***LOKAMASSUJEN SYYSKUU***

lhs
Elzalle isot vauvaonnittelut :flower: , toivotaan, että pieni pääsee pian kotiin :hug:

Toivottavasti ei nyt mitään joukkoryntäystä vielä lokakuiset synnärille ala tehdä, vielähän noiden kirppusten olisi hyvä massussa hetki kasvatella itseään, koitetaan jaksaa, vaikka oma olo voikin olla tukala..

Niinukka, mulla on raskausaikoina näkö huonontunut joka kerta, tuntuu ettei tee laseilla yhtään mitään (mulla on kylläkin aika vähän miinusta, enkä käytä laseja sisällä, juurikaan muulloin kuin telkkaria katsoessa), mutta siis selvästi näkö huononee odotusaikana. Ajan mittaan se on kyllä parantunut takaisin, eikä ole laseja tarvinnut uusia..Minulle on kerrottu, ettei raskausaikana tai pian sen jälkeen kannattaisi laseja edes hommata, koska vaikuttaa näköön..Siihenkin :eek: Tokihan jos ihan sokeaksi alkaa mennä, niin voisi olla terveellistä käydä tarkastamassa näkö :LOL:

Jaahas, nyt pitää mennä sohvalle, meinaa olla vähän hankala olo, taas vaihteeksi :headwall:

Täällä ei ainakaan mitään pelkoa lähdöstä ole. Supparitkin rauhottuivat kun tuossa makailin :) Harvakseltaan enää tulee. Ainut että pieni painaa ilkeästi tuonne takapuolen suuntaan ja vessassa saa juosta.

niinukka näkö tosiaankin voi huonontua raskausaikana ja parantua sen jälkeen. Ja ihan niin kuin lhs sanoikin niin mullekin on sanottu että ei kannata odotusaikana uusia. Tosin miä uusin toista poikaa oottaessa kun lahjakortin liikkeeseen sain. Mulla otettiin silloin voimakkuutta pois. Kuulemma aivan liian vahvat lasit oli.

Elzalle paljon onnea ja pienelle pikkuruiselle vielä enemmälti!
ja Yksäiti:lle jaksuja - jospa se siitä kehkeytyy ...
Muuten - kun älysin kysyä niin ne kätilöt sanoi, että alkusuppareihin voi ottaa panadolia vaikka 2 tabua , ja niiden voimalla kestää kotona paremmin. Eivätkä kuulema haittaa homman etenemistä.

Tuli vaan mieleen kun kaikki alkaa ratkeileen liitoksistaan :)
Mullakin helpotti ne haruus/liitos/jotkut kivut kun napapsin migreeniin tabun. On sitä ihminen yksinkertainen - varmaan sen verran rentoutti lihaksiakin.
Nyt ihan eri olotila.
Ja joo toppapussukka oli Lindexin, tosi hauskoja oli muuten myyjät - mä selitin miksi se reikä on pussukassa niille , eivät olleet tietty itse hokanneet :)
Webistä kaikki oli kalliimpia mitä löysin ...

Ja eilen oli mulla tai vaavilla ne babyshowerit - oli mukavaa menoa. Ruokaa ja alkoholitonta drinksua, kynttilöitä, jutustelua ja pientä kisailua - vauvakuvien tunnistusta , sekä mun vaavin stategisten lukujen veikkaus : päivä, aika, paino, pituus, sukupuoli ...
Ja lahjoja tuli myös - kapalojutska oli parhaimmasta päästä, maidonherutusteetä jne jne ...

Vielä olis pari työpäivää , olo on kuin pitkänmatkanjuoksun kalkkiviivoilla ... aika menestyksekäs siltikin .

