LOKAKUUN MAMMAT 2007, HERHILÄISTEN HÖMPÄT VKO 11

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piituli1974
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:
En mä tuuti ainakaan viittis millään... ;) :laugh:

ai onks mul muka NIIN huono pää ettei kukaan vaihda :snotty: :laugh:

Vieläkö löytyy lisää tekosyitä kirjotushäröille, unohteluille yms :kieh: :kieh: :kieh: ;)

miten niin tekosyitä :saint:

kiitos dogtor!
ei liene vaikeeta enää päätellä mistä mun nimimerkki tulee! ;)
vähä parempi olo,vaikka ei kyllä huvita mikkään....
jospa siten huomenna olis virkeempi fiilis |O .....
ei kai mulla oo joku ikä kriisi :o ,vaik myöhästyny kolmenkympin riisi :o ;) !

Alkuperäinen kirjoittaja minsu:
Huh kun on ollut mukamas kiire viikko, neuvolassa on tullu pyörähdettyä ja parilla kaverilla. Tänään kävin kaverilla, jolla on 2,5kk ikäinen vauva, reilu 4-kiloinen vasta. Ihan hirmu pieni ja kevyt! En meinannu osata pitää ees sylissä.:D Ihan niinku siitä oliski hirveen kauan ku oma vauva oli samankokoinen.. Meillä oli tullu nyt 200g kahdessa viikossa, eli liian vähän. Pitää huomenna keitellä sitä bataattia, jospa se paino lähtis pikkuhiljaa nousuun..

Tyttelille joskus aikasemminki kirjoittelin, mutta taisit olla siellä lomalla just sillon niin meni varmaan ohi, että meillä on kans belgianpaimenkoira. Tuo on kans ihana mussukka.. Tosi avoin ollu pennusta asti, kaikki ei-belgi-ihmiset ihmetteliki, että onpa jännä kun se on tuommonen vaikka on belgi. Kummallista minusta, melkein kaikki tutut belgit on kyllä avoimia.. Tosin kyllähän niitä poikkeuksiakin löytyy.

En muista mitä muuta piti kommentoida, mutta Milekolla on kyllä ihana tyttölauma siellä! :)
Tuutilullalle paranemisia!
Santilla ihana häkkilintu siellä kaltereitten takana ;) :heart: Ei meillä vaan tolleen kurkita vielä..
Tildalla on kuulemma synttärit, onnea! :flower:

Meillä opittiin muutes eilen kääntymään massulleen! Ikää n. 4,5 kk. Hyvä kun aikansa yritti ja sitten kun lopulta onnistui, niin alkoi kädet ja jalat viuhtomaan hirveästi, "jes mä onnistuin!" :)

Mulle tuli tänään huutiksesta huudettuja vaatteita n. 40kpl vaatteen paketti.. :ashamed: Ehkä niillä taas hetki pärjätään.. Mikä siinä on kun niitä vauvanvaatteita on niin ihana ja helppo ostaa?

Oih, ihanaa kuulla että täällä on muitakin belgi-ihmisiä

:heart: Ymmäärtänee minua, jos joskus höpöttelen täällä :laugh: Mikä muunnos teillä on? Meillähän tuo mustuainen groenendael =) Mulla niin kovin haluttais toinen belgi ottaa Brendan kaveriksi, mutta mutta... ei ihan vielä, taitaa noissa ihmislapsissa olla eka :D kun meille se toinenki tulee, nyt uskaltanee jo puhua siitä, taitaa jo kaikki mun läheiset melkein tietää, jotka ei ja lukee ja tunnistaa niin nytpä huomaa :whistle:

Mäkin haluan matkarattaat!! Noi meitin yhdistelmät on niin jykevät ja raskaat nostaa autoon, etten yksin niitten kaa meinaa pärjätä. No, itepä halusin just noi vaunut :ashamed: Täytyys vaan päästä kaupoille testaileen ja vertaileen rattaita.

Oonkos kertonu, kun lääkäri kirjoitti tosi tehokkaita silmätippoja. Heti loppu pojalta silmän rähminen kun hain niitä apteekista :) ja paketti on siis edelleen avaamattomana jääkaapissa :laugh: No, hyvä olla varalta, jos uudestaan alkaa rähmimään. Toivottavasti se kyynelkanava olis nyt auennut, niin ei tarvis enää mietiä josko joutuis operoimaan sen myöhemmin.

Tààllà suht koht rauhallinen pàivà =) Kakkaa ollaan tehty ennàtykselliset 5 kertaa!! Jota ikinà ei ole ennemmin tapahtunut.. Vissiin tuo maito 2 ja kiinteàt tekevàt tehtàvànsà.. Ei olla muuta tehtykààn kun vàànnetty kakkaa :D Mutta sellaista kovaa.. Mietinkin tàssà ettà aiheuttaakohan tuo maito 2 sitten vatsan kovalle kun tàllà viikolla aloitettiin se.. :o

Maissisosetta olen vàànnellyt tànààn tààltà lukemieni ohjeiden perusteella.. Kova homma on ja tuloksena 1 purkki sosettaaaaa Plaaahh... pitàà vissiin varata koko pàivà maissin tekoon kun 2 maissista tuli noinkin vàhàn sosetta.. Tàytyy myòntàà ettà ostaisin tuon soseen jos tààltà sellaista saisi. On muuten kehnot sosevalikoimat tààllà muksuille.. Ainut mità myydààn on porkkana-kesàkurpitsa-peruna!! Muihin ollaan sitten lisàtty jo lihaa... Hedelmià kyllà lòytyy mutta ei niinkààn vihanneksia... En tiedà kuinka ne italiaanat sitten lapsensa kasvattaa.. Vissiin pastalla heti :D

