Hei vain kaikille pitkästä aikaa! Minäkin olen täällä käynyt lukemassa juttuja, mutta tuo kirjoittaminen on jotenkin jäänyt. Tämä palsta on kuitenkin ollut ihan huippu, kun koko ajan tulee uusia asioita eteen ja täältä saa hienosti vertaistukea ja löytää samanlaisia tuntemuksia, oireita, jne.
( . )
Täällä oma napa alkaa olemaan jo melko paksu ja olo on aika raskas. Viime viikolla oli lääkärineuvola ja sitä edeltävä neuvola oli elokuun 20., joten aika pitkä pätkä ilman neuvolaa oli taas tuossa välissä. Nyt viimeisimmässä neuvolassa oli pissan proteiinit vähän koholla ja painoakin oli tullut melkein kilo/viikko... :O Siis ihan ihan älytön pompsaus, kun tähän saakka paino on noussut ihan maltillisesti. Nyt siis painonlisäys yhteensä noin 11 kg. Vielä vähän aikaa sitten haaveilin tuollaisesta noin 10 kg:n lisäyksestä yhteensä.
Saahan sitä toivoa. Eli nyt sitten raskausdiabetesepäilyn lisäksi seuraillaan tuota painoa, turvotuksia, jne. raskausmyrkytyksen mahdollisuuden vuoksi.
Onneksi Murulla masussa kaikki on ilmeisen ok, ainakin Poitsu jumppaa lähes koko päivän pieniä torkkuja lukuun ottamatta. Aikaisemmin sokerirasituksen 1h:n arvon ylittymisen takia nyt odotellaan, että päästään vielä kerran ultraan ja kokoarvioon. Meillä on jotenkin noiden neuvolatätien vaihtumisien vuoksi kaikki sekaisin noiden neuvolakäyntien kanssa. No, tästä eteenpäin käydäänkin sitten 1x viikkoon neuvolassa.
Viime viikolla oli myös synnytysvalmennus. Oma mielipide oli, ettei tuolla mitään ihmeellistä uutta eteen tullut eikä sitä mielestäni oikein valmennukseksi voinut kutsua.
Tällä viikolla vuorossa olisikin sitten lastenhoitotunti. Josko se olisi sitten asiallisempi. Harmittaa, että täällä Turussa ei pääse tutustumaan tuonne synnärille etukäteen. Itse en ole ikinä ollut päivääkään sairaalassa, joten eniten tulevassa synnytyksessä jännittää tuo sairaalassa olo. Olen todella huonosti nukkuva, jos ympäriltä kuluu outoja ääniä eli toivon, että saataisiin perhehuone tai toivottavasti ei tarvitsisi olla ainakaan montaa päivää sairaalassa.
Supistuksista ei ole kyllä täälläkään oikein mitään hajua vieläkään. Viime yönä maha oli paikoitellen kovinkin pinkeä, mutta ei nyt mitenkään erityisen poikkeava normaalitilaan. Muutenkin tuntuu, että Muru yrittää tunkea itseään ulos kaikkialta muualta kuin sieltä, mistä pitäisi.
Kantapää ja pylly punkee kylkiluita ruttuun ja tuntuu, että vatsanahka on sisäpuolelta kovin kosketusarka ja mustelmilla.
Masennus ei ole helppoa. Pikkuveljeäni on ko. diagnoosin jälkeen hoidettu noin kymmenen vuotta ja elämä on edelleen hankalaa. Opiskelut kärsii, samoin kuin ihmissuhteet. Toivonkin siis kaikille teille voimia, joiden läheiset sairastavat. Toivotaan, että tämä elämänmuutos tuo valoa myös heidän elämään.
Lisäksi
onnittelut oman Pikkuisensa jo syliinsä saaneille!
Vielä sen verran omaa elämää, että allekirjoittanut siirtyi "rouvakerhoon". Ko. häppeningistä tietää minun ja mieheni lisäksi ystäväparimme, jotka todistivat kyseisen tapahtuman. Perheillemme ja ystävillemme olemme nyt siis kihloissa :heart: ja hääpäivää vietetään ensi vuonna.
Tällaista täällä! Iloa ja riemua viimemetreille -- kaikille meille "möhömahoille"!
Minnuli ja Muru 36+3