LOKAKUUN MAMMAT 2007, HERHILÄISTEN HÖPINÄT VKO 15

kiitos onnitteluista! itse asiassa tänään plussasin! :D menkat oli myöhässä viikon et en oikee tiedä monesko viikko menossa.
huomenna ois tytyn neuvola ni tässä pähkäilen et ottasko asian puheeks jo huomenna vai ei!
meillä on kaikki tyttöjä ennestään ja jotenki sitä toivoo et tääki ois tyttö siks et menis kaikki samat lelut ja vanhat vaatteet ku sais kierrätettyä.......mutta toisaalta oishan se kiva ostaa jotain sinistä mä niitä välillä kaupassa välillä hypistelen jos vaikka joskus sais ostella sinistäki ku on tullu ostettua tota punasta ja vaal.punasta! :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mammoliino:
Hei, akuutti intiimi kysymys tyttöjen äideille; Mikähän vois olla vikana kun neidin pimpsaloora tuoksahtaa epämukavalle? Semmonen voimakas alapään tuoksu. Ja sen mitä tein kartoitusta alueella, niin se on nimenomaan emätin mikä tuoksahtaa, jopa pesun jälkeen.... :/ :ashamed:

Minä oon kastellu vanulappuja ja perusvoiteen kera puhistanu kaikki poimut. Myös sieltä, mistä ei kuulema sais. Jos ei auta, ni lekuriin. Voi olla hiiva tai muu infektio. Nooralla oli hiiva reilu puolvuotiaana.


Nyty :flower: :)
 
Nyty onnittelut :flower: :hug:
Saat maksaa lauantainakin, mutta kirjoitan tosiaan kaikille tilanneille laskun, jossa on 14 pv maksuaikaa (ja senkin jälkeen en heti ala kiroomaan teitä ;) ). Joskin tuutis, pepisa ja .... joku kolmas, saa lisää aikaa, vaikka laskussa onkin joku ihan toinen päivä :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja nyty:
jos jotain kiinnostaa ni +
Just ehdin vastata tuohon Dogtorin viestiin! Ihanaa, nyt meitä on minun lisäksi jo toinen

:D :hug: :hug: :heart: :flower: Siis ihaaaanaaa! Kovasti tarrasukkia pikkuiselle! Minä olen menossa jo rakenneultraan parin viikon päästä, tuu perään vaan :D
 
Nytylle paaaaljon onnea!!!! :hug:

Viisaudenhampaat on täälläkin poistettu kaikki. Puudutetta paljon niin itse toimenpide ei koskenut yhtään, aikaa siinä kyllä vierähti. Mulla poistettiin ensin toiselta puolen ja n.kk kuluttua toiselta puolen, molempiin antibioottikuuri ja 6-satasta buranaa paketti. Ylhäältä tais lähteä repimällä mut alhaalta piti leikata+laittaa tikkejä. Hintaa en muista yhtään kun silloin oli vielä markat käytössä :D Kela taitaa korvata noin puolet, ainakin silloin korvas. Corsodyl-suuhuuhde oli tarpeen ja kovassa käytössä. Pahanmakuista mutta desinfioi suuta ettei pöpöt pääse jylläämään poistetun hampaan reiässä. Mulle lääkäri suositteli tota.
 
lhs
Hei, mulla on mennyt ihan ohi, että täällä on plussanneitakin jo useita, Onnea kovasti kaikille :flower: :flower:

Minä pidän tätä meidän tyttöä vielä ihan "pikkuvauvana" (viimenen vauva suurella todennäköisyydellä..nyyh..), en osaa edes kuvitella, että sitä jo toisaalla plussaillaan :LOL: :p

Mutta siis, onnea =)
 
paljon onnea nytylle :flower: :hug:
millo laskettu aika?

tosta tyttöjen alakerrasta..meilläkin sellasta valkosta töhnää tulee,mutta en sitä ole pyyhkinyt pois..joskus jos kakkendaalia menee ihan etupuolelle asti,niin silloin kosteella lapulla olen pyyhkinyt..ja yleensäkin kun pesen niin pesen pelkällä vedellä..harvoin tulee käytettyy edes noita kosteuspyyhkeitä(vauvojen).

