Lokakuun Onnenmurut 2012 **Elokuussa**

Joo Killi valvoin ehkä kuitenkin vain vajaa 2 tuntia yhteensä, mutta kun menen nukkumaan yleensä vasta klo 01 aikaan, niin se ahdistaa kun herää aamuyöstä. Yhteensä unta tuli 7-8 tuntia. Kuitenkin tuollainen katkos tekee päivällä väsyneemmän, kuin että nukkuisi 8 tuntia putkeen, mitä nyt yleensä tulee nukuttua.
Luulen että sun vauvalla on vielä ainakin 2 viikkoa aikaa päättää missä asennossa syntyy. Nlassa sanottiin mulle että viikolla 36 he yleensä asettuvat.
Mulla vauva on raivotarjonnassa, ainakin mielestäni.. ja tukalalta tuntuu kun tosiaan tuota takapuoltaan työntää ylös ja päätään kääntelee "hauskasti" lantiossa. Mut tosiaan toisaalta mun vauvalla on aikaa kiepsauttaa itsensä väärään asentoon, että kyllä asia mietityttää vaikka vauva olisikin ns. oikein päin näillä viikoilla.

En olekaan kuullut että taskulampun avulla voisi vauvaa ohjailla :LOL: Hihi, ne varmaan aattelee että mitä se mamma nyt yrittää siellä antaa valomerkkejä kun näkevät valon. :D

hortensia ja taimi 33+2
 
Koetanpas taas itsekin jaksaa kirjoittaa. Joka päivä käyn lukemassa monta kertaa, mutta jotenkin se kirjoittaminen tuntuu liian vaivalloiselta. Aika poikki oon aina töiden jälkeen ja loikoilun vain. Supistellakin meinaa aina iltaisin. Onneksi on enää pari viikkoa töitä. Selän kanssa oon nyt vähän paremmin pärjännyt töissä, kun sain uuden työtuolin.

Kotiutumisvaatteista oli ollut puhetta. Mä löysin kirppikseltä sellaisen ihanan pörröhaalarin. Sen ajattelin laittaa. Ja villapuvun otan mukaan. Sinne alle en ole vielä miettinyt, mitä laitetaan, vaihtoehtoja on monia. Kirppikseltä tein muitakin hyviä löytöjä. Olin yllättynyt, miten edullisesti sieltä löytää lasten vaatteita, ihan alle eurolla.

IMN Kateellisena luen sun kotityötakkaudesta. Saispa osan tuosta tarttumaan tänne! Ja toivotaan nyt todella, ettei se mies enää muuta mieltään, vaan tuleen mukaasi synnytykseen!

Kiitos sanajahti vinkistä! Latasin heti. Vielä ei ole päässyt tulsyys yllättämään, kun on noita töitä, mutta sekin aika vielä voi tulla. Ja onpahan sitten sairaalassa. Ja kyllä tässä iltaisin sohvalla makaillessa saattaa jotain pelailla. :)

Närästys vaivaa täälläkin. Oli jo välillä pois ja nyt on taas. Gavisconeja menee aikamoista tahtia. Mulla muuten myös närästys aiheuttaa sellaista pala kurkussa fiilistä.

Öhkis sairaalakassi on täälläkin pakkaamatta ja kaikki vaatteet pesemättä, sänky laittamatta. En ole jaksanut. Ja jotenkin mulla on sellainen olo, että kyllä sitä vielä ehtii. Ja onhan sitä aikaa, jos ei aikaisemmin päätä neiti saapua. Mutta yritän kyllä sitten äitiyslomalla heti ottaa itseäni niskasta kiinni, ettei sitten iske paniikki, jos tuleekin aiskisemmin.

Kaverisuhteet ei meillä onneksi ole raskaudesta kärsineet. Tosi harmi niille, joilla on! Meillä oikeastaan tuo miehen sairaus on jo aikaisemmin vähän vähentänyt sosiaalisia suhteita, kun ei olla jaksettu. Nut ollaan koetettu niitä taas vähän paikkeilla. Ja kahdelle hyvälle ystäväpariskunnalle on lapsi tulossa tammikuussa, se nyt niihin kivasti yhdistää.

