Lokakuun Onnenmurut 2012 **Elokuussa**

IMN
Niin tuo tosiaan unohtui, että Oulussa mies voi vaihtoehtoisesti käyttää tuon hammastarkastuksen. Itse olen vasta hoidattanut hampaani, joten mies saa hyödyntää tuon "edun".
Tarkistin muuten kaverilta tuon painoarviojutun, ja hänen kuopustaan oltiin povattu nelikiloiseksi ihan neuvolatädin tunnustelujen perusteella. Eli voi ilman ultraakin tehdä, mutta en sitten tiedä kuinka tarkka on :) Ei se kyllä ultrallakaan aina mikään kiveenhakattu tieto ole. Esikoisen odotettiin syntyvän hieman reilun 2kg painoisena (käynnistyspäivänä tehty painoarvio), mutta olikin lähempänä kolmea kiloa, 2795g. Oli kuulemma turhan aikainen käynnistys kun poika ei ollutkaan niin pieni kuin oletettiin ja raskausmyrkytyksestä huolimatta oltaisiin voitu odottaa vielä ainakin viikon verran.
 
Anime: Asutaan sitten samalla "kylällä"! :D Ja la:tki näyttää olevan aika lailla samoihin aikoihin :) Jospa törmättäis viimeistään OAS:ssa...jos ei olla jo törmättykki tietämättämme...vaikka lähigrillillä :LOL:

Neiti-81:lle tuplaonnittelut täältäkin! :heart:

Ennenaikaisuudesta: Juu ehdottomasti sillä kannalla olen että vaikka ois kaiken maailman kivut yms. niin mitä pitempään vauva masussa kasvaa sen parempi! Meillä on yks keskonen rv32 syntyny poika ja voi se huoli toisesta :'(
Ei se kuulkaa mitään helppoa ole kulkea vauvatehon ja kodin väliä ja hoidella sitte muu perhe ja koti. Vauva oli kans kk osastolla ja sen jälkeen jatkui polikäynnit vuoden. Vaikka meidän keskonen suht hyvillä viikoilla syntyi niin kyllähän se melkonen rääpäle oli ja vaikka silloin komplikaatioilta selvittiin niin vielä jäänteitä hänellä on tuosta vaikka on jo 13v.
Ja mitä pitemmälle vauva masussa on niin sitä paremmin on esim. noitten myös bilirubiinien kans eli mitä aikaisemmin vauva syntyy niin sitä huonommin vauva pystyy itse pilkkomaan noita...

Meillä on yhteiset rahat eli kaikki rahaliikenne kulkee yhden tilin kautta! Ja se on ollut meille ainut oikea ratkaisu..

Äippäpakkauksesta: mää tein Kelalle paperit tiistaina,joten saas ny nähä sitten kumpi pakkaus sieltä tulee...väliä ei oo kumpi...jännäillään...
Pääsin tänään vasta tutustumaan uuteen Me&I:n mallistoon ja voi vitsit ku ei kehtais millään tuommosta tilausta sieltä tehä minkä mieli tekis :ashamed:

Suppareita tulee ja kipakoita sellaisia...Prismareissun jäljiltä olo ei oo ollu mikään ihana...Ovat jo aika tujuja ja voi ku ne tuikkii tuonne alas ja tuntuu ympäriinsä selässä ja mahassa...ja niitä tulee valitettavan paljon...

Ukkokullan leikkaus meni onneksi hyvin. Periksi ei antanu ja lähti vielä samanpäivän aikana kotiin. Nyt ei saa sitte nostella kuukauteen mitään yli 10kg ja sosedietillä vähintään pari vkoa..