Vauva hikkailee 3-4 krt päivässä, ja jyskii vasempaan kylkeen ..
Pikku söpöliini ...

terkuin,

papu & viola auroora Rv 34+4

aloin muuten miettimään sellasta kun täällä moni on joutunut välillä soitella tai vierailla äitiyspolilla, niin mihin numeroon (OYS) pitää soittaa jos tulee esim.supistuksia tai epäilys lapsiveden menosta ym... pitäis varmaan laittaa johonkin varmaan paikkaan puh.numero talteen jos vaikka yllättäen joskus yöllä tapahtuis jotain, ei sitten tarvis kiireessä mitään numeroa alkaa ehtimään :eek:

Onnea elzalle ja pikku prinssille :flower: :heart:

no johan oli taas palstalle tullu tekstiä,päikkärit kävin nukkumassa:)
jokohan siellä yksäiti synnyttää!!

muutaman kerran on noita valopilkkuja näkyny...
ja samalla huimausta.
on mulla kyllä pissa ollut aina puhdas ja muutkin arvot.
oonkin ihan hysteerinen kaikkien raskausmyrkytysten ja muitten kans...
neuvolassa varmaan pitävät hulluna :ashamed:
mutta onhan sitä huolissaan...

ai nii,pesin vaunut tänään ja mies kävi hakemassa pinnasuojukset,leikkimaton ja muuta ihanaa!!
joo ja keinuva sitterikin tuotiin tänään kotiin!!
ihanaa isot hankinnat on nyt kaikki.
meillä on vaippojakin jo valmiina:)
tosiaan amme,rasvat yms.pikku tarvikkeet puuttuu.
ne ostetaa sit ens viikolla!

no nyt telkkaria kattomaan
:wave:
voikaa kaikki oikein hyvin!
-milla34+1

Ensinäki onnittelut Elizalle :hug: Ihanaa eka vauva syntynyt :heart: Kohta on sitte Yksäitin ja Tuutilullan vuoro.Ainaki siltä vaikuttaa
:heart:
Sitte kiitos Henkka hienosta uudesta pinosta :hug:
Tänne ei sen kummempia.Hermostuttaa vain nuo appivanhemmat.Ovat koko ajan jotaki hössöttämässä.En sais mitään tehä.En edes hoitaa omia lapsia.Että ei vain vauvalla mene napanuora kaulan ympärille.Aivan hulluja selityksiä :kieh:Onneksi eivät kuitenkaan asu lähellä :whistle:
Mutta nyt lähen tästä iltapalalle.Ihanaa odotusta kaikille mammoille.
Mie ja poika 33+1

mamma3
Onnea Elza :flower: :hug: Voimia pikkuiselle ja toivottavasti pääsee pian kotiin =)

Herranjee...olipas täällä nyt tapahtunut :eek: Ihan ekaks henkalle kiitos uudesta pinosta :flower: ja tuplamammalle kiitos edellisestä :flower: Hienosti hoitelit homman kotiin =)

Paljon olikin juttua tullut, pää pyörällä niitä lueskelin. Ja että ihan tositoimissa alkaa porukka olla jo...huh-huh...alkaa paniikki iskee itellekin. Kyllä mä eilen säikähin oikein kun aamulla seinäkalenterin sivua käänsin. Syyskuu...ja tässä kuussa siis LA :eek: Se on aika lähellä jo. Niinhän toi mieskin tuumaili samaa, että ompas lähellä ;)

yksäiti: tsemppiä sulle ja koita jaksella! Jos synnytys alkaa jo käynnissä kerta olemaan niin toivotaan ettei sun tartteis monia päiviä kuunnella suppareita y.m. vaan pääsisit sit jo hommiin :) Onnea matkaan!!!!!

tuutilulla: Vieläkin mua jaksaa hymyilyttää se pistosaha juttu :D Kyl sä olet mainio, ei voi mitää =) Tuleehan tota joskus itekkin vähän turhan ajttelemattomasti leukaluita auottuun, mut sen verta pitkä yhteinen taival takana ettei tuo nyt kaikesta enää herneitä nenään vedä, onneks =)

Meilläki mies kulkis rikkinäiset vaatteet päällä, mutta mä kylmästi viskaan ne mäkeen kun huomaan jonkun isomman reiän. Alkuun se papatti et oishan ne(esim risa t-paita) viel ainakin työkäytössä(huonommissa hommissa) menny, mut nykysin se tyytyy siihen roskikseen mukisematta :) Kun vaatetta on kaapit pullollaan, on sieltä työkäyttöönkin jotain.

