***LOKAMASSUJEN SYYSKUU***

Voi hitto mikä olo :/ Pää on ihan täynnä paksua räkää. Yök! Supparit hiipui puol kymmenen aikaa illalla ja miä kiidin nukkumaan. Nyt on lihakset (jos semmosia tuolla läskin alla on) kipeät mahasta, alavatsa pahan tuntuinen ja selkä samaten.

Yöllä näin vain unia raskaudesta. Ja AINA kun heräsin olin selälläni, polvet koukussa ja haarat levällään :eek: :D En miä normaalisti ees selällään nuku saatika haarat levällään :D

Nyt teen keittoon ja tutkimaan tuota eskarilaista. Poika on kotona tän päivän. Valitti eilisen illan huonoa oloa ja samoin aamullakin. Toivottavast tähän ei nyt vielä mikään mahatauti iske :x

tuutilulla rv 36+3

Ai niin, miäkin aina kuvittelin että maha pienenee saman tien. Mutta ei. Sellanen höllyvä pullataikina siinä eessä aina on hytkynyt jonkin aikaa :whistle: Ja nykyään paljon pidempään...
 
Huomenta vaan kaikille! =)

Esikoisen kohdalla kaikki meni hyvin ja pääsin kahden kokonaisen päivän jälkeen pois. Toisen kohdalla yhden kokonaisen osastolla olo päivän jälkeen pois. Ja kolmannen kohdalla seuraavana päivänä yksin kotiin, mutta vauva jäi teholle. :|

Jos kaikki siis menee hyvin niin aika nopeasti ne sieltä kotiin pistää. =)

Mulla on ainakin yöt ihan kauheita kuumuushikikohtauksia. Ilman vaatteita ja peittoa joutuu nukkumaan ja silti tekis mieli avata kaikki ikkunat. Mies taas hytisee usein jo valmiiksi sänkyyn mennessään ja vetää vaan peittoa korville
:D

Odottaa kuulemma kovasti niitä aikoja jolloin tulen kylkeen kiinni saman peiton alle :whistle:

Mua ei taas häiritse ollenkaan juuri tällä hetkellä maha. Hyvin kulkee matkassa, vissiin niin tottunut tähän jo? :D Kuitenkin kaipaan iltaisin niitä "hoikkia" aikoja jolloin sai käydä nukkumaan mahalleen :p Nukkumaan meno on täällä ainakin tuskaa kun koko kroppa on jotenkin puutunut ja kyljellään ei ole oikein hyvä. Kääntyilen jatkuvasti ja joskus sitten aina nukahdan.

Mulla kun vaihtui toi neukun th nuorempaan, niin jatkuvasti tuntuu kertovan kaikista tutkimustuloksista ym. miten pitäisi elää raskaana ollessa että lapsi on terve ja kaikki menee hyvin. En muista että tuollaista olisi ollut aiemmin joskus silloin kun noita muita odotin 6-10vuotta sitten. :/ Tuli vaan sellainen olo että millaiset paineet kehkeytyy joillekin ensiodottajille ja varsinkin nuorille äidille tai naisille jotka ottavat ne tosi tosissaan? Imetyksestäkin on jo mulle puhunut ja kovasti kysellyt miten edellisten kanssa on mennyt? Entäs sitten kun taas tulee näitä tutkimustuloksia ja tilastoja jne. millaiset paineet tulee herkemmille äideille ja riski masennukseen voi kasvaa, kun ei suoriudukaan kaikesta niin kuin "pitäisi"? Mulle tuli ihan sellainen olo eilen että onko tämä raskaana oleminen ja äidiksi tuleminen jonkinlaista suorittamista nykyään..? :/ No joo... Ärsyynnyn nykyään todella helposti :ashamed: :D

Kotiintulo vaatteita on katseltu ja valittu näistä mitä täällä kotona on, osa on perintöä tulevilta isosiskoilta ellen löydä vielä jotain kivaa ennen syntymää =)
http://img.photobucket.com/albums/v700/memmuli/kotiintulo002.jpg

Ja tässä Espritin paksumpi hattu minkä löysin Bobosta:
http://img.photobucket.com/albums/v700/memmuli/kotiintulo003.jpg

Kauhea myllerrys taas masussa meneillään, tuntuu olevan pitkät koivet :D

Milli & tyttöpötkylä rv 32+1
 
Mä olin esikoisesta 3päivää sairaalassa ja sit kotiin...nyt jos kaikki menee hyvin niin toivon pääseväni jo paljon aikasemmin....
mulla ei muuten mitään mahaa jääny ekan jälkeen :D kaikki ylimääräinen jäi sairaalaan...nyt kyl luulen,et en pääse siit mahasta niin helposti eroon,ku oli lähtöpainoki muutaman kilon enemmän...