Crocus ja Pikkumies 30+4
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa! Meni tuo kesä tossa, että en hirveästi ehtiny kirjotella tänne. Lueskelemassa olen kyllä käynyt ainakin viikottain :)
Minulle voikin päivittää Tyttölupauksen. Saatiin se silloin kesäkuussa rakenneultrassa :)
Mutta olen vahvasti alkanut epäilemään, että josko sittenkään, on niin poikamaha :) Sokerirasituksessa oltiin eilen. Pissassa ei ole ollut mitään, mutta paino noussut sen verran hurjaa vauhtia viime viikkoina, ni halusivat tarkistaa asian. Maanantaina sitten selviää tuloksen :)
 
Hurjan paljon onnea Henna-Riikka pienen pojan syntymän johdosta! :heart: Toivottavasti te molemmat voitte olosuhteisiin nähden hyvin!
Meidän poika vm99 oli muuten syntyessään samankokoinen :)
Pikkuinenhan teidän poika vielä on ja tarvii vielä jatkaa kasvamistaan toisenlaisissa olosuhteissa, mutta kuulostaa tosin hyvältä nuo protestit, keuhkot ainakin tuntuis jo ihan hyvin toimivan! Kerkesitkö saada kortisonia keuhkojen kypsymistä varten?
Saako kysyä mikä johti kiireelliseen sektioon?

Kovasti jaksuja teille kaikille! :wave:
 
Stressihiirelle minultakin onnittelut :flower:!
Juuri mietin tänään, että kohta varmasti alkaa syntyneitä ilmaantua meidänkin pinoon.

Onneksi alamme kaikki olla jo niin hyvillä viikoilla,että vaikka lapsi sattuisi keskosena tulemaankin, suurta hätää tuskin olisi. Ainakin täällä Kuopion seudulla KYS:n keskoshoito on huippuosaavaa, ja miksei muuallakin. Toivon kyllä vilpittömästi, että vauva saa vielä muhia valmiiksi muutaman viikon, vauvateholla ravaaminen on ihan tosiaan oma juttunsa arjen päälle.

Täällä raskaus on nyt viimeistään todella alkanut tuntumaan siltä viim. kolmannekselta...hengästyn helposti, keuhkot ja pallea kasassa, väsyttää enempi, vatsa on tiellä joka paikassa...kenkälusikasta on tullut korvaamaton apuväline!
Niin ja muutos kropassa tuntuu myös alapään alueella. Jotenkin koko värkki on "painuneen " ja turvonneen oloinen, ja mieskin huomaa seksin aikana selvän eron normaaliin. Pakko tunnustaa täällä, seksikään tunnu enää niin kivalta tunnukaan kuin pari kk sitten:ashamed:.

Luitteko muuten männäviikolla iltalehtien sivuilta, että nykyäitien "trendistä" pitää tieten tahtoen sikiön koko pienenä tupakoimalla? En ollut uskoa silmiäni, kun sitä luin: oikeastiko on olemassa noin puusilmäisiä aitejä, että vaarantavat koko raskauden ja lapsen terveyden muutaman sadan gramman takia, ajatellen vain omaa mukavuuttaan synnytystilanteessa??En väitä että synnytysrepeämätkään kivoja ovat, mutta jestas kuitenkin :O!! Ja nyt jos koskaan tietoa tuostakin asiasta pitäisi olla kaikkien saatavilla, että juuri noin ei tapahtuisi.


Mutta nyt saunaan pitkästä aikaa, ja sitten miehen kainaloon syömään suklaajäätelöä!

Ruuvih ja nyttynen 31+2
 
IMN
ruuvih Minäkin luin tuon jutun. Vieläpä samana päivänä kun läpi raskausajan tupakoinut tuttuni synnytti lähes 4,5 kiloisen pojan. Ymmärrän ja tiedän kyllä ettei tupakoinnin lopettaminen helppoa ole ja että pelkkä vähentäminenkin on monille suuri juttu, mutta että tietentahtoen polttaa vain siksi että vauva olisi pieni.. Huhhuh. Toivon että tuota "dieettiä" kokeilevat saavat viisikiloisia vauvoja ja repeävät tyyliin navasta alaselkään :D
 
Tulinpa moikkaamaan minäkin teitä pitkästä aikaa!
Täällä huomenna rv 34 POKSUU ja aika ä-polille. Pääsenpä kurkkaamaan pientä jälleen ja vahvistamaan annetun tyttölupauksen =)
Kaikki on mennyt tähän asti hyvin,tosin kovaa painetta tuntuu jo alhaalla ja kävely on todellakin vaappumista nivuskipujen vuoksi!