Rt merkittiin mullekin neuvolakorttiin ja sitä vähän ihmettelin, kun tuolla alhaalla tuntuu niin paljon iskuja. Mutta ilmeisesti siellä on vain kova nyrkkeilijä kyydissä, nimittäin peppua työnnetään tuonne ylöspäin siihen malliin, että taisi kuitenkin neuvolatäti olla oikeassa.

Nyt en enää muista, mihin piti kommentoida, mutta tulihan sitä kerralla tässäkin.

Sabrinafair & neiti 32+5
 
Heipä hei kaikille!
Täälläkin alkoi sitten tänään "lomailu", 4 päivää lomaa, 22 päivää työttömyyttä ja sitten äippälomalle! Tekemistä kyllä piisaa, meillä kun on muutto edessä vielä sopivasti lokakuuksi ja oma luonto ei anna periksi että kattoisin vaan sivusta kun toiset pakkaa saatika laittaa tavaroita paikoilleen (inhoan sitä että joku muu laittaa mun tavaroita omaan järjestykseen. :D ) + vielä, kaikki vauvan vaatteet, pyyhkeet, petivaatteet on vieläkin pesemättä, vaikka kuinka alussa ajattelin että "olenpa viisas ja pesen pikku hiljaa kaikki valmiiksi ettei sitten lopuksi tarvitse" niinpä niin...

käsien pesusta Kyllä meillä ainakin vieraita opastetaan aluksi pesemään kädet ennenkuin vauvaan kosketaan, mutta ei me paniikkia siitä oteta, ollaan molemmat vähän sellaisia "hällä väliä" -tyyppejä näissä asioissa (totta kai vessan jälkeen, ennen ruokailua ja tälläisissä tilanteissa pesu tulee itsestään selvyytenä :)

Tylsyydestä tosiaan ei nyt ainakaan vielä näytä siltä että tylsää tulisi hetkeen, mutta luulempa että loppuajasta kun muuttokin on valmis, voi alkaa tuo tylsyys iskemään, varsinkin joka toinen viikko kun mieskin on iltavuorossa kahdesta kahteen... Täällä kun ei vieläkään ole kavereita löytynyt, eikä varmaan löydykään ennen kuin sitten kun tuhisijan kanssa pääsee äippäkerhoihin sun muihin.

Synnytys on alkanut valmennuksen myötä jännittämään, saa nähdä miten käy.. Kovasti pitää yrittää keksiä kaikkea muuta ajateltavaa..

Uni Voi mä oon niin kade teille jotka saatte rauhassa nukkua, kolme yötä nyt mennyt sellasilla paarin tunnin unilla ja MONEN tunnin pyörimisellä ja hyörimisellä.. En eläissäni ole nukkuessani saanut vielä lakanaa pois paikoiltaan, nyt kaikkina kolmena yönä lakana on ollut mun puolelta sänkyä tyyliikkäästi rullalla ja miehen (joka tavallisesti pemistää lakanan aina lattialle saakka) on lakana ollut täydellisesti paikoillaan, oon vähä meittiny että jos mies vaihtaa paikkoja yöksi että saa kerrankin olla se osapuoli joka saa sanoa asiasta.. :D

Hengenahdistus Onko kenelläkään tullut aivan järkyttävän, hirveää hengenahdistusta, ei paniikkikohtausta, sen kyllä tunnistan, vaan yksinkertaisesti sellaista oloa että happi loppuu justiin?? Juurikin näiden kolmen huonosti nukutun yön aikana on tälläinenkin ongelma ilmennyt (mikä kestää läpi päivän ja ihan koko ajan) Tänään jo meinasin lähteä bulanssilla sairaalaan kun tuli aivan sellainen olo että nyt lähtee taju eikä saa enää ollenkaan happea.. Painaako tämä pienokainen noin voimakkaasti palleaan? Vai onko tässä jo oikeasti jotain muutakin kyseessä? Ylävatsa on kyllä ollut aika ihmeellinen viikon päivät, muttao oon pistänyt sen venymisen piikkiin. Ja aivan uutena vaivana, järkyttävä päänsärky, huono olo ja hirveä väsy.. Onko muilla ollut vastaavia tilanteita, pitääkö mennä tarkistuttamaan? Maanantaina on kyllä neuvola, mutta en viikonloppunakaan haluaisi päivystykseen lähteä, siellä kun saa istua tunnin jos toisenkin..
Huh tulipahan taas tekstiä! Kaikille mukavia viimeisiä viikkoja, toivottavasti ei syysflunssat iske, ainakaan kovin pahasti, näillä kuukausilla ei varmasti sekään mukavaa olisi..