meillätyttö valitti eilen illalla,et nenä on tukossa ja tänään aamulla se valitti,et kurkku on kipee :( toivottavasti ei tuu kipeeks...meil perjantaina 6vuotis neuvola ja sie tulee tuplarokotukset...joten ei kuulemma sais olla edes kurkku kipee..

täälläki alko ny mahassa kunnon myllerrys..joten lopetetaan tähän :)


http://lilypie.com]
[/url]
 
Yöllä taas supistellu oikein olan takaan ja nyt särkee tosta reisistä rintoihin asti joka ikistä lihasta...tää ei oo enään yhtään kivaa. Loppus jo sitten tai ei mut ei tällasta ees taas höyläämistä... :(

Me oltiin esikoisen kanssa sairaalassa 9pvä... ensin poika oli lasten osastolla alhasten verensokereiden takia 5vrk sokeritippa päässä ja kun sieltä vihdoin pääsi vierihoitoon niin sit lampun alla 4pvä bilirubiinien takia... Ai että toi aika oli sillon tuskaa :$

Nyt aattelin ite et jos kaikki hyvin menee,tai vaikka ei niin hyvin meniskään niin oon ite ton 3vrk ainakin sairaalassa... ihan vaan sen takia kun kotiin tullessa tarvii kuitenkin keskittää kaikki energia tuohon poikaan niin saa rauhassa tutustua muutaman päivän vaavin kanssa ja nukkua mihin aikaan vaan. Ja jos vauva onkin lastenosastolla/teholla (siihenkin varautunu viikkojen takia ja muutenkin) niin saa sit ite levättyä vähän ees. Tiedän meinaan tosiaan sen että vaikka äitini on luvannut meillä olla niin kauan kun tarve vaatii niin ei tuo poika anna mun levätä..varsinkin kun on vauva vielä hänen kiusanaan...tai eihän sitä tiedä jos vaikka yllättäis :D

No mut nyt lähen hakeen kaveria jolla oli eilen laskettu aika, lähetään vähän shoppaileen kun tuo esikoinen on tarhassa.

kivuista kärsivä mamma... rv 35+1 :heart:
 
Peräpukamiin auttaa Xylocain. Pyydä resepti lääkäriltä. On puudutusainetta, eli auttaa vain kipuun, ei hoida. Mutta auttaa taivaallisesti! Esikosen odotuksessa käytin. Lääkäri meinasi että raskauden aikana ei voi hoitaa kuin kipua pois, sitten jos vielä vaivaavat synnytyksen jälkeen, aletaan hoitamaan. Mutta yleensä lähtevät sitten pois tai painuvat taka-alalle, niinkuin minullakin kävi. Nyt ei ole tullutkaan...

Lähdetään isomummolle, kirjoittelen myöhemmin paremmin.

Topsy 33+0
 
Keiju07
Palstapimennossa perjantaista alkaen, ja johan oli urakka kahlata kaikki viestit läpi. Ensin aloin lukemaan tätä syyskuun pinoa, mutta tipuin heti kärryiltä yksäidin kuulumisista ja piti palata vielä elokuun loppuun. No nyt taas tiedän, missä mennään. Elzalle onnittelut täältäkin!

Tuntuu vielä niin kaukaiselta tuo synnytys, kun ei ole ollut mitään varottavia merkkejä tai supistuksiakaan. Muutamia kivuttomia suppareita tulee välillä jumpassa, mutta noin muutoin ei mitään. Mainiosti siis voidaan edelleenkin *koputtaa puuta*.

Oonkin saanut ihan positiivista kommenttia viime aikoina mahasta. Siis, että on yllättävän pieni ja sievä viikkoihin nähden ja että "ethän sä ole turvonnut yhtään". Ihan totta tuo jälkimmäinen ei kyllä ole, mutta ihan mukava silti kuulla :D .

Olen miettinyt, että olisiko tämä maha ja raskaus sen takia niin helppoja, kun olen pitkä (179 cm). On nimittäin mahalla tilaa olla eikä paina sisuskaluja tms.

Ainoa mistä vähän stressailen on nuo liikkeet. On alkanut tyttö liikkua päiväsaikaan aika harvakseltaan. Aamuyöllä tulee kyllä liikettä, jos olen hereillä (kumpi sitten on syy ja kumpi seuraus), mutta päivällä ei edes liikelaskenta-asento aina tehoa. Varmaankin ihan normaalia, mutta ihan vähän silti huolestun aina.

