LOKAKUUN MAMMAT 2007, HERHILÄISTEN HÖMPÄT VKO 11

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piituli1974
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heipparallaa mammat! Nyt täytyy pikaseen Siljan 5 kk neuvolan mittoja laitella, jos kukaan täällä meitä enää muistaakaan... eEi tänään käytiin neuvolas ja pituutta oli 64,5 cm ja painoa 6490 g. Simpsakka tyttö, mutta kasvaa tasaisesti omalla käyrällään. Me ollaan siis täysimetetty tohon reilu nelikuukautiseks ja nyt sitt syödään kasvissosetta aamupäivisin ja hedelmäsosetta noin puol purkkia iltasella. Nyt ajattelin kehiin ottaa puuron, sillä jos sais noita yöunia parannettua... Vaikka en kyllä usko Siljan nälkäänsä nytkään heräilevän, äiti vaan saa toimia huvituttina...

Silja seistä töröttää tomerasti, jos kainaloiden alta kannattelee ja viihtyy hyvin mahallaan, mutta ei itsekseen mahalleen käänny, kyljeltä toiselle kylläkin. Kaikki tunkee suuhun, minka saa ja on sangen hyväntuulinen tyttö. Bumbo jäi meiltä ostamatta, iskä tyrmäs ajatuksen, nyyh. Olis pitäny ite vaan hakea se kaupasta enneku mitään puhuin :whistle:

Hauskaa muuten lukea Oliivian kommentteja säästä, mekin asutaan Jyväskylässä ja mun mielestä täällä on täys talvi ja yllättävän vähän loskapäiviä. Vissiin noi aura-autot meilläpäin työntää loskan pois niin nopeesti, ettei kerkee ees huomata, jalkakäytävät kyllä melko sulia. Ja meidän vauvathan oli syntyissään melkis samankokosia eikä painoaeroakaan hirveesti ole. Me käytiin sillon alle kuukauden ikäsenä yks ylimääränen painokontrolli, mutta muuten eivät meitä ole neuvolassa juoksuttaneet. Meidän neuvolatädin mukaan kasvaa omaan tahtiinsa ja kun on pirteä ja virkeä eikä paino putoa niin aihetta huoleen ei ole. Kiinteitä voi alkaa antaa oman harkinnan mukaan. Ja mehän on jo aloteltu, kun äiti ei enää jaksanut koko ajan tissitellä :ashamed: Ei vaan, en kyllä koe siitä huonoa omaatuntoa, mukavasti menee nyt.

Vierastamisesta vielä, meillä Silja vierastaa. Isäkään ei meinaa kelvata... Mutta se on kyllä isän oma vika, hirmu vähän Siljan kanssa on. Kai pelkää, kun S niin helposti nostaa hirmu elämän. Ja tuttipullo ei meidän neidille kelpaa eikä tutti (paitsi vaunuissa), joten aika hankala ilman tissejä on isän pärjätä ;)

Mutta nyt täytyy mennä. Mulla on kirppispöytä vuokrattuna, täytyy lähteä sinne viemään lisää myytävää. Silja pieniä vaatteita en raaski vielä myydä, vaikka Siljan piti olla meidän viimeinen vauva. Tai siis Silja on meidän viimeinen vauva... ehkä... kai...

Niinukka, meil on neiti tehny kans isälleen jo kaks kertaa et on alkanu itkemään! :o Mäkin jo sanoin et kai voisit enemmän olla kotona, mut tokkopa se siitä johtuu ko hetken päästä nauretaan niin kovasti että! Nämä kaks kertaa on isukki istunu siinä tuolissa missä mä yleensä neidin syötän niin neiti varmaan ajatteeleekin että MITÄ ihmettä toi isi istuu MUN tuolissa...???!!! :laugh: :laugh:

muoks. käytiin kans tänään 5kk neuvolassa...himpan painavempia ollaan ko tylsällä Silja...öööh..mitat oli 64,5cm ja 7800g! Omalla käyrällä mennään hienosti kasvaen! :heart:

Tylsä - siis häh mitä?? Miten multa on mennyt ihan ohi, et asut jyväskylässä?? Mä oon ollut ihan surkeena, että edustan koko kaupunkia täällä yksinäni :)
Ollaankohan me nähty jossain?? Missä päin te asutte?