Juu juu , kyllàhàn ne pojatkin on ihania mutta mà tykkàisin tyttò lauman saada, mutta en kyllà poikaakaan roskikseen paiskaa ;) :D En viitsi enempàà puhua nàistà jutuista kun tuntuu ettà kiusaa kohtaloa.. Kohtalo sitten pistààkin oven kiinni ja sanoo ettà jos kerran haluat vaan tyttòjà en anna sulle enàà yhtààn muuta vauvaa :/ Minàkò taikauskoinen... :whistle: En yhtààn ;)

Mä en kyllä koskaan ole osannut oikein "toivoa" tyttöä tai poikaa..Esikoinen kun oli poika, niin sitä jotenkin ajatteli että tyttö ois kiva, että ois molempaa sorttia, ja sitten tuo keskimmäinen olikin tyttö.
Nyt sitten kun tätä kolmatta odottelin, niin ei kyllä ollut haaveita sukupuolen suhteen. Ja kun oli niin monta niitä keskenmenoja, niin sitä vaan oli niin onnellinen vauvasta. Ja ihanan pojan sain, olen niin kiitollinen :heart:

Onpas täällä ollut hiljainen päivä. Hahaa, mulla vitsat haettuna ja tehtynä =) , sainpas sen riesan mielestäni :saint: Mielikin on taas piristynyt, kun jäätiin likkojen kanssa nelisin. Nyt niin kun ei enää nukuttaskaan |O . Yritän kyllä tänään aikasin itekin nukkumaan ja nyt nukkuun haluaa tämä pieni paljaspylly tässä sylissä :heart:

Heidi Meillä Eemil tykkää juuri tuosta maissista ja olen ostanut sen soseena. Täällä Suomessa onneksi on niin hyvät nuo valikoimat, että jos mitä vaan löytyy. Perunan olen itse keittänyt, se niin helppo. Mutta porkkanan soseutuksen ym. kanssa en alkanut edes yrittämään, kun tuntuu että sitä saa ensin niin kauan keittää jne. Olen ostanut Semperin porkkana sosetta ja voi kun oli itsestäkin ihan hyvää =)

Mulla on nyt ihann tyttö olo, että saas nähdä, noin kuukauden päästä rakenne uä ja ajattelin kyllä kysästä, joskos näkys kumpi on =) Mutta en nyt erityisesti toivo kumpaakaan, kunhan olisi terve. Tuosta Eemilistä siinäkin olen ollut niin tyytyväinen, kun ollut niin terve, iho ollut alusta asti hyvässä kunnossa ja vatsa vaivoiltakin pahemmilta vältytty, mitä pikku nipistelyjä saattoi silloin alkuun olla. Ja nukkuukin niin hyvin, yöt läpeensä. Päivä unet alkanut vaan nyt vähentyä, ei tietty sitä unta riitä, kun yöt nukkuu. Mutta herää jo klo 7 ja kun äitiä vielä NIIIIIN väsyttäs :whistle:

olipas mukava tapaaminen tänään oululaisten kanssa! Kiitos vielä Mammoliinolle järjestelyistä! :flower: tosi hienoa oli teillä, ja saatiinhan me topsyn kanssa sieltä muutama sisustusideakin kotiin vietäväks ;)

minä sitten äsken ostin trikooliinan. olin lähdössä miestä viemään kaverilleen illanviettoon ja just ennen lähtöä selailin myytäviä käytettyjä liinoja. löysin pikkuruun liinan 25e täältä oulusta ja otin yhteyttä ja samalla kun nakkasin tuon miehen autolla niin kävin ostaan. pitää nyt kokeilla sitä ja jos en tykkää niin saahan sen myytyä eteenpäin. harjottelen nyt tolla ja ehkä sitten kesäks vois katella myös sitä kudottua.

Mullakin heti iski silmään, että nyt Tytteli puhuu julkisesti :) :heart: .

Sain neidon sänkyynsä, tosin katotaan, joudunko vielä menemään. Nyt yhtäkkiä taas alkanut niin, ettei yöunille nukahdakaan tissille. Sitten arvotaan, että nukahdetaanko nätisti vai kuinka :whistle: . Toivotaan, että arpaonni suosii mua ;) .

Mietin tuolla syöttäessä, että paljonkos teillä nyt pikkuiset nukkuu vrk? Meillä keskimäärin 13-14h, yöunta 10h (vähän vähän?) ja päikkäreitä noin 3-4h yleensä, joskus enemmän.

Ja imettäessä mietin myös, mitkä rusinapussit mulla tuolla rinnan kohdilla on tän imetyksen jälkeen :ashamed: . Tuo rintavarustus kun ei todellakaan suuri ole ja nyt sitä vielä taas imetään niin vimmatusti :o :kieh: . Voi voi :( . Vaan oonpa silti onnellinen, että nuo ovat maitoa tuottaneet :) .

Eipä kai nyt muuta, koitan teelle nyt heti, että todella menisin ajoissa nukkumaan. Mukavaa iltaa kaikille ja viikonloppuja! Joko on vitsat väännetty B) ?!

Mie olen netistä yrittänyt löytää ohjeita ja ideoita noihin soseisiin. Tässä kaksi linkkiä, yhtään sosetta en ole vielä käytännössä tehnyt. Mutta ajattelin laittaa nuo linkit, jos joku muukin kaipailee jonkinlaista reseptiä :D (Heidin maissisoseesta tuli tämmöinen ajatus)

http://emka.vuodatus.net/blog/category/Meid%E4n+vauva+sy%F6

http://www.riikka-t.vuodatus.net/blog/category/Vauvan+ruokia

Yhteistyössä