6 vko vielä siis laskeettuun aikaan,äkkiä se vaan sittenkin on mennyt....HUH!

Ikiäiti ja pikku neiti 33+6
 
Heipsan kaikille mammoille !

Mäkin tulen fb:n puolelta pitkästä aikaa kertomaan omia kuulumisia. Kaikki jutut oon aina lukenut läpi, mutta eipä sit oo saanut oikeen aikaseks kirjoitella mitään, kun fb:s se on jotenkin niin paljon helpompaa.

Ä-polilla käytiin miehen kanssa torstaina ja poitsu voi oikein hyvin! Nukku niin sikeästi, että lääkäri joutu moneen kertaan tökkimään että saatais liikkumaan, mutta ei, poitsu se vaan nukku. Vähän ajan päästä kokeiltiin uudestaan ja käski mun lopulta kääntyä kyljelleen ja sillon vasta hokas, että nyt tapahtuu jotain :D Silloin rv 32+5, painoa 1980g ja syntymäpainoarvioks saatiin n. 3,4-3,5kg. Toivottavasti nyt ei ota loppua kohden hirveen suurta kasvupyrähdystä, ettei tulis yli 4kg. Käynti siis oli ensimmäinen ja lähetteen sain, kun sf-mitta teki ison laskun, mutta nyt ei tarvi näillä näkymin mennä enään uudestaan.

Hankinnoista: Kaikki on nyt valmiina ja ainoastaan imetysliivit puuttuu, jotka aion hankkia vasta pari vko ennen laskettua aikaa, niin tietää vähän suurinpiirtein kuinka isot näistä mahtaa vielä tulla :D Tuttipullot, tutit ja rintapumppu on matkalla suomeen :) Ensi viikolla pääsee varmaan jo hakeen ne postista.
Äityispakkaukselle en ole tehnyt vielä mitään, kun katsonut läpitte. Ne pesen sitten erikseen joskus :D Muut vaatteet on pestynä tai oikeestaan viimenen koneellinen on juuri peseytymässä :) Vaatteet silitettynä ja viikattuna lipastoon. Petivaatteet pinnikseen pesen äippälomalla ja sitten sekin on valmis tulevaa vauvaa varten. Kaikki siis valmiina jo! Sairaalakassin pakkaan sitten joskus vähän ennen h-hetkeä. Pikkusen kotiutumisvaatteet katon valmiiks, kunhan vielä viimeset vaatteet kuivuu ja saan ne silitettyä. Sitten siirränkin ne turvakaukaloon odottamaan.

Olotila: Oma olotila on ollut aivan mahtava koko raskauden ajan! Ei mulla ole ollut mitään. Helpolla olen päässyt :) Ainoostaan selkä meinaa alkaa kipuilla, jos seisoo hetken aikaa paikallaan, mutta siitä nyt ei viitsi edes valittaa, kun monet kärsii vaikka mistä. Painoa on kertynyt tähän mennessä 5,2kg ja vähän alkaa huomaamaan että on raskas olo :) Osa tavallisista perusjutuista ei oikeen onnistu, mutta hauskaa kun saa olla kömpelö ja avuton ;D

Eipä mulla varmaan muuta. Hirveesti jäi asioita sanomattakin, mutta ei viitti kauheeta romaania kirjottaa :D
Enään 12 päivää äippälomaan, joista 9 päivää on töitä!
Kohta se vauva syntyy! <3

Janzku & pikkune 33+1
 
Isot onnittelut Stressihiirelle:flower: Voimia ja toivottavasti pieni prinssinne voi hyvin, kun ajoissa maailmaan tuli!

