Lokakuussa 2010 syntyneet

bubbeli.
JEE! Hyvä! Nyt toivotaan, että sama meno jatkuu! Ja eiköhän se jatku. Ja onneksi tuo refluksi yleensä helpottuu kun ikää tulee lisää. Nyt nautitte sitten paremman tuulisesta vauvasta =)
Meillä on nyt esikoinen 5-vuotias ja nyt on saatu purettua lääkitystä. Yleensähän oireet helpottuu kun vauva alkaa nousta pysty asentoon ja alkaa syömään kiinteitä ruokia.

Meidän pojalla tuntuu olevan refluksioireita taas enemmän. Voi johtua tuosta räkätaudistakin, joka on kestäny jo 2 viikkoo eikä helpota! Siis tuon pojan nenä on ihan tukossa ja varsinkin yöllä. Ja räkää tulee. En tiiä kun ei yhtään ala helpottaa.

Meillä on tänään 2 kk neuvola, tulenpa sitten kertomaan lisää.

Zeena ja poika, tänään tasan 2 kk.
 
:wave:

Toivotaan, että meno jatkuisi.. Pikkasen on ehkä tullut takapakkia valitettavasti. Onneksi ensi viikolla on soittoaika lääkärille/hoitajalle ja voin sitten purkautua asiasta, jos niikseen tulee!

On muuten T-O-D-E-L-L-A hiljaiseksi heittäytynyt tämä pino, taitaa Facebook-ryhmä viedä kaikki keskustelut siihen suuntaan. Itsekin myönnän olevani siellä aktiivisempi kuin täällä. Ja ehkä tuon refluksin vuoksi käyn täällä, kun löytyy kohtalotovereita.. Häpeillen siis myönnän, että omanapa on se lähin.

Palaillaan taas :)
Bubbeli ja pojukkainen (joka juuri nukahti, huh!)
 
Onnea Milalle ja Arville kauniista nimistä! Meillä odotetaan kovasti ristiäisiä, ei ensi viikonloppuna, mutta sitten. Vieläkin kolmas etunimi haetuttaa itseään, luulen että päädytään siihen ensimmäisenä pyöriteltyyn vaihtoehtoon.

Käyn täällä joka päivä katsomassa onko tullut uusia viestejä, mutta on jotenkin muka tosi hankalaa kirjautua ja kirjoittaa itse.. Käytän kyllä säännöllisesti Facebookia, mutta en kuulu ryhmään. Luen aina innolla teidän juttujanne, ja vertailen, että mites meillä. =)

Meidän neidillä tulee tänään ikää 8 viikkoa. Luulin jo viikko sitten, että tytöllä on selkeä rytmi: syödään kolmen tunnin välein jne. No ei se nyt sitten ihan niin olekaan.. Päivällä saatetaan syödä välillä puolentoista tunnin välein. Tissillä tyttö viihtyy kerrallaan 8-15 minuuttia. Maitoa tulee yhä paljon, eli kuvittelen että se aika on tehokasta syöntiä. Öisin on onneksemme tuttu rytmi: noin 4h + 2,5h + 2,5h unta. Äidillä ei ihan noin paljon unta kuitenkaan... Illalla nukahtaminen on vieläkin hiukan haastavaa, mutta ei sentään ole tarvinnut pakata tyttöä autoon nukutusreissulle. Noin joka toinen yö on pitänyt vaihtaa kakkavaippa, ja silloin tyttö piristyy ja hymyilee ja juttelee kaikella vetovoimallaan - yritä siinä nyt olla huomaamatta toista ja purra huulta ettet hymyile takaisin. :D

Tuntuu, että meillä nukutaan tosi paljon. Huomaan että kaikesta voisi huolestua. Ihanaa jos joskus saamme toisenkin kullannupun, niin osaan ehkä olla stressaamatta näin paljon... Mutta pääasiassa siis meillä nukutaan. Parin tunnin välein herätään syömään ja juttelemaan ja vaipan vaihtoon, mutta yleensä hereillä ei olla tuntia pidempään. Tyttö on kyllä tosi jäntevä ja aktiivinen hereillä ollessaan.
Mites muilla nukkumiset/hereillä olot?

