***LOKAMASSUJEN SYYSKUU***

mamma3
Mhhmhh...nyt näkyy vaan tyhmät kysymysmerkit tuol rontin onnittelujen edessä ja perässä, vaik sydämet sinne raapustin, mälsää :(

vaunujen säilytyksestä: Meillä meni aikoinaan esikon kakkosrattaat homepilkuille kun kylmässä varastossa niitä säilytettiin. Eli en suosittele missään nimessä kylmää tilaa säilytykselle!!! Onneks meil nyt on lämmin varasto =) Tosin en tiedä jaksaako niitä olla aina sinne roudaamassa, et ehkä mä nostan ainakin koppaosan sisään ja jätän ratasosan ulos. Tai sit koko hökötyksen tuon sisään...meillä kun ovat vauvoina nukkuneet päikkäreitä myös vaunuissa sisällä.

tuutilulla: Voi toista eskarilaista, suloinen =) Meillä kans välillä vanhempi tulee kyselemään että vieläkö oot äiti vihainen tai joskus on väsänny jonkun piirustuksen ja sit tuo sen mulle ja selittää et yritän saada sut iloisemmalle päälle...sillon kyl meinaa tippa linssiin tulla ja tulee viel kurjempi olo itelle... :ashamed: Mutta elämää se vain on. Siitähän ne lapsetkin oppii, ettei aina jaksa/voi olla hyvällä tuulella jne. =) Ja etenkin kun aikuinen muistaa sit pyytää anteeksi ja selittää mistä se vihan puuska johtui, eli tärkeetä käydä asiat läpi =) Niinkuin sanoit, että huono maku jää suuhun jos yötä vasten rähinöi eikä sit saa juteltuun...se on totta se! Mutta aina tulee aamu =)
Ihanan helpottavaa aina kuulla että muut painiskelee samojen asioiden kans, enkä ole ainoa... =) Aina vaan ei jaksa olla hyväntuulinen ja iloinen...

LillaStina: Voi sua, vatsatauti :hug: Koita jaksella ja pikaista toipumista!!!

yksäiti84: Niinhän sitä sanotaan että odottavan aika on pitkä. Etenkin viimeset viikot tuntuu joskus kiduttavan pitkiltä. Ja ymmärrän että sinä ainakin alat varmasti olemaan täynnä koko juttua kun olet joutunut jo kauan kärvistelemään kivuliaiden supistusten y.m. vaivojen kanssa...saat täysin sympatiani puolellesi :hug: Mutta yhdessä me kaikki täällä jaksetaan, eiks niin?? =) Ja kohta mekin ollaan samassa tilanteessa kuin elza ja rontti ;) Kiva että ainakin tänne voit käydä juttelemassa, jos ei muitakaan juttukavereita liiemmin ole, se on hyvä se, ja mehän mammat kuunnellaan :D VOIMIA NYT OIKEIN PALJON!!!!!!!! =)

Jatkamaan askareita...ikkunan pesu vuorostaan käynnissä =) Tajusin meinaan et enhän mä synnyttää voi lähtee ennenku noi ikkunat on pesty :LOL:

:wave:
 
Dirlittan ja mamma3 on se ihana tietää ettei ole ainut hormonihirviö täällä :) Tulee jo välillä itsellekin sellainen olo että miten miä voin olla näin kamala :'( Ja mitä järkeä on tänne vielä yksi lapsi tehdä huutoja kuuntelemaan :ashamed:

Neuvola reissu takana. Sanoin terkkarillekin että oon pinna niin tiukalla kuin on vaan mahdollista. Ukosta viis mutta lapsia käy sääliksi. Nyt pitää kuulemma vaan rentoutua. Ja millähän eväillä :eek: :D

Painoa oli tullut 200g viikossa. Ihme ettei enempää tuolla suklaan syömisellä :whistle: RR 121/76 ja yllättäin Hb taas noussut 130. Sf tipahtanut vieläkin enemmän, nyt 29cm.

Supisteluja kirosin niin toinen vaan lohdutti että pehmentävät paikkoja :kieh: No mahaa ja nivusia painellessa hän sitte totesi että ihan selkeesti on supparit tehtäviään tehneet. Miten hää voi päältä sitä tuntea? :eek: Tosin terkkari on jo vanhempi nainen ja taitaa tuota kokemusta olla monilta monilta vuosilta :) Ja sairaalaan komensi menemään suht. nopeasti suppareiden alettua.

