Lokakuun Onnenmurut 2012 **Toukokuussa**

Perjantaista asti vähän väliä tuntunut sellasta inhottavaa kiristävää kipua alavatsalla taikka lähinnä molemmilla sivuille enemmänkin. Muutama harkkasupistus on ollut mutta tää toinen kipu on jotain muuta. Liitoskipuja?? En tiedä.

Huh, nyt alkaa jännittämään kun mulla on huomenna lapsivesipunktio : / No on siinä se ultra samalla että jotain mukavaakin kuitenkin, näkee matkalaisen taas. Ja todella toivon että kaikki on kunnossa koska nyt en ole tuntenut liikkeitä muutamaan päivään ja se vähän ressaa.

m & m PoKs 16+0 :heart:
 
Heippa vaan kaikille tas! Ja kiitos tas uudesta pinosta, ihanaa kun joku jaksaa :) nyt tuli luettuu kaikki kaksi sivuu putkee, ja oli niin paljon juttua et hyvä jos ees muistan kaikkeatänne kirjoittaa :D
AutostaJoku puhui autosta, me käytiin just viime viikonloppuna ostamassa isompi auto.. Ostettiin wolkkarin passatti 2koppanen, ei siis mikään uusinta mallia oleva :) pääasia oli et saadaan koirat ja vaunut mahtumaan takakontiin, tiedä vielä noista vaunuista varmaa ei molemmat mee ihan täysin sinne, mut pitää vähä kikkailla :D
NaamanoireetMulla kanssa se naama kukkii, tai kyl koko yläkroppa kukkii ihan Kunnolla. Mutta yhtenä päivänä se muuttui täysin kuivaksi että iho lähtee irti.. Ihan ihmeellistä :D
Juhlamekosta tampereella on kaks liikettä mistä saa ihania mekkoja suht edullisesti ja mahakin mahtuu niihin.. Liikkeiden nimet leimuska ja morsiusgalleria.

Mulla alkaakin tässä olee jännä seuraava kuukaus, kun ääkellot soi meille kesäkuun 9päivänä, hääpuku käytiin juuri perjantaina ostamassa tamperelta.. :) suurentavat sitä sen verran että siinä on mahankasvulle varaus :) ihanaa kun tulee muutakin ajateltavaa kun raskaus, no omat työtkin alkaa tässä pikkuhiljaa. Olen siis yrittäjä ja viherrakennushommissa eli kesäpainoitteinen työ :)

Käyttäjänimen tarina mulla ei silleen mitään tarinaa, se vain on lempinimeni oikeasta imetäni :)

Vauvan tarvikkeistabjoko olette ostelleet mitään? Mä löysin viimeviikolta kiroparilt parit puolipotkarit ja yhen loasun. Pinnasängyn huusin huuto.netistä se oli löytö, edullinen ja virheettömässä kunnossa :) vietiin se omile vanhemmilleni jemmaan kunnes saadaan mietiettyä mihin tungemme työhuoneemme tavarat jotta saisimme siitä lapsen huoneen tehtyä :) tai pinnasänky nyt tulee makuuhuoneeseen tottakai, mutta en halua sitä vielä tänne :)
Vaunutmitäs muut ovat ajatelleet, millasset vaunut olisitte ostamassa? Meillä olisi näillä näkymin tulossa emmaljunga edge duo combi charleston kuosilla, uniQ310 alurungolla :) mutta ei mikään ole vielä varmaa, vielä pitää käydä kattelemassa vaihtoehtoja :)

Zesi 15+4
 
Viimeksi muokattu:
Terve taas!

Minä poksahtelin eilen, eli nyt 18+1 menossa.