Nyt on tosiaan ihan täysi talvi - mut kyllä niitä loskakelejä on ollut ihan tarpeeksi, totta kyllä on et jalkakäytävät on sulia. Jotenkin vaan nyt on taas tän viikon ollut tasaisen harmaata kun katsoo ulos.. saisi edes aurinko paistaa. En kyllä tälläistä talvea ikinä muista olleen - aiemmin niitä pitkiä pakkasjaksoja on kuitenkin ollut varsinkin helmikuussa ja lumikin on ollut pitkään , nyt se on tullut ja mennyt vähän väliä melkein kokonaan pois.

àkkià kommentoin milekolle noista kuvista... Oon ihan kade noista sun tytòistà!! :D Mulla vàhàn on niin kuin toiveena ettà saisi vielà 2 tyttòà lisàà tàhàn perheeseen.. miksei lisààkin jos vaan luoja suo :) Ei varmaan saisi nàin sanoa,kun vauva on aina siunaus mutta kyllà mà tykkàisin tytòstà taas.. :ashamed: Kyllà perhe vaan on niin ihana asia =)

vitsi mun piti kans kommentoida milekon katraasta... ihana ilosia :) ja tosiaan on ihan sen yhen näyttelin näkönen tuo sun tyttös... äääh... vitsi ku en saa päähäni mikä sen nimi saati et missä se on näytelly.... :D

Alkuperäinen kirjoittaja Heidi25:
àkkià kommentoin milekolle noista kuvista... Oon ihan kade noista sun tytòistà!! :D Mulla vàhàn on niin kuin toiveena ettà saisi vielà 2 tyttòà lisàà tàhàn perheeseen.. miksei lisààkin jos vaan luoja suo :) Ei varmaan saisi nàin sanoa,kun vauva on aina siunaus mutta kyllà mà tykkàisin tytòstà taas.. :ashamed: Kyllà perhe vaan on niin ihana asia =)

Totta puhuen, oon monesti miettiny, että mitä hyvää olen tehnyt, että näin paljon on onnea mulle suotu. Joka päivä kiitän näistä lapsista...

Milekolla oli taas ihania kuvia :D

Mulla vinttaa päässä :/ Tai vinttaahan siel normaalistikin mut nyt vaikuttaa jalkoihinkin eikä pelkästään korvien väliin :whistle: *väliaika tiedotus* :laugh: Taijan siirtyy takaisin vaakatasoon :wave: Ai niin, kiitos paranemistoivotuksista :hug:

Kiitti susa hyvistä vinkeistä. =) Täytyy käydä kysäsemässä jostain lastentarvikeliikkeesta, jos lainaan saisi ja samalla varmaan siellä osataan neuvoa käytöstä. Mulla kun on taipumusta siihen, että ensin ostan ja sitten vasta mietin, että onko tarvetta ja käyttöä. :ashamed:

santti hyvä kuva,ei meillä venla tee elettäkään et tuolla sängyssä tuolleen kattelis.makkoo lähestulkoon samassa asennossa koko yön,joskus jalka saattaa roikkua pinnojen välistä,mutta ei kyllä vielä kurki mihkään..

Alkuperäinen kirjoittaja niinukka:
santti hyvä kuva,ei meillä venla tee elettäkään et tuolla sängyssä tuolleen kattelis.makkoo lähestulkoon samassa asennossa koko yön,joskus jalka saattaa roikkua pinnojen välistä,mutta ei kyllä vielä kurki mihkään..

Siiri pyörii ja hyörii ja menettää hermonsa ku ei sit pääsekään enää takasin selälleen.... nauti siitä että et joudu koko aikaa olla kääntämässä takasin sellälleen... Monesti katkee unikin sen takia ku kääntyy mahalleen ja sit pitää huutaa niin kauan et joku herää ja kääntää takasin selälleen... :headwall:

muoks.... lisäilin vähän kirjaimia tohon tekstiin ku meinaa unohtua kirjottaessa... :D

Voi että tota kurkkivaa Siiriä :) , mainio tapaus!

V-O, mukavaa reissua teille :) !

|O |O |O Tänään väsyttää kyllä oikein enemmän... Saa siitä väsymyksestä lapset osansa :( . Ei jaksa olla ärähtämättä väsyneenä... Ja mies se tuolla vaan nukkuu :/ , ollut kyllä yövuorossa, mutta yövuorossa oon ollut minäkin :attn: :attn: ja heti perään alkoi aamuvuoro :attn: . Mies kun tuosta herää, olis syytä mun mennä nukkuun. Mut sit jos mä meen nukkuun, jää kauppareissut, vitsan haut ja teot, laskun maksut... :headwall: :headwall: . Siis jotenkin todella, aina tuntuu, et jos mä otan päivällä uniaikaa, kaikki muut hommat sit jää :( . Eipä sitten tule nukuttua, pakko mun nytkin on kauppaan lähteä. Ja mies sitten taas viideltä omiin menoihinsa. Ääähh... Tänään näemmä mulla tällanen päivä. Ja viikonlopun täällä on sitten vieraita, jota mä kestitsen... Kivaa tietty kun tulee vieraita, mut. Kun ne tarjottavien ja muun laitto ja osto ja suunnittelu on aina mun vastuulla, niin kuin kaikki tässä talossa :kieh: :headwall: . Joo, ei pitäs kirjottaa, kun on ketutus päällä. Ja mitäpä teen ittestäni turhan tärkeetä.