Mammoliino, kiva linkki tuo lastenhuone.fi, mutta menee suurin osa jutuista yli mun budjetin. Unipussit on tosin ihania ja kohtuuhintaisia, mutta esim. nuo huonekalut, niin ihania kuin ovatkin, niin kuka maksaa hoitopöydästä 998 euroa? Vaikka olisi rahaa kuin roskaa, niin tuskin kehtaisin tuollaista summaa hassata hoitopöytään.

Unipusseista olenkin miettinyt, että voisiko sellaisen tehdä itse? Tai toki voi, mutta onko joku tehnyt ja mitä vuorauksia tms. olette laittaneet siihen? Ja mistähän johtuu, että juuri tuolla lastenhuoneen sivuilla sanottiin, että unipussia ei tulisi pitää ennen kuin lapsi painaa 4,5 kg??

Meillä edessä iltapäivällä Kättärin synnytysvalmennus, osa 1. Kestää kolme tuntia???? Toinen osa viikon päästä, kesto 2 tuntia. Vähän ihmeteltiin miehen kanssa, että mitä ihmettä ne kolme tuntia selittävät... Toivottavasti ei tule kauheasti jotain hömppää, jottei tuo mies ihan hermostu. Faktalinjalla olisi parempi pysyä. Kerron sitten huomenna, mitä siellä todella höpöteltiin.

Keiju ja tyttö 33+0 tasan, näin ne viikot menee!
 
Enpä ole kuukausiin tälle palstalle kirjotellut vaikka olenkin vähän väliä käynyt lukemassa teidän juttuja.
Mul on kaikki raskausvaivat hävinneet.. ennen niitä riitti vaikka muille jakaa, mut nyt viimeisen viikon aikan ei ole supistellut, särkenyt, kolottanut eikä edes maha ollut tiellä :D Kai sitä kaikkeen tottuu tai jotain.
Meille siis on 4D-ultrassa luvattu tyttöä ja toivotaan todella että tyttö sieltä tulee. Esikoisen kaikki vanhat vaatteet viikattu jo kaappiin, vauvan huone maalattu ja laitettu oikein tyttömäiseksi ja vaunuissakin on vaaleanpunaista joten ei nyt auta kun toivoa että Bruno oli oikeassa :saint:
Vauva on laskeutunut lähtökuoppiin parisen viikkoa sitten, mutta eipä kyllä tunnu ollenkaan siltä että meinaisi sieltä syntyä vielä aikoihin!
Toivottavasti ei synnykään ihan heti,miehellä paljon työreissuja vielä syyskuussa ja yksinhän mä en synnärille lähde :xmas:

-Panppe ja PikkuNalle rv 35+4-
 
huomenia kaikille!

täällä kihisty kiukusta jo het aamutuimaan..ärsyttää suunnattomasti että
mie olen se joka nousee joka helkatin aamu hakemaan lehen ja antamaan elukoille ruokaa..kukaan muu ei saa sitä papana sankkoa nostettua tuolta kaapista ja annettua koiralle..
mietin tuossa että sitten kun vauva syntyy niin saa elukat vaikka kuolla nälkään,mutta vauvan ruokin ensimmäiseksi.

tietysti eihan se lehti tuolta laatikosta häviä mihinkään,ja toisaalta jos laittas valmiiks illalla koiralle ne papanat kippoon niin ei olis ku tyrkätä se nokan alle aamulla..

mut jotenkin vaan tuokin asia sieppas tänä aamuna..onkohan liikaa rutineita aamutuimaan,nouset ylös,puet päälle,lähet koiran kanssa hakemaa lehen,annat sen jälkee koiralle ja kissoille ruokaa,ja sitten vasta ite pääset aamupalalle :/
sitten niinä aamuina kun mies tuo lehen tullessa kun tulee töistä,niin ihanaa kun ei tartte hötkyillä mihinkään..
ja kun sitä aamupalaa ei osaa(mukamas ) nauttia ilman aamun lehteä :D
no se siitä..