Jipsu kyseli tekonimen taustaa. Tuo "Öhkis" on siis meidän vauvan nimi tällä hetkellä, ja se tulee sanasta öhkömönkijäinen. Oon ilmeisesti joskus idioottimaisesti lässyttänyt tuolle mun miehelle ja kutsunut häntä jostain kumman syystä "öhkömönkijäiseksi" (don't ask...). Alettiin sitten kutsua vauvaa lyhennettynä Öhkikseksi, sopii hänelle paremmin :D. Ehkä siks kun vauvat pitää semmosta öhkimis-ääntä ja mönkivät myös... :)

Ai niin! Tunsin eilen ekat liikkeet! Ja nyt oon jo melko varma että ne oikeesti oli vauvan liikkeitä, tuntu semmonen kutitteleva hento "tökkiminen" :)

En tiedä onko tästä jo kauheesti puhuttu, mutta kuinka moni opiskelija tai tällä hetkellä työtön aikoo mennä kesällä töihin? Minulla on lyhyt pätkä lastenhoitohommia kesäkuussa, loppukesäksi en kyllä ajatellut sitten enää hakeakaan... vähän rikolliselta tuntuu, kai sitä oikeesti pitäis vielä jaksaa tehdä kesällä töitä, kun se laskettuaika on vasta sit lokakuussa... Niin, mitä mieltä olette, pitäiskö raskausajan "omavalintaisesta" työttömyydestä tuntea huonoa omatuntoa??
 
Öhkis mun muelestä ei pidä potea huonoa omaa tuntoa tuosta omavalintaisesta työttömyydestä, sillä pätkä hommat yleensä on ainakin mulla on ollu rankkaa hommaa, ni miksi riskeeraa omaa terveyttään saatikaan vauvan terveyttä raskailla hommilla. Jos pärjää jotenkuten vaikka ei töissä olekkaan, niin ihanaahan se vain on :)
Eli minulta saat ainakin tukea ja ymmärrystä.. Vaikka olenkin yrittäjä, niin minä osaaan ymmärtää ja ajatella asioita niin työntekijän silmin :)
 
Hellou taas.

Onpas ihana kun on jo toukokuu ja uuden pinon aika, kiitos Minkille :)

Liikkeitä tuntuu joka päivä, toisina päivinä enemmän ja toisina vähemmän. Möhkis koittaa välillä punkertaa niin että mahan toinen puoli nousee silleen että siihen tulee hassu kumpu.

Harjoitussupistukset on täälläkin vissiin alkanu. Alavatsa menee välillä aivan kovaksi, muutama niistä on ollu kipeitäki. Muutenki vatsaa ja nivusia jomottelee, mutta kait ne on niitä kasvu- ja liitoskipuja.

Täällä on yks opiskelija, joka ei todellakaan aijo tehdä yhtään töitä kesällä :D Oon ollu koko vuoden enemmän tai vähemmän töissä, joita en enää raskaana voi/saa tehdä. Enkä sitten vaivautunu hakemaan töitä muualta. No, nyt on sitten miehen vuoro tuoda ruoka pöytään..

Kaks ja puoli viikkoa rakenneultraan, en malttais odottaa!

Kata ja Möhkis 18+1
 
IMN
Vauvantarvikkeita ollaan ostettu hiukan. Lähinnä vain vaatteita, enimmäkseen uutena ja joitakin hyväkuntoisia olen löytänyt kirppikseltäkin :) Lastenkirpputori Vintiötä suosittelen Oululaisille! :) Tosi siistit tilat, sekä myös imetys- ja leikkitilat erikseen.

Vaunuista Ostetaan todennäköisesti Brio Singit ja Carena Double Swingit. Ensin pitäisi vain päästä eroon noista vanhoista yhdistelmävaunuista, Chicco Belle Epoqueista ja Firkon F7:sta.

