***LOKAMASSUJEN SYYSKUU***

huomenia kaikille!

huh,kuulostaapa aika pelottavalta nuo tuiskun vatsakivut..toivottavasti kuitenkin helpottuisivat,ja tulehdusarvot laskisivat.

itelläni täällä outo olotila,tuntuu että jotakin valuis housuun..mietin että pitäskö soitella terkkarille,vai olisko soittamatta..valkovuotoa se ei ole(kai ) en tiiä,kuhan nyt kattelen jonkun aikaa.

isäntäkin hittovie on koko hiivatin päivän töissä ilta kymmeneen asti :(

ja hermot menee,liittoonkin laittelin maanantaina viimosen työttömyyspäiväraha hakemuksen..ja ennen oli aina rahat tilillä saman viikon keskiviikkona..ja textari tuli tiistaina että maksaavat seuraavana päivänä rahat tilille..ei kuulunu eilen textaria,eikä tänä aamuna ollut liiemmin rahojakaan tilillä :'(
soittelin tuossa sitten liittoon että onko ne minun paperini edes sinne menneet..no eipä niitä siellä edes ollut :/ paskan posti..mihin lie hävittänyt..tai sitten se kirje makaa jossakin prisman postilaatikossa edelleen..täytyy soitella puolen pvän jälkeen uudellen,ovat sitten kerenneet siellä liitossa tämän pvän postin tarkastaa,mutta kyllä ottaa pattiin :eek: :headwall:

no eiköhän nuo rahat joskus tilillä ole..vaikka olin suunnitellut että kävisin jotakin tänään kaupungissa soppailemassa..joten täytyy unohtaa sekin ihanuus :'( ja säästyypähän rahat.

eipä tänne sen kummempia,pitää lähteä pistäytymään kirjastossa,jos sieltä jotakin lukemista löytys..
muutes sellasen huomion tein kun eilen tuli kaksplus lehti,niin mie olen siihen lehteen pikkusen pettynyt..silloin joskus vuosia sitten minusta siinä oli
paljon enempi asiaa vauvoista,synnytyksestä ym..mutta nyt siinä on taas enempi asiaa leikki-ikäsistä,ym joka ei liiemmin kosketa minun tämän hetkistä elämää.vaikka hyvää asiaa sekin on.
taidan perua koko lehden..

mut nyt täytyy rientää :)

niinukka ja vunttunen 35+4
 
Keiju07
Äh, piti tulla takaisin vielä kysymään, että onko kellään kokemusta vanhanaikaisesta pinnasängystä, jossa ei voi säätää pohjan korkeutta eikä laskea laitaa? Ovatko ko. seikat suurikin ongelma?

Olen alkanut vaan inhoamaan tuota meidän ilmaiseksi saamaa "jenkkipinnistä", joka siis valtava (70x130 pohjan ala), ja ajattelin kuitenkin ostaa käytetyn vanhan pinniksen. Olen katsellut sellaisia 50-lukulaisia, joista entistämällä saisi mukavan retron, mutta hiukan arveluttaa sitten tuo käytännöllisyys. Tuppaan usein laittamaan esteettisyyden käytännöllisyyden edelle - etenkin sisustuksessa...

Kertokaahan mielipiteitänne!

Niinukka, luulen, että Kaksplus-lehti on siirtänyt tuon synnytys ja vauva-osion tuohon Odotus-lehteen (ks. verkkosivujen etusivu) ja tuossa varsinaisessa Kaksplussassa on tosiaan noita taapero-juttuja enemmän...
 
Siispä... RR110/65, Hb118, pissa puhdas, painoa tullut 150g/vko, Sf 33. Vauva oli rt, :heart: 145... eli siis kaikki hyvin... neuvolan täti sano et ei tuu 5kg lasta ku kysyin... on kuulema sirorakenteinen... isäänsä tullu.... minä olin syntyessäni 4,5kg ja isäntä 3.5kg...ei haittaa olleskaa et ei oo mikään jätti vauva...
Kysyin siitä vesirokostakin... olette oikeessa...eli siis jos ite on sairastanu niin ei mitään hätää... tosin kannattaa vältellä jos mahdollista tartunnan saaneita... omia lapsia on tietty vaikee vältellä :|
Eipä tänne ihmeitä... yö meni vessassa juostessa.
Tänään tulee isännän lapset loppuviikoks... saas nähä kuin sitä jaksaa sitä rumbaa taas... :ashamed:

-Santti ja Ilppi 36+3-
 
Keiju meillä on 50-luvun pinnasänky, mutta maalaaminen vielä vaiheessa. Maalataan se kahella eri värillä (tietenkin samasta värikartasta) ja uskon et siitä tulee aika hieno =) oon kans miettiny sitä et helpompaa varmasti olis jos pohjaa sais säädettyä, mut kaippa minä jaksan sen verran kumarrella että sitä vauvaa saa sieltä pois ja takas....tähän vielä sellanen perusslogan: jos kerran ennenvanhaan, niin miksen minäkin perässä :LOL:
 
keiju niin siitä kaks plus lehdestä..jotenkin olis kätevämpää jos kaikki jutut olis samoissa lehden kansissa,ei tarttes ostella kymmentä eri lehtee..mutta kaipa tuokin on sitten joku mainos juttu..tiiä häntä :/

santti minkä ikäsiä lapsia sinun miehelläsi on?
miten ovat sinun raskauteen suhtautuneet?tietysti jos kamalan pieniä ovat niin,eihän ne varmaan kamalasti ole kommentoineet mitään?vai?
käyvätkö kuin usein teillä?
meillä kanssa nuo etätytöt käy n.kerran kuussa..
ja on se sellanen henkisen valmistautumisen paikka aina ennen niiden tuloa että,muutama päivä menee aina miettiessä asioita.ja kuitenkin minusta on kivaa että hyö käyvät..mutta kuitenkin,sellanen jännitys on päällänsä ne muutamat päivät mitä ovat täällä.
ja jos ovat pitempään,niin voipi olla että jossakin vaiheessa aina pinna pikkusen tiukkenee...

tullut tässä muutamia aika kipeitä supistuksia..taijan painua tuonne sängyn pohjalle.
 
Merkkailen vain...

Olipas muuten osuvasti sanottu YOdottajalta tuo itsepalvelupiste... :LOL: Sellainen voisi todellakin olla tarpeen, kun ei nytkään juuri poikkea siitä tämä palvelu ainakaan täällä puolella Suomea. :kieh:
 
Tin: Mä en tollaseen oran sitteriin törmännytkään. Olet saanu kyllä edullisesti. Minäkin löysin pitkän etsinnän jälkeen mieleiseni.
http://www.aijaa.com/v.php?i=928749.jpg

Tiipii: Olis kiva nähdä kuva siitä sun pinniksestä kunhan saat sen valmiiksi. Minä entisöin omani vain juuriharjalla... Kyllähän siinä käytön jälki näkyy. Käytännöllisyyden (tai sen puutteen) kai näkee sit aikanaan.

Taitaa noissa valmennuksissakin olla kunta/kaupunki kohtaisia eroja. Meillä on ollut lastenhoito- ja imetysvalmennus neuvolassa ja eilen oltiin synnytysvalmennuksessa sairaalalla. Ens viikolla vielä synnytysvalmennus osa 2. Leikkiä ja laulua ei ollut kummassakaan vaan ihan asialinjalla mentiin. Eilen käytiin norm. synnytyksen vaiheet läpi ja ens viikolla perehdytään kivunlievitykseen ja tutustutaan paikkoihin jne. Taidan olla niitä synnyttäjiä jotka haluaa kaikki huumeet mitä saatavilla on...

:ashamed:


-Susa ja Ukko TASAN 35
Nyt voi jo laskee jäljellä olevat viikot yhden käden sormilla... Hui
 
Merkkailen mihin oon lukenu...ja tuun illemmalla kirjotteleen uudemman kerran. Tänään syömään ystävien ja lapsien kanssa, ennen kun jakaudutaan. Yhdella siis oli maanantaina la... =)

Pilkut vilkkuu silmissä, olikos se kohonneen verenpaineen oire??...
 
Heips!

