***LOKAMASSUJEN SYYSKUU***

voi onnea Elza teille molemmille! Ihana synnytystarina! :hug:

Mie täällä lähdössä lääkäriin, pe juttelin neuvolan kanssa ja suositteli lääkäriä, työt eivät ota enää sujuakseen... Mutta lisää myöhemmin!

Topsy
 
Täällä aamun "virkku"... Herätys oli viiden jälkeen, eräs metrin mittainen hiippaili olohuoneessa :D

Onnittelut Elzalle ja perheelle pienestä nyytistä ja toivottavasti pääsette pian kotiin nauttimaan vauvelista! :)

Se mahdollinen maitoallergia on minulla. Tosiaan hyvin on sujunut maidottomalla, eikä enää mitään vaivoja sen suhteen. Ainoa mikä vaivana, niin närästää ihan mielettömästi :x Siis aivan järkyttävä närästys, heräsin toissa yönä siihen keskellä yötä ja hyvä kun ei oksu jo lentänyt. Jatkuva paha olo siis eikä renniet auta kuin hetkeksi :/

Pötkylä liikkuu taas vaihteeksi oikein vilkkaasti ja välillä liikkeet tuntuu todella epämiellyttäviltä, pääsee välillä ääneenkin ihan auts!

Tänään on lääkäri ja käyn tarkistuttaa siis kohdun suun tilanteen. Mulla on nytpariin otteeseen ollut niitä kipeitä suppareita ja harjoitus suppareita joka päivä aika tiuhaan tahtiin.

Eipä tänne siis kummempia :)

Rv 32 täynnä! :wave: :D
 
:flower: ONNEA ELZALLE JA PIKKUISELLE :flower:

Mielenkiinnolla ja pienoisella paniikinpoikasella alan odotella omaa jakautumista :p :/

Tuutilulla
Mulla ainakin tuo nelosen synnytys oli täysin erilainen kun aikasemmat. 2 ekaa kesti 13h ja kolmonen vajaa 19 h, mut tää nelonen vaan 2h45min. Supistuksetkin alko erilailla, eri paikassa tuntu ja kovenivat sillee hujauksessa. Aikasemmin epiduraalikin ehti vaikuttaa jotenkin ja tän viimesen aikaan epiduraalia laittaessa kohdunsuu aukes viimeset 5cm.

Mulla ei näin raskausaikana näössä ole vikaa (paitsi ulkonäössä), mut mulla heikkenee kuulo. Toisaalta, eipä sitä kaikkee tarvii kuullakkaan. Hankalaa vaan, kun joutuu aina kysymään uudelleen ja kuulee hirveesti asioita väärin.

Te, joilla on kovaa närästystä, niin pyytäkää ihmeessä lääkäriltä kunnon lääkettä. Itse olen syönyt jo 3kk Omeprazolia, eikä tarvitse enää kärvistellä yöllisten oksennusten kanssa.






 
mamma3
Mä näin viimeyönä unta et olin synnärillä =) Olisikohan tolla Elza:n synnytyskertomuksella y.m. ollut jotain tekemistä asian kaa :D Tosin mulla ei ollu juuri mitään oireita jmut veivät mut saliin, sellaseen pieneen ahtaaseen koppiin odottelemaan. Miestä eivät sinne päästäneet koska ei mahtunut :eek: :LOL: Unessa kätilölle valitin et mulla on olo niin helkkarin tukala ja aamulla kun heräsin, olo oli ihan samanlainen :D Tositoimiin ei unessa päästy :/

Onkohan yksäiti lähtenyt takas sairaalaan*jännityyneenä odottelee kuulumisia* =)