Vaatteiden pesusta. Mä oon vähän liian ahkera pyykkääjä vissiin. Meillä harvoin lapsilla on sama vaatekerta päällä peräkkäisinä päivinä. Vaikka ei liioin likasiakaan olis, niin mä vaan keräilen niitä ja viskaan pyykkikoriin :whistle: Mutta onhan tota vaatetta mitä pitää, mutta tietty kuluuhan ne vaatteet kun niitä turhaan pesee :/
Meillä kans isäntä kun laittaa lapsille päälle, on ne vaatteet sellaset mitkä on ekana käteen sattuneet. Kyl se nyt ihmeekseen tajuu säätä kattoo, mutta vaatteiden yhteensopivuutta(värejä ym) ei sit yhtään :whistle: Ärsyttävää, mutta eipä viiti napista tai ei toista kertaa vaatteita enää valkkais ollenkaan :D Pääasiahan se on tietty et on ees jotain päällä, mutta sitä kun on naiset tällasia... :D

Näön huonontuminen. Raskaus ja imetys tosiaan muuttaa näköä, mutta voi olla että palautuu ennalleen ajastaan. Ei kannata heti laitokselta kuitenkaan viel rynnätä optikolle, vaan odotella hetki. Mikähän se oli se suositus? Joku puoli vuotta? Tai ainakin jokunen kuukaus? Kannattaa kysästä omalta optikolta =)

mhm...jotain vielä oli kielen päällä, mutta se meni jo...no, ainahan tänne voi palata uudelleen ;)

Meen nyt jatkamaan puuhastelua. Ainakin pyykin levitystä olisi. Oli arki tai pyhä, meillä pyykätään.....

Oikein paljon onnea ekalle tämän pinon vauvalle ja Elzalle perheineen :heart: :flower:

Uskomatonta kuinka me aletaan jo olla näin pitkällä kaikki, että alkaa jo tulemaan vauva uutisiakin. Vaan vielä toivottavasti meidän asukas pysyisi tovin masussa. Kovasti siellä touhuaa ja kasvanut, päivä päivältä niin voimakkaammat liikkeetkin. Lääkärin mukaan jo alas laskeutunut ja ollut jo tovin raivotarjonnassa. Paikat vielä kuitenkin napaksti kiinni. Todella ihanaa aikaa ollut tämän vauvan odotus aika. Ja ainakin mulla helppo. Ainut että loppu ajasta tullut tuo hillitön närästys, joka äityy öisin niin pahaksi välillä että täytyy mennä oksentamaan ja aina ei edes ehdi vessaan... Mutta ehkä se reilun kuukauden kuluttua sitten helpottaisi jo :/

Niin ja haettiinhan me sitten jo liikkeestä ne vaunutkin ja turvakaukalo. Ja kaikenlaista on tullut laitettua ja vaattetkin olen jo pessyt vauvalle. Sänkykin jo tulokasta odottaa, sellainen rottinkinen koppa, jossa olen itsekkin ensi ajat nukkunut, pinnasänky tulee sitten myöhemmin. Sekin entisöidään, on minun isän vanha, tunne arvoa molemmilla. On ollut niin ihana laittaa kaikkea valmiiksi tulokkaalle.

Jaksamisia kaikille ja hyviä vointeja!

mamma3 :D Ei tuo meilläkään enään helposti nokkiinsa ota mutta tuosta pistosahasta sain aikamoiset mulkaisut osakseni :whistle: Jos joka asiast nokkiinsa ottais niin sais olla nenä nyrpyllänsä vähintään joka toinen päivä. Eipä tuo hirveämmin viiti alkaa mun kanssa riitelemäänkään kun miä kuulemma käännän aina sen sanomiset itelleni eduksi ja nurinpäin ja vähän ajan päästä se ei edes ite tiedä mitä on sanonut ja mitä ei. :whistle:

Täällä pari napakampaa supparia tullut etten kävelemään päässyt mutta muuten ei mitään. Ihan hyvä, Jesperillä (eskarilaisella) on tärkeä ensi viikko. Hän on viikon henkilö. Eli saa olla apuohjaajana ja muutenkin erityiskohtelua saa. Äsken etittiin valokuvia vuosien varrelta mitä poju huomenna vie mukanaan. Toivottavasti pieni sen tajuaa että isolla veikalla on tosi tärkeä viikko ja mahassa pitää pysyä sen aikaa :D

Mikähän tilanne yksäidillä on?

hurjasti onnee Elzalle :flower: :flower: .nyt on sit eka lokavauva meille syntyny...ihanaa..olin kyl ihan varma,et yksäiti olis eka :D tsemppiä sinne...

tiipii
muuten ei mitään erikoista tänne, liitoskivut jatkuvat, välillä kävelen kuin ankka tai sitten etenen konttaamalla. varmaan ihanan näköstä :x vauva tuntuu edelleen olevan hieman viistossa eli on pääalaspäin, mutta "ilmansuunnassa kaakko-luode" tuossa asennossa se on pönöttäny jo useamman viikon ajan ja hyvin tuntuu viihtyvän :whistle: oon ymmärtäny et jos ei kunnolla käänny alaspäin niin edessä vois olla sektio?
mulla ihan sama juttu...hyvä,et pääsee eteenpäin :D ja poitsu meilläkin viistosti ollu jo kauan...eli samas asennos ku teillä...muaki on mietityttäny toi sektio..jos ei ny käännykkään,mut minkäs sille sit mahtaa...kunhan sen pikkusen saa sieltä ulos... :)

henkka ja veeti 33+1

Paljon Onnea Elzalle ja pienelle tulokkaalle :flower: ! Meinasi "roska" mennä silmään kun uutisen luin...

Ja yksäitille oikein paljon alkukantaisia synnytysvoimia ja jaksamisia!

Piipa75, sinäkö pääsit sinne ultraan? Tai no siis pääsit, mutta pitikö paljon "ruikuttaa"? Tosi hyvä, niin sait mielen päältä kokoasian pois.

Näkö on tosiaan huonontunu niin, että kun piilareissa pidän 0,5 pienempää vahvuutta ku rilleissä, niin nyt tuntuu ettei piilareilla oikein kaikkea nää. Ajattelinki jo tässä, että kun tilaan uusia niin täytynee ottaa 0,25 vahvemmat. Mutta rillejä en sentään lähde uusimaan.

Jollain oli myös maitoallergia-juttuja (en nyt kuollaksenikaan muista kellä, vaikka just luin...). Minulla oli esikoiselta tosi paha laktoosi-intoleranssi. Alkuraskaudessa ihmettelin kamalia kaasuvaivoja ja mahan kipeytymistä, ja lääkäreiden kanssa etsittiin syytä pitkään. Sitten jätin maidot pois, mutta vaivat ei loppunu kokonaan. Sen jälkeen kokeilin täysin laktoositonta ruokavaliota (esim. lakritsaakaan ei kärsinyt syödä) ja sieltähän se apu löytyi. Lääkärit olivat erikoislääkäriä myöten sitä mieltä, että kun laktoosi-intoleranssin kerran olen saanut, se lähdekään sitten enää pois. Mutta kas kummaa. Puoli vuotta synnytyksestä aloin taas pikkuhiljaa laktoosipitoisia tuotteita syömään, ja pikku natiaisen täyttäessä vuoden, join jo täysillä maitoa. Että se siitä intoleranssista.

Minä oon kans ihmetelly tuota isännän pitkien kalsareiden taivalta. Niin ovat hiuti ja reikäset, oikein kunnolla tuulen raiskaaman näköset, mutta kuulemma oikein hyvät. Oon kaupassakin ollu jo monet kerrat uusia ostamassa, mutta aina jostain tulee käsi ja vie ne kärrystä pois "tarpeettomana" :eek: . Omituista. Täytyy kyllä tunnustaa, että omat yöpaidat ei taida sen eroottisempia olla... Se on vaan niin mukava nukkua kun ne on kunnolla aika ja pesut pehmentäneet :saint: .

