***LOKAMASSUJEN ELOKUU***

YOdottaja: Kiitos niistä välilihan hieronta vinkeistä. Enpä ole ennen tollasesta kuullutkaan. Saa nähdä kuin usein muistaa tai jaksaa toteuttaa mut yritys hyvä 10.

Diipeli: Yllätyin kun huomasin et myytävänä on todellakin vain välilihan hierontaan tarkoitettua öljyä! Sen jätin kyl vielä kauppaan mut sitä weledan raskausajan öljyä aion lotrata vielä toisenkin purkillisen. Haisee kyllä ihan
hirveeltä! :x Toivotaan et paha haju on suoraan verrannollinen tehokkuuteen :LOL: En ole löytänyt vielä yhtään vastaavaa tuotetta jonka tuoksu olisi hyvä tai edes neutraali. Vichy ehkä tähän mennessä paras/miedoin joskin hieman miehekäs.

Tänne tulee koko ajan niin paljon tekstiä että en muista yhtään mitä piti kommentoida. Omaan napaan ei mitään uutta. Olen varmaan viimeinen joka täällä poksahtaa :(


-Susa ja Ukko 33+6
 
Mullakin ne jälkisupistukset oli jo tosta kakkosesta melkoiset, saa nähdä miten nyt.
Tuosta vatsanympäryksestä, sekä esikoisesta, etta tuosta kakkosesta molemmista joka neuvolakäynti vatsanympärys mitattiin. Tässä raskaudessa ei kertaakaan. Ja neuvola on pysynyt samana, terkka tosin ei.

Tuo 15.9 päivämäärä ei mulle sovi, kiitos vaan tarjouksesta :LOL:
Mä taidan haluta kaikesta nipistelystä ja supistelusta huolimatta pitää tän ihan sinne laskettuun aikaan, 19.10 asti tuolla masussa.
Mulla nuo 2 aiempaa ovat syntyneet tarkalleen laskettuina päivinä, olisi hienoa jos tämäkin osaisi olla yhtä täsmällinen. :)

Huomenna neuvola lääkäri, saan ne sokerirasituksen tulokset, ja koitan saada puhuttua itselleni sairauslomaa näiksi vikoiksi työpäiviksi. Saa nähdä kuinka käy.
Ja mietin josko se lääkäri sitä sukupuolta haluaa valaista, meillä kun on nyt kahdesta eri ultrasta poikkeavat näkemykset kumpi on tuloillaan:) Vaikka liekö tuolla mitään merkitystä, nyt vaan sitten on NIIN utelias olo kun ensin niin varmana puhuttiin että poika on, ja eilen sanottiinkin että tyttö..No, nähtäväksi jää. Se on ainkain varmaa että ihana ja suloinen tämä pikkuinen on!
 
Painoa tullu 850g/viikko yhteenssä 22kg tullu nyt.
RR 120/60.Turvotusta ei ole.Pissa puhdas.
Sykkeet 142.Tarjonta rt mutta ei ole kiinnittynyt päällä eikä ole ihan alhaalla.Muuten kaikki ok mutta kamalat liitos kivut,iskias kivut ja kylkikipu.Noh päivä kerralla.Painoarvio parin viikkon kuluttua.Pelottaa se että miten iso poika on.Reilusti yli 4 kiloinen kuitenki on tiedossa.
Mie ja poika 32+3
 
Laitoin Vauvattareen sähköpostia ja sieltä tuli vastaus, et Minni-sittereitä on tulossa viikon päästä. En sitten tiedä minkä merkkinen se on, mut varmaan ainakin tyttömäinen kun nimenomaan sellaista sähköpostissa kyselin.
 
susa aivan ihania nuo raitabody ja myssy :D
ite en ole vielä miettiny mitä pikkuselle sisävaatteiks kotimatkalle, mut meillä on kaappi täynnä 80-luvun vauvanvaatteita niin ajattelin et jos valkkaisin jotain niistä.
ehkä laitan tyttö- ja poikavaatepussin erikseen valmiiks, meillä kun ei sukupuolesta tietoa. mies saa sitten tuoda laitokselle sen kumman tarttemme ;)
jotain kivaahan sitä on pikkuselle mukava laittaa päälle, minä ainakin haluaisin muutaman valokuvan muistoks tuolta kotiintulomatkalta!
 