Tämän viikon tavoite on jossain vaiheessa testata pullosta syöttämistä. Pakasteessa on runsaasti pumpattua maitoa, ja luulen, että nyt olisi jo hyvä aika tsekata suostuuko neiti hätätilanteita varten ottamaan pulloa. Onko kokemuksia?

Ai niin, odotan tooooosi kovasti ensi viikon neuvolalääkäriä. Meillä on viimeksi ollut neuvola 10.11. ja tämä lääkäri on 13.12. Jännittää etenkin paino, vaikka ihanan pullukalta ja hyvinsyöneeltä tyttö vaikuttaa!
 
Pitkästä aikaa tähän pinoon kirjoittelen, kun olen tuolla marraskuisissa pääosin pyörinyt, kun jo raskausaikana tulin siellä pyörineeksi.

Täällä kärsitään varsinkin iltasella kovista mahakivuista, eilisilta oli kaikista pahin. Ongelman ydin on se, että poitsulla on kova nälkä, mutta syömisestä ei tule mitään kun hällä on ilmaa vatsassa (oletan ainakin tästä olevan kyse). Syö siis muutaman vetäsyn pullosta ja sen jälkeen huutaa kun hinaaja. Eilen ressukka huusi 19-23.30 välisen ajan nälkäänsä ja mahavaivojansa. Mitään mitä teit niin ei auttanut :( Cuplatonit ja rela-tipat kokeiltu, mutta apuja niistä ei ainakaan ole ollut, ehkä jopa päinvastoin.

Tissillä poju on ollut ennen pulloilua lähes joka syöttökerta ja siitä tulee lisää noita ilmavaivoja. Tänään ajattelin olla imettämättä ollenkaan, jos siitä olisi jotain apuja. Mulla, vaikka maitoa ei paljon tule, niin ongelma on se, että sitä tulee suihkuamalla ja sitten loppuu kun seinään. Meillä siis ongelma, että röyhdyt ovat kiven takana ja välillä pierutkin, mutta niitä tulee röyhtyjä helpommin. En tiedä mitä sitä seuraavaksi kokeilisi, onko ideoita?

Terese ja poitsu 8 viikkoa ja rapiat
 
Juu, minäkin käyn täällä aina joka päivä katsomassa onko tullut uutta tekstiä, mutta itse en jotenkin ole vaan saanut aikaiseksi kirjoittaa..

Täällä tuli 1kk täyteen ja käytiin eilen neuvolassa: poika on kasvanut hienosti! :) Painoa oli tullut kahdessa viikossa lisää kilo; 6130g ja pituutta kaveri on venynyt syntymästään 5,5cm lisää eli 61,5cm. Rintamaidolla mennään edelleen. Kovin lyhyeksi jäi noiden 56-senttisten vaatteiden käyttöikä..vielä lyhyemmäksi kuin ajattelin. Nyt siis käytössä jo 60-senttiset.

Viikonloppuna oltiin ekaa kertaa reissussa molempien isovanhempien luona ja suoraan sanoen oli kyllä aika raskasta!! Oli helpotus, kun maanantaina sai lähteä ajamaan kotiin. En nimittäin melkein koko viikonlopun aikana saanut olla itse vauvan kanssa muuten kuin syöttäessä ja mies-paran osuus oli vielä pienempi. Poika on molempien sukujen ensimmäinen lapsenlapsi ja sähellystä ja sylejä riittää. Olo oli vaan yksinkertaisesti aivan poikki!

Meilläkin on vähän masuvaivoja; usein osa ruokailusta on hankalaa, kun toista sattuu mahaan ja silti yrittää kynsin ja hampain roikkua kiinni nännissä. Käy sääliksi pientä :( Onneksi helpotus yleensä tulee aika nopeasti, eikä pojan tarvitse kauaa äheltää. Välillä pitää jumpata jalkoja ja voi sitä riemua kun sitten vihdoin saa jotain aikaiseksi :)

Joko ootte saaneet aikaiseksi ostaa joululahjoja? Mie täällä ressaan niistä, kun aika ei vaan tunnu riittävän..Ristiäisetkin pitäisi suunnitella ja järjestää..Huooh.