omaan napaan..viimeyönä supisteli kyllä täälläkin,joka kerta kun tuli supistus,niin heräsin siihen..ja minäkin jalat koukussa selälleen koisasin..ihme asento sinäänsää,kun kyljelleen yleensä nukun..kun ei mahalleen voi nukkua... :(
aamulla olo oli kuin olis maantie jyrän alle jäänyt..ehkä se olotilakin sai kiukun sihisemään :eek:

ja illalla sanoin miehelle että ei tämän kessin nyt tarttes enää yhtään kasvaa,tuntuu et olo on tosi tukala,minäkin keskivartalolta niin lyhyt niin tuntuuu että kaikki suolet on tuolla kurkussa :whistle:

joku pähkäili että häviääkö maha heti synnytyksen jälkeen..ei minulta maha mihinkään ole hävinnyt vaikka edellisestä vauvan tulosta onkin jo 13v,siinä välissä laihutettu 30kg..mutta maha on ja pysyy :ashamed:
tuumasin että pitäskö leikkaavalle lääkärille nyt ilmottaa että vois niitä mahaläskejä vähän samalla vejellä pois kun tekee sinne sitä sectio haavaa..
mutta luulen että perinnöllistä on sekin miten iho palautuu synnytyksen jälkeen..siskolla ja äidilläni kummallakin on jäänyt "löllö"maha synnytyksien jälkeen..vaikka miten laihuttas..

mutta kaipa sitä on niin tottunut siihen etureppuun että ei siitä enää tällä iällä kamalasti stressiä ota..kuitenkaan kun en ikinä mikään laiha ollut,aina olen pikkusen pyöree ollut..no joo..


mutta nyt taas keksimään mitä ruokaa laittas..
onko muilla samaa ongelmaa että ei keksi mitä ruaksi laittas?
jotenkin kyllästynyt makarooniin..vaikka sitähän nuo söisvät..mutta ite en oikein tuosta makaroonista välitä..

niinukka ja vunttunen rv 35+3
 
Huh että oli urakka täälläkin kahlata 8sivua täyttä asiaa läpi :LOL: Ja kiitokset minunkin puolesta uudesta pinosta =)

Tuosta pöllötoppapuvusta,emilläkin on semmonen,juuri eilen ostin Lindexiltä kokoa 62cm ja hieman nauratti kun luin aikaisempia kirjotuksia ja selvisi että monella monella muullakin on jo sellainen :D Mistä löytäis semmoisen vastasyntyneelle sopivan kypärämyssyn? Mä ostin vielä tuohon pöllöpukuun kaveriksi sellasen naruilla solmittavan pipon jossa on se samainen pöllö edessä,se on semmonen sinivihreä,ihana! :D

Heh tosin miehelle en ole uskaltanut vielä paljastaa että olen puvun ostanut,minäkun olen jo ennestään ostanut kaksi pukua kirpparilta jasit on vielä tuo äippäpakkauksen puku :ashamed: Ne vaan on niin ihania,tosin tuota yhtä kirpputoripukua tuskin tulee ollenkaan pidettyä,mutta se maksoikin vaan 2?,tuo toinen onkin sitten tosi kiva,semmonen tummansininen kokoa 74cm...taitaa jäädä tuo äippäpakkauksen puku pitämättä :whistle: Vaikka nätti toki on sekin.

Tänään ollaan menossa ostamaan turvakaukalo,tässä vaan jahkaillaan MaxiCosi Cabriofixin ja Recaron penkin välillä,niillä kun ei oikeastaan kummoisia eroja ole,molemmat samanpainosia ja hyvät tulokset saanu testeissä...on mullakin ongelmat :LOL: Eilen sain sitten ommeltua verhokatoksen, vielä pitäis kiinnittää turkoosin väriset näuhat reunapehmusteeseen ja tehdä äippäpakkauslaatikkoon verhoilu :D Siinä miehellä on ollu ihmettelemistä ku musta on yhtäkkiä kuoriutunu oikea kodin hengetär :LOL: Siis mä olen aina ennen inhonnut siivoamista sun muuta kotitöitä,nykyään paikat kiiltää ja ompelukone hyrisee ja taustalta voipi jopa kuulua pottujen porinaa kattilassa...ihmeellistä aikaa tämä raskausaika ;)

Osteopaatista oli paljon apua selkään,ei ole enää niin kipeä,nyt enemmänkin vaivaa tuo kylki kun maha lähtee heti tissien alapuolelta,ei puhettakaan että mä tuntisin kylkiluuni :/ Välillä tuntuu että ihan keuhkoja painaa. Mutta täytyy nyt vielä yrittää olla iloisin mielin,tosin synnytys on alkanut mua vähän pelottamaan :ashamed:

Tsemppiä suppareista kärsiville :hug:

Diipeli ja masujesperi rv33+3
 
niinukka alkaakohan meillä alitajunta valmistautumaan synnytysasentoon vaikka sulla sektio onkin edessä. Tuossa asennossahan sitä nuo kolme on tullut ulos pukattua :D Kyllä oli hölmö tunne herätessä.

