g. Siihen suunnilleen kilo laskettuun aikaan mennessä niin se ois sitte siinä. En kyllä hirveesti luota noihin arvioihin kun on edellisissäkin menny jotkut tosi lahjakkaasti pieleen. Siis kilonkin heitto on ollu. No, jos laskettuna aikana vielä kasassa niin sitten vielä katotaan. Vauva ei ole vielä laskeutunut ja paikat on kiinni ja kanava jäljellä joten mennäänpä ihan huoletta tässä sinne laskettuun aikaan. =)
Vointeja kaikille! :heart:

milla-magia 36+1

Olipas ihania uutisia! :heart: Saapa nähdä miten pitkään sitä itse täällä kyykitään yhtenä kappaleena :LOL: Kivasti mulla tuolta vihloo ja kolottaa alamahaa ja jostain tuolta alhaalta,liekkö sitten menkkakipujen tuntosia :whistle: en oo koskaan kärsiny menkkakivuista ni hankala arvioida mutta aikas epämiellyttävän tuntosta :/ mutta jospa ne yhtään asioita jouduttas niin kärsin ilomielin :D

Tänään on ensi-ilta Paksuna -leffalla,ajattelin houkutella ukkelin sitä katsomaan mun kanssa. Vaikka viimeksi kun käytiin elokuvissa sanoin että enää en tuu tänne istumaan tämän mahan kanssa :LOL:

Mutta joo,mä lähden kaunistautumaan niin päästään lähtemään kaupungille :wave:

Diipeli ja Jesperi 35+6

Ainiin ja piiiiitkästä aikaa nukuin makosat yöunet =)

ONNEA Piitulille, Vilma-Onnille ja Rontille :heart:

Topsy: taisin lukea hiukan liian nopsaan viestisi, että jäi pääasia mitä kysyit huomaamatta. Mutta tosi mukava oli lukea ihan yksityiskohtaisia kokemuksia Milekon vauvan kääntämisestä.

Toivotaan: sun teksti ois voinu melkeen olla mun kirjottama :) Just samanlaisia tuntemuksia ja ajatuksia ollut. Sektio hirvittää, mutta alakauttakaan en haluaisi perätilaista synnyttää, vaikka yksi synnytys onkin takana. Vauva tuntuu heittävän volttia nyt yllättävän usein; luulen että on kääntynyt nyt reilun viikon sisään kolme kertaa, ja olis nyt rt:ssä. Hirmusta myllerrystä on kääntymisen aikaan ollut ja maha on mennyt AIVAN ihmeellisen muotoiseksi. Luulen että on heittänyt kuperkeikkaa monta kertaa siitäkin syystä, että aina välillä vihloo ja supistelee kipeesti tuonne alas, silloin kun ois rt:ssä, ja potkut tuntuu silloin ylhäällä. Ja sitten välillä ei taas mitään tunnu tuolla alhaalla kuin voimakkaat potkut ja välillä niinku ois jalka jo puoliks ulkona. Mutta viimeks tosiaan kääntyi eilen 38+0, eli ei tosiaankaan ole laskeutunut tai kiinnittynyt :/ Mutta mulla tuntuu tilaa olevan, ja vauva tosiaan ylhäällä.

Mutta vielä jotain jos osaisin kertoo tuosta synnärikäynnistä: siellä olin ensin käyrällä jotain 20 min, normaalit pissanäytteet ja verenpaineen mittaukset. Sitten gynekologin luokse, joka tunnusteli ensin mahan päältä ja teki sitten sisätutkimuksen ja alkoi ultraamaan. Siinä vaiheessa huomattiin vauvan olevankin rt:ssä ja lääkäri teki painoarvion. Tämän jälkeen ois varmaan ollut vuorossa siityminen synnytyssaliin ja se kääntöyritys, jotka jäi nyt multa väliin. Ajattelin, että sitten kun synnytys käynnistyy ja laitokselle mennään, niin pyydän vielä ultraamaan tarjontaa. Ja jos on perätilassa, niin ehtii sitten vielä kiireelliseen sektioon, joka käytännössä on kuin suunniteltu, eli ei tarvi nukuttaa.

Milli: raskisitko käydä yksityisellä synnytystapa-arviossa, jos ei lähetettä rupea ä-polille kuulumaan? Tuleehan tuosta polikäynnistäkin ainakin täällä aina poliklinikkamaksu 22 euroa. Olishan se huomattavasti helpompaa mennä rauhallisin mielin synnyttämään ja kestää viimeset viikot. Tosi kurjaa joutua pitkän aikaa jännäämään ja pelkäämään ja ei oikein tunnu sinua ymmärtävän tuo terkka.

Laskeutumisesta ja kiinnittymisestä: Niinku tuossa yllä sanoin, niin mulla vauva ei ole kuin vähän laskeutunut ja ei kiinnittynyt, ja nyt siis 2 vko la:han. Esikoisen kohdalla oli kiinnittynyt neuvolakäynnillä 2 pv (40+4) ennen synnytystä (40+6) ja laskeutui ehkä viikkoa aikaisemmin. Nyt terkka sanoi, että jos lähtee syntymään niin mahdollisimman paljon makuuasennossa, mutta voi sitä omallakin autolla tulla sairaalaan. Ehkä vois mennä pötköttään takapenkille siinä tapauksessa.