Uutinen sai taas ajattelemaan, että ei tosiaan enään kauaa, kun mekin saamme pienokaisemme syliin!Hui! :D

Uutisotsikko sai minun leukani loksahtamaan auki! Onko tosissaan noin idiootteja ihmisiä. Ymmärrän lopettamisen vaikeuden, itsekkin poltin ennen raskautta, mutta että tupakoi saadakseen pienen lapsen.. :(

Huomenna onkin neuvola taas, pääsee purkamaan taas kiperät kysymykset.. Minkälaiset neukkutädit teillä on? Meidän kohdalle on sattunut semmoinen, jonka kanssa minulla on aina vaivaantunut olo, ei pysty olemaan rento.. Hänestä huomaa, että on kyllästynyt ja liukuhihna hommaa.. :/

Murmeli & Pikkarainen 32+5
 
Mun kohdalle on sattunu kiva terkkari :) sellainen jolta viitsii kysyä niitä tyhmiäkin kysymyksiä ja joka on jalat tukevasti maassa. Hän ei ole ollenkaan sellainen lässyttelijä-tyyppi. Hän on mun terkkari nyt tän raskauden ajan, mutta lapsen synnyttyä pitäis kuulemma vaihtaa terkkaria kun ollaan muutettu ja osote vaihtu :| toivon että poikkeus olisi mahdollinen ja voitais vauvaa käyttää hänen luonaan!
Kahdella edellisellä neuvolakäynnillä mulla on ollu erit terkkarit (johtuen kesälomista) ja oon niiiiin ilonen et ens viikolla pääsen omalle takas!
 
Onnittelut stressihiirelle! pian se omakin nyytti sieltä tulee <3

Oon käyny lukemassa mutta en kerennyt vastailemaan. Vastaan mitä muistan.

IMN kyllä se mies haluaa mukaan tulla synnytykseen. Ei halua jäädä sieltä pois. Täytyy vaan yrittää toitottaa sille että tajuaa poistua huoneesta jos tekee pahaa.

"nimittelystä" olen sanonut miehellni että en siitä tykkää, mutta se ei usko minua että siitä tulee paha mieli. Joten yritän vain ymmärtää. Hyväähän se loppujen lopuks vaan tarkottaa.

Synnärille omat vaatteet ajattelin ottaa vaan sukkia ja imetysliivejä mukaan. Muuten sairaalan tamineissa. Tuskin tulen poistumaan sieltä huoneesta muuta kuin vessaan ja suihkuun :D ja siellä ei kuitenkaan ole muita "sukulaisia" käymässä kun oma mies.

Uusi äippäpakkaus minä taas sytyin sille ihan hirveesti. Ne vaatteiden värit oli ihania. No katotaan kauanko menee kun kakkonen sitten ilmottaa tulostaan jospa saisin tuon pakkauksen ens vuonna <3 Kellään muilla suunnitelmia tehdä mahdollisesti heti seuraava perään?

Kiitos vauvakirjavinkistä. Kummilta pyysin vauvakirjaa lahjaksi ja kovasti hän on pähkäillyt mikä olisi hyvä. Nyt voin suositella sille tuota lepselliset-kirjaa.

Raha-asioista olitte jutelleet. Meillä yhteinen tili ollut jo muutaman vuoden. Minä yleensä käytän kuussa enemmän rahaa kaikkiin pieniin juttuihin, joista sitten kertyy tietenkin loppujen lopuks iso summa. Rahaa meille jää kuussa verojen jälkeen joku 3500 euroa mistä lähtee kaikki laskut yms. Ja osa menee säästöönkin. Kyllä mies välillä mulle sanoo että vois vähän rajottaa kaikkea ostamista ja sit kun mies haluaa jotain ostaa niin sillä ne ostokset on yleensä sitten vähän kalliimpia hankintoja ja aika järkeviäkin, toisin kun mulla välillä. Harrastan paljon kirpparilöytöjä. Ne on ihan parhaita. Huomaa että jos on paljon rahaa käytössä ni aina ne johonkin tulee törsättyä. Vähempikin riittäs. Ehkä lapsi kääntää mun pään ja laittaa järkeä päähän että vois laittaa enemmän säästöön rahaa. Kylppäriremontti ja isomman auton osto ens kesänä ni ei tarvis ottaa lainaa kovin paljoa.