Läjäsin just vauvan vaatteet kolmeen pesupinoon ja ens viikolla alkais sitten pyykkisavotta. Sänkyäkään en vielä ole laittanu, mutta näillä mun viikoilla ehtii vielä. Miksi se välillä tuntuu että aika kulje |O Voi kateuden kihinä kun te alatte yksitellen jakaantua ja hyvin todennäkösesti minä tuolla marrasmasuissa viimeset juttuni kerron...

Mammoliino 31+6

henkka81 kyllähän se harmittais jos tämän takia joutuis sektioon, mutta oikeassa olet, että pääasia on että vauvan saa turvallisesti ulos!
Neuvolassa viikko sitten terkka totesi että onhan pienellä vielä muutama viikko aikaa kääntyä oikeaan asentoon, mutta ite en välttämättä usko että niin käy. Tässä nyt on menny jo useampi viikko näin ja muutenkin alkaa tuo asukas hiljalleen rauhottua. Mulla on parin viikon päästä taas neuvola ja sieltä sitten varataan aika lääkärille että tekee sen synnytystapa-arvion, eipä se auta kun sinne asti odotella...aika pitkälle musta tuo arvio kyllä menee :|

Mulla vielä sellanenkin mielenpäällä, että mun äiti ei ole koskaan voinu synnyttää alakautta koska lantion aukko liian ahdas. Tuo voi mun kuuleman mukaan olla perinnöllistä (tosin olen paljon eri rakenteinen kun mun äiti) että senkin vuoksi haluan ajoissa saada kunnon tiedon tuosta alakautta synnytyksestä/sektiosta.

Mutta pääasia et vauvalla kaikki hyvin sama se loppupeleissä miten sieltä ulos tullaan, kunhan tullaan... :D

t.tiipii ja "väiski" rv33+5 :heart:

Lämpimät Onnittelut Elzalle ja perheelle :hug: :flower: Voimia pikku prinssille :flower:
Nyt alko ihan oikeesti pelottaa, vaikkei miulla mitään merkkejö synnörille lähdöstä olekaan. Tänäänkin raivasin ton lastenhuoneen ihan katosta lattiaan puhtaaks, lajittelin kaikki tavarat ja siirtelin hoitopöytää ympäri huonetta, kun ei se tuntunut mitenkään päin ístuvan muuhun kokonaisuuteen.. :) :LOL: Vähän tuntu selässä, mut eio muuta. Nyt kun istahdin, niin juniori taitaa kostaa touhuilemiseni. Sen verran kovaa tulee monoa alavatsaan, tonne sivuun.. Niin siis edelleen alaspäin :/ Eikö nyt ymmärtäisi jo kääntyä, ennen kuin käy ahtaaksi :ashamed: :( :headwall:
Niin meillä tuo remontii tosiaan tuo sellaista lisäväriä tähän arkeen, että käyn pyykit pesemässä minun mummolla, joka onneksi asuu alta kahden kilsan päässä. Nyt hauskuutta luo se, että minulla ei ole autoa, kun se on ollu laitettavana jo kuukauden päivät.. Jippii.. Tointaako sitä romua edes enää laitella. Ei ois kyl rahaa uuteenkaan :headwall:
En ole siis vielä edes aloittanut vauvan vaatteiden pesua, enkä muitakaan valmisteluita. Nyt minulle kuitenkin vähän varovaisesti lupailtiin, että oma pesukone hyrisisi tämän viikon loppuun mennessä meilläkin :whistle: Saa nyt nähdä...en usko ennen kuin näen.. Mutta oli tehokasta, kun sanoin miehelle, että eihän siinä mitään jos ei konetta tule ajoissa. Pesköön hän vauvan vaatteet kun minä olen vauvan kanssa sairaalassa. Ei vissiin sit ollu kovinkaan mieleinen vaihtoehto, kun rupes tapahtuun :LOL: ...joo mutt nyt kattoo isoveikkaa... Oon jääny siihen koukkuun :ashamed:

Tsemppiä nille, joilla alkaa tapahtuu!!!! :D

Elzalle ja pienokaiselle onnittelut. :flower:

Niinukka: mulla ainakin oli nyt raskausaikana näkö huonontunut molemmissa silmissä 0,25. Myöskään silmien laserleikkausta ei tehdä raskaus- tai imetysaikana eikä laserleikkauksen jälkeen suositella raskautta 0,5-1 vuoteen hormonimuutosten aiheuttamien näkömuutosten vuoksi. Eli yhteenvetona: kyllä kai raskaus voi vaikuttaa myös näköön.