Nyt se heräs..

Ihania kuvia :heart:

Juho nukkuu ulkona, mies makaa edelleen kuumeessa tuolla sängyssä. Miten sillä voi unta riittää, mä vaan ihmettelen... On nyt nukkunu kahen vuorokauden aikana varmaan 40 tuntia.. :o En mä edes kipeenä pysty noin kauaa nukkumaan..
Kuume on sentään vissiin laskenu jo lämmön puolelle (siis alle 38 asteen).. kop kop puuta...

Mä kävin naapurissa kaffella kun Juho kerta nukkuu. Ah, että oli ihanaa saada välillä muutakin seuraa, tosin en mä kauheen kauaa viipynyt. Mutta silti :D

Ja mikä vielä ihanampaa, mä sain viimevuodelta töistä tulospalkkion tänään, samoten mies sai omasta duuni paikastaan. Kivaa kun on vähän enempi rahaa välillä. Juholle pitäs syöttötuoli ainakin ostaa ja mun tekis mieli ostaa meille uus ruokaryhmä kun meillä on tossa keittiössä mun tuunaama pirttikalusto...

muoks... kaikista pahimmat kirjotusvirheet :kieh:

milekolla aivan mielettömän nättejä tyttöjä,ihan on äitinsä näköisiä,varsinki toi kolmonen :D ja sanni..
ja muillakin ihania kuvia <3
tuutille paranemisia..nopeesti taas vaan lukasen..

mä tänään jo nousin 6.30 sängystä ku heräsin siihen ku toi perhanan aivokääpiä paukautti ulko oven kii ja ei sit uni enää tullukkaa,no 8 vein anttonin hoitoon ja lähin toisen koiran kanssa eläinlääkäriin rokotuksille ja hitto oon koko päivän yrittäny soittaa kennelliittoon et saisin ne uudet rekkarit tolle..
sit kävin kaupassa,hain selman päiväkerhosta,ja just otin uunista pois pellillisen itse tehtyä pizzaa :p herkku päivä tiedossa,jipii!!illalla jos lonkeron ottas..
huomenna mennään isukin kaa käymään tokmannilla,ihan huvikseen ostelee jotain turhis juttuja :laugh:

kyllähän tuo jo väsyttäiskin,vielä pari tuntia jaksais olla hereillä nii pääsis koisaamaan päikkäreitä :saint:

Moikka! :wave:

Mä jätin aamulla pojat keskenään ja menin äkkiin hakeen niitä potkuhousuja ja sitä syöttiksen pehmustetta. Ja löysinkin ihan hyvin. Rahaa paloi, mutta onneksi kaikki oli lahja-rahoja. Ostin H&M:ltäkin sen unipussin 68-80cm. Kokeillaan nyt sitäkin sitten. Vaipat oli taas normi hintaisia, joten saivat jäädä hyllyyn. Taidan ostaa vaipat vasta sitten tuolta Lapsimessuilta, kun siellä on aina niin hyviä tarjouksia (jos me nyt mitenkään vaan pärjättäis noilla sinne asti).

Tuutille :hug: paranemista
Milekolla oli ihania kuvia
henkka hintatiedot tuotteista on siinä mainoksen alla... voin kyllä laittaa yv:tä, kunhan pääsen niin pitkälle
Tildalle ja Eerolle onnittelut :flower:

Ja nyt kerhon puolelle katteleen mitä löytyypi sieltä...

Jep joo, Jyväskylästähän me ollaan :wave: Odotusaikana tais Jyväskylästä kirjotella Putsku ja Rouva Räpyläkin ovatkohan kokonaan lopettaneet vai taustailevatkohan vielä? Mä ainakin oon niin laiska kirjottamaan, etten yhtään ihmettele vaikka mut unohtaisittekin :ashamed: Taustailen kyllä ahkerasti, kaikki tekstit tulee luettua =) Hirmu kiva tää palsta minusta ja ihanii ihmisii :flower:

Yhteistyössä