Meillä tekonimi tulee siitä kun kysyin esikolta onko äitin masussa tyttö- vai poikavauva ja esikko tuumasi siellä asustelevan Tuutikkivauva. Ei taida kaivata enempää selittelyjä :D

Itse en ole ennenkään pitänyt pakollisena hankkia kesätöitä opiskeluaikana, pärjätään rahallisesti ihan hyvin ilmankin. Nytkin olen vapaaehtoisesti esikon kanssa kotona ja opiskelut on äitiysloman loppuun asti jäissä, koska opiskelusta ei tule tämän väsymyksen kanssa mitään. Toisaalta taas on mukavaa että saan viettää esikon kanssa vielä jonkinaikaa kaksistaan kotona ennen vauvan tuloa :)
Kun esikoista odotin, ei käynyt mielessäkään lähteä 10-luokan jälkeen kesähelteillä töihin, varsinkin kun pahoinvointi oli silloin päivittäistä 24/7 yökkimistä ja oksentelua. Sain rauhassa järjestellä kotiamme vauvan tuloa varten n. kolmen kuukauden ajan ennen synnytystä :) Ja viimeisiä täysin itselle omistettuja kesiähän nuo ovat ennen kuin esikoisen saa, joten kaikki vaan irti!

Liikkeet tuntuvat välillä jo selkeinä potkuina :) Iltaisin olen venytellyt että vauva rauhoittuu ja saan itsekin sitten paremmin nukuttua.

IMN & Tuutikki 17+1
 
Nimimerkistä: Karsu on "virallinen" lempinimeni joka tulee nimestäni Karita. Vauvan nimimerkki täällä on Nasu, mutta tällä hetkellä puhumme vauvasta ja pikkuapinasta :)

Kesätöistä: Olen tässä nyt 4 vuotta opiskellut ja vihdoinkin saan 26.5 paperit AMKista!!! Toukokuun ja kesäkuun keikkailen erilaisissa paikoissa ja heinäkuusta äitiysloman alkuun vietän päiväni huumenuorten parissa. Toisaalta poden huonoa omaatuntoa alkukesän töistä, mutta tiedän edes pieneltä pätkältä saavani vakkarituloja niin saa säästöön rahnaa. Itsellä ei käynyt mielessä kertaakaan että "lomailisin" äitiysloman alkuun asti.

1.6 Rakenneultra ja kovasti odotetaan että saatais tietää kumpi tulee :)

Olot on pysyneet hyvinä, mutta ihottuma vaivaa aika-ajoin...tulee raavittua välillä ihan vereslihalle paikat :/

Tässä yövuorossa istun ja eniten odotan aamua kun pääsen nukkumaan, koska pikkuisen liikkeet ovat alkaneet tuntua yövuorojen jälkeen kun makaa sängyssä hissukseen <3

Karsu ja Nasu 17+4
 
Kukkuuuu!

Aurinkoiset terveiset neuvolareissulta! Esikoinen ekaluokkalainen ja mies olivat mukana kuuntelemassa pikkukarkurin sydänääniä, pamppaili 148-150 .. Oli liikkeellä eli oisko noi sitten POJAN sykkeitä ?!?

Muillakin ollut migreeniä, mulla meni 2 viikkoa ihan höpöksi kun migreenit eivät jysähtäneet kunnolla päälle vaan kestivät v-mäisesti 4 päivää putkeen.. Nyt onneksi ei ole ollut ja peräti on jaksanut jo vähän ulkoillakkin..

Ruoka maistuu ja sen kyllä huomaa.. Hieman ällöttää oma löllömassu, esikoisesta painoin saman verran viikoilla 26 !! eli kevyt 10 viikkoa olen edellä :popcorn: no jospa se massu kaunistuisi ennen epsanjan matkaa, parin viikon päästä pääsee köllimäääääään aurinkoon ja lämpöön!

Atopiasta ollut puhetta, itsellä on ollut aina ja iän kaiken..alkuun ihottuma hävis hormoninäppyjen tieltä, mutta nyt taas tuntuu että ne kriittiset paikat ( päänahka varsinkin ) kuivuu taas. Ekassa raskaudessa iho kukoisti todella hyvänä!