Arvatkaas mitä mä puuhailin viel eilen illalla? No, mä laitoin vauvan kotiutumisvaatteet yhteen pinoon =) Wau, olen aika ylpeä suorituksestani ;) Pitkäänhän mä olen sitä suunnitellut ja nyt tuli vaa sellanen fiilis et NYT mä laitan ne. Eihän sitä ikinä tiedä millon se lähtö tulee :whistle: Onneks kattelinkin ne vaatteet, meinaan hoksasin että vauvalle ei ole kunnon hattua :eek: Millasia hattuja teillä muilla on syysvauvalle varattuna????
Tumputkin puuttuu :whistle: Siispä täytyy juosta kauppaan ja ostaa! Itellekin varasin jo kassin mihkä pakkaan sit omat jutut. Kirjoitin myös kassiin listan jossa lukee kaikki mitä siihen sit pitää muistaa ottaa mukaan =) Jos tiukka paikka tulee niin mieshän sen voi sit sen listan mukaan pakata =) Onnistuskohan toi siltä ;) ?
Katselin mä vauvan petivaatteetkin jo valmiiksi :) Nyt alkaa tuntuu sellaselta mukavalta ja oikeeelta ajalta tehdä noit hommia :heart:

Nyt taas aamun askareita jatkamaan :wave:
 
huomenta vaan!

eipä sitten ole viiden jälkeen enää nukuttu,isännällä soi vartin yli viis kello,joten meikäläinenkin sitten siihen heräs |O
kai pikkusen uniin oli mennyt elizan vauvan syntymä..kun untä näin että olisin suolla juossut kamalien supistuksien kanssa,mutta mitenkään eteenpäin en päässy :eek: huh huh..ja muutenkin ihan utopistisia unia näin.
taitaa tosiaan tuleva vaavin syntymä tulla jo uniinkin.

kyllä sitä rupeaa pikkuhiljaa jännittämään,että minkälainen pötkylä sieltä oikein tulee..ainakin olen tuumaillut että onkohan kamalan tempperamenttinen kun masussakin on niin liikkuvaa sorttia..
tietysti oikein gramofonin neulalla rokotettu koko eläjä :D
voi äippä parka :whistle:

nyt taidan lähtee kiikuttamaan ton pissinäytteen tonne labraan..

niinukka ja vunttunen 35+2
 
mamma3 minä varasin vaaville oikeastaan kaksikin hattua :D
sekä kypärämyssyn.
toinen oli sellanen vähän fleese hatun tyylinen vaaleanpunainen pupu hattu kaphallista ostettu..mutta epäilen että se on liian iso,vaikka pienimmän koon siitä otin,toinen hattu on sitten ihan puuvillainen h&m.n pipo jossa keltasella lukee "take a tour" sekä siinä on kirahvin,apinan virtahevon ja etanan kuvia.nauhat menee sitten leuan alta.tuo h&m.n hattu on huomattavasti pienempi.
luulen että kypärämyssy ja tuo puuvillanen pipo kyllä riittää,kuitenkin huppua tulee pidettyä vaavilla päässä.
 
Hui, täällä alkaa jo vauvauutisia tulemaan! :heart:
Elzalle hirmuisesti onnea pienestä nyytistä! Toivottavasti saatte pienen pian kotiin jo.

Huomenna ostamaan pinnis ja muuta pientä :attn: En millään jaksaisi odottaa että saan alkaa kaikkea ihanaa laittamaan jo valmiiksi. Kotiintulovaatteitakin olen jo alkanut miettimään.. Ajattelin laittaa miehelle valmiiksi pinon tytölle ja pojalle jotta osaa sitten tuoda oikeanlaiset vaatteeet sairaalaan :D

Inana ja masukki 34+6
 
Huomenia!

Esikoinen tarhassa niin tarvis varmaan saada jotain aikaseks mut joka kerta tähän koneelle vaan jumittuu..

ELZA, onnea vielä ja toivotaan että teidän "ruttu" pääsis pian kotiin!
mahtaakohan Yksäitikin olla tositoimissa kun ei ole kuulunut?!

Onko kukaan muu seurannu sitä ykköseltä tulevaa serranon perhettä? nyt huomasin ettei sitä tuukkaan, kääk! mun aamurutiinit menee ihan plörinäks..Noh, josko sais tosiaan jotain fiksuakin aikaan mut se on ollu niin hyvää aamupäivän ajankulua. Nyt tarttee varmaan sen sijasta ruveta shoppaileen ;) mitähän isäntä se siihen tuumaa..
Ei vaan, vielä tarvittais se kypärämyssy oikeeta kokoa ja sit vanna, muuten rupeekin oleen kaikki kasassa!