Telkkarista tulee just juttua teiniäideistä kuinka ne pärjää. Hirveätä jos ite olisin saanu lapsen jo 15-vuotiaana. Hitsi sehän olis jo 10 wee. Näin parempi <3 tämän parempaa ajankohtaa en lapselle olisi voinut toivoa. tuossa yks synnytti ilman mitään kivunlievitystä kotona vedessä ja näytti niiiiin helpolta. Itsekkin tahtosin vesisynnytyksen mutta täällä jkl se ei taida olla mahdollista :(

Ilmainen hammaslääkärikäynti ei ainakaan kuulu jkl toimintatapoihin. Ja täällä sanottiin että voit varata ajan ja sanoa että olet raskaana, mutta se ei välttämättä nopeuta ajan saamista yhtään. 1,5 vuoden jonot. Huhhuh. Yksityisiä tietenkin sitten löytyy.

Joku kehui kivaa terkkaria minulla myös on ihana terkkari. Siltä voi kysyä mitä vaan. Harmi vain että tässä kohta tulee jotain muutoksia niin meidän täti vaihtuu. Jospa ei kerkeäis vaihtua ennen kun tämä nyytti syntyy.

Me&I:n vaatteet on kyllä joo niin ihania. Mutta hitsin kalliita. Kaverin luona kävin esittelyssä ja uskalsin vain ostaa bodyn ja housut ja nekin kokoa 74 jotta olis mahd iso käyttöikä. Silti hintaa noista kahesta tuli melkeen 50 euroa. Kalleimmat vaatteet mitä oon lapselle hankkinu tähän mennessä. Mutta varmasti ovat laadukkaita ja ihania <3

Menkkamaisia supistuksia on alkanu olla päivittäin. Eniten juuri öisin. Viimeyönä en meinannu saada unta ollenkaan. Mietin kokoajan että entäs jos tuleekin lähtö. Noh nyt ollaan niillä viikoilla, että tuskinpa ne enää synnyksen käynnistystä estelis. Keskiviikkona oLis neuvola, mutta veikkaan että ylimäärästä lääkäriaikaa en tule enää saamaan. Täällä muutenkin lääkäriajat niin vähissä. Täytyy yrittää vaan levätä nyt minkä pystyy ja voi.

Käytiin viikko sitten ostaa kultajousesta hopeinen sormus (mies ei sitten halunnutkaan sellasta), johon sit käyn kaiverruttaa meidän neidin nimen. Ja jatkossa loputkin lapsien nimet samaan sormukseen <3 löysin tämän ihanan idean tuolta jostain netistä. Tulevalle isälle olen antanut jo isyyspakkauksen, mutta tilasimpa sille vielä tuttipullon missä lukee isi syöttää ja lapsen hoidon kirjan joka on kirjotettu hauskasti insinöörikielellä mutta silti asiaa. Ne annan ne sit vasta kun tullaan nyytin kanssa kotiin.

Jotain piti vielä kysyä, mutta unohtu. Kysympä sit kun tulee mieleen :)

Jaksuja kaikille <3

Poksuu jo kovasti 34+0 kusma ja hattivattityttö
 
IMN
Vähäksi aikaa uskaltaa taas istahtaa tähän tietokonetuolille. En oikein meinaa enää mahtua tähän mukavasti :D

Oma neuvolantäti on aivan ihana :) Oon tainnut jo mainitakkin että sama th oli meillä myös esikoisen odotusaikana, sekä on myös esikoisen neuvolantäti. Tämän lisäksi vielä oli aikoinaan mun ala-aste aikainen terveydenhoitajani ja muistaa minut niiltä ajoilta asti :D Muistaa myös aina että pelkään piikkejä ja osaakin hyvin huomaamattomasti ottaa hemoglobiininkin samalla kun kyselee kuulumisia ja juttelee vaikka säästä. Kun esikoinen oli vauva, jouduimme vaihtamaan neuvolaa muutamaksi kuukaudeksi kun asuimme toisella alueella, mutta palasimme taas takaisin tänne mun "kotimaisemiin".
Oli puhetta siitäkin jos neuvolaan ja terveydenhoitajaan voisi vaikuttaa. Me muutimme esikoista odottaessa toiselle alueelle hieman raskauden puolivälin jälkeen, mutta saimme kuitenkin omasta pyynnöstämme jatkaa samassa neuvolassa raskauden loppuun saakka. Kun taas muutimme tänne perälle takaisin, pyysin erikseen että saisimme käydä tutulla tädillä, vaikka oikeasti olisikin ollut eri :)