Seuraava neuvola onkin vasta juhannusviikolla.. rakenneultra ja pelkopoli ovat vasta 5 viikon päästä.. KAUHEAN pitkä aika taas odottaa sydänääniä tms.. Toivottavasti potkuja enteilleet hipaisut alkavat voimistua pian, niin pääsee lähemmäs pikkukultaa :)


Aurinkoista viikkoa kanssasisaruksille, voidaan paksusti!

Pakkastyttö ja murupapunen 16+3
 
Huh!!! Nyt se on takana, siis se lapsivesipunktio. Otti kipeetä jonkun verran mutta nyt ehkä vähemmän kun viimeksi koska ei tarvinnut pistää kahta kertaa. Vauva oli ultrassa oikein hienosti kasvanut ja vastas viikkoja ja kaikki oli oikein hienosti, heilutteli kättä sielä :heart: Sydän sykki nätisti. Pari viikkoa menee tuloksien tulemiseen koska nyt ei tehdä pikatestiä vaan laajempi kromosomi viljely, samalla saadaan tietää sukupuoli :)

Aurinkoista päivän jatkoa toivottavat muhvi ja matkis 16+1 :wave:
 
Hei työ joilla on tai olette ainakin kuulleet infrapunasaunasta/pussista.Infrapunasaunaahan ei suositella raskaana olevalle,näin ollen lopetin oman pussissa käymisen jo tammikuun puolessa välissä kun merkkejä tyypistä alkoi ilmaantumaan.Nyt eilen vasta hoksasin että infrapunahan lämmittää vaan paikallisesti,eli jos pidän pussissa vain jalkoja niin silloinhan lämpö ei kohdistu myös mahaan vaan pysyttelee jaloissa.Tää infrapuna on vaan maailman paras keksintö lihasjumeihin,kramppeihin ja nestelasteihin joten ajattelin kyl illalla kokeila niin et mies on pussissa oiekin päin ja mun jalat tulee ns.jalkopäästä pussiin eli pyllystä asti istun pelkällä lattialla(tyynyllä)jolloin lämpö ei vaikuta tyyppiin,mutta vaikuttaa jalkoihin.
Eiks tää oo ihan ookoo?Myö ainakin järkeiltiin tämä näin,ihan siihen es uskalla lähtee niiku Martina Aitolehti joka käy ihan siel saunas,turvallinen raja siel olemisessa raskaana olevalle on 6min ku tosiaan lämmittää sit pintaa syvemmältä eli vauvakin lämpenee,tosin lämpöasteethan saa säädettyä 35-60c.Jos joku ei tiedä ko.tuotteesta niin sopii googlettaa ja harkita tuon hankkimista,sanat ei riitä kehumaan pussin toimivuutta lähes kaikkeen!

Nimimerkillä mainoksen urhi ja tyyppi 18+4
 
Huhhuh! Esikoisen juhlista selvitty hengissä! :D Nyt vasta tilanne normalisoitunut!

Tervetuloa mukaan uudet, teitä olikin tullut 3 päivän aikana monta! :)

Vadelma Jumppapallo tosiaan siirtyi syyskuisten pinoon, olin vaan unohtanut poistaa tiedot ennemmin...

Äh, kukas se olikaan saanut GDM -diagnoosin, en muista nimimerkkiä enää! :D Mulla oli edellisessä raskaudessa GDM, todettiin hyvin samoilla viikoilla kuin sulla (paasto tasan raja-arvon), joten sen kanssa eläminen on tuoreessa muistissa.. Sikiön kasvua varmaan tarkkaillaan vähän tarkemmin kuin muilla, mutta "ylimääräisten" ultrien määrä on paljon riippuvainen sikiön kasvusta. Jos kaikki menee "normaalikäyrillä" ei niitä kontrollejakaan ole niin usein..