Omaa napaa: tänään oli neuvolakäynti ja mitattiin syönninjälkeiset sokerit. Minulla on ollut 2 kertaa sokeria pissassa, ja lääkäri jo kehotti jättämään makean ja ylimääräiset hiilarit pois jos ois vaikka raskausdiabetes. No, tänään ainakin arvot oli kunnossa ja pissakin puhdas, joten taidan ostaa londoonraesuklaata illaksi :ashamed: Muistaakos kukaan vielä sitä mainosta "Niin londoonraedda, niin londoonraedda"?

Muutakin oli kommentoitavaa, mutta ei pysty muistamaan... Papunen viikolla 38+1

Lapsvedet meni keskiviikkona 12.9 aamuyöllä ja sain kutsun lähteä heti sairaalaan.
Sain tipan ja otettiin käyrät ym. kokeet. Perhehuoneeseen menin sitten makoileen. Siellä vierähti 2 päivää. Torstaiaamuna laitettiin eka tabu kohdunsuulle ja illalla alko sitten vihdoin supparit. Ja niitähän tuli ja tuli ja tuli.. alko likipitäen samantien tiheet.
22 siirryttiin saliin ja sain ilokaasua ensalkuun ja sit epiduraalin. Siinä hetki ihanasti ilman kipuja, kunnes taas alko supistelut tuntuun. Heti puolenyön jälkeen sain luvan koittaa ponnistamista ja 00.25 oli poika syntynyt. Sitten kätilö tutki alapään ja totes, ettei taida olla hänen homma ommella. Jouduin leikkaussaliin ja spinaalilla sitten puudutus ja ompelu. Toisen asteen repemä.
Aamulla pääsin osastolle ja siitä alko toipuminen.
Pojalla alko bili-arvot nousta ja alkoi valohoito. Onneks sain pitää vieressä silti, sylitellä ei saanut kuin ruokaillessa.
9 päivää vierähti sairaalassa ja nyt käydään bili-verikokeissa parin päivän välein.
Lonkka oli löysä, joten nyt on ainakin 3 viikkoa valjaat pojalla.
Nämä on näitä pikkuviikkosten yleisiä juttuja.
Nyt nautitaan kotonaolosta ja vauvantuoksusta. Onni on hieman mustis...

-Vilman perhe-

KIITOS KAIKILLE ONNITTELUISTA!!

Alkuperäinen kirjoittaja mamma3:
Alkuperäinen kirjoittaja Topsy2:
Odottelinkin jo uutisiasi, käynnistyshän oli jo maanantaina? Siis mun mielestä pitäisi heti synnärillä sanoa kätilölle että mees sinne lokamassuihin kirjoittaan kumpi tuli ja kerro sit vasta mulle :LOL:

Mhmh...mä en kyllä yhtään muista lukeneeni että Vilma-Onnilla ois käynnistys ollu maanantaina?? :eek: :/ Koitin selata sivuja taaksepäinkin mut en vaa löydä :( Viinikalla ainakin oli käynnistys ma:na eli sekoitatko siihen? :) Tällanen huomio vaan :ashamed:
Heh, oiskin ollut ylläri jos tää lahopää ois muistanut näin hyvin mitä kukanenkin kirjoitellut... :D Joten varmaan sekoitin Viinikkaan. Mitähän Viinikalle tosiaan kuuluu?

Ja Topsy kiltti, kerrotko mitä pitää tehä et saa nää sivut kännykäs toimimaan, pliiiiis :flower: =) Mä oon varmaan tyhmä, mut en tajuu miten ne toimii... :ashamed:
Hmmm... ei mun tarvitse mitään erikoista tehdä :/ Tosin oisko vaikutusta että on 3G-kännykkä? Onko sinulla? Kun sivut toimivat kyllä kuin vettä vaan. En myöskään tiedä onko kännykän merkillä vaikutusta. Kotonakin yleensä makoilen sohvalla ja ja kännykästä luen viestejänne, siksi tulee harvemmin vastattua kun kännyllä on niin hitaampi kirjoittaa. Tai sit jos mun vastaukset vaikuttaa töksöiltä tms, se johtuu siitä että esim hymiöitä ei jaksa käyttää kännykällä kun ovat työläitä. Ei siis luonteenpiirteestä :LOL:

Papunen76, juuh ei mitään, ajattelin vain kirjoittaa että et ihmettele miksen kysellyt sulta lisää vaan yleisesti. Harmi tosiaan jos teidän vaavi on kääntynyt takaisin, tosin olisi varmaan kääntynyt vaikka olisi lääkäri silloin kääntänyt oikein päin. Aika hurjalta kuulostaa että heittelee kokoajan volttia, kun noilla viikoilla on niin harvinaista kääntyminen :eek: Kunhan nyt toinen osaisi laskea mihin asentoon pitää pysähtyä sit ennen syntymää ;)

Tänne ei omaan mahaan kuulu mitään erikoista, turvotusta myös kyllä mullakin. Jäsenet ovat niinkuin reumapotilaalla varsinkin aamuisin, muistan saman alkaneen myös esikoisella.

Topsy 35+3

Sinuna kyllä menisin käymään kontrollissa äippäpolilla, sillä minulla oli juuri jalat ylhäältä alas melkein yhtä paksut ja niitä särki ja kihelmöi tosi paljon. Päänsärkyä oli myös mutta vasta synnytys aamuna. Verenpaine oli 155/95 ja olin ollut käyrällä jo 20 minuuttia. Ja minulla oli siis uhkaava raskausmyrkytys. Se voi tulla todella nopeastikin. Jalat olivat olleet turvoksissa jo jonkin aikaa ja ajattelin että kyllähän se menee ohi, mutta se meni aina vaan pahemmaksi.

Yhteistyössä