Ruuasta puheen ollen. Sama ongelma on täälläkin. En jaksais mitään ihmeellistä vääntämään alkaa mutta kun tuntuu että koko ajan pyörii samat ruuat kuvioissa :/ Makaroni kuuluu nykyään mun inhokkeihin vaikka tenavat sitä rakastaakin :x

Ja kakat tuo eskarilainen kipeä onkaan. Tahti on aikamoinen, metelistä puhumattakaan :kieh: Samperi että ne on jaksanut koko helavatin aamun tapella kuopuksen kanssa |O Pitää yrittää saada rytkyt niskaan ja mennä pihalle jos siellä olis itelläkin parempi olla. Kuka haluais tulla pukemaan 2 kiukuttelevaa tenavaa ja yhtä pahalla päällä olevan pömppämahaisen äidin :wave: :ashamed:
 
hikee pukkaa täälläkin ihan kiitettävästi. autossa kaikki muut valittaa kylmää ja minä kuumuutta ja vähennän vaatteita ja laitan ilmastoinnin täysille. kotona ei mun mielestä tartteis vielä olla edes patterit päällä.mut pakko ajatella muitakin..
torstaina ois onneks hieroja :) saa vähän helpotusta näihin jumiutuneisiin lihaksiin.yön jälkeen ihan jäykkä olo.
minä olin esikoisella laitoksella 2 yötä kiirellisen sektion jälkeen. nyt kyllä olen päättänyt että en kotia lähde ennen kuin maito on noussut rintoihin. esikoisen kanssa ei imettäminen sitten lähtenyt enää kotona sujumaan niin mä pumppasin monta kuukautta sille maitoo ja sitä maitoa tuli tosi paljon. ja se pumppaus-syöttörumba oli kyllä tosi uuvuttavaa johon en enää viitsisi ryhtyä.
mahan lähtemisestä.. :LOL: joo ei paljon kadonnut tossa 2vuoden aikana..
löllyvä pullataikina. ja kaikki kilot mitä sattu sit lihomaan tuli eka mahaan, siis ei-raskausaikana.jos sitä ois tän raskauden jälkeen ahkerampi :whistle:

äitiysraha päätöskin tuli.onneks ihan kivasti maksaavat. ei joudu talous turhan tiukalle.ja saahan sitä sitten vielä huimat 110e lapsilisää entisten päälle..

onko muuten kukaan muu tulossa KYS:siin synnyttämään?
 
lhs
Joopa joo..Yöt senkun hankaloituu :kieh: Viimeyönä näin ekaa kertaa sitten tämän raskauden aikana synnytysunenkin, tai no, olin muka lähdössä sairaalaan, autossa olin, ja tuli ihan mieletön supistus, sattui aivan sairaasti, kunnes heräsin, ja tajusin että sattuu muuten ihan oikeasti aivan sairaasti, supisteli siis ja lujaa :x Tuon yhden megasupparin jälkeen supisteli hiljalleen tovin aikaa, ihan säännöllisesti, kunnes sain sitten unen päästä kiinni hetkeksi. Kohta piti sitten jo vessaan juosta..Koko päivän on taas supistellut, enemmän ja vähemmän. Voi home, jos tämä tällaiseksi tosiaan menee, ja viikkoja kestää, mullahan ehtii pää räjähtää :headwall:
Vauvakin on aika hissukseen, tosin välillä saa sitten jonkun riehukohtauksen ja tuntuu tulevan kyljestä läpi |O

Mahan katoamiseen sen verran omia kokemuksia, että esikoisen aikaan maha katosi kohtuullisessa ajassa, mutta toisen aikaan sitä tuntui löllyvän tuossa vielä vähän pidemmänkin ajan päästä, kyllähän se jumpalla siitä aikanaan lähti, mutta näyttää kestävän..Saa nähdä miten kauan nyt kestää, että mahdun vaatteisiini :/

Mulla on hiki/kuuma kokoajan!! Eipä tarvi juuri evää heilauttaa niin hiki kaatuu päältä, mies valittaa että meillä on kylmä ja vetää paksua paitaa niskaan iltaisin, ja mä vaan heilun hihattomassa topissa ympäriinsä, pitää ihan yrittää skarpata etten lapsia päivän aikana palelluta, kun minusta täällä on KUUMA! No, tiedossa on entistä hikisempää aikaa..jos vähääkään yhtä lailla hiki valuu synnytyksen jälkeen kuin edellisillä kerroilla, jatkuvasti oli paita ja lakanat märkinä..*sitä odotellessa*

Minä olin esikoisen syntymän jälkeen sairaalassa kolme päivää, eka yönhän meillä vauva vietti lämpökaapissa eri osastolla, mutta onneksi pääsi sitten pian viereen ja päästiin kotiin kohtuu ajassa.
Toisen aikaan oltiin sairaalassa pari päivää..

