***LOKAMASSUJEN ELOKUU***

YOdottajalle jaksamisia, kurja asenne ukolla.Mutta eipä sille voi mitään :(
Mä voin sen verran lohduttaa, että meitin bioisukki jätti minut ja äitini kun olin vajaa kaksi vuotias, enkä ole juurikaan häneen sen jälkeen yhteydessä ollut.
Hänen vanhempansa kyllä ovat aina kuuluneet elämääni :heart:
Ja oikein hyvin olen tässä elämässä pärjännyt ilman sitä ihmistä.
Enemmän mä pidän isänäni ihmistä, joka tuli elämäämme kun olin 3v..hyvä isäpuoli korvaa 110%:sesti oikean "huonon" isän!!

Täällä yx hemmetin huonosti nukuttu yö takana |O Heräsin jo viiden maissa kun supistelee ja koskee mahaa..kipu ei vissiin johdu supistelusta kun koskee koko ajan :( Maha on ihan sekasin ja oksettaa. Tässä vähän ajan sisällä on muutaman kerra aiemminkii tullu tämmöstä.. pitää nyt kattoo soittelisko aamulla neuvolaan ja kysyis mitä tää on!? Vauva kyllä liikkuu ja potkii hyvin eloisasti =)

YOdottaja jo on kökkö mies |O Pistää oikein ärsyttämään tuollainen. Yritähän jaksaa ja aivan varmasti pikkuisen kanssa pärjäätte paremmin ilman tuollaista tapausta :hug:

Ronttibhalusi nähdä poikien sängyt. Eilen niistä pitikin kuva ottaa kun pojat saivat uudet päiväpeitot jotka ei nyt noihin sovi tyyliltä mutta sängyt ovat nyt (kuulemma) merirosvojen sängyt :LOL: Mistä ihmeestä nuo ammentaa tuon mielikuvituksen :D Niin ja jos sieltä pehmolelujen seasta itse sänkyjä erottaa..

Tässä näkyy pääty. Jalkapääty on pikkuisen matalampi
http://www.aijaa.com/v.php?i=790764.jpg

Ja tässä tuo sänkynurkkaus ja itse asias pojatkin.
http://www.aijaa.com/v.php?i=790766.jpg

Nuo nukkuvat verhojen sisällä yöt kun jostain saakutin välistä hyttysiä sisään aina pääsee ja poitsut reagoivat välillä aika rajustikin pistoihin:/ Saa nähdä milloin mulla menee hermot noiden nallejen ym. aamuseen paikoilleen laittoon ja iltaseen pois ottoon :) Ja kun ne pitää olla just täsmälleen oikeissa sängyissä molempien omat :D

On muutes aika mielenkiintoista että kuopus alkoi nyt vasta nukkumaan kokonaisia öitä kun siirtyi veikan kanssa nukkumaan. Ja miä pässi pelkäsin kuinka siinä käy ja oon pomppinut kuin aropupu nää vajaa kolme vuotta herran kanssa :headwall: Nyt on takana jo neljä kokonaan nukuttua yötä :)

tuutilulla rv 31+6

Heippa!

Perjantai, ihanaa :) Esikoinenkin oli yllättävän suopea tänään tarhaan lähdöstä, kun kerroin että viikonloppuna mennään Juku-juku maahan. Kummitäti toi eilen kyläillessään lahjaksi sellaisen puhallettavan krokotiili-uimalelun, ai että onkin nyt kiva lähteä uimaan. YOdottaja, voi että oli inhottava lukea isätapauksesta! Toisaalta mietin, että siinä sivussa silloin tällöin pyörivä isä voisi olla pahempi kuin isä joka edes säännöllisesti tapaisi lastaan. Lapsi niin pienestä pahoittaa mielensä, mutta jos hän ei näe isäänsä lainkaan, ei hän osaa kaivatakaan. Sitten jos isäehdokas vasten tahtoaan olisi suostunut silloin tällöin tapaamaan, olisi lapsi usein varmaan pettynyt, kun olisi tullut peruutuksia jne. Kyllä nämä ovat tympeitä ja ikäviä asioita! :( Mutta onneksi tosiaan vaikutat vahvalta ja rakastavalta ihmiseltä, saa vauva sinulta kaiken sen mitä jää isästään vaille :)

Tinakenkätyttö, heti soitto neuvolaan, suosittelen minä! Synnytystä edeltäviä vaivoja ovat mm. vatsan sekaisuus! Eli kannattaa ehdottomasti varmistaa asia että kaikki on ok.