Lavelyn ja poju 5 viikkoa
 
Heipä hei taas :)
Bubbeli toivotaan että lääkkeet auttaisivat! Meillä on ainakin toistaiseksi ne ihan kovat iltaitkut loppuneet, on vain sellaista pientä väsy kiukuttelua/ ilman pääsetelyä mahasta. Ja sitä ilmaa muuten piisaa, meillä neiti on myöskin lopettanut päivittäin kakkimisen joten sekin lisää noita vatsan väänteintä kun sitä joutuu sitten oikein urakalla vääntämään.

Mulla oli niin tylsää sillon mammaloman alussa niin hankin lahjat jo varmaan lokakuussa :D

Ramona täällä kans välillä nukutaan koko päivä, herää vaan syömään ja tosiaan hetkeksi olemaan hereillä. Tosin sitten saattaa olla päiviä että ei nuku juuri yhtään... hassuja nuo pienet ihmiset! Edellisenä yönä nukuttiin 6h putkeen ja viime yö meni taas kahden tunnin pätkissä...

itselläni oli tiistaina jälkitarkastus niin nyt on sekin ohi, kovasti vielä punoitti ja aristivat arvet.. ei taida meidän sänkyhommat ihan vielä alkaa :(

Olikos täällä joku joka kokeili vauvalleen sitä vyöhyketerapiaa ? onko ollut apua?

Ensi viikolla olisi neidin eka lääkärineuvola, kiva nähdä paljonko on taas kasvanut! :) Tuntuu jo niin isolta tytöltä :D

Ryöminkäinen ja monsteri 5vko
 
:wave:

Terese
Oletteko kokeilleet mallasuutetta? Sitä saa apteekista ja sekoitetaan maitoon. En tosin muista minkä ikäisenä sitä sai alkaa antamaan. Esikoiselle taidettiin kyllä antaa 2kk iässä.
Ja esikoista meidän äiti "kakatti" niin, että auttoi kuumemittarilla ilmaa tulemaan pyllystä, usein samalla tuli myös kakka ja johan helpotti.

Joululahjoista melkein kaikki on ostettu.. Ja rahaa palanut jo ihan liikaa!

Bubbeli ja poju
 
hei taas kaikille lokakuisille huisin pitkän ajan jälkeen:)

aikaa pikkuäijän syntymästä on tänään kulunut tasan 2kk ja miten nopeasti tämä aika onkaan mennyt! Ja silti tuntuu, että pikkuinen on kuulunut elämäämme aina - ollen jossain - ajatuksena, puuttuvana palana kokonaisesta perheestä, tehden meistä nyt täyden...

Kaksi kuukautta olen nyt saanut nauttia vauva-ajasta. Olen yrittänyt säilöä kaikki hetket muistoihin, nauttia niistä vähän ikävimmistäkin hetkistä. Nyt kahden isomman lapsen kanssa jo tiedän, että lapsi kasvaa niin kovin nopeasti. Tämä pienimmäinen tulee olemaan meidän viimeinen lapsi (mies on ainakin vakaasti sitä mieltä) ja ajatus saa minut hirmuisen surulliseksi.

Mutta onneksi nämä surun hetket tulevat vain pieninä ripauksina suuren ilon keskellä. Nautitaan näistä päivistä lapsiemme kanssa!

Viime lauantaina poikamme sai vihdoin ja viimein nimen! Aloin jo uskoa,ettemme pääse yhteisymmärrykseen asiasta - mutta löytyihän sieltä nimi, joka miellytti meitä molempia. Nooa Veikka Armas:heart: Ristiäiset olivat meillä kotona ja vieraita oli sellaiset 40 ja puolet siitä lapsia - vilinää ja vilskettä tupa täysi:)

Arki sujuu jo jonkinlaisena rutiinina. Heräämme seitsemän aikohin kun isommat pojat heräävät. Laitamme heidät kouluun ja jatkamme parituntisen sohvapottuina. Päivällä Nooa nukkuu yhdet pidemmät unet - ulkona vaunuissa jopa 4h, sisällä pari tuntia. Muuten vain sellaisia salamaunia, silmät kiinni ja hereillä jo viiden minuutin kuluttua. Illalla kitistään vähän ja viihdytään tissillä piiiitkään 1-4h...Nukkumaan mennään 21-22 ja nyt ollaan jo parina viikkona herätty vain kerran siinä neljän pintaan. Tosin nyt on nuha pikkuisella ja se herättää hieman useammin.