Tulihan tänään tuo viimeinen lääkärikäyntikin tehtyä... Neuvolantäti oli taas saikulla suppareiden takia, joten sijainen ei edes tiennyt mitä pitää ottaa ja mitä ei... Meillä kun neuvolantäti ottaa hb:n, painon, verenpaineen ja pissan ennen lekurille menoa... No onneksi osaa itse pitää huolta niistä asioista. :kieh:

Leukkarit oli jostain syystä pahasti plussalla (ekaa kertaa vissiin). Hb noussut jo 110, verenpaine normaali ja painoa tullut taas lisää.
Mitään merkkejä ulos tulosta ei ole, kaikki hyvin. Oikein päin on nyytti ja sykekin on hyvä.

Huomenna tutustuminen tammisaareen, joten sitten selviää lopullisesti se mun synnäri. Mutta eiköhän se nyt ole aika selvää jo.

Kyllä mulle kelpaisi se 15.9 synnytykselle. Joskin silloin on vielä muutama viikko laskettuun, että katotaan nyt. Ei kyllä silti ole pakko odottaa tuohon 2.10 asti. Isännän synttärit on 26.9, joten jos vaikka joku toinen päivä :D

Mutta nyt salkkareihin

LillaStina ja Nyytti tasan 35

 
Tiipii: Kiitos. Meille on poitsua veikkailtu mut eihän sitä koskaan tiedä... Yritin katsella jotain molemmille sopivaa mukaan. Toivotaan et poitsun itsetunto kestää noi muutamat punaiset yksityiskohdat :LOL: Ai niin, tarvii varmaan jotain käsiinkin. Pitääpä lähtee penkoo tuliko siinä pakkauksessa jotain sopivaa.
 
Miäkin oon pakannut niitä vauvan vaatekasseja. Tosin itseni tuntien ehdin purkaa ja muuttaa ne vaatteet vielä monta monta kertaa :whistle: Pakkasin erikseen pojalle ja erikseen tytölle. Tuohon ultra-arvioon en uskalla luottaa enää yhtään. Eli jos poika tupsahtaa niin täältä löytyy muutama pieni mekko niitä tarvitseville. Äitini tuossa äsken niitä katseli ja kysyi että meinaanko tosissani laittaa kotiin paluu vaatteeksi tytölle mekon? Totta hitossa meinaan jos tyttö sieltä tupsahtaa :D

Miä vissiin tosiaan näytän aika räjähtäneeltä :ashamed: Äidin työkaveriin törmättiin sunnuntaina kirpparilla ja hän oli tänään äiskälle sanonut että näytän tosi väsyneeltä. Ja miä kun yritin olla pirteämmän näköinen kuin normaalisti. Laitoin jopa meikkiäkin naamaan. Nähtävästi en onnistunut siinä :D

Nyt tainnuttamaan mukuloita unille ja sitten itekin peiton alle :wave:

tuutilulla rv 35+3
 
Taas tuntus et alkaa nää saamarin supistukset...ja äsken kun supisti niin tuntu kyl semmonen paine samalla tuola alapäässä että jotain sieltä kohta tulee...
mahakin alko taas mukavasti toimiin ja olo ei todellakaan oo yhtään hyvä :(
Tarvii taas soitella mammalle ja tukihenkilölle että pitävät puhelimet päällä...
V*****AA ylikaiken tää tilanne... inhottava olla koko ajan varuillaan ja peloissaan..sit vielä kun tää on se hemmetin perä alaspäin niin ei kyl yhtään huvita koko juttu!!!!!! MÄ EN HALUU ENÄÄN SYNNYTTÄÄÄÄÄÄ!!!!! :kieh:
Taitaa olla vaan hiukan myöhästä peruakkaan.... :ashamed:

no mut jos vielä sais ens yön nukuttua..vaikka viime yötä en kyl saanukkaan kun hirvitti koko ajan se lima klöntti jonka eilen bongasin.. saas nähdä taas kuinka käy... HERMOT MENEE AINAKIN jos ei muuta...