Jaahas, pitänee taas mennä pitkälleen..kurja olo taas :(

Saankohan mä ikinä pestyä noita vaunuja ja laitettua niitä kasseja, saati sitten pidettyä tämän talon edes jonkinlaisessa järjestyksessä..Alkaa nimittäin uhkaavasti kaaos vallata, ei vaan meinaa millään kyetä näiltä suppareilta mihinkään :kieh:

lhs 34+3
 
Pitääpäs munkin kirjoitella tänne, vaikka olenkin sivusta kokoajan seurannut juttujanne. Uskomattoman aktiivista porukkaa täällä kirjoittelemassa =)
Kauheeta kun rupee ajattelemaan tuota, että joku jo synnyttänyt ja itellä on vielä pinnasängyt, hoitopöydät yms.varastossa odottamassa ja vauvan vaatteet on kahessa laatikossa makkarin nurkassa odottamassa pesua. Pitäsköhän pikkuhiljaa alkaa tekemään jotain.... Jaa, mutt ensin pitäs varmaan hakea kaupasta uus lipasto noille vauvan vaatteille, ennen kun niitä alkaa pesemään.

Mulla myös noita yöllisiä suppareita ollut vaivoina ja aamulla sitten maha ja ristiselkä hellinä. Kävely välillä tuskaa, kun nuo liitoskivutkin vaivaavat. Ja närästyskin vie yöunet.... Kylläpä nyt taas on valittamisen aihetta ;)

Mulla vauva yhä viistossa perätilassa, eli vauvan pää on tuossa oikean kylkiluun alla ja pylly jossain vasemmassa "nivusesssa". Eilen neuvolassa kätilö pyysi vielä toistakin kätilöä varmuuden vuoksi tunnustelemaan vauvan asentoa ja samaan asentoon sitten päätyivät. Ja kun kuulemma nuo vauvan sydänäänetkin kuuluvat tosi ylhäältä, niin selkeesti vauvalla pää ylhäällä. (hurjan korkeet sydän äänet vauvalla, kun lukemat olivat tälläkertaa 160, ei ole aiemmin ollut noin korkeat)
Kätilö sitten soitti samantien äippäpolille ja sain sinne ajan perjantaille. Ultraavat sitten siellä asentoa ja kattovat samalla onko noillla suppareilla ollut vaikutusta kohduinsuulle tms.
Nyt kuitenkin jo rv 34+1 menossa, joten vauvelin pitäis jo pikkuhiljaa olla pää alaspäin.

Kätilö jo alkoi puhumaan vauvan kääntämisestä, mutta musta tuo tuntuu niin vastenmieliseltä ajatukselta, kun on tämä raskaus alusta asti ollut niin ongelmallinen ja en haluaisi enempää "kipuja" enää tässä vaiheessa. Onko teillä jollain kokemusta tuosta vauvan kääntämisestä?

Aattelin vaan että jos heti sanon lääkärille, ettei se nyt käy, että en halua kääntämistä, niin mitähän se on mieltä. Kai sitä ite voi kieltäytyä tuosta operaatiosta. meillä kun näyttää nuo lääkärit olevan kauheen nihkeitä tekemään sectiota tuollakaan perusteella, että vauva on perätilassa. Tai eihän tuo meijän vauveli ole edes kunnolla perätilassa, kun on tuollasessa viistossa asennossa, ettei pääse edes laskeutumaan alaspäin.

Kertokaahan kokemuksia kääntämisestä, jos joltain löytyy.
 
Nyt on sitten ostoksilla käyty =) Oman äitini kanssa rauhassa sai pitkästä aikaa kierrellä. Mukaan tarttui turvakaukalo, koitan laittaa tähän linkkiä

http://www.aijaa.com/v.php?i=925195.jpg

Ja sitten pinnasänkyyn patja ja ihanaa kangasta jolla mä vuoraan tuon äippäpakkauslaatikon =) Sitten pikkusen joitan purnukoita ja kivan värisiä soppakauhoja :D Perhevalmennus alkaa puolentoistatunnin päästä,rasittavaa aina aluksi leikkiä siellä,miestä ei nappaa yhtään koko touhu,yritti eilen vaivihkaa että mitäs jos jätettäs huominen välistä,vaan eipäs onnistunu,tänään siellä on imetyksestä jotain ja haluan olla kuulemassa,tosin leikit vois jättää välistä :kieh:
 
hitto, äsken kirjotin ja nyt sitä ei näy enää missääääääään.......... :headwall:

elikkäs:
diipeli mistä ostit sen pinniksen patjan ja minkä kokonen on? meillä vielä hankkimatta mutta joku päivä tässä pitäs ottaa tehtäväks.

mulla on tänään vihlonu kohdunnipukasta(?) tai niin ainakin luulisin että sieltä. tietääkö joku mistä johtuu? mitään kovin kivuliaita nuo vihlasut eivät ole mutta ikävän tuntosia kumminkin. tuntuvat vähän samalta kuin gynellä kun otetaan sillä pumpulipuikolla rapsuttamalla papakoetta.

en viitsi nyt kirjottaa enempää jos tämä taas katoaa johonkin...