Mammoliino, pääsin ultraan, kun Oyssin synnärille menimme eilen. Kirjoitin koko stoorin tuonne Oulu-odottajiin ja yli 30v-ensiodottajiin. Ei tarvinnut siellä ruikuttaa yhtään, ottivat heti asian vakavasti. Onneksi.

Tänään on ollut koko päivän taas tosi kipeitä supistuksia. Just luin siitä Odottajalle-kirjasesta, että mulla alkaa olla kaikki ennenaikaisen synnytyksen merkit koossa lukuun ottamatta lapsiveden menoa ja verenvuotoa. Kuinkahan vakavasti nämä supistukset tulisi ottaa, kun kohdunsuukin on jo avautunut sentin verran? Osaako joku sanoa? :whistle: Oyssin lääkäri sanoi vain, että jos nyt päättää tulla, niin sitä ei enää estellä. Saisi kuitenkin vielä pikkuinen kasvaa viikon tai kaksi ainakin masussa, vaikka itse en pystykään enää kunnolla edes kävelemään, kun pää on jo niin alhaalla.

Mukavaa sunnuntai-iltaa!

Piipa rv 35+3

Noniin, nyt tuli kotiin keskolasta. Sinne se meidän ruttu jäi nukkumaan.
Elikkä su-ma yönä 27.8 kävin vessassa ja takastullessa vedet siiten levis tohon makkarin lattialle. Onneks mies on yökyöpeli, että oli vielä hereillä. Ihan kauhea paniikki, koska mitään oireita ei ole ollut. Suppareita ei, ei mitään. Sunnutaikin meni siinä touhutessa jotain pientä ja lepäilinkin aika paljon. No, kuitenkin. Soitto synnärille ja sitten mentiin. Synnärillä otettiin ensin puolen tuntia käyrää, sydän äänet oli hyvät, siinä sitten huomasin, että eihän mulla ole mitään supistuksia tullut. Vesi vaan lorisi jalkojen välissä. Onneksi side piti. Kätilö totesi, että ei hätää, 34 viikolla syntyneet ovat jo isoja ja kaikki tuleee menemään hyvin. Hän kertoi myös, että 34 viikon jälkeen ei synnytystä yritetä enää estellä millään lääkkeillä, mutta sitä ei käynnistetäkään niin kauan kun mun tulehdusarvot ja vauvan sydämensykkeet ovat normaalit. No, suppareita ei siis alkanut kuulumaan, joten ne passitti mut ylös osastolle. Siellä sitten menin petiin ja arvaa vaan tuliko se uni, ja paskat! Luin kirjaa, kävelin käytävällä. Tuhat ja yksi ajatusta päässä, eikä mieskään saanut jäädä sinne. Sitten joskun aamuyösytä viiden aikaan sain unen. Siinä meni sitten koko päivä osastolla, eikä suppareita kun muutama pari hassua. Tulehdusarvot oli ok ja käyrällä kävin pari kertaa. Onneksi osastolla sai käydä vieraita, niin soittelin porukkaa käymään. Mies tuli töitten jälkeen ja oli koko illan. No sitten tossa kuuden jälkeen illalla alkoi tuntua muutama kivuliaampi suppari. Yhdeksän aikaan mies passitettiin kotiin, ei ehkä oli pitänut, koska kymmenen aikaan niitä suppareita tuli sitten 5 min välein. Kävin käyrällä ja idin kaurapussia alaselässä, sen voimin pärjäsin tonne puoleen yöhön, sitten menin suihkuun. Se oli niin taivaallista, koska supparit alkoi olemaan jo aika kipeitä. Sitten taas käyrälle ja sen jälkeen kätilö kattoi, olin jo 4 cm auki. Soitto miehelle, että nyt synnärille ja kätilö kärräs mut pyörätuolilla alas. Siellä sitten