Rontti, ei minullakaan ole vielä mitään muuta valmiina vaaville kuin kestovaipat ja kaksi koneellista vaatetta pestynä (ja rytyssä olleet kodinhoitohuoneen pöydällä kaksi päivää :ashamed: ) Minä kyllä mielellään laittelisin, mikäs sen mukavampaa, mutta kun ei oikein ehdi! Kokoajan ajattelee että nuo ehtii myöhemminkin ja hommailee kaikkea muuta.

Mukavaa perjantaita ja viikonloppua kaikille! :wave:

Topsy 28+3

Vielä kaksi päivää (tämä ja huominen) töissä ja sitten alkaa kesäloma!!!
B)
Joku taisi puhua hammaslääkäristä jossain vaiheessa ja samassa muistinkin, että sehän minun pitikin varata! Kiitoksia muistutuksesta. Samalla otetaan sylkinäyte. Ootteko muut sitä antaneet. Se on kyllä vapaaehtoinen juttu, joten ei varmasti kaikkialla ookaan.

Pinnasängyn maaleja tuli käytyä katselemassa viime viikolla ja pitäis tässä käydä ne nyt valmiiksi hakemassa, että riittää puuhaa kesälomaviikoiksi. Ajattelin maalata valkeeksi, mutta päätyosat luultavasti vaaleella vihreellä sävyllä... Ne pinnojen maalaukset ei kyllä ole kaikista ihanin maalauskohde, mutta jospa ne siedettävän näköiseksi saa.

Eilen kävin köykkimässä mustikkametsässä. Sade kuitenkin yllätti, joten sain vain 2l. Olihan tuo sekin selälle aivan tarpeeksi. Pitää kyllä mustikoita käydä lisää katselemassa lomapäivinä!

Lomalle onkin ajoitettuna sitten se vaunujen katselukin... ja valmennukset...
On siis tiedossa ohjelmaa, ei ainakaan kovin pitkäksi ehi tulla aika. :whistle:

Masumykkyrällä oli ilmeisesti eilen aamulla hikka. Makasin sohvalla aamupalan jälkeen ja mahassa alkoi pieni tasiseent ahtiin toistuva nyintä, joka kesti hyvän aikaa.Ei se potkuiltakaan tuntunut. Aika hassulta kylläkin... :)

Iines-ankka ja masumykkyrä Iita-Iivari 28+2

Pakko kommentoida tuota YOdottajan juttua...

Minusta on aika törkeää "pakottaa" miehen suku mukaan lapsen elämään jossa ei ole edes isääkään. En tiedä miten sukulaisetkin moiseen suhtautuu, tuskin kovinkaan positiivisesti. Samalla tulet lapsesi kanssa olemaan väkisinkin miehen elämässä johon lasta ei haluta, ja joudutaan ristiriitaisiin tilanteisiin.

Itselläni on lähipiirissä samanlainen tapaus, mies ei halua edellisen lapseen olla missään yhteydessä, eikä tunnustaa isyyttä. Nyt hänellä on oma vaimo ja lapsi. On heidänkin lasta, vaimoa ajatellen järkyttävää ajatella, että tämä "ei-lapsi" äitineen on yhteydessä isovanhempiin, isovahemmille se on kiusallinen tilanne kun tavallaan rahallisesti täytyy olla mukana tämän yhden lapsen elämässäkin...