Mikero ja Topi 31+6
 
lhs
Huomenta!
Huh, olipahan yö :( Koko illan mahaa kärvisteli ja selkä oli kuin tulessa, aivan järkky selkäkipu, tosin hieman ylempänä, eli ei siis supparikipua, vaan ihan vaan hartioiden jumin takia, tuntuu ettei happikaan kulje :kieh: . Jotenkin sen kivun kanssa sitten varmaan jännitin koko kroppaa, ja sehän sai tietysti supistelemaan, tuli vielä yököttävä olokin, piti ottaa särkylääkekin, kun tuntui ettei tule olosta yhtään mitään..
Nyt piti käydä kerhollakin taapertamssa, kun esikoisella on kerhopäivä..mitenkähän mä pääsen taas vajaan parin tunnin päästä saman reissun, kun tuntui että järki lähtee matkalla äsken :headwall:
Vauvakin on ihmeen hissukseen ollut illan/yön ja aamun, välillä tunkee johonkin, mutta ilmeisesti tuo kesto kärvistys mahassa ei tunnu kivalle vauvastakaan :(

No ihan vali valiksi menee taas koko touhu, on vaan harvinaisen kurja olo, miehen kanssakin piti pitkästä aikaa saada sukset ristiin, en kuulemma anna hänen tehdä kotihommia vaan teen vaan itse ja sitten valitan kun sattuu selkään ja supistaa, hemmetti, en tosiaan ole valittanut, itse on perhana kysynyt oloa, niin olen vastannut totuuden mukaan, ja ihan kuin olisin joskus kieltänyt herraa siivoamasta/kokkaamasta,hah! Saisi kyllä tehdä paljon enemmän, mistähän se on tollaista edes keksinyt, etten anna tehdä, en vaan jatkuvasti viitsisi olla pyytämässä tekemään, kun ei kerran itse älyä, niin teen sitten itse :eek:

Juu huomaa, että alkaa loppua kohden väsymään kaikki tähän minun oloon, hermostun kun en pysty tekemään mitään, sitä kun on tottunut tekemään itse, olen sitten alakuloinen ja ärtynyt, ja se näkyy meillä tarttuvan kaikkiin :headwall:

No, jospa sitä saisi laitettua edes ne kassit valmiiksi, vauvalle vaatteet ja kaiveltua imetysliivit jne omat jutut esiin..Pinnasängynkin haluaisin kasata, ja etsiä siihen patjan ja pinnasuojat, ja vaunujen kankaat pitäis pestä..Pitäis pitäis, mutta mitään en saa tehtyä, kun joka paikkaan sattuu, voi home!

lhs rv34+2 *ja huono päivä* :headwall: :headwall: :'(
 
mamma3
niinukka: Mäkin ajattelin ettei varmaan ihan toppahattua vielä. Luulisi jonkun paksumman puuvillaisen hatun tai juuri fleecehatun kypärämyssyn kaveriks riittävän, kun huppua tulee tietysti pidettyä =) Kiitos sulle :flower:

mikero: Mulla tuli katseltua serranoja aika ahkeraan =) Joko aamusta tai iltapäivän uusinnat. Mukava hupaisa sarja =) Se tosiaan jäi nyt tauolle :( MUTTA palaa jossain vaiheessa uuden tuotantokauden jaksoilla, MUKAVAA :D

Mitenkä muuten teillä kellä useampi pieni lapsi...tuo autoilu ja turvaistuimet? Meillä kohta kolme turvaistuin ikäistä ja mietiskelin että kuinkahan me mahdutaan :eek: Hyvissä ajoin tätäkin mietiskelen :whistle: Millasia istuimia teillä? Ja kuinka sijoitatte ne? Meillä etupenkille ei saa istuinta laittaa, siispä kaikkien on sullouduttava taakse. Mahtuukohan ne sinne kuinka hyvin?

Nyt imurin varteen....
 
Täälläkin synnytettiin viime yönä, joskin vain unissaan. Oli siinä ihmettelemistä kun tulikin tyttö! Liekköhän enneuni...