yksäiti+ hippu rv 34+1
 
iltaa kaikille.!

yksäiti84 toivottavasti vaavi ei nyt vielä putkaha maailmaan,pietään peukkuja että pysyis vielä masussa.

tuutilulla tsemppiä asioiden järjästelyyn,tiedän tunteen kun pitäs sata ja yks asiaa hoitaa,ja juosta paikasta toiseen..ja jos siinä pari pientä vielä mukana kulkee niin hattua kyllä nostan..yllättävän raskasta on kyllä pienten kanssa asioita hoidella..
ja samaten kyllä noiden teinien..sen sadassa kaupassa pitäs käydä,mikään ei kelpaa,ja sit jos joku kelpaa niin maksaa 70e..
niinkuin nuoremman tytön syystakki,kierrettiin kaikki kaupungin kaupat,viimosesta kaupasta löyty mieleinen takki mutta makso tosiaankin 75e..tää äippä ei kyllä sitä ostanut..sanoin että sitten kun ite käy tienaamaan niin ostaa sitten..eto takki tosiaan 75e..
suostu sitten henkalta ja maukalta tilattavaan takkiin..mutta maksohan sekin 40e..
en kyllä välillä ymmärrä tätä nykyajan nuorisoo..

omaan napaan...
tänään hermo pikkusen tiukalla ton nuoremman likan kanssa,piti kaivaa jo joku talvikaulaliina esiin,ja sitten se loju pitkin huoneen lattioita tuolla,ei voinut takas laittaa..ja muutenkin nyt kun meni seiskalle niin jotenkin saamattomampi siitä on tullut,haahuilee ees taas,mitään ei kuuntele argh :headwall:
sitten selkää on särkeny koko illan,ja kamala väsymys..en tiiä auttaako nuo rautatabut ollenkaan..mutta tossa sohvalla nuokuin niin mieskin sano että taitaa mammaa väsyttää..totta tosiaan väsyttää..
taas on sellanen olo että vois vaan nukkua..ei uloskaan ole tänään kehdannu lähtee kun vettä tullut taivaan täydeltä.
tosiaan selkä kipee,ja muutamia kipeitä supistuksia tuossa tuli.sanoin miehelle että mie rupeen olemaan tätä mahaa aivan täynnä jo..

muuten ei sen kummempia oireita.
huomenna olis tosiaankin rankka päivä kun vaihellaan noita huoneita,toivottavasti nyt ei ainakaan tule synnärille lähtöö.. :/

mutta nyt lähen kattomaan pakoa..jos uskallan :eek:

niinukka ja vunttunen 34+3
 
yksäiti84 :hug: Voi että! Toivotaan ettei sun ihan vielä tarvis synnyttämään lähteä. Minuu alkoi naurattamaan tuo MÄ EN HALUU ENÄÄN SYNNYTTÄÄÄÄÄÄ!!!!! :kieh: :ashamed: Miä oon esikoisen jälkeen halunnut perua kaikki viimeistään synnärin ovella ja kironnut joka kerta etten ole muistanut sitä mitkä tuskat joutuu aina kärsimään ennen kuin nyytti on sylissä :D Mutta tosiaan taitaa meille kaikille se peruminen olla jo mahdotonta tässä vaiheessa :whistle: Mutta pidetään peukkuja sulle pystyssä!