Miksi tyrkyttää itseään sukuun johon ei kuulu? ...tavallaan... :ashamed:

Niin se lokakuu lähestyy.. Saapa nähä onko meillä vauva jo ens kuussa. =) Ainakin muut on syntyneet 2-3vkoa aikasemmin ja varmaan tämäkin. Hui, alkaa jo jännitttää! :whistle:
Neuvolassa oli keskiviikkona kaikki ok. Sf-mitta oli noussu 3vkossa 7cm! :eek: Mutta ihan hyvä, ku edellisellä kerralla oli kaikkien käyrien alapuolella ja nyt on sitten vähän keskikäyrän yläpuolella. Hemoglobiini oli noussu 97:stä 113:sta. Paikat pysyny kiinni, vähän pehmentyny, mutta ei huolta. Sappileikkaukseen aiko lääkäri laittaa lähetteen, et pääsisin sinne mahd pian synnytyksen jälkeen.

Vauvalle on sitteri ostettu valmiiksi ja eilen ostin vaippapaketin ja tutin, ku piti kuluttaa aikaa lasten kanssa 1,5h, ku ootin lääkäriin pääsyä. Kierreltiin sitten kaupassa aika kauan ja tarttu mukaan nuo, vaikka olis ehtiny myöhemminkin. Muutapa ei oikeestaan tarvikaan, ku kaikkea on toisten jäljiltä ja ku pakkauksenkin otin.

Sain sitten poskiontelontulehduksen, ku erehdyin alottamaan vauvalle peittoa talveksi vaunuihin villalangasta. Jännä ettei kestä enää villalankaa neuloa ollenkaan. Teen kyllä tuon peiton loppuun vaikka hengityssuojaimen kanssa! :LOL: (olispa näky!) Muutenkin on ollu hirveä virkkaus- ja neulomisvimma! Oon tehny 6 laukkua (kaks itelle ja kaks kummallekin tytölle), 4 pehmokissaa lapsille joululahjaksi, ponchon, yhen peiton melkein valmiiksi ja kaks on kesken.. :whistle: Ja pitää vauvalle varmaan vielä jotakin tehdä, kunhan nuo peitot valmistuu.

Mutta pitänee mennä vähän laittamaan paikkoja kuntoon ja kaupassakin pitäis käydä..
Hyviä vointeja kaikille!

-Ninni rv31+1-

Diudiu - ehkä ilmeisen kapeakatseisena ydinperheellisenä et voi ajatella muutoin? Tämä mun kohdussa kasvava lapsi tarvitsisi isovanhempia ihan samoin kuin kuka muu lapsi hyvänsä ! Ja isovanhemmat ovat verta, lihaa ja sukua lapselle. En minä siitä suvusta mitää tietenkään saa, enkä edes halua kuulua.
Tilanne on aika sama , kuin avioeron jälkeen - pitäisikö yksinhuoltajan tai lähin lopettaa lasten yhteys isovanhempiin tai isän sukuun - koska 'itse ei ole sukua'.
Eikä ketään pakottaa voi.
Onneksi osa isovanhemmista - olen asiaa kartoitellut kyllä - on niin lämpimiä ihmisiä, että ottaisi tällaisenkin lapsenlapsen lämmöllä vastaan .
Toisin kuin Diudiu.
Sanoisin , että voivoivoi tuota sun tuttavan uutta vaimoraukkaa . Sama homma kuin muissa 'uusioperheissä' - jos entisiä lapsia on , ne kuuluvat pakettiin. Ei pidä ottaa miestä tai uusioperhettä, jossa pitää oikein järkyttyä tai vaivaantua viattomien lasten olemassaolosta.
Lapsi on aina ihan viaton. Jokainen lapsi.
Ja ansaitsee KAIKEN rakkauden. PISTE.
En jatka enää tällä palstalla koko aiheesta enää...