synnytyssaliin. Siinä vauheessa mulla oli jo niin kauheat supparit että tein oikeasti kuolemaa. Onnelsi sain sitten kohdunkaulan puudutuksen, se autto heti. Epiduraalia en sitten halunnut, kun pelkäsin, että supparit tyssää siihen. Mulla oli jo valmiiksi paha olo, niin en halunnut ilokaasua. Sitten torkuin siinä tunnutn ja neljältä aamuyöllä aloin ponnistamaan. Ponnistusvaihe kesti noin 2 1/2 TUNTIA! Huh, olin kyllä aika poikki. Syy siihen oli, että poika oli väärässä tarjonnassa. Hän tuli otsa edellä, Oli jäänyt jumiin mun häpyluun alle. Kätilö oli jo kutsunut lääkärin paikalle imukupin kanssa, mutta siiten sovittiin että ponnistan vielä kerran ja jos ei lähde liikkeelle, niin sitten otetaan se imukuppi. Sitten annoin täysin kaikkeni ja poika liikahti eteenpäin. Sitten hän olikin jo ulkon amuutaman minuutin päästä. Mikä ihana tunne. Ja mikä ihana ääni, kun kuuli pojan rääkäsevän oikein kunnolla! Hän pääsi hetkeksi mun rinnalle ja sitten lastenlääkäri ja mun mies lähtivät viemään häntä keskolaan. Eli poika syntyi 6.24 tiistai aamulla 28.8. Me päästiin sitten heti jo yhdeksältä keskolaan kattomaan poikaa. Siinä oli kyllä varmaan elämäni ihanin hetki! Sain hänet sitten heti syliin. Tulee ihan poru kun sitä hetkeä ajattelee.
Nyt hän on hyvissä voimissa. Hänen hengitys on alusta lähtien ollut hyvä, niin sitä ei seurattu enää toisen päivän jälkeen ja todellaki nyt hänen syömistä seurataan ainostaan. Ja sekin sujuu suht hyvin. Nenämahaletku hänellä on vielä. Rinnalle hän on päässyt kaksi kertaa ja hän hiffasi heti mistä on kyse! Eli hvyin meni, mutta hän ei vielä kauaa jaksa imeä. Eli nyt saan pumppailla noin 4 tunnin välein rinnat tyhjiksi. Onneksi keskolassa on huone, missä saa rauhassa istua ja pumppailla.
Nyt täytyy taas mennä, alkaa noi tissit olemaan räjähdysvaarassa. :LOL:

mamma3
Elza voi että...ihan tippa linssiin tuli kun juttuasi luin, jotenkin niin ihana :heart: :'( =) Ja ajatella että kohta näitä juttuja tulee vaan lisää ja lisää....omakin jossain välissä...huikeeta, ei voi tajuta :whistle: Onnea Elza viel kerran PALJON!!!!!!! :hug:

Onnea Elzalle vielä kerran :hug: Miä täällä ja nyyhkin kun synnytyskertomusta luin :'( :D Toivottavasti saatte pikku miehen nopeasti kotia. Ovatko mitään vielä lupailleet että milloin?

Tässä vilahteli mielessä kaikki nuo omat synnytykset ja aloin panikoimaan jo tätä tulevaa... Kun siihen ei todellakaan enää pitkä aika ole. Tuli ennen tai meni sitten yli. Toivottavast ei yli ainakaan kauheasti mene jos menee.

Nää ennakoivat supparit kun mulla ei kerro yhtään mitään :/ Sitte kun ite synnytys on alkanut niin se on alkanut samantien pirun kipeillä ja kun salama kirkkaalta taivaalta. Ja vaikka nyt jo on tullut nitä kipeitäkin niin ei ne niitä vielä ole. Kaikkiin kolmeen edelliseen on liittynyt se samperin kova selkäkipu eli mulla ne supparit on pahiten tuntunut selässä.

tuutilulla rv 36+2

Yhteistyössä