Topsy taisi kerran mainita sellasesta voiteesta imetyksen aikana rinnanpäille kuin Lansinoh, kirjotin sen sillon ylös ja kävin tänään ostaan apteekista pienen tuubin.

ostin vielä imetysliivitkin. myyjä sano et tässä vaiheessa voi jo melko hyvin arvioida tarvittavan koon ja niissä on vielä kasvunvaraakin vaikka ovat jo nyt erittäin tukevat! ja saa kuulemma tulla vaihtamaan toiseen kokoon jos vaikka käviskin niin etteivät sitten maidonnousun jälkeen enää olisikaan sopivat.
 
DIIPELI:

Löysitkö kypärämyssyä? Mä olen täällä kans melkein hätää kärsimässä (pienet on ongelmat mullakin..) kun ei mistään löydy vastasyntyneelle sopivaa ja ei sitä viitsisi ostaa sellaista kovin isoakaan mistä korvat näkyy lerpsuttaa ja koko myssy pyörii mukana päässä!Olis kiva et suojaiskin vähän..

Olikos se lansinoh sellasta rasvaa mitä ei tarvi pestä pois ennen imetystä? eikös bebanthen ainakin ollut? ja joku tais puhella et punainen versio(ko?) on parempaa?
 
Tääl myös alkanut supistukset vaivamaan.Iltaisin kipeät supistukset mutta ei säännöllisiä.Ja nyt sitte on tullu syysflunssa.Kurkku kipeä ja älytön nuha.Odotanki sitte tässä koska lapsille iskee tämä.Sitte tääl on seurakunnan kerhossa vesirokkoa liikkellä.Siellä kulkee minun keskimmäinen tyttö.Saa nähä tuleeko sitte vesirokkoki meän perheesseen :( Ei se muuta mutta ko kaikilla kolmella tytöllä on atooppinen ihottuma.Mutta toisaalta parempi jos saisivat sairastaa sen nyt.
Kait sitä täytyy lähteä lämmitämään hunajavettä.Ihan järkyttävä olo.Ja samalla pitäis hoitaa lapsia ko mies yöt töissä ja vain pari tuntia kotona päivisin.
Toivottavasti te muut säästyttä tästä flunssasta.
Mie ja poika 33+3
 
tiipii mistä ostit ne imetysliivit? Meinaan että oliko kalliin puoleiset? Sen mitä HenkkaMaukalla olen ohikulkeissani kattonu niin mulle ei ole oikein siellä kokoja... Pitäs varmaan jo lähtee niitäkin hommaamaan, ettei tarvi sitten laitoksella olla ihan hippi-meiningissä :)

Minä muuten ostin Baby Stylesta sen pinniksen patjan. Se semmonen "kaksiosainen"-malli, eli ikään kuin kaksi patjaa päällekkäin, rako välissä. Pitäis olla ohjeistuksen mukaan semmonen patja, jonka voi tarvittaessa jopa suihkulla pestä. Hintaa tais olla 35?.

Nyt esikoista kuskaamaan touhuihin.

Mammoliino 32+1
 
En jaksanut lukea koko ketjua läpi, edellisenkin kuukauden ketju jäi osittain lukematta :ashamed:

Olenkohan kertonut että yhden yön vietin tuossa toista viikkoa sitten synnytyssalissa tarkkailussa hätäsektion varalta? Edelleenkään mun kohonneeseen tulehdusarvoon ei ole syytä :/ Tuolloin olin jo 1,5cm auki ja 1,5cm kanavaa jäljellä. Limatulppaa on tullut toista viikkoa myös, kuinka paljon sitä oikein riittääkään?

Huomenna taas neuvola.