Muille isoiso kiitos tuesta tässä vaikeassa tilanteessa ! Ja iso halaus! :hug:

Samaa mieltä olen , että tällaisen 'isän' kans olisi vaikeaa ollut , mutta tuntui, että on lapsen vuoksi selvitettävä asia perinpohjin. Säilytän kaikki viesti, ne on niin painokelpoisia, että voin lapselle joskus näyttää.
Ja nyt rakennamme elämää näin, on sentään jotain raamia , eikä ovet apposen auki joka suuntaan.

Viime yö meni kans vähän heikoilla nukkumsilla, johtuen enempi tästä turbulenssista. Mutta kyllä tää tästä...
Nyt töissä pitää puuhailla innolla - millä ihmeen innolla ...

sori, en voinut olla provosoitumatta vähän Diudiusta....
jotenkin on niin pinnassa ajatella asioita lapsen kannalta ...

t : papu & viola auroora RV 30 +2

sain tossa pari tuntia torkuttua vihdoin.
Edelleen mahaa koskee, muttei niin paljoa kun aamuyöstä. Supistelutkin on loppuneet!
Soittelen tossa puhelintunnin aikana sinne neuvolaan ja tuun sitten kertoo mitä sanovat!

YOdottajalle paljon voimia tulevaan, ikävä tilanne :hug:

eipä ole tullut kirjoteltua vaikka melkein päivittäin käyn lukasemassa kuulumiset! ihanalla mallilla jo tämä meidän odotus,eikö vaan! :heart: meilläkin alkaa olla hyvällä mallilla vauvahankinnat; melkein kaikki onkin ostettu uutena kun esikoista ootellaan ja on haluttu just ne mieleisimmät. pyritty tekemään hankinnat niin että jos niitä sisaruksia vielä siunaantuisi niin kestäs sitten heillekkin :) toistaseks tuntuu että uutta yritystä vaan het perään,mutta katsotaan nyt miten ensimmäisen kanssa pärjätään! :heart:
olen ollut nyt 2vk saikulla suppareiden takia, ja eilen lääkäri kirjotti taas 2vk lisää,joten ei tästä enää tarvitse töihin haikailla ennen äippälomaa. on kuulkaa kummallista olla ihan jouten!!! neuvolantäti komensi nauttimaan tästä ajasta täysillä, pian tilanne muuttuu täydellisesti! yritän noudattaa neuvoa parhaani mukaan :D !
ensisängystä vielä: me tilataan se vaavisänky, on tullut niin paljon kehuja sen kätevyydestä että pakko on testata ite!
äippäpakkauksesta: minua miellytti ainoastaan lime raitabody+potkarit ja pussilakana. mutta kiitollinen olen silti kaikista nutuista, ajattelin laittaa niitä sitten hyväntekeväisyyteen jos ei kerkiä oma vauva käyttää!
mulla muuten kaikki vaatteet pestynä ja viikattuna vauvelin omassa vaatekaapissa....sitä se joutenolo saa aikaan!
vakaasti yritän nyt useammin kirjotella,
tilda+tiitiäinen 29+5 :heart:

niin tosiaan tuli aamusella käytyä neuvolassa,sielä olikin vakiterkkari lomalla,ja oli TOSI MUKAVA sijainen,yleensä vakiterkkarin "juttusilla" menee n.20min,nyt menikin 45min.

tuli höpistyä umet ja lammet..mitä en juurikaan vakiterkkarin kanssa tee.

kaikki arvot oli suht kunnossa.
rr oli 128/94..alapaine pikkusen koholla
paino oli kahteen viikkoon pudonnut 500g..ihan hyvä niin =)
ajattelin että jos onkin parikiloa tullut taas lisää,niinkuin ed.kerralla,mut onneks ei.
sf mitta oli 28,5 eli kahteen viikkoon kasvanut 1,5cm.
vaavi on masussa selkä minun selkääni vasten,joten piti aikas pitkään ettiä mistä kuuluis sydänäänet,jouduin sitten kyljelleen kääntymään,ja sitten löyty vunttusen sydänäänet.

kahden viikon kuluttua sitten seuraavan kerran sinne.