miehellä koskee päätä,pyyti oikein särkylääkettä,tätä ei oo tapahtunu enne..liekkö sitten joku tauti tulossa..
venlakin koko illan yks tiriskö..tuntu et hermot siltä palaa,kun ei toinen pääse eteenpäin..

täällä sataa kaatamalla vettä,rännin oikein paukkaa.
 
laskettua aikaa en tiedä vielä mut omien laskujen perusteella ois 5-8.joulukuuta.....
(tänään tosiaan plussasin ja oli pakko jollekkin hehkuttaa) :ashamed:
auttakaa nyt et mitä teen ku meen huomenna tytyn kanssa neuvolaa ni sanonko jo nyt vai vasta kuukauden päästä ku on taas tytyn neuvola..... siis et olen raskaana


 
sen verran täytyy sanoa tosta LS:n suihke aineesta et jos viikon pidätte bodia mis on kakkaa ettekä oo huuhellu pois niin jää sellanen tumma laikku vaikka laitto sitä ainetta... et ei ihan ihmeitä tee... tosin toi on mun omaa tyhmyyttä ja laiskuutta ku en jaksa huuhella noita kakka vahinkoja pois... joo siis unohtakaa... aine toimii jos pesijä ei oo yhtä tyhmä ku mä :LOL: :LOL: :LOL:
 
Nyty nyt sanot, heti kun vaan mahd. :D Ja voihan se olla ettei se täti ehdi sua huomenna edes kunnolla huomioimaan eli tuleepahan tilattua ihan kunnon aika sullekkin.

Mullakin alkoi pikkusen mietityttämään että mitäs JOS ;) Mutta toisaalta en millään vielä raskis. Oon niin kiinni tuossa kirpussa että en osaa edes kuvitella että sitä huomiota tulisi toinen vauva jakamaan. Santerihan meillä on tosiaan jo 9. Ja pitäshän niitä töitäkin joskus tehä :/ vai pitääkö... Työnvieroksujat Ry -oon miettiny monesti tuon perustamista :D
 
Onnea nytylle!!! :flower: :flower: Ihana uutinen sieltà tuli! :) Toivotaan ettà kaikki menee hyvin ja tulee sitten se poika tai tyttò, ihan kummin vaan toivotte :)

Tyttòjen alakerrasta vielà.. siis oletteko ihan emàttimen sisàltàkin puhdistaneet lapuilla ? :eek: En mà kyllà ole... Hyvin poimut ja nàin mutta sisàpuolelle en ole mennyt koskemaan kun muistaakseni siellà hommat puhdistuu itsestàànsà.. Ei mulle kyllà kukaan mitààn ikinà sairaalassa kertonut.. Yhden kerran nàyttivàt kuinka vaipat vaihtaa ja toisella kertaa kysyin ettà voisivatko uudestaan nàyttàà kuinka se pesu hommakin menee niin vastauksena tuli ettà se on sun lapsesi, hoida ite.. :kieh: Oikein narttu hoitaja :kieh:
 
Nytylle lämpimät onnittelut :) :hug: !! Mä jo aattelin, että plussa tullut etkä oo mitään tullut kertoon :whistle: , mutta sattuikin Dogtor sopivaan päivään kyseleen, kun just vasta testasit :) . Ja hyvin sitä sit varmasti jaksaa ja onhan tuo aina niin ihana uutinen, vaikka tavallaan hiukan "järkyttäiskin". Kukas on seuraava :D ???

Viisaudenhampaista... mulla on kaks leikattu ja kaks muuten vaan poistettu. Meni paljon helpommin, mitä edeltä pelkäsin :) . En enää muista kovin hyvin, mutta mulla oli kans antibioottia ja jos en väärin muista, sitä alettiin ottaan jo ennen leikkausta ja sit särkylääkettä kans. Ja sit huuhtelin suuta sillä puhdistusaineella. Ite toimenpide meni huomaamatta :D ja en enää ainakaan muista mitään pahaa jälkitilastakaan. Ei siis kannata edeltä pelätä! Mulla jotain noista hampaista jouduttiin oikein palasiksi sahaileen...