niinukka tää on tää tän päivän nuoriso ihan uskomattomia noiden vaatteiden kanssa :eek: Meilläkin teini yritti useampaan kertaa ostattaa yli 100?:n farkkuja mutta ei suostuttu merkistä maksamaan. Neiti joutui itse tienaamaan rahat niihin. Nyt alkaa mun esikoisellakin pikku hiljaa olemaan samaa suuntausta ilmassa :kieh: Oon vaan sanonut että säästä itse tai pyydä lahjaksi. Tosin ihan heti en lahjaksikaan ala ostamaan. Mutta mitä kuuntelee niin koulussa ensimmäiseks kysytään/katotaan merkki, kysytään mistä ostettu ja paljonko maksoi :eek: P...kele! Ei se raha kaikilla puussa kasva |O Joskus tulee mieleen että ois se hyvä koulupuvut suomessakin. Tuntuu että monet tenavat vaatteiden perusteella päättävät kuinka "korkealla" arvoasteikossa kukin oppilas on. Ja tuo kun alkaa jo ala-asteella :/

Nyt lähen miäkin tutimaan. Öitä! :wave:
 
Heippa kaikille!
Ensimmäistä kertaa tässä ketjussa mukana :)
Minulla laskettu aika 4.10 (tosin alkaa olo olla jo sen verran tukala, että alkanut epäileen että pitääköhän toi paikkansa), toista lasta odotan ja taysiin menen synnyttämään! Ultran mukaan tulokkaan pitäisi olla tyttö :heart:

Kohta nukkumaan! Väsytteleen alkaa, kun ei tullut nukuttua päikkäreitä :/

Mamma ja pikkuinen rv 34 + 5
 
Tulin vielä piipahtaan ja katsomaan, mitä kenellekin kuuluu. Me innostuimme tänään vaihtaan makuhuoneen järjestystä (pinnis ei mahtunut aiemmalla järjestyksellä) ja se homma jäi kesken, joten nyt on huusholli täynnä roipetta, jotka pitää käydä läpi ja tarpeeton nakella roskiin. Siinä voikin mennä pari seuraavaa päivää. Meillä on nimittäin makkarissa iso kirjahylly (metrin leveä) ja se oli täynnä lehtiä ja muuta paperia. Mutta jospa se tästä ennen vauvan tuloa selviytyisi.

Meillä huomenna tontin lohkonta, uusinta sellainen ja minun pitäisi olla jo 8.30 töröttämässä tuolla ulkona. Kunpa ei vaan sataisi.

Ei kai muuta kuin kauniita ja levollisia unia kaikille =)
 
Huomenet!

Tähän palstaan alkaa tosiaan jäädä koukkuun! Het aamupalan jälkeen nuoremmille Disney channel päälle ja itse koneelle... :ashamed:

Viime yön nukuin todella huonosti! Tonne ylämahaan koskee silleen pistävästi eikä asennon vaihto oikein tunnu hyvältä. Lonkat ja liitoskivut taasen pakottaa kääntyilemään. Jospa se tästä helpottaa, kun särkylääkettä nappailin.

Meilläkin tytöt mielellään noita merkkivaatteita haluais. Ei todellakaan oo varaa sellaisiin :eek:
Huuto.Netistä olen ostanut isompia vaatepaketteja jokaiselle tytölle ja merkkivaatteita näkyy olevan niissäkin ja hyvin ovat kelvanneet. Vanhimmalle esim. huusin koko kesän vaatteet (sellanen isoin Anttilan laatikko, painoi 21kg) 110e. Löyty miss sixtyn farkkua ja dieselin puseroa. Kaikkia vaatteita ei tainnu keretä edes käyttää. Kannattaa ehdottomasti käydä kattelemassa. Vauvalle löytyy tosi ihanaa ja nuorisolle myös.




 
yksäiti84 toivottavasti et oo ihan vielä päässy tositoimiin!!

Pitkään oon ootellu sitä pesänrakennus/siivous vimmaa mikä esikoiselta oli niin nyt vihdoin se on alkanu :D koko ajan on kauhee hätä mitä kaikkee pitäs vielä tehdä. vauvan vaatteet on laitettu laatikkoon (piti ostaa ihan uusi lipasto), toissapäivänä siivosin keittiön kaapit ja se olikin aikamoinen urakka..oli vähän päässy järjestys repsahtamaan :whistle: Kävin myös ostamassa vauvalle kotiintuloasun :) vielähän tässä olis hommia vaikka kuinka! vaikka ei sais mitään niitten suppailujen takia tehdä!
Yx ilta rupes itkettää kun rupes harmittamaan et kysyin sitä sukupuolta! En ois kuitenkaan halunnu tietää sitä :headwall: Ois ehkä ollu kivempi sitte synnytyksessä vasta..oli vissiin hormoonit taas aika pinnassa :whistle: Nykyään kyllä itkee pienestäkin asiasta ja voi että on hermo kireellä miehen kanssa :kieh: ne ei sitten millään ymmärrä!!!