tuutilulla käytätkö niitä flanelisia rättejä "puklurätteinä" vai päänalusina ,vai ihan unirätteinä tjms?
ostin yhen paketin anttilasta sellasia vaaleanvihreitä/kuviollisia sideharsoja,ne kyllä oli aikas koppuran oloisia vaikka laitoinkin pestessä huuhteluainetta ja vielä silitinkin,olen miettinyt kanssa jos flanelisia vielä jostakin ostas,niin ne olis varmaan unirätteinä aivan ihanan pehmeitä.

meillä kun vanhin tyttö aikanaan kiinty yhteen harsoon niin että lavuaarissa piti se aina pestä ja patterilla kuivattaa,jos meinas unille sen saada.mikään muu rätti ei kelvannut.ja jokapaikassa sillä oli se mukana,voitte kuvitella minkä näkönen valkonen sideharso on kun se pyörii missä sattuu..joka aamu se piti pestä :whistle:

YOdottaja. jaksamisia isäehdokas asian kanssa,harmi vaan että mies tollasen valinnan teki.mutta työ pikkusen kanssa selviitte :hug:

tänään tulee rauha meijän huusholliin..etätytöt palaavat kolmen viikon meillä vietetyn ajan jälkeen äitinsä tykö..tietysti miehen puolesta surku,eilen illalla se sano että miten tautinen ikävä hälle tulee kun tytsit lähtee..tietysti nyt kun olit taas tottunut siihen että mökissä on ollut elämää,niin voipi jonkun aikaa tuntua oudolta.
ja kun yhtään ei tiedä milloin ne sitten seuraavan kerran tuleevat,kuitenkin koulutkin ens viikon kuluttua alkaa.

mutta nyt pyykit laittamaan narulle ulos kuivamaan.

niinukka ja vunttunen 30+6 :)

Neuvolatädin mukaan ei ois syytä huoleen..paitsi jos nuo supistukset alkaa olemaan kovempia niin soitto synnärille.
Tuo kipuilu ja oksettava olo voi johyua siitä että vauva painaa sisuskaluja sen verran että siitä se koskeminen..
Tiedä sitten.. jos vielä viikonloppuna paljon kipuilee tuo maha niin soittelen sitten synnärille :/

Painokontrollissa käyty..juu mullahan oli siis viime neukka käynnillä painoa noussu ihan hurjasti.1180g/viikko :eek:
No nyt se oli sit vastaavasti tippunu kilolla, että ota noista sitte selvää.
Yhteensä mulle on nyt tullut 10,5kg..noo..ei ihan kamalan paha..eihän?

Supistelutkin on nyt tuntunu rauhottuvan.Mut nyt on tullu sellasta, että jos supistaa niin supistaakin sitten kipeesti.
Mulla on ällö vaiva, meinaan ihan kamalan runsas valkovuoto :x sitä aina välillä "lorahtaa" sillain reippaasti housuihin ja yääh kun on ilkee olla.Pikkuhousun suojaa joutuu jatkuvasti pitään.
Ei se kuitenkaan mitään lapsvettä varmaankaan ole, on meinaan lorahdellu jo pari kuukautta..kyl luulis että sit olis jo tapahtunu jotain muutakin.
Mutta onko muilla tollasta?
Ei mulla meinaan tyttöjä odottaessa tämmöstä ollut!

Juu ja nyt pakko mennä ottamaan ihan vähän lisää tota "kasvisgratiinia" jota tossa tein :p :whistle:

Rontti: Karkit, suklaat ja limsat jätin heti pois kun pissasta löytyi ekan kerran sokrua. Myös ruokatavat joutuivat remonttiin eli ennen työpäivä meni yhdellä banaanilla, nyt otin kunnon eväät mukaan. Ja muutenkin ruokailuajat saatava säännöllisiksi, kun ennen oli että syön kun joskus ehdin...

Niitä hiton hiilareita pitäis nyt kytätä eli näin leivän (varsinkin vaalean) ja pastan ystävänä täytyy yrittää joku tolkku pitää. Noita hiilareitakin on joka paikassa!