Mikero: Serraanon perhettä täälläkin kaipaillaan :'(

Puuron keittoon ja sit neuvolaan.
 
lhs :hug: noita huonoja päiviä on täälläkin ja usein. Päivittäin tulee tunne että kaikki on minuu vastaan. Mukulat kiukuttelee ihan "tahallaan" ja muut oottavat että miä teen kaiken heidän puolesta! Miä mikään orja ole |O :ashamed: Jonain päivinä kaikki vaan tuntuu kaatuvan päälle vaikka ei mitään norm poikkeavaa oliskaan. Alkaa pinna kiristyä kiristymistään loppua kohti mentäessä.

mileko Mulla esikoisen synnytys kesti reilu 12h, toinen reilu 5h ja kolmas 4h. Noissa nyt ei ole mukana istukan irrottelu aikaa. Kahdelta viimeiseltä kun se ei meinannut millään irrrota. Keskimmäiseltä joutuivat käsin irrottamaan nukutuksessa ja kuopuksen aikaan kesti tasan tunnin ennen kuin irtosi.

Keskimmäiseltä ehdin olla sairaalan ovien sisällä 45min niin poika oli ulkona ja silloinkaan en meinannut vielä liikkeelle lähteä. :D Kuopus taas syntyi tasan neljä tuntia ekasta kipeästä supparista ja ehdin olla sairaalassa 1 1/2h.

Saas nähdä miten nyt käy. Vähän hermostuttaa että voiko kahden "helpon" synnytyksen jälkeen tulla vielä kolmas helppo vai... :/ kun tässsä muistuu kivut mieleen niin en miä taida halutakkaan tätä synnyttää :ashamed:

mamma3 hatuista sen verran että mukaan varasin röyhelöhatun ja toisen paksumman trikoisen hatun. Pitää sitte ostaa samalla kunnon hattu kun ostaa toppapuvunkin. No ne ostetaan sitten kun tiedetään kumpi on kyseessä.

Jokohan yksäiti on mennyt nyyttiä hakemaan? Ei sillä että miä yhtään utelias oisin :saint:
 
Kopioin tämän tuolta syyskuisista:


Nämä ovat erään lehden kyselypalstalta poimittuja yleisimpiä kysymyksiä ja niiden vastauksia. (Tosin mikä mahtoi olla maa?! Sarkastisuus kunniaan...)

Q: Tulenko varmemmin raskaaksi, jos mieheni käyttää boxereita eikä tangoja?
A: Kaikkein varmimmin tulet raskaaksi, jos miehesi ei käytä mitään.

Q: Mikä on varmin tapa tietää, milloin on tullut raskaaksi?
A: Harrasta seksiä vain kerran vuodessa.

Q: Mitä raskaana olevat naiset eniten toivovat?
A: Että se olisikin miehet, jotka tulevat raskaaksi.

Q: Veriryhmäni on 0 , mieheni veriryhmä on A-. Mitä tapahtuu, jos lapseni veriryhmä on AB?
A: Miehesi suuttuu.

Q: Sekä mieheni että minä olemme erittäin hyvännäköisiä ja olen varma, että lapsistammekin tulee niin hyvännäköisiä, että he sopivat malleiksi. Mihin minun pitäisi ottaa yhteyttä?
A: Psykiatriin.

Q: Mistä tietää, että pahoinvointi johtuu raskaudesta eikä vaikka flunssasta?
A: Jos se on flunssa, paranet.

Q: Veljeni sanoo: "Koska miehelläni on iso nenä, todennäköisesti lapsillemmekin tulee isot nenät. Isonenä-geeni on dominoiva." Voiko tämä olla totta?
A: On todennäköisempää, että veljellesi tulee musta silmä.

Q: Sen jälkeen kun tulin raskaaksi ovat rintani, peppuni ja jalkani suurentuneet. Muuttuuko joku paikka pienemmäksi raskauden aikana?
A: Virtsarakkosi.

Q: Kun tulin raskaaksi, aloin illalla nukkumaan mennessä tuntea vastustamatonta halua friteerattuihin sipulirenkaisiin. Onko tämä normaalia?
A: Riippuu siitä, mitä haluat niillä tehdä.