Käytiin eilen tutustumassa synnytyssairaalaan. Ihan "kivan" näköiset tilat olivat, ei ainakaan paniikkia tullut ettei sinne pystyis menemään....ja vaikka ois tullutkin, pakkohan se vissiin ois mennä :LOL:

Ja nähtiin tunnin "vanha" vauva, hyvä ihme että toinen oli pieni ja suloinen...ja mikä parasta..kohta meillä kaikilla on sellaiset :heart:

Kiisumirri ja kirppu 34+4 :wave:
 
Neuvolassa käyty Kaikki ok. Painoa tullut 1300g per viikko :ashamed: Sf mitta 33cm. Ja oikein päin pieni on. Kohdunsuu pehmeä ja kaulaa jäljellä sen 2cm ja sormelle väljä. Ja sterilisaatiopaperit saatu :) Kohta saa kukkapenkit vauhtia ;)

Todella mukava nuori lääkäritäti sattui paikalle. Sanoi vain että toivottavasti ne supparit jää pois tai muuttuvat sitten pikaisesti jotain aikaa saaviksi. Sitä samaa tässä ite toivon. ;) Kivast alkoi supistelemaan sen sisätutkimuksen jälkeen vaikka oli todella helläkätinen tohtori.

Onneksi Tuisku kivut helpotti :) Jotain muutakin mun piti kommentoida mutten taaskaan muista ja just nyt en jaksa selata taakse päin. Mutta yrittäkäähän suppareista kärsivät kestää :hug: Alkoi jo pikkusen naurattamaan että kyllä myö lokakuiset aletaan olemaan raihnasta porukkaa :D

Ai niin, mamma3 voi tulla meille jatkamaan jos kotoa hommat loppuu. Täällä niitä kyllä riittää ;)

tuutilulla rv 36+4 ja alkaa olee ihan kypsää kauraa pikku hiljaa...
 
Keiju, meillä oli noiden 2 ekan aikana sellainen 50-luvun pinnis, josta ei pohjaa pystynyt säätämään. En kokenut sitä silloin mitenkään hankalaksi, ihan hyvin se asiansa ajoi.
Nyt meillä ei sitä enää olekaan, on mennyt jo suvussa eteenpäin muille, eli meille tulee nyt sitten uusi hankintaan.
 
susa juu pitääpä sitten ottaa kuva pinniksestä kun saadaan se valmiiks, meillä välillä vähän hidasta tämä toiminta :headwall: toivottavasti se maalaus nyt onnistuis!

Kiisumirri juu se voi olla että synnytyksen alkaessa sitä on ihan vapaaehtosesti lähössä sinne laitokselle, olipa se sitten minkä lainen paikka tahansa :LOL:

meillä alkaa huomenna (vasta) synnytysvalmennukset melko myöhäseen meni, varsinkin kun tuntuu et täälä kaikki on sen joko alottanu tai jo käynyt kokonaan. synnärilläkään ei olla vielä käyty...jospa sinnekin joku viikko sais mennä visiteeraamaan. mies ei ihan kamalan innoissaan ole tonne valmennuksiin menoista, mut on kumminkin tulossa mukaan. ite ihan ootan sitä, täällä alkaa kotona päivät käydä aika pitkiks ja kiva nähä muitakin "möhömahoja" :D

t.tiipii ja "väiski" rv34+1 :heart:
 
Jestas, että meil on aktiivinen pino! Onkohan muilla näin aktiivista menoa?;) Kiitos pukaman hoitovinkeistä, heh! Mulla ei kylläkään kipua ole, että kyl mä selviin... kunhan eivät räjähdä! :LOL:

Imetysliiveistä tääl oli keskustelua. Mä ostin kesällä ANITA-merkkiset imetysliivit ja oon kyllä ollu tyytyväinen! Sopii erityisesti isorintasille, joilla ongelmana olkapäihin porautuvat olkaimet! Nää on kaarituelliset ja näissä on pehmusteet tossa olkapäiden kohdalla! Ja mulla siis koko H80 tällä hetkellä, että isoja kokoja löytyy kyllä! Suosittelen!

Tosi monella tuntuu olevan suppareita kovastikin... Mulla onneks rauhottunu, et ei oo edes joka ilta ollu. Suosittelen tarkkailemaan valkovuotoa -multakin löyty meinaan yllättäen emättimen bakteeritulehdus, joka voi aiheuttaa niitä suppareita ja sain sit antibiottikuurin, joten ehkä se sit auttoi kun ei oo supistellu silleen enää kun tossa pari viikkoa sitten.