Mutta jos jossain esim. juhlissa on jotain hyvää tarjolla, aion ottaa pikkasen..eihän sitä koko pöytää ole pakko tyhjentää :LOL:

Tulikin tänään itseasiassa uusi kutsu sinne äippäpolille, 16.8. taas "tuomioita" luetaan...

Kiisumirri ja kirppu 29+6 :wave:

Pari kysymystä pikaiseen :D

Mites te, jotka haette äitiysrahaa 6kk tulojen mukaan, onko KELAsta tullut jotain lappusta hakemuksen jätön jälkeen. Vai tuleeko sieltä vasta sitten, kun jättää nuo lisäselvitykset tuloista. Itse voin vasta syyskuussa jättää palkkatiedot, mutta mietin pitäisikö sieltä ennen sitä tulla jotain päätöstä.
Äitiysavustus päätös on jo tullut ja pakkaus postista kotiin haettu.

Onko kellään kokemusta unipussista? Onkko se kätevä ja onko jotain merkitystä sillä missä vetoketju on (päällä vai reunassa)? Houkuttelevan kuuloinen, ei tarvitsisi peittoa (meillä viileä makkari, ei tarvitsisi huolehtia, ettei peitto ole luikahtanut pois).

moikka! =)
hyvää viikonlopun alkua kaikkille mammoille tasapuolisesti! :D

Hiilareista oli täällä puhetta, mulla on sellanen käsitys että uusissaperunoissa ois melko paljo sokereita? ainaskin anoppi laittaa aina appiukolle tavallisia perunoita kun muuten sillä on seuraavana aamuna tosi korkeat sokeriarvot. ajattelin vaan tuon mainita kun monilla varmaan tulee noita kesäruokia paljon syötyä.

YOdottaja minä ainakin ymmärrän täysin sinun toiveesi siitä että miehen vanhemmat ottaisivat jollain tavalla osaa poikansa tyttären elämään. yksinhuoltajana sitä varmasti haluaa että lapsen elämässä olisi mahdollisimman laaja tukiverkosto ja ovathan isovanhemmat tärkeitä jokaiselle lapselle. mielestäni on myös heidän oikeutensa kuulla syntyvästä lapsesta ja päättää sitten itse missä määrin ovat valmiita osallistumaan. ainakin jos itse olisin jo isoäiti iässä, niin aivan varmasti haluaisin tietää asiasta jos minulle olisi lapsenlapsi syntymässä! ja tuosta DiuDiun kommentista sai vähän sellaisen kuvan, että isovanhemmat olisivat jotenkin rahallisesti velvoitettuja, itse ainakin olen ymmärtänyt että YOdottaja haluaa nimenomaan isovanhempien tukea lapselle henkisellä tasolla, ei rahallisella.
ja vielä että minkä hiton takia tässä pitäisi alkaa paapomaan isoa aikuista miestä joka on varmasti ollut halukas harrastamaan seksiä ja ollut tietoinen sen mahdollisista seurauksista? kyllä minun mielestäni aikuisen miehen tulisi kantaa vastuu omista tekemisistään ja että vielä pitäisi ajatella sitä että jos tämä mies joskus löytää vaimon, että miltä hänestä tuntuisi...aika paksua!
tuli vaan sellanen olo, että miehen pitäisi päästä vastuustaan eroon noin vain ja naiselle jää sitten kaikki yksin kannettavaksi.
mielestäni YOdottaja on tehnyt aivan oikein, kun antoi miehelle tilaisuuden osallistua lapsen elämään ja antaa saman mahdollisuuden myös hänen vanhemmilleen. jos he eivät tähän tilaisuuteen tartu, niin omapahan on mokansa! näin toimisin minäkin, en paapoisi miestä, hänen mahdollista tulevaa vaimoaan, vaan ajattelisin pienen lapsen oikeutta tutustua sukuunsa!
ja vielä että YOdottajan tarkoitus ei mielestäni ole pakottaa ketään mihinkään, vaan antaa heille mahdollisuus, ihana mahdollisuus!