Niin ja lapsivesi on vähentynyt selkeästi. Nyt sitten tuleekin hullu kysymys kolmen lapsen äidiltä :ashamed: Minne se lapsivesi muka katoaa vai eikö sitä lopussa enää tule lisää? En tajunnut siinä kysyä vaan vasta autossa aloin miettimään asiaa ja eipä ole aiemmissa raskauksissa tullut vastaan moista.

No ensi viikolla uusi aika jonne en halua mennä :D Tosin terkkari oli sitä mieltä että tokkopa ainakaan neuvolan tiloissa enää nähdään. Jotenkin on vaikea uskoa että täältä synnyttämään päästäis :kieh:

LillaStina Voi harmi että sait vielä sen riesaksi loppumetreillä. Pikaista kokonaan paranemista :hug:

niinukka miähän niistä neuvola käynneistä ruikutin. Mitäpä en ois teille ruikuttanut, varmaan kaiken mahdollisen :ashamed:

Vaunujen säilytys ei ole ongelmana meillä muuta kun tuon koiran suhteen ettei se pure renkaita pashaksi. Ok-talossa kun asutaan niin aina johonkin kohtaa pystyy ne sisällä lykkäämään.

Nyt päiväkahvin keittoon ja sitte pitää vissii mennä raivaamaan poikien kanssa heidän huonettaan :wave:
 
Neuvolakuulumisia:
painoa tullut +700 g/vko :ashamed: , RR 117/78, Hb 118, SF-mitta 33.
Vauvalla painoa nyt 2700g, painoarvio jos syntyy laskettuna aika on n.3500g.
KOhdunkaula lyhentynyt ja kohdunsuu vähän auki.
Tänään on sen tutkimuksen jälkeen tullut sellaista limaista vuotoa, saa nähdä alkaako jotain tapahtua!
 
SUPER PAJON ONNEA RONTILLE!!:flower: :flower:
Ihanaa saada toinen lokavauva maailmaan! Eikö olekin ihana tunne saada nyytti syliin ja kotiin! Nyt voin pikkuhiljaa alkaa perustamaan sitä jatko-osiota tonne 1-12kk puolelle!
Meillä arki sujuu pikkumiehen kanssa hyvin. Elilen saatiin päivämäärä ristiäisiin, saadaan meidän vihkipappi kastamaan poikan. Sama pappi on myös konfirmoinut minut ja mieheni. On vähän niinkun perhetuttu.
Olen nyt niin iloinen kun poika on alkanut jaksaa imeä enemmän, joten olen päässyt imettämään häntä joka ruokailulla. Mulla kyllä ei maito riitä ihan, joten saa sitten korviketta lopu, mutta enimmät saa kuitenkin minulta. Eilen käytiin neuvolassa punnitsemassa, poika painoi jo 3220 g (syntymäpaino 2690g) ja pituutta oli syntymäpituudesta (47 cm) venynyt 3 cm! Saa äiti ja iskä olla tyyytyväisiä ja helpottuneita että paino nousee! :heart:

Ulkona on jo aivan ihana syys! Toivottavasti pysyisi kauna näin! Lenkit pojan kanssa on tässä ilmassa aiva ihania!

Jaksamisia kaikille! :hug:
 
Mamma3: Mietinkin et onko noi kysymysmerkit onnittelujen perässä joku uus inside juttu kun kaikki näkyy niitä viljelevän :LOL: Näytänkin ton sun kommentin noista vaunujen säilytyksestä miehelle kun se ei usko mua. Systeri ehdotti että työnnä ne vaunut muutaman kerran kuraisena parketille, niin ehkä tuo mies alkaa jossain vaiheessa laskea tuleeko halvemmaksi uusia lattia vai varasto... Meillä siis pehmeä kantokoppa jonka tuon joka tapauksessa sisälle, mutta eteinen on liian ahdas koko vaunuille.

Samaa olen miettiny kuin Tytteli74, eli jossainhan noi vauvan tavarat pitäis säilyttää jatkossakin jos perhe tästä vielä kasvaa... mutta noh yksi kerrallaan. Kunhan nyt sais ensin tämän esikoisen pungerrettua pihalle.

Susa ja Ukko 37+1
 
:heart: Kiva lukea näitä vauvojen putkahtelu-uutisia!:) Kohta varmaan alkaa tapahtua rytinällä, sen verran monella teistä jo noita kipeitä suppareita tuntuu olevan. Täällä ei kyllä viel oikein mitään oireita, mut mähän oonkin sieltä kuun loppupäästä vasta, joten ei vielä tarviikaan.