Hyvältä kuulosti tuo Haikaranpesän valmennus! Kateeks käypi, ku en ite kelvannu sinne menijöiden joukkoon, koska käytän säännöllisesti verenpainelääkitystä, vaikka paineet on ollu nyt raskausaikana paremmat kun sitä ennen! Oon siis huippukunnossa, mut ei vaan oo asiaa sille osastolle, jos joku säännöllinen lääkitys päällä.. tuntuu vähä tyhmälle toisaalta, jos on elämänsä kunnossa... :/

LaSposa & Nyytti rv 32+2 :heart:
 
Tänään on sitten lorahdellut jotain täälläkin :eek:
Voihan se tietty olla, että 4 synnytyksen jälkeen on sen verran avaraa tavaraa, ettei välttämättä huomaa, jos tollasia pienempiä pisumääriä karkailee :LOL: :whistle:
Lisäks on nyt pari tuntia supistellu alle 5min välein. Jotkut aika napakoitakin. En kyllä oikein tiedä, pitäiskö miestä varotella töissä ja äippäpolille soitella. Ärsyttävää tällanen epävarmuus, vaikka "konkareita" ollaankin |O





 
Ensinnäkin kaunis kiitos kaikille onnitteluista. :heart:
Ei sitä vielä oikein tajua, että nyt olen äiti! Kai se sitten iskee päin kasvoja kun saan pojan kotiin.
Keskolassa hän vieläkin. Voi olla että ensi viikolla kotiutuu, riippuen hänen syömisestään. Se onkin ainoa mitä hänestä enää seurataan. Bilirubiiniarvotkin on nyt kohdallaan, joten hän ei tarvitse enää valohoitoa. Yhden vuorokauden hän vietti sinivalon alla ja se riitti. Nyt hän syö 80 ml:n annoksia 6 kertaa vuorokaudessa, niistä hän jaksaa syödä puolet, joskus enemmän. Aamupäivällä meni 65ml kevyesti ja loput 15ml laitettiin menemään letkusta. Sitten iltapäivällä hän pääsi rinnalle, sitä hän jaksoi lutkuttaa noin puoli tuntia, sitten loppui puhti. Jos hän olisi vielä mahassa, niin hän olisi nyt viikolla 35+6. Lääkäri sanoi tänään kierrolla, että yleensä hänen kokoiset kotiutuvat tossa 36-37 rv:n aikana.
Hän on kyllä aivan täydellisen ihanan poika, ihan on isänsä näköinen. Tahtoisin niin saada hänet jo kotiin, mutta vielä täytyy odottaa, että hän voimistuu.
Kohta lähdetään taas sairaalaan, tekemään pojalle iltahoidot ja ruokinnat.

Vielä kerran kiitos kaikille onnitteluista ja jaksamisia suppareihin ja odotukseen! :flower: :heart:
 
huh huh, päivä laukattu tytön kans kaupungilla. Verotoimistossa, pankissa, kirppiksellä... Syömässäkin käytiin ystävän kanssa. Nyt likka katsoo puuha peteä ja mä makaan sohvalla reporankana. Onneks on puhelimessa selain. surffailua selällään :D pian saakin tytön panna nukkumaan, jäi päiväunet välistä. Arvasin että näin käy, kun jää tarhasta pois. Likka on uskomaton aamu uninen, nukkuu kymmeneen, eli 12- 13 tuntia yössä niin eipä sitä sit päivällä väsytä. Nukkuuko muiden 3 vuotiaat vielä päiväunet? Toisaalta ei haittaa kun menee sit illalla kahdeksalta nukkumaan ja nukkuu tosiaan yhdeksään tai kymmeneen aamulla. Jää itselle aikaa. Mut vauvan kans vois sit kaivata että nukkuisivat molemmat päiväunet. Onneksi on rauhallinen ja kiltti tyttö niin en ainakaan pinnan rauhoitusta tarvitse =)

Yritin löytää edullisen hoitolaukun mut en löytänyt... Ei viitsisi kaikesta maksaa kymmeniä euroja. Kantoliina ja mobile olisi myös hakusessa. Meidän jyskissä oli vain nalle puh hoitolaukkuja, ei oikein mun makuun... Mut vinkki, siellä oli muovitettu frotee muutaman euron iso palanen! Itse en ostanut kun sitä jo on mut eikö se yleensä ole tosi kallista? Prismassakin oli pikku piian palanen 15 euroa...

Juu, pitää alkaa puuron keittoon, mieskin on työpaikan juhlissa niin itsellä "vapaailta" ;)

Topsy 33 jotain.
 