alko taas sappi kiehua, oli pakko purkaa, sori :kieh:

t.tiipii ja "väiski" rv29+2 :heart:

Hei,

Täällä nousee myös savu päästä Diu Diun kommenteista. Olen täysin eri mieltä hänen kanssa asiasta ja kyllä minun empatiat on täysin YOdottajan puolella :hug:, hän on ihan oikeassa ja fiksu nainen joten jätettäköön nuo muiden kommentit ihan omaan arvoonsa :headwall:

Meillä on tänään viisi vuotis hääpäivä ja kävimme juuri miehen kans Kreikkalaisessa syömässä. Söin Kotosalatan ja se oli hyvä tosi hyvän makuinen ja erittäin täyttävä. Nyt onkin sitten tukala olla. Tuntuu ettei kovin paljon kerrallaan pysty enää syömäänkään kun tulee niin helposti ähky.

Hipkukka, minä hain äitiysrahaa kuuden viimeisen kuukauden perusteella ja ne laput tuli takaisin kun niissä oli puutteita matkakulujen osalta. Nyt ei sitten ole kuulunut sen jälkeen mitään niistä, eikä varmaan kuulukaan kun minullakin menee syyskuulle ennenkuin sen kuukauden tulot voi sinne ilmoitttaa. Kelan sivuilta voi käydä katsomassa omilta sivuilta pankki tunnuksilla päätöksiä sinua koskevista asioista.

Rentouttavaa viikonloppua

Katjanna ja vauva 28+3

Tiipi - thanks. Juuri noin.
Kyseessä ei ole taloudellisessa(kaan) mielessä kultakimpaleita sen paremmin 'isä' kuin nää isovanhemmatkaan. Ja mahdollisuushan tää on, miten ketään voisi pakottaa ? Harvaan asiaan voi , isovanhemmuuteen edes ydinperheen lapsille, onhan näitäkin tarinoita ...
Ja kyllä ihmisen - sekä naisen että miehen - kuulusi kantaa vastuu jälkeläisistään. Ihmisellä kuuluu olla a) selkäranka ja b) sydän !!!!!
Mutta en paasaa enempää :)

Kaikille supistelijoille ja saikkulaisille Tinakenkätyttö, Tilda jne tsemiä ! Ottakaa iisisti.
Saa nähdä kuin kauan täs vanha jaksaa töissä keikkua, onneksi on toimistohomma ja työhuoneessa sohva - nyt kun on ollut hiljaista olen väliin oikaissut masun kans kyljelleen . Salaa ja hipihiljaa...

Mua kiinnostaisi ne unipussit myös , kuten Hipkukkaakin . Ovatko hyviä ?

Ja toivon totisesti ettei mun sokerirasituksessa vkolla 33 tule sokerisia tuloksia - tosin mun ruokavaliossa ei taida olla paljoa hiilareita, mutta kaikkea makiaa ei raatsis jättää , sniif ...

Nyt typerä kysymys - onko joitain asentoja kielletty (mun kohdalla kyse ei ole seksistä, mitäs se muuten oli ... :)? Mä tykkään esim suihkussa joskus kyyköttää alkuasukas asennossa , tekee hyvää selälle, Eihän mitkään kyyköttelyt tai spagaatit (no ei taivu ei ...) voi avata paikkoja tms ? Pyöräilyn oon pitänyt pannassa kun mun äidillä oli tullut keskenmeno pyöräilyn tiimoilta ...

http://www.ipanalle.fi/product_catalog.php?c=12&page=1 - täälläkin on niitä kuvioituja harsoja , mun kamun mukaan on pehmeitä , itse en osaa arvioida, kun oon niin uusi täs . Tilasin parit , tosin. Oliko joku etikka vai mikä niksi harsojen pehmentämiseen , jos ja kun ei voi huuhteluaineita vauvelin takia käyttää ? Ko websiteltä mä tilasin (nekin on kotona jo) niitä mikroaaltouunissa desinfioitavia tuttipulloja jo kaks , jos onnaa desifiointi 1,5 minuutissa niin meikä laiskana naisena ottaa ilolla vastaan :)

Unosia ja mukavia viikonloppuja reissuilijoille ...

t papu & viola auroora RV 30+2

Moi

Nyt on palailtu mökkeilemästä, ja ilokseni löysin uuden hienon pinon elokuulle, kiitos siitä!