Pikkumyy Tosi kiva juttu, että saitte asiat selvitettyä miehen kanssa! Ei oo kiva olla pahalla mielellä tässä tilassa, kun kaikki tuntuu muutenkin potenssiin kaks tunneskaalalla, heh! Jatkakaa vaan pussailua ja paijailua!:)

Mul oli tänään neuvola, kaikki ok verenpainetta myöten (jota siis vähä jännitän ku on toi verenpainetauti ja tähän asti pysyny ok lukemissa...). Painoa tullu parissa vkossa 1,5kg, hups! Täytyy kai ruveta vähä kattomaan mitä naamaansa pistää... Tosin tää kotonaolo houkuttaa kokeilemaan kaikkia reseptejä ja leipomaan (mitä en oo yleensä harrastanu, en oo ollu mikää kokki kolmonen), tänäänki on tullu syötyä jo pari palaa eilen leivottuja mokkapaloja... nam, että ovat hyviä!;)Ens ti on sit lääkäri ja odotanki innolla painoarvioo ja muutakin infoa pitkästä aikaa!

Onks täällä muita Big Brotheria seuraavia? Mä oon heittäny vitsiä, että mulle pitää sit tuoda synnytyssaliin telkkari, ni katon 24/7 siellä, hehe!;)

Vointeja kaikille!

LaSposa & Nyytti rv 34+3 :heart:
 
Omaan napaan... eilen sit klo:15.30 alko kauhee ylävatsakipu jota jatku pitkälle iltaan... puol ysin aikaa sit päätettiin miehen kanssa et kai se on näytillä PHKS käytävä ja sinne mentiin. Käyrillä olin tunnin verran eikä mitään ihmeellistä. Sit lääkärin luokse... sisätutkimuksessa ei mitään ihmeellistä, paikat pehmeet ja yhelle sormelle auki... kanavaa jäljellä 3cm-> eli siis katellaan jouluna synnytystä. Ultrattiin... paino arvio tällä hetkellä 2800g ja lapsi voi hyvin. Sit aloin miettimään kun haluu et meen ens viikolla käymään uudestaan kontrollissa kun lapsvettä on runsaasti :eek: Tietääkö joku mistä se johtuu tai jotain? Alko pelottamaan, oottelen et vois sittaa neuvolaan ja kysyä siitä. :( Sukupuolta ei isännän kanssa saatu selville...eikä kyl kysyttykkään. JA kipu lähti kun otin 1g panadolia kotiin tultaessa. Mitään selvyyttä ei osanneet sanoa mistä johtuu... kohdusta se kipu kuitenkin tuli.

-Santti ja Ilppi 38+4-
 
Oikein isot onnittelut Rontille prinsessan johdosta! :flower:

Mulla supistellut nyt ekaa kertaa silleen koko päivän...siis niin, et oikeesti huomaan et nyt supistaa. Saa nähdä onko tämä lähtölaskentaa... Olen kyllä koittanu touhuta koko päivän, siivonnut ja sen sellasta... voi kun tää nyt tulis pihalle jo... :whistle: :D Ettei menis sinne 41+1, niinkun esikoisesta! Eilen neuvolassa kaikki ok, verenpaine noussut jonkun verran, mut muuten kaik ok. Ja painoa tullut viikossa 1,5 kg :ashamed: :whistle: Mutta kyllä sen ties, kun on noita herkkuja menny sitä tahtia nyt lähipäivinä!

Vaunujen säilömisestä: Me ostettiin tuplavaunut, kun todettiin etten pärjää pelkän seisontalaudan kera...toi esikoinen on sen verran vilkas, et on pakko saada istumaan jos sille päälle saattuu! Ja ne on tossa rappusten alla eteisessä...Onneks mahtuvat sinne! Perus rattaatkin mahtu onneks sinne taitettuna, kun niistä ei luovuta! Mutta sen verran kylmävarastosta sanon, et meil ainakin meni homeeseen sellasessa kaikki tavarat, eli vaunuja en kyllä sinne pistä! Mutta riippuu tietty varaston ilmanvaihdosta...vaikka meillä vuoden vanha kämppä,niin on todella huonosti ilmanvaihto suunniteltu varastossa! :(

Mutta eipä mitään... Mukavaa päivää kaikille! :D :wave:

Lapanen ja sisilisko 37+6
 
ja suorilta omaan napaan, täälläkin on tapahtunut...
maanantaina neuvolasta tuli passitus saman tien ä-polille, sen verran voimakkaat raskausmyrkytyksen oireet pukkas; tässä näitä oireita jos jotakuta mietityttää:
u-prot +
rr 142/96
turvotus++ josta johtuen painonnousu 2154g/vk
todella kova ja sinnikäs päänsärky, kesti monta päivää eikä lääkkeillä asettunut, ja todella veti jalat alta...
juu ja äippäpolille siis, ja lääkäri kehoitti minua jäämään sinne tarkkailuun, koska tilanne voi huonota todella nopeasti. siellä kun sitten makoilin vaan niin rupes arvot paranemaan, reilun vrk:n siellä pötkäilin. lievissä tapauksissa lepo auttaa ja näin kävi mulla. nyt siis pitäis kotona vaan makoilla, hohhoijaa!
ultrassa selvis että vauvalla kaikki ok, ja kaikki virtaukset oli hyvät että ei ole estynyt ravinnon/hapensaanti vauvalle! ei todellakaan, sillä siellä pötkötteli 3300g:n(rv36+2) painoinen vesseli, jolla reisiluun mitta norm pidempi, että isoa ja pitkää poikaa odotellaan! mutta ei mua huoleta synnytys, kyllä se sieltä mahtuu :D ja viimesellä rv:llä käynnistellään jos meinaa niin isoksi ettei sovi alakautta! jotan mun ei ainakaan tarvii kärvistellä yliaikaa! juu ja supparit on pehmentäny ja lyhentäny paikkoja mukavasti jotta välttämättä ei mene edes sinne viimeselle rv:lle!!!!
mutta nyt asioille, ja sit huilaamaan...
tilda+isotiitiäinen36+4 :heart:
 
Jep, jep. Te ootte ahkeria kirjoittajia. Pari päivää kun jäi väliin, etten lukemassa käynyt ja yritin kiltisti kaikki viestit lukea läpi, niin eikö tuo sivumäärä kasva koko ajan :eek:

Onnea Rontille pienokaisesta!!!

Meillä oli eilen synnäriin tutustuminen ja mies kommentoi jälkikäteen, että hän oli yllättynyt siitä miten rauhallista synnytysosastolla oli. Tiedä sit mitä hän oli odottanut... Minusta tuntui vaan mukavalta, ettei siellä koko ajan ole kauhea tohina menossa. Tuntuu paremmalta ajatukselta synnyttää rauhallisessa ympäristössä.

Joku kyseli, että onko eka lapsenlapsi tulossa jonkun vanhemmille. Miun äidille tämä on eka. Ei tuo ole puhelinterrorisointia harrastanut, vaikka välimatkaa onkin yli 200km. Innoissaanhan tuo kyllä on :) Joka kerta kun ollaan äidilläni käyty, ollaan saatu kasa vaatteita ja tavaroita kotiin vietäviks. Itselle ei ole jäänyt hankittavaksi kuin isoimmat ja kalleimmat hankinnat. Oli tuo marraskuulle säästänyt kesäloma viikonkin (vauva lomaksi). Huh, mie en tiä jaksanko ihan koko viikkoa silti äitiä katella kotonani. Niin ja ilmoitti, että haluaa lapsen sitten vähintään kuukaudeksi ensi kesänä luokseen hoitoon :D No, tuota ei tainnut sanoa kovin tosissaan (toivottavasti)...
Tarkkaa laskettua aikaa me ei olla kerrottukaan. Ollaan vaan puhuttu loka-marraskuun vaihteesta. Jos saatais näin olla kauemmin rauhassa 'jokos nyt'-puheluilta. Vähän jo pelottaa miten höpsähtää, kun vauva syntyy.

Olikohan vielä jotain mitä piti kommentoida...
Miullakin on ollut alamahalla ja vatsan sivuilla kipuja. Sellaista hiukan ehkä repivää ja aaltomaista, välillä jatkuvaa. Varsinkin kävely pahentaa ja tekee mieli kannatella käsin mahaa. Oon huomannu, että tukivyö hiukan helpottaa. Ja olenki ajatellu, että johtuisko siitä kun maha on aika iso ja edessä, niin vatsanpeitteet on aika kovilla kannatellessaan ylimäärästä painoa ja siitä tuo kipu. Lepääminen ja maikoilu myös auttavat minulla.