Pph asiaa täällä pohdittu, kuinka sattuikaan. Minulla samat aatokset yhtäkkiseltään :) . Toivottavasti Tylsällä ja muilla halukkailla onnistuu! Dirlittan tosiaan tämä yks vaihtoehto saada jäädä vielä kotiin :) , vaikka onhan se työtä, mutta kotona kumminkin ja omassa tietynlaisessa vapaudessa. Mielenkiinnolla luen, mitä aiheesta pohditte ja kuinka hommat etenee. Minulla on ollut sellainen kuva, että kunnallisena pph ei voi välttämättä hirveesti vaikuttaa lasten hoitoaikoihin ja ylipäätään niihin lapsiin, ketä hoitoon sitten tulee? Itse taitaisin jäädä yksityiseksi pph. Puolensa varmasti molemmissa. Mutta minä en esim haluaisi varahoitolapsia jos omat hoitolapset olisivat välillä päiviä pois ja näin ilmeisesti kunnalliselle voisi hyvinkin käydä.

Meillä muuten on alettu nyt vähitellen syömään tosi hyvin :) . Tuo kamalan näköinen ja ei minkään makuinen riisijauho puurokin uppoaa hyvin päärynän kanssa. Huomenna pitäisi mennä ostamaan kanaa, jos ekan lihasatsin tekisi. Kova olisi hinku hiukan nopeammlla tahdilla noita uusia ruokalajeja ottaa käyttöön. Tuntuu niin yksipuoliselta, kahdesti päivässä pe-ku ja sitten pari kertaa pv olen antanut tuota riisijauhopuuroa kera päärynäsoseen. Jo on laaja valikoima meillä :ashamed: Mutta nyt siis seuraavaksi kana kehiin..

Eipä kai muuta tältä erää. Taidan kerholla piipahtaa ennen telkkarihetkeä.

Ai niin ja yksäiti, ootko vielä innostunut Kimpereistä... Mähän niitä lupasin sulle ommella? Sulla oli muuten oikein kiva tukka :) , melkoinen muutos :) . Mitähän tälle hiiren hännälle sais aikaan... Imetys vienyt viimeisetkin hiukset :/ , pitäs lyhentää toooosi reilulla kädellä, mutta mitään "poikatukkaa" en näillä ohuilla hiuksilla osaa aatella... Hmmm...
 
Ai niin ja mä en ole muuten tuota alakertaa huomannut aikoihin edes sen kummemmin katsastaa :ashamed: . Hui kauhia :eek: , saati haistella :snotty: . Siis en ole oikeesti pessyt millään tavalla muuta kuin mitä nyt tietty pestessä vedellä laappii...
 
Mä voin kans liittyä Mammoliinon yhdistykseen :) . Siksipä nyt se pph asiakin tuli kertaheitolla melko todennäköiseksikin ratkaisuksi. Työtähän sekin tietysti, mutta omillaan ja vähän kumminkin erilaista. Ja mulla ei olis mitkään pahat työajat :whistle: Ja saisi vauva olla kotona :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja nyty:
laskettua aikaa en tiedä vielä mut omien laskujen perusteella ois 5-8.joulukuuta.....
(tänään tosiaan plussasin ja oli pakko jollekkin hehkuttaa) :ashamed:
auttakaa nyt et mitä teen ku meen huomenna tytyn kanssa neuvolaa ni sanonko jo nyt vai vasta kuukauden päästä ku on taas tytyn neuvola..... siis et olen raskaana

Sano vaan siellä

=) Niillä on vaitiolo velvollisuus ja ovathan alansa ihmisiä. Minä muistan, kun me mentiin Eemilin kanssa 3kk neuvolaan ja olin juuri edellisenä iltana muistaakseni tehnyt testin. Kerroin siellä ja helpotti kummasti, kun sai jollekkin livenä kertoa =) Ja kun mulla eka onnen kanssa yhtaikaa meinas iskeä pikkuisen paniikkiakin, että mitenhän selviä sitte. Näillä vauvoilla kun tulee ikäeroa 11kk vajaa lasketun mukaan :whistle: Tsemppasivat minua siellä ja sain jotenkin voimaakin sieltä. Kun useammat ihmiset ovat olleet ihan kauhuissaan. Ykskin minun "kaveri" sanoi mulle, että eipä käy kyllä kateeksi jne. Jotenkin minua loukkasi, kun kuitenkin olen aika herkillä ollut.. vasta lopetin imettämisen ja muutenkin kun varmaan hormoonitkin vielä osin sekaisin.
 

Yhteistyössä