Maitoa näyttäis riittävän, kasvu on huima:D Vaatekaappi on pitänyt siivota jo pariin otteeseen pienistä vaatteista. Nyt käytössä 62/68 ja ens viikolla lääkärineuvola, kuinkahan paljon tullut herralle kokoa? Syntyessään oli 4030g ja 53cm, kuukauden neuvolassa 5200g ja 58cm.

Maha toimii kolmisen kertaa viikossa nykyään ja tälläkin hetkellä sylissä pukkaa kakkaa:) Pitänee kohta lopettaa, sillä viimeaikoina kakka on ulottunut kainaloihin asti... ja tuntuisi nytkin isosti tulevan!

Yritän tulla taas joku kerta kertomaan kuulumisia, lukemassa käyn ainakin joka viikko:) Ihania hetkiä omien pikkuisten parissa!

sannri ja nooa 2kk
 
Viimeksi muokattu:
:wave:

Terese
Oletteko kokeilleet mallasuutetta? Sitä saa apteekista ja sekoitetaan maitoon. En tosin muista minkä ikäisenä sitä sai alkaa antamaan. Esikoiselle taidettiin kyllä antaa 2kk iässä.
Ja esikoista meidän äiti "kakatti" niin, että auttoi kuumemittarilla ilmaa tulemaan pyllystä, usein samalla tuli myös kakka ja johan helpotti.

Bubbeli ja poju
Tuosta mallasuutteesta taisi neuvolatäti viimeksi mainita ja pyysinkin äitiäni, joka tulee huomenna kylään tuomaan sitä tullessa. Kiitos vinkistä!
 
Käytiin eilen 2kk neuvolassa ja mitat nyt 4600g (3570g ) ja 58cm ( 50cm ). Sai myös sen rotarokotteen joka annetaan suun kautta.Neuvolantäti totesi että eipä ole ennen antanut rokotetta nukkuvalle lapselle :) Ja pisaraakaan ei mennyt ohi eikä tullut takasinpäin.

Voiko näin pienellä olla jo rintaraivareita?? Tai muuten vaan tissistä kieltäytymistä? Muutamana päivänä ollut että tytöllä on nälkä mut huutaa vaan tissi suussa.Vaihdan imetysasentoa ja ei,ei vaan auta.Öisin tissi kyllä kelpaa mukisematta.

Pistin tytön äskön ulos nukkumaan.Huvittavaa kun toinen nukahtaa pukemisvaiheessa jo ihan täysin..Esikoinen huusi aina täysillä kun puettiin :D Niin ne vaan on erilaisia nuo lapsoset :heart:

Joululahjat on lähes kaikki hankkimatta..Jos nyt viikonloppuna sais hommattua.Isompi typy läks mummin ja pappan tykö viikonlopuksi.Voi sitä tohinan määrää kun hän alkoi aamuste heti pakkaamaan että mitä hän ottaa mukaan sinne.

Nyt jos saisin vaatteet päälle. MUKSU ja typyliini 2kk
 
Meillä oli tosiaan 2 kk neuvola tiistaina.
Mitat oli 6080g (3860) ja 59,5 cm (52). Hyvin siis kasvaa pelkällä rintamaidolla. Tosin mä oon kova alotteleen noita soseita silti :whistle: Ehkä mä maltan odotella vaikka sinne 3,5 kk asti...Saa itsekin vähän vapauksia kun menee edes sosetta, sitä pystyy antamaan nälkään kuka vaan. Kun korviketta en halua antaa enkä jaksa pumppailla mitään maitojakaan...Esikoisella oli siis maitoallergia ja sen takia meillä on pannassa noi korvikkeet niin kauan kun vaan voi.