Tänään 31+4, kuinka odotankaan lokakuun loppua..... :)
 
Heipä hei kaikille!
Hengenahdistus Onko kenelläkään tullut aivan järkyttävän, hirveää hengenahdistusta, ei paniikkikohtausta, sen kyllä tunnistan, vaan yksinkertaisesti sellaista oloa että happi loppuu justiin?? Juurikin näiden kolmen huonosti nukutun yön aikana on tälläinenkin ongelma ilmennyt (mikä kestää läpi päivän ja ihan koko ajan) Tänään jo meinasin lähteä bulanssilla sairaalaan kun tuli aivan sellainen olo että nyt lähtee taju eikä saa enää ollenkaan happea.. Painaako tämä pienokainen noin voimakkaasti palleaan? Vai onko tässä jo oikeasti jotain muutakin kyseessä? Ylävatsa on kyllä ollut aika ihmeellinen viikon päivät, muttao oon pistänyt sen venymisen piikkiin. Ja aivan uutena vaivana, järkyttävä päänsärky, huono olo ja hirveä väsy.. Onko muilla ollut vastaavia tilanteita, pitääkö mennä tarkistuttamaan? Maanantaina on kyllä neuvola, mutta en viikonloppunakaan haluaisi päivystykseen lähteä, siellä kun saa istua tunnin jos toisenkin..
Huh tulipahan taas tekstiä! Kaikille mukavia viimeisiä viikkoja, toivottavasti ei syysflunssat iske, ainakaan kovin pahasti, näillä kuukausilla ei varmasti sekään mukavaa olisi..
En oo Unipossu mikään lääketieteen ammattilainen, mutta kylläpä kuulostaa sun oireet niin samalta kuin itselläni oli ensimmäisessä raskaudessa kun minulla todettiin vaikea raskausmyrkytys. Oireet voimistuivat juurikin noilla viikoilla ja viikosta 34 oireet vaan pahenivat. Kannattaa oikeasti soittaa omalle neuvolatädille, että pitäisikö ottaa ainakin virtsan proteiinit, että saa jotain tietoa. Ainoa sitten mikä auttaa on totaalilepo, eli yritähän levätä kunnolla :)
 
Unipossu mulla oli noilla viikoilla myöskin hengenahistusta, päänsärkyä, mutta sitä oli vain ajoittain etten ottanu siihen edes mitään lääkettä kun meni sit ohite, väsymystä löyty ja huonoa oloa. Kaikista kerroin neuvolassa ja kaikkeen täti löyti selityksen. Mulle ne oli siis ihan normaalia. Nyt viikolla 36 mun on paljon helpompi hengittää, joten luulen tuon tytön laskeutuneen. Huono olo on poissa mutta ajoittaista pientä päänsärkyä löytyy vieläkin. On päiviä millon oon hirveän väsynyt ja toisena taas pirteä. Mutta eipä oo ihmekkään jos jään koukkuun pelaamaan Sanajahtia miehen kanssa kahteen kolmeen asti yöllä :D sit viimeistään 11:sta ylös ja siinä välissä liuta vessassa ravaamisia. Kyllä tämä tästä.

Täällä onneksi olen laittanut jo kaiken valmiiksi. Nyt voin vaan olla. Miehellä alkaa huomenna vielä 2 viikon kesäloma jolloin aateltiin että laitetaan loputkin vauvajutut paikalleen mutta ei oo mitä laittaa. Mutta hän on luvannut hemmotella minua :) jospa se vauva syntys sit ajoissa kun ei tarvi stressata mistään.