Q: Mitä pitemmälle raskauteni etenee sitä enemmän toiset naiset hymyilevät minulle. Miksi?
A: Olet paksumpi kuin he.

Q: Rakastanko vähemmän koiraani kun olen saanut lapsia?
A: Et, mutta miehesi käy enemmän hermoillesi.

Q: Mikä ero on Playboyn keskiaukeaman tytöllä ja yhdeksättä kuukautta raskaana olevalla naisella?
A: Ei mikään, jos raskaana olevan naisen puoliso tietää, mikä on hänelle hyväksi.

Q: Kätilö väitti, että en tule tuntemaan kipua synnytyksen aikana vain pikkuisen paineen. Pitääkö paikkansa?
A: Kyllä, jos kätilösi kutsuu hirmumyrskyä puhallukseksi.

Q: Milloin on sopivaa alkaa pyytää mieheltä selkähierontaa?
A: Heti, kun olet varma, että olet raskaana.

Q: Onko mitään syytä, miksi minun pitäisi olla mukana synnytyksessä?
A: Kyllä, avioero ja ylläpito.

Q: Olen aika ujo ja haluaisin tietää ketkä kaikki näkevät minut synnytyssalissa?
A: Ainoastaan tarvittava henkilökunta: Lääkäri, hoitajat, apulaiset, siivojat,valokuvaajat, lehtimiehet ja kuka tahansa joka sattuu kulkemaan ohitse.

Q: Missä on parasta säilyttää rintamaitoa?
A: Rinnoissa

Q: Onko rintapumpuille vaihtoehtoa?
A: Kyllä, vauvan huulet.

Q: Miten pidän nännini puhtaina?
A: Käy päivittäin suihkussa ja käytä puhtaita rintaliivejä. Se on paljon helpompaa kuin niiden liottaminen kiehuvassa vedessä.

Q: Milloin on sopivaa lopettaa imettäminen?
A: Kun saat purentajälkiä.

Q: Lajittelemme jätteemme ja haluaisimme tietää, mitä tapahtuu roskiin laitetuille vaipoille?
A: Ne varastoidaan kemiallisen sodan varalta.

Q: Pitääkö minun hankkia vauva-amme?
A: Ei, jos olet salamannopea vaippojenvaihtaja.

Q: Mitkä asiat aiheuttavat eniten riitoja odottaville pariskunnille?
A: Ruskettuneet, hoikat naiset.

Q: Mitä on koliikki?
A: Biologinen muistutus ehkäisymenetelmien eduista.

Q: Mitkä ovat vastasynnyttäneen äidin pahimpia painajaisia?
A: Hirvittävä uni, jossa tuore äiti lulee, että hän on taas raskaana.

Q: Lapsemme syntyi viikko sitten. Milloin vaimoni alkaa tuntea itsensä taas normaaliksi?
A: Heti, kun lapsi muuttaa pois kotoa.
 
Ensimmäisenä onnea Elzalle vauvelista :flower:

Täällä kärvistellään maha/liitoskipujen kanssa. Ei pysty oikein istumaan, makaaminenkin on aika tuskasta kävelystä nyt puhumattakaan :'(
Kävi jo tuossa mielessä, että pitäiskö lähteä käymään synnärillä... tai ainakin soitella sinne päin. Otin kyllä yhden panadolin, mutta katotaan nyt vähän aikaa mihin suuntaan tämä tästä menee.

Johtuu varmaan viikonlopusta. Perjantaina meille ilmestyi isännän setä kanadasta kylään (appiukon 60 vee juhlat). Lauantaina porukkaa lappo aika paljon ja piti nyt vähän edes olla esillä, kun kaikki ei vieläkään tienneet meidän nyytistä :D
Oli muuten hauska katsella sukulaisten ilmeitä... :p
Meni sitten vähän myöhään valvottua ja sunnuntaina oli taas futismatsi... Nyt on ihan kauhea olo :headwall:

No kaipa se tästä helpottaa.... Eilen kyllä kaveri vähän epäili, että tää vois alkaa tulemaan täältä olotilasta päätellen. Mutta josko vaikka vielä viikon pysyis, jos ei muuten...