Meillä oli tänään esikoisen kanssa yhteinen neuvola aika! Esikoisella 1v mitat 11kg ja 80,8cm, isänsä pituusgeenit neiti perinyt! :D Mulla ja masulla kaikki hyvin, verenpaineet ok, pissa puhdas, syke 140-150, paino täsmälleen sama kuin 4 viikkoa sitten. :) Seuraava aika on 11.6. silloin saan raskaustodistuksen Kelaa varten ja uuden lähetteen sokerirasitukseen :/ Kysyin myös kipeistä supistuksista joita mulla nyt ollut silloin tällöin.. Terkka sanoi, että bakteeritulehdus emättimessä saattaa aiheuttaa supistelua, mun tapauksessa varmaan johtuvat esikoisen perässä ravaamisesta. Sanoi, että huolta ei oo niin kauan kun tulevat vain silloin tällöin, jos alkaa supistella tiheämpään/ useamman kerran peräkkäin, niin sitten on syytä tarkastukseen. Yllätyin, kun sf-mitta otettiin jo nyt! Viimeksi ekan kerran se on merkitty rv 28+ Mulla tuo mitta oli tänään 22cm ja kohtu yhden sormen verran navan alla. Mun hurja mitta tosin selittyy todella reilulla ylipainolla, se lisää niitä senttejä tuohon mittaan..

Nyt loppui taas ajatus kuin seinään! :D

-Minki ja pikkusisko 18+3-
 
Heips!

Minä siirryn tuolta syyskuun-ketjusta tänne :wave:
Tässäpä tiedot: Piirto - 29v -neljäs- La 14.10- Oys

Perheeseeni kuuluu, mies, kaksi tytärtä 7v ja 5v. sekä koiruus ja kolme kissaa. Asumme pohjois-pohjanmaalla pienessä maalaiskunnassa.
Raskaus on siis neljäs, olemme kokeneet keskenmenon syksyllä 2010.

Viikkoja on nyt 17+2 ja liikkeitä olen muutaman päivän tuntenut :)
 
Kiitos Minki valistuksesta tuon GDM suhteen. :)

Mua on mietityttänyt tuo sf-mitta, kun itselläkin ylipainoa todella paljon eikä millään ilveellä ole luotettava tuo mitta, että miten siihen suhtaudutaan tämmösissä tapauksissa?
 
Hei te pahoinvoivat kohtalotoverit!
Mulla alkaa iskeä epätoivo tän oksentelun kanssa ja kysyisinkin niiltä, jotka ovat tästä ihanasta vaivasta kärsineet, että kuinka pitkään oksensitte/ voitte pahoin?
Millä viikoilla helpotti?

Emmaoo ja toukka 15+0
 
Mulla helpotti pahoinvointi siinä 13. viikolla, ja jo 12. viikolla lieveni sen verran että en enää joka päivä oksennellu. Toivotaan että sulla loppuis nyt pian! Mut ainakin vauvalla on kaikki hyvin kun äitillä paha olo... Tsemppiä.
 
Pampula mulla on suhtauduttu tässä ja edellisessä raskaudessa tuohon ylipainoon kaikenkaikkiaan tosi asiallisesti. Eihän se sf-mitta ole sillä tavalla "oikea" kuin hoikemmilla, mutta kyllä sitä kohdun kasvua pystyy silti seuraamaan. Ne mitat vaan menee siellä ihan omalla käyrällää, ja ylipainosta huolimatta yhtäkkiset suuret muutokset sf-mitassa huomataan! :) Ja ylipäätään tuo sf-mitta ei kerro välttämättä mitään lapsen koosta, tiedän eräänkin äidin jolla sf-mitta oli täysin normaali ja lapsi oli syntyessään reilusti yli 4kg ja 56cm! .....Piti vielä jatkaa, itselläni GDM:stä, hurjasta sf-mitasta ja lääkäreiden pelottelusta huolimatta täysin normaalikokoinen lapsi (syntyessään 3690g ja 52,5cm). Ikinä ei voi etukäteen tietää miten vaikka GDM vaikuttaa sikiön kasvuun, sen takiahan sitä seurataan :)
 