Piti vielä kysymäni, että onko kellään muulla vastaavaa? Kun sanotaan, että harjoitussupistus kestää noin 40 sekunttia. Niin välillä minusta tuntuu, että se jää päälle, varsinkin jos olen samaan aikaan kävelyllä. Taisi kerran kestää puoli tuntia. Oikeaksi supistukseksi en noita lue, koska niihin ei liity varsinaisesti kipua. On vain ahdistava ja epämukava olo ja maha tuntuu ihan kivikovalta. Ja tietenkin olen aina unohtanut neuvolassa kysyä, että onko normaalia :ashamed: Täytyy kirjoittaa muistilappu ensi kerraksi...

Hipkukka 35+3
 
IHANAA OLI LUKEA RONTIN JA VAUVAN KOTIUTUMISESTA!!! :heart: PALJON ONNEA KOKO PORUKALLE JA TULEHAN KERTOMAAN KAIKKI YKSITYISKOHDAT KUN EHDIT, ME TÄÄLLÄ NIITÄ JO INNOISSAAN ODOTELLAAN! :D

Tänään meillä vika perhevalmennus ennen vauvan tuloa, ihan mukava taas mennä sinne niin onpas jotain ohjelmaa tällekin illallle.

vaunujen säilytyksestä me asutaan kans kerrostalossa ja säilytetään vaunuja tuola kellarin pyörävarastossa. ite se vaunukoppaosa tuodaan aina tänne ylös sisälle, mutta sitten ratasosa saa jäädä alas. olen varalta laittanut siihen vaijerilukon, mutta meillä tosi pieni ja rauhallinen talo, joten en ole kovinkaan huolissani niiden puolesta. vielä kun ovat käytetyt ja edulliset niin ei aivan maailmanloppu olisi jos niille jotain joskus tapahtuisi...koputtaa puuta!

MeNaiset tuli postista, äkkiä lukemaan!
t.tiipii ja "väiski" rv36+2 :heart:
 
Mä oon käyny koneella vahtaamas et koska tulee uutisia ja vihdoin loppu jännitys.Oma pata paisuu ja tänää neuvolassa sain painoarvioks 3600g jos syntyy ajallaan.Eikä tee tiukkaa vaikka hiukan isommaksiki kasvais.HUH!Ens vkon jälkee alkaaki 2kertaa vkossa neuvolassa ravaus eli korkeintaan 5 kertaa jäljellä. :headwall: Mä oon niin varma et yli menee vaikka lääkäriki sano että tulis etuajassa.Meillä ku on 5 lasta menny yliaikaseks,nuorin eniten 12pvää ja vain toiseks vanhin tullu päivän etuajassa ni odotukset ei oo kovin korkeella.Nyt alko ukkonen ja täytyy laittaa kone kiinni ettei tää räjähdä.
Nautitaan isoista masuista vielä ku saadaa kantaa nämä mussukat ihan omassa repussa. :heart: :heart: :heart:
 
mamma3
susa79: :D Ihan Alt+3:lla oli koitettu sydämiä tehdä, mutta ne ilmestyikin kysymysmerkkeinä :eek: Höh... No kävin muokkaamassa ne pois =) olivat niin tökeröt :D
Niin meillä ainakin rattaille varastossa kävi :/ Samoin meni yhden pinnasängyn pohja homeeseen samaisessa varastossa ja vielä puinen syöttötuolikin :whistle: Et en tosiaan suosittele!! =) Näytä vaan viesti miehellesi, jospa se uskois sit :D

tuutilulla: Kunhan sinä et ois seuraava joka lähtee synnärille :D Nyt peukut pystyyn... =) Sen kuulosia vaan oli sun neukkis-terkut ;) Mä sitä varmaan olen kokonaisena tääl vielä piiiiiiiiitkään.... :p
 
Sadepäivää vaan kaikille taas ja hurjasti onnea Rontille, prinsessalle ja koko perheelle!! Ihan tirahti taas onnenkyyneleet lukiessa kuulumisia.