kusma Minä uskon että on jokaisesta itsestään kiinni milloin on paras ajankohta lapsenhankinnalle (ja osalle niitä ei tarvitsisi suodakaan) :)
Vesisynnytys ei tosiaan ole useissa (missään?) sairaaloissa mahdollista, mutta kivunlievitys vedessä on :) Itse olisin viimeksi halunnut veteen, mutta kätilö tokaisi ettei siitä olisi kuitenkaan mitään apua kun en pysynyt paikoillani edes kohdunkaulanpuudutteen laittamiseksi.. Jäi vähän paska maku suuhun.

IMN & Tuutikki 32+1
 
No voihan perse, minä soitin joskus keväällä ja varasin hammastarkastukseen ajan. Sanoin puhelimessa että olen raskaana, ja sieltä tuli heti napakasti vastaus "valitettavasti raskaus ei nopeuta jonossa etenemistä". Noh, aika ilmoitettiin postitse useita viikkoja myöhemmin, ja sain ajan suuhygienistille joka on kuitenkin onneksi ihan pian. Silti jonotin useita kuukausia. Ääh, ihan epäreilua, tuo ultrauskin, mutta semmosta se varmaan vähän isommissa kaupungeissa on. Vai?
 
Meillä on kans kiva terkkari neuvolassa. Parina kertana oli välissä joku muu, kun oli pois ja olin kyllä tosi iloinen, kun oma tuli takas. On myös suhtautunut kivasti tuohon miehen sairauteen, ollut sellainen tukeva. Vähän etukäteen pelkäsin, että mitenkähän siihen suhtaudutaan. Että tuomitaanko, että miksi hommataan lapsi tai että kamalaa lapselle syntyä perheeseen, jossa toisella mielenterveysongelmia. Mutta ei, terkkari on vain tarjonnut apua.

Oulaskankaalla olis vesisynnytys mahdollista. Hetken jo harkitsin, että lähdetäänkö sinne synnyttämään, ku ei olis "kuin" reilun tunnin päästä. Jotenkin mua se vesisynnytys houkuttais, kun muutenkin koen veden niin rentouttavaksi elementiksi. Mutta ehkäpä me kuitenkin mennään tuohon OYSiin, kun on lähellä. Täytyy toivoa, että pääsisi sinne ammeeseen edes kipuja lievittämään, eikä saisi tuollaista kohtelua kuin sinä IMN.
 
Pääseekö vielä yksi mattimyöhäinen mukaan??:wave::ashamed:

Pitkään olen näitä keskusteluja seurannut mutta en ole saanut aikaiseksi liittyä.Esikoisen aikaan täällä suht aktiivisesti kirjoittelinkin. Kotona on kiirettä pitänyt 2v 8 kk esikoinen ja muuttohommat jotka vihdoin saatiin tehtyä pari viikkoa sitten ja nyt asutaan uudessa kodissa. Tämä toinen raskaus on muutenkin ollut niin erilainen kuin tuon esikon odotus. On ollut niin paljon hulinaa elämässä että on välillä "unohtanut" koko raskauden. Aloitin uuden työn viikko plussauksen jälkeen :ashamed: - siitäkin potenut huonoa omatuntoa, mutta aina elämä ei mene niinkuin suunnittelee. Yksi keskenmeno on viime vuoden elokuulta, joten kaikkea voi elämän varrella sattua ja täytyy olla iloinen ja tyytyväinen että iästä huolimatta kaikki vaikuttaa edelleen olevan hyvin. Ikää siis 38v, toinen tulossa ja sairaalana TAYS, laskettu aika 9.10. Tyttölupaus on rakenneultrassa annettu :heart: mutta itse en usko ennenkuin näen. Vaaleanpunaisia vauvanvaatteita on esikon jäljiltä kassitolkulla, mutta silti katselen eniten neutraalin värisiä vaatteita kaupassa :)