Kanadan setä päätti muuten, että tää on sitten oikeasti poika ja siitä tulee Jaakko Olavi (in you´re dreams...). Nimi on jo pojalle, eikä se ole Jaakko!

LillaStina ja Nyytti 35+6
 
No ni, liityn sairaslomalaisten joukkoon! :wave: Ja hyvillä mielin :) Nyt on siis sairaslomaa siihen asti kunnes äippäloma alkaa. Tuntuu ihan hassulta, kyselen vaan esikoiselta että mitäs me nyt tehtäis?? :LOL: Kun kävely yms ei tee mulla pahaa, melkeinpä hyvää, mutta 8-10 tunnin istuminen ei tehnyt yhtään hyvää töissä enää... myös yöt on olleet hankalia, joten levätä ei siis kannata :D

Palataan siis asiaan, jos myö lähdettäis vaikka kauppaan...

Topsy2 32+6
 
Te, joilla on kovaa närästystä, niin pyytäkää ihmeessä lääkäriltä kunnon lääkettä. Itse olen syönyt jo 3kk Omeprazolia, eikä tarvitse enää kärvistellä yöllisten oksennusten kanssa.
Ohhoh :| , aateles kun mulla on noita närästys ym. vaivoja ollut jo ennen raskautta ja mulla oli tuo kyseinen lääke säännöllisesti käytössä. Mun lääkäri käski sen lopettaa, kun ei oikein voi syödä hänen mukaan raskauden aikana. Ja ihan sisätautien erikoislääkärillä keskussairaalassa kävin. Ei mikään tk lääkäri sitä sanonut. Rennietä ym. vaan saan syödä. Kysyinki ihan silloin siitä Omeprazolista, koska mulle ainaki oli tosi hyvä lääke ja autto ennen raskautta. Ei ollu mitään vaivoja.

Muutenkaan en kovin nykyään noihin tk lääkäreihin luota nykyään, mulla kun alko ne maksa-arvot nousta, sieltä sanottiin että käydä 2 viikon kuluttua kontrolli verikokeissa. Jotenkin mulla itsellä jäi vaivaaamaan ja soitin sisätaudeille. Sieltä tuli määräys HETI kokeisiin ja siirrettiin äippäpolin seurantaan. Siellä nyt olen käynyt seurannassa. Onneksi oli viimeks ainaki arvot laskussa, ettei mitään maksa myrkytystä nyt tähän lykänny. Onneks jo ollaan niin pitkällä viikoilla, että jos hoppu tulis tms. pikkuinen on jo niin pitkällä kuitenki.
 
täällä näköjään aikas moni kärvistelee liitoskivuissa :| ei oo kivaa ei....mua on ruvennu mietityttään,et mitenkähän sitä jalat kantaa sit synnytyksen jälkeen??!!!!??? esikoisen kans en meinaan kärsiny minkäänlaisista liitos/lonkka kivuista,mut synnytyksen jälkeen meni jalat alta päiväks...ja nyt tässä odotuksessa ollu tämmönen olo jo viikost 28 asti....mikään ei oo sen ärsyttävämpää,ku se,et muuten olis hyvä olo ja silleen,mut vessaan ei pääse omin avuin :kieh: (siis synnytyksen jälkeen)...
oon ny myös huomannu,et yöllä sängyssä kääntyminenki niin vaikeeta et tekis mieli huutaa :eek:
voih....kunhan ny vie nelisen viikkoo jaksais...niin sais jo kyl syntyä....
no joo..taas tuli valitusta ihan tarpeeks...jospa lopetan tähän....
onx tääl muuten muita menos Taysiin???

henkka ja veeti 33+2
 
henkka mulla taas on ne liitoskivut jääneet siihen kun pienet ovat ulos putkahtaneet :) Tietyst nyt paikat hellinä on mutta ei näitä viiltoja kolotuksineen..