Minä en jaksa enää odottaaa |O

Kävin tänään ystävällä kylässä ja se oli virhe. Siellä köllötteli tyytyväisenä nyt 1,5 viikon ikäinen pikkumies, ja miten se osasikin olla niin lutunen ja vieraskorea :D Tuli ihan semmonen tunne, että siinähän ne sivussa hoidellaan nuo vastasyntyneet. Todellisuushan on tietysti ihan toisenlainen... Tuli vaan itellä nyt semmonen olo, että ei malta enää ollenkaan odottaa että saa paijata ja pusutella omaa nyyttiä :/

Töitä on onneksi enää vaan nimeksi. Ainut vaan että ne vähäiset ja viimeiset ei meinaa millään valmistua. Vaikka kuinka tiedostan että heti kun ne käsistäni pois saan,niin pääsen äipääloman viettoon, ei ne silti tunnu loppuvan millään. Noh, oma vika. Mitäs olen jättänyt "hankalimmat asiakkaat" viimeseksi...

Vointi hyvä, paitsi paastot on nyt niin kohollaan, että mitä todennäköisimmin saan huomenna ohjeistuksen iltainsuliinin käyttöön. Vähän tuntuu pahalta "ylittää" se insuliini-raja, mutta minkäs teet. Vauvan vointi on kaikista tärkein. Mitenkäs muuten LaSposa, oletko pystynyt olemaan koko raskausajan ilman VP lääkitystä? Minä jätin pois heti plussattuani ja hyvät on arvot ollet koko ajan. Mitä nyt muutama äippäpolin juoksinjustmyöhässäparkkikseltakolmanteenkerrokseen-arvo :ashamed:

Eipä kummempia. Siirryn taas tappamaan aikaa tuonne olkkarin puolelle (kunnes taas koukkuntuneena tulen puolen tunnin päästä lukemaan juttujanne :p ).

Mammoliino 32+2
 
Topsy2 meillä poitsu nukkuu vielä päikkärit, yli 2h menis pitkän matkaa jos antais nukkua. Päikkärit nukutaan isonveikan eskarista haun jälkeen, pikkusen liian myöhään. Näin illalla menee tässä ysin aikaa nukkuu ellei äipällä pala päre aikaisemmin. Aamusella heräillään siinä 7-8 aikoissa ja pakkokin on kun eskarilainen pitää viedä ysiksi. Kyllähän tuo välillä niitä unia vastaan taistelee mutta jos ei nuku päivällä niin hilluu yöllä tai nukahtaa lattialle viiden kuuden aikaan. Ja pakko saada tuo vauhti katkeamaan päivällä edes hetkeksi.

Täällä on ollut koko illan ihan raivopäinen äiti :ashamed: Tosin penskat ovat riehuneet ja tapelleet tauotta (valehtelematta) |O Ja oma olo on järkyttävä. En kyllä muista milloin viimeksi tälläinen flunssa on ollut. Joko tärisen kylmästä tai hiki valuu vain. Yhtä hengästynyt olo koko ajan kuin maratonin juokseena :/ Onneks nuo nuorimmat eivät ole ainakaan vielä tähän kuntoon tulleet ja toivottavast eivät tuukkaan.

No tää mamma painuu lääkitsemään itteä ja sitte sänkyyn köhimään. Ah että ootan aikaa jolloin saa kunnon troppeja tautiin ottaa :)

tuutilulla rv 36+4

Elza hienoa että pienellä on kaikki hyvin :heart: Vie paljon terveisiä hälle :)
 
Minäkin välillä kirjoittelen... Lukenut oon kuulumisia joka päivä mut ei vaan oo ite tullu kirjottaneeksi.

Onnea Elza! :flower:

Kaikilla tuntuu olevan niin jännää jo, ku supistelee ja lorahtelee ja vaikka mitä. Mä vasta odotan supisteluja ja kaikkea. Ja oon niin kyllästynyt jo tähän odottamiseen että ei mitään järkeä. Pinna on kireällä koko ajan ja oon aina vihainen. Kivaa varmaan pojan olla päivät mun kans ja miehen töiden jälkeen... Ja onpa tuo mies jo sanonukki kuinka ärsyttävä olen. Ei vaan jaksais tätä ku vartin välein saa käydä vessassa suunnilleen ja selkä on kipeä ja käveleminen välillä vaikeaa. Ei taivu mihinkää suuntaan ja väsyttää koko ajan ku en kertakaikkiaan saa nukuttua. Ja koko ajan itkettää. Painoakin pitäis kai vähän tarkkailla ku oon lihonu sairaasti, mutta ei jaksa ku ei kiinnosta, herkut vaan kiinnostaa. Odotan vaan, että pääsisin synnyttämään mahdollisimman pian. Eikä yhtään kyllä lohduta se, että tuo eka käynnistettiin ku ei itekseen ulos tullu. En jaksa uskoa että tääkään tulis.