Mä en ottanut pojalle rotarokotetta. Hetken aikaa pohdin, tosi pienen hetken. Ja olen tyytyväinen päätökseen, varsinkin kun sain siihen terkaltakin tukea. Sen enempää en siitä teille puhu jos ei joku kysy :xmas: Sen verran kai noi rokotukset kuitenkin jakaa mielipiteitä. Kaikki muut rokotukset otan ja isommille oon ottanut ylimääräsiäkin, vesirokkorokotteet ja joka uosi influenssa yms. Eli muuten en rokotevastainen ole.

Meillä kans poika tykkää pukemisesta. Yleensä. Jos huutaa ja itkee jotain niin varma keino saada se rauhottumaan on mennä vaihtamaan vaippaa ja mylläämään niitä vaatteita. Heti alkaa naurattaa. Ihme touhua. Poika ei oo koskaan itkenyt esim. kylvyssä, ei ekalla kerrallakaan. Eikä kylvyn jälkeen. Saattaa olla tyytyväisenä alasti pyyhkeessä vaikka puolikin tuntia kylvyn jälkeen. Eli kovin kylmä ei näytä tulevan. Muistan kuinka esikoinen karju suoraa huutoo aina kylvyn jälkeen kun heti tuli kylmä.

Mulla on kaikki joululahjat hankittu. Hankin ne jo varmaan syksyllä. Käytin hyväkseni kaikkia ale-päiviä yms. Ja muutenkin kaikki jouluun liittyvä alkaa olla kunnossa, kinkku on ostettu ja laatikot oon tilannu, niitä en aio itte tehdä. Pukki on tilattu. Siivota vielä pitäis :LOL: Mutta kovin kummosesti en aio sitäkään tehdä, joulu tulee vähemmälläkin ja me muutetaan tammikuussa niin tää kämppä on vähän sellanen puolivalmis muuttoon muutenkin.

Meillä on isommat lapset kipeenä, pojalla laryngiitti ja tytöllä muuten vaan kova yskä ja räkätauti. Kun nyt vaan ei tulis vauvalle tuota laryngiittia...


Zeena ja poika 2 kk
 
Zeena (en nyt halua tästä mitään väittelyä) mutta millä perusteella jätit rotan ottamatta? Kun itse olen sitä täällä miettinyt ja miettinyt että otanko vai enkö ota. Meillä ei siis noita influenssa rokotteita ole otettu eikä oteta, tosin muut rokotteet aiotaan kyllä ottaa ihan ohjelman mukaisesti. Vähän vaan arveluttaa kun tuo rota on kuitenkin aika uusi rokote...
 
Meidän neukkutäti kans vinkkas että voitas tehä siitä kaupan riisipuuro jauheesta pari teelusikallista puuroa ja antais iltaisin..Mä kun valitin että tyttö syö nykyään öisin parin tunnin välein.Kas,viime yönä sitten menikin taas se 3-4h syöttöväleihin..

Meijän neiti kans tykkää olla suihkussa..Ei olla ammeeseen laitettu vaan sylissä pesty.Näkyy ihan naamasta kun toinen nauttii.Ja ei kans kauheesti hätkähdä kylmää,minä kun omistan aina jäässä olevat sormet :D Silmät hällä laajenee kun otan kainaloiden alta kiinni..

äiti03: Luin jostain että ei välttämättä tartu näin pieniin.Mein naapurissa on kans vesirokkoa ja isompi typy on siellä leikkinyt..Saa nähä,iskeekö just jouluksi!

Me ei oteta sitä pneumokokkirokotetta mut muut "perinteiset" otetaan.
 
Viimeksi muokattu:
ryöminkäinen me ollaan nyt käyty muutama kerta vyöhyketerapiassa. Nyt kolmannen kerran jälkeen, joka oli toissa päivänä, ainakin illan ensimmäinen unijakso on ollut pidempi mutta aamuisin pitää vielä herätä kakkaa ähertämään. Kerron sitten tarkemmin myöhemmin.

Niin toivoisin että päivisinkin alkaisi maistua uni jonkun pidemmän pätkän. Saisin jotain tehtyä tai vaikka levättyä. Nyt on ollut sellasta torkahtelua yleensä.