Omaan napaan ei kummempia, olkapää alkanut vihoittelemaan, mitä olen jo odotellutkin (suojakalvon repeämä, vihoitellut viimeksi ehkä noin seitsemän vuotta sitten), vihlomiset alakerrassa kadonneet takaisin perätilaan kääntymisen myötä, henkeä välillä tuppaa ahdistamaan kun tuo pienokainen päätään työntää niin ylös. Selkeästi tunnen, ettei ole itsekseen kääntynyt kyllä, niin kova ja iso pallo tuossa kylkiluissa möllöttää... Papunen76 mielellään kuulisin lisää kokemuksista! Meillä päin käsittääkseni kääntöyritys tehdään yleensä raskausviikolla 36, silloin on vielä hyvin tilaa kääntää, eikä kuitenkaan isoa riskiä siitä, että kääntyisi enää omin voimin takaisin. Enpä tiedä... Meillä tämä on kuitenkin ollut aika vilkas kääntyilemään, neuvolakorttikin on kuin sillisalaatti kun uskollisesti joka toinen kerta on ollut rt ja joka toinen kerta pt, nyt siis kylläkin tuntuu ettei enää oikein samalla lailla mahdu kääntyilemään ja onkin asettunut perätilaan. No josko saisivat käännettyä ja pysyisikin. Neuvolan terveydenhoitaja kyllä lupasi että katsotaan vielä ultralla jossain vaiheessa myöhemmin jos hiukankaan epäilyttää. Käski myös mietiskellä synnytystapaa jo valmiiksi jos ei käännykään. Meinaan kyllä näillä näkymin sitten kallistua sectioon, jotenkin epäilyttää tuo perätilasynnytys näin ensisynnyttäjällä, varsinkin kun suvussa on tuota lantion ahtautta. Jos olisi jo alatiesynnytys/-synnytyksiä taustalla niin sitten ilman muuta haluaisin sen. Terveydenhoitaja kehoitti myös ottamaan puheeksi siellä polilla sen kokoarvion ja synnytystapa-arvion jos kääntäminen onnistuu, niitäkään kun tuo meidän neuvolalääkäri ei tehnyt vaikka kysyin. Tulisi vaan nyt se aika sinne äitiyspoliklinikalle!

Johan tuli taas tekstiä, apua... :LOL:

t. Toivotaan ja pikkuinen 35+6 :heart:

p.s. Johan se samantien kun painoin lähetä -nappia niin kolahti tuo postiluukku ja posti toi mukanaan ajan sinne polille ens tiistaille...
 
Olipas se virkistävää vetästä päikkärit tuossa sohvalla.Toinen tyttö kylässä ja toinen katsoi kiltisti elokuvaa, mieskin lähti töihin niin rauha maassa ( ainakin vähän aikaa ) :LOL:
Mites teillä muilla, joko alkaa mammavaatteet puristaa? Mulla alkaa jo kaikki mammakuteet puristaa tuosta mahan kohdalta, että ahistaa pelkkä ajatuskin, että joutuu vetäsemään pöksyt jalkaan. Niin ja sitten takit ei mahdu kunnolla kiinni. Noh, eiköhän sitä vielä vähän aikaa kestä, toivottavasti ei tule ihan heti ne tosi kylmät ilmat :kieh:
Anoppikin soitteli ja kyseli vointia. Aikoi tulla hakemaan tenavat sunnuntaina lomalle mummulaan.Tytöt alkoivat heti laskemaan öitä, milloin pääsevät junalla reissuun. Saas nähä miten se sitten tällä mammalla aika kuluu kun talosta poistuu kaksi mölyapinaa. Eihän sitä koskaan kyllä tiedä miten siellä synnärillä menee se kääntöyritys sit ma. aamusta, jos vaikka käynnistyis :)
Vaunut aattelin minäkin laittaa aina suojaan lämpimään varastoon ja sen koppa osan ainakin näin aluksi sisätiloihin.
Nyt täytyy alkaa kehittämään jotain ruokaa tytöille. Tuo kellokin menee koko ajan vain eteenpäin :LOL:
 
tuossa käytiin miehen kanssa kävelemässä,olin niin innolla lenkille lähössä,mutta jonkun matkaa kun käveltiin,niin kävi aivan tautisesti vihlomaan alamahaan :eek: ei auttanu muu kun kääntyä takasi :(

sitten sitä vihlomistakin on jatkunut,oikeastaan koko päivän..

no en kyllä ole kerennyt olla paljon pitkällään,kun koko ajan jotakin hommaa..saunan pesu olis haaveissa mutta en tiiä et jaksaako ja kykeneekö sitä pesemään :(
onneksi likat näytti omat huoneensa siivonneen,ja petivaatteet vaihtaneen :)

vanhempi tyttö tuskailee että mihin sitä menis työharjoitteluun kun niillä on tet-viikko ens kuussa..tuntuu vähän et mikään ei kiinnosta..tai päiväkotiin se mieli,mutta taitaa puolet sen luokan likoista taitaa olla sinne menossa..