Huoh. :headwall:
 
Täällä pahin vatsatauti ilmeisesti ohi, huh heijaa :) . Tuutilullalle tsemppiä flunssan kourissa! Ei tähän tilaan enää muuta vaivaa kaipaisi. Ja kuten edellä sanottu, aika raihnaisia tunnutaan moni jo olevankin :whistle: . Itse oon kanssa sitä mieltä, että olo on parempi, kun vaan tekee ja touhuaa. Hiukan huonokin olo menee ja unohtuu, kun tekee jotain, eikä jää oloa miettimään. Vaan onhan sitten välillä oloja, ettei kerta kaikkiaan pysty tekemään! Ja sekös ottaa päähän :headwall: . Nytkin toivon, että mullekin tulis jo huomenna mamma3 voimat vaikka mihin. Hommaa kyllä olisi!! Minulla on nyt hoitopöytä laitettuna ja siis sairaalakassiakin pakattuna. Nyt alkanut tuntumaan, että on oikeasti oikea aika alkaa tehdä jotain vauvankin eteen :snotty: . Mitään hankintoja ei enää tarvitse tehdä ja kotonakin moni mielessä pyörinyt asia tehtynä. JOSKO sitten vauvan synnyttyä osaisi vaikka hiukan vain nautiskella ja oleskellakin vain. Mahdotonta luulen mun luonteelle ja sille, että kuitenkin tulee itkuinen koliikki vauva, jonka kanssa ei paljon rauhassa loikoilla :whistle: . Oih, se ois kyllä raskasta...

Mamma3 puheli muuten joskus tuossa auton istuimista. Meillä taakse mahtuu JUURI JA JUURI kolme istuinta, oven saa paukauttaa aika kovasti kiinni, että menee ;) . Ja se turvavöiden laittaminen! Ei mitään helppoa köykistelyä, varsinkin kun muistan, että aluksi selkä on aika raihanainen synnytyksen jälkeen. Mutta toisaalta, ehkä ei niin hirveästi aluksi autolla koko porukka liikutakaan. Ja nähtäväksi jää, tuleeko sitten ostettua tilavampi auto joskus. Rahaa vaan ei taitaisi olla yhtään tuollaisiin "ylimääräisyyksiin". Ja edelleen ihmettelen, miten me sitten ollaan yhdeksältä kaikki kerhoissa jne... Mielenkiintoista! Ja aika tavalla jotenkin taas uuden opettelua! Huomaan asennoituneeni siihen, että kaikkea on sitten tosi vaikea tehdä, ruoka, kotihommat jne. Toivottavasti yllättyisin positiivisesti ja huomaisin, että kyllä se kolmenkin kanssa arki rulettaa :p . Ja odotan innolla näiden kaikkien kokemusten jakamista sitten teidän kaikkien kanssa vauvojen jo synnyttyäkin. Johan tässä niin tuttuja ollaan ;) :wave: ja samassa tilanteessa.

Joku puheli sirosta vauvasta, niin minullekin sanottiin viime käynnillä, ihan tosin vain käsituntumalla vatsan päältä. Ei siis pitäisi rakenneultrassa annettu arvio 4kg vauvasta paikkansa. Pienemmän mielummin synnytänkin B) . Mitähän muuta, jotain piti vielä sanoa, mutta meni jo. Koitetaanpa nukkua ensi yönä kaikki, eikös yöt ole sitä varten :LOL: helpommin sanottu kuin tehty...
 
Topsy meillä poika nukkuu nykyään taas päikkäreitä. Kesällä ei oikein nukkunut ollenkaan ja nyt kun alotti elokuun alussa taas tarhassa 2pvä/viikko niin on alkanut kotonakin nukkumaan. Välillä menee tietenkin päiviä ilman mutta ihan hyvä jos nyt ei aivan täysin pois jättäis vielä noita päikkäreitä. On ne itellekkin ihan mieleen alkanu taas olemaan ja sit kiva kun voidaan mennä kaikki kolme yhdessä nukkumaan...sais ees vähän ite levättyä. Illalla meillä mennään sänkyyn klo.20-20.30 aikaa ja poika nukahtaa sinne ehkä 21-21.30. Aamulla herää sitten 7-8.30. Aina melkein tuo puoli tuntia menee vähintään että nukahtaa ja vaikka kuinka myöhempään menis nukkumaan niin herää silti aamulla samaan aikaan...ite siis mielummin laitan hänet sänkyyn hyvissä ajoin niin saa hieman omaa aikaa ja poika kunnon unet yöllä.