Olin Viimeyönä heittänyt mun tyynyn miehen puolelle lattialle. Mitähän unta sitä on tullu oikeen nähtyä :D

Kusma ja hattivatti 35+4
 
IMN
Mulla on myös ollut hengenahdistusta. Johtuu selkeästi (ainakin omalla kohdallani) siitä kun vauva puskee pyllyään suoraan ylöspäin, ja nyt kun kokoakin on tullut niin ahdistaa lähes koko ajan vaikkei kummemmin puskisikaan.

Myös syljeneritys on jotain järkyttävää nykyään :/ Koko ajan pitää nieleskellä. Samaan aikaan yrittää flunssaakin pukata..

Valivali taas :D NYT puolenpäivän kunniaksi voisi vaikka laittaa vaatteet päälle. On ollu hirveen vetämätön olo tän aamun, mutta nyt on pakko piristyä kun ukkokin lähti töihin.

IMN & Tuutikki 33+5
 
Sama täällä, yövaatteissa vielä.. meni aamuyö taas valvoskellessa pari tuntia. Sit nukuin lisää ja nyt on lonkat ja selkä kipeet varmaan jo makaamisesta ja pyörimisestä.. täytyy päästä liikkeelle.

Varsinaista hengenahdistusta ei ole ollut, mutta sellaista on, että pitää ihan tietoisesti vetää keuhkot täyteen ilmaa ja joskus mennä uloskin/avata ikkunaa että saa raikasta ilmaa.
Maha painaa keuhkoja kasaan ja pallea ei mahdu liikkumaan varmaan ihan täysillä.
Mulle tulee pahoinvointia jos en syö riittävän usein (yleensä 4-5 tunnin välein syön kun tulee nälkä), sillai menee mun oksettava olo pois.

Unipossu soita vaan neuvolaan ja kerro myös sinne, tuntuu että olet huolissasi.

hortensia
 
Syljen eritystä en oo ees osannu liittää raskauteen. Öisin ei mitään outoa mutta jos nukun sohvalla päikkärit niin herään välillä siihen kun sylki valuu pitkin poskia. En tiiä miks sitä ei öisin ole.

Täällä myös jotenkin vaikea aamu. Koirillaan vielä oo "hoidettu". Pakko lähtee käymään siis ulkona. (mut onneks on koirat jotka pakottaa ulos) jospa sitä sit piristys.
 
Tänään oli neuvola ja tosiaan, vauva on kääntynyt raivotarjontaan!! :) Kyllä se onkin tuntunut erilaiselta, mutta edelleen on mysteeri missä välissä hän on kääntynyt, luulisi että sen tuntee. Ehkä joskus yöllä sitten. Siis kyllä mäkin herään pari kertaa yössä vessaan, vaikka yhteensä sen 9h nukkuisinkin, yleensä kyllä vaan havahdun että nyt vessaan, käväisen siellä nopeasti ja jo takastullessa suunnilleen olen unessa. Eli en jää valvomaan pitkiksi ajoiksi kun nukahdan.

Kyllä oli muuten hengenahdistusta kun lapsi oli perätilassa. Varsinkin töissä huomasi, kun tuli (kevyeltäkin) lounaalta ja piti mennä takaisin puhelinpalveluun niin hengästyin ihan puhuessakin ja puuskutin puhelimeen :LOL:. Ja perätila nosti myös mun sf-mittaa, mikä huiteli yläkäyrän yläpuolella, nyt kun vaavi kääntyi niin ollaan takaisin keski- ja yläkäyrän välissä.

Hemoglobiini 132 (jes!), verenpaine 125 (jes), virtsa puhdas ja olo hyvä!! Huomenna lähden vielä vikan kerran yksin mökille. 3 päivää aivan omaa aikaa, jollaista ei varmaan sitten tulekaan moneen vuoteen. Katselen laiturin nokasta auringonlaskua, kokkailen kauraomppupaistosta ja kuuntelen radiota ja lämmitän takkaa. Saunon ja nuuskuttelen iltakasteista nurmikkoa.
 