mies lähti koiran kanssa pyörälenkille..mie taijan jotakin ruokaa kohta käydä kokkailemaan.

niinukka ja vunttunen
 
Onnea Rontille ja koko perheelle! :heart: :flower:

Minoon NIIN pahalla päällä että itteeniki pelottaa.. |O
Me on aateltu veronpalautuksista ostaa pesutorni, vaikkei tuo "vanha" konekkaan ole kovin vanha, vajaat 4 vuotta kai. No mutta eikös se kuitenkin aijo alkaa sanomaan sopimustaan irti. se on nyt neljällä eri pesukerralla lopettanu ohjelman kesken.. ja tänään sitä ei ees huvittanu huuhdella.. kivat sitten kun tossa nyt kuvattelen pesuaineisia vauvan vaatteita ja ootan että mies tulee kotiin.. :/
Muuten kaikki on nyt silitetty ja viikattu kaappiin. Jopa hoitotaso on kasttuna :whistle:
Laittelin tuossa pikkiksen punkan valmiiks, täytyy vaan loputkin petivaatteet pestä tänään JOS tuo kone enään toimii..

Voi, enon poikapuoli oli kuollut huumeiden yliannostukseen :'(
Minä en tätä kyseistä poikaa ole nähnyt yli kymmeneen vuoteen. Hänen elämänsä päättyi 19 vuotiaana. Surullista sinäänsä. Mutta toivottavasti jotkut taas ottaisivat opikseen että ensinmäinenkin kokeilu kerta voi olla viimeinen. Tai niin ainakin huhut kertovat että oli pojan ensinmäinen ja myöskin viimeinen kerta. :'(

Minä kun niin jo elin toivossa että pikkis olisi laskeutunut, mutta ei. Neuvolan tätikin totes että ollaanpas sitä ylhäällä.. :headwall:
Supistelee välillä, välillä ei. Neuvolassakin ääniä kuullessa supisteli hiukan.
No eilisiä neuvolakuulumisia sitten täältäkin. Verenpainetta on.. 124/92, pistän tuon paineen kyllä tän saakuran flunssan piikkiin, kärsin siitä jo kolmatta viikkoa, määräykseksi sainkin syödä reilusti vitamiiniä.
Pikkiksen syke 140,
HB 142
SF 32,5
Painon muutos /viikko -869g
Turvotus -
Pissa puhdas..
Liikkeet ++
Sitten se mitä ihmettelin, vauva siis on raivotarjonnassa, mutta neukun täti on merkannut korttiin I rt, eli mitä se i tai 1 tuossa edessä tarkottaa????
Ja sitten pakko kehua itteeni, ensinmäisen ja viimekertaisen neuvolan välillä paino on edelleen - 4kg..
Mä haluun useemmin olla raskaana jos meikeläinen näin laihtuu. Ihan tervettä kuulemma tälläselle pontukselle tuo että paino ei ole noussut.
Pakko mainostaa sitäkin että mulla on maailman paras neuvolantäti, tulee ihan ikävä kun käynnit siellä loppuu..

Vaunuista, meillä vaunut säilytetään tuossa lämpimällä kuistilla, siinä on tilaa, tarvittaessa sitten alakerran kodinhoitohuoneessa, niin voi sitten siitä lykätä pojan talvella ulkorappujen katkoseen nukkumaan.
No jaariti jaariti...

PuPu ja Pikkis 36+3
P.S annetaan yksi mäsä pyykinpesukone.. :kieh:
 
Hammaslääkärissä käyty =)
Sattu onneks todella ihana lääkäri. Minä kun en hammaslääkäripelkoisena mielelläni sinne mene. Ois suostunu kuvaamaan, mutta löysi syyllisen hampaan ilmankin. Ilmankos oli kipeänä puoli päätä, kun oli kehitelly runsaasti mätää kanavaan. Teki sit juurihoidon ja laitto kanavan täyteen lääkettä. Jospa se tästä iloks muuttus. Puudutti kyl niin reippaasti, että vieläkin on koko yläleuka ja nenä puuduksissa :D