Viimeksi muokattu:
IMN
GDM:stä en tiedä yhtikäs mitään, mutta tuohon sikiön kokoon voin kommentoida sen verran, että äidilläni on 1. tyypin diabetes ja saanut kolme alle 3200 grammaista lasta :) Eli ei tarvitse pelätä saavansa norsunpoikasta :D
Sf-mitta oli mulla esikoisen aikoihin korkeimmillaan 34cm ja poika taas oli todella pieni.

emmaoo Mulla kesti pahoinvointi ekassa raskaudessa ihan loppuun asti, oksenteluineen kaikkineen :/ Sitä kun ei ikinä oikein osaa arvailla milloin loppuu.. Nyt taas alkoi helpottaa rv12 tienoilla.
 
Heipparallaa! Hitsi meiltä hajosi kone tossa maaliskuussa ja jäi täällä hengailu, nytkin puhelimella iuh :<
Meillä on vihdoin selätetty pahoinvointi, ylenpalttinen väsymys ja oksentelukin on lähes tiessään. Masua kasvatellaan kovaa vauhtia! Aikaisemmin jännitin sitä läheisille kertomista ja voi sitä helpotuksen määrää kun saatiin kerrottua. Kuukauden verran on läheiset saanut asiaa sulatella ja kokoajan paranee :--) ja mikä tärkeintä voin rauhassa nyt nauttia ihanasta odotusajasta!! Meillä odotellaan jo kovasti rakenneultraa joka on 8.6 ja jos vaikka saatais tietoa haikaranpaketin väristä. Sen verran piti kanssa sanoa, että listaan voi muuttaa la:n 20.10 ja synnytys sairaalahan on KOKS.
Ihanaa odotusta muillekin loka-masuille! :)

iiiiihanin terveisin lllllaura & pirpana 16+2 <3
 
Hei vaan kaikille piiiitkästä aikaa!

Enpä ole tainnut pariin kuukauteen jaksaa kirjoitella, olo on ollut niin sanoinkuvaamattoman huono. Lueskellut olen jotta pysyn mukana teidän jutuissa :) Nyt elämä voittaa taas ja jaksaa tehdä muutakin kun pakolliset asiat, jee!

Mitäs kaikkia täällä onkaan juteltu... SF mitasta ensin, millä viikoilla sitä ruvetaan mittaan? Mie kävin neuvolassa viikolla 14 tai 15 ja sillon ei vielä mitattu kun kohtu oli navan alapuolella. Miten se muuten tarkkaanottaen mitataan? Voiko sen mitata ite? nimimerkillä utelias :)

Hankinnoista: joko teillä alkaa oleen tavara kasassa? Mie olen jotenkin taikauskoinen tässä asiassa enkä uskalla mitään isoa ostaa ennen rakenneultraa :( Se on onneks jo 5.6.

Joku kyseli pahoinvoinnista ja sen loppumisesta. Taitaa tosiaan olla hyvin yksilöllistä. Ootko kokeillu pahoinvointirannekkeita? Toimii joillakin. Oon kuullu että esim. syöpäpotilaatkin voi saada siitä apua hoitojen aiheuttamaan pahoinvointiin, olis varmaan ainakin kokeilun arvoinen asia. Omani on merkkiä seaband mut on niitä kai jotain muitakin.

Hyvää kevättä kaikille toivottelee Kiyoko ja kaveri 16 plus 5
 
Emmaoo: Mulla on pahoinvointi helpottanut kunnolla tässä viikon aikana. Nyt siis menossa 16+3. Aamuisin vielä pitää yökkäillä, muttei enää oksentaa. Muuten ei ole pahoinvointia.