Topsy2 hyvä että saat nyt huilata. yrittäkää keksiä mukavaa tekemistä vielä kun se onnistuu helpommin. Paraskin sanoja, kuopus leikkii tossa mun jalkojen juuressa ja äiti roikkuu netissä :ashamed: Raukan laatuaika äidin kanssa :ashamed:
 
lhs
Tuutilulla, meillä tuntuu nuo mukulat myös muuttuvan sitä mukaa hankalammiksi, mitä oma olo muuttuu tukalammaksi..taitaa tosiaan olla tarttuvaa tämä ärtyneisyys :kieh: , no koitetaan jaksaa, jospa tätä nyt ei montaa viikkoa tarviis enää kestää, kenenkään :hug:

Susalle kiitos piristyksestä, siinähän oli montaa kohtaa ihan oikein :LOL: :LOL:

Nyt on kyllä olo sellainen, että taidan napata tenavan kerhosta ja ajellaan mummulavisiitille! Minäkö yritän luistaa ruoanlaitosta ja lasten perään katsomisesta..eeheen :whistle: ;)
 
lhs hauskaa kyläilyreissua :) Jotenkin muistelisin itekin sitä harrastaneen mummin vapaapäivinä. Itse saa olla rauhassa kun mukulat on mummin kimpussa :D Mutta eikös lapsille pidä suoda mahdollisuus nauttia isovanhemmista ja päin vastoin :saint:
 
tin
Huomenia!
Ja Elzalle kovasti onnea pikkuisesta! Ihanaa kun tääläkin alkaa jotku jo jakaantua. Ja tuo synnytystarina oli ihana :heart: Toivottavasti pikkupoika pääsee pian kotiin!
Oon kans ihan koukus tähän palstaan, pari kertaa päiväs täytyy päästä lukemaan muiden kuulumisia ;) Täälä alko lauantaina äippäloma ja sen myötä kaikki vaivat. Olin tossa vähä reilun viikon omalla kesälomalla(=palkattomalla) ennen äitiysloman alkua mutta eiköhän osastolta soitettu että jaksanko vielä tulla tekemään pari päivää. Ja minähän jaksoin. Aika raskasta oli mutta hyvinhän noi pari päivää meni. Nyt voi taas hyvällä omalla tunnolla shoppailla ku on ollu vähä töissäki :LOL: Mutta nyt on alkanu hirveet liitoskivut oikeella puolella ja selkäkivut ja muutenki on koko ajan semmonen plääh- olo. No eiköhän tämä oo ihan normaalia tämän ison vattan kans :) oon voinu tähän asti vaan niin hävyttömän hyvin....

Äitiysloman kunniaksi pakkailin kans vauvan kotiintulovaatteet kassiin ja huomasin tuon saman hattuongelman. Ja muutenki hanskojen ja tossujen kans. Noi äitiyspakkauksen on varmaan vähä isot.... no täytyy kattoa sitä vielä. Meille tulee tänään mun ystävä kylään Helsingistä ja olis tarkotus tehdä jotain kivaa yhdessä pari päivää, saapas nähdä kuinka jaksaa. Tuparitkin meillä olis vielä perjantaina kun täytyy kuulemma pitää ennenkö jakautuu... :) onhan se ihan kiva ku tuo isukki niin innoissaan niitä laittaa niin ei ite tarvi ku seurustella vieraitten kans.
Niin ja Susalle kiitos aamun piristyksestä! :LOL:
Tin+ mini 34+3

niin ja sitä piti vielä kommentoida että aivan ihania nuo teidän haalarit ja kotiutumisvaatteet mistä oli kuvia :) ja aivan erityisen ihana YOdottajan turvakaukalo!!
 
ja perheelle :flower: :flower:

omaan oloon ei mitään ihmeempiä. välillä supistaa, liitoskipuja on eli ihan normaali olo =)
vähän jännittää kun lähdetään tallinnaan viikonloppuna.miestä pelottaa et vauva syntyy sinne tai laivalle. mut mun tekee niin kovasti mieli päästä edes pienelle reissulle et aion sinne lähteä.torstaina käyn vielä neuvolassa näytillä et kaikki on ok ennen matkaa.

mulla näkö huononi edellistä odottaessa ja tuntuu että niin on nyttenkin ja taas oikea silmä.oon kohta kun myyrä.alkaa olee jo tota miinusta riittämiin.. :x
syysterveisin aeropuerto vauveli rv32+5 ja pieni riiviöpoika kohta 3v
 

Yhteistyössä