Ekaksi sitä omaa napaa; tänään sain äitiyspakkauksen, ja kylläpä onkin ollut ihanaa sitä tutkiskella:)
Raskauteen ei juuri uutta muuta, poika on kovasti vilkas, ja jaksaa potkuillaan pitää äidin hereillä iltayöstä:)

Sitten kommentteja, minun suosikkini pakkauksesta oli ne vihreät puolipotkarit ja se vihreä raidallinen body.

YOdottajalle, minusta nuo Diu Diun kommentit kannattaa jättää omaan arvoonsa. Minusta on todella kunnioitettavaa että sinä ajattelet lapsen parasta ja teet parhaasi että hänellä olisi isovanhemmat yms muu suku. Jos näin ei tule tapahtumaan, voit aina ainakin hyvällä omalla tunnolla sanoa yrittäneesi.
Lapsesi isä ei ikävä kyllä tunnu ymmärtävän mitä menettää jos/kun ei lapsen elämään osallistu.
Eli jätä tuollaiset kommentit huomioimatta!

Nyt menen jatkamaan pakkauksen tutkimista..ihanaa viikonloppua kaikille!

Mulla samanlainen yö takana... ja sanoivat kans neuvolasta että jos alkaa useemmin levossa tulemaa tuollaista oloa+supisteluja tai jos vähänkään epäilyttää niin herkästi synnärille soittamaan. Tai sit ens viikolla neuvolaan.
Jotenkin nyt ei uskalla mennä nukkumaan kun hirvittää et jos taas tulee tuommonen yö..viime yönä kun mietin jo et kelle soittelen et tulee pojan kans meille ja millä meen synnärille tms...
alkaa oleen aika pelko puserossa näitten kaikkien tuntemusten ja suppareiden takia. :ashamed:
Kaverilla oli kohdunkaula lyhentyny nimenomaan noilla "vatsan väänteillä" ja toinen synnytys sillä lähti käyntiin juuri noilla samoilla oireilla minkä kans ite kärvistelin viime yön... tänään kuitenkin ollu ihan hyvä olo.

Mut jos nyt kuitenkin uskaltas unille...

Noista harsoista..ite olen lukenu jostain että silittäminen saa ne entistä koppuraisemmiksi...eli silittää ei ainakaan kannata...ja menikö niistä vielä imutehoaki.. :D Kävin tänään uusimassa sairasloman,kirjotti elokuun loppuun saakka,harmittaa vaan ku itellä ei tuu millään onnistumaan olla täysin tekemättä mitään "raskasta" ku nyt työrintamalla pitää vilskettä...Onneksi saadaan sentään auto maanantaina!!!!!!

Vauveli potkiskelee päivittäin,mutta enää ei niin mahottomia muljahuksia tunnu ku pari viikkoa sitten, ultrassa täti meinas ettei mahu enää samallalailla jakuulemma tuntu olevan jo semmosessa asennossa ettei hevillä kääntyis perätilaan mutta saas nyt nähä :saint:

YOdottaja saa myös mun äänet!!!Ihmetyttää miten joku DaiDai kehtaa tulla tuollai vaahtoamaan ku ei varmaan ole edes tietoinen puolestakaan asiayhteyteen kuuluvista seikoista... :( Mutta joo,tytsyt nyt on jo elokuu!!!! :heart: enää ei hirmusesti aikaa ku aletaan poksumaan...Mutta siltiki odottava aika on niiiin pitkä |O

Diipeli ja Jesperi 28+6

Yhteistyössä