Perjantaina neuvola..sitten lisää urputusta..

Tinakenkätyttö ja typy :heart: rv 31+4
 
... eilen oli neuvola , kaikki siellä hyvin hempat ja paineet, SFmitta 31, vauvan sydän taas 148 tykytteli, ja raivollaan köllötteli, ei kiinni...
Lääkäri kuitenkin ensi viikolla .

Muuten oli eilen odottajan normipäivä :) kello 0830-2100 , pitäisikö hiljentää tahtia? Ehkäpä , oli sen verran alpää ja yläpää töööt.
Mutta ihan onnellinen olo.
Vedettiin kätilöiden kans se yodottajien svalmennus - meni mukavasti. Ihan vaan vähän oli mulla tehotippakyyneleitä esityksen mausteena . Joten kyllä tässä samalla maailmaakin parannetaan :heart:
Luultavammin tästä tulee juttu Perhe ja Odotus lehteen, toimittaja oli viel eilen yhteydessä , ilmoittelen sitten. Ikäänkuin selviytymisopas , mun ( &kanssasiskojen) ppt-kalvojen ja matskun perusteella.

Ja siunattu serkkujenäiti ksyeli vointeja ja neuvolakuulumisia , oon ihan mielissäni moisesta huolenpidosta :hug:

Valitusossa : mullakin oli kyllä alapää ihan hemmetin kiristävä ja jomottava , ihan kun vauva painais ja pakkais läpi. Ei kai supistusta mutta painontunnetta ... kai pää oli aika alhaalla... Saa nähdä miten täs kohta töis jaksaa, istuminen taitaa rasittaa ... puuuuuh ja huuuuuh.
Tosin - ehkä itseään saa syyttää, pitää ottaa löysempiä päiviä.
Cross my heart ...

Mukavaa kirpeää päivää kaikille - ihana kun ei oo enää helle !!!

terkuin,
papu & viola auroora Rv 34 JO ....
 
lhs
Johan oli yö..Vauva riehui kuin mikäkin, yritti vissiin mennä kylkiluiden alle, ja sitten tulla toiselta puolelta läpi :eek: Heitti sitten jonkun ihme voltin tuon riehunnan päätteeksi, ja nyt alkoi ahdistaa kääntyikö takaisin perätilaan, sen verran hurja molskahdus oli, ja mahan muoto muuttui :headwall:
Näin kauheita painajaisiakin, ei onneksi vauvaan/synnytykseen liittyvää, mutta muuten niin ahdistavia, että piti ihan miehen kainaloon käpertyä.

Eilen oli muuten aika ikävä kokemus, kun lähdin käymään kaupassa..Joka askeleella alapäässä tuntui kuin olisi puukolla tökännyt, kohdunsuun seudulla kai se kipu oli, vaan olipahan kurjan tuntoista, muistan kyllä tuota edellisistäkin, ihan loppuvaiheesta, mutta oli siis ihan pakko keventää askeleet niin keveiksi kuin vaan voi, muuten vihlasi niin paljon, että tuntui vauvan sukeltavan läpi hetkellä millä hyvänsä..On tämä loppuaika ihanaa :kieh:

Jaahas, pitänee alkaa etsiä tenaville vaatetta, ja alkaa taivaltaa esikoisen kerhoa kohti, mokoma mitätön matka tuntuu niin ylivoimaiselle, mitenkähän surkeaan kuntoon minä ehdin taantua ennen lokakuuta :headwall:

Johan oli vali vali viesti, anteeksi siitä :ashamed:

lhs rv33+4
(Meilläkin on jo ihan syksy, kylmää ja sateista, ihanaa, minä tykkään syksystä :p )
 
huomenia!

ei sitten saanut enää seittemän jälkeen nukuttua,nukahin kyllä telkan ääreen illalla(oonkoha samaistumassa mieheen :eek: kun se koisaa aina telkka auki,nyt ku se oli yövuorossa niin telkkari auki,samutin sen joskus puol kolme :/ )oikeastaan ihan hyvät unet tuli,mitä nyt kaks kertaa veskissä,yhen kerran kissan laskin sisälle,ja yhen kerran pomppasin ylös kun veti pohkeesta suonta,ja kädet oli aivan puutuneet.

tuutilulla minä olen likkoloille sanonut että hyö voivat isältäänkin pyytää ostamaan vaatteita,tai sitten just synttäreiksi lahjat rahana,onneks oikeastaan parina viime vuotena ovat saaneet just synttäri lahjat rahan.minä en ainakaan keksi et mitä "törkyy" tuon ikäselle oikein ostas.
mutta eilen just sanoin ,kun vaihdettiin noita vaatekaappeja,ja hyö joutu purkamaan omat vaatteensa tuolta vaatehuoneesta pois, et noin paljon on vaatetta,mutta aina lisää pitäs uutta saada..
yhtiä ja samoja vaatteita pidetään...aivan uskomatonta..ei vaan silloin mein nuoruudessa..keväällä ja koulujen alkaessa sait yhet farkut+paidan,samassa takissa sait kulkea niin pitkään kun mahtu päälle..onkohan ollut ankea lapsuus :(
nyt olen muutamana päivänä koululta käynyt nuo likat hakemassa,mutta voin sanoa että kaikki kyllä kulkee saman näkösissä vaatteissa..tietysti poikkeuksiakin on,mutta pää sääntösesti kaikilla samantyylisä vaatteita..en sit tiedä että korostuuko isommissa kaupungeissa (myö asutaan maalla) vielä enemmän se,et minkalaista ja minkä hintasta vaatetta penskoilla on päällä.
no se siitä..

eipä tänne näin aamutuimaan mitään erikoista..muutama päivä olisi,kun alkaa äitiyslomakin..mitähän sitä sitten äitiyslomalla oikein tekisi...kyllähän tuota tekemistä olis,mut kun mitenkään ei huvittas tehdä..ittesä pitää pakottaa,noita hommia tekemään.

isännän likat eilen soitteli,ne oottaa tosipaljon vauvan tuloa,kyselivät että joko se piankin syntyy,ja että onko se jo kun hyö seuraavan kerran tulee,(tuleevat puolessa välin syyskuuta)kuulu isäsä sanovan että sitten on vauva, kun tuleevat syyslomalla tänne.
oikeastaan pikkusen pelottaa,että millasen röhän ja köhän kanssa ne tänne tuleevatkaan,yleesä ne ovat aina hirmu köhäsiä ja nenät vettä valuvia syksystä kevääseen..eikun paljon käsien pesua..
muistelin että nuorimmaisen sairaala aikaan sain kamalan nuhan ja yskän sairaalassa,mutta ei se tainnut tarttua vauvaan..mutta ei kai sille mitään mahda jos nuha tulee,niin se on sitten hoidettavan sen mukaan.
toivotaan vaan ettei mitä mahatauti epidemiaa tule.

mutta nyt taidan lähtee laittelemaan pyykkikoneen pyörimään,on taas siunaantunut tota likasta pyykkiä.

niinukka ja vunttunen 34+4
 
Ja hyvin nukuttu yö takana :saint:

Kokeilen minäkin tätä...vaavin kotiin tulovaatteet(sukupuoli siis ei tiedossa)

http://www.aijaa.com/v.php?i=896177.jpg

ja vaavin sänky..hiukan huonosti kyl näkyy tossa mut kellertävät babar kuvioiset on pinnansuojat :D

http://www.aijaa.com/v.php?i=896189.jpg
 

Yhteistyössä