Hurjalta tuntuu että eka vauva lokakuisiin on jo syntynyt, toisaalta tässä aletaan olla jo niin hyvillä viikoilla että kohtahan niitä alkaa putkahdella enemmänkin. Vaikka oma oloni on jo aika kurja ja töitäkin tasan 2 viikkoa jäljellä näillä kivuilla ja supistuksilla, niin mieluusti tuo vauva saa pysyä masussa vielä kuukauden. Viime viikon neuvolassa todettiin että tämä meidän tulokas on mennyt kääntymään perätilaan ja se tässä vähän hermostuttaa ja huolettaa :( Tänään vielä luin Iltalehden nettiversiosta juttua Kanan vauvasta joka oli perätilassa ja sitten kävi jotain... mitä ei tietenkään netissä lue, vaan pitäisi ostaa lehti. : /

Killi12 ja pellervo 32+6
 
Pitkästä aikaa aattelin minäkin kirjoittaa. Äitiysloma lähestyy vauhdilla eli tämä viikko enää töitä jäljellä ja ens viikolla alkaa jo äitiysloma sitten! Ajatukset alkaakin vähitellen kunnolla kääntyä pois työasioista näin töissä ollessakin. Vauvaa varten ei todellakaan oo mulla kaikki valmiina, mutta aika paljon kait kuitenkin. Uudet vaunutkin ostin ja sain viime viikolla kotiin. Pinnasänky on edellisten jäljiltä, se pitää tietty laittaa vielä kuntoon eli nostaa pohja ylös ja laittaa patja yms. valmiiksi. Siskolta saan taas käyttöön ainakin sitterin ja kantoliinan, kait myös turvakaukalon ja manducakin löytyy. Vaatteita on vähän hintsusti vielä, kun äippäloma alkaa niin taidan käydä vähän kirppareilla ja varmaan jossain kaupassakin ehkä. Vaunuihin täytyy varmaan joku lämpöpussi vielä hankkia sit talvea varten. Ja ei oo kokemusta syysvauvasta eli pitäiskö ehkä kuitenkin hankkia joku toppahaalarikin, jos se vielä ens talvena hukkuu siihen äitiyspakkauksen haalariin. Ja mitäköhän vielä, joku hoitoalusta pesukoneen päälle tietty ja sit vaippoja yms. Itselle myös imetysliivit.

Mistäs on ollut puhetta..

Hammaslääkäristä Täällä Helsingissä ei ymmärtääkseni ole mitään erityiskohtelua raskaana oleville, terkkari kyllä kehotti käymään mutta ei ollut mitään puhetta, että pääsis helpommin. No, kävinkin sitten yksityisellä laittamassa hampaat kuntoon ja nyt pitäis kaikki olla hyvin sillä saralla.

Raha-asioista Meillä on ihan omat tilit mutta käytännössä yhteiset rahat, eli maksetaan sieltä missä rahaa sattuu olemaan.

Äitiyspakkaus Mä olin ajatellut, etten kuitenkaan ehtisi uutta pakkausta saamaan niin otinkin sen sitten rahana tällä kertaa, kun kaks pakkausta oon jo aiemmin ottanut ja ne tavarat on aika lailla vielä säilössä. Sen uuden oisin kyllä voinut ottaa, ihanahan se kaikin puolin on, mutta aattelin että kun mulla laskettu aikakin on jo tossa syyskuun puolella, niin en millään ehtisi sitä saamaan.

Synnärille mukaan Ehkä otan omia sukkia jos muistan, muuten meen kyllä sairaalan kamppeissa. Jälkivuodolla ei viitti alkaa omia vaatteita tuhraamaan. Imetysliivejäkään en oo vielä sairaalassa tarvinnut vaan oon alkanut niitä käyttää vasta sit kotona, ehkä otan kuitenkin varmuuden vuoksi mukaan.