Tänään taas ollu tosi hyvä olo. on tää kummallista ja inhottavaa kun toisena päivänä on ihan puoli kuollut ja toisena taas olo on mitä mahtavin. Nyt tuntuu taas siltä et voiskohan tästä raskaudesta taas hetken nauttiakkin =)
Ainoo vaan et viimeks kun oli tällain hyvä olo jopa noin 3 päivää niin sit olikin se 13tunnin supistelu rupeama...On tää niin vaikeeta.

kävin tänään kampaamo koululla suunnittelemassa yhden oppilaan kanssa kun menen hänelle värjäys ja leikkaus malliksi maanantaina.. Kuinkahan sitä jaksaa sielä koko päivän istua... Mut kyl on ihana mennä kun mulla ollu aina oikeestaan pitkät hiukset ja aina pidän kiinni niin nyt annoin hänelle ihan täysin vapaat kädet tehdä mitä itse haluaa..Vähän siinä sit suunniteltiin että jos jotain lyhyempää leikkaisi :D hieman ehkä jännittää mutta ei haittaa! Ihana saada jotain ihan uutta kun ollu aina samanlainen... :ashamed:
ja jos en sit tykkää niin onneks oon kaveri pipojen ja lippisten kanssa niin ei tarvi linnottautua kotiin :LOL:

Mutta jos sitä nyt menis nukkumaan kun ei kerta mihinkään ees satu..vähän vaan supistaa aina kun koneella istuu.

yksäiti+ hippu rv 35+2
 
lhs
Täällä jatkuu sama meno, välillä supistelee, välillä on muuten vaan kurja olo, ja välillä kaikki ärsyttää, no joo, eli sama valitus ja raihnainen olo jatkuu :headwall:

Autosta ja istuimista, meillä tuo on yksi iso ongelma. Auto on auttamatta liian pieni, mutta siihen on nyt vaan mahduttava! Meillä on siis kaksi istuinta takana ja kaukalo tulee etupenkille. Auto on sen verran vanha, ettei tarvi airbageista huolta kantaa, ei ole esteenä etupenkillä..heh. Lystiä on sitten ahtautua kahden istuimen väliin takapenkille, kun keskellä on vain lantiovyö johon ei voi kiinnittää mitään meidän istuimista, ei sillä, että sinne mitenkään kolmea istuinta saisi mahtumaankaan. Toki olisi iso helpotus, jos saisi yhden istuimen keskelle, että voisi itse istua reunassa, mutta ei voi mitään. Mistähän sitä löytyisi rahaa isompaan autoon?? :/

Pitänee kömpiä vaikka sänkyyn pyörimään, selkään sattuu niin paljon, ettei voi edes tässä sohvalla enää istua, pitänee odotella unta ja toivoa ettei sataa kertaa tarvitse herätä kääntämään kylkeä..Ei sitä uskoisi jos ei tietäisi miten iso operaatio sekin voi olla :kieh:

Miehen kanssa on nyt vaihdettu kinastelu mykkäkouluun..Sitä ei näytä kiinnostavan yhtään mille minusta tuntuu, eikä meillä tunnu olevan mitään puhumista, koko ilta on istuttu eri huoneissa, eikä vaihdettu sanaakaan. Kiva kun on muutenkin paha mieli ja vaikea olo, kaipaisi vaan lohduttajaa..no olkoon kun ei kerran kiinnosta, en jaksa liiemmin mokomaa murehtia, näitä kausia tulee ja menee :(

Muuten, tiesittekö että: Lääkäreiden suosima synnytysasento, selinmakuu, perustuu siihen, että kilpikonna on tässä asennossa täysin avuton (minusta tuo vertaus oli aika oiva, itsestäni ainakin tuntuu sille, että jos minut laitetaan selälleen, en pääse kääntymään siitä omin avuin) :LOL: :LOL:
Onkohan minulla vähän pimeä huumorintaju :whistle:

lhs 34+4
 
Kysyit mun verenpainelääkityksestä -mulla on ollu koko raskauden ajan lääkitys päällä, 2 tabua/pvässä, mut eri merkki kun mitä söin ennen raskautta. Mun kohdalla ei siis uskallettu jättää kokonaan poiskaan niitä, kun mulla on ollu aika hurjia arvoja joskus. Mut hyvä niin, että nyt on ollu tosi mallikelposet lukemat! Pysyis vaan loppuun asti!