Terkut kaikille! :D

tuisku + "tyttö" 35+5
 
Mulla lähti maha kyl heti esikoisen jälkeen..ja sit ihan liikaa vielä tuon imetyksen kanssa.Ollu aina ongelmana alipaino ja imetyksellä olin kyl tosi kamalan näkönen...nyt TAAS toivon että jäis kiloja tästä... :ashamed:
Mitenkäs, onko kukaan aiemmin luovuttanu maitoo? Mä luovutin esikoisen aikaan sen sallitun ajan, oliko 2-3kk... oli tosi rankkaa mut tuottosaa. Mulla kun maitoo tuli ihan liikaa...ei ois voinu olla tyhjentämättä vaikka imettikin niin miks ei sit suoraan hyvään tarkotukseen =)

sit seuraa kysymys mun vaivoista, onko siis muilla...
Kauhee pissahätä vähän väliä mutta ei tuu pissaa kunnolla kun kaks-neljä kertaa päivässä..tänään aamulla aloin kiinnittää huomioo kun jouduin oikein pinnistään et sais rakon ees vähän tyhjemmän tuntuseks... ja juon kyllä hyvin mielestäni. Nyt alkanu taas turvotus vaivaan varsinkin aamusin...voisko liittyä yhteen nuo.. :/

Nyt taas supistellu tosi ikävästi ainakin puol tuntia ja alle 5min välein... huh huh..onpa inhottavaa, vaikka nyt ei kyl satu ihan kamalasti...

No mut nyt tuolle yhelle kiukkupussille ruokaa, itellä taas niin huono olo ettei ruoka maistu...
 
vau, ensimmäinen lokavauva! kukahan on seuraava, lupaavia oireita joillain jo ilmassa...!
joku kyseli KYS:lle menijöistä, täällä yksi, ja la siis 14pv! taitas pari muutakin olla?
vauveli tuntuu vaihtaneen asentoa, ihan en ole selvillä miten päin köllii, paitsi on kyllä pää alaspäin, mutta liikkeet on muuttunu toiselle puolen, ja vähän ehkä rauhottunutkin? mutta näin istualteen tuntuu ottavan jotain juoksuharjotuksia, vipattaa tassut kylkiluihin ihan kiitettävästi,tuntuu että tila loppuu, ja happi...!
huomenna olis ylimääränen neuvola, otetaan uusiks se sf-mitta,josko se olis jo kasvanut taas...toivottavasti.
komeat oli muuten mitat ensimmäisellä lokavauvelilla,melkein kuin täysiaikaisella! mitähän heille kuuluu, koskahan vauva pääsee kotiin...
minä alan tympääntyä tähän olotilaan, kun ei oikein mitään kärsi tehä, plaah...olispa jo lokakuun alku...
haaveilee hän
tilda+tiitiäinen34+2 :heart:
 
Tilda77 Mulla koko raskaus on mennyt tosi huomaamatta tässä arjen pyörityksen sivussa. Itse masukaan ei kovin iso ole, noh painoakin tullut vain 3kg. MUTTA nyt olotila alkaa oleen sellainen, että vauva otettaisiin jo ilolla vastaan. "löystynyt" lonkka on todella ikävä vaiva ja alapään "puukoniskut".. voih :'( No, ei tätä enää ole kuin maksimissaan 6 viikkoa, apua. Synnytys jännittää edelleen, pelkopoli ensi viikon tiistaina...

Eilen muuten saatiin nuo Ora Land Pähkinä tuplarattaat, kuopus on ihan ihastunut niihin muttei tykännyt yhtään kun laitettiin vauvan kantokoppa viereen ja vieläpä vauvanukke kyytiin mukaan. Mitenköhän sitten käy sen pikkusiskon/veljen kanssa... :whistle: Noh, eiköhän pienet totu pian uuteen arkeen...

tuisku lähtee nyt laittamaan iltateetä ja leipää, jotta saadaan muksut ajoissa nukkumaan. Heräsivät jo klo 6 (kuten aina) ja kuopus otti vain vajaan tunnin päikkärit :headwall:
 
Mileko34 kirjoitti:
Tytteli74
Mä kanssa syöny Omeprazolia nelisen vuotta refluksitautiin. Jätin sitten lääkkeen pois raskauden alussa. Kysin äippäpolilta antoivat sitten uuden reseptin.
Ai, kummallista, mulla nimenomaan lääkäri sen kielsi :/ , pitää vielä kysyä kun menen 18.9 synnytystapa arvioon, niin äippäpolin lääkäriltä asiasta. Mulle tosi hyvin autto se lääke, nyt kohta kärvistelty koko raskausaika tuon oksentelun kanssa, pahenee vaan loppua kohden.. heti kun vaakatasoon menee. Kamala vuori tyynyjä pään alla, että saa jotenki nukuttua... Tosiaan pitää vielä kysyä tuosta sitten.
 

Yhteistyössä