Terkkari Mulla on ihan ok terkkari, tutuksi on tullut jo noiden kahden lapsen terkkarina. Se on kyllä nyt kauheesti kiinnittänyt huomiota mun painonnousuun ja määräsi mm. sokerirasitukseen ja vaikka arvot oli alle rajojen, niin sen mielestä joku arvo oli niin lähellä että nyt kohtelee mua kuin mulla olisi se raskausdiabetes sit, lääkäri taas ei ollut arvoista moksiskaan. Viime raskaudessa paino nousi samalla lailla ja silloinen terkkari ei siihen kiinnittänyt huomiota enkä oo sokerirasitukseen aiemmin joutunut. Noh, mun parasta se varmaan aattelee, mutta oon mä nyt ehdottomasti enemmän stressaantunut tästä raskaudesta kuin viime raskaudesta.

Oma olo Oma olo on jo aika iso ja kävely aiheuttaa aikamoista kipuilua lantioon ja selkään. Supistuksiakin on jonkin verran ja välillä ne aiheuttaa vähän tuskaista oloakin jo. Olen ehdottomasti jo loman tarpeessa...

Eipä nyt muuta tällä kertaa.

Bamboo rv 34+1
 
Neuvolassa käyty

Rv. 32+6
Painonmuutos +127 (+135) Eli paino senkus nousee..
Verenpaineet 127/81 (110/76)
Pissanäytteessä ei proteiinia, mutta sokeri näytti kolmea plussaa, MUTTA olin syönyt aamulla ison mokkapalan!;) Tästä huolimatta pitää mennä paasto verinäytteeseen..
Hempat oli laskenut 114, rautakuuria ei vielä aloiteta.
Sf-mitta 32cm
Edelleen raivotarjonnassa
Sykkeet oli 150 ja vähän monotti neukkutätiä, kun häiritsi unia :)

Rahajutuista Meillä on omat tilit ja yksi yhteinen, mihin laitetaan laskuihin rahat. On toiminut hyvin meillä! :)

Tein neuvolan jälkeen kirppislöytyjä ja mukaan tarttui muovikassillinen vaatteita ja jäi alle 20€ maksamaan! :cool:
 
Onnittelut stressihiirelle minunkin puolestani!

Janzku olit netistä tilannut rintapumpun? Mistä päin?

Huh, kylläpä makeasti osuu potkut nykyään rintakehään/kylkiluihin, nyt on pari päivää ollut tosi touhukas tuo poikanen tuolla mahassa. On varmaan vahvistunut koivet kovasti.
Myös tosi voimakas paineentunne on alhaalla ja tekee kipeetä kävellä useimmiten. Neuvolassa selvisi syykin, eli vauvan pää on tosi alhaalla jo. Huih.. No ihan hyvä kun on raivotarjonnassa nyt valmiiksi. Vaikka ehtiihän se siitä itsensä kiepsauttaa vaikka mitenkä päin.

Painoa olisi mulle nyt jo tullut riittävästi, eli jos tätä menoo jatkuu painonlisäys saattaisi mun laskujen mukaan olla jopa 20kg.. apuva.. eikä oo edes turvotuksia kauheemmin.

Muuten ei mitään kummempaa. Kaikinpuolin tuntuu että lepotaukoja tarvii päivällä enemmän, liitoskivut on aika kovat ja hyvän asennon löytäminen illalla selälle ja lantiolle on koko ajan hankalampaa vaikka tyynyjä on käytössä vaikka kuinka monta.

Meni nyt vähän valitukseksi.. No sellaista tää nyt vähän on.. ;)
Hankinnat taitaa olla aikalailla tehty ja vaatteet ja petivaatteet pestyinä. Pitäisi tuota kantoliinaa alkaa kohta opiskelemaan, että menis joku sidonta suht nopeesti.

Onko teillä itsellenne joku syystakki? Mietin että ei taida vanhat takit oikein sopia itselle tän mahan kanssa, mutta ei viitsisi mitään mammatakkia ostaa, jos se ei sitten oikein istu myöhemmin. Voipi olla koleaa lokakuussa kuitenkin.
 
Syystakkia ei ole enkä raaskis mitään mammatakkia ostaa : / Saatan käydä jostain ostamassa halvan isokokoisen fleecetakin ja toivoa että sillä pärjäis tuonne lokakuun loppuun (ja mahdollisesti jopa marraskuun puolelle...!). Toivottavasti talvi ei tule liian aikaisin!
 

Yhteistyössä