MUKSU käytetäänkö teillä myös tuttipulloa? Käsittääkseni tommonen käytös saattaa johtua siitä että vauva söisi päivisin mielummi pullosta mutta öisin menee vielä lankaan tissillä.

Nyt ollaan lähdössä apteekkiin hakemaan noita zeenan mainitsemia lääkkeitä jos niistä saataisi vielä lisää apua.

Zeena teilläkin näyttää vauva kasvavan huimaa vauhtia!

Eilen käytiin lastenklinikalla päivystyksessä kun oli taas pari tosi hankalaa päivää takana. Siellä ultrattiin vatsan alue ja otettiin verikokeet mutta mitään ei onneksi löytynyt. Omaksi yllätykseksi meidät otettiin ihan tosissaan siellä ja sanottiin että takaisin voi tulla koska vaan. Olin ihan varma että meidän käännytetään jo ovelta että lapsilla vaan on ilmavaivoja..

Sofiia ja pikku hirviö 1 kk
 
MUKSU1 - oonkin miettinyt tuota "yhteissuihkua", taidanpa seuraavan kerran kokeilla!

Olipa hyvä Sofiia, että teidät otettiin hyvin sairaalalla vastaan ja asia selvitettiin. Ainahan se on vauvan kanssa parempi tsekata lääkärissä kuin miettiä kotona.

Sannri - onnea Nooalle kauniista nimestä!

Meillä tytöllä on nyt eka nuha, ja äiti on ihan hepakassa... Keittosuolatippoja ja nenä-fridaa. Sängynpääty koholla. Ollaan istuttu kylppärissä hanat valuen.
Hengitys on vaikeaa, ainakin minun mielestäni. Rohisee ja välillä vingahtaa. Nenä tietenkin tukossa. Mutta kuumetta ei ole. Tyttö syö normaalisti ja nukkuu. Pelkällä imetyksellä siis mennään, eli eikös sen pitäisi hyvin suojata? Tyttö jaksaa välillä hymyillä ja flirttailla, etenkin vaippaa vaihdettaessa. Mutta ei ole kivaa ei, kun toinen on ihan tukossa. Seurailen koko ajan hengitystä, kun pelkään että olo pahentuisi eikä vauva saisi henkeä. Miten musta tulikin tällainen perusylihuolehtiva äippä... :confused:
Kaverit sanovat että vauvan nuha aina kuullostaa pahemmalta kuin oikeasti on.
 
Mä jätin rokotteen ottamatta sen mahdollisten haittavaikutusten takia ja sen, että se sisältää eläviä heikennettyjä viruksia. Eli ne vatsavaivat mitä siitä voi tulla ei kiehdo mua ollenkaan. Ja tää ohjelmassa oleva on niitä aiheuttanut kuitenkin aikalailla, ei tosin kaikille ja yksilöllisestihän ne tulee. Mutta mitkään viikon väännöt pienen masuun, juu ei kiitos. Sen lisäks meillä on tuo allergiataipumus niin joillakin juuri tuosta rotarokotteesta alkaen on allergiat lisääntyneet tai siis suolioireet alkaneet tosi voimakkaina.
MPR sisältää myös eläviä heikennettyjä viruksia ja sen olen isommille lapsille ottanut kun en ole uskaltanut olla ottamatta. Ja meillä on siitä tullut molemmille ihan järkyttävät haittavaikutukset. Noh, siitäkään ei tule kaikille.
Eihän se rota tautinakaan toivottava ole. Meillä ei kummallakaan isommalla ole sitä ollut eikä heitä ole rokotettu sitä vastaan. Voihan se olla, että tää komas taudin saa. Mutta kun ei sitä voi tietää.

Mulle sano meidän terkka, että hänkään ei sitä ottaisi. Siis sen jälkeen kun olin päätökseni ilmoittanut. Minulle sen uskalsi sanoa kun ollaan tuttuja muutenkin, muutenhan hänellä nyt ei saisi asiaan mielipidettä olla.