IMN: mun siskon kaverilla on Brio Singit myynnissä täällä Oulussa. Kaupitteli niitä mulle, mutten usko, että ne mahtuu meidän autoon. Aion käydä niitä tällä viikolla kokeilemassa tuonne takakonttiin, mutta jos ei mahdu, olisitko kiinnostunut?

Oulussa on muuten Tuiraan avattu vanhan apteekin paikalle myös sellainen lastentarvikekirppis. Siellä on myös jotain käsityöjuttuja. Aika pieni, mutta kivasti oli järjestyksessä tavarat.

Hankinnoista: Me ei olla vielä hankittu mitään muuta kuin tuttipullo, jonka mies osti Hulluilya Päiviltä tarjouksesta. Muutamia vaatteita on jo saatu lahjaksi.

ON: Mulla ei ole enää tuhrutellut lauantai-illan jälkeen. Toivottavasti se jäi siihen. Ehkä se tosiaan liittyi vain siihen ummetukseen. Se on nyt vähän helpottanut levolacilla, luumuilla ja kuiduilla, mutta ei tässä mikään normaalitilanne vielä ole.

Nyt on parina päivänä ollut alamaha silleen välillä aina kipeä. Ei sellaista menkkajomotusta, vaan erilaista kipua. Mietin, että voisko mulla olla virtsatientulehdus. Ke-aamuna olis neuvola, mutta mietin, että pitääkö soittaa huomenna neuvolaan. Toisaalta mietin, että pitäiskö olla koko ajan kipeä, jos on tulehdus. Nyt ei ole kuin aina välillä, mutta tosi ikävää on. Tuntuu silleen enättimen kautta jotenkin eniten. Muita oireita ei ole. Vai onko ne vain jotain kasvukipuja. Kai se pitää huomenna soittaa, että voi rauhallisemmin olla töissä.

Työnimestä joku kysyi. Meillä ei mitään sen kummallisempaa ole vielä keksitty. Pikkuinen tai vauveli se yleensä vain on. Jotain on aina yritetty, mutta kuitenkin sitten lopulta on taas pikkuinen. Tuo mun nimimerkki on sellainen, mitä oon vuosia käyttänyt. On yks mun lempileffoista.
 
Joku kysyi niistä supistuksista, silloin kun sain sen keskenmenon. Tosiaan, oli todella kivuliaita supistukset ja oikein mitään muuta ei voinut kuin vessassa käydä ja takaisin makaamaan. Nukkumisestakaan ei oikein tullut mitään. Se kipu oli kyllä jotain sanoinkuvaamatonta ja toivon ettei sitä tarvi enää kärsiä, ainakaan ilman kipulääkettä :)

Täällä mahassa möyritään kovasti :) perjantaita malttamattomana odotellessa...
 
IMN
Sabrinafair Olisin tosiaankin kiinnostunut, jos tuo huuto.netissä tekemäni tarjous ylitetään :) En tosin ihan uusia/viime vuoden mallia ole ajatellut, koska noilla singeillä kuitenkin meinaa hinta pysyä melko korkeana vaikka olisivat parikin vuotta vanhat :/
Oisin kans kiinnostunut tietämään että minkälaiseen autoon mahtuvat/eivät mahdu. Itselläni kun ei ole mahdollisuutta päästä mihinkään kokeilemaan että mitkä tuohon mun pikku kauppakassin perään mahtuisi :D Todennäköisesti ei mitkään, kun pojan pyöräkin on siinä ja siinä.

IMN & Tuutikki 17+2

Ainiin ja sabrinafairille vielä kiitokset kun kerroit ettei tuiran apteekkia enää ole, olin nimittäin aikeissa huomenna käydä siellä :D
 
Viimeksi muokattu:
IMN: On Tuirassa vielä apteekki, mutta se on siirtynyt eri paikkaan. On toisella puolella Merkoskenkatua, siinä missä ennen oli joku pankki. Minäpä informoin, miten noiden vaunujen kanssa käy, kun käyn niitä kokeilemassa.
 

Yhteistyössä