Hieno homma Anime - toivottavasti vauva myös pysyy raivotarjonnassa loppuun asti! Itelläkin oli tänään neuvola, paino oli laskenut, pissa puhdas, ei paineita ja olo muuten ihan bueno, mutta perätilassa me vaan majaillaan, vaikka terkka halus jopa ultrata vielä kerran varmuuden vuoksi kun vatsan päältä on kuulemma niin kovin hankala päätellä ja sydänäänet kuulemma kuului kovin alhaalla.

Huomenna on tokavika työpäivä ( JEEEEE ) ja lauantaina menen yksityiseen synnytysvalmennukseen. Sen kurssin pitäjä on näemmä pitänyt blogia ja sieltä luin että on "käännättänyt" pt-vauvansa vyöhyketerapian avulla. Täytyy kysyä lauantaina parhaat vinkit... Syy miksi menen vielä toista odottaessa valmennukseen on ihan se että ekan lapsen synnytys kun oli niin lääketieteellinen kuin mahdollista... tai siis, olin ab-tipassa tulehduksen takia, oksitosiinilla vauhditettiin supistuksia jne, niin liikkeillä tms. en paljon pystynyt enää oloani helpottamaan vaan roikuin piuhojen ja tippapullojen päässä. Nyt jos kaikki menisi paremmin siinä mielessä ja onnistuisi mahdollisimman pitkään menemään luomusti...

nyt ruokaa ja sit Ikeaan shoppailemaan :)
 
Heipä hei pitkästä aikaa. Lueskelen päivittäin mutta en ole oikein jaksanut kommentoida mitään. Muuttopuuhat on meneillään ja viikonloppuna muutto, oi kumpa olo pysyisi hyvänä silloin kun siitä olisi hyötyä eniten.

Mulla on ollut todella huono olo jo 30+ jälkeen. Joka asennossa tuntuu että happi loppuu ja että vauva painaa verisuonia, taju hämärtyy ja tulee tosi ahdistava olo. Useinkaan kyljellään makaaminen ei edes auta. Vauva makaa raivotarjonnassa mutta toisinaan todella pitkänä pötkylänä ja työntää takamustaan joko sivuviistoon kylkeen tai suoraan palleaan mikä kaikenlisäksi sattuukin aivan valtavasti. Kaikki muukin puskenta tuntuu kuin vatsanahka olisi repeämäisillään. Olo on tosiaan aika omenainen mutta ei pidä kuitenkaan liiaksi valittaa koska kaikki mennyt toistaiseksi aika hyvin, raskausdiabetes ei puhjennut tähän raskauteen ainakaan vielä ja liitoskivut olleet hallinnassa paremmin verrattuna edelliseen raskauteen. Kohtu supistelee päivittäin ja tekee todella ikävää oloa varsinkin kävellessä tai muuten vaan jotain puuhatessa, mutta asennoidun siihen että kunhan vielä reilu pari viikkoa kuluu niin saa vaikka jo luvan tulla jos on tullakseen!!

Hyviä vointeja kaikille !!

Jensar kera asukin 34+6
 
Eilen poksui jo 32+0 :heart: Uuden raskausviikon kunniaksi kävin neuvolassa ja vauva oli kääntynyt raivotarjontaan! Jes, toivotaan että hän myös pysyy niin loppuun asti. Neuvolassa ei mitään ihmeellistä, seuraavan ajan sain kahden viikon päähän.
Syyskuun alussa menen yksityiselle ultraan :) Tahdon päästä näkemään miten pikkuinen voi ja samalla lasketaan painoarvio. Toivottavasti samalla nähtäisiin onko meidän Onni vielä tyttö! Mielenkiinnolla odottelen...

Lena & Onni 32+1
 
Sabrinafair Kiitos :)
Helpoiten saat otettua tuon ekan viestin, kun meet sinne alalaitaan ja painat "lainaa"
Ja sit vaan poistat ne "quote"t hakasulkeineen :)
Ja esikatselulla kannattaa tehdä hienosäätöä, kun on jo niin pitkä alkupostaus että muuten menee ihan sekaisin!
Neuvoja annan kyllä mielelläni!
 

Yhteistyössä