Nää on vähän sellasia asioita että näistä saa isonkin riidan aikaseksi, kun kaikilla on omat mielipiteet. Enkä mä nyt halua sitten mitään riitaa, kaikki tekee niinkuin parhaaksi näkee.
Mä oon ottanu isommille influenssa sen takia kun ne kuuluu riskiryhmään (astma). Ja vesirokon sen takia että en kestäny ajatusta, että kohta mulla on 3 lasta ja jos ne kaikki sairastaa vesirokon peräjälkeen niin MORO.

MUKSU: miksette ota pneumokokkia?

Meillä on kyllä edelleen ne homeopaattiset auttanu. Ja kakan tuloon ihan ehdottomat, muuten ei tuu kun 3-4 päivän välein ja puolen yön ähräämisen jälkeen...
 
Meillä on ollu räkätauti kohta 3 viikkoo. Ja tosiaan se vauvan nuha kuulostaa hurjalle. Nenässä ei tarvi olla kun vähän räkää niin se kuulostaa heti pahalle. Vauvalla on niin pienet kaikki röörit.
Jos vauva saa hyvin syötyä eikä ole kuumetta ja nukkuukin niin voit olla rauhallisin mielin. Ei se vauva siihen räkään tukehdu tai jää niin ettei saa henkeä. Kyllä se ilmoittaa kun on liian vaikea olla.
Keittosuolatippoja vaan kunnolla ja tarpeeksi usein. Nenä-friida on kyllä hyvä. Mutta imeminen turvottaa nenän limakalvoja entisestään ja taas on tukkoisempi.
Mä käytin meidän pojan lastenlääkärillä, kun neuvolasta patistivat. Kun oli kestäny jo niin kauan toi räkätauti. Ei sillä mitään ollu, tiesinhän mä sen. Meillä nukkuu hyvin, syö hyvin vaikka tukossa onkin. Kuulostaa vaan ihan hurjalle kans. Tietty jos kuumetta nostaa niin sitten pitää mennä lääkäriin.
Mä sain muuten siltä lastenlääkäriltä hyvän ohjeen tohon nenään:
puolet nasolintippoja 0,5 mg ja puolet keittosuolatippoja. Ja noita voi siis laittaa vauvan nenään, meillem oli ohje että 1 tippa 3 kertaa päivässä. Kun sanoi tosiaan, että ne keittistipathan ei sitä nenän limakalvojen turvotusta mihinkään vie. Ja kyllä heti auttoi ne nasolin-keittistipat. Kuuli oikein miten henki kulki taas paremmin.
Eli kaadoin siitä nasolin pullosta puolet pois ja laitoin saman verran keittosuolaa tilalle.
Vinkiksi teille muillekin!

Ja kappas kun en oo koskaan saanu muilta tollasta ohjetta, kun on näillä kaikilla ollu vauvana räkätauteja enemmän ja vähemmän...
 
MUKSU Tyhmänä kyselen, että miten te tarkalleen ottaen hoidatte tuon yhteissuihkun? Istutteko vai seisotteko? Onko suihku ylhäällä kiinni vai suihkutteletteko suihku kädessä. Kiinnostaisi kovasti kokeilla..

Terese ja poitsu 2kk
 
Laitan lusikkaan, siihen tissistä maitoa päälle sen verran että helmet peittyy. Ja sit odotellaan et ne liukenee siihen, ne liukenee aika hitaasti, siihen menee sellasen 10 minsaa ainakin. Jos ei enemmän. Jos on korvike käytössä ni helpompaa vaan saada se maito lusikkaan. Mulla tosin suihkuaa sen verran hyvin että ei oo ollu vaikeuksia :LOL:

Niin eli tärkeetä on siis liottaa ne hyvin.
 
Sofiia kiitos, jään odottelemaan miten nuo teidän hoidot etenevät. Muistathan muuten että noihin homeopaattisiin helmiin ei saa koskea käsin (lääkeaine on sen helmen pinnalla ja jää käsiin eli helmi on tavallaan hyödytön jos sitä on käsi kosketeltu) :) Näin ainakin minua on ohjeistettu.

Zeena kiitos vastauksesta! Sain tuosta paljon apua omiin pohdintoihini! Täällä meinaan tosiaan nuo rokotteet aiheuttavat päänvaivaa vaikka minut onkin rokotettu aikoinaan ihan normaalisti..
 

Yhteistyössä