Joku täällä kirjotti mahataudista :x
Tulee kurjat muistot itselle mieleen raskausajan mahataudista. Kolmonen synty kk:n etuajassa, kun oksensin ja ripuloin 7 tuntia putkeen ja istukka alkoi sen seurauksena irrota :/
En toki halua tällä ketään pelotella. Minä tosiaan olin päät pöntössä koko sen 7 tuntia ja annoin tulla tunteella. Sen jälkeen en oo muuten raakaa porkkanaa syöny... :LOL:

Tänään tuli postissa kauratyynyt ja pitihän sitä heti kokeilla noihin selkäsärkyihin. Tuntui taivaallisen hyvältä. Kokeilin myös massupuolelle supistuksen aikana ja helpotti kummasti. Kokeilkaa ihmeessä muutkin, joilla selkäkipua, menkkajomotusta ja paljon ennakoivia supistuksia. Pieni investointi, vaikka ei sitten auttaskaan. Taitaa tyynystä tulla mun paras kaveri :D

Sanoin miehelle, että huomenna mun pitää ehdottomasti saada silityslauta kun entinen hajos kuukausia sitten (minäkö muka laiska silittämään :whistle: ). Mun täytyy ehdottomasti päästä silittämään nuo vauvan lakanat ja harsot ja muutama vaate ja liina pöydälle ja ja...
Lieköhän tosiaan lähdön tunnelmaa. Minä kun aikasemmin päätin etten mitään silitä... :whistle: :headwall: :D

 
poltin sitten prkl käteni äskön :kieh: saamari että sattuu... sekottelin makarooneja kattilassa ku oli kerenny vähän pohjaan juuttua... siitä sit loiskahti vettä kädellä... nyt kirvelee ihan jumalattomasti! lopetan ruoanlaiton kokonaan!
Merkkaus! :(
 
Pupu 10-07 kyseli tuossa mitä tarkoittaa se rt1.. mulle neuvolan täti viimeksi kirjoitti että rt2..ja mietin ihan samaa ja sitä kyselin. Selitti sitten että se on se miten päin vauva on, eli on raivotarjonnassa, ja tällä mun vauvalla on selkä oikealla, pylly ylhäällä ja raajat vasemmalla..Eli sulla varmaan sitten justiinsa toisin päin..kai..:)

LaSposa, minä tunnustan, minä katson BB:tä kyllä joka ilta ..juuri nauroin ystävälleni joka tulee synnytykseen mukaan että mitenkähän pahat vieroitusoireet sairaalassa ollessa tulee..No, eiköhän siellä ole muuta mielessä:)

Hipkukka, mulla on tuota venyvää ja repivää kipua alavatsalla, ja se on ajoittain aika kovaakin. Juuri äskenkin kun tyttöä hain kerhosta, niin kävely oli ajoittain aika tuskaa. Kai se vauva vaan jo painaa niin kovaa tonne kohdunkannattajalihaksiin.

LillaStina Koita nyt toipua pian, tosi kurjaa tuollainen vatsatauti!!

Tänään oltiin tuon minun tukihenkilöni kanssa tutustumassa kätilöopistoon. Olin ensin ajatellut että en mene tutustumaan, kun olen siellä nuo 2 aiempaa jo synnyttänyt, mutta koska tämä on tukihenkilölleni 1 kerta, ja hän halusi niin sitten mentiin. Kokemus oli kyllä kiva, ja aika paljon oli paikat ja käytännötkin 7 vuodessa muuttuneet, eli oli ihan kivaa käydä. Ja nähtiinpä siellä ihana vastasyntynytkin:) Nyt vaan odotellaan että koska sinne itse pääsee.
Hiukan se alkoi mietittymään, että jos oikein huono tuuri käy, niin juuri kun itsellä on h-hetki, niin sairaala onkin täynnä ja sulku päällä, ja silloin lähettävät joko naistenklinikalle tai Jorviin. Mutta senkin näkee sitten, ja sille ei sitten mitään voi.
 
Ihania onnitteluja, kiitos :hug: . Tippasilmässä niitä lukenut ja minä ainakin entistä herkempi synnytyksen jälkeen...

Ärsyttää, kun päivällä rauhalliseen aikaan kirjoitin pitkät pätkät ja taivaan tuuliin menivät! Nyt vauva röyhtäsee tässä olkapäällä ja kirjottaminen turhan hankalaa. Palataan siis taas asiaan ja teidän kuulumisia jännityksellä odotellen :wave:

Tai jospa pikana vielä vauvan tiedot eli syntyi 17.9 rv 38+2, 3160g ja 49 cm pitkä. Paketti täynnä ihanuutta :heart:
 

Yhteistyössä