Mä taisin löytää oivan avun närästykseen: oon juonu nyt Geflilus-piimää esim. ennen ruokailua ja sit oon syöny viiliä. Eipä oo tänään tarvinnu Rennieen koskea! Äsken vähän meinas närästellä, kun söin poppareita (!) mut meni onneks ohi nopeesti:) Kannattaa siis kokeilla! Joku laitto mantelin kanssa vinkkinä, en oo moista kuullukaan mut kandee kokeilla jos ei ole allerginen niinku mä taidan olla.

Hyvää yötä kaikille!:)

LaSposa & Nyytti rv 32+2 :heart:
 
Heippa kaikille,

Ja Elzalle suuret onnittelut :flower:

En löydä millään sopivaa asentoa nukkua, nyt sitten kukun täällä koneella ja seurailen samalla telkkarista Big Brotherin 24/7....

Muutosta on selviydytty ja on ihanaa kun on vihdoinkin tilaa. Muutetttiin yksiöstä saunalliseen kolmioon, joten nyt tuntuu , että tilaa on vaikka kuinka. Kämpän kruunaa iso terassi - kerrostalossa asutaan, mutta ollaan alimmassa kerroksessa. Portista pääsee omalle "pihalle" ja se tulee olemaan kyllä kätevää kohta, kun vaunujen kanssa tullaan ja mennään.

Yllättävän helposti tuo muutto sujui. Selkä vähän kipuili, mutta muuten pääsin vähillä vaivoilla.

Neuvolassa kävin eilen ja kaikki ok. Vaavi raivotarjonnassa,rr 104/66 ja hemoglobiinikin oli noussut 113:sta. Sf 31 ja painoa tullut nyt 300g/viikko. Mulle on tullut äärettömän huono olo raudan syömisestä ja sainkin nyt luvan lopettaa se. Ihana neuvolatäti sanoi, että itse minä kroppani parhaiten tunnen ja sanoi, että turha huonontaa omaa oloaan. Tuo kyseinen neuvolatäti on kyllä muutenkin ihan paras. Neuvolassa on aina kiva käydä ja hänellä on aina aikaa kuunnella. Ja ultrattukin on melkein joka kerta, vaikka täällä jyväskylässä kuuluu vain yksi ilmainen ultra.

Huomenna mennäänkin sitten synnärilleperhevalmennusryhmän kanssa. Jotenkin synnytys tuntuu vielä tosi kaukaiselta - en ole yhtään ehtinyt sitä miettimään. Enkä siten myöskään sitä mitenkään jännitä. Saa nähdä millaiset fiilarit huomisen jälkeen on. Miestä synnytys jännittää kyllä jo aika tavalla =)

Yritän nyt taas tuota nukkumista. Neiti masussa rauhoittui nyt sen verran, että voisin löytää sopivan asennonkin..

Oliivia
 
Huomenta! Kiitos Rontti! Hyvä että siellähän tauti helpottaa. Mahatauti tässä tilassa on niitä vihoviimeisiä tauteja. Täällä pikkusen helpompi yö takana. Illalla mietin mitä ihmettä sitä tekisi oloa helpottamaan ennen kun hoksasin että meillähän on tuo ihana kuivahyörystin laite josta sain avun kuopuksenkin odotusaikana :) On se kumma miten tää pää on niin harva ettei sellaista muistanut :headwall:

Kuopuksen aikana kyselin terkkarilta ja lääkäriltäkin että voiko sitä käyttää ja luvan sain. Tätyy sanoa että aamukin on ollut helpompi yskimisen kanssa ja kyllä oli ihanaa nukkua nenä auki :) Pitää vain lähteä ostamaan niitä tyynyjä lisää tuohon. On muutes lapsien kanssakin tosi hyvä ollut ja miä oonkin niitä peräti kaks laitetta hommannut.

http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=64&toimittajaid=48

Nyt aamupalan tekoon että saadaan eskarilainen liikkeelle.

tuutilulla rv 36+5
 

Yhteistyössä